При тол-системата за пътищата в лошо състояние няма да се плаща

Чрез подобни рамки с камери ще се контролира дали минаващите по пътищата са си платили за това

© Георги Пауновски

Чрез подобни рамки с камери ще се контролира дали минаващите по пътищата са си платили за това



С въвеждането на тол-системата ще има различни тарифи за различните класове пътища, като за тези в най-лошо състояние няма да се плаща, каза днес председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Светолслав Глосов, цитиран от агенция "Фокус". Той, заедно с други ръководители на агенцията, присъства на заседанието на комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.


Инженер Глосов допълни, че конкретните цени ще бъдат обявени през втората половина на месец август. След това те ще преминат през обществено обсъждане.


По план тол-системата трябва да бъде въведена през август 2019 година. Тя може да заработи и преди този срок, ако изпълнителите си свършат работата по-рано, коментира инж. Глосов. Той припомни, че от 1 януари следващата година ще бъде въведена електронната винетка.


Тол-системата ще обхваща 16 000 км пътища




Тол-системата ще обхваща 16 хиляди километра пътища. "Системата позволява да бъде разширявана, да бъдат включени различни опции за тарифиране", каза инж. Глосов и поясни, че тази система ще бъде първата такава в Европа. Това ще дава възможност, след като един път бъде ремонтиран, за преминаването по него да се плаща.


Тол системата може да бъде разширена така, че да обхваща и общински пътища, каза още ръководителят на АПИ. Той поясни, че е въпрос на настройки, но на първо време участъците от републиканската пътна мрежа, които минават през общини и населени места, ще останат безплатни.


"Не е проблем те да бъдат платени, тъй като така или иначе ние поддържаме пътното платно, а общините поддържат тротоари и осветление", каза още инж. Глосов. При това положение има и вариант част от приходите от системата да отиват за общините.


Системата е базирана на GPS проследяване, а контролът ще се извършва по два начина - чрез контролните рамки, на които ще бъдат монтирани камери, и от мобилни групи, разполагащи с над 100 автомобила.


Приходите на пътната агенция скочили с 20 млн. лева


В същото време бившият ръководител на АПИ, а сега член на управителният съвет на агенция, инж. Дончо Атанасов обяви пред депутатите, че промените в Закона за пътищата трябва да бъдат приети по най-бързия начин. Според него законопроектът трябва да бъде одобрен до края на юли и до 1 август да са готови всички наредби, които го касаят.


Атанасов поясни, че идеята е тол-системата да е най-съвременна, да има ниски разходи, да обхване всички маршрути, по които се движат тежкотоварните автомобили, и правоприлагането да бъде ефективно. "Този, който чупи най-много републиканската пътна мрежа, той трябва да плаща най-много", обобщи инж. Атанасов. Според него, за да бъде ефективна системата, трябва да има тежък контрол.


"Да, АПИ в момента има с около 20 млн. лв. събирания повече от 2017 г. и с 40 млн. лв. повече от 2016 г. Това, което можем да правим като контрол с МВР, го правим. Превишаваме си даже правата на служителите, за да има някакъв контрол, особено по трафика, който преминава през България", каза инж. Атанасов.

Коментари (27)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8883 Неутрално
  2. 2 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2049 Неутрално

    "Системата е базирана на GPS проследяване"

    Сега и това ли ще трябва да купуваме и съответно да плащаме за монтирането му?

    The best way to predict the future is to invent it.
  3. 3 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1294 Неутрално

    И как точно ще се определя състоянието на пътищата, защото в момент практически няма пътища в добро състояние.

  4. 4 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 540 Весело

    Няма място за притеснение!
    Лошите пътища са безплатни - значи няма да има платени!

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  5. 5 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Значи НЯМА да плащаме...

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4371 Неутрално

    Всички пътища ще ги класифицират като добри, затова всички да се подготвят за здраво плащане.

  7. 7 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Такааа:
    В момента хартиените винетки важат от дата до дата.

    Обаче:
    Електронните винетки влизат в сила от 01.01.2019 год.

    Извод:
    ВСИЧКИ които са си купили винетки сега ще трябва да им БАЯТ нещо си
    /какво никой НЕ знае още/ за да валидни и след 02,01,2019 год.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  8. 8 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2768 Неутрално

    Що се касае до пътища, аз на нито една дума не вярвам! На една буква не вярвам! След като въведоха винетки, по-скъпи от швейцарските, и то за ВСИЧКИ пътища, не само за магистрали (а в Швейцария са само за магистрали) и лилето се кле, че с тези пари ще оправят пътната мрежа, какво се случи? НИЩО! Едно голямо нищо! Аз пак да си питам моето: колко (като цифра) са акцизите на горивата? Колко е пътния данък? Колко са винетките? Нали всичко това трябва да ходи за пътища? Да има нещо построено извънх европроекти? КЪДЕ отиват всичките тези пари и защо пътната мрежа е такава катастрофа? И защо никой не пита?

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  9. 9 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Абе що се правим на "новатори", като хората не само са го измислили, но и проверили в практиката. Понятието винетка го забравете, т.е. ще пътуваш под тол портали купуваш си за 3, 5...и т.н. дни, или година, ако постоянно пътуваш по платени пътища.
    Кви са тия "...инж. Глосов и поясни, че тази система ще бъде първата такава в Европа."
    Дивотии български!

  10. 10 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2525 Любопитно

    Аха, значи парите ще се събират, за да се оправят развалените НИ пътища, но за движение по развалените НИ пътища няма да се плаща.
    Аз ли нещо не съм на "ти" с логиката или тези ни правят на абдали?
    !

  11. 11 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 715 Неутрално

    Толкова система означава ли "караулки" на всеки 50-100 км. Или на всеки разклон? Как ще стане това извън магистралите? Често пътувам до Германия и наблюдавам колко са неефикасни "путарините" в Сърбия и Хърватия. Бързаш, бързаш и хоп, тапа за плащане.

  12. 12 Профил на zie29558699
    zie29558699
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Ми те 90 % от пътищата са в ТРАГИЧНО СЪСТОЯНИЕ....Тогава за какво е тая тол система???? Поредното герберско лапане....

  13. 13 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    страната на абсурда просто.

    крадат от данъци, акцизи и винетки, с данъците / еу фондовете отвреме-навреме направят нещо по-така, за да може накрая да поставят някой "инвеститор" като георгиус да събира приходите наготово.

  14. 14 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#11] от "Мавродинов":

    Тол(к)ова система означава ли "караулки" на всеки 50-100 км. Или на всеки разклон? Как ще стане това извън магистралите? Често пътувам до Германия и наблюдавам колко са неефикасни "путарините" в Сърбия и Хърватия. Бързаш, бързаш и хоп, тапа за плащане.
    —цитат от коментар 11 на Мавродинов

    ***
    Тази система (Сръбската в ЕС е забранена).
    Така че това няма да бъде, а ще те засича вертикалната ТОЛ-система дали си платил, или не.
    Макар че и сръбската хич не е лоша. Така беше и в Унгария(за кратко време) преди да влезе в ЕС.

  15. 15 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 744 Весело

    Тия идиотизми изобщо няма да минат.

  16. 16 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4016 Неутрално

    Някой ми говори за караулки на всеки 50-100км, аз който познавам горе-долу пътя Варна-Сф през В. Търново предполагам, че ще има караулка на всеки 5 км, с хора получаващи поне ср. РЗ за Б-ия. Значи пари за пътищата пак няма да има.

  17. 17 Профил на Mai-ski_17.
    Mai-ski_17.
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Да се въведе плащане за всеки завой, мост и разклонение.
    Задължително заплащане за всички дупки по пътя.
    Също задължителна минимална скорост.

    Аз съм за реалистично гледане на проблемите. Без политика.
  18. 18 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 715 Неутрално

    До коментар [#14] от "chert":

    Значи ще е винетна, като унгарската.

  19. 19 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 906 Весело

    Винетка да не би да идва от Винету?

    Иначе ТОЛ системата я виждам като електронното правителство. Сигурно ще работи под ДОС като основната база данни на ДСК... Мъката и простотията герберска нямат край...

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  20. 20 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 540 Неутрално

    по идея освен за пътя тр да въведат плащане за всяко сложно съоръжение - мост, тунел. тол системата е свястно нещо. в румъния, примерно, работи много добре (да вземем пример близо до нас, а не в северна европа). преди имаха едни лепенки като тук, от доста време вече е електронна. и пътищата им изведнъж станаха по-добри. имат си разбира се и контрол на транспорта и никой не смее да кара мутренски като тук. дано поне малко заприличаме на тях.

    и последно - тез камери за контрол на плащането, дето ги слагат, би трябвало да могат да служат и за контрол на средната скорост - като някой джигит развие по-голяма скорост между 2 камери, да прави цаааален.

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  21. 21 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 505 Неутрално

    нещо като пред пране на материала ? или подгряващата група ,преди да излезе основния състав за да ни уведоми че трябва да плащаме и за горските пътечки ? защото иначе нямаме ;право; да ги ползваме / държавна собственост дадена на концесия/

  22. 22 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2134 Весело

    До коментар [#17] от "Mai-ski_17.":

    Пешеходците да бъдат глобявани, защото са без кола...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  23. 23 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2134 Весело

    До коментар [#21] от "rossen4i4o":

    Първата идея за Тол системата беше да е само за магистралите. След това влязоха в употреба и първостепенните пътища.Сега се говори за тежки превозни средства над 3.5 тона. Постепенно с вазелинче започват да се споменават и леките коли....

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  24. 24 Профил на mil3n
    mil3n
    Рейтинг: 8 Гневно

    Само да вметна, че по т.нар. "автомагистрала Хемус" (главен път София - Варна), която е един двупосочен двулентов път край Велико Търново, никой не се сеща да изсече растителността. Храстите навлизат през мантинелите и всички карат по осевата линия. Та в този ред на мисли каква тол система?! Трагично е!

  25. 25 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2134 Весело

    До коментар [#24] от "mil3n":

    Ти се радвай, че не е почнал поредният й ремонт. Че товгава ще стане еднолентов път с ограничение 40 км...

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  26. 26 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    "за пътищата в лошо състояние няма да се плаща"
    ..............

    ъъъ - демек няма да се плаща никъде ?!?, как какво тогаз харчат толкоз пари да го пуснат тия бе ....

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  27. 27 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Нали всичко това трябва да ходи за пътища? Да има нещо построено извънх европроекти? КЪДЕ отиват всичките тези пари и защо пътната мрежа е такава катастрофа? И
    —цитат от коментар 8 на султана глаушева

    ..............

    то не въпроса е КЪДЕ, а при-КОЙ ...

    то пък може и отговора да е :)

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK