С промени в закон се въвежда уикенд винетка

Винетките в сегашния си вид ще останат в историята

© Николай Дойчинов

Винетките в сегашния си вид ще останат в историята



Въвеждане на уикенд винетка, която да важи от 12 часа в петък до полунощ в неделя, е една от новостите, предвидени в изменения и допълнения на Закона за пътищата. Текстовете, подготвени от депутати от ГЕРБ, са внесени днес.


Промените дават законовата рамка, която да позволи за ползване на пътищата в страната да се плаща на база изминато разстояние - за автобусите и камионите, и време за ползване за леките и лекотоварните автомобили с обща маса до 3.5 тона.


Предложенията предвиждат електронните винетки да са с валидност една година, три месеца, месец, седмица и уикенд, като те ще могат да се валидират и след датата на закупуване. От тях към момента не съществува единствено тази за петък, събота и неделя. От предложението изглежда, че е отпаднала идеята да има и дневна винетка за леките коли.




Цените не са посочени, като те трябва да се определя от Министерския съвет. Кабинетът ще реши и кои пътища да бъдат платени.


Къде ще се плащат


Предвидено е електронните винетки, както и пътните такси за изминато разстояние да могат да се плащат по електронен път, с банкови карти, с карти за гориво, както и в брой в определени пунктове. При тол-таксата е предвидено тя да зависи от екологичната категория на превозното средство.


Сред текстовете е записано, че купените след 16 август тази година винетки за товарни автомобили, автобуси и всички превозни средства над 3.5 тона ще важат до август 2019 г. Това вероятно предполага, че дотогава новият начин за плащане на пътуването вече ще е въведен.


За винетките за леки коли е записано, че от 1 септември тази година те трябва да бъдат валидирани до 30 дни след закупуването им.


В края на миналата година Агенция "Пътна инфраструктура" подписа договор за изграждане на тол системата с консорциума "Капш трафик солюшънс", който включва българското, полското, италианското и испанското подразделение на австрийската компания Kapsch. Обявената цена за изпълнение на проекта е 150 млн. лева.

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    Докога ще ни занимават с винетки и тъпотии? Да набутат 2-3 ст. такса в цената на горивото и който кара повече, съответно ще плаща повече.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    Айде най-накрая ги вкарвайте тези електронни винетки, че голяма излагация с тея стикери, които все по-трудно се намират, дори и в големи градове! Ако сте примерно румънец, влязъл през Дуранкулак, и сте пропуснали на границата, успех с намирането на винетка в следващите 10-15 села и градове! А милицията дебне. Имам чуството, че е нарочно, защото на всяка бензиностанция в целия регион с големи табели пише на няколко езика - НЯМА ВИНЕТКИ.

  3. 3 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 997 Неутрално

    Така и ми не е ясно защо тази винетка трябва да е за уикенд, а не просто за 2-3 дни? Що всички трябва да се набутват в заръстванията?

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  4. 4 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1607 Неутрално

    До коментар [#3] от "ostin22":

    На теб не ти е ясно, но повечето хора през седмицата работят и съответно отдъхват през уикенда. Предполагам това им е логиката да направят подобна винетка, макар да ме съмнява да има кой знае, какво търсене.

  5. 5 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1133 Любопитно

    Ако ще са електронни винетките защо да няма винетка за ден? Какво му е толкова трудното да се програмира за час, ден и т. н.? А и както вече някой написа в коментар - няколко стотинки в литър гориво биха решили проблема много справедливо, ноо явно никой не казва как ще се отчитат тези пари, щото то и сега уж има някакви отчисления за пътищата, ама колко са и къде са, няма кой да отговори....

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    И турските тираджии ще зареждат извън България и ще мачкат пътя безплатно...

  7. 7 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2054 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":

    "Да набутат 2-3 ст. такса в цената на горивото и който кара повече, съответно ще плаща повече."
    ==========
    Вероятно са преценили, че държава като нашата се минава с по-малко от един резервоар гориво и чужденците няма да плащат нищо, ако решат. Иначе само за нас става.

    Еретик
  8. 8 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 652 Любопитно

    Докога ще ни занимават с винетки и тъпотии? Да набутат 2-3 ст. такса в цената на горивото и който кара повече, съответно ще плаща повече.
    —цитат от коментар 1 на today


    И като си купувам бензин за моторната коса и за нея ли да плащам винетка?

    Dosis sola facit venenum!
  9. 9 Профил на Raegan
    Raegan
    Рейтинг: 234 Неутрално

    Трябва да има винетка за ЕДИН ДЕН!!!

    А на тези с предложения за цена в горивото: като караш цяла година само в София, това на винетка ли ви прилича?

  10. 10 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2021 Неутрално

    хубаво винетки и по часове ,но парите се крадат и пътищата които уж се правят са пробити още от направянето ,гледам магистралата ,която асфалтираха от Шумен към Варна мин година ,вече е на такива дупки ,че не може да бъде , същото и при пътища асфалтирани основно преди 2-3 години ,дупка до дупка ,по зле от преди асфалтирането ,докога пари на халост ,ако ще и 1000 лв да ни стане винетката ,парите отиват само за крадене .

  11. 11 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1950 Весело

    1.Акцизът на горивата беше вдигнат отново през януари 2018 г. Някой може ли да каже колко от него се отчислява за пътища?
    2. Защо съществуват няколко припокриващи се такси:
    -такса МПС
    -акциз на литър гориво
    -винетки
    -тол такса

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  12. 12 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    В България се продават около 4,5 млн тона горива, по 4 ст на литър са 180 млн лева, а винетки да има само за МПС над 3,5 тона, и много бързо ще съберат повече, отколкото събират сега за година - около 350 млн. В крайна сметка е логично е който разрушава повече пътищата, да плаща повече, това са тежките камиони и които въртят по много километри.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  13. 13 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4993 Гневно

    ''От предложението изглежда, че е отпаднала идеята да има и дневна винетка за леките коли''.

    Е как иначе ще бъдат брутално ограбвани чужденците които посещават България за ден или минават транзитно през нея !!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  14. 14 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 997 Неутрално

    До коментар [#4] от "zle_platen_trol":

    Ами може човек да тръгне в събота и да се върне в понеделник да речем.. Макс 1 ден отпуска = на много по-приятно изживяване по шосетата.

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  15. 15 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1950 Весело

    До коментар [#12] от "today":

    Според данни за 2017 г. приходите от винетни такси са около 300 милиона лева. А приходите от акциз на горивата са над 1.5 милиарда лева.

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  16. 16 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#1] от "today":И турските тираджии ще зареждат извън България и ще мачкат пътя безплатно...
    —цитат от коментар 6 на niakoi_si


    До коментар [#1] от "today":"Да набутат 2-3 ст. такса в цената на горивото и който кара повече, съответно ще плаща повече."==========Вероятно са преценили, че държава като нашата се минава с по-малко от един резервоар гориво и чужденците няма да плащат нищо, ако решат. Иначе само за нас става.
    —цитат от коментар 7 на Костадин Иванов


    Тук горивата са по-евтини, и така или иначе тираджиите и турците зареждат на влизане, и после на излизане наблъскват догоре. Специално за пък за чужденците има елементарно решение, виждал съм го в Черна гора, още докато чакаш на границата минава един служител и ти дава винетка за месец и ти прибира съответната сума. Хем няма нужда да обикаляш да търсиш, хем никой не минава без да си е купил винетка. След като нямат годишно данъци в България, логично е да ги одрусат с по 10 евра за преминаване (за леки коли).

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  17. 17 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Тол ситемите, винетки, лилетки и.т.н е връщане към средновековието. Тогава за да преминеш през имението на даден феодал се е плащало! В епохата на капитализЪма тази привилегия на феодалите е премахната. Сега май Европа се връща към средновековието. Да не забравяме огромния акциз и ДДС върху горивата повече от 50%.

  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2054 Любопитно

    До коментар [#13] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    "Е как иначе ще бъдат брутално ограбвани чужденците които посещават България за ден или минават транзитно през нея !!"
    =============
    Защо не сравниш с цените на винетките в Словения или таксите в Хърватско?
    Тогава българските винетки ще ти се сторят хуманни. Виж и за Швейцария.

    Еретик
  19. 19 Профил на anarch
    anarch
    Рейтинг: 225 Неутрално

    2. Защо съществуват няколко припокриващи се такси:
    -такса МПС
    -акциз на литър гориво
    -винетки
    -тол такса
    —цитат от коментар 11 на mitko11

    Такса МПС предполагам имаш предвид общинския данък - той обхваща общинските пътища, т.е. тези, които са В градовете и селата; докато винетка се плаща за тези извън тях. Доколкото знам на две различни места влизат парите и идеята е да се ползват за две различни неща.
    Тол такса в България още мисля, че няма, но идеята ѝ е да отива директно за магистралите, а не за първо- и второкласните междуградски пътища.
    Акцизът на литър гориво е просто печалба за държавата, нищо друго - предполагам, че има и някаква еко-обосновка, но не знам точно.

    Съгласен, че е разбивката не е най-успешната предполагам, но таксите не се припокриват баш - или поне идейно не се - как е имплементирано цялото, не знам.

  20. 20 Профил на marianapopska
    marianapopska
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Продължава любимата политика на страната - събиране на такси от обществото без нищо в замяна

  21. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1465 Весело

    Мда, важно е населението на любимата ни столица да не се охарчва прекалено, когато посещава родните си места за да се изфука с добро материално положение и да натъпче бажниците с буркани със зимнина.
    Гигантската сума от 97 лева за годишна винетка е просто непосилна за тях, как да не ги ожалиш.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  22. 22 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2043 Весело

    1.Акцизът на горивата беше вдигнат отново през януари 2018 г. Някой може ли да каже колко от него се отчислява за пътища?2. Защо съществуват няколко припокриващи се такси:-такса МПС-акциз на литър гориво-винетки-тол такса
    —цитат от коментар 11 на mitko11


    суджука не стига, деца... все някой требе да плаща къщите в Барцелона

  23. 23 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1465 Весело

    1.Акцизът на горивата беше вдигнат отново през януари 2018 г. Някой може ли да каже колко от него се отчислява за пътища?2. Защо съществуват няколко припокриващи се такси:-такса МПС-акциз на литър гориво-винетки-тол такса
    —цитат от коментар 11 на mitko11


    Тол такса в България още няма, а когато се въведе, ще само за товарни МПС-та над 3.5 тона и автобуси. Винетката ще остане само за леки МПС-та, така че припокриване няма да има.

    Знанието е сила, информацията - власт
  24. 24 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 802 Неутрално

    Стига глупости! Аз искам да карам кола, ама нямам 50-100 лв. на година за винетка. Като нямаш, няма да караш кола. Искам всичко, ама ако може да е безплатно.
    И ГЕРБ, понеже са си 100% популисти губят време за такива дреболии. Ама пък то тяхното време...

  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2465 Неутрално

    И като си купувам бензин за моторната коса и за нея ли да плащам винетка?
    —цитат от коментар 8 на Гадьо


    Ти па да не купуваш за 100 лева бензин за моторната коса месечно. Щото аз горе долу толкова зареждам ако не ходя някъде надалеч. :)

    Иначе за моторната коса и помпата за поливане ми стигат под 10 литра на сезон (година).

  26. 26 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 1804 Неутрално

    Докога ще ни занимават с винетки и тъпотии? Да набутат 2-3 ст. такса в цената на горивото и който кара повече, съответно ще плаща повече.
    —цитат от коментар 1 на today


    Много си умен
    И всички преминаващи през България гастарбайтери няма да плащат нищо, а в Сърбия оставят по 15 евро за прекосяването й.

  27. 27 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2793 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Предвидени новости - нищо по-хубаво ;)
    Всъщност, има.

    За поощряване на международния местен туризъм:
    Билети "Уикенд" с безплатно намаление за обществен транспорт?

    "Въвеждане на уикенд винетка, която да важи от 12 часа в петък до полунощ в неделя,
    е една от новостите, предвидени в изменения и допълнения на Закона за пътищата"

  28. 28 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 639 Неутрално

    пак всички прошляци се събрали да сополят колко скъпо било да тътрят търалясниците си насам-натам. Абе, пичове, нали сте мноо ербап и все с Европа сравнявате - това как било, другото как било... Ама май от съседното село по-далеч не сте ходили и нямате и понятие колко струват винетките, къде и как се продават и дали не се лепят по стъклото.
    И само за сравнение - да идеш на едни ски до Австрия даваш двойно повече пари за ТОЛ такси, винетки и такси за тунели отколкото за гориво. Тук е направо без пари сравнено с Европа, ама както обикновено Ганьо си е Андрешко и иска да мине метър.

    Умен и красив жълтопаветник.
  29. 29 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1607 Любопитно

    До коментар [#22] от "extraCACA":

    Дали имаш представа, колко е акциза на горивата във Франция да речем и, какви са ТОЛ таксите там? Или просто нещо трябва да се напише?

  30. 30 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2246 Неутрално

    До коментар [#12] от "today":Според данни за 2017 г. приходите от винетни такси са около 300 милиона лева. А приходите от акциз на горивата са над 1.5 милиарда лева.
    —цитат от коментар 15 на mitko11

    Какво общо има акциза с парите, събирани за поддръжка на пътища?

    [quote#26:"001"][/quote]
    Умнико, какво пречи да взимат такса на границата от всяко преминаващо чуждо МПС?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  31. 31 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 999 Неутрално

    Не знам, хора. В България все се чудят какъв по-интересен налог да сложат, да го завъртят някакси и в крайна сметка данъкоплатеца пак се чувства остриган. В Германия, Холандия и Белгия няма винетки, нито тол такси, а пътищата са перфектни. А това че велоалеите там са почти колкото пътната мрежа почти всеки го знае.
    При пътуване от Холандия към България , при поредното закупуване на винетка в Румъния детето ме попита: Защо, въпреки че си плащаме в тези държави пътищата стават все по-лоши?

  32. 32 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1607 Неутрално

    До коментар [#31] от "Orchid":

    В изброените държави винетки и тол такси няма, но в останалата част от Европа има, така че сравнението не е съвсем коректно. Освен това не е зле да споделиш, какъв е данъка, който плащат холандци, германци и белгийци, защото все пак безплатен обяд няма. Все отнякъде поддръжката на пътищата се плаща.

  33. 33 Профил на Carrera Panamericana
    Carrera Panamericana
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#31] от "Orchid":

    Не трябва сляпо да се сравнява Германия и България за каквото и да е. Пътното строителство там е автоматизирано с машини каквито тук не сме виждали, всички работници реално работят, а не 5 да гледат 1 как работи. Няма универсално правило по което да се сметне за X пари, колко километра път трябва да получиш. Проблемите са много по-комплексни и системни.

  34. 34 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2031 Неутрално

    Правителството може де си въвежда каквото си иска и когато си иска . Възползвайки се от мъглата , в която тъне гражданството . Бълват се различни интерпретации на пътни такси , винетки , тол такси , като за нещо съвсем различно от едно общо понятие .-
    пътна ТАКСА . Но на какво основание се събира тази такса , едва ли е ясно на мнозинството от плаащащите я . Закона е такъв , казва всеки от тях . Но ЗАКОНА не може да определя таксите . Закона определя САМО данъците .л Защото законите се създават по Конституциа от НС , а народните представители са упълномощени да създават закони , визиращи данъци , но не и такси . Затова ТАКСИТЕ се определят с постановления на МС . Демек от тези , дето са ЗАДЪЛЖЕНИ ДА ПЪЛНЯТ ДЪРЖАВНИЯ БЮДЖЕТ . .По задон таксата трябва да се плаща за ПРЕДОСТАВЕНА усуга и нейната цена не се определя , гледайки в тавана , а съгласно изисквания да бъдат възстановени РАЗХОДИТЕ по осъществяването на услугата , средствата за повишаване КАЧЕСТВОТО НА същата и още някои есловия . Но таксата не е предназначена да носи печалби , с цел пълнене на общински идържавен бюджети . Услугата просто трябва да се самообслужма и възпроизвежда . С определената такса . Интересен е въпроса и с въвеждането на Тол - ТАКСА . АКО Е ТАКСА , ТЯ ТРЯБВА ДА ОТГОВАРЯ НА ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕТО СИ - ПЛАЩАНЕ ЗА определена УСЛУГА . И с таксите от тази усл уга би трябвало за определен период от време да се възвърнат средствата за тази магистрала , за която се плаща , заплатите на хората , обслужващи налагането и събирането на таксите , на подържащия персонал , и всички други необходими разходи . . С една дума , определянето НА ТАКСА за услуга представлява огромна лабота . Която , силно се съмняван , е извършена от управленската администрация , за да бъдат определени нормални цени на ТАКСИТЕ .

  35. 35 Профил на lusien123
    lusien123
    Рейтинг: 17 Неутрално

    До коментар [#13] от "'ΕΡΕΒΟΣ":

    Ми и нас ни ограбват в чужбина

  36. 36 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 2759 Неутрално

    Докога ще ни занимават с винетки и тъпотии? Да набутат 2-3 ст. такса в цената на горивото и който кара повече, съответно ще плаща повече.
    —цитат от коментар 1 на today


    На пръв поглед това е най-лесното и логичното, но нашите власти са неспособни да хваната далавераджиите.
    Между другото - не ви ли се е случвало да си купувате бензин, и да не получавате касово бонче?

  37. 37 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8304 Неутрално

    Да им се чуди човек на акъла, как ф=ги съчиняват тези глупости.

  38. 38 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#11] от "mitko11":

    1.Акцизът на горивата беше вдигнат отново през януари 2018 г. Някой може ли да каже колко от него се отчислява за пътища?2. Защо съществуват няколко припокриващи се такси:-такса МПС-акциз на литър гориво-винетки-тол такса
    —цитат от коментар 11 на mitko11

    А акциз се облагат вредни стоки, за да се компенсират загубите на обществото и да се ограничи изпозлването на вредната стока, така че няма нищо общо с пътищата (целта му все пак е да ограничава, а не да стимулира изпозлването на горива)
    Данъкът се плаща на общината (не на държавата) за поддържане на общинските пътища
    Фондът за републиканска пътна инфраструктура се финансира единствено от винетките и приходите не покриват и половината разходи (остатъкът е дофинансиране от бюджета и изпозлване на средства по европрограми)
    Тол такса още няма

  39. 39 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2393 Неутрално

    Въпрос:някъде по света уикенд-винетка да се е въвеждала с промяна на закон? що за безсмислен ( но високоплатен) труд е кипящият в бг висши държавни институции? Безработната ви рода от село непременно точно на такива постове ли трябва да трапосате? Трябва много, ама много да мразиш тази държава, че да й причиняваш такива неща!

    На агитката не отговарям!
  40. 40 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    До коментар [#31] от "Orchid":

    Не знам, хора. В България все се чудят какъв по-интересен налог да сложат, да го завъртят някакси и в крайна сметка данъкоплатеца пак се чувства остриган. В Германия, Холандия и Белгия няма винетки, нито тол такси, а пътищата са перфектни
    —цитат от коментар 31 на Orchid

    Където няма винетки, плащат по-голям данък, който се разпределя между държавата и общината. У нас средствата от данъка отиват в общината, а от винетката - за републиканската пътна инфраструктура (но реално покриват само половината разходи)

  41. 41 Профил на smotlixx
    smotlixx
    Рейтинг: 548 Неутрално

    Най-необходимото нещо в тая държава е на Ганьо да се вдигнат десетократно данъците на имотите и на автомобилите. Само това ще ни оправи. Или поне на градските Ганьовци.

  42. 42 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Тол системата трябва да е за всички мпс. Който ползва плаща. По справедливо е. Винетките са архаизъм. В Италия тол системата е автоматизирана и е на самообслужване. Имат и телепас - преминаваш без да спираш на бариерите.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  43. 43 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 652 Неутрално

    [quote#25:"realguru"][/quote]

    10-тина литра на година ми стигат, но въпроса е принципен. Да не говорим за трактори и комбайни тогава, когато са на нивата и за там ли ще плащат винетки с горивото? Освен това има и моторни триони, дизелови агрегати и т.н. и те ли трябва да плащат винетки?

    Dosis sola facit venenum!
  44. 44 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 999 Неутрално

    До коментар [#32] от "zle_platen_trol":

    Разбира се, ч е става въпрос за по-висок данък. Честно казано не зная какъв е процентът от данък МПС, акциз и всякакъв друг, който отива за поддръжка на общински и национални пътища. Знам само, че услугата, която получаваш насреща е перфектна! Знам също, че и транзитно минаващите не плащат нищо, а получават същото високо качество на услугата "движенние по пътищата".
    Мисълта ми беше, че какъвто и да е видът на налога - данък, такса, винетка.... - сумите, постъпващи в бюджета в някои държави се разходват целево, в други откровено се крадат! Да не говорим, че нито Германия, нито Холандия и Белгия имаха предприсъединителни и "присъединителни" фондове.

    До коментар [#31] от "Orchid":Не трябва сляпо да се сравнява Германия и България за каквото и да е. Пътното строителство там е автоматизирано с машини каквито тук не сме виждали, всички работници реално работят, а не 5 да гледат 1 как работи. Няма универсално правило по което да се сметне за X пари, колко километра път трябва да получиш. Проблемите са много по-комплексни и системни.
    —цитат от коментар 33 на Carrera Panamericana

    Не размера и разнообразието на налога би довело до осъвременяване на пътното строителство, и предполагам, че вие много добре го знаете. Споменах по-горе и фондовете, които се изсипваха в БГ именно за постигане на малко по-висок стандарт. Да не би да нямаше пари за машини? Или е въпрос на пари да се оптимизира работата на пътното строителство? Смятате ли , че ако вдигнат таксите работникът асфалтаджия ще получи по-голяма надница?Не, просто се строи с 1/3 от парите по обществената поръчка, с другата трета се задоволяват интересите на тези, които са благоволили да дадат работата на точно тази фирма, и с останалото се инвестира в лични мазератита, палати и яхти, а не в надграждане капацитета на фирмата!

    Или накратко - корупцията е в основата на лошата инфраструктура в България.

  45. 45 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1465 Любопитно

    .Е как иначе ще бъдат брутално ограбвани чужденците които посещават България за ден или минават транзитно през нея !!
    —цитат от коментар 13 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    Мда, а тол-таксите за леките автомобили в Гърция хич не са "брутален грабеж", нали..........

    Знанието е сила, информацията - власт




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK