Шофирането в коловози увеличава риска от аквапланинг, предупреждават експерти

Шофирането в коловози увеличава риска от аквапланинг, предупреждават експерти


През лятото проливните дъждове, които за минути покриват пътя с вода, не са рядкост, както и коловозите по най-натоварените магистрали и пътища. Шофирането в тях освен некомфортно заради неравностите, може и да е опасно, тъй като те задържат вода и рискът от аквапланинг се увеличава, предупреждават експертите на финландския производител на гуми "Нокиан таиърс".


"Може да се изкушите да минавате откъдето и хиляди други шофьори, но това води до повече шум и износване на гумата, отколкото шофирането извън коловозите. Вместо да шофирате в пълните с вода коловози на пътя, карайте леко встрани от тях", съветва продуктовият мениджър в компанията Мартин Дражик.

Шофирането в коловози увеличава риска от аквапланинг, предупреждават експерти

При аквапланинга има и нещо друго интересно - колкото по-широка е гумата, толкова рискът от появата на това опасно явление е по-голям. Логиката е точно обратната на тази при суха настилка, където по-голямата контактна площ означава повече стабилност.


Друго важно условие за стабилността на колата на мокро е производителят на гумата. "Има големи разлики по отношение на аквапланинг и сцепление между гумите от добре познати, отговорни производители на гуми и тези от по-неизвестни марки. Разликите са най-видими при екстремни условия. По-краткият спирачен път при висококачествените гуми допринася за безопасността и предотвратява инциденти", посочват от "Нокиан".

Шофирането в коловози увеличава риска от аквапланинг, предупреждават експерти

Проучване на компанията, проведено през април-май тази година в Германия, Полша, Чехия, Италия и Франция, показва, че повечето европейски шофьори оценяват висококачествените гуми, 58% от анкетираните по 1000 шофьори от всяка страна са съгласни, че висококачествените гуми се представят по-добре при маневриране в различни пътни условия.




Също толкова са и на мнение, че висококачествените гуми са по-безопасни при предизвикателни климатични условия и структурата им е по-устойчива. Според проучването сцеплението на гумата на мокра настилка е най-решаваща характеристика при покупката на летни гуми.


За оптималната работа на гумите ключово е правилното налягане, припомнят още от финландската компания. "Проверявайте налягането в гумите си на няколко седмици и винаги когато се приготвяте за по-дълго пътуване, докато гумите са студени. Всеки модел кола има подходящо налягане в гумите, определено от автомобилния производител, за пренасяне на леки и тежки товари. Препоръчителното налягане обикновено може да бъде открито на вътрешната страна на вратата или в ръководството на собственика", казва Мартин Дражик.


Той съветва гумите да се сменят, когато минималната дълбочина на протектора е 4 милиметра, въпреки че законът позволява и по-ниско ниво.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3996 Неутрално

    Не разбрах, "Нокиан" някакъв нов модел ли рекламират?
    Към края на 2015 г. купих модела им, който беше първия в света с клас"А" на дъжд при зимна гума, със скоростен индекс "W". Добри гуми бяха, но издръжливостта им е малка, на около 18 000 ги смених, изкараха един зимен сезон.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3839 Неутрално

    Всъщност, рекламна статия с плах опит да бъде полезна. Ами... не е.. Впрочем, дори това в заглавието не е задължително да е вярно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    "58% от анкетираните по 1000 шофьори от всяка страна са съгласни, че висококачествените гуми се представят по-добре при маневриране в различни пътни условия"

    Това е смешно малък процент - щом 42% от анкетираните не са на мнение или не са сигурни, че повечето пари за гуми са оправдани. Аз примерно също съм в тази категория - тази пролет се "обух" с едни Добригодини - ама напук на солидната им цена на мокро са доста по-нестабилни от старите ми Мостовкамък дето бяха на 60% от цената им.

  4. 4 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 587 Неутрално

    аквапланинг????
    Дейба страната от третия свят!

  5. 5 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    Коловози! Аквапланинг.
    При нас трябва да се избягва Аквадупкинг.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  6. 6 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Коловози се образуват само по калпави настилки. И на запад ги има, но са рядкост. Ама там като насекат за ремонт съседното платно се вижда колко слоя има под настилката. У назе сякаш слагат един пръст асфалт върху два пръста чакъл, и това ни е магистралата.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  7. 7 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2540 Неутрално

    Волските каруци са си най-сигурни!

  8. 8 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1782 Весело

    Поредно откриване на топлата вода, или дъждовната. В коловозите просто е по-дълбока. Същата работа и с широчината. Ако сляпо се мисли в тази посока, ще излезе, че камионите и автобусите първи ще изхвърчат от пътя, после големите коли и най-сигурни ще са Матиз и Айго.
    Карайте гуми със запазен грайфер и размер, препоръчан от производителя да ви е мирна главата.

    Еретик
  9. 9 Профил на cmapmep
    cmapmep
    Рейтинг: 367 Неутрално

    И кой е виновен за коловозите? Това, че цяла планина от сгурия край Димитровград се подложи за основа на "Тракия" - затваряме си очите, това, че всяка гондола със зърно е 10 тона над допустимото - затваряме си очите. Ама до кога да ги затваряме тия очи, бе Велко?

  10. 10 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    Не разбрах, "Нокиан" някакъв нов модел ли рекламират?Към края на 2015 г. купих модела им, който беше първия в света с клас"А" на дъжд при зимна гума, със скоростен индекс "W". Добри гуми бяха, но издръжливостта им е малка, на около 18 000 ги смених, изкараха един зимен сезон.
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf

    Нamiltonf-че, добрите въображение и теоретични познания, които притежавам, ми позволяват да си представя на какви въздействия са подлагани гумите на автомобил, попаднал в твоите ръчичики.

  11. 11 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3643 Весело

    До коментар [#10] от "zhivko6461":

    Светни ни и нас !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  12. 12 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1888 Неутрално

    До коментар [#10] от "zhivko6461":Светни ни и нас !
    —цитат от коментар 11 на 'ΕΡΕΒΟΣ

    ΕΡΕΒΟΣ, Вие сте от най-редовните участници във форума. Нима не сте чели нищо за шофьора hamiltonf - стил, разбирания, желания, предложения ...

  13. 13 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#12] от "zhivko6461":
    Да, не го познаваме лично, но казва, че кара поне с двЯста, унижава собствениците на БМВ 7 серия и ................

    Еретик
  14. 14 Профил на Brad Mehldau
    Brad Mehldau
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#12] от "zhivko6461":Да, не го познаваме лично, но казва, че кара поне с двЯста, унижава собствениците на БМВ 7 серия и ................
    —цитат от коментар 13 на Костадин Иванов


    +1 и от мен. Като съм му чел коментарите, не се изненадвам че и един сезон не са му изкарали гумите. Тази зима и аз си купих NOKIAN WR D4, гумите са перфектни и на сняг, и на сухо, и на мокро. И не са мръднали, имат предостатъчно ресурс в тях да ги ползвам още поне няколко зими.

  15. 15 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    Спор няма,че по-хубавите гуми са...ами по-хубави.Евтините серии на мишлен например,се държат по-добре от съответстващите по размер и индекс нискобюджетни марки.
    Всичко обаче е въпрос на пари и начин на шофиране.По спокойните и зряли хора могат да ползват гуми с не толкова добро представяне.Ако "хамилтона"например взима завоите с "ЖЕ" с една стойност,а нормалния човек с по-ниска,за какво му е на обикновения шофьор гума с високо представяне,като няма да стигне до пределите и?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1104 Неутрално

    До коментар [#3] от "lustmord":

    Не съмубеден,че добрата година е по-добра гума от мостовия камък.Дори мисля е точно обратното.Независимо от цената.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на intercount73
    intercount73
    Рейтинг: 8 Неутрално

    [quote#14:"Brad Mehldau"][/quote]

    +++ Последните две зими карам с по-стария модел WR D3, страхотни гуми,
    почти няма износване, стабилно поведение върху киша и сняг,
    доста подходящ избор за автомобил от компактния или средни клас.

  18. 18 Профил на abrasha
    abrasha
    Рейтинг: 312 Разстроено

    Дневник, Дневник... поне пишете, че е платена публикация... абе, журналисти

  19. 19 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Наистина е трябвало да се пише платена публикация.Това с коловозите е напълно измислено-целта е да се обърне внимание на Нокиан.Аз пък съм фенка на Нексен-оригинални корейски гуми ,но-ниска цена ,а по тестовете на Автобилд лятната им гума беше №2 в Европа по спиране на сухо.По този показател би всички прехвалени и много скъпи гуми.Какво повече да искам от една лятна гума-добро спиране.

  20. 20 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1879 Неутрално

    До коментар [#15] от "sandman":

    Не е задължително , дори бих казал , че най скъпите гуми често се държат посредствено на дъжд , защото сме малък пазар и никой не се събразавя да прави специално каучуковата смес разработена за нашият климат и квото дойде , и ако дойде серия предзначена за сух климат в южна европа, има чудене , защо не държат дъжд , а уж са скъпи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK