"Порше" стана първият германски производител на автомобили, който се отказва от дизела

Оливер Блуме

© Reuters

Оливер Блуме



Порше" стана първият германски производител на автомобили, който се отказва да използва дизелови мотори в своите модели. Новината съобщи директорът на компанията Оливер Блуме, цитиран от "Франс прес".


Пред неделното издание на вестник "Билд" той добавя, че компанията иска да се съсредоточи върху бензиновите и хибридните двигатели, а от 2019 г. и върху електромобилите. "Никога не сме изобретявали и произвеждали сами дизелови двигатели, но имиджът на "Порше" все пак пострада. Кризата с дизела ни донесе много главоболия", призна Блуме.

"Порше" стана първият германски производител на автомобили, който се отказва от дизела

Според него модерните дизелови мотори остават атрактивни и щадящи околната среда, като в тях има бъдеще. Три години след избухването на скандал с манипулираните емисии от дизеловите двигатели компанията - майка на "Порше", "Фолксваген груп", делът на новите автомобили с дизелови двигатели в Германия спадна от 46 на 33%. Дизеловите коли са заплашени да бъдат забранени от редица германски градове заради замърсяването, което причиняват.

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 653 Весело

    Кои са следващите, Ферари?

  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2734 Неутрално



    голямата сензация е, че въобще са правили дизелови автомобили.


  3. 3 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 336 Любопитно

    От 46% дял на дизелите до 33% за 3 години. Забрана в градовете.
    Зелените да се обясняват с избирателите, които карат дизели.

  4. 4 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1488 Весело

    Ся кат спрат дизеловите Ламборджинита и Ферарита, въздухът ще стане кристално чист. В София първи ще забележем промяната, тъй като тук тези коли се карат масово...

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6196 Неутрално

    До коментар [#1] от "alfanero":

    Ролс Ройс!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Към хибридните автомобили съм с резерви.

  7. 7 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1206 Любопитно

    Браво!А от бензина кога?

  8. 8 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Аз може и да не съм прав, но джипове с "газово", одобрявам.

  9. 9 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1386 Весело

    те никога не са правили дизели,бяха на ВАГ мотори,волксваген...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  10. 10 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 560 Неутрално

    а остналите от холдинга ? :)

  11. 11 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 916 Неутрално

    Порше и дизел.Все едно луксозни стоки които се продават за по левче.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.
  12. 12 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Каена с дизел си беше класика, хем дърпа повече, хем горе по-малко. :)

  13. 13 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1709 Неутрално

    Отича дизеляка какво да се прави...

    Обичам да грухтя и плюскам.
  14. 14 Профил на sha16312238
    sha16312238
    Рейтинг: 248 Неутрално

    Е то дизеловия Кайен се появи след като фолксфаген придоби контрола на порше и общо взето това е...

  15. 15 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Повече ойл, за сметка на вода ,-)

  16. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1363 Разстроено

    Концепцията за личния автомобил е отживелица, ама ще трябва да минат едно 10-20 години, докато се усети народа. Тези дни учени алармираха, че все още при автомобилите няма никакво намаление на вредните емисии. Електромобилите не са решение - все още само 1% от световната електроенергия се произвежда от ВЕИ. Така че след известно време ще видим краха на автомобилния бранш, ама никой не иска да го започва, защото ще го пребият с камъни. Много хора ще си изгубят работата, ама по-добре още 1 милиард бедни, отколкото 7 милиарда мъртви.

  17. 17 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 1355 Неутрално

    Хаха.
    Все едно "Тесла" да се откаже от бензиновите двигатели :)

  18. 18 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Индустрията все още не е измислила какво да прави в бъдеще. Ако продажбите на електрически коли се повишат по значително, инфраструктурата ще издъхне, просто няма достатъчно зареждащи станции

  19. 19 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1047 Весело

    До коментар [#17] от "debruckere":

    ...а мюсюлманин свинското...

  20. 20 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 663 Неутрално

    До коментар [#16] от "rainbou1":

    Взе ми думите ++++

  21. 21 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Напред към кракомобили тип "Флинтстоун" 😀

  22. 22 Профил на Гавраилов
    Гавраилов
    Рейтинг: 253 Любопитно

    Порше никога не са искали да слагат дизелов мотор на техен модел. Всичко започна, след като Фолксваген придоби голям брой акции и сложи под крилото си Порше, а не обратното, както беше до 2008 година. В крайна сметка повод за наздравица, защото бензина си е бензин. В крайна сметка рано или късно, ще се простим и с него, когато и бензиновите и хибридните модели бъдат заменени изцяло с такива на ток. Тогава вече изниква въпроса, какъв е смисъла от 911 и всички останали спортни автомобили, ако бъдат и те на ток?! Не знам дали сте си задавали този въпрос, но аз си го задавам от 10 години насам и отсега ме обзема носталгия от това, което очаква автомобилостроенето.

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2870 Неутрално

    Не знам дали сте си задавали този въпрос, но аз си го задавам от 10 години.
    —цитат от коментар 22 на Гавраилов


    Щом си го задаваш от 10 год значи най-вероятно ще си го задаваш още няколко пъти по 10 год. Така че спокойно бензина и дизела ще се харчат още дълго време.

  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2132 Неутрално

    До коментар [#4] от "Г.Е.М.":

    В София една трета от колите изобщо не би трябвало да минат технически преглед, камо ли да говорим за емисии.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Голяма работа. В София поршетата с тоя дизел са нетърпими.
    ПР.

  26. 26 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 280 Неутрално

    До коментар [#22] от "Гавраилов":

    Порше купиха VW, а не обратното. И имат 52% от гласовете.
    Сега се правят на ощипани, че нямат нищо общо с дизела.

  27. 27 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    Това с икономиите от дизела никога не съм го разбирал. Пестиш, пестиш по някоя стотинка на колонката и като платиш ремонт на нафтова помпа и/или турбо и всичко заминава на кино.

  28. 28 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 723 Весело

    Сега е момента да се купи дизелово Порше.
    Аз май ше взема 2, едно за мен и едно за баджанака.
    Дали пък да не взема 3, едното ще го къткам за след 20-30 години да го шитна като олд таймер.

    "Зелените" в Германия сигурно подпръцкват от радост. Екологично подпръцкват, разбира се, ароматно, а не с някакви гнусни тежки миризми, като дизели.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  29. 29 Профил на jair
    jair
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Тогава вече изниква въпроса, какъв е смисъла от 911 и всички останали спортни автомобили, ако бъдат и те на ток?! Не знам дали сте си задавали този въпрос, но аз си го задавам от 10 години насам и отсега ме обзема носталгия от това, което очаква автомобилостроенето.
    —цитат от коментар 22 на Гавраилов


    Ти виждал ли си как ускорява електромобил?

  30. 30 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Грешка беше, че се понесоха по течението и започнаха да предлагат дизелови Поршета!

  31. 31 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Ти виждал ли си как ускорява електромобил?
    —цитат от коментар 29 на jair


    А ти виждал ли си малко след ускоряването как трябва да спираш да го зареждаш?

  32. 32 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2606 Неутрално

    До коментар [#30] от "Anfil":
    "Грешка беше, че се понесоха по течението и започнаха да предлагат дизелови Поршета!"
    .............................
    Това беше модно увлечение, което не пощади дори американците (току-що се разминаха сединнов Джип Чероки дизел, което в Щатите е почти изключено да се види) и Хонда, които от немай къде се принудиха през последните години също да разработят дизелов двигател, след като никога преди това не са го правили. Натискът идва от германците, които хвърлиха много пари за разработване на дизелов двигател и сега трябва да ги избият.

  33. 33 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1385 Неутрално

    Тесла и те се отказват от дизела

    -voxy
  34. 34 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Каена с дизел си беше класика, хем дърпа повече, хем горе по-малко. :)
    —цитат от коментар 12 на realguru


    Последното съображение (за горенето) не се отнася за тази пазарна ниша.

  35. 35 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 996 Неутрално

    искат не искат един сув трябва да е дизел.Повече теглене повече икономия.

  36. 36 Профил на jair
    jair
    Рейтинг: 466 Неутрално

    А ти виждал ли си малко след ускоряването как трябва да спираш да го зареждаш?
    —цитат от коментар 31 на galapagas


    И от кога дълъг пробег е ключово изискване за спортен автомобил?

  37. 37 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 543 Любопитно

    До коментар [#29] от "jair":

    Не е само до ускорението. Ясно, че електричките са бъдещето, но спортните коли не са само ускорение. Ти чувал ли си, как звучи една хубава спортна кола? Как електричката ще замести това?

  38. 38 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5947 Весело

    Не е се нация, по-скоро ПР...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  39. 39 Профил на Just Бахур
    Just Бахур
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Каквато и да е тенденцията в световен мащаб, в бедните страни ще минат десетилетия, докато се изчистят от дизеляците на дойчовците.

    ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!
  40. 40 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 723 Весело

    До коментар [#37] от "zle_platen_tr

    Е как "как"? С "изкуствен" саунд. Яко тонколони и рев като на излитащ А380.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  41. 41 Профил на edin drugii
    edin drugii
    Рейтинг: 2491 Неутрално

    До коментар [#27] от "karatista":
    Дизеловите ми тойоти са изминали за 10 г близо 500000 км и разхода спрямо бензина е поне 35% по нисък ,никакви ремонти досега ,няма индикации и за в бъдеще ,сега минахме и на мерцедес 250 глс купе ,ами вчера на дълъг път 6.3 нафта и то не падахме под 90-100 ,спрямо напъните за 8 при малки бензинови дв е мн добро и икономично !

  42. 42 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 584 Неутрално

    А бензиновите кога ще спират? Да пускат я водороден, я електрически... може и атомен. Най добре - перпетуум мобиле!

  43. 43 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#37] от "zle_platen_trol":
    Няма нужда от рев! Тишината е също толкова богатство, колкото чистия въздух. Застанете над София и ще видите смог и ще чуете тътен.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK