Дневник
Новини Избори 2023 Култура Скорост
Анализи България Развлечение Морски
Видео Свят Детски Земеделие
Галерии На една маса с Европа На път Зелен
Комикс Бизнес Здраве От вас
След 5 Спорт Книги Специални проекти
Коронавирусът Храна и напитки ТВ програма PR Сфера
Фотогалерия: Проходим като джип, комфортен като лимузина
  • Избори 2023
  • Д Експрес (9)
  • Всичко от днес (79)
  • Търсене
  • Влезте в профила си
  • Икономедиа
    • Economedia
    • id
    • Капитал
    • Дневник
    • Кариери
    • Бакхус
    • Одит
    • Регал
    • DigitalK
    • KQuarterly
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 77
Търсене
x
 
Комфорт почти като на лимузината S-класа и приходимост, близка до тази на легендарната G-класа, това предлага най-големият кросоувър на "Мерцедес" От началото на 2016 година той носи името GLS, докато преди това беше известен като GL. >

© Георги Пауновски

увеличи
Комфорт почти като на лимузината S-класа и приходимост, близка до тази на легендарната G-класа, това предлага най-големият кросоувър на "Мерцедес" От началото на 2016 година той носи името GLS, докато преди това беше известен като GL.
виж повече
С дължина от 5.13 метра и междуосие 3.08 метра автомобилът предлага превоз на до 7 души, или пък багаж с обем до 2300 литра.<br /><br />В тестовия автомобил седалките от третия ред се вдигаха и сгъваха електрически с бутони от двете страни на задните врати или в лявата и дясната стена на багажника.
виж повече
"Мерцедес" GLS се предлага с четири мотора, като мощностите им варират от 258 до 555 конски сили за версията AMG 63. Тестовият автомобил беше с единствения дизел и най-скромен двигател в гамата. Той е шестцилиндров V-образен с 258 конски сили и максимален въртящ момент 620 Нм. Серийно е комбиниран с девестепенен автоматик и задвижване на четирите колела.
виж повече
Така екипиран, тежащият близо два тона и половина автомобил се ускорява до 100 км/ч за 7.8 секунди. Максималната скорост е 222 км/ч. Погледнато в числово изражение, ускорението не впечатлява, но докато бях зад волана, сериозно се изненадах от това колко е пъргав грамадният всъдеход.
виж повече
Само добри думи заслужава девестепенният автоматик, който по традиция при "Мерцедес" се управлява от лост, разположен на мястото на този за чистачките при повечето автомобили. Той превключва незабележимо предавките в комфортен режим на шофиране, като поддържа едва 1800 оборота при движение със 140 км/ч.<br /><br />В спортен режим смяната на скоростите става, когато стрелката на оборотомера наближи червената зона. При него воланът е по-директен, а возията по-стегната<br />
виж повече
Това, което първо ме впечатли в Mercedes GLS, беше комфортът на возене. Дори през големи неравности колата минава с грациозно и приятно люлеене. При комфортния стил на шофиране наклонът в завой е доста сериозно, но пък при преминаването в спортен, той почти напълно се неутрализира.
виж повече
Освен вече споменатите два стила на шофиране - комфортен и спортен, в тестовия GLS имаше още три - индиивудуален, при който водачът сам избира коя система в какъв режим да работи, офроуд, при който въздушното окачване отдалечава най-ниската точка на всъдехода най-много от земята, както и за хлъзгава повърхност.
виж повече
Тествах всеки от тях, като за индивидуалния избрах комфортни настройки за волана и мотора и спортни за окачването. По пътя към крайната точка на моето пътуване попаднах на доста разбит участък от черен път със сериозни трапове, където клиренсът от 31 см ми позволи да премина, без колата да закачи някъде.
виж повече
Сериозно улеснява преходите извън пътя асистентът за спускане по наклон. След активирането му шофьорът само трябва да избере скоростта на спускане, след което да се фокусира единствено върху работата с волана. Електрониката сама дозира спирачното усилие и управлява стабилизиращата програма, така че автомобилът да следва зададената с кормилото траектория. Системата се справи отлично дори при спускане по заледен склон.
виж повече
Много убедително се представи и системата за шофиране по хлъзгава повърхност. При нея настройките позволяват максимално намаляване на превъртането на колелата, като Mercedes GLS изкачва дори заледени наклони.<br /><br />Системата си спечели уважението ми, след като на заснежените жълти павета в София позволи на автомобила да ускори учудващо бързо.
виж повече
Mercedes GLS е изключително приятен за дълъг път, тъй като салонът е широк, пътниците разполагат с всички удобства, а в салона е приятно тихо. За пореден път бях впечатлен от качеството на материалите, които използват от компанията в своята гама, като в конкретния автомобил беше подсилено спортното излъчване с алуминиеви акценти в салона.<br /><br />Когато е тъмно, салонът се осветява приятно от светодиодни ленти на ключови места, като изборът е между три цвята.
виж повече
Предвид размера, мощността и теглото на Mercedes GLS не е изненада, че автомобилът показа разход от малко под 10 на сто от София до Говедарци. Бордовият компютър за всички пътувания от регистрацията на колата, показа още по-впечатляващ разход.<br /><br />Любопитно ми е обаче как е постигнат посоченият в официалните технически данни от 7.6 л/100 км.
виж повече
Сред системите за сигурност в колата присъстваха сигнализация за автомобил в мъртвата зона на огледала и предупреждение за опасност от сблъсък в предното превозно средство, която ми позволи да избегна едно нежелано влизане в багажника на внезапно намалила кола, в момент, в който се бях нещо поразсеял.
виж повече
виж повече
Пряко отношение към безопасността имат и светодиодните фарове, които осигуряват по-добро осветяване на по-голяма разстояние и с по-малко натоварваща очите светлина.
виж повече
Ценово "Мерцедес" GLS e доста по-скъп от основните си конкуренти - "Ауди" Q7, БМВ X5. Най-евтината версия струва 146 921 лева с ДДС, докато за модела от Щутгарт цените тръгват от 122 164 лева, а за този от Мюнхен от 120 100.<br /><br />Meрцедесът е обаче с цели 25 см. по-голям от Х5 и със 7 от Q7. С екстрите тестовият автомобил беше с цена 178 946 лева, при това без да разполага с всичко по каталог.
виж повече
виж повече
15:36, 17 юни 18, 67718
Дневник
Георги Пауновски

Георги Пауновски

Ключови думи към статията:

  • кросоувър
  • тест драйв
  • Мерцедес
77 Коментара >

Още по темата

  • Фотогалерия: Най-мощният семеен модел на "Мерцедес" е вече в България

  • Фоторазказ: Да караш на водород

  • Първият електрически "Мерцедес" дебютира в Париж

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Изпращане

Последни галерии

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 29 март 2023 г.

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 29 март 2023 г.

виж повече
Фотогалерия: Акули и туристи се борят за място около тайландски остров

Фотогалерия: Акули и туристи се борят за място около тайландски остров

виж повече
Фотогалерия: Световните снимки на деня - 28 март 2023 г.

Фотогалерия: Световните снимки на деня - 28 март 2023 г.

виж повече

Още от Дневник

Кой ще спечели изборите: Специалното студио на "Дневник" (епизод 1) Виж видео

Кой ще спечели изборите: Специалното студио на "Дневник" (епизод 1)

17:38, 30 мар 23 / Избори 2023 38
В търсене на мир в Украйна Китай посреща "най-добрия си приятел" в Европа

В търсене на мир в Украйна Китай посреща "най-добрия си приятел" в Европа

06:06, 30 мар 23 / Войната в Украйна 62
Заради бързане да усвои евросредства Варна е построила неизползваемо рибарско пристанище

Заради бързане да усвои евросредства Варна е построила неизползваемо рибарско пристанище

07:30, 30 мар 23 / България 62
1/17

Фотогалерия: Проходим като джип, комфортен като лимузина

Комфорт почти като на лимузината S-класа и приходимост, близка до тази на легендарната G-класа, това предлага най-големият кросоувър на "Мерцедес" От началото на 2016 година той носи името GLS, докато преди това беше известен като GL.

  • Препоръчване
  • Facebook
  • Twitter
  • Viber
  • Още възможности за споделяне
    • LinkedIn
    • Email
  • 77

Филтър

Ново | Четено | Коментирано | Препоръчвано

САЩ санкционираха словак, опитал да продаде севернокорейски оръжия на Русия

19:51, 30 мар 23 / Войната в Украйна 9

Добромир Иванов, BESCO: Политици с лекота говорят за избори и през юли

19:49, 30 мар 23 / Избори 2023

Равно участие на мъже и жени: идеята за нов отбор във Формула 1

19:15, 30 мар 23 / Спорт 24

Тома Белев: Дюна до плаж "Каваците" бе преобразувана в нива, за да се застрои

19:07, 30 мар 23 / България 11

Геновева Петрова, "Алфа Рисърч": Активността ще определи първия, вотът от чужбина - третия

19:00, 30 мар 23 / Избори 2023

Всичко от Ново >

нагоре
Дневник
Facebook Twitter Viber Instagram Telegram Youtube
Новини
Политика България Свят Спорт Бизнес Технологии Култура Развлечение Градска среда
Докладване на проблем
Екип
Помощ
Нов Дневник
Анализи
Редакционни коментари Авторите на Дневник Цитат на деня Интервю Дебат
Бизнес
Компании Финанси Имоти Лични финанси Потребители Туризъм Осигуряване
Европа
Новини от ЕС Земеделие На една маса с Европа Региони
Спорт
Футбол Тенис Волейбол Екстремни За любители Формула 1
Зелен
Въздух Отпадъци Биоразнообразие Климат Ресурси Стил на живот
Здраве
Здравословен живот Ново в медицината Прегледи и кампании
Детски
Образование Детски книги Свободно време Здраве С децата на път
На път
Как се прави От първа ръка
Скорост
Автопремиера Автомобилна индустрия Коли в кадър
След 5
ТВ програма Театър Изложби Филми Концерти
От Вас
Новини от вас Читателски галерии Читателски Дневник Комикс Стена на славата Изпращане на новина
Галерии
Голямата снимка Снимка на деня
Видео
С две думи Видео 5
Морски
PR Сфера

© 2001 – 2023 Икономедиа АД. Някои снимки © 2023 Associated Press и Reuters. Всички права запазени.

Общи условия за ползване | Политика за бисквитките | Декларация за поверителност

Уеб разработка на Икономедиа + дизайн на Studio X

Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов.

Дневник спазва етичния кодекс на българските медии.

Реклама

Към мобилната версия.

America For Bulgaria Foundation logo
Фондация "Америка за България" финансира проект на "Икономедиа". Мненията и твърденията, изразени в изданията на "Икономедиа", са резултат от журналистическа дейност и отразяват редакционна позиция и не непременно възгледите на фондацията или на нейните директори, служители или представители. Изданията на "Икономедиа" спазват Етичния кодекс на българските журналисти.

Бизнес: Капитал Кариери Бизнес Регал Одит

Новини: Дневник Европа

IT: Digitalk

Развлечение: Бакхус LIGHT

На английски: Kapital Insights

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Close

Достъп за логнати потребители

За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close

Достъп за логнати потребители

За да създадете комикс, моля логнете се в профила си.

Вход Регистрация

Close