Новите идеи на властта за пътната безопасност: Специализирани коли и полигон на шофьорските изпити

Новите идеи на властта за пътната безопасност: Специализирани коли и полигон на шофьорските изпити

© Велко Ангелов



В напреднала фаза е обсъждането за купуване на специализирани автомобили, с които да се полагат шофьорските изпити, и връщането на обучението на полигон. Това каза новият транспортен министър Росен Желязков по време на конференция на тема "Да работим заедно, за да направим пътищата си по-­сигурни - подобрен модел за управление на пътната безопасност и добри практики" в НДК.


По думите му става въпрос за автомобили, които са оборудвани с технически средства, които да дават пълна, ясна и точна информация за поведението на курсиста и за поведението на изпитващия.


"Предстои да се уточни техният необходим брой и необходимият финансов ресурс. Обсъжда се вариантът да бъде възстановено обучението и изпитите на полигон", заяви Желязков. По думите му ще бъде създадено звено за наблюдение на практическите изпити за придобиване на шофьорска правоспособност. Той заяви, че във връзка с техническата изправност на превозните средства се предвижда автосервизите




да дават минимум 6 месеца гаранция за извършените от тях ремонти.


"В публичния регистър на сервизите ще бъде набирана и поддържана цялата база данни по отношение на характеристиките на сервиза, служителите и тяхната квалификация. Това ще дава възможност за създаване на история на ремонтите на автомобилите", заяви още Желязков и добави, че с тези мерки ще се подобри пътната безопасност.


Според него


трябва да се създаде нова стратегия за пътна безопасност.


Участие в конференцията взе и новият вътрешен министър Младен Маринов, който коментира и статистиката и мястото на България сред останалите европейски държави по смъртност на пътя.


"Пътнотранспортните произшествия и последствията от тях са сред най-актуалните проблеми не само у нас, не само в Европа, а в глобален мащаб. Всяка година около 1 млн. и 200 хил. души загиват при пътнотранспортни произшествия в света. Щетата достига милиарди долари", каза Маринов. По думите му, ако не се предприемат спешни мерки, до 2030 г­. катастрофите ще са петата основна причина за смъртност в света. Той обясни, че ЕС и отделните страни членки от години активно работят за повишаване на пътната безопасност, но все още са далеч от заложените цели.


Министърът посочи, че броят на загиналите от катастрофи в България през 2020 г. не бива да надвишава 388 души. И макар през миналата година да има намаление на броя на загиналите в сравнение с предходните две години, все още сме далеч от тези данни, обясни той.


От началото на годината при пътни инциденти в България са загинали 24 деца, т.е. цял училищен клас.


"На практика няма семейство, което да не е пряко или косвено засегнато от войната по пътищата. На тези проблеми няма бързи и универсални решения. Факт е, че ако се използват като политическо оръжие, няма как да постигнем успех", подчерта Маринов.


По думите му, ако се работи с неправителствени организации, частния сектор и се намират и предлагат конкретни решения, може да сме сигурни, че правим всичко, което зависи от нас. "Безопасността на движението по пътищата е ключов приоритет на правителството, но не бива да забравяме, че тя е право и отговорност на всеки гражданин. Пътната безопасност е сложен комплекс от обществени отношения", каза Маринов.


Маринов и Желязков поеха министерските постове, след като предшествениците им - Валентин Радев и Ивайло Московски, подадоха оставки по искане на премиера Бойко Борисов. Причина за това стана тежката катастрофа в Своге, която отне живота на 18 души. Като една от основните причини за инцидента бе посочено лошото състояние на пътя. Разследването по случая все още продължава, а обвинение досега получи само шофьорът на автобуса.

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3994 Неутрално

    Пак някакви либерални регулации за повече разходи , но без гаранции ,че спират продажбата на книжки за пришелец и роми които не могат и да четат!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8462 Неутрално

    До коментар [#1] от "eyd13372645":

    Ще кажем, че е много по-лесно да се дрънка пред журналисти и да се вдигне цената на шофьорските курсове, отколкото да се накара КАТ да върши реално задълженията си !!!

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1546 Весело

    Новите идеи на властта за пътната безопасност: Специализирани коли и полигон на шофьорските изпити
    —цитат от коментар 0 на заглавие


    Вярно ли това!
    Аз преди 30 години,
    когато карах изпитите ми за шофьорска книжка
    такива неща съществуваха.
    Сега тия преоткриват топлата вода ли?!?

  5. 5 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3540 Неутрално

    Пак обществени поръчки.

  6. 6 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 370 Неутрално

    Полигон е добре. Но какво помага полигон при неправилно изпреварване, например?
    Полигона ще върнете. Възпитанието, възпитанието кой ще върне?! Това е първото, което липсва на българина. И, както колегите преди мен правилно са отбелоязали, липсата на КАТ на пътя!

  7. 7 Профил на 2011
    2011
    Рейтинг: 474 Неутрално

    По думите му, ако се работи с неправителствени организации, частния сектор и се намират и предлагат конкретни решения, може да сме сигурни, че правим всичко, което зависи от нас
    Аз разбирам - не ме е грижа

  8. 8 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    Много е просто. Камери на всяка крачка и роботи да разпращат фишовете с глоби, а при неплащане да поставят в мрежата автомобилите извън движение. След това камерите да четат номерата на колите и всеки автомобил с неиздължил наказанието си шофьор да се спират и конфискуват.

    подпис
  9. 9 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2891 Неутрално

    Политиците вървят по метода на изключване. Пробват наред всякакви глупости и чакат по една година да се види, че не работят и ги изключват. Така към следващата глупост.

    подпис
  10. 10 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2381 Весело

    Предлагам циганите - нарушители като наказание да бъдат демонстративно заснети зад волана на учебна кола, за да може всички от миллета да им са подиграват...

    Генерал Сандокан с двата МИГ-а
  11. 11 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9211 Неутрално

    Жестоки наказания за джигитите трябва да има. Нищо друго няма да свърши работа.

  12. 12 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    Разследването по случая все още продължава, а обвинение досега получи само шофьорът на автобуса.

    Знаехме си! Въобще не съм си представял, че някой ще заколи кокошката, която снася златни яйца!

    Светът върви ускорено към автономни автомобили, но това не е стигнало до главните им мозъци! За тези отговорни лица написаните планове са свършена работа! 388 души са планирали да загинат в годината Х. Сигурен съм, колкото и грозно да звучи, те ще преизпълнят плануваното!
    Некадърниците вместо да пишат планове, трябва да напълнят улици и пътища с контролни органи! Ако нашите не достигат, да внесат от Германия, Холандия, Франция. Много е трудно да се сетиш, че пътните платна в БГ са безконтролни!!!

  13. 13 Профил на Storm Rider
    Storm Rider
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Не е ли най-добре първо да изкарате катаджиите от храстите, кафенетата, малките улички и отвсякъде където се крият и да ги накарате да започнат наистина да помагат и регулират движението?! Защото е като в Ориента...!
    Или поне сложете камери и монтирайте катаджиите в офисите да следят мониторите... Ама то сигурно и това ще ги мързи да правят...., пък и няма директен контакт.

  14. 14 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1397 Неутрално

    6 месеца гаранция и приказка.Четох едно изследване,че 80%от резервните части са ментета.Даже и малка гаранция да има,майсторите няма да пробутват ментета.

  15. 15 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 460 Любопитно

    Имам едно питане към т.нар. господа.
    Лицето Х кара курсовете и взима шофьорска книжка през лятото. То не знае как да шофира при дъжд, да не говорим при сняг и лед.
    Кой ще е виновен за неговото калпаво обучение?
    Не е ли редно да се направи полигон, на който да се симулират подобни условия?

  16. 16 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 804 Неутрално

    След като шофирането на запалени светлини даде толкова добър резултат, предлагам и паркиралите коли да бъдат със светнати фарове.


    Тва дупки, липса на маркировка, липса на знаци, храсти заели половината габарит от пътя, недостатъчни мантинели нямат отношение към смъртността на пътя.


    Да бъдат осветени кръстовищата е чиста фантазия ....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK