След 7 години ползване електромобилите се оказват по-евтини от дизелите

След 7 години ползване електромобилите се оказват по-евтини от дизелите

© Reuters



Кола на ток, купена през 2018 г., излиза по-евтина, ако се сметнат всички разходи за 7 години напред, отколкото дизелов автомобил от същия клас, купен също през тази година.


Това показват резултатите от мащабно проучване на разходите на собствениците на коли в България, проведено от асоциация "Активни потребители" и представено на кръгла маса за чистотата на атмосферния въздух в четвъртък, съобщава вестник "24 часа". То е част от проучване в целия ЕС, финансирано от Европейската потребителска асоциация, но резултатите за останалите държави ще излязат наесен, съобщи изпълнителният директор на "Активни потребители" Богомил Николов.


Изследването е правено за три класа коли - малка градска, среден клас и кросоувър, с различни типове двигатели - бензинов, дизелов, хибрид, на ток, водород, на метан и на пропан-бутан. Пробегът е еднакъв за всички типове коли - средно 19 хил. км на година.




В разходите е включена поддръжката, застраховката, горивото, плащането на лизинговите вноски, пътният данък, разходите за регистрация, включително и продуктовата такса, както и обезценяването.


Собствениците на среден клас кола на ток ще плати общо 35 хил. евро, за да изминава по 19 хил. км годишно за 7 години. За дизелова кола ще се платят малко повече - 38 хил. евро. Разликите идват най-вече от пътния данък, който е по-висок за дизелите, и от многократно по-големите разходи за гориво. При сегашните цени на тока в България разходът за електрическата кола е около 5 пъти по-нисък.


Същото е положението и когато се купува кросоувър. Разходът за електрически за 7 години е 50 хил. евро, докато за дизелов е 58 хил. евро. Парите за застраховка на електрически и дизелов кросоувър са еднакви, но поддръжката на този на ток излиза около три пъти по-евтино от дизеловия.


Ситуацията е различна само при сравнението на малкия тип градски коли - при тях почти няма разлика в разходите за 7-годишен период. Сумите за застраховката и пътния данък са на практика еднакви, но има разлика в разходите за гориво и за текущата поддръжка.

Ако се сметнат парите за кола от среден клас за целия ѝ живот, електрическата няма конкуренция - всички останали излизат значително по-скъпо, включително тези, които вървят на евтиния пропан-бутан. Общият разход при същия пробег от средно 19 хил. км годишно за целия живот на електрическа кола е към 60 хил. евро.


Дизеловата излиза към 90 хил. евро за целия ѝ жизнен цикъл, а бензиновата е към 110 хил. евро - възможно най-големия разход от всички типове автомобили. За отбелязване е, че според типа двигател най-много като разход към електрическата кола се доближава тази, която използва метан.


При колите на ток големият разход настъпва след деветата година, когато обичайно идва време за подмяна на батерията. Този харч е най-голям при средния тип градска кола - около 5 хил. евро. При кросоувърите това струва към 4 хил. евро, а при най-малкия тип градски коли - около 2 хил. евро. Дори с този разход обаче и при трите основни типа автомобили общите харчове на колите на ток остават по-ниски, отколкото за дизеловите или бензиновите коли. Причината е, че при толкова дълга експлоатация бензинът и дизеловото гориво за същия пробег вече струват повече заради амортизацията и по-голямата консумация.


В изследването е посочено също, че съществува тенденция общите разходи за колите на ток да намаляват през следващите години.


След 14-ата година за колата се плаща 16 лв. годишен данък


В България няма данъчен стимул хората да подменят старите си автомобили с нови, защото след 14-ата година за една кола от среден клас се плащат по около 16 лв. на година пътен данък, казва председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Христо Христов.


По думите му заради разпоредбите на Закона за местните данъци и такси колите се облагат според мощността на двигателя и коефициент. За тези над 14-годишна възраст получената сума всъщност не се увеличава, тъй като коефициентът е единица, докато за по-новите се умножава с по-големи стойности и данъкът е по-висок.

Христов посочва, че в другите европейски държави е точно обратното - данъкът е прогресивен, но се увеличава с възрастта на автомобила или по-точно с това дали отговаря на най-новите показатели Евро. "Именно заради съществуващото положение статистиката на КАТ отчита над 2 милиона автомобила над 14-годишна възраст у нас", посочи Христов. В България например се дават 50% отстъпка от данъка, ако колата отговаря на показателя Евро 3, а този стандарт е от 1999 г.


Експерти искат да се премахне "екотаксата"


Продуктовата такса за унищожаване на старите автомобили, т.нар. "екотакса", трябва да се премахне или поне да се намери по-справедлив начин за разпределянето на приходите от нея. Това посъветваха експерти от автомобилната администрация на транспортното министерство, от браншови сдружения и от други неправителствени организации.


Таксата се събира еднократно при първата регистрация на превозното средство и приходите от нея се разпределят между фирмите, които разглобяват и унищожават излезлите от употреба возила.


Мотивът за премахването на таксата е, че компаниите така или иначе печелят от разглобяването на колите, тъй като могат да използват повторно между 70 и 90% от частите.


Преди няколко седмици екоминистерството пусна за обществено обсъждане промяна на таксата, но увеличението е от порядъка на 30-40 лева за най-старите коли.

Назаем от ...

Коментари (101)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Само да не се окаже, че на 7-мата година електричката трябва да смени батерийката...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3114 Неутрално

    Ако караш по 5км на ден и велосипеда е по-евтин!
    Но за пробег 50-100х./км годишно дизела няма алтернатива!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    Ако караш по 5км на ден и велосипеда е по-евтин!Но за пробег 50-100х./км годишно дизела няма алтернатива!
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Засега...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  4. 4 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Като праснеш едни 10 хилядарки за нова батерия на всеки 5-10 години/в зависимост от пробега/ и всичките сметки отиват по дяволите..:-) Да не говорим, че в България 95% от закупените коли са втора употреба и малкоса тези които могат да сипозволят да отделят 600+ лева месечно за лизинг на нов автомобил и то преди всички останали разходи..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  5. 5 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    Ах, каква изненада! И по- лошо ще става.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  6. 6 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Засега е така, да...! Проблема е, че няма сериозен технологичен напредък, който да осигури лека, с голям капацитет, бързо зареждаща се, сравнително лека и евтина батерия. Кога ще се случи, не се знае.
    Основния проблем на електрическите коли е относително ниския пробег и времето за зареждане. С навлизането им ще се появи и проблема с инфрструктурата, която трябва да осигури зареждането.
    Мисля, че ще трябват още 20-30 години, за да навлязат по масово...

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  7. 7 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1696 Неутрално

    Ааааа, зависи. Ако ползваш служебен ток, си много на далавера, пък ако можеш да си стоплиш къщата от служебния ток като се прибереш си още по-на далавера. Ако това не го можеш, а можеш да крадеш нафта и с нея даже да си топлиш къщата си по-на далавера от нафтата, така, че зависи.

  8. 8 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#4] от "ostin22":

    Естествено, при подобни изследвания, някои дребни детайли се спестяват. За целите на изследването, разбира се...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  9. 9 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    Само да не се окаже, че на 7-мата година електричката трябва да смени батерийката...
    —цитат от коментар 1 на Дедов'та Колюуа Унукя!


    Селски, електрически коли се продават масово от 2010-та. И аз имам такава от 2011-та, този август ще направи точно 7 години. Не съм видял деградация на батерията, дори напротив, батерията не е мръднала. И не съм видял масова смяна на батериите на подобни коли.

    И като зареждаш от слънчеви панели, разликата при зареждане е не 5 пъти, а клони към безкрайност.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  10. 10 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    А карам около 28000 километра на година.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  11. 11 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    Как "мащабно проучване на разходите на собствениците на коли" показа разходите за следващите 8 години???
    "Ситуацията е различна само при сравнението на малкия тип градски коли - при тях почти няма разлика в разходите за 7-годишен период." - е каква друга да е електрическата кола, като не можеш да отидеш от София до Приморско със среден клас такава, без да трябва да преспиш по пътя?

  12. 12 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    Между другото, не знам дали сте виждали тази графика за коли Тесла, и след 240 000 километра, батерията на масовата Тесла поддържа 95% от първоначалният си капацитет:

    https://images.hgmsites.net/lrg/tesla-model-s-mileage-vs-remaining-battery-range-as-of-apr-2017-source-dutch-belgian-tesla-forum_100605182_l.jpg

    Скоро четох проучване на Дженерал Мотърс за батериите на Волт и Болт. Изчислените откази с пълна смяна на батерията са, ЗАБЕЛЕЖЕТЕ, 2 на 1 000 000 автомобила.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  13. 13 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Рано е още :) след 10 години, живот и здраве би трябвало да са масови и да има инфраструктура. Среден пробег от 500км (600 лято/400 зима) и да се зареждат за макс половин час.
    Това, което ме притеснява е че акциза на горивата е най-големият бич за плебса. И като няма как да го бичуват не знам кой ще плаща данъци... Ама ще поживеем и ще видим.

  14. 14 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    А карам около 28000 километра на година.
    —цитат от коментар 10 на Realist


    Донре, записвам си, че ми беше важно.

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  15. 15 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 2472 Неутрално

    До коментар [#14] от "Дедов'та Колюуа Унукя!":

    Добре, не доНре...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  16. 16 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 2547 Неутрално

    И след 5 години Тесла S ми излезе по-евтина от дизеловия еквивалент.
    Скоро ще смятам и за бензиновия автомобил.

  17. 17 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    До коментар [#13] от "nqma zna4ka koi":

    Споко. В момента в който станат масови, ще шибнат акциз на тока за транспортни нужди. Приходите от ДДС и акциз върху горивата са основния стълб на бюджета, всяка държава ще се наложи да намери заместващ приход иначе просто ще рухне финансово.

  18. 18 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    В момента в който станат масови, ще шибнат акциз на тока за транспортни нужди. Приходите от ДДС и акциз върху горивата са основния стълб на бюджета, всяка държава ще се наложи да намери заместващ приход иначе просто ще рухне финансово.
    —цитат от коментар 17 на niakoi_si


    Няма как да го направят, защото след 5 години много хора ще са на слънчеви панели и батерии и някои дори напълно ще са се изключили от енергото. Това което си мисля, ще направят беше направено скоро в пилотна програма на щата Орегон. Ще ни измерват изминалите километри на годишният преглед и така ще определят кой колко да плати.

    Това, за пътният данък, за акциза и ДДС-то не мога да се сетя за начин по който да го вземат.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  19. 19 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    Виждате ли откъде зарежда електрическата кола на снимката. Това устройство, увисено на стената от което зарежда Модел X е домашната батерия на Тесла, 14 киловатчаса капацитет.

    https://inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2016/03/Tesla-Powerwall-battery1-889x537.jpg

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  20. 20 Профил на antons73
    antons73
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Чудих се дали няма да има под тази публикация знак за реклама - ама не видях... Защото за мен това си 100%-ва реклама. На нещо дето не върши работа... Пак, за пореден път се тръгва на юруш, без да се мисли. То не бяха досега биоетаноли, биодизели, водород, природен газ (събиран предимно от пърдящите парламенти и администрации)... И колко хора си оправиха бизнеса и живота покрай всички регулации, виждания и глупави хрумвания... Сега пак е същото - електрическа енергия! Проблемът няма как да се реши така.. Първо да се намери решение за леко- и тежкотоварния превоз, които използват дизелово гориво предимно, корабния транспорт - огромен замърсител (дизелово гориво), самолетен транспорт - керосин (огромен замърсител)... Къде са решенията в тези основни сектори? Ами то и производството на ток разчита на такива невъзобновяеми източници (хайде да кажем че тук ги хващат до голяма степен изгорелите газове, ама пак се гори - кой споменава потреблението на кислород от атмосферата, например?). Тука се хващаме за най-малкия проблем - и ще изулим яко частните притежатели на автомобили, за да покажем че мислим за екологията и за спасяването на планетата... А всъщност даваме държавна подкрепа на поредния лобистки бизнес... Не е това решението!!! Аз съм за електрически транспорт - ама не и по този начин наложен!

  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10486 Весело

    35 хиляди излиза електрическа кола за 7 години :) ?
    И колко струва една нова електрическа кола среден клас?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на clarkv622
    clarkv622
    Рейтинг: 631 Весело

    Това показват резултатите от МАЩАБНО проучване на разходите на собствениците на коли в БЪЛГАРИЯ, проведено от асоциация "Активни потребители"
    --------------------------------
    Ама всичките 10 електромобила в България ли са проучили !? Сериозна работа.

  23. 23 Профил на antons73
    antons73
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Виждам че цъкате минусите - не виждам обаче отговорите на въпросите, които поставям... Иначе - празни приказки... Жалка работа!

  24. 24 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Поне още десетина години трябва да минат за да се правят сравнения в полза на електромобилите. Водородното гориво също не е за подценяване - има голямо бъдеще чрез горивните елементи

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  25. 25 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2615 Неутрално

    Изчисленията са грешни. Дневната електроенергия е 2,7 пъти по-евтина от дизеловото гориво, нощната - 5 пъти.
    За да се ползват масово електроавтомобилите държавата трябва да субсидира с 10000 лева на брой. Само че, тогава Владко няма връзва бюджета с акцизи и мита върху горивата.

  26. 26 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#23] от "antons73":

    Няма и да видите.Мисленето е дефицит.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    Само да не се окаже, че на 7-мата година електричката трябва да смени батерийката...
    —цитат от коментар 1 на Дедов'та Колюуа Унукя!


    На 8-та :)

    Те затова до 7-мата са смятали :)

  28. 28 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ще върнем България в Европа":

    А може ли държавата да спре да субсидира каквото и да е и да остави нещата да се саморегулират?Само субсидии са ви в мозъците.Те нали се плащат от обикновения човек?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  29. 29 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Най-много ми хареса "електрическият струва 35 хиляди евро, а дизеловият 38 хиляди, защото данъците и таксите са по-високи за дизеловия" :) Но никъде не видях едно от основните неща, заради които към момента няма как да избера електрически. Миналата година ходих до Италия на почивка с колата. От София до Милано беше към 1500 километра. Колко пъти трябваше да презаредя електричката? И колко места за презареждане има по маршрута? Иначе като идея е много готино. Стискам палци на електрическите да станат по-практични. Ама засега - няма как.

  30. 30 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3103 Неутрално

    До коментар [#25] от "Ще върнем България в Европа":А може ли държавата да спре да субсидира каквото и да е и да остави нещата да се саморегулират?Само субсидии са ви в мозъците.Те нали се плащат от обикновения човек?
    —цитат от коментар 28 на sandman


    Това го искаме само няколко човека. Но иначе радетелите на пазарна икономика, които се обявяват във форума искат, ако може държавата да субсидира всичко. :)

  31. 31 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 710 Неутрално

    Всичко това вази за нов автомобил.Моя Орел ,„нов“ внос,на LPG харчи 7,50 лева.100км.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  32. 32 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3281 Весело

    Гледам се надхващате коя кола е най икономична...според мен колата на Фред Флинстон...вярно, че батерията му се зарежда по често, сутрин, обед и вечер но смятам че използва най екологичното гориво....въпреки, че отделянето на метан също пречи на озоновата дупка...
    Сега сериозно...електрокарите нямат конкуренция в пакет със фотоволтаичните покриви...е който живее в панелка ще гризе дръвчето...:)

  33. 33 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1603 Неутрално

    Само, след като си вземеш електричката, законодателят да не реши да ти лепне данък на киловат или як акциз на тока, че авантата отива на кино. С други думи, статията говори за идеалния случай.

  34. 34 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1188 Любопитно

    Колкото по-малко километри навъртам годишно с колата, толкова по-добре се чувствам, джоба - също! Дано доживея момента, в който ще си купя електрически автомобил. Или хибриден. Или с горивна клетка. А това ще стане тогава, когато се почувствам сигурен и стабилен в доходите си, това е основния проблем на българина. Всичко останали приказки са в сферата на пожеланията. И като гледам какви пушещи екзотики се движат по пътищата ни ми е ясно, че скоро електромобилите няма да вземат превес в автопарка ни...

  35. 35 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Това са пълни глупости. Не ми пука особено, ама трябва да сте доста кухи ако се връзвате на такива статистики.

    If you are going through hell... Keep going!
  36. 36 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4306 Любопитно

    Все още цените на електромобилите са високи особено за стандарта на България. Дано в бъдеще цените им паднат за да станат по-достъпни за българските потребители/шофьори.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  37. 37 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 939 Неутрално

    И няма никакво значение колко евтини са електрическите коли, защото те просто не стават. Не отговарят на нуждите на 80% от населението.

    If you are going through hell... Keep going!
  38. 38 Профил на baba yaga
    baba yaga
    Рейтинг: 287 Неутрално

    Щом електрическите автомобили са толкова изгодни, това сигурно ще оправдае и строеж на нова атомна централа.

  39. 39 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2615 Неутрално

    конкуренция в пакет със фотоволтаичните покриви
    —цитат от коментар 32 на BiGman1

    Цената на покрива е още 10 хиляди и 5 за батерия, също не излиза сметката без субсидия.

  40. 40 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#6] от "tww09306483":

    да за сега ,докато ти сложат акциз на тока примерно Трябва да си много ама много найвен че условията за личните електрокари ще са все такива като днес

    гошо
  41. 41 Профил на buran007
    buran007
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":

    Градски, тия можеш да ги разправях на мегданя в Подгумер...

  42. 42 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":

    ти каква кола караш , а

    гошо
  43. 43 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#19] от "Realist":

    да ти припомня ли колко беше разликата в цената на нафтата и бензина някога ,що ли така стана ,сега цената им еднаква ,сигурно е заради новите технологии за производство на биодизел

    гошо
  44. 44 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1765 Любопитно

    До коментар [#33] от "Цайко":

    някога когато дизелите двигатели бяха основно в селскостопанските машини а тези в леките коли само късаха нервите на шофьора с мудноста си Тогава нафтата беше близо три пъти по евтина от бензина , подобриха се дизелите, станаха масови и хоп нафтата стана колкото бензина даже и по скъпа Само ми много любопитно за тока как ще го измислят

    гошо
  45. 45 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    ти каква кола караш , а
    —цитат от коментар 42 на гошо


    Шевролет Волт, в Европа се предлагаше като Опел Ампера. Имам и Форд Ескейп хайбрид, 2009-та година, хибридната му батерия е почти нова. И двете ми коли са с батерии, едната никел-метал-хидрин, другата, литиево йонна. Нито едната се нуждае от смяна, нито другата.

    Тъй че, твърденията, че батерията трябва да се сменя след 8 години са изключително лъжливи.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  46. 46 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    да ти припомня ли колко беше разликата в цената на нафтата и бензина някога ,що ли така стана ,сега цената им еднаква ,сигурно е заради новите технологии за производство на биодизел
    —цитат от коментар 43 на гошо


    Дизела и нафтата ги купуваш на бензиностанции, ако зареждаш колата си от собствено, произведено в къщи електричество няма какво да плащаш. И разбира се, трябва да се намери друг начин да се плаща таксата за пътищата ако тя е вързана както е в САЩ към бензина и нафтата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  47. 47 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2756 Неутрално

    Не се косете не хора! И прадядовците ви са били сигурни че от волска/магарешка каручка по-изгодно и по-сигурно няма.

  48. 48 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2151 Любопитно

    До коментар [#13] от "nqma zna4ka koi":Споко. В момента в който станат масови, ще шибнат акциз на тока за транспортни нужди.
    —цитат от коментар 17 на niakoi_si


    Съгласен съм, че държавата ще търси начин да замести намалялите акцизи и данъци от продажда на горива. Но как ще познаят кой ток е "за транспортни нужди"?

  49. 49 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2401 Неутрално

    Ако караш по 5км на ден и велосипеда е по-евтин!Но за пробег 50-100х./км годишно дизела няма алтернатива!
    —цитат от коментар 2 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    А ако караш 200,000 км на година и превозваш по 100,000 тона на курс и ако плуваш по вода, тогава па хептен не вървят електричките. Само кораби.
    Ти нормален ли си?

    California Über Alles
  50. 50 Профил на Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Содом и Гомор- (к)Раят на джендъризма
    Рейтинг: 1318 Неутрално

    В гъсто населените градове трябва да се забрани движението на банзинови, дизелови и газови автомобили. Иначее хората трябва да ходят с противогази

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  51. 51 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3747 Любопитно

    До коментар [#50] от "Честити Пижо Пенда без Дженда":

    и на газовите защо ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  52. 52 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":

    Реалисте, а посмали малко.

    И ние работим с електрически коли, и ние знаем за какво иде реч.

    Това проучване е малко встрани от реалния живот, както и твоето наблюдение за батерия на 7 години, която не мърда.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  53. 53 Профил на adamweishaupt
    adamweishaupt
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#9:"Realist"][/quote]
    ако батерията на колата ти е на 50% , а батерията от покрива ти е 100% заряд, и включиш да зареждаш колата, до колко % можеш да заредиш за колко време?

  54. 54 Профил на Георги Георгиев
    Георги Георгиев
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#18] от "Realist":"след 5 години много хора ще са на слънчеви панели и батерии и някои дори напълно ще са се изключили от енергото" Това може само в нормалните държави. Ние ще сме към АЕЦ Беля НЕ, а който не иска ще го пратят на ОСТРОВА!

  55. 55 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Ел. мпс са бъдещето. И сметката все повече ще е в тяхна полза. Ще стават по-евтини и енергийно ефективни. Не забравяйте, производствения капацитет на света непрекъснато расте. До 10-20г мпс може масово да полетят :) . Гумите са източник на триене. МПС като полетят ще остане само един източник на съпротивление - въздуха. Няма да има нужда от скъпата нефтена асфалтова инфраструктура.Такава ще е нужна само в населените места. Дрони, коли у въздуха, страшно ще е. И ще са автономни. Правителствата ще изгубят огромен данъчен източник - нефта. Цялата енергия идва от слънцето безплатно. Ще дойде момент в бъдещето когато няма да има нужда от данъци, защото ще се промени икономическия модел. Сегашните дългове не може да растат безкрайно. САЩ имат 21 трлн. долара дълг. Всяко нещо е с времето си.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  56. 56 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    До коментар [#46] от "Realist":

    "Дизела и нафтата ги купуваш на бензиностанции, ако зареждаш колата си от собствено, произведено в къщи електричество няма какво да плащаш. "

    Теб ОФ организацията требе да те осъди за разпространение на вражеска пропаганда и подривна дейност. :)))

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  57. 57 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    В момента в който станат масови, ще шибнат акциз на тока за транспортни нужди. Приходите от ДДС и акциз върху горивата са основния стълб на бюджета, всяка държава ще се наложи да намери заместващ приход иначе просто ще рухне финансово.
    —цитат от коментар 17 на niakoi_si


    Афърматив.

    2017 - Акцизите от горива са в размер на 2 272,9 млн. лева
    Понеже дедесе има и върху акциза (като част от крайната цена) + още 450 млн

  58. 58 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4281 Весело

    За последните 3 години, цените на батериите паднаха с 50 %. А през следващите 3?

  59. 59 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":

    я обясни, колко време зареждаш до максимум от слънчевите си батерии, колко ти е пробега после, колко струват тези слънчеви батерии?
    Ама реално, като реалист.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  60. 60 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    Истината е, че електрическите коли нито са по-евтини, нито по-икономични и нито по-екологични, нито са по-практични.
    Това са прости факто.
    Всичките им предимства започват с АКО, а в реалността нещата са различни.
    Бъдещето принадлежи на хибридите и там е истината.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  61. 61 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1744 Неутрално

    ДВГ също е имал трудно детство, но е станал масов само за около 20-25 години. Електричките се развиват много по-бързо от ДВГ.
    Сравненията ви са досущ като сравненията на конската тяга и автомобила в началото на 20-ти век.

  62. 62 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 1097 Неутрално

    До коментар [#39] от "Ще върнем България в Европа":

    Панелите няма как да излязат евтино, но има начин сам да си направиш батериите https://secondlifestorage.com (споделям за любопитните)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  63. 63 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Истината е, че електрическите коли нито са по-евтини, нито по-икономични и нито по-екологични, нито са по-практични.Това са прости факто.Всичките им предимства започват с АКО, а в реалността нещата са различни.Бъдещето принадлежи на хибридите и там е истината.
    —цитат от коментар 60 на Athanatos


    Това, че електромобилите не са по-евтини от ДВГ не е вярно.

    Електрическия двигател има много по-високо КПД от бензиновия, а също и много по-просто устройство; себестойността на една електрическа кола , при равни други условия, е по-ниска от тази на ДВГ поради значително опростения механизъм.

    Въпрос на време е инвестициите в материална база да се избият и тогава това ще си проличи съвсем ясно; не случайно всички големи вече обявиха електромобили.

    Просто все още са в началната фаза на навлизане и цените са високи.

    Помните ли преди само 10 години колко струваха органайзърите и палм топите?

    Цената на електромобилите ще продължава да пада стремително надолу.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  64. 64 Профил на kfp42375869
    kfp42375869
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#29] от "sylvester":

    Приятел, колко пъти ходиш с колата до Италия? Щом имаш пари да пътуваш с колата до Италия, значи можеш да сложиш 2 панела до гаража и да зареждаш електричката. Дори ел. колите да са скъпи на този етап, за големите градове е истинско облекчение да има колкото се може повече ел. коли.

  65. 65 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 271 Неутрално

    До коментар [#4] от "ostin22":

    Ъъъ да така е ама колко хора с пари карат кола на 5-7 години?
    Просто си купуват нова и толкова.

  66. 66 Профил на kfp42375869
    kfp42375869
    Рейтинг: 26 Неутрално

    До коментар [#50] от "Честити Пижо Пенда без Дженда":

    Виж какъв точен коментар си написал, а трима будали са ти сложили минус.

  67. 67 Профил на Yavor Berov
    Yavor Berov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    А защо удобно са пропуснати автомобилите на газ и тези с водородни клетки в сметките. Понеже тези които са фабрично на метан или пропан бутан докато са в гаранция излизат по-евтино от електричката и не чакаш като с часове да ти се зареди автомобила. Ако приемем за 5 години /докато е в гаранция/ ще изминем 100 000 км с малък автомобил тип Шкода Ситогоу на пропан-бутан за 23 000 лв и понеже още няма техен електрически вариант избираме най-евтиния на пазара Ситроен C‑ZERO за 47 500 лв. /разлика 24 500/ За тези години приемаме, че те ще се движат в градско и за това даваме 6 на 100 за газта /6 лв/и на електричката перфектния пробег от 150 км с едно зареждане /4,20 лв/ или 2,80 лв за 100 км. Обощо се подат 6 000 лв за газ и 2800 лв за ток. Шкодата ще направи за този период от време 2 пълни обслужвания /ремъци, водни помпи и.../ и 8 смени на масла и филтри приемаме че в гаранционния сервиз това няма да е евтино и слагаме по 1000 лв на голямото обслужване и по 250 лв за масла и филтри на всеки 10 000 км или това прави 4 000 лв за 5 години. Така накрая Газовия автомобил ще ни е излезнал 33 000 лв, а електрическия 50 300 лв.

  68. 68 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#40] от "гошо":

    Какво означава найвен....? :)
    Естествено, като станат масови, електрическите коли ще загубят облекченията. Ще станат просто, коли.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  69. 69 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#55] от "б_еко - върнете стария Дневник":

    Ако полетят масово колите, защо забравяш за гравитацията.... Тя е основния проблем.... :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  70. 70 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Не всички дето карат дизеляк са олигофрени, но всички олигофрени карат дизеляци. Това мисля е важен момент.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  71. 71 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 589 Любопитно

    Чета всички коментари и се учудвам, че никой не спомена основният проблем за Ел автомобилите в момента:
    ЦЕНАТА.
    На острова купуваш Мерседес С220 дизел примерно 2015 година за 15/18000 паунда с около 25/30000 мили (45/50К) най-евтинната Тесла на същото ниво като години и километраж е........35000 паунда. Тока ако искат безплатен да го направят с разликата от около 20000 паунда мога да купя по цени от днес около 15500 литра дизел. (1,29 паунда за литър дизел)
    Мерседеса харчи средно 5.5 на 100...пробега ще е грубо около 310 000 км
    Какво повече да се коментира?

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  72. 72 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1811 Неутрално

    До коментар [#18] от "Realist":

    О ще ти го вземат. Нали се сещаш, че не си ти тоя дето решава как се формира държавния бюджет. А той (бюджета) разчита на тези приходи. Веднага ти давам малко идеи как ще те обложат:

    1. Пътен данък / винетка /толове. Ако искаш карай през горите.
    2. Акциз върху лития или върху самите батерии.
    3. Акциз върху самия автомобил.
    и т.н.

    В момента държавата просто не изпитва трудности, защото ти си капка в морето. Радвай се, защото когато далаверата стане масова, държавния бюджет ще пострада и аваната ще бъде прекратена.

  73. 73 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 589 Весело

    До коментар [#71] от "padrino":

    Само да добавя: От статията приемат средно 19000 пробег на година, значи Мерседеса можеш да го караш 16 години преди сумите да се изравнят.....

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  74. 74 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Няколко факта и от мен:
    - закупен нов автомобил мес. 11.2011 г.; европейски производител; 1,6 дизел, 116 к.с., еконорма ЕВРО 5; среден клас, за лично ползване.
    - за 6 г. и 7 мес. изминати 117500 км. с ИЗПОЛЗВАНО ГОРИВО 7722 ЛИТРА дизел (тук съм точен до последната капка гориво - ексел смята безпогрешно). карам спортно, магистрала и градско, което прави средно 6,67 л./100 км. Производителят казва: 4,3 л/100 км (не му се сърдя).
    - първите пет години - данък по 415 лв., след петата - данък 195 лв.

    План: покупка (ако съм жив и здрав) през 2019 г. нов среден клас, около 180 - 190 к.с. с предпочитано гориво бензин.
    Че разпоредбите на ЗМДТ относно облагането са идиотски - какво да се прави...

  75. 75 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#20] от "antons73":

    До коментар [#23] от "antons73":

    Хайде аз ще се престраша:)
    "Първо да се намери решение за леко- и тежкотоварния превоз, които използват дизелово гориво предимно,"
    Лекотоварния на батерии, тежкотоварния на влакове с ел. енергия

    "корабния транспорт - огромен замърсител (дизелово гориво)"
    За платна предполагам сте чували:), а и други решения се разработват отново чрез вятър, ето ви линк от публикации, в съответните сектори се разработват варианти, търсете ще се изненадате приятно.
    https://www.theguardian.com/environment/2017/mar/14/spinning-sail-reboot-cut-fuel-make-ocean-tankers-greener

    "самолетен транспорт - керосин (огромен замърсител)."
    Също се разработват решения със слънчева енергия и се "претоплят" цепелините:)

    "Ами то и производството на ток разчита на такива невъзобновяеми източници "
    Разчиташе, сега се насочва основно към ВЕИ...

    Четете малко повече преди да пишете и ще имате по-коректна представа.

    The Tenth Man
  76. 76 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 869 Любопитно

    До коментар [#29] от "sylvester":

    Следващия път като тръгнете до Италия ще си вземете автомобил под наем, а през останалото време ще си ползвате електричката, като това е проблема.

    Нали идеята е генерално да ви е по-изгодно, нали?

    The Tenth Man
  77. 77 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 869 Весело

    До коментар [#48] от "plamen_b":

    Няма, ще таксуват всичкия:)

    The Tenth Man
  78. 78 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#61] от "stanislavdi":

    "ДВГ също е имал трудно детство, но е станал масов само за около 20-25 години. Електричките се развиват много по-бързо от ДВГ."
    Нищо и никакви над 100г.разработки на ел.коли.Колко му е още 100?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  79. 79 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#71] от "padrino":

    Нали се сещате, че в един момент може да не си купувате автомобила.
    Може да плащате месечна такса и да използвате автомобил.

    Та при варианта, плащам месечно 350 единици и ползвам ДВГ или 400 единици и ползвам ел. кой ще е по-удачен?

    The Tenth Man
  80. 80 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":Реалисте, а посмали малко.И ние работим с електрически коли, и ние знаем за какво иде реч.Това проучване е малко встрани от реалния живот, както и твоето наблюдение за батерия на 7 години, която не мърда.
    —цитат от коментар 52 на Боби Колев


    Кое проучване? В пост [#12] съм ви цитирал проучване на деградацията на батерията на Тесла направено и поддържано от холандски автолюбители и вклчващо поне 4 европейски държави:

    https://images.hgmsites.net/lrg/tesla-model-s-mileage-vs-remaining-battery-range-as-of-apr-2017-source-dutch-belgian-tesla-forum_100605182_l.jpg

    Иначе, в САЩ електрически коли се продават масово от ноември 2010-та, когато излезнаха Нисан Лийф и Шевролет Волт. Тези коли още се търкалят по американските пътища. За тях постоянно се събират данни.

    А хибридни коли в САЩ се продават от 2003-та. С никел- метал- хидридни батерии, не литиево йонни. И ако сте гледали филма "Кой уби електрическата кола". би трябвало да знаете, че патента за никел- метал- хидридните батерии бе закупен от Биг Ойл. И договорите с производителите на хибридни автомобили не позволяваха да се влагат повече от 1.5 киловатчаса батерии в автомобил. Иначе, като отпадна патента, Тойота пусна първият плъг-ин Приус Прайм с никел-метал Хидридна батерия изминаващ 11 мили само на ток. Не съм конспиратор, но по принцип Биг Ойл спря плъг-ин хибридите с поне 5-7 години.

    Отделно, можете да видите прогреса в намаляването на цената на батериите за последните 7 години. От $1100 за киловатчас през 2010-та, до $150 за киловатчас, 2017-та. И още ще падат, и нови химии идват в батериите. Първият Нисан Лийф струваше $35000 с 24 киловатчаса батерия. Днес Нисан Лийф с 40 киловатчаса батерия струва $30000 нов на американският пазар.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  81. 81 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#80] от "Realist":

    То по Вашата логика ел автомобилите трябва да поевтиняват главоломно, но не би....
    Вашият пример: Стойноста на Батерията (мощноста Квч) за 7 години е намаляла почти 10 пъти (1000%), капацитета се е увеличил около 90% а стойноста на колата е паднала само с около 14%....това са вашите факти.
    Моят въпрос е: Ако тенденцията се запази с примера на Нисан, то еквивалента като кола на същата марка е Nissan Note (за Европа) размер, шаси, врати и т.н...Въпросният Nissan Note нов с бензинов двигател е около 15000 паунда в сравнение с Nissan Leaf който нов започва от 27000 паунда....Прекалено солена премия за да ме накара да се откажа от ДВГ
    Докато ел колите не станат на цената на колите с ДВГ много трудно ще им бъде да вземат пазара...

    If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
  82. 82 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#9] от "Realist":я обясни, колко време зареждаш до максимум от слънчевите си батерии, колко ти е пробега после, колко струват тези слънчеви батерии?Ама реално, като реалист.
    —цитат от коментар 59 на Athanatos


    Не можах да разбера въпроса, но слънчевият ми масив е 7 киловата, 3.5 киловата ми е бързата зареждачка, която инсталирах сам. По принцип, през лятото, слънчевият масив произвежда достатъчно мощност само той да ми зареди електрическата кола от около 9 сутрина до около 5 вечерта. Иначе, имам договор за изкупуването на излишната енергия от ютилитито и накрая като тегля чертата, сметката ми за ток е нула. Бързата зареждачка (това е технология 2011) зарежда колата ми за около 4 часа. Сега има двойно, че и тройно по- мощни зареждачки, дори Тесла инсталират бързи 40 киловатчаса по домовете ако желаеш.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  83. 83 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#81] от "padrino":

    Критичната цена на киловатчас батерия е около $100. Под тази цена, разходите за производство на електрическа кола стават съизмерими с разходите за производство на бензинова. $100 на киловатчас съвсем не е далечна перспектива, говори се, че Тесла вече е достигнала $120, това е 3-то поколение батерия (2008-ма до 2017). Четвъртото поколение автомобилни литиеви батерии ще направи цените на електрическите коли съвместими с тези на бензиновите. Моята прогноза е около 2022, и това е консервативна прогноза. Може да видим това, още 2020-та.

    А като цената падне под $100 за киловатчас какво правим?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  84. 84 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#81] от "padrino":

    По принцип, Тесла 3 в момента като цена е съвместима с БМВ 3. Технологията ще поевтинее и за по- ниските класове автомобили в близките години.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  85. 85 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    Тесла планира автомобил в субкомпактният клас след 5 години. Аз не го вярвах, но четох скоро.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  86. 86 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    ако батерията на колата ти е на 50% , а батерията от покрива ти е 100% заряд, и включиш да зареждаш колата, до колко % можеш да заредиш за колко време?
    —цитат от коментар 53 на adamweishaupt


    Това също не можах да го разбера. Ако двете батерии са еднакви, батерията на покрива ще стане 50%, а в колата 100%. Ще изтощя слъцето двойно. Всичко е въпрос на електроника. Слънчевите панели по принцип се включват последователно и напрежението на входа на инвертора е 750 волта постояннно. След инвертора става колкото е напрежението в мрежата, променливо. От това напрежение зареждам колата си. Като не достига ползвам това което не достига от мрежата на ютилитито. Като има излишък, тока отива да захранва електроуредите на съседите. Това е проста система, която в САЩ практически бе ъпгрейдната към публичната електрическа мрежа още през 2004-та- 2008-ма.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  87. 87 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1300 Неутрално

    До коментар [#75] от "Адвокат на дявола":

    ""самолетен транспорт - керосин (огромен замърсител)."
    Също се разработват решения със слънчева енергия и се "претоплят" цепелините:)"
    Засега само теоретични разработки и нищо повече.Керосина е 14 пъти по-наситен с енергия и от най-добрата батерия./съотнесено теглово/
    Това,че свръх леки самолетчета летят на ток нищо не значи.За комерсиални полети няма технологии и поне още 50г. няама да има,освен ако не се случи революционен пробив.
    Колкото за корабите...Корабните бавнооборотни дизели/тези на огромните търговски кораби/са най-икономичните двигатели,съотнесено кв/ към гориво.Няма други толкова ефективни ДВГ.Отношенията са в порядъка 160-180гр./кв.
    Та за количествотопревозени товари,замърсяването не е толкова голямо.Другия вариянт е да се спре търговията.
    Трудно ще е да се направят кораби със "платна" за търговския флот.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  88. 88 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    До коментар [#68] от "tww09306483":

    означава ,полезен идиот
    Спр. избрани съчинения .Ленин

    гошо
  89. 89 Профил на chkn41566335
    chkn41566335
    Рейтинг: 2340 Неутрално

    като си построят един братски АЕЦ и ще гледате евтинт ток през крив макарон :)

  90. 90 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#80] от "Realist":

    Знам, в САЩ живея и поддържам електрически коли между другото.

    НЯМА такива, дето след 7 години да не им мърда батерията.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  91. 91 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Весело

    До коментар [#80] от "Realist":Знам, в САЩ живея и поддържам електрически коли между другото.НЯМА такива, дето след 7 години да не им мърда батерията.
    —цитат от коментар 90 на Боби Колев


    То и един бензинов двигател "мърда" за 7 години. По- горе имаше изявления, че след 7 години трябва да сменяш цялата батерия и това ще ти струва много:

    Само да не се окаже, че на 7-мата година електричката трябва да смени батерийката...
    —цитат от коментар 1 на Дедов'та Колюуа Унукя!


    Като праснеш едни 10 хилядарки за нова батерия на всеки 5-10 години/в зависимост от пробега/ и всичките сметки отиват по дяволите..:-) Да не говорим, че в България 95% от закупените коли са втора употреба и малкоса тези които могат да сипозволят да отделят 600+ лева месечно за лизинг на нов автомобил и то преди всички останали разходи..
    —цитат от коментар 4 на ostin22


    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3007 Неутрално

    До коментар [#90] от "Боби Колев":

    Една батерия в автомобилно приложение се смята за неизползваема, ако капацитета и е спаднал под 75% от оригиналния.

    При батериите с течно охлаждане като тези на Тесла, Шевролет Волт и Болт, Форд Фокус Илектрик стареенето е много забавено поради прецизното охлаждане и отопление. Нисан Лийф е с батерия с въздушно охлаждане и най- ранната версия имаше проблеми при по- топъл климат, като например в Аризона. Тези проблеми бяха премахнати от 2013-та с новата им батерийна химия, наречена Lizard Battery специално пригодена за по- топъл климат.

    И смяната на батери, дори и на стар Лийф е безплатна, защото е в 8 годишната гаранция която върви с колата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Само да не се окаже, че на 7-мата година електричката трябва да смени батерийката...
    —цитат от коментар 1 на Дедов'та Колюуа Унукя!


    То това е едно от голямите предимства на електричиките. Ци*аните които в момента си купуват таратайка за 1000 лева и задръстват улиците ще изчезнат :-) След като Европа мине на електрички и "новия внос" на бракувани коли ще секне.....

  94. 94 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 555 Неутрално

    ..... Миналата година ходих до Италия на почивка с колата. От София до Милано беше към 1500 километра. Колко пъти трябваше да презаредя електричката? И колко места за презареждане има по маршрута? Иначе като идея е много готино. Стискам палци на електрическите да станат по-практични. Ама засега - няма как.
    —цитат от коментар 29 на sylvester


    Като разбереш, че тока за тия 1500 км е към 50 лева, пръв ще се наредиш на опашката. А иначе Тесла може да мине такова разстояние със общо 2 часа почивки за зареждане по пътя.

  95. 95 Профил на Адвокат на дявола
    Адвокат на дявола
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#87] от "sandman":

    Това е така.
    Важното е че се правят разработки.
    За самолетите основно се пробват с неща от типа на цепелините за транспорт на товари, там разликата би се усетила по осозаемо.

    За корабите, дизела е незаменим към момента заради независимостта си от времето, но добавянето на допълнителна тяга от вятър или друго ще намали количеството гориво и от там замърсяването.

    Въпросът е, че отговарям на колегата, за да види че и там се правят разработки, а не е само леките автомобили.

    The Tenth Man
  96. 96 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1209 Весело

    Ако можем на работата да си зареждаме колите, както си зареждаме електрониката, всички българи ще се влюбят в електромобилите.

    Натиск, постоянство и търпение.
  97. 97 Профил на adamweishaupt
    adamweishaupt
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#86:"Realist"][/quote]

    имах предвид обичайната ежедневна ситуация: прибираш се вкъщи по тъмно, колатата ти е с 50% заряд, а батерията от соларките на покрива е със 100% заряд. въпросът ми е можеш ли да заредиш колата до 90 % и ако да, за колко време? да се зарежда колата денем някакси не ми се струва полезна опция...

  98. 98 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Българина кара на нафта защото има от къде да я краде лесно. Скоро ще се сети, че ток се краде значително по-лесно и от нафтата :-Д

  99. 99 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Електромобилите са бъдещето. Особено за градски коли няма никакъв смисъл от дизели. До 10г дизелът ще отпадне и ще стане нишово гориво за тежкотоварни машини само.

  100. 100 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#81] от "padrino":По принцип, Тесла 3 в момента като цена е съвместима с БМВ 3. Технологията ще поевтинее и за по- ниските класове автомобили в близките години.
    —цитат от коментар 84 на Realist


    Тесла 3 е пълен дарак.
    Това нещо трудно бих го нарекъл кола.
    Ако трябва да го оприлича на някой автомобил - това е Трабант.
    Липсва абсолютно всякакъв комфорт.


    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK