"Мерцедес" трябва да изтегли близо 800 хиляди автомобила заради измами с вредните емисии

Главният изпълнителен директор на "Мерцедес" Дитер Цече.

© Reuters

Главният изпълнителен директор на "Мерцедес" Дитер Цече.



Германският автомобилостроител "Даймлер" трябва да изтегли 774 000 автомобила "Мерцедес" в Европа, нареди германският министър на транспорта Андреас Шойер, съобщиха световните агенции, цитирани от БТА.


Причината за мярката е неоторизиран софтуер, манипулиращ вредните емисии в отработени газове. Компанията майка на "Мерцедес" до този момент не бе въвлечена в скандала дизелгейт, но от две седмици е разследвана от германските власти.


Сред най-засегнатите модели са вановете "Мерцедес Вито" и високопроходимите автомобили GLC-клас. Само в Германия ще бъдат изтеглени 238 000 коли.


По-рано днес беше съобщено, че германската прокуратура е разширила обхвата на разследването за измамите с вредни емисии в "Ауди" с включването на главния изпълнителен директор Руперт Щадлер сред заподозрените..

Ключови думи към статията:

Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2323 Весело

    Каймакът на немската индустрия се оказа сбирщина от мошеници!
    Ако Цветан Василев иска да се появи някъде "в бяло", най-добре ще блесне на фона на германски индустриалци от автомобилния бранш. В компанията на пълничката женица разбира се!

    I Want To Believe
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3256 Неутрално

    Излезе, че манипулацията е масова практика. Важното е кого и кога ще хванат!
    Отделен въпрос е, че някои са поставили неизпълними изисквания, други са обещали да ги изпълнят и да продадат още коли.
    Хората снимат по светофарите безумно пушещи почти нови коли. Това са нови дизели, които си чистят филтрите.
    Всичко се прави на парче, като в България, само лицемерието е на по-високо ниво.

    Еретик
  3. 3 Профил на ЧИЧО ПЕШО
    ЧИЧО ПЕШО
    Рейтинг: 304 Весело

    ЯВНО НАЙ ГОЛЕМИТЕ "ИЗМАМНИЦИ" СА В СИЛНО РАЗВИТИТЕ И БОГАТИ СТРАНИ !!!

    САМО ЧРЕЗ ИЗМАМА МОЖЕШ ДА СТАНЕШ МНОГО БОГАТ !!!

    ДА СЕ ПОУЧИМ ОТ ПО УМНИТЕ СТИГА ДА НЕ НИ ХВАНАТ !!!

  4. 4 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1686 Весело

    Това с "Волга" и "Москвич" НИКОГА не може да се случи!

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  5. 5 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1540 Любопитно

    Как така само немските автомобили се оказаха с манипулирани данни?

  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    Малко е учудващо как всички немски производители мамят по един и същ начин и то със софтуер, произведен от една и съща фирма. Не твърдя, че са невинни, но според мен в основата на скандала е Бош!

  7. 7 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 220 Разстроено

    Това да успееш да съсипеш имидж на марка като Мерцедес не е лесно.

    Този от снимката да си тръгва и да взима със себе си и останалите виновни...

    The Tenth Man
  8. 8 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6221 Неутрално

    След VW втори удар по германската автомобилна индустрия

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  9. 9 Профил на mort
    mort
    Рейтинг: 135 Неутрално
  10. 10 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1216 Неутрално

    Откакто Месут стана по популярно име от Шмид, немската дисциплина и коректност отиде по дяволите.

  11. 11 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 446 Весело

    у ла ла! И тръмп им наби здрави мита на германците и санкции срещу русия. дано поне бежанците да им вдигнат продажбите

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  12. 12 Профил на Kancho Dedov
    Kancho Dedov
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#9] от "mort":

    Пардон, пръсти кебапчета и стана минус. Да, в електриката е близкото бъдеще.
    Бъдете здрави и щастливи!

  13. 13 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 647 Любопитно

    И като премахнат софтуера, дали ще намалят емисиите?

  14. 14 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 867 Неутрално

    ЕК е съсътавена от некадърници и неграмотници.
    Не автопроизводитлите, а ЕК трябва да си промени прищявките!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  15. 15 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Сегашните автомобили дори с манипураните си емисии са в пъти по - чисти от онези отпреди 20 години дето преобладават по българските пътища.

  16. 16 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    Доказано е, че и софтуера на БеЕмВе изключва подаването на АдБлю при скорост над 40 км/час

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8195 Неутрално

    Те поне го признават и ще оправят проблема, а останалите.

  18. 18 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Сегашните автомобили дори с манипураните си емисии са в пъти по - чисти от онези отпреди 20 години дето преобладават по българските пътища.
    —цитат от коментар 15 на lustmord


    Не бъди толкова сигурен.Много от старите автомобили карат на пропан бутан или метан.Които са в пъти по-малко замърсяващи от нов дизел.

  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Малко е учудващо как всички немски производители мамят по един и същ начин и то със софтуер, произведен от една и съща фирма. Не твърдя, че са невинни, но според мен в основата на скандала е Бош!
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Бош не го продават на краен клиент! Техните клиенти, автомобилните компании, знаят какво купуват от Бош и го влагат за да мамят клиентите си. Ако аз произвеждам ножове, а ти, с произведен от мен нож, заколиш някого, кой от нас двамата ще е убиец?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  20. 20 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Не ечудо голямо от техническа гледна точка.Просто се качва нов софтуер и системата за очистване влиза в параметри.Лошото е,че са си позволили манипулация.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  21. 21 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    "Хората снимат по светофарите безумно пушещи почти нови коли. Това са нови дизели, които си чистят филтрите. "
    Първо вземете прочетете малко техническа литература и теория на ДВГ,после пишете небивалици.Аз например футбол на коментирам.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  22. 22 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    До коментар [#13] от "babalyuga":

    Не. Ще намалят измамите!

  23. 23 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    И като премахнат софтуера, дали ще намалят емисиите?
    —цитат от коментар 13 на babalyuga


    Като махнат тоя софтуер - не, но емисиите няма да са в екологичните норми. Поради това променят софтуера управляващ работата на мотора, така че да е в нормите. Проблемът, и то голям, е че пада мощността и се увеличава разходът на гориво - основни параметри, по които клиентите си избират автомобил. Някои от конкурентите им ще се окаже, че предлагат автомобили с по-добри характеристики на по-ниски цени. И следва спад в продажбите и печалбите.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Любопитно

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":

    Абсолютно съм съгласет с Вас! Но, ако Вие произвеждате автомобили и Ваш дългогодишен доставчик Ви представи продукт / софтуер, който би Ви позволил евтино да "позаобиколите" (каква дума, а) регулациите, не бихте ли се изкушил?

  25. 25 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Малко е учудващо как всички немски производители мамят по един и същ начин и то със софтуер, произведен от една и съща фирма.
    —цитат от коментар 6 на vassilun


    Между немските автомобилни компании ("Даймлер", "БМВ", "Ауди", "Порше" и "Фолксваген" - последните 3 сега са марки в групата "Фолксваген") от 90-те години е имало редовни "технически събрания" по различни системи на автомобилите. На практика, това е бил картел чрез който тези компании са се договорили да не се конкурират по някои технически показатели. Например, участниците в картела са се съгласили да стандартизират обема на резервоара за AdBlue (урея). Да, но в определен момент количеството на AdBlue се оказва недостатъчно, за да разгради произвежданите от дизеловите двигатели азотни окиси:

    http://www.spiegel.de/international/germany/the-cartel-collusion-between-germany-s-biggest-carmakers-a-1159471.html

    За това се е наложило да шмекеруват.

  26. 26 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    Не ечудо голямо от техническа гледна точка.Просто се качва нов софтуер и системата за очистване влиза в параметри.Лошото е,че са си позволили манипулация.
    —цитат от коментар 20 на sandman


    Лошото е, че пада мощността и се увеличава разходът на гориво. Точно заради това са лъгали, вместо да правят чисти и икономични мотори.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  27. 27 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":Абсолютно съм съгласет с Вас! Но, ако Вие произвеждате автомобили и Ваш дългогодишен доставчик Ви представи продукт / софтуер, който би Ви позволил евтино да "позаобиколите" (каква дума, а) регулациите, не бихте ли се изкушил?
    —цитат от коментар 24 на vassilun


    Противоречиш си. Самият ти го пишеш в коментара си, че НЕ ДОСТАВЧИКЪТ, а Производителят се е изкушил да "позаобиколи" регулациите. Нарушението, измамата я извършва производителят! Ако производителят не е измамник, а в случая е такъв, няма да ползва такъв софтуер, който се изкушава, сега си плаща. Когато ти се повреди колата не отиваш в сервиза на произвелия дефектиралата част, а на производителя - той носи отговорност за това, което си си купил. Клиентът купува готов автомобил, а не комплект детайли, но дори и тогава, който продава комплекта е отговорен за всичко в него.
    Хайде да не приравняваме огромните автомобилни компании с девица, която се е изкушила и се е съгласила с голям мерак!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10028 Неутрално

    Скоро. БМВ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    До коментар [#25] от "plamen_b":

    Урея е много евтин продукт (поне тази, която се използваше за наторяване на почви и се произвеждаше в Химко - Враца). Едва ли това е същата урея!

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    До коментар [#27] от "quatro_4x3":

    Ок. Мисълта ми е, че и Бош са солидарно отговорни! Не опрамдавам по никакъв начин автопроизводителите.

  31. 31 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#27] от "quatro_4x3":Ок. Мисълта ми е, че и Бош са солидарно отговорни! Не опрамдавам по никакъв начин автопроизводителите.
    —цитат от коментар 30 на vassilun


    Бош могат да бъдат осъждани САМО морално! Нищо повече!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  32. 32 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4726 Неутрално

    До коментар [#31] от "quatro_4x3":

    Не съм юрист - не зная!

  33. 33 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#18] от "musashii":Така е,но само за бензинките!

  34. 34 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3434 Неутрално

    Немската автоиндустрия се спихва. Няма да има нужда Тръмп да им слага мита.

  35. 35 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    Не ечудо голямо от техническа гледна точка.Просто се качва нов софтуер и системата за очистване влиза в параметри.Лошото е,че са си позволили манипулация.
    —цитат от коментар 20 на sandman


    Въобще не е така! В момента в който пипнеш софтуера и го направиш честен, край. Колата става абсолютно скопена, харчи много и експлоатацията и става много скъпа. Трябва да си носиш уреа с тебе и да презареждаш всяка седмица.
    Не са им виновни нито инигрантите нито Бош. Сами са планирали и направили добавки към софтуера. Ако бяха се придържали към стандартите нямаше да могат да продават глупавите си дизели.
    На Ю-Тюб има сравнителен тест на ФВ и Шеви Круз дизели. Шевито има резервоар с уреа и специален катализатор. "Чистия" дизел на ФВ няма, затова има повече място в багажника, по-лек е и харчи малко по-малко. Ако бяха с правилния софтуер Шевито го бие по всички показатели.
    Винаги съм казвал че Германците са по-корумпирани от Руснаците. Имал съм си работа с тях около 2000 и после около 2015. Абсолютни рушветчии и мошеници. Ако не са им лъжите и свирепата защита от правителството въобще няма да са това за което претендират.

    California Über Alles
  36. 36 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#19] от "quatro_4x3":Абсолютно съм съгласет с Вас! Но, ако Вие произвеждате автомобили и Ваш дългогодишен доставчик Ви представи продукт / софтуер, който би Ви позволил евтино да "позаобиколите" (каква дума, а) регулациите, не бихте ли се изкушил?
    —цитат от коментар 24 на vassilun


    Бош доставя само базисния софтуер. Алгоритмите се настройват в самата компания. Това е направено със знанието и по заповед на шефовете на най-високо ниво. Никой инженер няма да си сложи главата в торбата и да направи такава дълбоко планирана измама .... а и защо? Ти би ли направил нещо толкова сложно и трудоемко без да знае шефа ти? Как ще оправдаеш времето? И за какво? Може да влезеш в затвора (не в Германия но в САЩ може) и никой няма да знае че си вложил този труд и няма да получиш никакво признание или възнаграждение. Никога няма да стане.

    California Über Alles
  37. 37 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#25] от "plamen_b":Урея е много евтин продукт (поне тази, която се използваше за наторяване на почви и се произвеждаше в Химко - Враца). Едва ли това е същата урея!
    —цитат от коментар 29 на vassilun


    Същата уреа е. Карбамид, но с висока чистота. Концентрация е малко над 30%. Този разтвор се впръсква при катализатора и при разлагането на карбамида се отделя амоняк, който намалява (редуцира) вредните азотни оксиди.

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  38. 38 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Защо говорим за немската автомобилна индустрия.Софтуерът на БОШ за дизели управлява и френските и японските мотори.За хамериканските не знам.

  39. 39 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    Защо говорим за немската автомобилна индустрия.Софтуерът на БОШ за дизели управлява и френските и японските мотори.За хамериканските не знам.

  40. 40 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1284 Разстроено

    Фирмите постигнаха големи успехи в оптимизацията на дизеловите двигатели, поставиха им обаче непостижими екологични изисквания.
    За да не се загуби всичко постигнато до момента, започнаха измамите.
    Очаквам да се окаже, че всичките го правят.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  41. 41 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Така е след като авто производителите се уъспиваха и леко поддържаха старите си порядки явно леко започнаха да стават и догма .Е сега ще ги размърдат законово.И преди се е предполагало ако не и знаело ,че нивата наложени от политиците са непозтижими със старите 150 годиншни инженерни принципи но доста от упсеха на Германия е с представка авто.Разбираемо е и да си държат на това в което се бяха специализирали ,но наливаха много във воденицата на арабите и руснаците плюс Новрвегия .Ако политиците нямаха вече, мострите от бъдещето нищо такова нямаше да се случи и камъка щеше да си подпира вратата на барикадата,само че светът се промени и щяха да изпуснат питомното ,та сега малко с ръжена подкарват опърничевите старчета.
    И не да не си мислим ,че при другите -Франция и Япония дизелите не правят същите мушии.Е не са толкова арогантнио но в 80% се покриват.
    И все пак проблема при мощните големите двигатели и необходимост от такива -остава.За кораби, влакове и камиони/най-мощните/ още 30 години там дизела ще е цар!!!

  42. 42 Профил на wpm
    wpm
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "babalyuga": Няма да се намалят емисиите, но за всеки регистриран в ЕС автомобил ще трябва да се плащат глоби за всеки грам емисии над определения лимит.

  43. 43 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#26] от "quatro_4x3":

    Мощността/вдига разхода/ пада само от ЕГР системата.Селективния катализатор/това което работи с уреята/не афектира показателите на мотора като мощност пряко.Просто трябва да се промени картата на впръскване и въртящ момент заедно с работата на турбината,така,че в определени режими да се избягват високите азотни окиси.Това означава малко по-малко гориво за цикъл,което намалява мощността ,но не вдига разхода.Просто колата се усеща по-"тромава"
    С една дума,излагация.Трябваше да си признаят директно пред клиентите,че Е6 стандарта ще има еди какви си послдедици и толкоз.Сега стана мазало и хората които не резбират в детайли какво се случва,са още по-паникьосани.А тези които разбират процесте в съвременните двг наистина не са много.Вече станаха доста сложни.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  44. 44 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Хаха баууу. Немските коли от много години не са символ на качество, надеждност, доверие и т.н..обърнали са го на печалба на гърба на стара слава немците. Затова и смених немската кола с японска. Това е моят протест.

  45. 45 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Вие с коли ли се занимавате?Не ми звучите като професионалист,защото аз съм такъв.

    "Въобще не е така! В момента в който пипнеш софтуера и го направиш честен, край. Колата става абсолютно скопена, харчи много и експлоатацията и става много скъпа. "

    Един товарен автомобил с мощност от 530к.с.,въртящ момент 2600Н/м с 40т. композиция има разход на урея около 70л за над 1500л гориво.Разхода на гориво е под 30л/100.Това са недостижими допреди няколко години показатели за разход към мощност,въпреки всички системи,които са накичени по двигателя.
    Защо мамят?Няма еднозначен отговор.Комплексно е.
    Експлоатацията се оскъпява,но разхода на гориво не се увеличава.Нито представянето на мотора спада забележимо.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  46. 46 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1863 Неутрално

    До коментар [#35] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Вие с коли ли се занимавате?Не ми звучите като професионалист,защото аз съм такъв."Въобще не е така! В момента в който пипнеш софтуера и го направиш честен, край. Колата става абсолютно скопена, харчи много и експлоатацията и става много скъпа. "Един товарен автомобил с мощност от 530к.с.,въртящ момент 2600Н/м с 40т. композиция има разход на урея около 70л за над 1500л гориво.Разхода на гориво е под 30л/100.Това са недостижими допреди няколко години показатели за разход към мощност,въпреки всички системи,които са накичени по двигателя.Защо мамят?Няма еднозначен отговор.Комплексно е.Експлоатацията се оскъпява,но разхода на гориво не се увеличава.Нито представянето на мотора спада забележимо.
    —цитат от коментар 45 на sandman


    Нито разхода се увеличава, нито динамиката, нищо ....... интересно защо ги правят тези измами тогава? Не знам дали се занимаваш с ДВГ но явно се занимаваш с научна фантастика. Аз с ДВГ отдавна не се занимавам професионално но имам професионална книжка от НРБ, завършил съм техникум с автомобилна специалност и живея в Калифорния - центъра на света що се отнася до автомобили. Тук има най-голямото разнообразие на коли и най-голямата концентрация на любители на автомобилния спорт и на къстам коли. В почти всеки град се правят автомобилни шоута поне 2 пъти в годината и се явяват над 3,000 коли. Аз и сина ми винаги държим поне една спортна кола за писта и той ходи поне веднъж в месеца на аматьорски състезания. Имам оборудван гараж и сме сменяли мотори на коли за състезания поне 3, 4 пъти в последните 5 години. Също скоростни кутии, съединители, цели окачвания, нови спирачни и охладителни системи за писта. Всичко това е на любителско ниво.
    Имам необходимите контролери дори да сменя мапа не двитегел но не съм го правил защото е глупаво ако нямаш динамометър, а аз нямам. Моя гараж е просто гаража на къщата ми.
    С дизели не се занимавам защото трябва да си луд да караш дизел в Калифорния, но разбирам достатъчно и четох достатъчно за този скандал. ФВ са абсолютно конкурентноспособни в САЩ и затова и тази лъжа с чистия дизел. Освен това тук се работи на така наречената "honer system" или система на честта и всеки производител сам си сертифицира колите. Тази ситема е много популярна тук. Например никой не ти проверява никакви документи. Само се подписваш че това което казваш е истина. Нищо друго! Няма свидетелства за съдимост или други проучвания. Идеята е че 99% от хората казват истината и ако създадеш система в която проверяваш всички ще бъде много скъпо. А който е решил да излъже ще намери начин да излъже дори и ако му искаш всички документи. Руснаците и Германците са двете нации които най-много се смеят на тази система. Забравят обаче че под подписа ти има една малка клауза, че ако те хванат че лъжеш за всяка лъжа глобата е до $250,000 + до 10 години затвор. Затова им се изви свят на бюргерите от ФВ като им залепиха $18, 000, 000, 000 глоба.
    СЪщо не бъркай камионите и автобусите с леките коли. Те попадат под два различни стандарта. Тук през градовете не минават камиони а градските автобуси, до толкова до колкото ги има обикновено са хибридни на газ. Понеже Калифорни глоби ФВ няколко милиарда отделно от Федералното правителство, сега ще купуват електрически автобуси за тези пари. Да не говорим че няколко човека от ФВ вече са в затвора тук. Та не ми разправяй тези хуморески че виждате ли нищо не се променяло като се сменял софтуера и са го направили само защото им се е искало да се вкарат в приключение. Нито пък ми обяснявай как всички лъжели. Направиха тестове на всички и се оказа че само ФВ и Ауди лъжат. Всички останали са ОК. Мерцедес просто са късметлии че точно от тези микробуси няма в САЩ иначе ако има ще им стане горещо под дупетата. Това не е Европа където Меркел ще махне с ръка и ще се прегърнат. ФВ до сега не е платил едно евро на никой в ЕС заради магарията си с дизелите. И вие дишате с пълни гърди и се радвате. Тук доказаха че поне 23,000 човека са умрели от вредните емисии от дизелите на ФВ в цяла Америка. Това отваря фронт за частни граждани да съдят ФВ за обезщетение. И това е много правилно.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK