Кандидатите за разширението на пътя от Калотина до Сливница обявиха цените си

Снимката е архивна

© Георги Кожухаров

Снимката е архивна



Отворени са ценовите оферти в обществените поръчки за избор на изпълнители за модернизацията на 31.5 км от пътя между ГКПП Калотина и Сливница, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". Отсечката е разделена на две части, като четири компании искат да изградят пътя от границата до пътния възел при Драгоман.


Индикативната стойност на този обект е 141 667 715 лв. без ДДС, като част от средствата са осигурени от Механизма "Свързана Европа". "СТРАБАГ БПА" ДЗЗД, с участници: "Щрабаг" ЕАД, "Страбаг Сп. з.о.о., Полша" и "Битумина ГмбХ-България" ЕООД са готови да изпълнят проекта за 137 491 883.28 лв. без ДДС.


"Хидро-вод строй" ДЗЗД, в което са: "Хидрострой" АД и "Водстрой 98" АД са подали оферта за 139 630 000 лв. без ДДС, Обединение "Калотина – София", в което са "Джи Пи Груп" АД, "Контратас Инглесиас" АД и "Трансконсулт-22" ООД, е оценило работата си на 140 147 188.40 лв. без ДДС. Последната оферта е на "ГБС Инфраструктурно строителство" АД и тя е 141 502 699.24 лв. без ДДС.




Проектът предвижда уширение на съществуващия път, а в отделни участъци. Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Ще бъдат построени 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли "Калотина" и "Драгоман". Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни.


Другата обществена поръчка е за изготвяне на технически проект и строителство на участъка между Драгоман и Сливница с индикативна стойност 117 млн. лв. без ДДС. Тук финансирането е от републиканския бюджет, а кандидатите са два.


Офертата на "ГБС Инфраструктурно строителство" АД е за 97 800 298.60 лв. без ДДС, а на обединение "Геопът Запад", в което са "Пътстрой-92" АД и "Геострой" АД, е 113 823 688 .90 лв. без ДДС.


Проектът предвижда уширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов, което ще позволи достигане на проектна скорост от 110 км/ч. Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни.


Пътят между ГКПП Калотина и Сливница е част от основната трансевропейска транспортна мрежа. Трасето е по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул - Калкута, който е най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП Калотина – София осигурява връзка към трансевропейски коридор "Ориент/Източно Средиземноморски".


Модернизацията на пътния участък ще подобри трансграничната връзка между България и Сърбия и завършеността на магистралната мрежа по направлението Запад-Изток на българска територия. С изграждането на отсечката ще се намали времето за пътуване и ще се осигурят удобни и безопасни условия за движение.

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Дневник, щом сега се отварят цените, кандидатите са били ясни доста преди това, но карай ...

  2. 2 Профил на aa1830
    aa1830
    Рейтинг: 245 Неутрално

    Сърбия без евросредства направи магистрала от границата до Ниш където терена е доста по-труден а ние юнаците от 10г в ЕС с еврофондове 40 км път не може да разширим. Най-голямата дупка сме на Балканите и най-задръстения народ в тази част на Европа.

  3. 3 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Сърбия без евросредства направи магистрала от границата до Ниш където терена е доста по-труден а ние юнаците от 10г в ЕС с еврофондове 40 км път не може да разширим. Най-голямата дупка сме на Балканите и най-задръстения народ в тази част на Европа.
    —цитат от коментар 2 на aa1830


    Хърватска направиха 1700 км. магистрали за около десетина години.

  4. 4 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    А в отсечката Драгоман-Сливница, предвижда ли се изправянето на ж.п. линията Алдомировци-СЛивница(за да влезе в изискванията за 160 км/ч) и прекарване на нейно място трасето на пътят. Или пак на парче? И пътят ще е по-дълъг с 20%

  5. 5 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2164 Разстроено

    Да позная дали едно прасе с инициали Д.П. няма да го лапне това разширение.

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9430 Неутрално

    А от Сливница до околовръстното?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#6] от "penetrating":

    от Сливница до околовръстното е четирилентов от години.

    седеньето го зголемува задникот
  8. 8 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Този път не трябваше ли да е магистрала Калотина? Какви 4 ленти и 110 км ограничение?

    седеньето го зголемува задникот
  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1781 Весело

    Все някога пътят от София до Ниш трябва да стане магистрала. Ние го правим с "плавен преход".

    Еретик
  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9430 Неутрално

    До коментар [#7] от "Пипера е много лют":

    И няма да се подобри?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 969 Неутрално

    До коментар [#10] от "penetrating":

    ами принципно от Околовръстното до Калотина трябва да е пълноценна магистрала, тия обаче 4-лентов път правят.

    седеньето го зголемува задникот
  12. 12 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9430 Весело

    До коментар [#11] от "Пипера е много лют":

    Вероятно, за да могат пътуващите да оценят по-добрият път в Сърбия :)
    Борисов явно не иска да "засенчи" съседите :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  13. 13 Профил на sokratus
    sokratus
    Рейтинг: 430 Разстроено

    Никой май не вижда, че за 250млн лв ще уширяват и ремонтират път, който няма да е магистрала. Като за почти същите пари можеше да изграсят същата дължина магистрала!?! Поредното пилеене на пари по 9млн лв на километър! ;)

  14. 14 Профил на 1107a
    1107a
    Рейтинг: 518 Неутрално

    Поредното пилеене на пари по 9млн лв на километър! ;)
    —цитат от коментар 13 на sokratus


    Не е пилеене, а печелене на пари.

  15. 15 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 481 Любопитно

    Позната история!
    Всички кандидати дават цена около бюджетната.
    Класирането обаче не е по цена , а по т.н. " икономически най-изгодна оферта".
    Т.е. техническото предложение носи 40 точки, а ценовото - 60 точки.
    "Правилният" кандидат ще получи пълни 40 т. на техническото предложение, другите ще получат по 15-20 точки.
    И "нашите" хора ще спечелят.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK