Кабинетът отчете сериозен спад на загинали при катастрофи в сравнение с началото на века

Снимката е от ремонтирания участък край Своге, на който стана тежката катастрофа със 17 загинали

© Агенция Пътна инфраструктура

Снимката е от ремонтирания участък край Своге, на който стана тежката катастрофа със 17 загинали



Министерският съвет одобри доклади на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата, според които в периода 2011-2017 година средно на година за загивали с над 300 души по-малко, отколкото в първите десет години от XXI век. Отчетено е, че това става факт след приемането на Националната стратегия за подобряване на безопасността на движението по пътищата на България (2011-2020).


В докладите се посочва, че трябва да се акцентира върху повишаване на обучението и образованието на децата за безопасно участие в движението по пътищата, както и върху организацията и обучението на кандидатите за водачи, като се помисли за продължителността на тяхното обучение. Сериозно внимание се обръща на повишаването на безопасността по участъците от трансевропейската пътна мрежа, се казва в официалното съобщение на правителствената информационна служба.


Експертите отбелязват и необходимостта от интензивното разширяване на системата от технически средства за контрол на скоростта и ускореното прилагане на инфраструктурни решения за нейното ограничаване, особено в населените места.




Отчетена е и възможността от разширяване на кръга от заинтересованите институции - държавни, неправителствени организации, частния сектор, гражданското общество, институциите на областно и местно ниво, като всеки допринесе за намаляване на жертвите по пътищата. Изтъкнато е също целесъобразното използване на Фонда за безопасност на движението.


В същото време днес на пресконференция от МВР съобщиха, че през миналата година 348 деца в ученическа възраст са били ранени при катастрофи през миналата година. Общият брой произшествия с пешеходци в България е бил 1847, като това са близо 27% от всички катастрофи със загинали и ранени.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7309 Любопитно

    Зависи как ги броят - ако смятат само директно починалите при катастрофи на пътя е едно, а ако прибавят и починалите след транспортирането им в болници, може да се окаже съвсем друго !

    karabastun1@abv.bg
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 938 Неутрално

    https://etsc.eu/euroadsafetydata/

    България е една от държавите с ЕС с най-малко намаление на загиналите при ПТП-та при сравнение от 2001 до 2017г. Единствено Малта (малък остров и реално почти 100% градски трафик) и Румъния имат по-лоши показатели.

  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    Пълна излагация, да се засрамят

  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8048 Неутрално

    Аз пък прочетох друга статистика.

  5. 5 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8048 Неутрално

    Аз пък прочетох друга статистика.

  6. 6 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3081 Неутрално

    Замазваме гафовете на строителите на пътищата.
    Какво стана с Трейс?

  7. 7 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 530 Неутрално
  8. 8 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1887 Неутрално

    90% от злополуките са резултат от "човешки фактор." 70-80-90% от поведението на участниците (водачи, пътници, пешеходци и т.н.) зависи от поведението на контролните органи.
    Засилен контрол и незабавни, неотменни и непроменливи (неподвластни на подкупи) действия могат буквално за месеци да подобрят ситуацията.
    Спомнете си как от 1974 до 2004 никой не слагаше колани и изведнъж за няколко месеца всичко се промени. Така стана и с паркирането в центъра на София.
    Естествено, има и други фактори и трябва и те да се отчитат. Но те са в пъти по-маловажни от повдението на КАТ.

    Никола Йорданов
  9. 9 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Тия ненормалници са способни да направят от трагедията успех.

  10. 10 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    1990 - почти 9 млн. мат'риални единици
    2017 - малко над 7 млн., при това на книга

    Аре бръснати глави, потапяйте се в уайната, щото вие обичате това

  11. 11 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#10] от "Хи-хи":

    “1990 - почти 9 млн. мат'риални единици
    2017 - малко над 7 млн., при това на книга ”

    Умнико, 1990 не е началото на 21 век, първата му година е 2001.
    Броят на населението не е важен в случая, а броят на автомобилите. Само за София броят на автомобилите през 1990 е бил около 250 000, сега са около 700 000 - около три пъти разлика.
    През 1990 загиналите при ПТП са над 1500, последните години са около 700 на година. Това разбира се не е малко, и при стриктно следене и контрол от Пътна полиция може да се намали още.

  12. 12 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#1] от "karabastun":

    Дори не предполагаш, колко си прав.
    Нечий перверзен мозък в МВР е наредил: умрат ли до третия час след ПТП - загинал е. След третия час - да го пишат дет си щат. Кеф им жертва на климатичните промени, кеф им - спортен травматизъм. Обаче болниците не мислят така - те пък дават съвсем други данни; може да е година след ПТП - айде усложнения след получена травма на пътя. Ако питаш прокуратурата - те пък трети критерий прилагат, там нещо засукано по членовете на НК.
    Държавата на чудесата.

  13. 13 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    А крайно време е тези, които карат без книжки или под влияние на наркотици или къркани, като утрепят човек да бъдат съдени като за предумишлено убийство.

  14. 14 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Това е факт, но не и че причината за намалението е някаква си национална стратегия.
    Не може с няма и 30 модерни камери и още примерно толкова от по-старите да борите жертвите. Не може и без цивилни патрули, които директно да изкарват от пътя джигитите, не може и без никакъв контрол в градовете. Само да се возиш в ГТ и да си караш колата нормално, за 2-3 км ще се нагледаш на десетки нарушения, половината от които направо нагли. Отделно културата на шофиране е ниска (хората не знаят правилата и не искат и да ги научат).

    Причината за намаляването на жертвите е това, че сега има повече магистрали - да, най-накрая няколкостотин км магистрали - хубаво затова имат заслуги (а само за летните месеци по пътя до морето си отиваха 100-200 човека), както и че по-новите коли са много по-сигурни. Да, стари са ни колите като средно равнище, ама последните близо 10 години повечето вкарани коли в БГ са с 4 или 5 звезди за сигурност, което в началото на века не важеше даже и за чисто новите коли.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK