"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

© Тойота



След 12 години живот моделът "Аурис" отпада от гамата на "Тойота", а на негово място се връща "Корола" седан. След като на автосалона в Женева от компанията представиха третата генерация на "Аурис", на продължаващото до неделя изложение в Париж, същата кола вече може да се види като "Корола".


Освен като хечбек автомобилът беше показан и като комби. И при двата силуета се набляга на хибридното задвижване, като то вече е в две версии - със 122 и 180 конски сили. "Корола" с дизел вече няма да се предлага, като който не иска хибрид, може да поръча модела с 1.2 турбобензин със 116 коня.

"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

© Тойота


С по-мощната хибридна система "Корола" хечбек се ускорява до 100 км/ч за 7.9 секунди, а с по-слабата за 10.9 секунди. Комбито е с 0.2 сек. по-бавно. Разходът на гориво е съответно 3.8 и 3.4 л/100 км без значение дали става дума за хечбек или комби. От "Тойота" отбелязват, че по-мощната хибридна система вече позволява движение само на ток до 115 км/ч.


"Корола" хечбек и "Корола" комби, която направи дебютът си на автосалона в Париж, са качени на нова платформа, която осигурява по-комфортна возия, по-голяма сигурност и по-вълнуващо пътно поведение. Докато хечбекът е с 4 см по-дълъг от предшественика си (вече 4.37 м), комбито е удължено с почти 6 см (до 4.65 м).

"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

© Тойота


Междуосието на комбито е увеличено с цели 10 см до 2.7 м., докато за версията с пет врати е с 4 см по-голямо (2.64 м). При окачването предното е леко променено, докато задното е изцяло ново. Срещу доплащане се предлага и ходова част с променливи характеристики.




Сред техническите новости при "Корола" заслужават отбелязване светодиодните фарове и появата за първи път при "Тойота" на дигитално приборно табло. "Корола" ще се предлага с няколко уеб базирани услуги, сред които възможност за изпращане на локация от навигацията в колата до мобилния телефон или обратно, анализ на стила на шофиране, локатор за намиране автомобила и напомняне за предстоящо техническо обслужване.

"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

© Тойота


Новост за "Корола" комби е и автоматичната врата за багажника, която се отваря сред прокарване на крак под бронята на автомобила.


Дебют за европейската версия на RAV4


В Париж дебютът си направи и европейската версия на петото поколение на кросоувъра RAV4. Той използва същата платформа като "Корола". При същата дължина като предшественика RAV4 има с 3 см. по-голямо междуосие (2.69 м).

Серийно хибридните версии на RAV4 са решени в два цвята.

© Тойота

Серийно хибридните версии на RAV4 са решени в два цвята.


Както и при "Корола" така и при RAV4 дизелов мотор вече не се предлага. На разположение са 2-5 литров бензинов агрегат и хибрид с мощност 222 конски сили, или с 25 коня повече от предшественика. Задвижването може да е предно или 4х4, като при хибридите бензиновият мотор върти предните колела, а електрическият задните.


При бензиновата модификация на "Тойота" RAV4 версиите 4x4 разполагат и с диференциал, който прехвърля въртящ момент между лявото и дясното задни колела.

Новост за "Тойота" е възможността картината от камерата за заден ход да се показва в огледалото за обратно виждане.

© Тойота

Новост за "Тойота" е възможността картината от камерата за заден ход да се показва в огледалото за обратно виждане.


"Камри" се завръща в Европа след 14 години


Другата новина, която дойде от "Тойота" на автосалона в Париж е завръщането на пазарите в Европа на "Камри" след пауза от 14 години. Според японците дизеловият скандал дава шансове на модела в D сегмента да намери купувачи.

"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

© Тойота


Засега "Камри" ще се продава само в Западна Европа. Осмото поколение на седана с дължина 4.89 м, от който от 1982 година до сета са купени над 19 млн. бройки в цял свят, идва само като хибрид с мощност 218 конски сили. Лимузината се ускорява до 100 км/ч за 8.3 секунди, а средният разход на гориво е 4.2 л/100 км.
"Тойота" пенсионира "Аурис" и връща "Корола" хечбек

© Тойота


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    Разходът на гориво е съответно 3.8 и 3.4 л/100 км без значение дали става дума за хечбек или комби.
    ===================
    Демек данните за разхода се дават, колкото да има данни. Няма как разходът на комби и хечбег да е един и същ. Освен ако не са им докарали едно и също съпротивление и тегло.

  2. 2 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 765 Неутрално

    "... дизелов двигател не се предлага ... " Дали немските братя ще поемат и те щафетата. Дискусията дизелова или бензинова алтернатива стана много емоционална след скандала с Фолксваген. Сега няколко германски града дискутират забрана за дизелови коли и проблемът стана дори политически.

    Никой не говори за газова алтернатива, сигурно защото газът е все още в ръцете на лошите.

  3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Дано са им сложили по-големи батерии, че сегашните на Аурис не стигат да изкарам колата от подземният паркинг.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 297 Неутрално

    В USA вече Тесла Модел 3 бие по продажби Тойота Корола последните месеци.

  5. 5 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Много е интересна концепцията на задвижването на Рав4.Същата се използва от луксозния SUV на Лексус.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  6. 6 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    До коментар [#1] от "Цайко":

    Като гледам снимката не виждам да има разлика в съпротивлението.А разликата в масата явно е незначителна и затова им дават еднакъв разход.
    То и без това е разход измерен по една
    особена методология.В ежедневието съм сигурен че и двете ще дадат по висок разход.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  7. 7 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jalis Ironhammer":

    Аз не мисля, че тела с различна форма имат едно и също съпротивление, но знам ли - японецът може да е измислил нова физика. Той тамагочи измисли, та една физика ще му се опре, нали така.

  8. 8 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    Имам предишния (по-скоро сегашния) модел и естествено разходът не е точно такъв, който явно е по NEDC, но е доста добър - варира между 4.3 и 5.5 л/100 в зависимост от натовареността на трафика в София, в час пик и външната температура.

    По-интересното е че хибридите на Тойота са по-евтини от дизел с автоматик. Да не говорим, че нямат почти нищо за обслужване - 0 ремъци, климатика е електрически към батерията, водната помпа също, няма скоростна кутия и съответно няма и съединител, няма стартер и алтернатор, накладките се ползват изключително рядко.

  9. 9 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    До коментар [#7] от "Цайко":

    Това е интересен въпрос.От една страна предницата е напълно идентична и съпротивлението е еднакво , но от друга по голямата дължина на тялото води до различно обтичане на автомобила.
    А може би просто са открили че при скоростите с които се движат разликите са твърде малки.Кой знае.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  10. 10 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Само да питам - как така нямат скоростна кутия?

  11. 11 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    +++ някои хора трудно свикват с коли с варио вместо стандартна трансмисия.Аз имах предишния модел на Приус преди години и бях много доволен.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  12. 12 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    До коментар [#10] от "tko42434569":

    Имат планетарен механизъм, в който на различни места са закачени 2 ел. мотор/генератора и бензиновия мотор. "Смяната" на предавките (не се усеща, само двигателя сменя оборотите) става чрез промяна на скоростта на въртене на единия ел. мотор/генератор. Задната е с ел. моторите.

    От22 минута: https://youtu.be/dLNDGUISTYM

    Съществува съединител, като част, но той е просто за всеки случай и да не е твърда връзката към ДВГто. Никога не се сменя.

  13. 13 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 240 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":Само да питам - как така нямат скоростна кутия?
    —цитат от коментар 10 на tko42434569


    Чисто електрическите май не им трябва скоростна кутия. Поне до колкото мога да си представя един електромотор.

  14. 14 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1596 Неутрално

    До коментар [#11] от "Jalis Ironhammer":

    И все пак е важно да се уточни, че това не е Варио тип CVT с V образния ремък и доста рискове.

  15. 15 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    До коментар [#14] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Моя грешка.Мислех че е точно с такава трансмисия.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  16. 16 Профил на Pow
    Pow
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Не са лоши колички, но цената им не е адекватна спрямо материалите и комфорта, особено на стартовото ниво на оборудване.

    Give a man a mask and he’ll tell you the truth
  17. 17 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Интересно е на автомобилния пазар. Масовите марки са значително по-иновативни от претенциозните и бутикови. Но, нещата ще се саморегулират. Рискът е европейското и основно немското автомобилопроизводство да се самозадуши.

    generator
  18. 18 Профил на Yomega
    Yomega
    Рейтинг: 864 Неутрално

    Интересно ми е как производителите на автомобили може да ги разделиш на две групи с оглед как кръщават моделите си:

    - букви и цифри - МБ, БМВ, Ауди, Пежо Ситроен, Фиат...
    - думи - Тойота, Хонда, Сузуки, Форд, Опел, Рено, Порше, ФВ ...

    не знам къде, кой, кога и как ги решава тия работи :)



  19. 19 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3329 Неутрално

    До коментар [#6] от "Jalis Ironhammer":

    Имам една добра позната, която кара новичка Тойота C-HR хибрид. Та, по нейни думи, реалният разход се движи към 7 на сто, с двигател 1.5 бензин.

    Бивш tww09306483.
  20. 20 Профил на Jalis Ironhammer
    Jalis Ironhammer
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    До коментар [#19] от "tww09306483":

    7 на сто предполагам имаш предвид смесен разход.Не е зле макар че очаквах да е по малко.Иначе много го харесвам този модел.

    Underneath this flabby exterior is an enormous lack of character.
  21. 21 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10219 Неутрално

    Корола беше успешна и не знам защо решиха да я спрат, като представят Аурис. Е, сега си поправят грешката...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 22 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#12] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Благодаря, не знаех! Самият аз карам Corolla CVT и мислех, че хибридите са с такава скоростна кутия.

  23. 23 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Нова Корола на 1 г. дава разход на извънградско над 7,5 л./100 км без екстремално каране!

  24. 24 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#23] от "val1320":

    Това абсолютно не е вярно! Нова Корола на 25 000 км. (бензин, CVT) дава разход на магистрално каране (120 км./ч. на круз контрол) 6 - 6,2 л./100. На нормално извънградско е между 5 и 6 л./100 км.

  25. 25 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Тея се уплашиха от новия руски бранд Аурус ( на Путин лимузината, вана и скоро съва ), затова се отказаха от Аурис.

  26. 26 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1163 Неутрално

    До коментар [#9] от "Jalis Ironhammer":

    Да, от една страна въпросът е интересен, но от друга не променя факта, че можеш да заобиколиш законите на НС, но не и физичните.

  27. 27 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Чисто електрическите май не им трябва скоростна кутия. Поне до колкото мога да си представя един електромотор.
    —цитат от коментар 13 на Tod


    Ще им затрябва. Тесла нямаха, но по-усъвършенстваните електромобили като Римак вече почват да имат 2 и повече скорости.

  28. 28 Профил на cmx11486762
    cmx11486762
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Карам Lexus CT 200H ,при изминати 89500 км. , средния разход е 5.2 на 100 км. Удоволствие е да се кара в града или в спортен режим.

  29. 29 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 1100 Любопитно

    Мен повече ме интересува цената на Камри-то, което ще се продава в Европата … :)

  30. 30 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3329 Неутрално

    До коментар [#20] от "Jalis Ironhammer":

    По-вероятно е да става въпрос за смесен разход. Иначе, няма смисъл да купуваш такава кола. Така или иначе, реалният разход е доста над официално обявеният.
    Карал съм Тойота Аурис хибрид и много не останах впечатлен. Карал съм Аурис 1.6 бензин с вариаторна кутия, още по-голяма мъка.

    Бивш tww09306483.
  31. 31 Профил на инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    инж. Ганев - малцинство от 5.87%
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Корола беше успешна и не знам защо решиха да я спрат, като представят Аурис. Е, сега си поправят грешката...
    —цитат от коментар 21 на penetrating

    Хмм,..
    Спряха хечбек-версията и оставиха седан.
    Седанът не е бил спиран.

    Мен повече ме интересува цената на Камри-то, което ще се продава в Европата … :)
    —цитат от коментар 29 на dedo_goshko

    И аз чудя - Камрито по-горен модел ли се явява от Авенсиса ?

    Руският посланик : 80% русофили. Проф. Иво Христов : 80% дебили. Корелация, нали?
  32. 32 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1126 Неутрално

    "Камри" върви много добре и в Русия. Даже там я сглобяват ако не се лъжа.

  33. 33 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#19] от "tww09306483": Карането на хибриден автомобил е специфично и си има тънкости. Силата на хибридите е в градското и смесено извънградско каране. При каране на магистрала няма никакво предимство по отношение на разхода. Аз имах 2 години РАВ4 хибрид 4х4. Среден разход смесен режим лятото ок. 5,8-6л, зимата 6,4 -6.6л. На магистрала средно ок.9л.

  34. 34 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 705 Любопитно

    До коментар [#3] от "Viva la Evolution": Какво разбираш под това, че батериите не могат да те изкарат от гаража?

  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 705 Неутрално

    До коментар [#8] от "chevyvolt, Радев - национален предател!": Това е така, за мен най-дразнещо е смяната на маслото на всеки 12м въпреки, че не си навъртял 30х. км. и маслото е лонг лайф. Даже писах до представителството на Тойота по този въпрос и получих незадоволителен отговор, но поне успях да се преборя аз сам да осигурявам маслото и да не го плащам поне 3пъти по-скъпо на фирменият сервиз.

  36. 36 Профил на Deemer
    Deemer
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Новината ви е доста стара.

    Да ви дам още една - Тойота спира Авенсис, пуска Камри като заместител.

    Не всичко е това, което изглежда на пръв поглед.
  37. 37 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#24] от "tko42434569":

    Има виц за първата брачна нощ на селската булка:Младоженецът си казал "а бе аз на оная работа ли да си вярвам или на тъпана?"Та така и ти-нали я карам,нали виждам?!

  38. 38 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 585 Весело

    [quote#7:"Цайко"]До коментар [#6] от "Jalis Ironhammer":....но знам ли - японецът може да е измислил нова физика. ....

    Японецът не е измислил нова физика, но като направи нещо, то е много по добро от сделаното от майка ти рашка !!!


    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  39. 39 Профил на tko42434569
    tko42434569
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#37] от "val1320":

    Ако разходът е 7,5 л. извънградско значи има някакъв сериозен проблем - или в автомобила, или някъде другаде. Ако е първото, би трябвало да се оплачете във фирмения сервиз.

    Корола е най-икономичният бензин, който съм карал досега.

  40. 40 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1163 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK