Отговорът на БМВ на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?"



БМВ представи концептуален автомобил, който дава отговор на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?". Според модела "айНEКСТ" (iNEXT), от който ще се роди сериен модел още през 2021 г., бъдещето е автоматизираното шофиране, свързаността, електрифицирането и допълнителните услуги.


С размерите и пропорциите на кросоувър автомобилът демонстрира и ключови елементи за бъдещия дизайн на моделите на БМВ. В конкретния случай "айНекст" има двуобемни пропорции, като дългото междуосие и късите надвеси придават динамика на силуета. Нужната доза стил се допълва от 24-цоловите джанти.


Без огледала и дръжки на вратите


Прави впечатления максималната изчистеност на автомобила, като вместо от външни огледала видимостта назад се осигурява от камери, а чувствителни на приближаване и докосване сензори поемат функциите на дръжките за отваряне на вратите. Достъпът до салона става през две големи врати, отварящи се в противоположни посоки без средна колона.

Отговорът на БМВ на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?"

© БМВ


Още с лансирането на БМВ "айНЕКСТ" то ще може да се ползва в два режима - бууст (boost), при който управлението е в ръцете на водача, и "Ийз" (Ease) за автономно шофиране.


Трансформиращ се интериор




Двете отделни седалки отпред, както и цялата седалка отзад предлагат място за до 4 пътници. В автономен режим автомобилът предлага на водача и неговите спътници пространство за разнообразни занимания.

Отговорът на БМВ на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?"

© БМВ


В зависимост от избрания режим на придвижване се променя и оформлението на работното място на водача, като когато той не управлява, воланът леко се отдръпва назад, педалите потъват и се създава усещане за отворено пространство.


Всяка повърхност става екран


Повърхностите с индикаторите вече не показват свързани с пътуването данни, а дават различна полезна информация. Освен това подглавниците на предните седалки могат да бъдат сгънати надолу, като по този начин пътниците отпред могат по-добре за разговарят с возещите се отзад.

Отговорът на БМВ на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?"

© БМВ


Между предните седалки в БМВ "айНЕКСТ" е разположена средна конзола, която като форми и качество на материалите наподобява висококачествена мебел. Фината дървена плоча лежи върху черупка от изискано осветено кристално стъкло. Бронзова основа поддържа конструкцията.


С концептуалния си модел БМВ слага край на дисплеите като единствени повърхности за управление. От компанията смятат, че интелигентната проекция може да превърне всяка повърхност в интерактивен дисплей. Сериозна роля е отредена и на гласовото управление.


12 изцяло електрически модела от БМВ


Паралелно с представянето на модела "айНекст" БМВ обяви и плановете за развитие на двете си основни марки. При БМВ през 2025 г. ще има 25 модела с електрифицирано задвижване, като 12 от тях ще използват само електрическо.

Отговорът на БМВ на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?"

© БМВ


Първият нов електрически модел ще е кросоувърът iX3, който ще се появи през 2020 г. Той ще разчита на петото поколение на електрическото задвижване, което включва и нови, по-мощни батерии.
При МИНИ производството на напълно електрически модел, на базата на модела с три врати, ще започне през 2019 г. При тази марка клиентите ще могат да избират между три вида задвижване - двигател с вътрешно горене, плъгин хибрид или чисто електрическо задвижване.
Отговорът на БМВ на въпроса "Как ще се придвижваме в бъдещето?"

© БМВ

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    Тия коли все повече заприличват на танкове и БТР-и.
    Бъдещето обаче НЕ е толкова черно :)

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  2. 2 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1792 Весело

    До коментар [#1] от "Боян Таксиров":

    Мдаа, ако му добавят отпред едно оръдие 120мм и два три ПТУРСа отзад бъдещето съвсе ще е в светло.:)
    :)
    !

  3. 3 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#2] от "AzDebil":

    Мдаа, и сигурно тогава ще се намерят хора, които биха си продали душата, жената, първородния син, за да се сдобият с това пълно снаряжение....

    Разбира се, има и такива, които НЕ биха го направили...

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  4. 4 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Тия коли все повече заприличват на танкове и БТР-и.Бъдещето обаче НЕ е толкова черно :)
    —цитат от коментар 1 на Боян Таксиров


    И на мен първата ми асоциация беше за Mad Max...

    @)----,--'--
  5. 5 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#4] от "MyTwoCents":

    Може. Посланието на такъв дизайн е: Прави каквото трябва(давай газ), а да става каквото ще.
    Времената са такива.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  6. 6 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Не ми стана ясно от статията, защо толкова грозна предница са направили?

  7. 7 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1120 Любопитно

    Нека има избор, хора всякакви. А големия избор води до по-ниски цени, дано има "включване" и от по-масовия потребител...

  8. 8 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Представяте ли си ... сензорите на вратите се повреждат и хайде с репатрака при бай Иван да отвори вратите с лост.

  9. 9 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 754 Весело

    В главите на руските подлоги, само танкове и БТР-и от миналия век.
    Нещо за дронове или хиперзвук??

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  10. 10 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Не ми стана ясно от статията, защо толкова грозна предница са направили?
    —цитат от коментар 6 на pepamug


    Другото неясно е за какво му е предница ако ще е електромобил.

    @)----,--'--
  11. 11 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2126 Неутрално

    Да не се загуби единтичността на вековната марка. Бъбреците отпред не ми харесват, но кой ме пита. А те са знакови за марката, както и емблемата. Всичко е устояло на времето и шантавите дизайнери само гледат как да окепазят всичко. Шевроните на Ситроен и те са подложени на подобен геноцид, време е някоя неправителствена организация да се намеси.

  12. 12 Профил на Radosveta Koleva
    Radosveta Koleva
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Тази огромна решетка отпред прилича на решетката на канала на двора ми.

  13. 13 Профил на Димитър Нанев
    Димитър Нанев
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Прeкален брутализъм излъчва фасадата! Но като цяло стъпка достойна за одобрение. Време е немците да осъзнаят, че само с изстискване на технологии на 100 години (ДВГ) и измами ще изпуснат бъдещето.

  14. 14 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    Моята представа за автомобил на бъдещето е за нещо далеч по-компактно, предвид демографските процеси по света и крайно ограничените паркоместа.

  15. 15 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Тази концепция ясно ми показва колко закостенели са мозъците на дизайнерите и футуролозите в прочутата немска компания. Тотален дефицит на интуиция и въображение.

    Умажаеми, поучете се от наистина футуристичното, от наистина дълбоко преосмислената концепция за автомобила изобщо е-Volvo 360с.

    generator
  16. 16 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1889 Любопитно

    Все още не лети и е зависим от хасфалт.
    https://www.youtube.com/watch?v=h7-rdtRDT5Y
    Ей такива "брички" искам.

    мурзилка
  17. 17 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Спокойно, този автомобил никога няма да бъде произведен. :)

    А в BMW да вземат първо да помислят за настоящето.
    Да не се ослушват, какво ще направят другите, а да действат като пионери.
    Имат и финансови, и технологични ресурси.

    Tesla за 10 години от гаражна компания, станаха технологични лидери.
    Конкуренцията им още не може да изкара на пазара дори прототип, който да се противопостави на серийните им автомобили.
    Само Rimac имт нещо, което може да се съревновава с топ моделите на Tesla, но е бутиково и десетки пъти по-скъпо. А новия роудстър го бие и него.

    Азиатците усетиха, накъде духа вятърът и се задействаха...

  18. 18 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1792 Весело

    Като дялан с брадва. Естетически в резонанс с онова руско чучело електромобил Москвич-ИЖ-Калашников и то дялано с брадва. Само дето гербанските брадвари са едно друго поколение, гледало като малки повече японски филмчета за трансформъри.
    !

  19. 19 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Тъжно. Нечовешко. Грозно.

  20. 20 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 469 Любопитно

    БМВ да вземат да направят поне един електрически автомобил, защото i3 и i8 не са такива, и после да мислят подобни грозотии...

    Stef
  21. 21 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 928 Неутрално

    Прекалено концептуален ми изглежда тоя автомобил.

  22. 22 Профил на satanail13
    satanail13
    Рейтинг: 970 Неутрално

    Електрическите автомобили са началото на края на БМВ.

    Марс е изконна Американска територия!
  23. 23 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Като е електричка защо му е тази огромна решетка отпред???

  24. 24 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 574 Весело

    Съдейки по външния дизайн, в бъдеще всички ще сме комплексари и с малки пишки!

  25. 25 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1085 Весело

    Предполагам, че докато успеят да ги реализират, вече ще са се появили TESLA Model 9

  26. 26 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 1889 Весело

    Предполагам, че докато успеят да ги реализират, вече ще са се появили TESLA Model 9
    —цитат от коментар 25 на naskotop


    Някаква асоциация с Falcon 9 ли съзирам. С TESLA Model 9 ще се качват сигурно астронавти на МКС :-P

    мурзилка
  27. 27 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef":

    Е, i3 има чисто електрически, но само върл фен на BMW би го предпочел пред Tesla М3 или дори Chevrolet Bolt / Opel Ampera-E...
    Renault Zoe също е по-добро и по-красиво.
    Hyundai пуснаха електрическа Kona, която е по-добра... поне по спецификация.
    Даже Kia Soul може да го конкурира i3.
    За цени да не отваряме дума...

  28. 28 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#17] от "tie_interceptor":

    "Tesla станаха технологични лидери" в кое ?? В опаковането на батерии за лаптопи в по-голяма кутия?

    "Конкуренцията им още не може да изкара на пазара дори прототип", защото пазар НЯМА! Тесла за 15 години не е спечелила 1 долар - защо другите да се хващат на хорото?

  29. 29 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1048 Неутрално

    До коментар [#23] от "abdulhazred":

    Защото вероятно помага за вентилацията на купето, темперирането и охлаждането на батериите. Може и да е само декорация:)

  30. 30 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Предполагам, че докато успеят да ги реализират, вече ще са се появили TESLA Model 9
    —цитат от коментар 25 на naskotop


    А ТЕСЛА Модел 9 сигурно ще бъде обявен предварително с продажна цена от 10 хил. долара, за онези, които го предплатят, ама ще има 10 години проблеми с въвеждането му в производството му и още 10 години отстраняване на проблеми. :)

  31. 31 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Студено, бездушно, дистанцирано подобие на БРДМ...

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  32. 32 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1783 Неутрално

    Тенденцията дизайна да става все по груб се затвърждава, но голяма част от техническите решения са в правилна посока. Друг е въпроса, че като се говори за тенденциите за придвижванете в бъдеще време, дела на колите, па били и електрически е добре да бъде редуциран.
    Не за друго, ами може краката ни да изчезнат, в смисъл да атрофират и ще трябва и до тоалетната с кола да хдим.

  33. 33 Профил на bird_song
    bird_song
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Драмата е пълна,
    Самолета го няма
    Падна в някаква политическа яма ...
    И то бая голяма

  34. 34 Профил на doxen
    doxen
    Рейтинг: 704 Неутрално
  35. 35 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 365 Неутрално

    До коментар [#28] от "iazdakaja":

    Ами, дори и в опаковането на батерии няма кой да ги бие...
    Другите дори започнаха да изоставят текущите си разработки и също да опаковат цилиндрични елементи...

    Като няма пазар, защо най-известните автомобилни фирми се напъват да демонстрират прототипи на електромобили, които не са технологично превъзхождащи дори серийните на Тесла...
    И как може да няма пазар за автомобил, за който има почти половин милион резервации.

    По-скоро за поршета, ламбота и ферарита няма пазар, ама ги произвеждат и всички им се възхищават... Все още...

    Не очаквайте стартираща и развиваща се компания да излезе на печалба.
    В крайна сметка парите не са изядени и изпити, а са вложени в технологии и производствени мощности.
    Само тях да продадат, ще се окажат на огромно печалба.

  36. 36 Профил на iazdakaja
    iazdakaja
    Рейтинг: 700 Неутрално

    До коментар [#35] от "tie_interceptor":

    защо най-известните автомобилни фирми се напъват да демонстрират прототипи на електромобили
    —цитат от коментар 35 на tie_interceptor


    Защото са под натиск от политиката - да намалят сумарния въглероден отпечатък на цялата флота - електромобилите са идеален вариант. Обаче никой не ще да ги купува! Затова концерните са между чук и наковалня: трябва да ги предлагат, но гледат да инвестират минимално, защото няма възвръщаемост. Тази тяхна пестеливост ти интерпретираш като технологична слабост - грешка.

    Ферари и сие са малки пазарни ниши, но от Тесла чувахме амбициозни изявления за идаваща революция, за масовата електромобилизация... Това не само не се случи, но и няма изгледи да се случи, предвид физичните рамкови условия. Спокойствието и ленивостта, с която големите концерни гледат на Тесла, казва всичко.

    (За разлика от една друга тема - ИТ в колите - по която сънуват страшни кошмари: как се превръщат в хардуер на колела за услугите по мобилността на големите американски ИТ концерни - също като китайската манифактура за Айфоните на Епъл. Обсадили са Силциевата Долина с внушителни офиси, слухтят, дебнат и не щадят милиарди да прилапат всеки подозрителен старт-ъп.)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK