Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

© Георги Пауновски



До неотдавна "Ситроен" беше лидер сред масовите марки по отношение на комфорта на возене, като по този показател съперничеше дори на модели от луксозния сегмент. Постепенно акцентът върху тази страна на пътуването беше загърбен, като на пазара се появиха дори ситроени, които возеха стегнато и твърдо "по германски".


Със "С4 Кактус", който е на пазара съвсем от скоро, "Ситроен" заявява, че ще търси път към сърцата на хората, интересуващи се основно от удобството и комфорта.


С дължината си от 4.17 метра моделът се намества комфортно в Голф-сегмента, като привлича вниманието с визията на кросоувър. За целта по протежение на вратите има защитни елементи от твърда пластмаса. Персонализацията, ставаща все по-важен фактор за съвременните купувачи, е на нива, като деветте цвята на купето и четирите цветови пакета предлагат над 30 различни варианта за външното оформление на "C4 Кактус".


Кресла и диван в салона




Обещанието за комфортно пътуване идва още с формата на предните седалки, които приличат на кресла, а и при сядане усещането е сходно. Возещите се отзад пък имат чувството, че са седнали на канапе. Това, което ме изненада неприятно е, че пред коленете мястото е учудващо малко за кола с размерите на "С4 Кактус". Багажниъкт е с прилични размери, като обемът му варира между 358-1170 литра.

Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

© Ситроен


В салона присъстват типичните за новите модели на "Ситроен" дизайнерски решения, като оформената като куфар огромната жабка пред пасажера и дръжките на предните врати, приличащи на дръжките на пътна чанта. Скоростният лост е с нетипична непрафилна форма, като дори ръчната изглежда странно.


В салона има достатъчно места за съхранение на различни дреболии, а в джобовете на задните врати се събират дори бутилки с обем 2 литра. На места се забелязват твърди пластмаси, които не стоят много добре, но непосредствено до пътниците материалите са меки.


Сбогом на бутоните


Интересно решение е задните прозорци да не се отварят изцяло, а само да се открехват, което се оказа доста голямо удобство, когато возещите се отзад искат свеж въздух, но не са склонни да жертват прическата си.

Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

© Георги Пауновски


Кокпитът е модерен, почти без бутони, като дори приборното табло е заменено от екран, на който излизат данни за скоростта, изминатите километри, количеството гориво и предупреждения за технически проблем. Странна ми беше липсата на оборотомер, още повече, че автомобилът беше с ръчна скоростна кутия.


Настройките на температурата, управлението на мултимедията, навигацията и т.н. стават през монтиран в средата на арматурното табло таблет с размер 7-инча. Реагиращите на допир зони са големи и с дигиталното управление се свиква бързо.


Три цилиндъра стигат


"Ситроен C4 Кактус" e на пазара с два бензинови и един дизелов двигател. Тестовият автомобил разчиташе на типичен представител на даунсайзинг вълната, като от три цилиндъра и 1.2-литра работен обем се вадят 110 конски сили. Моторът беше съчетан с шестепенна механична трансмисия.

Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

© Георги Пауновски


Двигателят е темпераментен и пъргав, като осигурява ускорение от място до 100 км/ч за 9 секунди. В същото време е и еластичен, така че да не се налага честа смяна на предавките. Разходът на гориво е доста приличен, като от София до Монтана и обратно, при по-скоро динамично, отколкото спокойно каране бордовият компютър отчете консумация от 6.4 л/100 км. По книжка, разходът в смесен цикъл е дори под пет на сто.


"Прелитащ" над неравностите


Още след първите километри на борда на "Ситроен C4 Cactus" впечатлява возията, като такова ниво на комфорт не може да предложи никой в сегмента. Заслугата е на окачването Progressive Hydraulic Cushions. Технология, се базира на опита на "Ситроен" в автомобилните състезания.



Основната разлика е, че механичният ограничител на амортисьор е заменен от два хидравлични. Това решение позволява по-голяма свобода на амплитудата на превозното средство, създавайки усещането, че колата прелита над деформациите на пътното платно. При големи неравности пък буталата в амортисьорите забавят движението си постепенно, като се избягва феномена на подскачане на автомобила.

Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

© Георги Пауновски


Крайният резултат е наистина комфортна возия, като дори по най-разбитите участъци на магистрала "Хемус" в Софийско пътуващите в колата се чувстват добре. Това, което малко разваля общото усещане за комфорт и изолация от околния свят е една идея по-високият шум от вятъра и гумите.
Задните прозорци не се отварят, а само се открехват, което се оказа доста удобно.

© Георги Пауновски

Задните прозорци не се отварят, а само се открехват, което се оказа доста удобно.


Разбира се, "мекото" окачване води до сериозен наклон на автомобила в завой, но "С4 Кактус" няма спортни амбиции. За сметка на това, има амбициите да е безопасен автомобил, като за това се грижат куп асистиращи системи – предупреждение за твърде бързо приближаване към предното превозно средство със спирачна функция, сигнализация за кола в мъртвата зона на огледалата, предупреждение за напускане на избраната лента на движение и други.


Полезна в градски условия е и функцията за помощ при потегляне под наклон, която задържа автомобила неподвижен за около 2 секунди, след като педалът на спирачката е освободен.

Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

© Георги Пауновски


Бъдещите собственици, които смятат, че с изглеждащ като кросоувър автомобил е нормално да излизат и извън пътя, могат да поръчат C4 Cactus с опционалната система за контрол на сцеплението, която дозира въртящият момент към всяко от предните колела съобразно покритието на терена (асфалт, сняг, кал или пясък).
Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените

Като цяло C4 Cactus е свежо попълнение в "Голф"-класа и е един от най-отличимите представители в него. Ценово моделът се придържа към златната среда, една идея по-скъп от класическите хечбеци в сегмента, но по-достъпен от кросоувърите. Базовият модел струва 26 113 лева с ДДС, а с оборудване, като цитираното в тестовия автомобил (в изпълнение Shine), сумата набъбва до 36 068 лева.
Тест драйв: "С4 Кактус" или завръщането на "Ситроен" към корените


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    Феновете на "Ситроен" остават такива за цял живот. Между другото,"Ситроен" май имат нова емблема?

  2. 2 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Измислената от най-простите хора на света - професионалните шофьори - новодума "ВОЗИЯ" не принадлежи към хубавия български език и нейната употреба следва да бъде избягвана и замествана. Има с какво, езикът ни е богат.
    Защото приличните хора трябва да имат приличен начин на изразяване.
    Никой не носи костюма си с пластмасови джапаки, нали?!
    ... Иначе пред C4 Cactus предпочитам "С4 - Picasso".

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#2] от "Торбеш":

    "Пикасо"-то май е СУВ. Докато този "Кактус" е джип.

  4. 4 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":

    Като гледам снимките същата си е емблемата. На премиум модела им DS "богинята" логото е различно. Предполагам за престиж го промениха.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  5. 5 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 373 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":

    Кажи че се шегуваш. Нито едното е SUV, нито другото е джип.

  6. 6 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Ще набере до 100 за 9 секунди с това двигателче, ама друг път.

  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    Много фарове, много нещо.... Ако бяха останали само с най-горните, колата щеше да изглежда много по-добре...

  8. 8 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":Като гледам снимките същата си е емблемата. На премиум модела им DS "богинята" логото е различно. Предполагам за престиж го промениха.
    —цитат от коментар 4 на Jalis Ironhammer



    До коментар [#4] от "Jalis Ironhammer":

    Не на този модел. Гледах емблемата на модел на "Ситроен",която приличаше на буквата "S".

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    До коментар [#6] от "foxa5":

    Намалили са теглото, а и 110 к.с са си 110 к.с.

  10. 10 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    До коментар [#8] от "deaf":

    Нещо такова?
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/DS_Automobiles #/media/File:DS_Automobiles_logo.svg

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  11. 11 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 507 Неутрално

    Наистина трябва производителите да се грижат повече за комфорта на пътниците, както и за безшумна возия.
    Това е което те държи свеж като краставичка след дълъг път.
    Хидравличното окачване, кожения салон, качествени материали - това са важни въпроси.

  12. 12 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":Кажи че се шегуваш. Нито едното е SUV, нито другото е джип.
    —цитат от коментар 5 на iavorski



    До коментар [#5] от "iavorski":

    Добре де,"Пикасо"-то може да се приеме и за микробус. А този "Кактус" ако не на джип,то поне бие на СУВ. СУВ е лека кола,но по-дундеста,по-висока и с големи като на джип гуми.

  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#10] от "Jalis Ironhammer":

    Да същата емблема. Между другото,май и Фиат си смениха емблемата. На новата просто пише Фиат на червен фон.

  14. 14 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Весело

    До коментар [#1] от "deaf":

    Ситроен имали нова емблема?! Майко мила...
    Онази която си видял е на луксозното им подразделение

  15. 15 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    До коментар [#6] от "foxa5":Намалили са теглото, а и 110 к.с са си 110 к.с.
    —цитат от коментар 9 на hamiltonf


    Официално ускорението е 9.7 секунди, ама туй е малко като официалния разход на гориво. Ако наистина яко го настъпваш, тоя малкия двигател ще го скапеш на 100 хил. Километра.

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#1] от "deaf":Ситроен имали нова емблема?! Майко мила...Онази която си видял е на луксозното им подразделение
    —цитат от коментар 14 на hamiltonf



    До коментар [#14] от "hamiltonf":

    Тоест,е нова! Емблемата...

  17. 17 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#13] от "deaf":

    Кога си смениха емблемата от Фиат? Преди десет години или повече? Или по-скоро си върнаха старата...? :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  18. 18 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 824 Весело

    Абе Ситроен, ама на четири места в текста го разглеждат през призмата на "Голф класа".

  19. 19 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 921 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Не е нова. Подразделението DS е лускозната марка. Все едно да кажеш, че Нисан си сменили емблемата, защото си видял Инфинити. Или Тойота-Лексус.

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Весело

    До коментар [#16] от "deaf":Не е нова. Подразделението DS е лускозната марка. Все едно да кажеш, че Нисан си сменили емблемата, защото си видял Инфинити. Или Тойота-Лексус.
    —цитат от коментар 19 на truly



    До коментар [#19] от "truly":

    В един филм Робърт де Ниро го играеше продавач на коли. Американско семейство искаше да си купи "Лексус". Де Ниро им предложи,но всеки път упорито го наричаше "Тойота",вместо "Лексус"! Семейството много се дразнеше...

  21. 21 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Весело

    До коментар [#13] от "deaf":Кога си смениха емблемата от Фиат? Преди десет години или повече? Или по-скоро си върнаха старата...? :)
    —цитат от коментар 17 на tww09306483



    До коментар [#17] от "tww09306483":

    Както и да е,но тази новата/стара е по-добра от ония няколко диагонални черти,каквото и да символизираха.

  22. 22 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#21] от "deaf":

    Нищо не символизира емблемата на Фиат. Нито старата, нито новата. Поне според мен...
    Фиат си е абревиатура. Тоест първите букви от Fabbrica Italiana di Automobili Torino. Сега Фиат си е конгломерат от много фирми и марки. В момента е Фиат Крайслер или Фиат Груп, не съм много сигурен...

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  23. 23 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#22] от "tww09306483":

    На мен ми е много интересен произхода и символиката както на емблемите така и на имената на автомобилните фирми. Все пак емблемата с чертите на Фиат би трябвало нещо да означава. Преди години по Дарик-радио имаше автомобилно предаване,в което в една поредица обясняваха коя емблема на кола какво означава. Но забравих на Фиат какво е...

  24. 24 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#22] от "tww09306483":На мен ми е много интересен произхода и символиката както на емблемите така и на имената на автомобилните фирми. Все пак емблемата с чертите на Фиат би трябвало нещо да означава. Преди години по Дарик-радио имаше автомобилно предаване,в което в една поредица обясняваха коя емблема на кола какво означава. Но забравих на Фиат какво е...
    —цитат от коментар 23 на deaf


    Преди чертите емблемата им беше надпис FIAT, като буквите бяха отделени с лъскави черти. Полсе буквите изчезнаха, а чертите останаха. Преди десетина години се върнаха към първоначалната емблема от 40-50-те години, осъвременена, разбира се.

    Емблемата на Ситроен произлиза от формата на зъбите на шевронните зъбни колела - Андре Ситроен е бил един от много малкото производители на такива зъбни колела и затова го е зибрал за емблема.

    Знанието е сила, информацията - власт
  25. 25 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 2561 Неутрално

    Френско вино винаги.
    Френска кола, ниугиш!

  26. 26 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Много практична СУВ за българските условия със щипка шик на Ситроен. Аз бих се изкушил въпреки липсата на 4Х4. Всички предишни френски коли, които притежавах имаха собствено очарование и никога не ме подведоха.

  27. 27 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9891 Неутрално

    Звучи обещаващо, а цената е отлична за преложеното.
    Въпросът е колко години ще може да се използва без проблемите да те засипят, включително и финансово...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 28 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3598 Неутрално

    До коментар [#25] от "О, ко ма напрай!":

    Само Лада, нали...? Опс, забравих. И Ладата, вече е Рено...! :)))

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Весело

    До коментар [#6] от "foxa5":

    "Ще набере до 100 за 9 секунди с това двигателче, ама друг път."
    =============
    Дори да го прави - не ща го!
    Докато не мога да си позволя приличен хибрид, не искам да карам форсирани мотокосачки с цилиндри, по-малко от пръстите на ръката ми.

    Еретик
  30. 30 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Весело

    До коментар [#25] от "О, ко ма напрай!":

    "Френско вино винаги.
    Френска кола, ниугиш!"
    =============
    Хм, след първото си Рено - 21, и аз ги приказвах такива. Двигателят беше 1.7 карбуратор и с дебелите си подметки буквално го убих за 20 000 километра. По ирония на съдбата веднага след това купих Рено 25, защото го даваха на цена, четири пъти по-ниска от Мерцедес Е класа, но имаше същия обем и характеристики. Оказа се изключително здрава и комфортна кола. После търсих Сафран, но не ми попадна и от години съм на Волво.

    Еретик
  31. 31 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Карах под наем 5 дни в Италия C3 последната версия.... Само ниския разход на гориво е добре... воланът не става, няма прецизност, шумно беше. Това като го гледам.. при 140км/час ще почне да гори много, защото е вдигнато над пътя доста. Изобщо тези СУВ не ги разбирам. А и самият автор казва, че шумът от гумите и завихрянето е доста. Това уморява на дистанции над 200км.

  32. 32 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#31] от "Tod":

    "Изобщо тези СУВ не ги разбирам"
    ===============
    Съвършена кола няма. И тези не са, просто дават възможност да излезеш извън асфалта по приличен черен път. Ако е за гъзарията да кажеш, че имаш джип - не си струва.

    Еретик
  33. 33 Профил на Diego
    Diego
    Рейтинг: 432 Неутрално

    До коментар [#24] от "pag":

    За емблемата на ФИАТ: трите черти е 2две емблеми назад, а не една. След нея имаше 2 години син кръгъл вариант с надпис FIAT и лаврови клонки. После преди 8 години сложиха червената закръглена плочка.
    Просто за информация, не се заяждам.

    "Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)
  34. 34 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#23] от "deaf":

    Фабрича Италиани Аутомобили Торино.....ФИАТ!

  35. 35 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3159 Неутрално

    До коментар [#33] от "Diego":


    До коментар [#34] от "Plamen Shopov":

    Мерси за инфото. Торино е прекрасен град.

  36. 36 Профил на Plamen  Shopov
    Plamen Shopov
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#33] от "Diego":До коментар [#34] от "Plamen Shopov":Мерси за инфото. Торино е прекрасен град.
    —цитат от коментар 35 на deaf


    Авсолютно съгласен!

  37. 37 Профил на mutant
    mutant
    Рейтинг: 260 Неутрално

    До коментар [#31] от "Tod":

    СУВ са супер ако имаш две малки деца например и трябва да ги вадиш и слагаш на детски столчета. Ако е нормална кола се навеждаш адски много и си блъскаш главата в покрива на колата, със СУВ почти не трябва да се навеждаш и колана се слага лесно. Високата позиция на шофьора е друг фактор, но е по скоро въпрос на вкус.

  38. 38 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2647 Неутрално

    За момент от снимката помислих че е кросовър. Но всъщност е мъник направен да прилича на кросовър.

  39. 39 Профил на troika
    troika
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Базовата цена е супер. За магистрали и дълги карания обаче не ми се струва удачна заради шума. По-скоро е за града и 100км извън него или за жената да кара децата също би подхождала, според моите потребности.

    забавление и приключение
  40. 40 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 871 Неутрално

    До коментар [#30] от "Костадин Иванов":

    Малко съм карал френски шафрантии. Повече съм карал съм ФИАТ. Хубава колица, изискана и красива. Много кекаво окачване. От 5 години съм със шведка красавица, е не е руса, а чернокоса и с голяма задница (комби). Нооооо, разликата в класите е огромна!
    И за да не изпадаме тотално в офтопик, то за автомобила от статията - когато порасна и мога да си позволя нова кола от магазина, то Кактуса ще е един от кандидатите.

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  41. 41 Профил на Доколянков
    Доколянков
    Рейтинг: 509 Неутрално

    Покарах един такъв с дизелов двигател,доста тромав се оказа.Седалката също не е от най-удобните на света,което си е минус при по-дълги маршрути.За капак се разкачи единия кабел на акумулатора по време на движение...

    „Луната е обитаема, защото там свети."
  42. 42 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 483 Неутрално

    PSA = боза. Винаги и без изключения.

  43. 43 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#42] от "Chung Kuo":

    Бозата е добро напитка.

  44. 44 Профил на ynx53574781
    ynx53574781
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Някой ще обясни ли какво означава думата "возия"? Толкова грозна дума не съм срещал скоро.

  45. 45 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 373 Неутрално

    До коментар [#31] от "Tod":СУВ са супер ако имаш две малки деца например и трябва да ги вадиш и слагаш на детски столчета. Ако е нормална кола се навеждаш адски много и си блъскаш главата в покрива на колата, със СУВ почти не трябва да се навеждаш и колана се слага лесно. Високата позиция на шофьора е друг фактор, но е по скоро въпрос на вкус.
    —цитат от коментар 37 на mutant


    Хората с малки деца които не са комплексари си вземата семеен автомобил - ван.

    Ама тях за съжаление хич не ги бива за пишк... удължители. Друго си е яката джипара

  46. 46 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    До коментар [#44] от "ynx53574781":

    Струват ми се най-близо "комфорт" или "поведение на пътя". Много сте прав.

  47. 47 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    Старите щофьори са казали-кола со мачка, со пичка и со борче да не се купува-никога.ПСА.Аз лично съм карала Рено 11 -1,4 тубро бензин и късах главите на разни момченца с беемвенца.След това одъртах и менах на спокойно здраво японско.

  48. 48 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3808 Неутрално

    .... Ако е нормална кола се навеждаш адски много и си блъскаш главата в покрива на колата, със СУВ почти не трябва да се навеждаш и колана се слага лесно. Високата позиция на шофьора е друг фактор, но е по скоро въпрос на вкус.
    —цитат от коментар 37 на mutant

    Преди години ми се наложи да пътувам на задната седалка на Аутландер (джип или СУВ, както ви харесва). Уверявам ви, в моята Мазда 6 и отпред, и отзад е много-много по-просторно!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK