Коланите в автобусите - седемгодишна сага с край в неясното бъдеще

Преди години имаше кампании за използване на коланите на задните седалки, но такива за поставянето им в автобусите не е имало

© Георги Кожухаров

Преди години имаше кампании за използване на коланите на задните седалки, но такива за поставянето им в автобусите не е имало



"Категорично ще бъдем безкомпромисни към водачи и събития, които могат да доведат до тежки произшествия... Като техническа препоръка, без значение на годините на превозното средство, ще се запише (в наредба - бел.- ред) да е задължено да се оборудват абсолютно всички седалки с колани."


"В рамките на един-два месеца коланите и видеорегистраторите в автобусите ще станат задължителни... На 23 април започва обсъждането на новия Закон за движение по пътищата, а министерството се ангажира да включи новите мерки за безопасност в наредбата, която ще последва закона."


И двата цитата са на транспортния министър Ивайло Московски. И двата са след големи катастрофи с множество жертви - първият от 19 ноември 2017 г., веднага след катастрофата с микробус при ловешкото село Микре, отнела живота на 10 души, вторият - след преобръщането на автобус на магистрала "Тракия" през април тази година, когато загинаха шестима.




След съботната катастрофа край Своге, жертвите от която вече са 17, министърът обяви, че въвеждането на законово задължение за поставяне на колани при пътуване в автобус все така е сред важните задачи на управляващите, но ще бъде прието с новите закони за пътищата, чието обсъждане предстои в парламента.


Всъщност дебатът за оборудване на всички автобуси за извънградски превози с обезопасителни колани върви вече над седем години и все още няма прието решение по въпроса. За този период в различни инциденти с такива превозни средства са загинали 34 пътници.


Нито задължение, нито проверки


От 2007 г. в Закона за движение по пътищата е записано, че пътуващите в автобуси и микробуси трябва да използват обезопасителните колани, когато моторните превозни средства са оборудвани с такива. С последните промени в Закона за движение по пътищата от януари 2017 година е предвидена и глоба за водача от 50 лв. за всеки пътник без колан, като същата сума дължи и всеки пасажер в нарушение.


Системни проверки за коланите в автобусите не се правят, превозвачите не изпълняват и задълженията си да информират пасажерите, че задължително трябва да са закопчани, а често се оправдават и че пътниците не се съобразяват с това изискване. По правило проверките от пътната полиция са кампанийни, а акциите "Колан в автобуса" започват след всеки сериозен инцидент.


Проблем е, че само автобусите, произведени след 2007 година, са оборудвани задължително с колани, за по-старите това не е така. В България обаче поне 5 хил. от превозните средства, пътуващи извън градовете, са по-стари, каза неотдавна заместник-министърът на транспорта Ангел Попов. По данни на директора на "Автомобилна администрация" Бойко Рановски от тази сутрин, ако се направи проверка на лицензираните за превоз автобуси за наличност на колани, половината ще се окажат без такива.


От 2011 г. се говори за колани във всички автобуси


Още през юни 2011 година, след катастрофа с автобус на "Тракия", при която загинаха осем души, министърът на транспорта Ивайло Московски се закани, че ще предложи възрастово ограничение за автобусите по натоварените линии, като се въведат и изисквания към тях да имат колани за пътниците, антиблокираща система на колелата и стабилизираща система. Сформирана е дори работна група, която да събере и други предложения за повишаване на безопасността на пътническите превози, но нормативен акт с промените така и не се появява.


Пет години по-късно, през есента на 2016 година, в комисията по транспорт в парламента все пак се появява текст с подобно съдържание. Той е предложен като една от многото промени в Закона за движение по пътищата, но след сериозен дебат между депутатите идеята не се приема с аргумента, че ще обрече малките превозвачи на фалит.


На 19 ноември 2017 г., два дни след катастрофа край Микре, в която загинаха десет души, Московски, отново в качеството си на министър, обявява: "В наредба в най-кратки срокове, до два месеца, ще се въведе задължение всички превозни средства, които изпълняват обществен превоз, да бъдат оборудвани с колани за всички пътници и видеорегистратори, които да записват обстановката около автобуса."


Какво предвиждат новите пътни закони


Така без конкретни мерки се стига до инцидента на 13 април 2018 на магистрала "Тракия", при който след излизането на автобус на "Юнион Ивкони" от пътя загиват шестима пасажери. Малко след това се появяват проектите за три закона, който да заменят сегашния Закон за движение по пътищата.


В член 4 от новия проектозакон за пътните превозни средства е записано, че с наредба министърът на транспорта "определя условията и реда за оборудването с обезопасителни колани на моторните превозни средства от категориите М2 и М3 (това са всички автобуси - бел. ред.), извършващи обществен превоз на пътници по междуселищни линии от общинските, областните и републиканската транспортни схеми, когато еднопосочната дължина на линията надвишава 30 км.


В същото време в чл. 126 от проекта за нов Закон за движение по пътищата е записано, че водачите и седящите пътници в моторните превозни средства от категории M2 и M3 са длъжни да използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани.


Двата проекта за закон вече минаха куп обществени обсъждания и в момента се внасят предложенията, появили се при тях. Кога ще влязат в парламента не се знае, въпреки че новият началник на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" Бойко Рановски обяви днес, че още през септември ще бъдат предложени промени в законодателството, които да задължат всички автобуси с лиценз за превоз на хора да бъдат оборудвани с колани.


В неделя, ден след инцидента в Своге, на среща в Министерския съвет председателят на транспортната комисия в Народното събрание Халил Летифов обяви, че "отново ще поставим дебата за задължителното поставяне на колани в автобусите". "Ще поставим това в дебат, за да се намери добро решение. Това ще направим на първия блиц контрол след старта на заседанията на парламента", уточни той, цитиран от агенция "Фокус". От думите му не се разбира дали са готови окончателните варианти на трите проекта и дали именно те по спешност ще бъдат внесени за обсъждане в парламента.

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 2280 Неутрално

    Само се чудят каква тъпотия да измислят.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7875 Любопитно

    А тия с коланите ще изглеждат като живички, като пак някой автобус падне от пътя, нали ?

    karabastun1@abv.bg
  3. 3 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1683 Гневно

    Дали останаха хора да мислят, че ГЕРБ могат да се справят с войната по пътищата или че пък в частност Ивайло Московски става за транспортен министър. Поне аз виждам само безкрайно закъснели законодателни промени, перчене и публични закани след зловещи инциденти и все повече нелепо загинали българи. Не знам какво трябва да се случи, за да излезе един и да каже - абе не можем да се справим и това е.

  4. 4 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Безхабериито на инстуциите, бизнесите водят до смърт. А овчедушието на българина само спомага. Представете си хора които откажат да ползват автобус без колани, или хора които помолят шофъор каращ прекалено бързо да спре и слязат на средата на пътя. А се си представете че са българи? Трудно за представяне, а?

  5. 5 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    До коментар [#2] от "karabastun":

    Не, няма естествено. Но със сигурност би спасил много други хора слагането на колана в други ситуации.

  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1090 Неутрално

    Полицаите защо карат без колани?
    Според Първият закон на Нютон, силите при катастрофа важат и за тях.

  7. 7 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1856 Весело

    елементарно... требе се приватизира (ама истински, не да се подари на некоя мафийка) бедежето, та да се появят нормални съвременни бързи и редовни влакове... тогаз автобуснио (че даже и камьонжийскио и лекоафтомобилнио) трафик че намалее, а с туй и риско по шосяята...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  8. 8 Профил на victortrt
    victortrt
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#6] от "yavooor":

    Защото при тях потенциалните черепно-мозъчни травми са само черепни и не е толкова опасно, може би.

  9. 9 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    елементарно... требе се приватизира (ама истински, не да се подари на некоя мафийка) бедежето, та да се появят нормални съвременни бързи и редовни влакове... тогаз автобуснио (че даже и камьонжийскио и лекоафтомобилнио) трафик че намалее, а с туй и риско по шосяята...
    —цитат от коментар 7 на tucker case


    Умешал си трънскийо диалект сос тоя от Северна България. Барем се придържай към единийо или другийо.

  10. 10 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    Така няма да се стигне ди никъде. Едни умуват други лудуват.

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Коланите помагат единство при челен удар и то (не не много)! Специално за автобусите при обърналия се на една страна Тракия ако са били с колани щяха да са разчленени повече хора а при падналия на таван край Своге хората са били смачкани и колана с нищо нямаше да им помогне освен ,че още по трудно щяха да измъкнат ранените!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Тия автобуси, както и тировете, са на милиони километри. А гумите ги карат до разпадането им на конци. Пътищата с аквапланинг и грешна маркировка - прекъсната линия на завоите има на много места. Не знам какви хора работят в конрола на пътищата.....

  13. 13 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Само се чудят каква тъпотия да измислят.
    —цитат от коментар 1 на today

    Ако някой бри`чед внесе шофьорски шапки пак могат да станат задължителни!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  14. 14 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    "Всъщност дебатът за оборудване на всички автобуси за извънградски превози с обезопасителни колани върви вече над седем години и все още няма прието решение по въпроса. За този период в различни инциденти с такива превозни средства са загинали 34 пътници."

    19.11. 2017 – а.м. Тракия – 10
    13.4.2018 – Микре – 6
    25.8–2018 – Своге – до сега – 17
    За девет месеца г-н Пауновски са 33-ма, които не са между нас! Не броим тези които са с трайна инвалидност и ще прекарат живота си необгрижени, поради знаем защо!
    Статията ви е малко неточна, както се вижда от направената сметка, но е и прекалено мека за безхаберието на т.н. "народни избраници"!
    Щели да фалират малките превозвачи!?! Ами да фалират, като не могат да направят услугата си безопасна за пътуващите!
    Който може, да вози ХОРА, А НЕ СТОКА!!!

  15. 15 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    Коланите помагат единство при челен удар и то (не не много)! Специално за автобусите при обърналия се на една страна Тракия ако са били с колани щяха да са разчленени повече хора а при падналия на таван край Своге хората са били смачкани и колана с нищо нямаше да им помогне освен ,че още по трудно щяха да измъкнат ранените!
    —цитат от коментар 11 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Пишеш пълни глупости!!! като човек без опит.
    В далечните 80 излезе наредба за поставяне на колани във всички леки коли. Поставих на Трабант-а и приятели със същото нещо :-) ме питаха – защо? нали за нас не е задължително. Убедих ги все пак и те дълго ми се оплакваха, че се чувствали като в хербарий. Мина време и в дъжд и буря излезли извън пътя и колата се озовала на покрива си. Висели са на коланите, но добре закрепени към седалките. Едно е сигурно – избегнали са травма във вратовете, която в някои случаи е И смъртоносна!

  16. 16 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1429 Неутрално

    Никой не е по - силен от Съдбата. Като приемат наредба за колани сигурно ще има рейс запалил се в движение и половината народ изгорял щото не успял да откопчае коланите навреме.

  17. 17 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Твърдението, че при търкаляне колана не помага, може да е само признак за краен дебилизъм.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  18. 18 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#16] от "dosetliv":

    Те такъв слузай няма описан в световната история. Това са градски китове и легенди и няма нито едно доказателство нито за удавени хора, нито за изгорели в следствие на блокирал колан. И междо другото, едно мнение на познат катаджия. Твърдеше че труп с колан не бил виждал за цялата си кариера.

  19. 19 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#7] от "tucker case":

    Не знам дали си се загледал колко от европейските железници са частни... и какви са им цените. Всичко е въпрос на политическа воля и добър мениджмънт, но това са дългосрочни неща, от които нашите краткосрочни политице нищо не могат да откраднат.

  20. 20 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 971 Неутрално

    Едва ли е само безхаберие на държавата..

    Само си помислете воя, който надават всички шофьори и собственици на автобуси - защото ще трябва да се охарчат. Да не мислите, че без бой ще се разделят с по 2-3 хиляди на автобус за нови седалки.. За дебилите парите са най-важни.

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#17] от "Darth Plagueis":
    Подчертаваш собствената си лична квалификация и интелект, защото няма как някой да се спаси с колан от автобус човек паднал на таван и смачкан! Такива умници като теб трябва да ги взимат в Изпълнителна агенция Автомобилна администрация за да въведат изискване за индивидуални клетки за безопасност за Дакар с метални тръби за безопасност и персонални 5-6 въздушни възглавници за всеки пасажер!?
    Сигурно същото трябва да се въведе и в БДЖ ?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на aoz41309847
    aoz41309847
    Рейтинг: 244 Неутрално

    До коментар [#16] от "dosetliv":Те такъв слузай няма описан в световната история. Това са градски китове и легенди и няма нито едно доказателство нито за удавени хора, нито за изгорели в следствие на блокирал колан. И междо другото, едно мнение на познат катаджия. Твърдеше че труп с колан не бил виждал за цялата си кариера.
    —цитат от коментар 18 на m17


    Вероятно хората с колани карат доста по-внимателно :)

  23. 23 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2875 Неутрално

    До коментар [#17] от "Darth Plagueis":

    Този го остави.
    Мен ме вбесява кампанията след всеки голям инцидент! Това импотентно правителство /и предното, и по-предното/ не могат да вземат едно решение за нещо доказано от милион тестове! Страхът е от протести! Ще се напълнят площадите с трошки и лозунги:
    –Убиват ни бизнеса...
    –Ограбват ни с тези цени...
    Това Бойко най не харесва!
    След тези масови погребения поне двама от министрите трябваше да подадат оставки!
    Три катастрофи – 33 смъртници! За сега.
    Сега обаче шофьорът ще е виновен, защото пътищата са перфектни, както всеки от нас всеки ден се убеждава!!!

  24. 24 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1856 Весело

    До коментар [#19] от "Лео":

    така е... но даже само да пуснат частни оператори върху държавните релси пак ше е файда... а цената за нуждаещи се мое се коригира с държавни кинти кат им е толку зор... просто бедежето требе се разкара по един или друг начин щот и за чеп на зеле не става.

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  25. 25 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Манията на глобалистите с коланите в колите и автобусите не е от вчера! Идеята е хората да свикнат да се подчиняват на всички глупости, които държавата майка им налага със сила! Разбира се, ако всички са имали колани в автобуса, това нямаше да ги спаси по никакъв начин, но това не пречи на глобалистите да повтарят любимите си глупости!

    Не на глобалистите и глобуса!
  26. 26 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Не знам колко от привържениците на коланите се возят в автобус. То в самолета не са задължителни, освен при излитане и кацане, а да завържеш с часове някого в тези стари автобуси - гаранция че ще има повече жертви.

  27. 27 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#26] от "explorerv":

    Верно ли? Изследвания ли прави, че даваш тази гаранция? С какво заставаш зад нея? И тая тъпотия за самолетите как точно ти хрумна?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  28. 28 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 900 Неутрално

    и кво като ги въведете коланите , ше върнете десетките милярди изкрадени от тиквите ли , ше ги обезопасите пътищата ли , още ми е в главата снимката на премиера на скоросната тангента преди пускането и нагазил в кал като туткал и шлака от сметищата на локорско точно преди полагане на асвалта беше , асвалта директно си го пляскаха върху тоя туткал , е тоя път утре другиден като почне да потдава коланите ли ше го правят , другаде ви е проблема , сега просто ви отклоняват вниманието защота май почна да става горещо

  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#25] от "ivo":

    В свят, в който няма гравитация, няма и нужда от колани. Логично.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на xqv31309910
    xqv31309910
    Рейтинг: 887 Неутрално

    Гуми, гуми, гуми!!!
    Гумите са единственият контакт на МПС-то с пътната настилка. И става въпрос за няколко квадратни сантиметра.
    Като дойде зима се скъсват да проверяват гумите на леките автомобили. Никога не съм чул да проверяват автобуси, тежкотоварни камини и ТИР-ове за зимни гуми.
    Постоянно съм по пътищата и виждам рападналите се регенерати или закъсали ТИР-ове в снежите пътища!!!

    100% антикомунист, ненавиждам ГЕРБ и ще си остана парламентарно непредставен. 100% ЗА БЕЛЕНЕ. Инженер-енегретик.
  31. 31 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1370 Разстроено

    Кучетата си лаят, керванът си върви. Московски и той. (си лае)

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#30] от "xqv31309910":

    Ох, хайде пак със зимните гуми за камиони... че и посред лято.. А настилката викаш, нема нищо общо?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Доста тъпо, кацам на Лутън и хващам нелънъл експрес, негрото се скъсва да крвщи за коланите. Тук не съм видял някой, макар че пък и не съм се возил тошкова по аутобяси!

  34. 34 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#11] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Това е нагледен пример за нивото на матряла ни.

  35. 35 Профил на orchis
    orchis
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Абе и на мен ми е интересно защо никой не говори за гумите на автобуса. 🤔

  36. 36 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Не е ли по-лесно да забранят катастрофите?

  37. 37 Профил на xqv31309910
    xqv31309910
    Рейтинг: 887 Неутрално

    До коментар [#32] от "Darth Plagueis":

    Идеята ми беше, че за леки автомобили контролът върху гумите е поголовен, а тежкотоварните, ТИР-вете и автобусите никой не ги закача. Щото си плащат!

    Аз съм шофьор-любител на дву- и четери-колесни МПС-та и от собствен опит знам, че гум на възраст над 5 години става само за катерушка в комунистическа детска градина от 80-те години. А бъларите обичат масово да карат с гуми с ДОТ от преди 10 години. Същото важи и за автобуси и тежкотоварни. Буквало карат с ЦЪРВУЛИ.
    А още Х.Сточиков е казал от трандафор цървул не става!

    100% антикомунист, ненавиждам ГЕРБ и ще си остана парламентарно непредставен. 100% ЗА БЕЛЕНЕ. Инженер-енегретик.
  38. 38 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 900 Неутрално

    В МОМЕНТА СЪМ ЖИВ И НЕВРЕДИМ ЕДИНСТВЕНО И САМО ЗАЩОТО ПРИ ЕДНА МНОГО ТЕЖКА КАТАСТРОФА БЯХ БЕЗ КОЛАН , ВРЪХЛИТАШЕ НИ ПРЕВОЗНО СРЕДСТВО С МНОГО ВИСОКА СКОРОСТ И СЕ ЗАБИ ТОЧНО В СТРАНАТА МИ , СПАСИ МЕ ЕДИНСТВЕНО И САМО ТОВА ЧЕ НЕ БЯХ ВЪРЗАН И УСПЯХ ДА ОТСКОЧА НА СЪСЕДНАТА СЕДАЛКА МИГ ПРЕДИ СБЛЪСЪКА ,НЕ МИ СЕ МИСЛИ КАКВО ЩЕШЕ ДА СЕ СЛУЧИ АКО БЯХ ВЪРЗАН , МЕСТОТО НА КОЕТО СЕДЯХ ДОПРЕДИ МОМЕНТ БЕШЕ ТОТАЛНО РАЗМАЗАНО , ТА ОТНОСНО КОЛАНИТЕ ТОЛКО А И НЯКОЛКО РЕЙСА СЕ САМОЗАПАЛВАТ НАПОСЛЕДЪК , ПРЕДСТАВЕТЕ СИ БАБАТА ПЕНСИОНЕРКА ЕКСКУРЗИЯНТКА КОГА И КАК ЩЕ СИ ОТКЛЮЧИ КОЛАНА ЗА ДА СЕ ЕВАКУИРА , НЕ ЛИ ПА РЕЙСАТА ДА Е ПАДНАЛА ПО ТАВАН У НЕКОЯ РЕКА, ПРИ ТАКЪВ КАЗУС НАПРАВО СИ ГИ ПИШЕТЕ БЕГАЛИ БАБЕТАТА ПА И НЕ САМО

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#38] от "reply":

    Идиот.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#40] от "reply":

    И аз това се чудя, кое е проблемът всъщност? Пълната идиотщина, която си написал, целта, с която си я написал, неграмотността ли, главните букви ли, отсъствието на мисъл.. Не знам, обърках се. Идеи?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#41] от "Darth Plagueis":разказал съм случка от живото си , жив и невредим съм останал след много тежка катастрофа защото съм бил без колан , къде е идиотското да те попитам , в случаи изискващи много бърза евакуация като запалване на рейс , една бабка даваш ли си сметка изобщо ще може ли да си отключи колана , колко ще я забави това , има и други мнения, не претендирам за правота , изразил съм мнитие ,кво толко се вбесяваш, правопса ми е ужасен .

  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4393 Неутрално

    До коментар [#42] от "reply":

    Вбесявам се, защото някой хлапак ще ти прочете мнението, няма да си сложи колана и утре ще е статистика. Ако съм на модератора, бих те затрил на секундата. Случаи, в които коланът е можело да попречи са твърде редки и тия лични истории, дето всеки ги има вървят само на селските вечеринки.

    Колкото до бабата, дето ако е с колан няма да може да избяга от автобуса, да те светна, че без колан няма да може да избяга от никъде, никога повече. Справка - инцидента, под който коментираш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 450 Гневно

    Аз винаги си слагам колан в автобус, ако има такъв.
    Най-добре навсякъде да наслагат знаци за ограничение 40 км/ч, така ще е гарантирано, че шофьорите ще са виновни винаги! Няма пътна настилка, няма виновни ИААА, АПИ, строителни фирми и министри...

  45. 45 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#43] от "Darth Plagueis": за мене тия неща ограничават тотално свободата ми за реакция при екстремни ситуации , ти си на друго мнение , възможно е и ти да си прав , знае ли човек ,все пак замисли се над първия ми пост ,случката е истинска , а ако на тебе ти се беше случило същото,щеше ли да си на сегашното си мнение ,

  46. 46 Профил на spring_va
    spring_va
    Рейтинг: 543 Неутрално

    Пискащо устройство за непоставен колан? 🤔

  47. 47 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 641 Неутрално

    Постойте на някое кръстовище в по-малък град и ще видите, че не повече от 20% са с предпазни колани.
    Полицаите не си вършат работата.

  48. 48 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    Ганьо пак зобяснявал, че колан не трябва да се слага. Нека си го слагат ония баламите в Западна Европа. Ние сме тарикати и акъл не щем.

    malart.blog.bg
  49. 49 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Не мога да повярвам, че го казвам, но герберите задминаха по некомпетентност и наглост дори хората на Корни.
    Дори самото присъствие на човек като Московски в правителството би било обида за всяка нормална държава.

  50. 50 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    "Войната по пътищата" бе измислено понятие от ГЕРБ, и хиляди изгърмяха по пътя най-вече от Шумен до Ябланица, където е пълно с ограничения от 50 или 60 км.
    Сега се оказа, че имало сериозно нарушение на ограничението от 40 км - шофьорът на катастрофиралия автобус шофирал с умопомрачителните 54 км/ч!
    Другари управляващи, все пак сме 2018г., а не 1818! Чувал съм, че при строителството на пътища се внимава за отвеждането на водата от пътното платно, определен минимален наклон при завои, мантинели! Дали е имало подобни изисквания от представилите проекти фирми?

  51. 51 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    "...в Закона за движение по пътищата от януари 2017 година е предвидена и глоба за водача от 50 лв. за всеки пътник без колан, като същата сума дължи и всеки пасажер в нарушение...."

    Да обяснявам ли, че това отново е милиционерски закон за събиране на глоби? Шофьорът има едно единствено задължение - да напомни на пътниците да не забравят колана, и да им пожелае "приятен път"! Но не и да тръгне да обикаля целия автобус, и да се кара и да се бие. Пътниците обикновено са пълнолетни, а малолетните са с придружители, и също имат своите задължения и отговорности

  52. 52 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    Пискащо устройство за непоставен колан? 🤔
    —цитат от коментар 46 на spring_va


    айде, по целият автобус ще пищи, и всеки ще поглежда съседа - отстръни, отпред отзад. Хората не са чак толкова диви, диваците са изключения, и ги има навсякъде, даже и в Люксембург

  53. 53 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#20] от "За да останат ХОРА в България.":

    Не мисля за 2-3 хиляди ще стигнат. Само колана е поне 100лв, ако няма предвидено фабрично поставяне си трябват поне още 200-300лв за метални рамки и сие и си нстават 500лв на място, което са 25 хиляди за автобус с 50 места. Пък ако говорим за нови седалки, те са поне 1000лв бройката, идват си над 50-60 хиляди за автобуса. То много автобуси не струват толкова целите ...

  54. 54 Профил на DEV
    DEV
    Рейтинг: 326 Неутрално

    До коментар [#26] от "explorerv":

    Те не са задължителни в самолета, но никой не те задължава да го откопчаваш, даже препоръчват да остане поставен.
    Коланът ми в самолета или в автобуса са поставени през цялото време.
    Като ги има в автобусите, колко хора ги ползват???
    Пътувам последните години през лятото с една линия София-Варна - хубави нови автобуси с колани. Пследния път чух 2 (ДВЕ) щраквания от заключване на колани - моето и на шофьора, предният път - 4 (четири). На всяка седалка има залепен знак, че трябва да си с колан, до телевизора пак свети такъв знак. 51 са местата на пътниците, следователно само тази година съм се возила с почти 100 човека смятащи се за безсмъртни...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK