БМВ представи концептуален автомобил, който дава отговор на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?". Според модела "айНEКСТ" (iNEXT), от който ще се роди сериен модел още през 2021 г., бъдещето е автоматизираното шофиране, свързаността, електрифицирането и допълнителните услуги.
С размерите и пропорциите на кросоувър автомобилът демонстрира и ключови елементи за бъдещия дизайн на моделите на БМВ. В конкретния случай "айНекст" има двуобемни пропорции, като дългото междуосие и късите надвеси придават динамика на силуета. Нужната доза стил се допълва от 24-цоловите джанти.
Без огледала и дръжки на вратите
Прави впечатления максималната изчистеност на автомобила, като вместо от външни огледала видимостта назад се осигурява от камери, а чувствителни на приближаване и докосване сензори поемат функциите на дръжките за отваряне на вратите. Достъпът до салона става през две големи врати, отварящи се в противоположни посоки без средна колона. © БМВ
Още с лансирането на БМВ "айНЕКСТ" то ще може да се ползва в два режима - бууст (boost), при който управлението е в ръцете на водача, и "Ийз" (Ease) за автономно шофиране.
Трансформиращ се интериор
Двете отделни седалки отпред, както и цялата седалка отзад предлагат място за до 4 пътници. В автономен режим автомобилът предлага на водача и неговите спътници пространство за разнообразни занимания. © БМВ
В зависимост от избрания режим на придвижване се променя и оформлението на работното място на водача, като когато той не управлява, воланът леко се отдръпва назад, педалите потъват и се създава усещане за отворено пространство.
Всяка повърхност става екран
Повърхностите с индикаторите вече не показват свързани с пътуването данни, а дават различна полезна информация. Освен това подглавниците на предните седалки могат да бъдат сгънати надолу, като по този начин пътниците отпред могат по-добре за разговарят с возещите се отзад. © БМВ
Между предните седалки в БМВ "айНЕКСТ" е разположена средна конзола, която като форми и качество на материалите наподобява висококачествена мебел. Фината дървена плоча лежи върху черупка от изискано осветено кристално стъкло. Бронзова основа поддържа конструкцията.
С концептуалния си модел БМВ слага край на дисплеите като единствени повърхности за управление. От компанията смятат, че интелигентната проекция може да превърне всяка повърхност в интерактивен дисплей. Сериозна роля е отредена и на гласовото управление.
12 изцяло електрически модела от БМВ
Паралелно с представянето на модела "айНекст" БМВ обяви и плановете за развитие на двете си основни марки. При БМВ през 2025 г. ще има 25 модела с електрифицирано задвижване, като 12 от тях ще използват само електрическо. © БМВ © БМВ
Първият нов електрически модел ще е кросоувърът iX3, който ще се появи през 2020 г. Той ще разчита на петото поколение на електрическото задвижване, което включва и нови, по-мощни батерии.
При МИНИ производството на напълно електрически модел, на базата на модела с три врати, ще започне през 2019 г. При тази марка клиентите ще могат да избират между три вида задвижване - двигател с вътрешно горене, плъгин хибрид или чисто електрическо задвижване.
Боян Таксиров
Рейтинг: 1724 НеутралноТия коли все повече заприличват на танкове и БТР-и.
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgБъдещето обаче НЕ е толкова черно :)
AzDebil
Рейтинг: 1394 ВеселоДо коментар [#1] от "Боян Таксиров":
Мдаа, ако му добавят отпред едно оръдие 120мм и два три ПТУРСа отзад бъдещето съвсе ще е в светло.:)
:)
!
Боян Таксиров
Рейтинг: 1724 НеутралноДо коментар [#2] от "AzDebil":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgМдаа, и сигурно тогава ще се намерят хора, които биха си продали душата, жената, първородния син, за да се сдобият с това пълно снаряжение....
Разбира се, има и такива, които НЕ биха го направили...
MyTwoCents
Рейтинг: 686 НеутралноИ на мен първата ми асоциация беше за Mad Max... @)----,--'--
Боян Таксиров
Рейтинг: 1724 НеутралноДо коментар [#4] от "MyTwoCents":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgМоже. Посланието на такъв дизайн е: Прави каквото трябва(давай газ), а да става каквото ще.
Времената са такива.
pepamug
Рейтинг: 288 НеутралноНе ми стана ясно от статията, защо толкова грозна предница са направили?
geordgeo
Рейтинг: 1315 ЛюбопитноНека има избор, хора всякакви. А големия избор води до по-ниски цени, дано има "включване" и от по-масовия потребител...
pepamug
Рейтинг: 288 НеутралноПредставяте ли си ... сензорите на вратите се повреждат и хайде с репатрака при бай Иван да отвори вратите с лост.
Captain Shakespeare
Рейтинг: 534 ВеселоВ главите на руските подлоги, само танкове и БТР-и от миналия век.
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!Нещо за дронове или хиперзвук??
MyTwoCents
Рейтинг: 686 НеутралноДругото неясно е за какво му е предница ако ще е електромобил. @)----,--'--
man_un
Рейтинг: 544 НеутралноДа не се загуби единтичността на вековната марка. Бъбреците отпред не ми харесват, но кой ме пита. А те са знакови за марката, както и емблемата. Всичко е устояло на времето и шантавите дизайнери само гледат как да окепазят всичко. Шевроните на Ситроен и те са подложени на подобен геноцид, време е някоя неправителствена организация да се намеси.
Radosveta Koleva
Рейтинг: 265 НеутралноТази огромна решетка отпред прилича на решетката на канала на двора ми.
Димитър Нанев
Рейтинг: 393 НеутралноПрeкален брутализъм излъчва фасадата! Но като цяло стъпка достойна за одобрение. Време е немците да осъзнаят, че само с изстискване на технологии на 100 години (ДВГ) и измами ще изпуснат бъдещето.
Читател
Рейтинг: 1316 НеутралноМоята представа за автомобил на бъдещето е за нещо далеч по-компактно, предвид демографските процеси по света и крайно ограничените паркоместа.
conTXT
Рейтинг: 726 НеутралноТази концепция ясно ми показва колко закостенели са мозъците на дизайнерите и футуролозите в прочутата немска компания. Тотален дефицит на интуиция и въображение.
generatorУмажаеми, поучете се от наистина футуристичното, от наистина дълбоко преосмислената концепция за автомобила изобщо е-Volvo 360с.
Маршалов
Рейтинг: 543 ЛюбопитноВсе още не лети и е зависим от хасфалт.
мурзилкаhttps://www.youtube.com/watch?v=h7-rdtRDT5Y
Ей такива "брички" искам.
tie_interceptor
Рейтинг: 524 НеутралноСпокойно, този автомобил никога няма да бъде произведен. :)
А в BMW да вземат първо да помислят за настоящето.
Да не се ослушват, какво ще направят другите, а да действат като пионери.
Имат и финансови, и технологични ресурси.
Tesla за 10 години от гаражна компания, станаха технологични лидери.
Конкуренцията им още не може да изкара на пазара дори прототип, който да се противопостави на серийните им автомобили.
Само Rimac имт нещо, което може да се съревновава с топ моделите на Tesla, но е бутиково и десетки пъти по-скъпо. А новия роудстър го бие и него.
Азиатците усетиха, накъде духа вятърът и се задействаха...
AzDebil
Рейтинг: 1394 ВеселоКато дялан с брадва. Естетически в резонанс с онова руско чучело електромобил Москвич-ИЖ-Калашников и то дялано с брадва. Само дето гербанските брадвари са едно друго поколение, гледало като малки повече японски филмчета за трансформъри.
!
suburban
Рейтинг: 470 НеутралноТъжно. Нечовешко. Грозно.
stef
Рейтинг: 461 ЛюбопитноБМВ да вземат да направят поне един електрически автомобил, защото i3 и i8 не са такива, и после да мислят подобни грозотии...
StefИндиана
Рейтинг: 1195 НеутралноПрекалено концептуален ми изглежда тоя автомобил.
satanail13
Рейтинг: 744 НеутралноЕлектрическите автомобили са началото на края на БМВ.
Марс е изконна Американска територия!abdulhazred
Рейтинг: 529 НеутралноКато е електричка защо му е тази огромна решетка отпред???
cristo_n
Рейтинг: 470 ВеселоСъдейки по външния дизайн, в бъдеще всички ще сме комплексари и с малки пишки!
Kosta Delev
Рейтинг: 906 ВеселоПредполагам, че докато успеят да ги реализират, вече ще са се появили TESLA Model 9
Маршалов
Рейтинг: 543 ВеселоНякаква асоциация с Falcon 9 ли съзирам. С TESLA Model 9 ще се качват сигурно астронавти на МКС :-P мурзилка
tie_interceptor
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#20] от "stef":
Е, i3 има чисто електрически, но само върл фен на BMW би го предпочел пред Tesla М3 или дори Chevrolet Bolt / Opel Ampera-E...
Renault Zoe също е по-добро и по-красиво.
Hyundai пуснаха електрическа Kona, която е по-добра... поне по спецификация.
Даже Kia Soul може да го конкурира i3.
За цени да не отваряме дума...
iazdakaja
Рейтинг: 745 НеутралноДо коментар [#17] от "tie_interceptor":
"Tesla станаха технологични лидери" в кое ?? В опаковането на батерии за лаптопи в по-голяма кутия?
"Конкуренцията им още не може да изкара на пазара дори прототип", защото пазар НЯМА! Тесла за 15 години не е спечелила 1 долар - защо другите да се хващат на хорото?
One Hour
Рейтинг: 347 НеутралноДо коментар [#23] от "abdulhazred":
Защото вероятно помага за вентилацията на купето, темперирането и охлаждането на батериите. Може и да е само декорация:)
cristo_n
Рейтинг: 470 НеутралноА ТЕСЛА Модел 9 сигурно ще бъде обявен предварително с продажна цена от 10 хил. долара, за онези, които го предплатят, ама ще има 10 години проблеми с въвеждането му в производството му и още 10 години отстраняване на проблеми. :)
DS
Рейтинг: 560 НеутралноСтудено, бездушно, дистанцирано подобие на БРДМ...
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"tsvetko_51
Рейтинг: 1670 НеутралноТенденцията дизайна да става все по груб се затвърждава, но голяма част от техническите решения са в правилна посока. Друг е въпроса, че като се говори за тенденциите за придвижванете в бъдеще време, дела на колите, па били и електрически е добре да бъде редуциран.
Не за друго, ами може краката ни да изчезнат, в смисъл да атрофират и ще трябва и до тоалетната с кола да хдим.
bird_song
Рейтинг: 284 НеутралноДрамата е пълна,
Самолета го няма
Падна в някаква политическа яма ...
И то бая голяма
doxen
Рейтинг: 489 НеутралноГрозно.
tie_interceptor
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#28] от "iazdakaja":
Ами, дори и в опаковането на батерии няма кой да ги бие...
Другите дори започнаха да изоставят текущите си разработки и също да опаковат цилиндрични елементи...
Като няма пазар, защо най-известните автомобилни фирми се напъват да демонстрират прототипи на електромобили, които не са технологично превъзхождащи дори серийните на Тесла...
И как може да няма пазар за автомобил, за който има почти половин милион резервации.
По-скоро за поршета, ламбота и ферарита няма пазар, ама ги произвеждат и всички им се възхищават... Все още...
Не очаквайте стартираща и развиваща се компания да излезе на печалба.
В крайна сметка парите не са изядени и изпити, а са вложени в технологии и производствени мощности.
Само тях да продадат, ще се окажат на огромно печалба.
iazdakaja
Рейтинг: 745 НеутралноДо коментар [#35] от "tie_interceptor":
Защото са под натиск от политиката - да намалят сумарния въглероден отпечатък на цялата флота - електромобилите са идеален вариант. Обаче никой не ще да ги купува! Затова концерните са между чук и наковалня: трябва да ги предлагат, но гледат да инвестират минимално, защото няма възвръщаемост. Тази тяхна пестеливост ти интерпретираш като технологична слабост - грешка.
Ферари и сие са малки пазарни ниши, но от Тесла чувахме амбициозни изявления за идаваща революция, за масовата електромобилизация... Това не само не се случи, но и няма изгледи да се случи, предвид физичните рамкови условия. Спокойствието и ленивостта, с която големите концерни гледат на Тесла, казва всичко.
(За разлика от една друга тема - ИТ в колите - по която сънуват страшни кошмари: как се превръщат в хардуер на колела за услугите по мобилността на големите американски ИТ концерни - също като китайската манифактура за Айфоните на Епъл. Обсадили са Силциевата Долина с внушителни офиси, слухтят, дебнат и не щадят милиарди да прилапат всеки подозрителен старт-ъп.)