Автономните автомобили станаха на 50 години (видео)

© Континентал



Автономните автомобили далеч не са тема само на днешния ден. Доказателството е информация от германската технологична компания "Континентал", която на 11 септември отбелязва 50 години от тестването на
първата кола без водач.


Изпитанията са проведени на тестовата писта на концерна "Контидром". Първоначално целта на проекта за кола без водач е да се намери начин за тестване на автомобилни гуми чрез прецизни научни методи.


Самите системи, вградени в автомобила са създадени за "Континентал" от "Сименс" и "Уестингхаус", както и технологичните университети на Мюнхен и Дармщат. Превозното средство е насочвано по трасето от опънат кабел, който генерира магнитно поле, а електронната система използва сензори, засичащи дали колата е на пистата и автоматично коригира управлението.

Автономните автомобили станаха на 50 години (видео)

© Континентал


Системата за електронно управление е инсталирана на "Мерцедес" 250 с автоматична скоростна кутия. Тя включва огромен обем от оборудване като електро-механично управление, електро-механичен регулатор на подаването на газ и радио система за предаване на резултатите.


В допълнение, калниците и броните са окичени с антени, а в багажника се намира електропневматичната спирачна система. Чрез кабел, свързан с автомобила, от контролната станция до пистата изпращат команди за
спиране, ускорение или натискане на клаксона.


В периода от 1968 до 1974 година, автономният автомобил е основната атракция на новооткритата писта "Контридом". След множество модификации и хиляди тестове, автономният "Мерцедес" 250 е бракуван през 1974 година.


В момента "Континентал" също е в бизнеса с развитието на автономни автомобили, като целта на компанията е до 2025 година да има технологиите, нужни за неговата реализация. Концернът тества и системи за робо-таксита в градски условия и работи върху множество автономни превозни средства, всички задвижвани от електричество, свързани помежду си и от различни размери и конфигурации.

, 6522
Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8558 Неутрално

    Повече радиоуправляем, отколкото автономен, но е наистина велико. Вижте годината :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Може да се спори колко е автономен, но оттам се започна !!!

  3. 3 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 885 Неутрално

    Това не е първата кола без водач, а първата на Continental, които днес пак работят по въпроса и затова си правят реклама.
    Подходът с кабели и датчици вградени в шосето е демонстриран успешно още през 30-те години в САЩ, само че на макет на изложението Futurama.
    После през 50-те години в Небраска го демонстрират на участък от реална магистрала.
    После през 60-те същото правят в Англия, само че на писта, като колата им стига 130 км/час, при това е по-автономна от тази на Континентал - датчиците контролират и скоростта.

    Така че, ако не смятаме макетите, то автономните коли са поне на 60 години.

    Разбирам "Дневник" да беше взел пари за рекламата, а то се получава най-обикновено преписване от мързеливи преводачи, които ги мързи даже да бръкнат в "Гугъл" за да се образоват.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK