Виадуктите трябва да се ремонтират на всеки 10 години, съобщиха от пътната агенция

Виадуктите трябва да се ремонтират на всеки 10 години, съобщиха от пътната агенция

© Агенция пътна инфраструктура



В нормите за пътно поддържане ремонти на виадуктите трябва да бъдат извършвани на 8 - 10 години, а тези по магистрала "Хемус" не са пипани около 40. Това каза днес председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов, който инспектира обновяването на мостовото съоръжение преди тунел "Витиня".


След трагедията с виадукта "Моранди" в Генуа на 14 август премиерът нареди проверки на всички мостове по основните пътища, като поиска да се създаде организация за обновяването им. Оказа се, че става въпрос за 211 подобни съоръжения по цялата пътна мрежа.


Ремонтът на дългия 225 метра виадукт "Витиня" се очаква да приключи в края на октомври тази година, а работата е започнала пред май. Извършените обновления са на стойност 8 млн. лева и предполагат, че в един доста дълъг период няма да е необходимо да се прави нещо допълнително.




Глосов инспектира и ремонта на виадукта "Коренишки дол" на"Хемус". Той е с дължина 481 метра и е в експлоатация от 1986 г., оттогава не е основно ремонтиран. Сега се работи по съоръжението в посока София, което до края на октомври трябва да бъде готово.


През пролетта ще започне работа по частта на виадукта към Варна. Обновяването ще струва около 25 млн. лв.


По повод критиките, че при ремонтите на виадуктите не се работи на три смени. Светослав Глосов обяви, че това не е цех и служителите работят на голяма височина. "За нас е по-важно да запазим живота и здравето на хората, които работят тук", уточни той.


Предстоят ремонти на още пет моста по магистралите


Председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" допълни, че ще започнат ремонти на три съоръжения на автомагистрала "Тракия" и на две на "Хемус". Той припомни, че има план за действие за ремонта на 17 моста, които са в лошо състояние.


"За всеки мост има изготвена спецификация на база на обследване какво трябва да бъде направено", каза Светослав Глосов и уточни, че АПИ работи повече от година по ремонта на мостовите съоръжения. Според него в следващите две-три години трябва да бъдат ремонтирани съоръженията по автомагистралите и второкласните пътища, като само за тези по аутобаните са нужни над 130 млн. лв.

Ключови думи към статията:

Коментари (26)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1548 Неутрално

    "В нормите за пътно поддържане ремонти на виадуктите трябва да бъдат извършвани на 8 - 10 години, а тези по магистрала "Хемус" не са пипани около 40."
    Хайде сега да видим новопостроените със съвременни материали и по по-съвременна технология колко ще изкарат, дори с ремонти...

  2. 2 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 667 Любопитно

    ъхъ а римските виадукти и пътища през колко години се ремонтират от създаването им ???

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  3. 3 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Навремето са ги проектирали тези мостове с идеята, че отгоре ще минават леки коли от по 600 - 800 кг. и камиони по 20-тина тона. В момента ги хайдарим със SUV-та по 2 тона, леки коли по тон и двеста и камиони от 40 до 60 тона - натоварена догоре гондола, при неимоверно по-голям трафик. Именно увеличения интензитет на трафика и тежестта на транспортните средства увреждат мостовете по-бързо от предвиденото. Римските мостове са правени с естествени материали и по тях са се движели волски талиги, пешаци и конници. Напълно несъпоставими неща.

  4. 4 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Навремето са ги проектирали тези мостове с идеята, че отгоре ще минават леки коли от по 600 - 800 кг. и камиони по 20-тина тона. В момента ги хайдарим със SUV-та по 2 тона, леки коли по тон и двеста и камиони от 40 до 60 тона - натоварена догоре гондола, при неимоверно по-голям трафик. Именно увеличения интензитет на трафика и тежестта на транспортните средства увреждат мостовете по-бързо от предвиденото. Римските мостове са правени с естествени материали и по тях са се движели волски талиги, пешаци и конници. Напълно несъпоставими неща.
    —цитат от коментар 3 на znayko84


    ок НО къде е визията за бъдещето или е планувано сега вече да летим :I

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  5. 5 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Римляните не са строили виадукти, а акведукти, по които е течала вода и дори при цялата им умност, не са открили закона за скачените съдове и са придавали на пътя на водата постоянен наклон. Затова са и акведуктите.
    Вече за мостовете - да строили са, но над реки едва ли стават за коли и камиони.

  6. 6 Профил на ynx53574781
    ynx53574781
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#3] от "znayko84":

    Вероятно са проектирани за по-малки натоварвания, но пък със сигурност са преоразмерени. Интересно е дали някой проверява по-старите конструкции, които са смятани за по-малки натоварвания, дали биха издържали при съвременните условия. Не се съмнявам, че строеното по соца е достатъчно здраво, но някои хора май вярват, че щом не е паднало за 35г., няма да падне поне още толкова дори без поддръжка.

  7. 7 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2615 Любопитно

    "В нормите за пътно поддържане ремонти на виадуктите трябва да бъдат извършвани на 8 - 10 години, а тези по магистрала "Хемус" не са пипани около 40. "

    И какво правим сега?

  8. 8 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    Което означава, че ако не се извърши спешен ремонт на виадуктите по магистралите и на други места, където ги има, събития като това в Италия биха били напълно възможни и у нас. От много стабилност накрая работите ще се оплескат. Дано никога не ни се случи, но сме предупредени.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3166 Неутрално

    нормите за пътно поддържане ремонти на виадуктите трябва да бъдат извършвани на 8 - 10 години
    _____________
    АКо питаме ГЕРБ и магистралите трябва да се махат на 8 години и пак да се строят нови!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    До коментар [#6] от "ynx53574781":

    "Не се съмнявам, че строеното по соца е достатъчно здраво, ..." - нима? Тук във форума масово се плюе по този период и едва ли не всичко, което е създадено по негово време, е лошо и некачествено. Поздравления за смелата позиция, колега! А че периодични ремонти са необходими, го знае всеки инженер. Другото е въпрос на политическа воля да се отпуснат средства за тази задача.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  11. 11 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Ами тогава май не е имало обществени поръчки и май некачественото строителство на инфраструктурни обекти е можело да мине за диверсия, вредителство и т.н. за което пък е можело и смъртна присъда да се даде. Сега как са решавали конфликта с преразхода да материали вече не знам. Доколкото знам виадуктите и идеята за тях са заимствани от Италия и може би да са проектирани и от италианци. Като цяло за нашите климатични условия честите акведукти със и без нужда не са удачни, но на Тракия са прекалили и всяка зима няколко бързаци със задно предаване се спират в мантинелата на мостовете, защото замръзват при ниски температури - само те. И като са на завой, става весело.

  12. 12 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#2] от "mititu":

    Те са били проектирани и строени да бъдат вечни :-) както и мостът на Кольо Фичето над Янтра.
    А в 1970 кат представили на ДЕДО ТОДАР сметната документация за АМ Хемус и той питал: "- Що толко скъпо бе?!"
    Проектантите отговорили че са използвали немските изисквания, където срокът е 100 години.
    "- Ми намалете го 3 пъти де! Я сме живи до тогаз я не."

  13. 13 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7898 Неутрално

    Това ще ни се повтаря всеки ден, докато не ги ремонтират, а и след това. Абе да си вършат работата и да не ни занимават. Или чакат специални благодарности.

  14. 14 Профил на Tsveta
    Tsveta
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#3] от "znayko84":

    Подкрепям. Лошото е, че все чакаме лошото и после реагираме.

  15. 15 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2082 Гневно

    НяКОЙ гледа ударно да се абонира за едни сладки парици за усвояване. Тия съоръжения следва да се ремонтират не на 8-10години а когато някой вземе проба и тя не влиза в техническите изисквания.

  16. 16 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1500 Неутрално

    На всеки 10-- години? И на всеки 2 да го ремонтррат, пак може да се срути. Пример-с Италия ремонтирали преди 1,5 години, и пак се срути. Виадуктите, когато са частни, и всеки ден да ги ремонтираш, пак ще се срутват. Щото команията концесионер трябва да пИчели! НИе искаме частна собственост върху инфраструктура и монополи. Само така! Видими резултати.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  17. 17 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Кой мандат вече управлява Баце и колко министъра на транспорта имаше досега, че чак сега се сещат, че мостовете не са подържани????

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  18. 18 Профил на mititu
    mititu
    Рейтинг: 667 Любопитно

    Римляните не са строили виадукти, а акведукти, по които е течала вода и дори при цялата им умност, не са открили закона за скачените съдове и са придавали на пътя на водата постоянен наклон. Затова са и акведуктите.Вече за мостовете - да строили са, но над реки едва ли стават за коли и камиони.
    —цитат от коментар 5 на victortrt


    "всекиго според възможностите му всеки според потребностите"

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  19. 19 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Глупости-всички тези съоръжения са смятани 2 или 3 пъти повече от това което е в момента.Така че на товар издържат.Проблема е банален-лоша хидроизолация и прояждане на арматурата от течаша вода.

  20. 20 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Виадуктите трябва да се ремонтират на всеки 10 години, съобщиха от пътната агенция

    Виждам, че Пътната агенция е все по-близко до откриването на топлата вода.

  21. 21 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    Добре, по Хемус не са пипани 40 години, но задължително трябвало да се ремонтират на 8 години?
    Логиката казва, че всичко по Хемус трябва вече да е изпопадало.
    Докато правят скъпи козметични ремонти по единия виадукт, някой друг, да не дава Господ, наистина ще падне.
    Най-лесно е да кажеш 'на осем години, искаме по стотина милиона на година, магистралите постоянно ще са полу-затворени'...
    Много по-трудно е, вместо да мислиш, как да усвоиш едни пари, да мислиш, как наистина да гарантираш безпроблемна работа на тези съоръжения.
    Защото, казват, че виадукта в Генуа бил ремонтиран съвсем скоро...

  22. 22 Профил на atreu
    atreu
    Рейтинг: 397 Неутрално

    На всеки 10 г. е малко прекалено май. Те трябва да са направени така, че да издържат 50.

    Приказка без край
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3964 Неутрално

    Гербавите управляват от 10 години, и понеже пътищата са единственото, с което се хвалят така или иначе, значи можем да разчитаме, че са ремонтирали всички виадукти. Нали?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#19] от "dolna4erti4ka":
    "Глупости-всички тези съоръжения са смятани 2 или 3 пъти повече от това което е в момента.Така че на товар издържат.Проблема е банален-лоша хидроизолация и прояждане на арматурата от течаша вода."

    Права си. Трафика и натоварването не са проблем. Проблем е некачественото строителство , което с времето довежда до строителни аварии.

  25. 25 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#12] от "ЙЕИ":
    "Те са били проектирани и строени да бъдат вечни :-) както и мостът на Кольо Фичето над Янтра."

    Даваш най-неподходящия пример за "вечност" на строителството. Мостът на Колю Фичето не е издържал на времето и е съборен. Това , което виждаме днес са останки от този мост. Колю Фичето съвсем не е най-добрия строител в България , но рекламата му е голяма.

  26. 26 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2599 Неутрално

    До коментар [#12] от "ЙЕИ":

    Пример за "вечност" в мостостроенето е моста на река Марица в Свиленград строен преди 5 века , който функционира до днес и през него могат да минават коли.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK