Първият електрически "Мерцедес" дебютира в Париж

Първият електрически "Мерцедес" дебютира в Париж

© Мерцедес



На автосалона в Париж, който се открива на 2 октомври, "Мерцедес" ще стане поредният голям концерн, представящ сериен електрически модел. От Щутгарт избират това да е кросоувър с дължина 4.76 метра, двойно предаване и мощност 408 конски сили. Багажният обем е приблизително 500 литра.


"Мерцедес" EQC има автономност от над 450 километра и се задвижва от два електромотора. Те успяват да изстрелят тежащия почти 2.5 тона кросоувър до 100 км/ч за 5.1 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена на 180 км/ч, а разходът на ток - 22.2 киловатчаса на 100 км.

Първият електрически "Мерцедес" дебютира в Париж

© Мерцедес


Водачът на EQC може да избира между пет режима на шофиране - комфортен, комбиниран, за максимален пробег, спортен и индивидуален. Литиево-йонната батерия на ;foe.d е с енергиен капацитет 80 киловатчаса. Автомобилът е оборудван със зареждащо устройство с водно охлаждане, подходящо за използване у дома или в обществени станции. Колата може да ползва зарядни станции с максимална мощност до 110 киловата, като от най-мощните от тях за около 40 минути батерията може да бъде заредена до 80%.


"Мерцедес" EQC е оборудван с най-новото поколение системи за помощ при управление. В пакета Driving Assistance се включват нови функции като прогнозна адаптация на скоростта при приближаване до колона от автомобили, автономно придвижване в колона и други.

Първият електрически "Мерцедес" дебютира в Париж

© Мерцедес


До пускането на пазара 200 прототипа и предпроизводствени EQC автомобили ще преминат изпитвания, покриващи няколко милиона километра в Европа, Северна Америка, Азия и Африка. Производството на първия електрически мерцедес ще започне през 2019 г. в завода в Бремен. Моделът ще се сглобява и в Китай.
Първият електрически "Мерцедес" дебютира в Париж

© Мерцедес


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (137)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3044 Неутрално

    40 минути за 80% от капацитета. Не ме устройва!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  2. 2 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1481 Неутрално

    Въпреки всички въпросителни и родилни мъки характерни за новите технологии, електромобилите са бъдещето.

  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3726 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":

    по точно е 40 минути за 360 км пробег . погледни го така

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10843 Неутрално

    Има още какво да се желае, а и цената сигурно е специална

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  5. 5 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    40 минути за 80% от капацитета. Не ме устройва!
    —цитат от коментар 1 на lz2


    А ток за 3-4 лева на 100 километра за 2,5 тона джип устройва ли те?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  6. 6 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално



    Зареждане до 80% е супер, защото щади батериите.
    Важи също и за телефоните.

  7. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално



    забележете рег. номер завършващ на "Е"

    По подобие на олдтаймерите с "Н" , от няколко години ФРГ въведе "Е" за електромобили и хибриди, даващ предимства на определени места. Например безплатно паркиране в някои градове.

  8. 8 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Някак не подхожда на фирма като Mercedes да пуска на пазара автомобил, който ще се конкурира с такъв, който ще се продава вече 5 години и дори не го превъзхожда по технически данни. Вероятно ще е с по-лускозен интериор, надявам се... Дано не е много по-скъп от Model X.

    От друга страна е стъпка в правилната посока и ще принуди всички стари автомобилни фирми да вземат насериозно електромобилите, ако все още не са го направили.

  9. 9 Профил на ScorpioH
    ScorpioH
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Бъдещето е тук. За мен лично 500км. е пробегът който гтрябва да ти дава един напълно зареден автомобил за да можеш да направиш комфортен преход от 1,000 км. за един ден, с един междинен стоп за отдих и зареждане. Това вече е постижимо с няколко серийни модела на различни автопроизводители и от тук нататък само ниската цена ще затвърди позициите им пред ДВГ.

    ScorpioH
  10. 10 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 2175 Гневно

    И защо е само с два ел.мотора?? Ако наистина е 4Х4 излиза че трябва да е и с два диференциала което е доста тъпо за електромобил?

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  11. 11 Профил на Grosskopf
    Grosskopf
    Рейтинг: 541 Неутрално

    400 км ще е преко сили, без климатик и при най-икономично каране. Зимно време заради отоплението ще пада до 300, като няма зона "само шофьор", за разлика от Хюндай, например. А цената започва от 70к евро :)

  12. 12 Профил на svetopolk
    svetopolk
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Без да съм специалист - ако разходът е 22.2 кWh/100 км, а батерията е 80 kW, това не се ли равнява на пробег от 360 километра?

  13. 13 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 453 Неутрално

    по едно време бе тръгнал правилния тренд да правят хибрид между дизел и ток, нещо го изоставиха. с тез 450 км не можеш да стигнеш от софия до варна! или до солун. това плащането на данък обществено мнение е голяма простотия

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  14. 14 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#12] от "svetopolk":

    Ако погледнете калкулатора в сайта на Renault, ще видите, че 400-те километра пробег на Zoe по спецификация са практически непостижими в реална обстановка. И това според самите Renault.
    Има и други "пропуснати" в рекламните брошури подробности за батериите.
    Примерно, че не можеш да зареждаш на бърз режим, ако току що си спрял след дълго каране. Трябва да изчакаш батерията да поизстине.
    Същото е при Bolt/Ampera-e и i3...

  15. 15 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    До коментар [#14] от "tie_interceptor":

    Това е по измисленият NEDC стандарт на измерване, който отпадна и вече ще трябва да ползват WLTP. Това е и причината ZOE да го рекламират вече като 300 км пробег. :)

    Същото е и с ДВГ колите, които вече ще "са с по-висок разход", по-близък до реалния. Това е и причината за големите отстъпки и ръст на продажбите на нови коли в последните месеци.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  16. 16 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 598 Неутрално

    От електричките Модел Х на Тесла и И Трон на Ауди са моят избор. Започва новата ера, технологиите надделяха на лобитата.

  17. 17 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Бъдещето е тук. За мен лично 500км. е пробегът който гтрябва да ти дава един напълно зареден автомобил за да можеш да направиш комфортен преход от 1,000 км. за един ден, с един междинен стоп за отдих и зареждане.
    —цитат от коментар 9 на ScorpioH


    То си зависи как го караш.
    500 км пробег имаш при 50 км/ч :
    - време : 20 часа път + 40 мин зареждане = 20 ч 40 мин. Понеже зареждането е до 80%, на връщане може да артисаш по пътя
    - харч : 2 батерии

    При 130 км/ч пробегът е 256 км
    - време : 7 часа и 45 мин път + 3 *40 мин зареждане = 9 ч 45 мин. Понеже зареждането е до 80%, на връщане задължително артисваш по пътя
    - харч : 4 батерии

  18. 18 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Измежду EQC, е-tron и I-pace, Ягуарът е най- бърз, с най- дълъг пробег и най- лек.
    По- къс е с 9 см от Мерцедеса (и 300 кг по- лек) и едновременно с това има по- голям багажник.

  19. 19 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Сега електрички се карат за престиж и за чешене на краста.
    Нещо като новите модели на Епъл.

    След 10-на години ще се карат защото ще е по-изгодно.

    В момента, обаче, ако гледаме чисто икономическата страна на нещата, електромобилите още не са актуални за 99% от крайните потребители.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  20. 20 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 944 Неутрално

    За цена не се говори. А при Мерседес задължително ще е нещо стряскащо.
    Не знам защо, но предницата ми прилича на някакво Рено/Дачия.

  21. 21 Профил на vingen
    vingen
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#13] от "彼得。斯托亚诺夫":

    Напълно покрепям казаното от вас и като автомобилен фен и като автомобилен инженер. А и минусите на коментара ви илюстрират много добре въпросното обществено мнение, което обаче е доста лаишко.

    Това, което трябваше да се случи са дизеловите плъг-ин хибриди като Volvo D6, осигуряващи нулеви локални емисии в града, ниски нива на CO2 на дълъг път, разумна цена, голям пробег и оползотворяване на съществуващата инфраструктура... пък са по-чисти и лесни за рециклиране.

  22. 22 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 944 Неутрално

    До коментар [#19] от "Боби Колев":

    Актуални са. Но не този от статията. Има евтини двуместни модели с пробег 100-150км, които са чудесни за градски автомобил. Като се замислиш, в повечето семейства имаа 2 коли и само едната се ползва за по-дълги пътувания. Малката електричка ще ти даде възможност за безплатно паркиране и ниски разходи.

  23. 23 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#5] от "quatro_4x3":

    Не само. Ами масла,филтри..

  24. 24 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    До коментар [#22] от "truly":

    Не, не са.
    Няма масово произвеждан електрически автомобил, които да е гарантирано по-евтин от ДВГ еквиваленти с уеднаквени други параметри.
    Освен ако не е субсидиран, разбира се.
    Както казах времето идва. Но още не е тук, въпреки, че много хора ще искат да спорят, че е, за да защитят собствения си избор.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  25. 25 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Електромобилите НЯМАТ бъдеще. Има зелена пропаганда, която кара производителите да правят глупости. Погледнете цените на батериите и тогава слагайте минуси или плюсчета под нечие мнение.
    Всички аргументи за се свеждат до "технологиите се развиват" и "цените на батериите ЩЕ паднат", бъдеще неопределено глаголно спрежение. Батерията е една и съща (с малки подобрения) вече 20 години, цената падна с 30% спрямо това което беше в края на 90те и толкова.
    А като сравняваме финансовият аспект на ДВГ и елМобили, спомнете си, че едното е обложено с данъци, а другото се субсидира. И дори в това неравностойно положение сметката на електрокара не излиза, а ако бяха на равна нога... съвсем.
    Електромобилът има бъдеще само в сегмента на малките леки градски возила - тротинетки, пазарски колички с волан и от сорта.

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#24] от "Боби Колев":

    Зависи от държавта.

    например във ФРГ тоталните разходи за километър са
    - 46,9 евроцента за км при KIA Soul EV (електро)
    - 47,5 евроцента за км KIA Soul 1.6 GDI Spirit (бензин)
    - 47,8 евроцента за км Soul 1.6 CRDi Spirit Automatik (дизел)

    Ето таблицата с всички модели (бензин, дизел, електро):
    https://www.adac.de/_mmm/pdf/Wie rentable sind Elektroautos_2_262963.pdf

  27. 27 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    А ток за 3-4 лева на 100 километра за 2,5 тона джип устройва ли те?
    —цитат от коментар 5 на quatro_4x3


    Тока като такъв е на далавера. Обаче не е целият харч.
    Имаме 80 квч батерия. В момента за 20 квч - асова искат 5.000 $. Значи отиваме на 20.000 $ за батерията. Тя има гаранция 160.000 км (или 8 г)
    Общо харчът на 100 км става:
    - токът като такъв : 22,2 квч = 5 лева
    - капиталови разходи : 20.000 $ / 1600 отсечки * 100 = 21 лева

    Сбор : 26 лева / 100 км

  28. 28 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#24] от "Боби Колев":

    При Мерцедес също е интересна ситуацията

    - 62,1 евроцента за км при Mercedes B 250 e (електро)
    - 65,7 евроцента за км при Mercedes B 220 4MATIC 7G-DCT (бензин)
    - 60,2 евроцента за км при Mercedes B 220 d 7G-DCT Diesel (дизел)

  29. 29 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 484 Неутрално

    До коментар [#24] от "Боби Колев":

    Не притежавам електричка. Но за 30 хил. без ДДС има двуместни модели, с литиева батерия, който набързо ще си избие парите, дори само от ежедневно паркиране в центъра на "Синя зона" за по няколко часа. Като добавим и данъкът към горивните картелчици, които са вечно гладни - може да се окаже изгодна инвестицията.

  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    [quote#27:"dosetliv"][/quote]

    26лв на 100 ми е двойно на еко дизела (с голяма ликвидност ), който наистина е по-еко от това чудо на техника, което изобилства от вредни технологии за добиването на литии, неодимови магнити и т.н. редки метални и полимерни елементи в конструкцията!
    Обикновено мерцедесите за 2г. губят 50% от началната стойност, електрокарите може да стигнат до стигнат до 55-60%.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на black_jack
    black_jack
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Когато имаш ел.модел, който е в първите пет по продажби като бройки и номер едно като стойност на продажбите и очевидно продава всичко което успява да произведе... Единствения съществен въпрос е защо Мерцедес чак сега влизат на пазара? На каво се надяват? Да доминират един постоянно намаляващ пазар за сметка на нарастващия на електромобили е като да си Ноки, когато Ейпъл и Самсунг пуснаха смартфоните.
    https://cleantechnica.com/2018/09/09/tesla-model-3-becomes-1-best-selling-car-in-the-us/

  32. 32 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 69 Неутрално

    Супер бъдеще идва. Няма да има пушещи дизелови печки, ще бъде по-тихо и по-безопасно. Тези коли ще имат доста повече изчислителна мощ от настолните Ви компютри. Ще взимат бързи решения и ще спират вместо Вас. Да, в началото цените ще са високи, но до 2025г всичко ще си дойде на мястото. 300-400км пробег с едно зареждане за толкова голяма кола е добре. Поне за начало :) Аз лично ще си купя VW ID BUZZ... hippies are back.

  33. 33 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#26] от "Нинов":
    Най-много се премълчава ,че световния енергиен картел залага на устойчива тенденция до 5-10г. цената на тока в ЕС да се вдигне между 50% и 150% за след 10г.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  34. 34 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    До коментар [#1] от "lz2":по точно е 40 минути за 360 км пробег . погледни го така
    —цитат от коментар 3 на дерибеев


    На бениностанцията за 4 мин зареждам за 3-4 пъти повече пробег. :)

    Реален случай в Англия. В пика на отпускарския сезон едни шефове на една бивша фирма, в която работя тръгват с Теслата на почивка. Има станция за зареждане и те като теб си мислят, че за 30-40 мин докато си изпият кафето и ще заредят и продължават. И стигат на станцията и там само тях няма, щото нали всички са си правили сметката и те така. Отишло 4 часа чакане само докато им дойде реда.

    Сещаш се как лятото по магистралата към морето по бензиностанците има по 5-7 коли на колонка да чакат. Аре сега го умножи по 40 мин. :)


  35. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#33] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Цъ.
    Това не може да стане, защото ако си туриш фотоволтаик на покрива (на сегашните цени) си гарантираш за сл. 25 години цена от €0,10 за кв.ч. в Германия.

    В Б-я цената пада наполовина заради повече слънцегреене и по-евтина работна ръка за монтиране и поддръжка на съоражението.

  36. 36 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Дори само от ежедневно паркиране в центъра на "Синя зона" за по няколко часа. Като добавим и данъкът към горивните картелчици, които са вечно гладни - може да се окаже изгодна инвестицията.
    —цитат от коментар 29 на gogo2011


    Именно, не заради екология, не заради икономичност - ами точно че могат да паркират безплатно, че могат да карат в бус лентите и че нямат данък. Точно за това ги предпочитат електричките на Запад но като втори автомобил. В Норвегия това била масова практика. Същото и в Дания.

    Само дето датското правителствто взело, че премахнало тези привилегии на електричките. Щото един вид се получава че бедните субсидират богатите, които могат да си позволят втори автомобил. И продажбите на електрички взели че се сринали.

  37. 37 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Отпред прилича на "Дачия" :):) Не ме мразете за това. Уважавам страшно 'Мерцедес", но наистина на Дачия ми прилича

  38. 38 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1052 Весело

    До коментар [#27] от "dosetliv":

    Абсолютно погрешна сметка сметка!
    1. След 8 години гаранция, батерията не спира да работи а прости изтича гаранцията. На 99% от колите гаранцията на ЦЯЛАТА КОЛА е по-къса. в повечето случаи 2 години или на определени 3. За повече от 3 години е или много рядко изключение или я доплащаш. Тоест по твоята сметка трябва да амортизираш цялата бензинова или дизелова кола за 3 години.
    2. Разхода за ток в България на нощната тарифа не е 5 лв., а 3 лв.
    3. За да не ставам голословен - Мой приятел си купи "нисан Лийв" на 2 години и 24 хил. км за 24 000 лв. Понеже я ползваше и за служебна кола плашаше 600-800 лв. за гориво, сег. плаща 60 -80 лв. за ток. Не плаща за смяна на масло. Не плаща зелена зона. Не плаща пътен данък. Не плаща за ремонти, защото няма какво да се счупи.
    Направи една проста аритметика за колко време ще си избие инвестицията?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  39. 39 Профил на shano
    shano
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#10] от "Julian Mall":

    Бай Ганьо толкова ги разбира нещата, че и на Мерцедес може да обясни и покаже как се правят коли :D :D :D. Ей такива направо ми правите деня

  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#39] от "shano":

    Преди 25 год. получавах от преводачески бюра всякакви поръчки за преводи от български на немски.

    Любимата ми серия бяха писмата на бълг. ентусисат до Мерцедес, в които им даваше насоки с чертежи с химикалка как да подобрят автомобилите си. Бях шокиран, че Мерцедес му превеждаха писмата, дори и след като изрично му бяха казали, че преустановяват кореспонденцията с него, той продължаваше да им пише, а те да дават писмата за превод.

  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    До коментар [#24] от "Боби Колев":Не притежавам електричка. Но за 30 хил. без ДДС има двуместни модели, с литиева батерия, който набързо ще си избие парите, дори само от ежедневно паркиране в центъра на "Синя зона" за по няколко часа. Като добавим и данъкът към горивните картелчици, които са вечно гладни - може да се окаже изгодна инвестицията.
    —цитат от коментар 29 на gogo2011


    Аз бих добавил безплатно зареждане в Кауфланд. А в най-скоро време ще се почуства предимството на електричката в центъра на София, който ще бъде ограничен само за колите на държавната администрация, и за граждани с електрички.

  42. 42 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 502 Неутрално

    От електричките Модел Х на Тесла и И Трон на Ауди са моят избор. Започва новата ера, технологиите надделяха на лобитата.
    —цитат от коментар 16 на patrokalche


    Напротив, лобитата мимикрираха. На срещата на Ротшилд и Рокфелер 2008г(мисля е била) беше обявено, че насочват интересите си към възобновяемата енергия. Освен това и успеха на Тесла принуди всички производители да работят в тази насока. Което е голяма крачка напред. Прогреса винаги е най-голям когато е работи под стрес, тоест при компаниите - в силно конкурентна среда.

  43. 43 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 389 Неутрално

    по едно време бе тръгнал правилния тренд да правят хибрид между дизел и ток, нещо го изоставиха. с тез 450 км не можеш да стигнеш от софия до варна! или до солун. това плащането на данък обществено мнение е голяма простотия
    —цитат от коментар 13 на 彼得。斯托亚诺夫


    София до Солун са 300км. Моделите на Тесла с голяма батерия вече минават по 500км. И то без да караш като костенурка.

  44. 44 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#26] от "Нинов":Най-много се премълчава ,че световния енергиен картел залага на устойчива тенденция до 5-10г. цената на тока в ЕС да се вдигне между 50% и 150% за след 10г.
    —цитат от коментар 33 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    1) Това никога няма да се случи.
    2) Дори и да се случи, карането на ток пак ще е значително по евтино от нафтата или бензина.

  45. 45 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8172 Неутрално

    Германците правят най-хубавите коли.

  46. 46 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Това никога няма да се случи.
    —цитат от коментар 44 на tvr18355030


    То се случва. За съжаление, не можах да намеря по-нова графика. Но тренда се вижда. За 10 год имаш близо 50% ръст в цената на електроенергията.

    https://www.eia.gov/todayinenergy/images/2014.11.18/main.png

  47. 47 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#38] от "iak":

    Явно някои неща за батериите не са ти известни. Всяка литиево-полимерна батерия има т.н. живот, мери се в брой цикли. Обикновено е между 800 и 1000. Ако капацитетът ти за пробег е 450 км, в най-оптималният теоретично възможен сценарии ще минеш 450 000 км. След това - рециклиране и/или нова батерия. Но практиката е много далеч от това теоретично постижение.
    Първо, броят на циклите драстично намалява ако до-зареждаш батерията.
    Второ, ако производителят е казал 450 км, най вероятно говорим за 350 км лятото и 200 км зимата.
    Трето, батериите които издържат по 1000 цикъла са непропорционално скъпи.
    Четвърто - след първите 100 цикъла пробегът ще падне на 70-80%
    Като цяло, ще постигнеш едно число малко по- голямо от това което ти гарантира производителя - 150-200 хил км. Всички гаранции са сметнати и се дават малко под средният живот на едно изделие, никой производител не е луд да ти оправя колата безплатно.
    Е, 200 000 км, раздели ги на средния пробег на едно семейство - 15 000 - 20 000 км / година.
    Получаваш 10 или 12 години експлоатация. На цена 25 000 - 30 000 лв (за сравнение - рено Зои срещу рено Клио). Дори токът да е 100% безплатен, това пак е по-скъпо от цената на нафтата за същия пробег. 12 лв за 100 км за кола от този клас, завишаваме разхода на 5 л/100 км. За 100 000 км - 12 000 лв, за 200 000 - 24 000 лв.
    Половината (всъщност 55%) от тези пари ги взема държавата, защото и тя душа носи.
    Как тогава , обясни ми, карането на електрокар е по-изгодно?
    Твоят колега (ако преди е карал кола която харчи 10/100 нафта градско) с нисана трябва да мине 100 000 км за да го избие този нисан. Допускаме че тока му е 100% без пари. Нисан лиив на тази цена има пробег 110-150 км (в идеални условия). Сиреч, батерията му трябва да издържи още 680-800 цикъла. При положение, че тя ВЕЧЕ има 200 цикъла, мисля, че това е кауза пердута. Но дори да е така, в най-добрият случай след 2.5 години, ще е - на нула. Ще е дал точно колкото е щял да даде ако караше на нафта. А ако беше дал парите за по-малка и по-смислена кола на газ/нафта... щеше да има фобия от коли без ауспух.

  48. 48 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Защо никой не споменава за парите спестени от разходи за лечение от отровите на ДВГ-та?
    И то не само от собствениците на електромобили, но и на всички останали...
    И затова в по-развитите държави отделят едни средства да стимулират купувачите, а оттам и производителите на електроавтомобили.

  49. 49 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#33] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Цъ.Това не може да стане, защото ако си туриш фотоволтаик на покрива (на сегашните цени) си гарантираш за сл. 25 години цена от €0,10 за кв.ч. в Германия.В Б-я цената пада наполовина заради повече слънцегреене и по-евтина работна ръка за монтиране и поддръжка на съоражението.
    —цитат от коментар 35 на Нинов


    Нещо пак вадиш някакви оптимистични клишета!
    Както казва [#27] от "dosetliv": Най-важна е цената на батерията ако искаш да ти работи безплатно хладилника докато си на работа ок но ако искаш нощно време да си заредиш колата,осветление и т.н. домашни електрореди да ти се включват и енергията да се акумулира отиват на на €0,10 за кв.ч. а на €0,50 за кв.ч. и то с посредствен и евтин китайски акумулатор който няма никаква гаранция!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  50. 50 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#8] от "tie_interceptor":

    Ами просто няма какво друго да се предложи. Това е моментното състояние на батериите, друго няма.... По тази технология не се и очертава да има.

    Трябва да се работи по-нещо радикално по-добро откъм батериите... Ама това е сложната част, направата на колата след това е лесната :)

  51. 51 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    До коментар [#27] от "dosetliv":Абсолютно погрешна сметка сметка!1. След 8 години гаранция, батерията не спира да работи а прости изтича гаранцията. Разхода за ток в България на нощната тарифа не е 5 лв., а 3 лв. 3.
    —цитат от коментар 38 на iak


    Негатив

    Гаранцията е 8 г , или 160.000 км, и което масово се премълчава - капацитет в края 70% от началния. Което значи, че батерията ти е доникъде и оставаш с под 70% (не спира изведнъж работа). Тоест пробегът пада наполовина и след това никой не знае колко бързо деградира (явно доста бързо, щото иначе щяха да дават двойна гаранция)
    Нощен ток може да пълниш само ако караш на градско и си прибираш колата дОма. И то само отчасти, понеже едно зареждане е 12 - 13 часа

    Като си много умен и правиш абсолютно негрешни сметки - оди си тегли един бърз кредит от Пощенска банка да си купиш електрокар - ше се избие за нула време и излизаш на яка далавера.

  52. 52 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#49] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ами много просто.

    Потребителите ще си останат вързани към енергото, но допълнително никой не ги спира да си турят фотоволтаик на покрива, с който да зареждат електромобила.

  53. 53 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#48] от "tie_interceptor":

    Екологичното съображение за купуване на кола на ток е още по-съмнително. Само се огледай какви печки кара мнозинството от хората и си направи извода колко им пука всъщност за детската астма и канцерогенните заболявания. Никак. Ако им пукаше, щяха да подкрепят въвеждането на ЕВРО6. Сега повечето таратайки не покриват дори нормите от ЗДП от 1986та. Средната възраст на возилата в БГ е над 20 години (по данни от КАТ). За каква екология говорим изобщо? Каква е ползата от това, че 80% от хората карат екологични возила, след като и 5% от колите могат да замърсят достатъчно за останалите 95?

  54. 54 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#38] от "iak":Явно някои неща за батериите не са ти известни. Всяка литиево-полимерна батерия има т.н. живот, мери се в брой цикли. Обикновено е между 800 и 1000.
    —цитат от коментар 47 на Ivailo Ivanov


    Аман от експерти.

    1) При модерните системи за охлаждане на батериите живота им стига до 2000 цикъла.
    2) Тия цифри - 1000-2000 цикъла са при разраждане от 100% до 0%. При правене на половинки, тоест 80% - , живота на батерията може да достигне дори до еквивалент на 4000 цикъла.
    3) Показателя на батерията "живот Х цикъла" показва колко ще издържи батерията не докато се скапе напълно а докато достигне 70% от началния капацитет.

  55. 55 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 389 Неутрално

    До коментар [#38] от "iak":Явно някои неща за батериите не са ти известни. Всяка литиево-полимерна батерия има т.н. живот, мери се в брой цикли. Обикновено е между 800 и 1000.
    —цитат от коментар 47 на Ivailo Ivanov


    И само за пример колко голям "разбирач" си.

    Има Тесли на по 300 000км със батерия с над 90% от наччалния капацитет.

  56. 56 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Каква е ползата от това, че 80% от хората карат екологични возила.
    —цитат от коментар 53 на Ivailo Ivanov


    Има и друг проблем. Инфраструктурата кабелите и трафопостовете едва ли ще издържат и 8% от населението да има електрички и да ги зарежда.

  57. 57 Профил на taratanki
    taratanki
    Рейтинг: 307 Неутрално

    До коментар [#47] от "Ivailo Ivanov":

    Написал си двата коментара много точно, браво.
    Няколко пъти сядам да пиша, нешо подобно но ме домързава, защото електро-талибаните са толкова зомбирани, че е нужно дълго обяснение.
    Интересно защо не се опитват да те оборват?

  58. 58 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Има Тесли на по 300 000км със батерия с над 90% от наччалния капацитет.
    —цитат от коментар 55 на tvr18355030


    Има и такива с под 90% с едва 50 000 км изминати. :)

    Но като цяло средното е добро.

    https://images.hgmsites.net/med/tesla-model-s-mileage-vs-remaining-battery-range-as-of-apr-2017-source-dutch-belgian-tesla-forum_100605182_m.jpg

  59. 59 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Има и друг проблем. Инфраструктурата кабелите и трафопостовете едва ли ще издържат и 8% от населението да има електрички и да ги зарежда.
    —цитат от коментар 56 на realguru


    Ето пример за БГ. При среден дневен пробег от 40км и 2.5 милиона електромобила, дневното потребление на електричество би се повшило със 16ГВч. Това са "цели" 16% повече от настоящото дневно потребление, което е около 100ГВч.

  60. 60 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 389 Неутрално

    [quote#58:"realguru"][/quote]

    На такива статистики не се гледат отделни точки защото измерванията са правени "на ръка" и има голяма статистическа грешка.
    Но иначе да, цифрите показват, че спокойно се минават 250 000км преди батерията да падне под 90%.

  61. 61 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3234 Весело

    До коментар [#49] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":Ами много просто.Потребителите ще си останат вързани към енергото, но допълнително никой не ги спира да си турят фотоволтаик на покрива, с който да зареждат електромобила.
    —цитат от коментар 52 на Нинов

    Добре де, четеш ли ме правилно? След работа щастливите собственици на електрокарчето като се приберат в къщата си , на луната и звездите ли ще зареждат с фотоволтаиците?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  62. 62 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#56] от "realguru":

    И това сме го обсъждали много...
    Несравнимо по-лесно евтино и бързо се прави зарядна станция, отколкото бензино/газостанция.
    За разлика от "бензиноколонките", "електроколонките" може да се инсталират практически навсякъде, където може да се спре колата. Както на открито, така и под земята.
    Всеки мол, супермаркет, офис-сграда, синя/зелена зона, буферен паркинг на метрото...

  63. 63 Профил на LiberalToTheBones
    LiberalToTheBones
    Рейтинг: 1673 Неутрално

    Вече съм си пуснал поръчка! За догодина ще го имам.

    Nazis, commies, idiots, conservatives, preservatives... Stay away..
  64. 64 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#61] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Ами ти не зацепваш ли, че и на работата ще може да зареждат автомобилите си, щом там има нужда от това?

    Значи цялото нещо в момента е реалност във ФРГ, където цената на електричеството от енергото е €0,30 за кв.ч, а от фотоволтаик е €0,10 за кв.ч.

    Много хазяи слагат фотоволтаици на покрива и продават електричество на наемателите си, като отношението м/у енерго-хазяи-наемател е следното:

    - хазяинът продава ток на наемателите (да кажем на €0,20), акогато има излишък - енегрото му го изкупува на €0,08

    - наемателят е клиент както на хазаяина (когато има слънце), така и на енергото, когато няма слънце

    - енергото продава ток на наемателя, както изкупува от хазяина

    Цялото това нещо е инегрирано в електромери и отчетна система.

  65. 65 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    До коментар [#56] от "realguru":И това сме го обсъждали много...Несравнимо по-лесно евтино и бързо се прави зарядна станция, отколкото бензино/газостанция.
    —цитат от коментар 62 на tie_interceptor


    А измислили сте какво ще правите с пенсиите? :)

    Щото в момента на 1 литър гориво държавата ти прибира повече от 1 лв акцизи и ДДС, които отиват за пенсии? ;)

  66. 66 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    Щото в момента на 1 литър гориво държавата ти прибира повече от 1 лв акцизи и ДДС, които отиват за пенсии? ;)
    —цитат от коментар 65 на realguru


    И това не е само в България. В цяла Европа е така.

  67. 67 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 3161 Неутрално

    До коментар [#2] от "plamen_b":

    Така е. Този Мерцедес е един напълно използваем автомобил в ежедневието. Най-вероятно обаче ще е доста скъп, дори за Мерцедес.

    Gunter glieben glauchen globen
  68. 68 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    За българските условия ел-автомобилите засега стават за ползване през пролетно-летния-есенен период или като градска кола през зимата. Аз бих разчитал и на втори автомобил с ДВГ.

  69. 69 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3234 Неутрално

    До коментар [#64] от "Нинов":
    Е хубаво де ама ти постоянно си мислиш ,че София е като Хамбург! Тук хората работят в града в който покривите са правени преди 50-100г. , хората ходят без кола на работа защото няма къде да се паркира. И дори и да спестиш като намериш екстремисти на ти монтират соларна инсталация без тя да падне заедно с покрива, до 2 дни ще работи на 50% засипана с прах!



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  70. 70 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#69] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    в Б-я в момента електричеството е още евтино и не си заслужава да се слагат фотоволтаици за лично/споделено ползване.
    Иначе в Хамбург няма соларки, защото е доста на север и съответно слънцегреенето не е достатъчто. Там са по вятъра.

  71. 71 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#65] от "realguru":

    Теоритично пенсиите трябва да се плащат от пенсионните фондове, не от държавния бюджед.
    За съжаление, калпавите, крадливи и страхливи управници, не само у нас, но и в цяла Европа, избутват проблема с пенсиите за следващите и така само го утежняват... Докато накрая пенсионните системи не се сгромолясат.
    Все пак, аз предпочитам да мисля за следващите поколения, вместо за миналите, колкото и грубо да звучи...
    Освен това, не мисля, че правителствата ще устоят на изкушението да ударят акциз и на електричеството за зареждане на автомобилите... То и сега има акциз за юридическите лица.

  72. 72 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#55] от "tvr18355030":

    "И само за пример колко голям "разбирач" си."

    Аз много бих се радвал да не съм прав. Много бих искал, да има батерии с такава плътност и дълъг живот. Или поне цената за рециклиране на батерията да не е по-висока от 30% от цената на нова батерия. Уви, засега това не е така, а съм се нагледал на обещаващи прототипи и експерименти. Но реалността е много по-простичка - отваряш ценовата листа, избираш си автомобил на ток, гледаш цената на аналогичен автомобил със същото шаси, вадиш разликата, делиш на 2.4 (сегашната цена на нафтата), делиш на среден годишен пробег, после на 100, получаваш число което трудно ще накара някого да посегне към такова изделие. И статистиката на возилата дори в белите екологични и богати държави го показва 1,5-3% от общия брой, а у нас да не коментираме.
    А тази работа с охлаждането, ще се радвам да прочета, разбира се, ако предоставиш някой "разбирачески линк", но съм силно скептичен. Охлаждането помага батерията да не се взриви и да се използва оптимално, но не подобрява броя на циклите. И няма какво да ми даваш примери с кола, която струва ебаси-мамамата, с възможно най-добрите батерии на пазара. Такава кола трябва да мине не 250 000 км, а 500 000, за да си някъде около нулата.
    Да не кажеш, че съм голословен, ето ти линк, който обобщава всичко което съм чел по въпроса, както и опитът ми с мобилни устройства:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_battery #Battery_life


  73. 73 Профил на Mladen Stefanov
    Mladen Stefanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Леко не ми се връзват някой неща:

    "...има автономност от над 450 километра"
    "...а разходът на ток - 22.2 киловатчаса на 100 км."
    "Литиево-йонната батерия на ;foe.d е с енергиен капацитет 80 киловатчаса"

    Е верно че повтарях заради математиката ама пък все 2+2 мога да сметна.

  74. 74 Профил на ScorpioH
    ScorpioH
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тази тема е пълна с теоритици, но е хубаво да погледате youtube-канала на един полу-норвежец на име Bjørn Nyland за да видите нещата на практика (например как серийната Hyundaj Kona изминава 830км. за експеримента).
    Истината е че държавите с висок стандарт вече минават на електрозадвижване а ние по-бедничките роднини само умуваме колко е кисело гроздето. Ако преди 5 год. на Тесла се гледаше с насмешка, то вече всички големи правят серийни ел.автомобили. Мерцедес отдавна работи по този сегмент, но е прекалено голямо име и не може да си позволи недоизпипана работа. Вече имат съвместна разработка за зарядни станции Ionity която вече се инсталира в Европа.
    В краткото бъдеще всичката енергия ще е от възобновяеми източници, а не от лимитираните изкопаеми. За всички коментатори тук искам да кажа че ДВГ е отживелица и искате или е не, той ще остане в историята, защото светът върви напред. Разберете че и пишещата машина върши работа, но друго си е да пишеш на компютър, нали?
    Заб.: Не съм зелен, червен или друга разцветка а просто реалист.

    ScorpioH
  75. 75 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Леко не ми се връзват някой неща: "...има автономност от над 450 километра""...а разходът на ток - 22.2 киловатчаса на 100 км.""Литиево-йонната батерия на ;foe.d е с енергиен капацитет 80 киловатчаса"Е верно че повтарях заради математиката ама пък все 2+2 мога да сметна.
    —цитат от коментар 73 на Mladen Stefanov


    Това е когато има попътен вятър и нанадолнище...

  76. 76 Профил на Su
    Su
    Рейтинг: 18 Неутрално

    До коментар [#38] от "iak":Явно някои неща за батериите не са ти известни. .
    —цитат от коментар 47 на Ivailo Ivanov


    Доста неща не са ти известни за батериите щом смяташ, че нямат никакъв прогрес от 30 години насам.
    Има интернет малко се ограмоти и тогава пиши:
    https://www.economist.com/graphic-detail/2017/08/14/the-growth-of-lithium-ion-battery-power

  77. 77 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#47] от "Ivailo Ivanov":

    Цялата ти теза се гради на това, че една електро кола като измине 160 000 км. или 8 г. отива на боклука. Което не е вярно. Това че производителя е калкулирал гаранция точно 8 години, когато ще се скапе батерията иначе се минавал е просто глупаво. Защото ще значи. Че като купиш бензинова кола с гаранция 3 години, тя ще се скапе на третата година за да не се мине производителя.
    Опитай да ни покажеш линк в които се твърди, че батериите могат да издържат само 1000 цикъл? Има тесли на 300 000 км. и батериите им са над 90 %. Това като факти.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  78. 78 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Няма спор, че посоката е вярна и няма връщане назад. Лошото е, че в момента ел. колите са луксозни играчки за богати хора и фирми..а идеята на по-чистия и удобен свят е да са масови...за съжалание не виждам как ще станат масови в близките 5 години

  79. 79 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2819 Неутрално

    В краткото бъдеще всичката енергия ще е от възобновяеми източници, а не от лимитираните изкопаеми. За всички коментатори тук искам да кажа че ДВГ е отживелица и искате или е не, той ще остане в историята, защото светът върви напред. Разберете че и пишещата машина върши работа, но друго си е да пишеш на компютър, нали? Заб.: Не съм зелен, червен или друга разцветка а просто реалист.
    —цитат от коментар 74 на ScorpioH


    Тези прогнози ми приличат малко на онези прогнози дето петрола свършвал и щял да стигне цена от 200, 500 долара за барел. Бла, бла. Сещаш ли се преди 10 год бяха много модерни. Тогава също вървяха приказки за електромобилите как били бъдещето. :)

    И реднеците измислиха фракинга. И се оказа, че само в един от техните басейни за добив имат за над 500 год напред нафта. :)

  80. 80 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#74] от "ScorpioH":


    Тази тема е пълна с теоритици, но е хубаво да погледате youtube-канала на един полу-норвежец на име Bjørn Nyland за да видите нещата на практика (например как серийната Hyundaj Kona изминава 830км. за експеримента).
    —цитат от коментар 74 на ScorpioH


    Айде Бьорн като изкара нещо на пазара със цена гаранции и спецификации ще говорим пак, инак много се радвам, че си уплътнява свободното време човека

    Истината е че държавите с висок стандарт вече минават на електрозадвижване а ние по-бедничките роднини само умуваме колко е кисело гроздето.
    —цитат от коментар 74 на ScorpioH


    Истината е, че в тези държави електромобилите не са повече от 3%. Това е след масирана зелена пропаганда, данъчни облекчения и данъчни утежнения за алтернативите. Невероятно постижение наистина...

    Ако преди 5 год. на Тесла се гледаше с насмешка, то вече всички големи правят серийни ел.автомобили.
    —цитат от коментар 74 на ScorpioH

    Никой не гледа с насмешка на компания която не е на печалба от продажби, но пък е на мега печалба от ръст на цените на акциите си. На такава компания се гледа със завист и свито сърце - ще се спука ли, преди и ние да се включим в тази игра на късмета, или няма да се спука? Затова и компании като Мерцедес едва сега плахо, в един ограничен сегмент правят първи опити. И вероятно ще са последни опити.


    В краткото бъдеще всичката енергия ще е от възобновяеми източници, а не от лимитираните изкопаеми.
    —цитат от коментар 74 на ScorpioH


    Колко кратко ще е това време? Протоколът от Киото вече е на 20 години, а дори най-модерните енергетики са на 15% веи, като в това число влиза и ВЕЦовете, кото се ползваха където може и преди. С тези темпове, за едно 200 години ще сме 100% на ВЕИ, амин!

    За всички коментатори тук искам да кажа че ДВГ е отживелица и искате или е не, той ще остане в историята, защото светът върви напред.
    —цитат от коментар 74 на ScorpioH


    Поинтересувай се малко. Още преди Форд модел Т (да не се бърка с Тесла, модел С), началото на 20 век е имало електромобили. Даже е имало състезания с такива коли. Доста смъртоносни, между другото, преди да ги забранят. За 100 години прогрес ДВГ е по-ефективен и разпространен от всякога и нито една статистика не намеква промяна по въпроса. На каква база се правиш на Нострадамус не знам.


    Разберете че и пишещата машина върши работа, но друго си е да пишеш на компютър, нали? Заб.: Не съм зелен, червен или друга разцветка а просто реалист.
    —цитат от коментар 74 на ScorpioH


    Като се замислиш козия крак е на няколко милиона години, вече е отживелица, да вземем да къртим дограмата с мини експлозиви?
    И не, не си зелен, червен или на точки, но не си и реалист. Просто не си информиран достатъчно. Мислиш, че щом си ходил до Копенхаген (да речем) и си видял 10 тесли, значи работата ясна - това е бъдещето. Е, по тази логика и в България всеки десети има Тесла, щото и аз на път за работа виждам цели 2 броя. Ама реалността е друга история.

  81. 81 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1605 Любопитно

    Имам два въпроса - как така "еко" автомобил може да тежи 2.5 тона. За хора ли е направен или за угоени нерези?

    - по екологичен ли е на ток, отколкото ако тия 2.5 тона се задвижват на метан?

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  82. 82 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1052 Весело

    До коментар [#27] от "dosetliv":Абсолютно погрешна сметка сметка!1. След 8 години гаранция, батерията не спира да работи а прости изтича гаранцията. Разхода за ток в България на нощната тарифа не е 5 лв., а 3 лв. 3.
    —цитат от коментар 38 на iak


    Негатив

    Гаранцията е 8 г , или 160.000 км, и което масово се премълчава - капацитет в края 70% от началния. Което значи, че батерията ти е доникъде и оставаш с под 70% (не спира изведнъж работа). Тоест пробегът пада наполовина и след това никой не знае колко бързо деградира (явно доста бързо, щото иначе щяха да дават двойна гаранция)
    Нощен ток може да пълниш само ако караш на градско и си прибираш колата дОма. И то само отчасти, понеже едно зареждане е 12 - 13 часа

    Като си много умен и правиш абсолютно негрешни сметки - оди си тегли един бърз кредит от Пощенска банка да си купиш електрокар - ше се избие за нула време и излизаш на яка далавера.[quote#51:"dosetliv"][/quote]

    Започна да пишеш тотални глупости!
    1. Батерията ти остава на 70 %, а пробега ти става на-половина.
    А то пробега е право прпорционален на заряда на батерията и после
    2. Никой не знае всъщност какво става с батерията :):):)

    Това се нарича оплитане като пиле в калчища :)
    Продължителността на зареждането на батериите завси от големината на батерията. Малки те коли - като Рено Зое ги зареждаш от контакта за 8 часа. Ако си купиш една зареждачка (която стрива под 500$) и сложиш 50 амперов бушон, зареждаш големите 75 КВч- ви батерии на Теслата под 8 часа. Супер елементарни неща



    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  83. 83 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1052 Весело

    До коментар [#53] от "Ivailo Ivanov":

    Екологическото предимство на ел. колите е огромно несравнимо. Това че в България управляват идиоти, какво общо има с екологичността на електричките?

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  84. 84 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ivailo Ivanov":

    Човече, ето колегата Регуларо ти е пуснал статистика от реалността не от луната:
    https://images.hgmsites.net/med/tesla-model-s-mileage-vs-remaining-battery-range-as-of-apr-2017-source-dutch-belgian-tesla-forum_100605182_m.jpg
    Теслите си минават 200 000 км. за сега без проблем.

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  85. 85 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#47] от "Ivailo Ivanov":Цялата ти теза се гради на това, че една електро кола като измине 160 000 км. или 8 г. отива на боклука. Което не е вярно. Това че производителя е калкулирал гаранция точно 8 години, когато ще се скапе батерията иначе се минавал е просто глупаво. Защото ще значи. Че като купиш бензинова кола с гаранция 3 години, тя ще се скапе на третата година за да не се мине производителя. Опитай да ни покажеш линк в които се твърди, че батериите могат да издържат само 1000 цикъл? Има тесли на 300 000 км. и батериите им са над 90 %. Това като факти.
    —цитат от коментар 77 на iak


    Всъщност е точно така - колата като мине гаранционния си срок отива на боклука! Боклука се казва Източна Европа. И ако това ти звучи куриозно, нека оправим малко числата:
    -средният гаранционен срок на една кола е 5 години, на някои - 7 години.
    -за този срок една кола минава над 150 000, не случайно гаранцията се дава като - '5г. ИЛИ 150 000". Един масов ДВГ особено новите "даунсайзинг" бензинови турбо мотори са за... основен ремонт. Скъпите, качествени коли с мотори, които издържат по 500 000 км не струват по 10 000-15 000 Евра. Има защо.
    -основният ремонт на един ДВГ не е бог знае колко скъпа операция. Да речем 1000 евра у нас, 2-3 хил на запад. Затова на запад евтините возила не се рециклират, а се продават в източна Европа. Данъците подпомагат тази посока на движение.
    -Съвсем не е случайно, че в БГ така нареченият "нов внос" на коли с пробег 150 000км е градски мит. Няма такова животно.

    Но ако една обикновена кола може да се кара още 200 000 км след като направиш ремонт и прекараш безброй часове по авто сервизите, то за електромобила това не е така. Специално следя всеки един производител какво обявява по повод изкупуване и рециклиране на батерии. Всички си траят като бити пе****си, единствено за Нисан лиив съм виждал цени от 5000 паунда, не е ясно обаче дали е за малката (120 км) или за голямата (350 км) батерия. А щом се мълчи по въпроса, щом дори на сайта на Фолксваген не може да се намери цена за е-голф (не съм гледал напоследък), то явно има нещо гнило в Дания. Ти ми кажи какво е.
    Аз градска двуместна ел-кола която паркира на 1/2 място от нормална кола ще си купя тутакси, ако:
    -струва до 10 000 евра
    -минава поне 100 км с един чардж
    -цената на смяна на батерията не е повече от 3000 евра.
    Толкова е просто.

  86. 86 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ivailo Ivanov":

    С 10 000 евра не можеш да си купиш кола. Съжалявам. За тези пари можеш да си купиш "нещо" с много компромиси

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  87. 87 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    До коментар [#64] от "Нинов":

    Не е толкоз проста системата.
    При либералния ток заявяваш почасови количества ток, дето ще харчиш. Ако харчиш точно по график - става 1:1 по договора. Ако харчиш по - малко - плащаш неустойка за непотребения (щото има разход да ти го осигурят баш за тоя час). Ако харчиш повече - плащаш на яко по- дебела цена.
    Хазаинът може да ползва фототока за собствени нужди (ти го продава) и излишъка да продава на държавата по борсова цена (8 центи). Държавата обаче му го плаща по твърда субсидирана цена от (примерно) 20 центи, като разликата от 12 центи се разпределя като обща зелена такса между целокупния матрял.
    Понеже фототока не се знае кога ше го има и кога - не, или ше плащаш не енергото неустойка за непотребен ток, или ако заявиш по- малко за сметка на фототока , ше плащаш по дебелата тарифа, когато него го отнема.

  88. 88 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ivailo Ivanov":Човече, ето колегата Регуларо ти е пуснал статистика от реалността не от луната:https://images.hgmsites.net/med/tesla-model-s-mileage-vs-remaining-battery-range-as-of-apr-2017-source-dutch-belgian-tesla-forum_100605182_m.jpg Теслите си минават 200 000 км. за сега без проблем.
    —цитат от коментар 84 на iak


    И аз ти писах по-горе. За да продължат да нямат проблем трябва да минат много повече от 200 000. Предвид цената - към 500 000. И тогава ще си просто на НУЛА, не на печалба. Хората си купуват тесла съвсем не заради евтиното возене (което не е евтино), а заради ускорението и лукса. Защо мислиш няма теслов аналог на Народната кола Бръмбар? ПроЗД е чунким... Елън... ама хич даже не е прост. Ние сме прости, щото му даваме да ни баламосва.

  89. 89 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1052 Весело

    До коментар [#85] от "Ivailo Ivanov":

    Нормална кола като Тесла 3, струва 25 000 $ след данъчните кредите. Препоръчвам ти това. 510 км. с едно зареждане. За съжаление има над 500 000 заявки преди теб. От глупаци, които не разбират :)

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  90. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#87] от "dosetliv":

    Цъ.
    Имаш стара информация.

    Гарантираната изкупна цена от държавата от доста години падна на €0,08 за кв.ч, което за новопоставените фотоволтаици прави изгодно само добив за собствено ползване.

    Например АЛДИ масово поставят на магазинтите си фотоволтаици с цел да си гарантират за сл. 25 години цена на електричество от €0,10 цента = на себестойността на съоръжението + поддръжка.

    Тяхната консумация на ел. енергия съвпада със слънцегреенето - тоест ако има слънце - има ток, който те горят на момента на цена €0,10 кв.ч. вместо €0,30 от енергото.

  91. 91 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#85] от "Ivailo Ivanov":С 10 000 евра не можеш да си купиш кола. Съжалявам. За тези пари можеш да си купиш "нещо" с много компромиси
    —цитат от коментар 86 на iak


    Разбира се, че може:
    https://electrek.co/2018/02/08/baojun-e100-electric-car-cheap/

    Просто чакам да дойде и на нашия пазар със съответната поддръжка

  92. 92 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    Леко не ми се връзват някой неща: "...има автономност от над 450 километра""...а разходът на ток - 22.2 киловатчаса на 100 км.""Литиево-йонната батерия на ;foe.d е с енергиен капацитет 80 киловатчаса"Е верно че повтарях заради математиката ама пък все 2+2 мога да сметна.
    —цитат от коментар 73 на Mladen Stefanov


    Дават се усреднени имагинерни разходи за баламосване на матряла. За описвания модел имаме при 0% Battery Degradation (чистак нова батерия):

    50 км/ч -> 148 ватчаса/км -> 518 км пробег
    100 км/ч -> 218 ватчаса/км -> 352 км пробег
    130 км/ч -> 299 ватчаса/км -> 256 км пробег
    160 км/ч -> 427 ватчаса/км -> 179 км пробег

    Като почне постепенно да се износва батерията, в сметките се включва и % Battery Degradation. Освен естественото износване, има и втори вид деградация, в зависимост от околната температура. Ако числата важат за 25 градуса околна темпетатура, както при 0 гр външна, така и при +35 гр външна има съществени разлики в показателите спрямо оптималните.


  93. 93 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално
  94. 94 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Един хубав ден в Бизнес парка дойдоха БМВ с предложение за тест драйв. Всички хукнаха, недочели-недоразбрали, очаквайки я някоя Х5 или Х6... Оказа се колело. Карбонова рамка, батерия и двигател бош... Аз бях сред малкото които го кара. Все пак, цената беше известна предварително - 6000 лв, в периода на промоцията - 5000 лв.
    Усещането беше невероятно. Дори по наклонена рампа след първите 2-3 развъртания колелото ускоряваше до 35 км/час с лекота. Самото колело беше леко, вдигаше се с една ръка... В края на тест-драйва си повтарях само "къде да подпиша? Take my money!"
    И тогава ми просветна - а къде ще го държа? Къде ще отида с това... скъпо нещо? Дори в Дания се крадат по 1 000 000 колелета годишно, а ние сме в третия свят...
    И така приключи всичко

  95. 95 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1191 Неутрално
  96. 96 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1185 Неутрално

    До коментар [#87] от "dosetliv":Цъ.Имаш стара информация.Гарантираната изкупна цена от държавата от доста години падна на €0,08 за кв.ч,
    —цитат от коментар 90 на Нинов


    Ся погледнах - не е от много години, и не е 8 центи. 8,44 е от миналата година и то за 100 квп съоръжения със keine Erlöse aus der Direktvermarktung. Хазаина влиза в първа група с 12,20 центи.

    Това е за тазгодишните, и зависи какъв % са от общопоставените. Щото има и такива къде им плащат по 40 центи и то за още поне 15 години.

    https://www.photovoltaik4all.de/aktuelle-eeg-verguetungssaetze-fuer-photovoltaikanlagen-2017

    Грижата с фототока е в съхранението, щото обикновено се получава кога не ти трябва. Ако е изцяло за собствени нужди, без батерии бе можеш да минеш. Преди време рекламираха някакви немски, къде излизат 7 - 8000 евро за къща с гаранция 10 години. Бяха сметнали че заедно с амортизацията самото съхранение струва 10 центи/квч. Общо токът отива пак на 22.

  97. 97 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2444 Неутрално

    Поддръжник съм на електрическите коли но за жалост все още си остават "къмютър" коли, до ходиш на работа и обратно, в града, около града.

  98. 98 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Мой приятел си купи "нисан Лийв" на 2 години и 24 хил. км за 24 000 лв. Понеже я ползваше и за служебна кола плашаше 600-800 лв. за гориво, сег. плаща 60 -80 лв. за ток. Не плаща за смяна на масло. Не плаща зелена зона. Не плаща пътен данък. Не плаща за ремонти, защото няма какво да се счупи.Направи една проста аритметика за колко време ще си избие инвестицията?
    —цитат от коментар 38 на iak

    1. Като е толкова хубав Лийфа, защо първия му собственик го е купил за 60 бона и след 2 години си го е дал за без пари за 24 - омръзнало му е да пести?
    2. Не плаща за ремонти... от Нисан да не са измислили перпетуум мобиле? А когато все пак светне нещо на таблото, къде е най-близкият оторизиран сервиз? На Лийф честно казано не знам как е, но на Теслата светва "Visit Service", и трябва да те теглят до Автрия - там е най-близкият сервиз. Другият вариант е сам да човъркаш, но като вдигнеш капака пише "Внимание! Високо напрежение 380В" - ако смееш...
    3. Не плаща синя зона, не плаща данъци - ами плащаме ги ние значи вместо него. Без субсидии електромобилите в момента са напълно неизгодни (то и със субсидия не са твърде, но да речем доближават). Ако всички си махнем старите коли и седнем в електромобили, пак ли ще е безплатна зоната и данъка за всички?

  99. 99 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#93] от "Ivailo Ivanov":

    Това си го поръчах... Ако се приеме добре в Германия и Швейцария, откъдето са най-многото поръчки, ще реша, дали да си го купя наистина...

  100. 100 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 333 Неутрално

    До коментар [#91] от "Ivailo Ivanov":

    Това за съжаление може да струва толкова само в Китай и Индия...
    За да отговори на европейските изисквания за безопастност, ще стане двойна цената... поне.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK