"Фолксваген" обяви края на легендарния "бръмбар"

"Фолксваген" обяви края на легендарния "бръмбар"

© Reuters



След близо 70 години производство и легендарен статут на автомобилния пазар компанията "Фолксваген" потвърди в четвъртък, че прекратява производството на модела, по-известен като "Бръмбар".


Новината съобщи ръководителят на американското поделение Хинрих Вьобкен. Той потвърди, че засега няма планове моделът да бъде заменен с нещо друго. Но допълнението "никога не казвай никога" бе изтълкувано като намек, че все пак в бъдеще може да се появи разработка, вдъхновена от "бръмбара", както се случи с I.D. Buzz, напомнящ за прочутия микробус от хипи епохата.


Навремето "Бръмбарът" стана толкова популярен в САЩ, че заради него германците построиха първата си фабрика в Северна Америка. Сега предпочитанията на младите шофьори към SUV моделите станаха основната причина последната такава кола да слезе от конвейра в Пуебла в Мексико през юли 2019 г.


От 2015 г. насам "Фолксваген" изтегля "бръмбара" от отделни пазари, включително за да намали продуктовото разнообразие от над 300 леки и товарни автомобила и мотоциклета. Това бе ускорено от скандала с манипулирането на данните за отработените газове на двигателите, нанесъл на концерна щети за милиарди евро.

В пиковата 1968 г. в САЩ бяха продадени около 423 000 такива коли. След 20-годишно прекъсване на американския пазар през 90-те години бе пусната модерната версия. Миналата година от нея бяха продадени едва 15 166 бройки.




Това не означава, че с "бръмбара" е свършено - има достатъчно спекулации, че той ще се завърне като електромобил и това може да е моделът I.D. Neo, очакван на пазара през 2020 г.


Желаещите да си купят някоя от последните бройки през 2019 г. трябва да приготвят сума в рамките на 26-30 хиляди долара.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1639 Весело

    БръмбЪр?
    Тук, в България, на това насекомо му викаме "бръмбАр", мило ми дневниче.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2687 Любопитно

    Всяко нещо с времето си !
    Моята първа кола 1964 г бе именно Бръмбар 1 200,
    с д.к.№ Сф 75 - 11 , емайл - черни букви и цифри на бял фон.
    Правех му ремонт на улицата пред блока.
    Двигателя му е захванат за купето с 4 болта !
    Откачаш задния мост и всичко долу . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Градът в Мексико се казва Пуебла, а не Пуебло.

  4. 4 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2687 Весело

    До коментар [#1] от "pag":

    Публикацията в Дневник е в :
    """.. "Фолксваген" обяви края на легендарния "бръмбър"

    Дневник, 23:06, 13 сеп 18, ....""""


    И след 24 минути я копира барабар с грешката и Блиц :

    """".... "Фолксваген" обяви края на легендарния "бръмбър"
    13 Септ. 2018, 23:40 ......"""""

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  5. 5 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2543 Неутрално

    Според мен, ако беше запазен досега дизайна на хер Фердинанд Порше, костенурката щеше да е безсмъртна. Лека актуализация на мотора, окачване, серво волан и спирачки, тук там интериора и толкова. Новата визия от десетина години назад не се хареса на хората.

  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 1720 Неутрално

    "Според мен, ако беше запазен досега дизайна на хер Фердинанд Порше, костенурката щеше да е безсмъртна"
    ============
    Вероятно твоето колекционерско и моето прагматично мислене се различават. Старият модел е ужасно тесен, което при тогавашните размери на колите може и да е било нормално. Днес никой не може да ме натика в такава щайга, ако ще и Микеланжело да е правил дизайна й. Не бих се набутал и в "репликата".

    Еретик
  7. 7 Профил на blockblock
    blockblock
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    бръмбър, пуебла... абе ей, хора!

  8. 8 Профил на drevnata
    drevnata
    Рейтинг: 503 Неутрално

    В България му викаме на този модел "Костенурка"!

  9. 9 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 3934 Неутрално

    Моделът е класика! ФВ би трябвало да го държат до последно, дори и на загуба.

  10. 10 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 624 Неутрално

    В България му викаме на този модел "Костенурка"!
    —цитат от коментар 8 на drevnata


    Точно така. Като ми кажат "бръмбар" аз не знам за какво става дума. Учудващо е, че вестникарите не познават нашия език.

  11. 11 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 2129 Весело

    До коментар [#7] от "blockblock":


    бръмбър, пуебла... абе ей, хора!
    —цитат от коментар 7 на blockblock



    Желаещите да си купят някоя от последните бройки през 2019 г. трябва да приготвят сума в рамките на 26-30 хиляди диолара.
    —цитат от коментар 0 на статията


    И накрая да си го купиш ти трябват "диолара"!

  12. 12 Профил на eus47368223
    eus47368223
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Първият модел на новата костенурка (а, извинявайте, бръмбЪр), дето се казваше "New Beetle" прецака нещата. Беше супер кофти измислен, отвън с погрешни пропорции, а отвътре, за да се спази външната форма, супер тясно, странно и гадно във всички посоки. Външният вид даже не беше ретро, а приличаше на нещо, предвидено за японски дами.
    Второто поколение, това на снимката горе, вече беше добро. И пропорциите му са много по-подобни на старата костенурка, и купето показва спортен потенциал без да разваля ретро визията, и вътре няма нищо общо с първото недоразумение. Само че вредата вече е налице и продажбите, доколкото знам, така и не потръгнаха. Според мен, ако от началото бяха излезли с модел, подобен на сегашния, щеше да е голям успех и нещата щяха да се развият по друг начин. Жалко.

  13. 13 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 2818 Неутрално

    Отидете в интернет и потърсете кои втора ръка коли в САЩ са непродаваеми. Въпросният Бръмбар е на първо място. Германски боклук, неподлежащ на ремонт.

  14. 14 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 3261 Весело

    Вчерашник търси редактор.

    Намира бръмбър от Пуебла.

    Прокопи, Прокопи...

  15. 15 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2648 Весело

    "Желаещите да си купят някоя от последните бройки през 2019 г. трябва да приготвят сума в рамките на 26-30 хиляди долара"

    "Народна" кола (folks Wagen), нема що...

  16. 16 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#15] от "balgariez":Volks Wagen. В немския няма f като първа буква.

  17. 17 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Симпатична градска дамска кола. Беше емблематична ча ФВ.

  18. 18 Профил на vks1235
    vks1235
    Рейтинг: 257 Неутрално

    До коментар [#16] от "krell":

    Feuerwerk?

  19. 19 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    До коментар [#16] от "krell":Feuerwerk?
    —цитат от коментар 18 на vks1235


    Feuer си е с Ф, но Volks си е с Фау (V).

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  20. 20 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1297 Неутрално

    До коментар [#8] от "drevnata":

    В България му викаме на този модел "Костенурка"!
    —цитат от коментар 8 на drevnata


    В София, едно време, на Попа му викахме Патриарха.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  21. 21 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 492 Неутрално

    До коментар [#19] от "Athanatos": Да, правилно. Станах за смях дето много знам. Нещо друго е било свързано с V и F, ама съм забравил явно.

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1723 Неутрално

    Новата визия от десетина години назад не се хареса на хората.
    —цитат от коментар 5 на man_un
    Най-вече новата ЦЕНА не се хареса на хората - прекалено надута за автомобил със само 2 напълно функционални места. Дори Полото е много по-просторно и неизмеримо по-прастично! Все едно купуваш Голф, а реално се возиш на VW UP.

  23. 23 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 544 Неутрално

    До коментар [#16] от "krell":

    Нещо ти куца немския Fahrzeug с какво започва, иначе си прав за VolksWagen

  24. 24 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    Още я сънувам понякога. Имах и резервен мотор комплект в мазето. За един час, час и половина, сваляне и качване на двигателя.

  25. 25 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#2] от "Чардо":

    Така е. Имах такъв мод.1963, 34 к.с.. Поддръжката му беше удоволствие. Прекрасно измислена кола.

  26. 26 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2071 Неутрално

    Как може да произвеждаш това нещо и то на безумна цена в днешно време ? Като погледнеш Тесла S какво форма има и дъха направо спира.

  27. 27 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2687 Любопитно

    До коментар [#25] от "citoyen":


    До коментар [#2] от "Чардо":Така е. Имах такъв мод.1963, 34 к.с.. Поддръжката му беше удоволствие. Прекрасно измислена кола.
    —цитат от коментар 25 на citoyen


    1965-та
    Живеех на Лагера, а трябваше да минавам на ГТП в пункта в кв.Хр.Ботев.
    Изпробвах колата за всичко преди да тръгна и се оказа, че задната скорост нещо се е загубила.
    За 45 минути двама свалихме всичко , отворих скоростната кутия, наместих сателитното зъбно колело, затворих и качихме ! ! !
    И това на улицата пред бл.24
    И минах ГТП спокойно. . .
    Тогава измерваха спирачния път с крачки , колко се е пързаляла колата по асфалта :-) след като ти е подал знак с ръка да спреш внезапно . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  28. 28 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Оригиналът го произвеждаха и продаваха в Латинска Америка до 2003г. - 65 години от старта.

  29. 29 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#27] от "Чардо":

    Така беше. Аз не съм имал никакви проблеми и зиме и лете! Железна машина! Единствено карах колата в сервиза до Халите/Банята за центровка на предницата. Смяната на масло и гресирането на предния мост ги правех сам, най-чест на улицата. Този, който я купи от мен /1973/ я въртя още 10 години и след това загубих следите.

  30. 30 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1409 Неутрално

    Легендарната "немска кола" е чешка!
    Ханс Ледвинка, създател на Татра 67, 77 и 87 е авторът на немската "костенурка", "бръмбар", всъщност прочуто МЕНТЕ.
    Лично Хитлер е наредил на Фердинанд Порше да преглътне егото си и да изкопира максимално чешката кола.
    Така и станало - чешката кола станала немска и се прочула като такава.
    Поради войната съдебните спорове се отлагат, но все пак Чехословакия печели делото в съда през 1965г. и Фолксваген заплаща 1 млн. германски марки компенсация.
    Истинската компенсация обаче идва след краха на социализма - ФВ купиха Шкода и направиха от нея великолепен бранд!

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  31. 31 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#30] от "Торбеш":

    Не трябва да се драматизира. Нито е единствен нито е последен случай. Според мен важно е, че е направена както трябва и остава следа в автомобилостроенето.

  32. 32 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#26] от "The Island":

    Айде бе!?Порше панамера,Ауди А7,Мазерати Куатропорте и Мерцедес ЦЛС беше първия с подобен дизайн.Копират един от друг.По скоро дизайн подчинен на новите концепции.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  33. 33 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Този и предходния модел нямат нищо общо с легендарния автомобил на Ферди Порше, или който там е измислил дизайна на "Бийтъла".

    Нещо като същото, ама нищо общо.

    Компактният задно монтиран 4-цилиндров боксер с въздушно охлаждане е заменен с предно разположен редови 4 цилиндров мотор с водно охлаждане, който на всичкото отгоре задвижва предния мост.

    Няма я вече простотата, икономичността и надежността на

    Въобще, тази изгъзица предно предаване съществува и се развива напук на законите на физиката, подчинена на законите на икономията и печалбата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK