Въпреки протестите максималната скорост по второстепенните пътища във Франция се намалява на 80 км/ч

Въпреки протестите максималната скорост по второстепенните пътища във Франция се намалява на 80 км/ч

© Георги Пауновски



Въпреки месеците на протести на мотористи и автомобилисти и политически дебати, максималната скорост по 400 000 км второстепенни пътища във Франция става 80 вместо 90 км/ч. Промяната влиза в сила от 1 юли, предаде "Франс прес".


Две седмици преди влизането в сила на новото ограничение указът за прилагането му бе публикуван днес в Държавния вестник. Ограничението ще важи за двупосочните второстепенни пътища без централно разделително съоръжение (мантинела), представляващи 40% от цялата пътна мрежа във Франция.


Обявена на 9 януари в рамките на правителствен план, целящ да се намали броят на жертвите по пътищата, мярката предизвика съпротива от сдружения на мотоциклетисти и автомобилисти, подкрепени от депутати и дори някои министри. Според социологическо проучване, публикувано през април, 76 на сто от французите са против новото ограничение.




Въпреки това премиерът Едуар Филип заяви, че е "готов да поеме негативните последици" от непопулярната мярка, която според него ще спаси живота на 300 - 400 души годишно. Ако до 1 юли 2020 г. резултатите не потвърдят очакванията на властта, правителството ще поеме своята отговорност, увери Филип.


Смъртността по френските пътища стигна исторически минимум през 2013 г. с 3427 загинали, но започна пак да расте и тенденцията се обърна едва през 2017 с 3684 жертви – 1.4 на сто по-малко, отколкото през 2016 г., отбелязва "Франс прес".

Коментари (219)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 826 Неутрално

    Аз, когато карам бавно започвам да зяпам пейзажа, жените, колите, казано с две думи карам много по-рисково отколкото когато карам със 100-120 км/ч.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  2. 2 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4727 Неутрално

    ... през 2017 с 3684 жертви...
    ––––––––––––––––––––––
    А Франция е 9 пъти по-голяма от България!
    За същия период у нас са загинали 682 души...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  3. 3 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    Тенденция в цяла Европа е намаление на скоростта!

    Във Франция на магистралите максимум 120, а ако е дъждовно максимум 110.

    Пък за качество на питищата не може да сравняваме с нас, където максимума е 140...

    The Tenth Man
  4. 4 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3427 Неутрално

    До коментар [#3] от "Адвокат на дявола":
    Баце веднъж ходи до Пловдив със служебната Тойота Land Cruiser, на активно въздушно окачване и му се стори ,че може по-бързо, особено като всички му дават път заради бурканите и разреши 140км/ч. То па няма лошо ама за повечето коли от средно 20 годишния автопарк тази скорост е висока!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  5. 5 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    Според мен решението е глупаво.Готовсъм да се обзаложа,че произшествията не само няма да намалеят,а ще се увеличат.Но напълно нормално решение на администратор.Вместо да премахне истинския проблем,се мъчи да го реши,като го заобикаля.Нещо ново?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3686 Весело

    някой да скрие това от хамилтон

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Любопитно

    До коментар [#5] от "sandman":

    И защо да е глупаво?

    The Tenth Man
  8. 8 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 882 Неутрално

    Аз, когато карам бавно започвам да зяпам пейзажа, жените, колите, казано с две думи карам много по-рисково отколкото когато карам със 100-120 км/ч.
    —цитат от коментар 1 на стафилокок


    Искаш да кажеш, че когато пътят ти става, като заострен молив пред теб, караш по-сигурно и безопасно, а?И ако нещо непредвидено се случи, дали ще спреш от 120, като при 50км/ч/
    Моля се, да не срещам подобни, като теб велики шофьори, защото вие сте потенциални убийци.Лошото е, че у нас, законът ви пази и единственото, което правите е да зачерняте семейства, а вие продължавате да убивате.

  9. 9 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Къде е сега Хамилтона да им обЯсни какви са спльосканяци и бедняци...

    седеньето го зголемува задникот
  10. 10 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    Първо и аз си помислих че няма да има голям ефект. На практика намалява разликата между ограничението в града и извън /изключвам магистралите /, така че все пак ще е любопитно да се видят последиците.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#6] от "дерибеев":

    Ами, предозиране... Например, ако френски шофьор изминава 9000 км. по тези второкласни пътища, със 90км/ч, времето което ще му е необходимо е 100 часа. Сега, при 80 км/ч ще са му необходими над 112 часа, или половин ден повече по пътищата, засилен трафик, изнервеност и т.н. Ще е интересно, след 1 година, на 1 юли 2019 год. каква статистика ще отчетат. За да е коректна, трябва да установят не общите жиртви по пътищата, а само тези по второстепенните, преди и сега, с новата регулация.

  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10172 Неутрално

    Нямат си някой Борисов :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Значи ние сме много по-напред - пътя Бургас - Созопол е с мантинела и две платна във всяка посока и ограничението е 80км/ч. Сигурен съм, че ако намалят скоростта на 40 км/ч може направо да няма смъртни случаи. Е ще са загубени милиони животи в пътуване, но няма да има загинали при катастрофи. Ще се влоши качеството на живота на милиони, но ще са спасени няколко хиляди годишно.
    Като се сравняваме с Франция може пък да погледнем, че става въпрос за 40% от пътищата, а у нас това са 95% от пътищата. С други думи когато става въпрос за пътувания над 50км хората имат широк и безопасен път по който се стига с прилична скорост и не се налага да ставаш пилот заради маса хора без ангажименти пътуващи с 30км под разрешената скорост.

  14. 14 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#11] от "hamiltonf1":

    Ако го изминава със 110, направо наполовина ще му падне времето, хеле пък ако и не намалява на завоите, а дрифти като голем драйвер и мъжкар.

    седеньето го зголемува задникот
  15. 15 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    До коментар [#11] от "hamiltonf1":

    доста ти е крива логиката.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  16. 16 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#10] от "Jalis Ironhammer":

    На много места в Западна Европа (вкл. и любимия на някои хАмстердам) има квартали в градовете със ограничение 30 км/ч. Има си и статистики с колко намалява спирачния път и какъв е шанса за оцеляване при всяка една скорост.

    седеньето го зголемува задникот
  17. 17 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#11] от "hamiltonf1":

    "Разбирачев" понежи си много напорист под подобни теми:
    1. Малко са хората във Франция, които всеки ден да шофират по 25 км по такива пътища, че да направят 9000 км. година.
    2. "половин ден повече по пътищата", цената е заявена ясно 300-400 спасени живота. Да знаеш хората са по-важни от ламарините и от другите неща.
    3. "засилен трафик" Кое точно ще го засили? Казваш ако дневно с 90 км/ч се движат 1000 автомобила пътувайки от А към Б, то при скорост 80 км/ч автомобилите от 1000 ще станат колко 1100 ли? Добър си в мисленето, спор няма:)
    4. "изнервеност " - ?!?

    The Tenth Man
  18. 18 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Аз, когато карам бавно започвам да зяпам пейзажа, жените, колите, казано с две думи карам много по-рисково отколкото когато карам със 100-120 км/ч.
    —цитат от коментар 1 на стафилокок

    Какво ще им гледаш на пейзажи, жени и коли... Очи пълни, ръце празни. Отпусни крачето, натисни педалчето ... Поне до 140-150 км/ч. За 100% концентрация и безрисково шофиране. Като пристигнеш на желаната дестинация гледай, пипай, наслаждавай се.
    Е, ако в колата присъства представител на споменатите 3 разсейващи компонента може да хвърляш по едно оченце, да посягаш с ръчичка. За поддържане на адреналина.

  19. 19 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#7] от "Адвокат на дявола":

    Едва ли 10км/ч са решаващи за безопасността на движението.Решаващо за това на 1-во място е домашното възпитание и после доброто обучение за кормуване,което цели не всеки да стане "Шумахер",а всеки да рзабере до къде му са възможностите и да не се надценява.С една дума повече възпитаност и повече отговорност по-пътищата,ще са много по-ефективни.Сега ще се получи обратен ефект.Има хора,които ако макс.скорост е 80,те просто ще се движат със 70 или 60.Ще се получават колони от задръствания,рискови изпреварвания,изнервени и безрсасъдни маневри.Резултата ми е ясен от сега.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  20. 20 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#7] от "Адвокат на дявола":

    Тези минуси на въпрос..Нещо не схващам.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  21. 21 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    До коментар [#16] от "Пипера е много лют":

    Така е наистина. Аз просто си разсъждавах за евентуалния психологически ефект от разликата в ограниченията.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Весело

    До коментар [#18] от "zhivko6461":

    Браво, Живко, изненадваш ме приятно...

  23. 23 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    Аз съм леко изненадан от иформацията. Излиза, че качеството на пътищата не е от такова значение, каквото ние го изкарваме. Караш според условията със съобразена скорост. И да питам специалистите (те си знаят кои са) максимално разрешената скорост нали не трябва да се възприема като задължителна?

  24. 24 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#13] от "nqma zna4ka koi":

    Път с мантинела и две ленти в платно може да е със 100-110 ограничение, ако изходите и включванията са от магистрален тип. В случая пътя от Слънчака до Созопол е едно околовръстно на Бургас и там 80-90 е оптимално.
    За Хамчо да се чете 800-900 ;)

    седеньето го зголемува задникот
  25. 25 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Казваш ако дневно с 90 км/ч се движат 1000 автомобила пътувайки от А към Б, то при скорост 80 км/ч автомобилите от 1000 ще станат колко 1100 ли?
    —цитат от коментар 17 на Адвокат на дявола


    Сметката е проста ако са пътували с 90км, а сега пътуват с 80 ще има повече автомобили на пътя по едно и също време, просто защото ще им трябва повече време за изминаване на разстоянието. Ако преди във всеки момент е имало примерно 800 автомобила на пътя пътуващи със средна скорост от 90км/ч, то при средна скорост от 80км/ч ще станат 900. Колкото повече се увеличават автомобилите на пътя толкова повече се натоварва трафика. За това на местата където се струпват много автомобили хората принципно се опитват да увеличат средната скорост или да "отпушат трафика" за да се избегнат задръствания, тапи и каквото там решиш.

  26. 26 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#19] от "sandman":

    "Ограничението ще важи за двупосочните второстепенни пътища без централно разделително съоръжение (мантинела), представляващи 40% от цялата пътна мрежа във Франция."

    В западните държави това на практика са т.н. селски пътища.
    По тях изминаваш максимум няколко десетки километра до следващото село или до нивата или до включването в по-висок клас път.
    Поради гореизброеното на тези пътища ще срещнеш, пешеходци, велосипедисти, ездачи с коне, селскостопанска техника. Тези си се движат бавно. Сваляйки с 10 км/ч, максималната скорост успокояващ трафика и намаляш предпоставките за ПТП по подобни класове пътища.

    Съвсем резона мярка!
    Както написах във Франция в момента, в който завали максималната скорост на магистралите става от 120 на 110 км/ч. Същата логика.

    И преди да ги учим как да действат да не забравяме, че:
    "Смъртността по френските пътища стигна исторически минимум през 2013 г. с 3427 загинали, но започна пак да расте и тенденцията се обърна едва през 2017 с 3684 жертви – 1.4 на сто по-малко, отколкото през 2016 г., отбелязва "Франс прес"."

    Освен Франция и други западни държави предприемат подобна мярка.

    The Tenth Man
  27. 27 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 826 Неутрално


    До коментар [#8] от "chinaski":
    Сега, не ми се влиза в обяснителен режим, но явно в случая се налага. Карам със 100-120 там където пътят позволява, в населени места карам с 50-60 ПРИНЦИП!!! Не съм нито „джигит” нито автохулиган. Имам книжка от 1988г. за последните 3 години съм„ навъртял” 75 000км. и нямнм никакви нарушения и произшествия. Даже нямам глоби и за превишена скорост (невероятно но факт). И последно, при 100-120км/ч пътят не ти се стеснява и не се вижда като в тунел. Това, за което си чувал става при малко по високи скорости:) Хайде със здраве и бай бабо да не срещаш по пътя такива като мен :)

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  28. 28 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Весело

    До коментар [#20] от "sandman":

    Психологически особености:)

    The Tenth Man
  29. 29 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3185 Весело

    До коментар [#10] от "Jalis Ironhammer":На много места в Западна Европа (вкл. и любимия на някои хАмстердам) има квартали в градовете със ограничение 30 км/ч. Има си и статистики с колко намалява спирачния път и какъв е шанса за оцеляване при всяка една скорост.
    —цитат от коментар 16 на Пипера е много лют



    До коментар [#16] от "Пипера е много лют":

    30 км/ч е леко подтичване на човек!

  30. 30 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Много често пътувам по пътя Видин-София и съм правил експерименти с по-рисково и бързо каране и нормално такова - "спестих" цял половин час, който "инвестирах" в пиене на бира и релакс след умората на три часа нерви. Още от дядо ми съм запомнил едно - път време няма. И до днес е така.

    седеньето го зголемува задникот
  31. 31 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 863 Неутрално

    С 35 часа работна седмица може и 60км/ч да направят ограничението... То времето трябва някак да се убие...

  32. 32 Профил на kmy56562160
    kmy56562160
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#27] от "стафилокок":

    Всеки, който системно и съзнателно нарушава Закона за движение по пътищата е "джигит". Няма какво да се обясняваш.

  33. 33 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    Нamilton-че, не се оставяй аматьори да ти отварят очите! Ще те докладваме на модераторите да ти отнемат псевдонима. Они че ти казват на тебе, че джамът бил стъкло.
    Сега и сериозно. Според мен шофирането с висока скорост по пътища с двупосочно движение, разбира се до 100-110 км/ч, не е основната предпоставка за предизвикване на ПТП. Далеч по-опасни са други форми на рисково и агресивно шофиране - всички форми неправилно изпреварване, отнемане на предимство, навлизане в лентата за насрещно движение, несъобразената скорост с пътните условия (досещам се, че ще предизвикам остри реакции, но е факт) и т.н. Но те се установяват и контролират трудно. На практика само след ПТП. Не трябва да се пренебрегва и "приноса" на внимателното шофиране със скорост 60-70 км/ч при интензивен трафик. Често с телефонче на ушенцето.
    П.П. Не съм привърженик на високите скорости. Шофирам с 90-100 км/ч по пътища с двупосочно движение и 120-140 км/ч по автомагистрали.

  34. 34 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    На мен ми се струва глупаво решение. Явно не се е спазвало ограничението от 90 км, 10 км нищо не променят.

    Доброто е заразно
  35. 35 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#25] от "nqma zna4ka koi":

    Може и да греша, но според мен трафик е БРОЙ автомобили преминали/пътували по определен маршрут. Логично ако е така времето/скоростта през което (с която) са преминали маршрута не променя броя на преминалите:)

    Може и да греша знае ли човек, въпрос на терминология.

    "За това на местата където се струпват много автомобили хората принципно се опитват да увеличат средната скорост или да "отпушат трафика" за да се избегнат задръствания, тапи и каквото там решиш."

    Ми не се опитват да увеличат средната скорост, опитват се да пренасочат трафика по други пътища. Явно не си запознат с тапи и задръствания из западна Европа. Като тръгнеш в час пик да влизаш или излизаш от мегаполис никой не увеличава разрешената скорост за да "отпуши" трафика.

    И още веднъж понеже май не се обръща внимание:
    "Ограничението ще важи за двупосочните второстепенни пътища без централно разделително съоръжение (мантинела)"

    Статистически това са класовете пътища на запад с по-висок % ПТП...

    The Tenth Man
  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Весело

    До коментар [#29] от "deaf":

    "30 км/ч е леко подтичване на човек!..."


    По-полечка, подтичването е между 8-10 км/ч....

  37. 37 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    Много често пътувам по пътя Видин-София и съм правил експерименти с по-рисково и бързо каране и нормално такова - "спестих" цял половин час, който "инвестирах" в пиене на бира и релакс след умората на три часа нерви. Още от дядо ми съм запомнил едно - път време няма. И до днес е така.
    —цитат от коментар 30 на Пипера е много лют


    Точно.

    Доброто е заразно
  38. 38 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#29] от "deaf":

    30 километра е яко засилване с колело на равно. Леко подтикване е около 10.

    седеньето го зголемува задникот
  39. 39 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#18] от "zhivko6461":Браво, Живко, изненадваш ме приятно...
    —цитат от коментар 22 на hamiltonf1

    Явно съм те разочаровал тотално. Нали си заблудено левскарче, което временно е привърженик на други клубчета.
    Но все още нищо не си видял и прочел. :)

  40. 40 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2243 Неутрално

    До коментар [#29] от "deaf":

    При едно от рекордните бягане на Болт средната му скорост беше 37,6км/ч.За Юсеин Болт говорим, направи си сметка какво са 30 за обикновен човек.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  41. 41 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 636 Неутрално

    По тази логика да ограничат скоростта на 10 км/ч - така жертвите ще са 0. Глупаци!

  42. 42 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#34] от "dogwoman":

    "Явно не се е спазвало ограничението от 90 км"

    Като цяло се спазва това ограничение, в западните държави, контролът е по сериозничък, а наказанията по солени и се прилагат, та хората са се научили да спазват като цяло.

    The Tenth Man
  43. 43 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3185 Весело

    До коментар [#36] от "hamiltonf1":


    До коментар [#38] от "Пипера е много лют":

    Добре де,не е леко подтичване,а си е баш тичане. Скорост от 30км/ч може за квартал в центъра на Амстердам,но не и за "Младост" в София.

  44. 44 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#39] от "zhivko6461":

    Хахаххааааахахаха

    седеньето го зголемува задникот
  45. 45 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    [quote#29:"deaf"][/quote]
    Баф мааму и лекото подтичване! Вероятно според Вас подтичване е режим гарантиращ медал на олимпиада на 100 м за мъже.

  46. 46 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    До коментар [#42] от "Адвокат на дявола":

    Шофирам отдавна и мога от собствен опит да кажа, че разликата на чист прав междуселищен път между 80 и 90 км в час е пренебрежима.
    Между 90 и 50 има огромна разлика, но между 80 и 90 - поне според мен - няма.

    Доброто е заразно
  47. 47 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#46] от "dogwoman":

    "Както написах във Франция в момента, в който завали максималната скорост на магистралите става от 120 на 110 км/ч. Същата логика."

    Пробвай да осмислиш горното, може и да ти е от полза изводът:)

    The Tenth Man
  48. 48 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#39] от "zhivko6461":

    Айде сега, пак стигнахме до уефски...?!
    В твоя ком №33 си казал добре известните истини, най-важната от която е загубата на внимание и вършенето на неща, необичайни за нормалното шофиране. За мен, прекарването на повече време на пътя е най-големия риск. Давам трагичен пример, печално известен, наскоро, с моя позната. Пътували са от Бургас до София, на гинекологичен преглед, понеже е била бременна. Приятелят е шофирал ауди 7, от по-новите, стабилна кола с двуцифрено число еърбези, карал е с около 110-120. В насрещното, пиян и дрогиран шофьор на ТИР губи контрол, разсича двойната мантинела и върху тях...
    Северина се казва момичето, преди 4 месеца я видях за последно, беше много радостна, и каза че излиза в отпуск. Бог да ги прости.
    Та, какви въпроси изникват?

  49. 49 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3185 Весело

    До коментар [#45] от "zhivko6461":

    Километражът на колите започва от 20км/ч,тоест тъкмо едва си докоснал газта и вече се движиш с 20км/ч,но като погледнеш отвън,колата едва се тътри.

  50. 50 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Както написах във Франция в момента, в който завали максималната скорост на магистралите става от 120 на 110 км/ч.
    —цитат от коментар 26 на Адвокат на дявола


    Максималната скорост по магистралите във Франция е 130км/ч.

  51. 51 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Правителството се грижи за хората. Има само 40% второкласен път, не като тук където вероятно е 90 %. И ще се извинят както виждате. Жертвите са им малко в сравнение с на и трафика, който имат.

  52. 52 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#42] от "Адвокат на дявола":Шофирам отдавна и мога от собствен опит да кажа, че разликата на чист прав междуселищен път между 80 и 90 км в час е пренебрежима. Между 90 и 50 има огромна разлика, но между 80 и 90 - поне според мен - няма.
    —цитат от коментар 46 на dogwoman

    Аз също шофирам. Бих казал доста над нормите за средностатистическия непрофесионелен шофьор. Освен това обичам математиката. И чаровните математички. Разликата между 80 км/ч и 90 км/ч е 10 км/ч. Разликата между 90 км/ч и 50 км/ч е 40 км/ч. За пресмятанията съм използвал знанията придобити от общуването с родителите ми в кроя на първите ми 7 години. За формулиране на категориите "пренебрежима и ограмна разлика в скоростите" са необходими допълнителни критерии. Вероятно и помощ от други науки.

  53. 53 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#50] от "gianni":

    Да, всъщност сте прав, моя е грешката, но при дъжд е 110.

    The Tenth Man
  54. 54 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#48] от "hamiltonf1":

    "За мен, прекарването на повече време на пътя е най-големия риск. "

    За всички останали по-високата скорост е по-високия риск.:)
    Не зная чували ли сте за една наука наречена физика, на нея се уповават всички останали, но за вас тя не важи, вие сте природения или възкръснал Сена шофиращ по българските пътища с 290 км/ч.

    ПП От дадения пример не разбрах, ако ПТП по вина на камиона е било при скорост на Аудито над 200 км/ч момичето живо ли щеше да е?

    The Tenth Man
  55. 55 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#39] от "zhivko6461":Айде сега, пак стигнахме до уефски...?! В твоя ком №33 си казал добре известните истини, най-важната от която е загубата на внимание и вършенето на неща, необичайни за нормалното шофиране. За мен, прекарването на повече време на пътя е най-големия риск. Давам трагичен пример, печално известен, наскоро, с моя позната. Пътували са от Бургас до София, на гинекологичен преглед, понеже е била бременна. Приятелят е шофирал ауди 7, от по-новите, стабилна кола с двуцифрено число еърбези, карал е с около 110-120. В насрещното, пиян и дрогиран шофьор на ТИР губи контрол, разсича двойната мантинела и върху тях... Северина се казва момичето, преди 4 месеца я видях за последно, беше много радостна, и каза че излиза в отпуск. Бог да ги прости.Та, какви въпроси изникват?
    —цитат от коментар 48 на hamiltonf1

    Бог да прости семейството!
    Съжалявам много за трагичния случай! Съболезнования и съчувствие към близките и лично към теб!
    Някои ще разберат аргументите ми. Други ще ми опонират с техни аргументи...

  56. 56 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 898 Неутрално

    До коментар [#26] от "Адвокат на дявола":

    Във Франция ограничението е 130, а не 120 по магистрали и 110, ако вали.

  57. 57 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#43] от "deaf":

    По малките улички и междублоковите в Младост, където от входа и си директно на платното, щото са уплътнили ПУП-а и тротоара е една педя, и 15 са много.

    седеньето го зголемува задникот
  58. 58 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#49] от "deaf":

    Затова пробвай с колело. И те имат километражи, а може и през телефона да засечеш. бТВ, километражите на колите винаги показват едни 7-8 км над реалната скорост. Сети се защо ;)

    седеньето го зголемува задникот
  59. 59 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Весело

    До коментар [#53] от "Адвокат на дявола":

    Ти си перманентно в грешка...

  60. 60 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#48] от "hamiltonf1":"За мен, прекарването на повече време на пътя е най-големия риск. "За всички останали по-високата скорост е по-високия риск.:)Не зная чували ли сте за една наука наречена физика, на нея се уповават всички останали, но за вас тя не важи, вие сте природения или възкръснал Сена шофиращ по българските пътища с 290 км/ч.ПП От дадения пример не разбрах, ако ПТП по вина на камиона е било при скорост на Аудито над 200 км/ч момичето живо ли щеше да е?
    —цитат от коментар 54 на Адвокат на дявола

    Ако се позоваваме на физиката и отчитаме само скоростта на "Ауди"-то, като превебрегнем влиянието на останалите фактори, то всяка скорост различаваща се с не по-малко от 4-5 км/ч от реалната би гарантирала разминаване с товарния автомобил. Имам предвид скоростта по време на целия интервал от времето за пътуване, а не моментната. В случай на сблъсък веротността за трагична развръзка е много голяма без значение каква е била скоростта на лекия автомобил.

  61. 61 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3185 Неутрално

    До коментар [#49] от "deaf":Затова пробвай с колело. И те имат километражи, а може и през телефона да засечеш. бТВ, километражите на колите винаги показват едни 7-8 км над реалната скорост. Сети се защо ;)
    —цитат от коментар 58 на Пипера е много лют



    До коментар [#58] от "Пипера е много лют":

    Е-е,така може... Значи не аз,а километражът ме заблуждава,че се движа с 20км/ч,а всъщност с по-малко.

  62. 62 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Весело

    До коментар [#59] от "hamiltonf1":

    Може и да е така, все пак не може всички да сме като Вас, безгрешни.

    Ако няма и такива като мен, как ВИЕ безгрешните ще изпъквате?

    ПП Нещо не влизате в полемика с другите ми коментари, там къде е грешката ми?
    И на въпросът ми за примерът, който дадохте не отговаряте, пък питате дали има въпроси...

    The Tenth Man
  63. 63 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    До коментар [#45] от "zhivko6461":Километражът на колите започва от 20км/ч,тоест тъкмо едва си докоснал газта и вече се движиш с 20км/ч,но като погледнеш отвън,колата едва се тътри.
    —цитат от коментар 49 на deaf

    Знам. На някои. Скоростомерите със стрелкова индикация започват от 0 км/ч. Има и такива.

  64. 64 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#48] от "hamiltonf1":

    Пич, не можеш от ситуация в която ТИР влиза от насрещното да правиш генерални изводи. Това е лотария, в която и участваш, докато си мислиш, че контролираш нещата при скорост 200+ Тъп ли си, бъзикаш ли ни....

    седеньето го зголемува задникот
  65. 65 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    До коментар [#59] от "hamiltonf1":

    Всъщност, ако влезем в логиката ти, ако в Бургас е имало читави гинеколози, момичето е нямало нужда да пътува до София за преглед...

    седеньето го зголемува задникот
  66. 66 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    До коментар [#39] от "zhivko6461":Айде сега, пак стигнахме до уефски...?! В твоя ком №33 си казал добре известните истини, най-важната от която е загубата на внимание и вършенето на неща, необичайни за нормалното шофиране. За мен, прекарването на повече време на пътя е най-големия риск. Давам трагичен пример, печално известен, наскоро, с моя позната. Пътували са от Бургас до София, на гинекологичен преглед, понеже е била бременна. Приятелят е шофирал ауди 7, от по-новите, стабилна кола с двуцифрено число еърбези, карал е с около 110-120. В насрещното, пиян и дрогиран шофьор на ТИР губи контрол, разсича двойната мантинела и върху тях... Северина се казва момичето, преди 4 месеца я видях за последно, беше много радостна, и каза че излиза в отпуск. Бог да ги прости.Та, какви въпроси изникват?
    —цитат от коментар 48 на hamiltonf1


    Имай предвид,че дори да има грешка на друг шофьор,ако караш с по-ниска скорост имаш по-големи възможности да избегнеш катастрофа.Дори и да си перфектният шофьор.Вчера ти дадох пример,че два пъти ми навлизат ненадейно в лявата лента на магистралата.И карах и двата пъти с около 130 км/час.При 250 км/час нищо не можеш да направиш.Дори и да си истинският Хамилтън..

  67. 67 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#65] от "Пипера е много лют":

    Така е, макар че, може да са имали предпочитания. Макар че, тя работеше за словенска фармацевтична фирма и може да е имала..
    Страхотен коментар по темата:
    https://www.24chasa.bg/mnenia/article/6895106

  68. 68 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#26] от "Адвокат на дявола":

    Това добре!Най- вероятно става въпрос за националната им пътна мрежа,не за селските пътищаНо...Как в Германия се кара бързо и дисциплинирано,без да се изтрепват?Явно не е само до механично ограничаване на скоростта.Карал съм и във Франция.Винаги се движа до макс.разрешената скорост или малко /5 10км /ч по магистралите/по- бързо.Все пак пътуванията ми са били повече по работа,не за забавление.И във фернско често са ме изпреварвали.Явно не са от най-дисциплинираните.Та,произшествията най- вероятно не са до тези 10км/ч ,а до недисциплинираност,прекалена самоувереност и немислене на пътя.
    Дори тук в скандинавието,карам с разрешената скорост и ме пртискат,че карам бавно.Това "дисциплинираните" северняци.Намалят преди камерите и пак газ.
    Хората трябва да бъдат научени да мислят,дори на пътя.Кухите правила,сами по себе си нищо не значат.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  69. 68 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Весело

    До коментар [#64] от "Пипера е много лют":

    Търси внимание колегата, какво да го правиш, решил е че нещо разбира от шофиране и пиши тука, безмислици.

    The Tenth Man
  70. 70 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1119 Неутрално

    До коментар [#64] от "Пипера е много лют":Търси внимание колегата, какво да го правиш, решил е че нещо разбира от шофиране и пиши тука, безмислици.
    —цитат от коментар 68 на Адвокат на дявола


    Предполагам,че е добър шофьор.Аз самият съм такъв.И има добра кола.Ама самата скорост е предпоставка за катастрофи.Дори да имаш най-добрата кола на света и да си най-добрия шофьор.

  71. 71 Профил на gianni
    gianni
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    ... през 2017 с 3684 жертви...––––––––––––––––––––––А Франция е 9 пъти по-голяма от България!За същия период у нас са загинали 682 души...
    —цитат от коментар 2 на Депутат 241


    Една от причините за по-ниската смъртност при значително по-голям годишен пробег е засиленият контрол с помощта на радарите. Вероятността да си сниман за превишение на скорост и да не те глобят е нищожна. Между другото доста Хамилтоновци особено от съседна Великобритания са свършили екскурзията в полицейския участък. При превишение на разрешената скорост с 50км/ч продължаваш пеш и може да се окажеш с конфискувана кола.

  72. 72 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#68] от "sandman":

    Нарушители има навсякъде, местните обикновенно знаят къде са камерите, а също така си пишат съобщения къде има мобилни камери, но независимо от това карат с много повече респект към правилата, то е видима разликата.

    А относно основните причини за ПТП те са си ясни - скорост и алкохол/наркотици, затова и борбата е там основно.
    А за статията става дума точно за селските пътища (ако правилно ги класифицирам имам предвид, че свързват селата).

    The Tenth Man
  73. 73 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#70] от "musashii":

    При движение по републиканска пътна мрежа (особенно във България) с какъвто и автомобил да си и колкото и добър шофьор да си, скорости над 180 са безрасъдни, а той се изкарва, че често шофира над тази скорост.

    И както и ти правилно пишеш по-висока скорост - по-висок риск, физика.
    Тук твоите умения да шофираш нямат никакво значение, особенно шофирайки във България, където какво ли не се движи по пътищата.

    Много хора обичаме високите скоростти, но то за тази цел си има автомобилни писти.
    Човека се изкарва материално обезпечен, като го кефи толкова да заповяда на пистите и там колкото са му възможностите неговите и на автомобила да кара.

    На пътя, на който всички се движим обаче такива като него нямат място, защото са опасни за себе си и за всички останали.

    The Tenth Man
  74. 74 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#35] от "Адвокат на дявола":

    Грешно ти се струва! Може на ден да минават много автомобили, но те пътуват през цялата част на денонощието. Само една малка част от тях се движат по едно и също време. Колкото по-ниска е средната скорост на пътуването толкова повече от тях ще са на пътя по едно и също време.
    За тапите и задръстванията - те се получават поради много ниската средна скорост. Може да караш и с 200, но пак си на светофара или кръстовище без предимство. И в края на пътуването въпреки, че си карал много бързо пак си пристигнал по същото време. Тоест средната скорост при шофирането в града не зависи от скоростта на шофирането, а от времето прекарано на светофара. Пример карал си с 30км/ч и си изминал 15км за един час - средната ти скорост е била 15км/ч и карал си с 200 - изминал си 15км за 55 минути и средната ти скорост е почти същата.
    Това обаче е само при къси разстояния. При шофиране по магистрала с 90км/ч и с 140км/ч разликата ще е колосална. Става въпрос за часове загубено време които кумулативно значат много повече изгубени човешки животи отколкото ще бъдат спасени с намаляване на фаталните инциденти.
    Колкото до пътищата без мантинела - естествено е там да има повече фатални инциденти тъй като изпреварването се извършва в лентата за насрещно движение. Същата е и причината за високата смъртност у нас - почти цялата пътна мрежа е от такива пътища. Или ако обобщим във Франция шофьорите им се налага много по-малко да карат по подобни пътища и за това смъртността е по-ниска. Същевременно могат да си позволят да намалят средната скорост по този тип пътища, тъй като времето прекарано на французите по тези пътища е сравнително малко в сравнение с това прекарано от българите.

  75. 75 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    А анализ дали високата скорост е причина за утрепаните някой дали е правил?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  76. 76 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#8] от "chinaski":

    Не си прав. Пътят се "стеснява" след 200 км/ч.
    Опитах от Пловдив до Нова Загора какво е. Повече няма да го направя.
    120 км/ч не е нищо особено като скорост, но трябва да има високи изисквания за ГУМИТЕ, ако караш по магистрала. Тоест едни изисквания за други пътища, но строги за магистрала. Не по дърти гуми от три години и не по-малко от ПЕТ милиметра грайфер.

    Бързахме с Гърлето при предишната и бременност за Варна. Карах след две коли, които също бързаха с около и малко над 160 км/ч.
    Гърлето ми каза, че "отпред става нещо". Намалих веднага. Катастрофа. Тъпите куки вместо едната да мине 300 метра назад от катастрофата и да маха с палката та да намалим навреме кесят при ударената кола. Аз им казах де, ама не схванаха какво имам предвид.

    Та от 160 км/ч. и трите коли намалихме до нула за отрицателно време.
    Гумите ми са нови, "Нокиян". Затова спрях бързо.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  77. 77 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    До коментар [#2] от "Депутат 241":

    90-те имаха 16 000 жертви! Саркози като МВР предложи и направи промени в закона касаещи алкохола:
    0,8 промила- глоба, лишаване
    1,2 промила глоба лишаване, 3 м затвор и конфискация на МПС!
    1,8 промила глоба, лишаване 3 г затвор конфискация на МПС...
    за една година жертвите паднаха на 4 000!!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  78. 78 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#77] от "chichka":

    М,да.
    Това е начина.

    Аз преди години си позволявах да карам пийнал, ама отдавна не смея вече.
    Бяха ми взели книжката за превишена скорост и разбрах....къде серат гладните.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  79. 79 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#4] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Виш сега. Като няма адекватни наказания нищо няма да се получи.
    Какво като е 140 км/ч сега?
    Преди три дни се прибираме от София по "Тракия". Карам със 150 км/ч, но отзад, отдалеч яки светлини. Минавам вдясно и оня мина покрай мен сякаш съм спрял.
    Не разбрах дори каква марка е колата му.
    Как ще спре закона такива като него?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  80. 80 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    виЖ......... да му и..............липсата на възможност за корекция поне в първите пет минути.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  81. 81 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 455 Неутрално

    До коментар [#74] от "nqma zna4ka koi":

    "Колкото по-ниска е средната скорост на пътуването толкова повече от тях ще са на пътя по едно и също време. "

    Колега, още веднъж (и това е дефиницията за трафик, не моята а общоприетата).
    Трафик е БРОЙ единици от нещо преминаващо през пътя за единица време.
    Трафика не зависи от времето на пътуване. Пропускателната способност на трасето определя какъв трафик може да поеме в зависимост от средната скорост.

    Един много лесен за теб пример.
    Вземи единица магистрала и познай (или сметни) какъв трафик ще поеме при средна скорост 100км/ч и средна скорост 20 км/ч. При 100 км/ч трафика за единица време на този участък ще е 5 пъти по-голям от трафика на същия участък за същото време при 20 км/ч.
    И да при 20км/ч е напълно вероятно на единица дължина на трасето да има повече автомобили, но също така е сигурно, че ще има по-малко загинали в следствие на ПТП.

    Та така...

    The Tenth Man
  82. 82 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    Смятам, че ако веднъж завинаги максималната скорост на МПС се фиксира на 0, ПТП ще останат окончателно в миналото.

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#48] от "hamiltonf1":

    Въпроси няма. Само изводите, че идиоти, които си мислят, че правилата не важат за тях убиват хора.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#79] от "Росен (Путлер капут)":

    Как се спира някой, който превишава скоростта? Ми с адекватна институция например?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  85. 85 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#84] от "Darth Plagueis":

    Аз превишавам скоростта.
    Това на оня не е превишение на скоростта.
    Това е лудост. Престъпление е.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  86. 86 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#84] от "Darth Plagueis":

    И адекватни институции не помагат, дори и при строг комунистически режим, справка, многократно превишаващия скоростта Георги Аспарухов...

  87. 87 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3986 Неутрално

    До коментар [#79] от "Росен (Путлер капут)":

    едно време помниш ли как милицията контролираше пътищата от София до морето ? И никой не си правеше каскади по пътищата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  88. 88 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#81] от "Адвокат на дявола":

    Бъркаш принципно.
    Не е пет пъти. Може да е и двадесет пъти, защото ще се събере колона. Задръстване му викат.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  89. 89 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1037 Неутрално

    До коментар [#5] от "sandman":

    И какъв е истинския проблем?

  90. 90 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1220 Неутрално

    До коментар [#79] от "Росен (Путлер капут)":едно време помниш ли как милицията контролираше пътищата от София до морето ? И никой не си правеше каскади по пътищата.
    —цитат от коментар 87 на КМЕТ В СЯНКА


    Аха...само техните отрочета имаха право на каскади. Да ти припомня ли случая с Владко Живков , карал като бесен и милиционерчето, дето му надупчило талона. Кат го познал завалийката, веднага написал под дупката.."тая дупка, не е дупка".

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  91. 91 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#87] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#79] от "Росен (Путлер капут)":едно време помниш ли как милицията контролираше пътищата от София до морето ? И никой не си правеше каскади по пътищата.
    —цитат от коментар 87 на КМЕТ В СЯНКА


    Помня Кмете. Може и да беше правилно, но пък и пътища нямаше.

    Докато, обаче беше милиция циганин не можеше глава да надигне.

    Аз затова предлагам в района на три ПОЛИЦЕЙСКИ управления, да има и по едно МИЛИЦИОНЕРСКО управление. То да се занимава с циганите. Ще влязат в пътя за по-малко от един сезон.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  92. 92 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Весело

    До коментар [#90] от "Реми":

    Верно ли?

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  93. 93 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#86] от "hamiltonf1":

    Не знаем за такива случаи. Но, адекватните институции помагат. Само ти ги надминаваш, радарите не могат да отчитат над 300 и ти нали минаваш с 800..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  94. 94 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Неутрално

    До коментар [#93] от "Darth Plagueis":

    А пък, някои и без радари, станаха масови убийци, каращи на макс кола, която на всичкото и отгоре е повредена... Пълна малоумност, типична за хора, които са над всички, с пагонче от МВР...

  95. 95 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3986 Весело

    До коментар [#90] от "Реми":

    явно не помниш. А Владко винаги го возеха, защото почти винаги бе пиян.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  96. 96 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 761 Любопитно

    В България когато ограничението по магистралите беше 130 км, загиваха по 1000 човека на година.
    Сега при 140 загиват 600-700 човека

    Който не вярва да провери

  97. 97 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3986 Любопитно

    До коментар [#91] от "Росен (Путлер капут)":

    и какво помниш ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  98. 98 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4224 Неутрално

    До коментар [#94] от "hamiltonf1":

    В смисъл, огромните ти спирачни апарати нямат накладки ли?
    Типично, като ти гледам разсъжденията на тема шофиране, още вчера написах - ако изобщо караш, това е некоя 15 годишна корса с не повече от 60 коня, на която половината неща са ѝ счупени.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  99. 99 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4314 Весело

    До коментар [#98] от "Darth Plagueis":

    Интересното е, че много голям "фен" клуб имам. Важното е, че четете всеки мой коментар, детайлно, та барем нещо да ви влезе в главите.... Чети, и препрочитай...

  100. 100 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2392 Неутрално

    До коментар [#97] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Къщичките за мильовци нависоко.
    Мильовците в храстите с ония дългите радари, които изглеждаха като сопи и изпълзяващите дебели мильовци от храсталака и палката за спиране.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK