Спряна е процедурата за избор на строител на разширението на пътя Ботевград - Мездра

Снимката е архивна

© Надежда Чипева, Капитал

Снимката е архивна



Прекратена е процедурата за избор на строител на разширението на пътя Ботевград - Мездра, който е част от проекта Видин - Ботевград, съобщи пред журналисти новият министър на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова, цитирана от агенция "Фокус". Коментарът ѝ дойде след нейното участието в осмия дискусионен форум "Строителството през 2019 година – перспективи и предизвикателства".


Тя допълни, че причината за спирането е обжалване на процедурата. Министърът поясни, че предстои пускане отново на поръчка за проектиране и изпълнение. Отсечката ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока с габарит 20 м. Трасето ще следва съществуващия път, но ще заобиколи селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена.


Сегашната процедура започна през март, като индикативната стойност беше близо 302 млн. лв. без ДДС. 33-километровият участък е разделен в два лота - съответно на стойност 123 млн. лв. и 178.8 млн. лв. Срокът на изпълнение на всеки от двата участъка беше 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.


При строежа трафикът между Ботевград и Мездра ще се затрудни допълнително




Министър Аврамова обяви, че това е най-тежкият участък от целия проект Видин - Ботевград. Председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" инж. Светослав Глосов поясни, че разширението на пътя Ботевград - Мездра ще се прави, докато се ползва съществуващият път, което ще създаде допълнителни затруднения по много натоварения пътен участък. За облекчаване на трафика ще се предложат и алтернативни маршрути.


"Сред тях е пътят през Искърското дефиле, който, макар и ремонтиран, е труден за движение, защото габаритът му е останал такъв, какъвто е бил преди повече от 100 години", обясни инж. Глосов. По думите му, когато е ремонтиран този път, той е правен по програма "Транзитни пътища" и е финансиран от Европейската банка.


"Правилата на банката и проекта са били рехабилитация на пътя в съществуващия габарит без право да бъде разширяван", каза Глосов, цитиран от "Фокус".


Започват локални ремонти на "Тракия" между Чирпан и Стара Загора


Пред журналисти той коментира и причините за въведеното в началото на седмицата ограничение на скоростта на магистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора. "Проблемът е в активната лента, където се образувани коловози от ТИР-овете. До зимния сезон ще направим някои локални ремонти, така че зимата магистралата да няма по-тежки проблеми и да може да се експлоатира", каза инж. Светослав Глосов.


Той добави, че този участък от магистралата е правен през 2007 година. За стойността на ремонта на тази част от аутобана Глосов посочи, че за обновяване на 22 км след Пловдив тази година са били похарчени почти 40 млн. лв., а тук става дума за 30 километра.


По думите му в момента се провежда тръжна процедура за разширението на Околовръстното шосе от "Младост" до магистрала "Тракия". "Надяваме се до края на годината да има избран строител и да са приключили процедурите по евентуални жалби и да бъде възложено изпълнението на проектантските работи и строителството. Прогнозната цена е за около 120 млн. лв.", каза още председателят на на АПИ.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dnp_m
    dnp_m
    Рейтинг: 392 Неутрално

    АКО ТРЯБВА И 50МЛН. ЩЕ ПОХАРЧИТЕ. ТОВА НЕ Е МАГИСТРАЛА А РАЗБИТ ПЪТ. ПАРИ ЗА ВИНЕТКИ СЪБИРАТЕ, А КАТО ТРЯБВА ДА ГИ ХАРЧИТЕ СЕ ЧУДИТЕ КАК. ЧАСТИЧНИТЕ РЕМОНТИ СА ПАРИ ХВЪРЛЕНИ НА ВЯТЪРА. ПЪЛНА РЕКОНСТРУКЦИЯ.
    НАЛИ БИВШИЯТ МИНИСТЪР РАЗПРАВЯШЕ, ЧЕ ПРЕЗ 10 ГОДИНИ ТРЯБВА ДА СЕ ПРЕАСФАЛТИРАТ МАГИСТРАЛИТЕ.

  2. 2 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2314 Неутрално

    абе тези милиони ги нямат за нищо , лошото е ,че след като се изхарчат и на третия месец и новия асфалт е разбит ,справка варненската магистрала ,пътя за Русе от ВАРНА,новите участъци ,които вече са тотално разбити и на големи дупки ,което заплашва движението .

  3. 3 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#2] от "edin drug":

    Къде е на дупки Варненската магистрала?Преди няма и месец минах по нея,но не видях такива.

  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    ..."Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора. "Проблемът е в активната лента, където се образувани коловози от ТИР-овете..."

    Това не са коловози от ТИРовете а вълни от слягане на насипната основа заради компромиси с материала и техниката на полагане и утъпкване при строежа. Далеч няма да минете с 40 милиона за да го оправите това.

  5. 5 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2013 Неутрално

    Гарантирано от БСП
    един участък направиха Сергей и той се разпадна на петата година.
    Тези коловози не са от днес, а поне от 5 години.

  6. 6 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    До коментар [#5] от "001":

    А ГРОБ не може дори да я ремонтира толкова години. Що народ пострада там не е истина просто !
    ГАРАНТИРАНО ОТ УСВОИТЕЛИТЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Неутрално

    Обжалването НЕ Е основание за прекратяване на ппоцедурата. Явно нещо не са се разбрали за процентите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Гневно

    До коментар [#5] от "001":

    Тази трагедия е от поне 7-8 години и гроб усвои доста милиони от фиктивни ремонти на тази отсечка и въобще по пътищата.
    Хранилка на корумпетата.
    Сега ГЕРБ изчакаха да мине гаранцията и пак натресоха тлъстата сметка на раята !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2013 Весело

    кмете,
    тази отсечка е строят 2005-2007
    година
    какво стана с качеството при другарите

    нали само ГЕРБ строият некачествено

  10. 10 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1581 Неутрално

    До коментар [#9] от "001":

    Този път започна да се разширява през 1989-та, но тогава държавата фалира. Едва при Костов го ремонтираха, италианска фирма, ако не се лъжа. 20 години по късно пътя е в относително добро състояние, като са ремонтирани само местата разрушени от свлачища. Голям проблем е натоварването, с което този двулентов път не се справя, особено в празничните дни.

    Eddie lives... somewhere in time!
  11. 11 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Беше добре първо да направят пътя София-Костинброд- Берковица-Монтана (през прохода Петрохан) и там да направят един тунел. Тогава да се строи Ботевград - Мездра..
    Въобще преминаването от Юг на Север , път Е79 (от Сандански-Благоевград-София - Монтана->Видин), трябва да минава под петроханския проход със тунел. Няма нужда се заобикаля цяла София, да се отива на Хемус и оттам за Ботревград-Мездра- Видин.
    Пълни капути, не могат да проектират както трябва.

  12. 12 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Гневно

    До коментар [#9] от "001":

    Написал съм - защо не ги вкарахте в затвора ??? Защото заедно играете игричките !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  13. 13 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2273 Неутрално

    До коментар [#9] от "001":Написал съм - защо не ги вкарахте в затвора ??? Защото заедно играете игричките !!!
    —цитат от коментар 12 на КМЕТ В СЯНКА


    Кмете, а защо направо не ги разстрелят? Както едно време.

  14. 14 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1639 Неутрално

    До коментар [#11] от "coffee.bean":

    Абе то на карта та добре изглежда - ама разчетите за тоя тунел бяха в 3 варианта - най късия беше 3.5км - говорим за милиарди само за него, без да смятаме сума ти виадукти и мостове додет' докараме 4 лентов път за големи тирове на 1300м н.в. от двете страни.

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8302 Неутрално

    Сигурно не е спечелил, който трябва и сега всичко отново.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5285 Гневно

    До коментар [#13] от "stedim":

    Не предозирай. един затвор и конфискация са достатъчни. явна пеналистиката не ти е понятна.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Спряха протестите, сега обжалвания имало...догодина пак, и така...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  18. 18 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 503 Гневно

    Думи на кмета на Монтана: България е единствената държава в Европа в която югът е по-развит от севера.

  19. 19 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 1639 Любопитно

    Думи на кмета на Монтана: България е единствената държава в Европа в която югът е по-развит от севера.
    —цитат от коментар 18 на jif44392826


    Швеция, Норвегия, Финландия...

  20. 20 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#4] от "lustmord":

    Абсолютно. Там пътят не е на надлъжни коловози, а е като стълбище - осеян с пропадания, които са под износващия слой, защото на повърхността няма дупки, пукнатини. Горният слой е еластичен и нагъванията не са го нацепили, пътят изглежда равен, но при движение колата непрекъснато се блъска в някакви ями.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK