Патрик Вергелас от "Рено": Планираме през 2022 година да имаме коли, които се движат без водач

Патрик Вергелас от "Рено": Планираме през 2022 година да имаме коли, които се движат без водач

© Георги Пауновски



Патрик Вергелас е ръководител на звеното за мобилни услуги в "Рено"


Говорите за мобилност на бъдещето. Какво стои зад това понятие?


- Повече от 20 години съм в звеното на "Рено" за иновации, свързани с мобилността, които целят да улеснят живота на хората и да направят колите по-сигурни. Към днешна дата е ясно, че вървим към свят, в който 70% от населението на Земята ще живее в големите градове. Това налага да преосмислим стратегиите за придвижване в града. "Рено" работи в две посоки, свързани с тази това стратегия.




Първата е свързана с използването на споделени автомобили. В същото време работим и по технологии, които да разширят автономните възможности на автомобилите. Нашите планове са през 2022 година да имаме първите коли, които ще могат да се придвижват без намесата на водача.


Как виждате бъдещето на споделените автомобили. Вече имате и услуга, която предлага такива, нараства ли интересът към подобен тип транспорт?


- Нека започна с това, че това е начин да се подобри мобилността, като същевременно намалее броят на превозните средства в градовете и се облекчи трафикът.


С концептуалния автомобил "ИзиГоу" показваме нашето виждане за това как ще изглежда и какво ще предлага едно такова превозно средство. Според нас то ще е автономно, с електрическо задвижване, с големи врати и обширно вътрешно пространство.


В същото време то е достатъчно високо, за да влезеш прав в него, а по отношение на капацитета – местата ще са поне шест. Залагаме също на щедрото остъкляване, за да осигурим гледка към красотата на града.


Какви са основните предизвикателства пред автономните автомобили?


- Работим по всички варианти на мобилността. Основният ни стремеж е да улесним живота на хората, като им оставим повече време за приятните неща от живота. Типичен пример е концептът "Симбиоз", който може да се движи без намесата на водача през дълги периоди от време, например на магистрала.


В същото време работим и по т.нар. роботизирани превозни средства, които изобщо нямат нужда от водач и съответно в тях няма волан и педали. За момента виждаме тяхното място основно в градска среда.


Правите ли вече реални тестове на своите автомобили от бъдещето и къде?


- Започнахме да тестваме роботизирани автомобили на базата на "Рено Зое" в два района във Франция - в Руан и Париж Сакле.


Все още сме в началото и сме на фаза тестване на системите от нашите инженери. В средата на тази година ще започнем и тестове с реални ползватели.


Очаквате ли проблеми, когато на пътя ще има роботизирани автомобили, както и такива, карани от хора, с техните непредвидими реакции, грешни преценки...


- Все още сме на твърде ранни фаза в нашите проучвания, за да отговоря на този въпрос. При всички случаи обаче автономните автомобили ще са много по-безопасни и смятам, че в тях е бъдещето.


Как виждате въпроса с отговорността, когато навлязат автономните автомобили. При евентуален инцидент, образно казано, кой ще виновен - водачът, колата, производителят?


- По всички правни въпроси, свързани с автономните автомобили, работят няколко групи от специалисти. В тях има представители на държавите, местните власти, производителите и те се занимават с тези въпроси. Но пак повтарям, при всички случаи роботизираният автомобил ще е много по-сигурен от шофираните от хора, за които са типични непредвидимите реакции.

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2535 Неутрално

    "В същото време работим и по т.нар. роботизирани превозни средства, които изобщо нямат нужда от водач и съответно в тях няма волан и педали"

    Отдавна чакам технологията да стане надеждна&достъпна- отиваш на кръчма с жена си, хапване/пийване, след което: "Хей, Тойотке, закарай ме хоум! Йес, сър!" ;-))

    Да, ама засега нещата с автомобилните "автопилоти" не изглеждат добре:
    This Test Shows Why Tesla Autopilot Crashes Keep Happening. https://google.com/newsstand/s/CBIwwtTHvjs

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1666 Неутрално

    Хакерите вече наемат складове.

  3. 3 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 908 Неутрално

    ИМАМЕ НОВИНА! През 2020та Рено ще имат КОЛИ :D

  4. 4 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 908 Неутрално

    " съответно в тях няма волан и педали" Каква е тая хомофобия сега !

  5. 5 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 847 Неутрално

    а планирали ли сте кой ше ви ги купува?

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10305 Неутрално

    Интересно дали някой от автомобилните концерни планира да има повече хора без коли, като Холандия например.
    Защото да не се окаже, че повече коли без водач означава повече празни совалки...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 2136 Неутрално

    Масово приложение - далечното бъдеще, но така се стига стъпка по стъпка !!!

  8. 8 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Не му вярвам на това нещо! Вижте колко произшевствия стават с асансьори - технология сравнително елементарна и на повече от 100 години сигурно, а камоли това!

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Когато се говори за нововъвединия съм песимист само за сроковене, не за идеите.
    Засега съм скептичен към споделените автомобили. Почти всички хора тръгват на работа или училище по едно и също време, юрват се на почивка в точно определени дни и месеци. Практиката от соца доказа, че двама братя се карат за една кола в съботата, завали ли дъжд, такситата не стигат сега.
    Да, ще има и предимства, но още предпочитам личния автомобил.

    Еретик
  10. 10 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Това е мощен производител. Прехвалената Тесла има 2-ро ниво автономност, а разработките на Рено са 4-то. 5-то ниво е колата да е без волан и педали.

    https://www.youtube.com/watch?v=l3ELVACR2VY

  11. 11 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10039 Неутрално

    Уха, защо без водач, пияндетата ще карат без страх.

  12. 12 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1708 Весело

    До коментар [#11] от "Peni Nikol":

    "Уха, защо без водач, пияндетата ще карат без страх."
    ===========
    Карай и ти!

    Еретик
  13. 13 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 812 Неутрално

    Ама защо?!?!?! Аз обичам и предпочитам да карам, не да се возя :)

  14. 14 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Да си понакупим някоя колица докато е време.

  15. 15 Профил на glaxo11
    glaxo11
    Рейтинг: 909 Весело

    До коментар [#10] от "Дундурук":

    Ако тръгнем по пътя на логическите връзки от израза "автомобили без водачи", то стигаме до антитезата "водачи без автомобили". т.е, ползващи обществен транспорт, велосипеди, мотоциклети, каруци, ездитен добитък или просто пешеходци.
    Иначе какъв е смисъла от това да имаш автомобил? Идиотщини за идиоти.

  16. 16 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 919 Неутрално

    Eто още едно видео, обясняващо 5-те нива на автономните автомобили .

    https://www.youtube.com/watch?v=EzylsrXtkxI

    Модерните автомобили с автоматичен круз контрол, асистент за смяна на лентите и т.н. са 1-во ниво. Тесла и някои топ модели на премиум марките са на 2-ро ниво. Кадилак ( GM ) имат много интересна система СуперКруз ( https://www.youtube.com/watch?v=NJ6jHgZIEPs ), която може да броим за към 3-то ниво, защото са наели фирма, заснела всички големи пътища ( естествено в САЩ ) и колата там си върви сама, а само една камера на волата следи очите на водача да не се отплесват твърде дълго. Рено и донякъде на Google са на 4-то ниво - сами си ходят и дори в критични ситуации могат да се оправят сами, но все още е нужен шофер.

  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  18. 18 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.


    За да видите коментара кликнете тук.


    Пълен текст на коментара:
    А в една друга държава пътната маркировка се трие за два месеца, но за сметка на това се подновява на пет години....



    Темата Е за АВТОНОМНИТЕ АВТОМОБИЛИ - 100% от тях се нуждаят от хоризонтална маркировка НАВСЯКЪДЕ за да могат да определят границите на пътното платно и на лентите за движение а в България такива НЯМА

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK