
© Велко Ангелов
Ръстът в продажбите на зареждащите се с ток автомобили в България е почти 600% за полугодието, но той се формира от едва 79 продажби, сочат обобщените данни на Асоциацията на автомобилните производители в Европа (АСЕА). 15 от сделките са за плъг-ин хибриди, а останалите са чисти електромобили.
Статистиката обаче не е съвсем коректна, тъй като през първото полугодие на миналата година АСЕА не отчете нито един продаден електромобил, което не отговаряше на истината. Иначе от асоциацията посочват нарастване на търсенето на хибридни автомобили с 20.4%, като през първите шест месеца в България са купени 708 подобни модела.
За първи път броят на купените нови дизелови и бензинови коли в страната е почти изравнен, след като търсенето на бензиновите скача с над 42% до 10 092 бройки. При дизелите ръстът е скромните 4.6% до 10 202 покупки.
Норвегия остава лидер при електромобилите
Според данните един от всеки 60 нови автомобила в ЕС, купени през първото полугодие, е бил с алтернативно задвижване, показват данните на АСЕА. Сделките с подобни модели са малко над 567 хиляди, което е ръст от над 35%.
Най-голям е броят на продадените чисти електромобили в Норвегия - над 20 хиляди, следвани от Германия - повече от 17 хиляди и Великобритания - почти 7500 хиляди. Общо в Европа са купени 65 713 коли, задвижвани само от ток. Това е увеличение с 40 на сто.
На Стария континент се задълбочава тенденцията за предпочитане на бензиновите автомобили пред дизеловите. Вече 58% от колите са бензинови, докато до преди две-три години съотношението беше обратното.
foxa5
Рейтинг: 588 НеутралноНай-голям е броят на продадените чисти електромобили в Норвегия - над 35 хиляди, следвани от Германия - 34 хиляди и Великобритания - 29 хиляди. Общо в Европа са купени 65 713 коли, задвижвани само от ток. Това е увеличение с 40 на сто.
Дневник, нещо математиката не излезе.😀
Plamen Shopov
Рейтинг: 773 НеутралноА у нас,се увеличават гражданска застрахова,винетка и тн.!
Taiga
Рейтинг: 1189 ВеселоАз само да питам - тия генератори на ток за колите, и те ли с ток работят, или с дизелче?
"АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"Емо
Рейтинг: 649 НеутралноМиналата година са били 11, а тази - 79 автомобила, и ето ти 600% ръст. Жалка картинка!
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.J.J.
Рейтинг: 911 НеутралноИнтересно дали влизат в статистиката продажбите за Spark - само те трябва да са поне 60 електрически коли миналата и тази година.
Roni
Рейтинг: 409 ВеселоДо коментар [#4] от "Емо":
Това и аз се канех да напиша, ти ме изпревари. Респект!
Картинката...жалка, не жалка...това има! Жалко е другото: БОМБАСТИЧНО заглавие, базирано на минимални продажби на електрически коли.
ДЖурналистиНИ, Сър!
Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
traveler1
Рейтинг: 901 НеутралноС ръста не цените на горивата, таксите, данъците наложени върху акциза, застраховките, винетки, минетки и прочие загробващи разходи вече не минавам повече от 4 хил км годишно с автомобил, за сметка на почти същото разстояние с електровелосипеда. Даже обмислям да купя и някакъв читав електроскутер, с поне 100км пробег, с който автомобила май изобщо няма да го карам.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОДГД чакащите да получат пари като данъци, застраховки и пр. от мене!
Smoke
Рейтинг: 790 НеутралноВ статистиката има правило - не се изчисляват процентни ръстове при незначителни количества, сравними със статистическата грешка, защото могат да се получат нереални резултати. Точно това се случва тук - 79 продадени електрически автомобила в България на фона на 20000 продадени с ДВГ. При такива малки числа може и бомбастичните 10000% да се получат.
pjc50313869
Рейтинг: 249 НеутралноАйде по-скоро и по-високи данъци на дизелите!
Roni
Рейтинг: 409 ВеселоДо коментар [#8] от "Smoke":
Важи за статистиката, НЕ за ДЖурналистиката:)
Е, правилото "куче ухапало човек НЕ Е новина, НОВИНА е човек ухапал куче" важи и до днес:) Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
GMO VACCINES CHEMICALS
Рейтинг: 2560 Неутралнодневник, не стряскайте така мурзилките бе.
☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.Roni
Рейтинг: 409 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "traveler1":
Електровелосипедите имат ли брояч на километрите?
Питам, не се заяждам:)! Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноЕ точно с "дизелче" няма как да работят.
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#12] от "Roni":
Ако е някакъв изтрещян марковл и много скъп модел, може и да има. Но не знам за какво ти трябва такава информация? Електро-велосипедите са достатъчно евтини, че да търсиш нещо втора ръка. Иначе - батерията има сравнително къс живот и тя е единственото нещо, чиято амортизация струва някакви по-съществени пари, но пък си струва пари. Моя позната не беше карала електровелосипеда си 2 години някъде, и батерията й беше умряла от бездействие...
Ако не живееш в някой хълмист град или във високите части на големите градове, то си вземи нормален велосипед и си поддържай форма.
Колкото за електро-скутерите, това за мен е безсмислено - първо, батериите имат кратък живот и струват доста пари, така че много по-евтино излиза да си вземеш нормален бензинов скутер, и второ - ако ти свърши батерията го закъсваш, нямаш алтернативата да се прибереш на педали.
миро родозов
Рейтинг: 351 Неутралнооф да миналата година има купена една тесла а тая година шест. като почнете с тея олигофренщини шестин процента . Не е чудно че интереса е нисък - плъгините са все още скъпи принципно, не само за България и почти задължително трябва да живееш в къща понеже средата не е френдли - къде ще си зареждаш колицата ? М ? Ше опънеш трифазен от терасата на блока .. Та така
Slick
Рейтинг: 466 НеутралноВ Норвегия има три вида коли по улиците: Тесла, БМВ и3 и други. Ама субсидии, липса на данъци, безплатно паркиране навсякъде по градовете.
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноПо-добре търси (ако има, но би трябвало да има) електро-МОТОПЕД или електро-велосипед с по-добра сглобка. Така може да подпомагаш електромотора с педалите и няма да имаш нужда от голяма батерия, защото батериите са скъпи и имат недълъг живот (брой цикли).
За мен най-добрият мотор, най-ефективен и най-икономичен, са краката ни и нуждата от мотор я виждам само като се умори човек или като се сблъска със стръмно и/или дълго нанагорнище.
Тъпата майна
Рейтинг: 1441 НеутралноРъстът при автомобилите втора употреба (НОВ ВНОС, хаха) е доста по-голям (вече на пазара има смислени опции за 25-45К лева втора употреба). Моята я Март месец, към края си изкара стикера "Електромобил" и беше номер 338. В края на август приятел си изкара такъв стикер за неговия нов електромобил и му беше номер 595. Това са си повече от 200 бройки за 5 месеца :)
Това мнение е дело на една тъпа майнаle_bigmac
Рейтинг: 520 НеутралноЕлектрокарите загубиха продажбите си в складовия сегмент (изместени от мотокари) и сега се опитват да убедят пазара на бензинови и дизелови автмобили,че са по-малкият замърсител. Интересно ми е сравнение между статистики за замърсяване при производството на батерии за автомобили и резервоари за гориво. Нямам нищо против пазарна реализация на ел.автомобили( търсене-предлагане),но поне да си сменят маркетинговата стратегия. Или намалят цените .........
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
г-н Думанов
Рейтинг: 1463 НеутралноМного точно и удачно казано. Ама, има много хора, които се чувстват вечно прецакани ако им се наложи да извървят и крачка пеша или да въртят педалите.
CONTADOR GRATUITO!
Димитър Димитров
Рейтинг: 925 Весело[quote#14:"cristo_n"]До коментар [#12] от "Roni":Колкото за електро-скутерите, това за мен е безсмислено - първо, батериите имат кратък живот и струват доста пари, така че много по-евтино излиза да си вземеш нормален бензинов скутер, и второ - ако ти свърши батерията го закъсваш, нямаш алтернативата да се прибереш на педали.
И със скутера не можеш да се прибереш на педали,освен ако не караш някоя "Веспа" произведена 80 година....
unx59578324
Рейтинг: 287 НеутралноСмешки. 1000 коли.
Той българина се буди сутрин с мисъл за природата
Ох леле
Рейтинг: 294 НеутралноКак искам да си вземем един Спарк на лизинг, ама 1000 лв. на месец не ми се дават
rainbou1
Рейтинг: 1325 РазстроеноСамата концепция за личен автомобил е грешна, ама това ще го разберем по трудния начин след някоя друга година/десетилетие...
selqnin
Рейтинг: 1747 НеутралноВъпреки, че "базата" е много ниска добра новина и добра тенденция!
Roni
Рейтинг: 409 ВеселоДо коментар [#14] от "cristo_n":
Питах за брояч на км. защото травелъра спомена изминатите км. от любопитство. Щото не бях обръщал внимание дали имат или нямат такъв. Е, отнесох 5 минуса за един въпрос (който не беше заяждане) ама не ми пука: Отдавна знам че тук блъскат минусите почти автоматично.
Поддържам формата с ходене пеша и плуване (живея до морето). На тези години вече не ми се качва на велосипед. Нито обикновен, нито електрически. Но съм виждал хора да ползват педали на електровелосипед, явно им се е свършила батерията:) И друго виждам: Паркират си електровелосипеда (и го връзват с яка верига) ама си свалят батерията и я влачат-крадяли ги. А тя тежи, м@мк@ и. Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
oldschool
Рейтинг: 290 Веселотоест от 1 на 7 автомобила :)
paralelepiped
Рейтинг: 518 НеутралноАко има нещо положително в цялата история, то това е, че поне хората са започнали да купуват повече бензинови коли за сметка на канцерогенния дизел.
EU defender
Рейтинг: 1054 НеутралноТе са купени в Германия вероятно. The best way to predict the future is to invent it.
Biker
Рейтинг: 434 НеутралноСъвсем нормални са тези числа в България. Дори малкия е-ъп струва 50 000лв, а реално може да се ползва само в границите на града или за много кратки пътувания извън града. Този автомобил не може да те закара в Гърция или до Бургас, освен ако не искаш да пътуваш 2 дни с голям риск да закъсаш някъде. Това означава, че ми трябва отделен автомобил с ДВГ, който да използвам когато ми потрябва. Тогава човек си прави сметката колко време трябва да кара, за да му се избият тези 50 000 лв от гориво, синя зона, данъци и тн. Отговора е много дълго време.
BIKER
Рейтинг: 466 Неутралноподкрепям електромобилите, но по-важно е колко бройки са купени в България съотнесено към броя на населението и така да сравняваме пазарите и различните страни. Абсолютни стойности като ръст дадени в проценти - са нещо което може да звучи гръмко но да е далечот реалността....
БСП и ДПС вън от политикатаНапример - 600% е също - 1 автомобил за 2017 и после 6 купени за 2018, като цяло това прави 7 коли на 7 милиона души...и пак е ръст от 600%
Damian Damianov
Рейтинг: 257 НеутралноКолите на ток повече от 300км не ммогат да изкартат без зареждане , а после чакай най-малко половин час а на практика час. Хибридите са си бензин с допълнение ел двигател. Никакви икономии а цените 2ь по-високи. На практика най-икономичен като цена и разход си остава дизела затова се опитват да ги ударят с админ мерки крадците и олигарсите дето искат да цакат мнатряла.
Цайко
Рейтинг: 1145 НеутралноДо коментар [#15] от "миро родозов":
Бях свидетел в София, ул. "Дойран" до поликлиниката, един завалия човечец си купил тесла и го гледам как размотава поне 20 метра кабел от входа на блокчето до теслата, а да вкара малко течец в каляската. Нямаш ли гараж или двор електричката си е жива мъка. Иначе и аз бих си взел някое малко автомобилче със стотина км пробег, ама не е оферта да пускаш кабел от балкона.
Damian Damianov
Рейтинг: 257 НеутралноПо принцип ел автомобилите са бъдещето но то още не дошло, затова настоящето все още е на добрия стар дизел.
МиГ-29
Рейтинг: 580 НеутралноМиналата година е продаден 1 автомобил тази година 6 автомобила = 600% ръст.
МиГ-29
Рейтинг: 580 Неутрално"Норвегия остава лидер при електромобилите"
Не че много им харесват или им вършат работа в Норвегия електричките (особенно с този студен климат), но да си купиш електричка в Норвегия излиза много по евтино отколкото да си купиш нормален автомобил.
За това и се продават толкова много електрички.
Дразнител
Рейтинг: 650 НеутралноБензинът и дизелът са твърде евтини ако погледнем колко енергия се съдържа в литър бензин/дизел. Електроенергията струва близо 25ст/квтч, а бензин/дизел излиза около 15ст/квтч. Просто акциза на тока е твърде голям, в сравнение с този на течните горива. Крайно време е да ги изравнят и нещата ще си дойдат на мястото.
Жизнь или Life - избор има.bretschneider
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#38] от "Дразнител":
Яс си бозам от слънчевите батерии и си зареждам пауър уол-а и теслата, и ми излиза на фитка, ама карам бая, и имам суперчерджери и нали още са без пара да зареждаш там, та ми излиза доста по-на сметка от бензино дизела :)
г-н Думанов
Рейтинг: 1463 НеутралноЕлектромобилите и хибридите могат да се използват перфектно в градски условия. Големите градове в БГ не са ни бащиния. Те не са проектирани така, щото да поемат трафик, където всеки решава да си паркира колата под прозореца или пред ведомството, където има работа. Селски менталитет. За това се създадоха буферни паркинги покрай метро станциите. Повечето от шофьорите могат да ходят и пеша. За инвалидите има специални привилегии.
CONTADOR GRATUITO!Дразнител
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#39] от "bretschneider":
Жизнь или Life - избор има.И къде в северна България (освен Варна) има безплатни бързи зарядни станции?
cristo_n
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#27] от "Roni":
Той питаше за скутер, а ти за велосипед - различно е.
А минусите може да се тълкуват и като отрицание, т.е. че нямат. Не ги приемай лично.
Щом не ти се въртят педали и щом си на години, т.е. не си падаш по скорост и гъзария, не се занимавай с глупости - вземи си едно малко бензиново скутерче 3-4-5 коня за 1000 лв. и си джиткай с него.
Гарван
Рейтинг: 1026 НеутралноДо коментар [#27] от "Roni": Да ел. велосипедите имат километраж, като на всеки нормален велосипед. На моят е вързан и с ГПС са. От писането ви разбирам, че не сте добре запознат с ел. велосипедите. Основната функция на ел. мотора им е да подпомага/ сваля натоварването на въртящият педалите. Естествено може и да се движиш и само с двигателя но само на равно и до определени километри. Поради високата им цена и риск от кражба ел. велосипедите не се ползват толкова много в ежедневието, а в свободното време. Аз карам ( правя преходи ) с ел. велосипед през уикенда, а в ежедневието ползвам обикновен 10 годишен КТМ. Оставям го на всякъде ( заклучен ) и не го мисля. Няма големи мераклии да го крадат, а и да го вземат не е болка за умиране.Аз също не съм в първа младост и затова предпочитам карането на велосипед, пред ходенето. Натоварва по-малко ставите.
Damian Damianov
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#38] от "Дразнител":
То няма акциз при тока, прсото прозиводството на елелктричерство е много скъпо - гориво, електричски генератори, преносна мрежа... а при двигателите с течно гориво просто двигателя изгаря горивото и е по -евтино. Единственият ток по-евтин от двигателите с течно гориво са атомните станции но олигарсите искат да плащаш по-скъпо а не по евтино затова и тях забраняват.
Damian Damianov
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#41] от "Дразнител":
А те ще бъдат безплатнио само докато трябва да промотират ел колите - после няма да има такова нещо.
Тъпата майна
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#38] от "Дразнител":
Това мнение е дело на една тъпа майнаВ България тока е 18ст/кВч на дребно (с данъци и акциз) и е ЕВТИН. При ел. двигателите 65% от енергията стига до задвижване на колелата (т.н. КПД), при хибридите е около 25%, при ДВГ (бензин и дизел) е около 18%. За справка може да се потърси анализа на ЕЕРЕ. Тоест дори при еднаква цена на кВч при бензин и електричество, на ток е над 3 пъти по-евтино заради това колко от "заредената" енергия ползваш за придвижване.
Damian Damianov
Рейтинг: 257 НеутралноЕдин приятел си купи тесла и го продаде след 6 месеца на голяма загуба. това не е кола е гъзария. Трябва да караш с нормална кора зад себе си за да те дърпа след като закъсаш някъде. Само луди да си купуват ел коли. Аз ще чакам докато технологиите напреднат зада има логика да сменяш дизела или бензина.
Damian Damianov
Рейтинг: 257 НеутралноДо коментар [#46] от "Тъпата майна":
Абе евтино, вклчи цената на колата, и това че никога няма да можеш да я продадеш освен за скрап и ще видиш че никак не е евтино а обратното. То ако беше по евтино нямаше да ги пуснат.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Тъпата майна
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#41] от "Дразнител":
Това мнение е дело на една тъпа майнаБезплатни бързи зарядни станции (DC) няма никъде в България. Има безплатни примерно на LIDL/Kaufland и пр. които са за нормално зареждане (на AC, макс. 22kWh). И бързите зарядни са много скъпи (често kWh ти се пада по 40-50 стотинки), но с оглед на това, че ги ползваш само като си на дълъг път е окей. През останалото време (разбирай 95% от времето) енергията, която ползваш за автомобила ти е на 18ст/kWh.
От Март месец тази година колата ми е 30-35лв на месец за около 1000 километра месечно - и още 30-40лв на месец за дългите пътивания лятото на зарядни станции по пътищата. И то защото зарядните станции в момента са изключително скъпи поради малкия брой електромобили и голямата инвестиция за всяка от тях (разбирай, че повечето публични AC зареждачки са около 5-10К лева само за станцията, без допълнителните разходи по вкарването им в експлоатация. При DC зареждачките отиваш на 30-40К лева). А ползвателите все още са има-няма 60-70 автомобила в цялата страна (тези, които пътуват извън града). Тази инвестиция трябва да се избие, следователно тока по зареждачките е МАМАТА СИ ДЖАСА. Но пак е по-евтино, отколкото на бензин/дизел.
Тъпата майна
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#48] от "jobssboj":
Това мнение е дело на една тъпа майнаБрат, прави ми впечатление, че разбираш от всичко и то с някаква завидна убеденост. Сигурно не ти е много лесно в живота като си заобиколен от хора, които смятат, че през повечето време говориш глупости?
T.M.
Рейтинг: 497 НеутралноПотвърждавам, че при месечно каране на 1200 км градско с електромобил (Нисан Лийф) плащам сметка за ток от 30 лв за гаража. Някой по-горе в коментарите говореше, че е много дълго времето да се избие една такава кола. Ами зависи по колко се кара. На мен за 1 година ми беше спестила около 4 хил. лв само от гориво. Точно 10 пъти по-малко се плаща за ток, отколкото за гориво.
dante_18
Рейтинг: 685 НеутралноДо коментар [#46] от "Тъпата майна":
If you are going through hell... Keep going!Токът бил евтини...... Ти имаш ли акъл не момче? )))
Защо тогава хората не се топлят на ток, след като там КПД-то е 100% а с термопомпа даже 500%?
Токът в България е мафия както всичко останало.
Ти и дизела е евтин без акциз и картел - към 1 лев на литър даже по-евтино.
И една кола на газ бие електричките по всички показатели.
Тъпата майна
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#53] от "dante_18":
Това мнение е дело на една тъпа майнаАз акъл че нямам, нямам. Ама ако направиш една справка за цените на тока ще видиш, че и ти нямаш. За ЕС средната цена е 40ст/кВч, при нас е най-евтиния ток. Унгария и Литва са другите в Европа с евтин ток - 22ст/кВч при цена от 18ст/кВч в България.
При газта (бензин, дизел) голяма част от енергията отива в топлинна енергия. От там идват минусите за задвижване на автомобил, а пък плюсовете за отопление вкъщи. Затова са се топлиш на газ е по-евтино, отколкото на ток. И пак зависи от много обстоятелства - при добра инвестиция в климатици ще ти е по-евтино с тях. Вкъщи при идентични апартаменти с комшията плащаме зимата аз 250лв. на месец за газ, той 100лв. на месец за ток (с цялата му друга консумация освен отоплението). Ама той наля 6К за хубави климатици, а моето газово котле е от предишната генерация.
Хубавото в днешно време е, че като не можеш да мислиш, поне можеш да провериш тезата си в Интернет и да не се излагаш. Ама, на някои хора си им е хоби...
geordgeo
Рейтинг: 1259 ВеселоДайте на лични да ви пусна на моя велосипед километража - 30392 км до момента, за 6 години градско каране (в София)...
Roni
Рейтинг: 409 ВеселоДо коментар [#43] от "Гарван":
Прав си, не съм запознат лично с ел. велосипедите (за туй и питам елементарни въпроси). Освен че понякога са към 20% от ползващите тротоарите които и аз ползвам, и ме дразнят някои от ползващите ги как лавират между пешеходците като че ли са на състезание.
Е, за сега сакатлък с пешеходец не съм чувал. Но веднъж се изкефих СТРАХОТНО как една кола "премести" на десетина метра такъв джигит на кръстопът със светофар: Чаках за моето зелено, а говедото префърча на червено като Батман:)
Дадохме (аз и още една мама с количка, която чакаше като мен за зелено) телефоните си на шофьора, като свидетели. Полицията взе показания, и доколкото разбрах-онзи джигит на ел. велосипеда ще плаща от джоба си за ламарината на колата. Колкото му поиска застрахователя на колата (+ колкото струва кола под наем за два дена, която застрахователя дава на шофьора).
Не съм злобар, но ме дразнят подобни джигити. По нищо по различни от онези идиоти с веспите...моторетките, които преди 10-15 г. щъкаха между колите в натоварено движение като откачалки:) Гордо форумно Моше (според радиоточката де)
Роси
Рейтинг: 8551 НеутралноТе, като са били колкото пръстите на двете ни ръце, колко му е да скочат 600%.
Таралеж
Рейтинг: 2747 НеутралноСмешно.
foxa5
Рейтинг: 588 НеутралноПисах ви плюс, ама най-евтиния лийф е 70 хилки, бая години е докато се избият.😀
historama
Рейтинг: 4221 НеутралноДо коментар [#12] от "Roni":
"Електровелосипедите имат ли брояч на километрите?"
имат и педали. Кат свърши тока, въртиш педалите и се прибираш
BiGman1
Рейтинг: 2310 ВеселоДо коментар [#59] от "foxa5":
най-евтиния лийф е 70 хилки, бая години е докато се избият
==================
Извинявай, ама ти явно никога не си си купувал нова кола...ако си мислиш, че която и да е нова кола си избива цената явно живееш на друга планета...:)
cristo_n
Рейтинг: 524 ВеселоИ колко е полезният й товар (обем багажник и максимален товар), че ще се окаже, че трябва да поддържаш и една "нормална" кола, за дните в годината, когато нормалните, разбирай СЕМЕЙНИТЕ хора, трябва да излязат насам-натам с децата, с 4 куфара багаж, с детска количка и/или детски велосипед в багажника?
cristo_n
Рейтинг: 524 ВеселоНе ти е избила 4 хил. за година само от гориво, защото само разликата в застрахователната премия между 70 хил. и 30-35 хил. лв. за същия клас бензинов или дизелов автомобил е около 1600-1700 лв/годишно. Т.е. караш кола за 70 хил. и плащаш към 1600-1700 лв/годишно ПОВЕЧЕ за застраховка!
Освен това, не знам как ги докара тези 4 хилади спестени годишно?
Малко аритметика:
1200км. на месец /100*5,5л. = 66 литра на месец, по 2,5 лв/л. = 165 лв разход за месец за гориво
(залагам среден разход на нов автомобил, аналог на Лииф, в случай Нисан Пулсар, на бензиновите средния разход е 5,1 л., на дизеловия 3,6 л., а аз залагам 5,5 л.!!!)
165лв - 30 лв. (електроенергията ти) = 135 лв спестено, по 12 месеца = 1620 лв ГОДИШНО!!!!!!
Тоест, всичко спестено от гориво ти отива за по-скъпото автокасто!
ТОЧКА ПО ТЕМАТА!
gavrilov
Рейтинг: 524 Неутрално[quote#63:"cristo_n"][/quote]
да, тъпо се получава. Защо не си купиш като мен едно пежо дизел 2008 : на 4 години за 14 000 лева, харчи 5 литра на градско, 4 литра извънградско. Работи като електрически, но кара 900-1000 км с едно зареждане.
sylvester
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#7] от "traveler1":
Много харесвам електрическите скутери (не тези съвсем малките, а тези, които приличат на моторните скутери). Но за съжаление от средата на октомври до края на март е България няма как да стане.
scott
Рейтинг: 676 НеутралноДо коментар [#12] от "Roni":
в смисъл, като колите ли? Дето при продажба се отчита на колко хиляди е2
Ако товма питаш: нямат. Нито един велосипед не е снабден с подобна глупост. Щот е лесносменяем и се продава и на части. Рамка, гума и прочее. Не е необходимо да се знае колко и защо е изкарала целата конфигурация. Ако искаш да си следиш пробега - секи ВЕЛОКОМПЮТЪР ти отчита това и още много други неща. Обаче, лесно се нулира, с един клик.
Roni
Рейтинг: 409 ВеселоДо коментар [#66] от "scott":
Гордо форумно Моше (според радиоточката де)Имах предвид пробега. Е, прекалено дълго съм живял извън България без да ползвам български, и това понякога се отразява на мойте драскулки тук.
Реакциите на тях...Поредното утвърдение за разликата между българските нет. форуми и англоезичните (където пишат хора от цял свят):
Питаш нещо в англоезичен форум, понякога зле формулиран/неясен въпрос:
- 80% ти дават що го свестен отговор
-19.5% те питат какво точно искаш да кажеш, и ти дават 2-3 варианта на отговор според което те са разбрали че питам.
-0.5% се пайтапят, или ти казват да си формулираш по ясно отговора.
Ти си от тези 19,5% :) !
Питаш нещо в български нет форум:
-50% ти пишат/обясняват че си идиот, щом питаш това.
-30% обясняват на първите 50 % че те са идиоти.
-19% пишат нерелевантни "умнотии"
-1% ти дават що годе смислен отговор в 1-2-3 варианта.
Живях напоследък няколко години в България и разбирам (НЕ оправдавам, но разбирам) причините за това злобеене: Животът в България не е лек, и всеки има причини да е недоволен. И често си излива злобата в нета.
Емо
Рейтинг: 649 НеутралноДо коментар [#36] от "eyd13372645":
Аз съм умнокрасив соросоиден либераст и съм благодарен, че не съм станал грознотъп путиновски диктатомачовец.Това е 500% ръст, не 600.
hes55559736
Рейтинг: 244 НеутралноДо коментар [#33] от "jobssboj":
Ти колко пъти годишно минаваш над 300км на един път?Трябва да се направят повече станции за зареждане и колите ще се увеличат с 10000% още първата година.