Плановете на европарламента за вредните емисии не отчитат реалността, смятат производителите на автомобили

Плановете на европарламента за вредните емисии не отчитат реалността, смятат производителите на автомобили

© Reuters



Подкрепяната от членовете на Европейския парламент политика за намаляване на вредните емисии от автомобилите чрез наказания и въвеждане на задължителни квоти за продажби на превозни средства на алтернативни горива, не отчита реалностите, е позицията на Асоциацията на производителите на автомобили в Европа (АСЕА), разпространена днес.


Преди седмица ЕП декларира амбиция въглеродните емисии от нови автомобили да намалеят с 40% до 2030 г., като се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии. Евродепутатите поискаха още електрически коли или превозните средства, които отделят по-малко от 50 г CO2/км да заемат 35% от пазарния дял на продажбите на нови леки пътнически автомобили и микробуси до 2030 г.


Намеренията са производителите, чиито средни емисии на въглероден диоксид превишават заложените цели, да плащат такса към общия бюджет на съюза, която ще се използва за повишаване на квалификацията и образованието на работниците, засегнати от структурни промени в автомобилния сектор.




От ACEA все пак посочват, че намеренията само по себе си дават правилните сигнали, но са твърде агресивни. От асоциацията подчертават, че коментираните нива на емисии вчера от 28-те министри на екологията от страните от ЕС са доста по-реални. Те предвиждат свиване на отделяните нива на въглероден диоксид с 35%.


"Намаляването на емисиите въглероден диоксид е сред приоритетите на европейската автомобилна индустрия. Всички производители инвестират сериозно в появата сред техните модели на все повече автомобили и микробуси на ток", уточнява по този повод генералният секретар на АСЕА Ерик Йонаерт.


Той уточнява, че макар обсъжданите вчера от министрите на екологията нива на вредни емисии да са по-малко агресивни, те все още създават риск от негативно отражение върху автомобилната индустрия в Европа като цяло.


Снощната среща на министрите на екологията от страните от ЕС се счита за важна отправна точка, която бележи началото на преговорите между Европейската комисия, Европейският парламент и Съвета на Европа. По този повод генералният секретар на АСЕА призова трите институции да работя за финално решение, което балансира между опазването на природата и запазването на производството.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5266 Неутрално

    Еврочиновците не отчитат факта че бързото въвеждане на електромобилите ,индустрията се изправя пред това да уволни хората произвеждащи-блокове,глави,бутала,радиатори,ауспуси.....филтри,масла,гумени елементи!А това са поне 2,5млн.квалифицирани работещи!!!

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 786 Неутрално

    "Преди седмица ЕП декларира амбиция въглеродните емисии от нови автомобили да намалеят с 40% до 2030 г, като се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии"

    Aма разира се - цялата работа е зарад парите на богатите европейци - я с регулации за купуване на нови коли или облагане с повече данъци на старите - трябва да се изстиска европееца до дупка. Много важно, че всичкия транспорт на ЕС отделя към 5% от емисиите на Китай:

    https://bit.ly/2IOfO50

  3. 3 Профил на Dankol
    Dankol
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#1] от "Willy Messerschmitt":

    Не са 2.5 милиона , а около 70 000 човека . Друг е въпроса , че ще трябват работници за заводи за производство на батерии , за заводи за рециклиране на същите батерии,за изработка на зарядни станции , и за подръжка на същите.

  4. 4 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#3] от "Dankol":

    Полека да не дойде в Европа производството на батерии с туканшните цени на енергията (КВч в Германия струва 8 пъти повече от Китай) и местните еко-регулации (то производството на тия батерии не е баш като сладкарската промишленост). Има си съвсем обективни причини поради които производството на батерии в световен план изглежда така:

    https://bit.ly/2IOyRvZ

  5. 5 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Това няма ли да направи европейската автомобилна индустрия неконкурентна в САЩ, където няма подобни изисквания?

  6. 6 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Много важно, че всичкия транспорт на ЕС отделя към 5% от емисиите на Китай:https://bit.ly/2IOfO50
    —цитат от коментар 2 на lustmord


    Ако разгледаш добре линка, който си пратил, ще видиш, че Китайците отделят около 10 000 това, Европа - около 3 000, а САЩ - 5 500. Което, обаче, пресметнато през броя на населението, въобще не говори добре нито за ЕС, нито пък за САЩ...

  7. 7 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 786 Неутрално

    До коментар [#6] от "Лео":

    Казах "транспорта на ЕС" - който има дял между 13% и 20% от общите емисии на съюза:
    (явно статистиките им варират според случая кое ще борим днес):
    https://bit.ly/2PpNfNN
    https://bit.ly/2OhIDN1

    и няма защо да ги пресмятаме на глава от населението, понеже тука коментираме смисъла от дадена политика, за която е статията а извода е, че дори утре всичките европейци да спрат да карат автомобили и да секне целия трафик от камиони, автобуси, кораби и самолети останалия свят ще ги компенсира тия спестени емисии за 1-2 години:
    https://bit.ly/2pJRaJV

  8. 8 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2014 Весело

    "Преди седмица ЕП декларира амбиция въглеродните емисии от нови автомобили да намалеят с 40% до 2030 г, като се ускори навлизането на пазара на електрически автомобили и автомобили с ниски емисии"Aма разира се - цялата работа е зарад парите на богатите европейци - я с регулации за купуване на нови коли или облагане с повече данъци на старите - трябва да се изстиска европееца до дупка. Много важно, че всичкия транспорт на ЕС отделя към 5% от емисиите на Китай:https://bit.ly/2IOfO50
    —цитат от коментар 2 на lustmord


    Ама даже автопроизводителите не искат чак толкова изстискване.

  9. 9 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    Еврочиновците не отчитат факта че бързото въвеждане на електромобилите ,индустрията се изправя пред това да уволни хората произвеждащи-блокове,глави,бутала,радиатори,ауспуси.....филтри,масла,гумени елементи!А това са поне 2,5млн.квалифицирани работещи!!!
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    Същите няма да произвеждат изброеното от тебе, а ще произвеждат частите за електромобили! Къде е проблема? Ааа, електромобилите имат много по-малко части! А трябва ли да плащаме допълнително, за да имат тия хора работа??? Да се адаптират към новите реалности. На времето производителите на каруци са останали без работа с появата на автомобилите. Тях защо не ги оплаквате??? Животът си тече, променя се и не чака никого. Който успее да се адаптира, успее. Който не успее отива на социални помощи и крета някак. Всички останали да спрем и да кретаме като него, за да не се чувства по-зле от нас ли???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  10. 10 Профил на subsonic
    subsonic
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Именно тази борба за намаляване на CO2 емиссите ни навлече на главите "дизеловата чума".

    На хартия дизеловият двигател беше идеалният кандидат за постигане на новите (тогава)цели, тъй като е с около 30% по-ефективен от бензиновия си събрат (30% обща ефективност за бензинов мотор, срещу 40% за дизелов).

    Проблемът обаче придоби нови измерения - многократно увеличение на изхвърляните фини прахови частици и азотни окиси, за които беше приложена кръпката LNT, и в по-голяма степен SCR.

    Агресивното навлизане на електрически автомобили ще дабави нови предизвикателства - изграждане на зарядна инфраструктура и гарантиране сигурността на електро-енергийните системи на страните от ЕС. Не ясно и по каква технология ще се осигури енергията за електромобилите. Идеята, да идва само от възобновяеми източници е много примамлива, но неприложима.

    В повечето случаи регулациите изкривяват естественото развитие на технологиите и раждат чудовища - справка "дизеловата чума".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK