Виетнам заяви автомобилни амбиции на автосалона в Париж



След Китай и Индия Виетнам става поредната азиатска държава с амбиция да остави следа в автомобилната индустрия. На продължаващия до 14 октомври автосалон в Париж пред широката публика се представи марката "Винфаст" (VinFast). Тя е част от най-големия частен концерн в страната "Вингруп", който има 25-годишна история и проекти в строителството, недвижимите имоти, търговията, новите технологии, услугите, образованието и т.н.

Седанът "Лукс А2.0"

© Винфаст

Седанът "Лукс А2.0"


На изложението "Винфаст" представи два концептуални автомобила, които обаче са доста близко до серийни разработки. Те са направени на база платформи на БМВ, които виетнамците са купили. Като цяло от компанията обобщават, че ще предлагат модели, които ще носят духа на Виетнам, ще са с италиански дизайн (на ателието "Пининфарина, б.а) и европейски технологии.
Виетнам заяви автомобилни амбиции на автосалона в Париж

© Георги Пауновски


Седанът "Лукс А2.0" (LUX A2.0) използва двулитров турбобензинов двигател с две мощности - 174 или 228 конски сили. Скоростната кутия е автоматична с осем предавки на германската компания ZF, а предаването е задно.


Кросоувърът "Лукс ЕсА 2.0" (LUX SA2.0) се тегли от същия мотор, но само в неговата по-мощна версия. Скоростната кутия също е на ZF, а предаването може да е задно или 4Х4.
Любопитна подробност е, че външният вид на двата модела е избран чрез допитване до виетнамците през октомври миналата година, като са били предложени десетки скици.

Виетнам заяви автомобилни амбиции на автосалона в Париж

© Винфаст


Според председателя на борда на "Винфаст" Ле Ти Ту Туи амбицията на компанията е да предложи моделите не само във Виетнам, но и в чужбина. Тя допълни, че серийните модели на базата на концептуалните ще се появят на местния пазар още през есента на следващата година.
Виетнам заяви автомобилни амбиции на автосалона в Париж

© Георги Пауновски


В същото време "Винфаст" започва и работа по нови модели, насочени както към вътрешния пазар, така и за износ. Сред тях ще има електрически автомобили, бусове и мотопеди.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9505 Неутрално

    Избягват дизели :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1795 Неутрално

    Виетнам е новото икономическо чудо на Азия, даже много късно се насочиха към колите. Аз очаквам да влязат още по-активно и в компютърните технологии. Цената им на труда е около 50 % по-ниска от тази в Китай и не им липсват инвестиции.

  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2733 Неутрално

    Добро начало. "Муцуната" обаче на колата им прилича доста на последният модел на Опел.

  4. 4 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 845 Весело

    "Те са направени на база платформи на БМВ, които виетнамците са купили. Като цяло от компанията обобщават, че ще предлагат модели, които ще носят духа на Виетнам, ще са с италиански дизайн (на ателието "Пининфарина, б.а) и европейски технологии."

    Не разбрах много какво точно е виетнамското, освен духа де...

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  5. 5 Профил на nevermindme
    nevermindme
    Рейтинг: 259 Неутрално

    "Те са направени на база платформи на БМВ, които виетнамците са купили. Като цяло от компанията обобщават, че ще предлагат модели, които ще носят духа на Виетнам, ще са с италиански дизайн (на ателието "Пининфарина, б.а) и европейски технологии."Не разбрах много какво точно е виетнамското, освен духа де...
    —цитат от коментар 4 на Nil satis nisi optimum


    важното е да не мирише интериора поне на виетнамски джапанки/гуменки

  6. 6 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2015 Разстроено

    Да де, ама хората работят, а не седят по цял ден в интернет да плюят държавата!

  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3708 Неутрално

    Много нестандартни са тези предни и задни светлини. Интересно е дали тези автомобили ще намерят добър прием в Европа или ще са предимно за азиатски потребители.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  8. 8 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 845 Весело

    До коментар [#6] от "cristo_n":

    Да де, ама хората работят, а не седят по цял ден в интернет да плюят държавата!
    —цитат от коментар 6 на cristo_n


    Искам да Ви обърна внимание на два факта.
    1) Аз съм пенсиотер и мога да си пия кафето сутрин и бирата следобед и да си уплътнявам времето както ми е приятно.
    2) Моят рейтинг е достс по-нисък от Вашия, което показва, че Вие "седите в Интернет" доста по-дълго от мен.

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  9. 9 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1502 Неутрално

    Дайба и виетнамците крачат към бъдещето ние вървим в обратна посока, дайба най увредените комунисти ни се паднах на нас...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  10. 10 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    До коментар [#8] от "Nil satis nisi optimum":

    Може би защото аз имам регистрация тук от 2008 година, а ти от 2016 година, не мислиш ли?

  11. 11 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 845 Любопитно

    До коментар [#10] от "cristo_n":

    До коментар [#8] от "Nil satis nisi optimum":Може би защото аз имам регистрация тук от 2008 година, а ти от 2016 година, не мислиш ли?
    —цитат от коментар 10 на cristo_n


    А може би това означава, че до като съм работил, съм работил, а не съм седял в Интернет, както някои от събеседниците ми?

    disclosure: "УКРАИНА, ГРУЗИЯ, МОЛДОВА не са Русия."
  12. 12 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2015 Неутрално

    До коментар [#11] от "Nil satis nisi optimum":

    Има работа и работа - ти имаш ли представа в колко часът (и по коя часова зона започва моето работно време) и в колко часът свършва.
    И в какво се измерва положения от мен труд?

    Айде бай - че сега вече наистина имам малко работа за вършене.

  13. 13 Профил на adsumgm
    adsumgm
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#10] от "cristo_n":
    —цитат от коментар 11 на Nil satis nisi optimum

    burn :))))

    Жени и вино! Вино и жени!
  14. 14 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#7] от "Читател": Аз мисля, че те са си направили сметката, която не вкл. Европейският пазар. За Европа ще им трябват много капитал и работа необходими за реклама, дилърска и сервизна мрежа. Другото е, че не знам кой европейски гражданин ще си купи непознат виетнамски автомобил. Те корейците от СангЙонг не можаха да пробият та камо ли неизвестни виетнамци.

  15. 15 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    Да де, ама хората работят, а не седят по цял ден в интернет да плюят държавата!
    —цитат от коментар 6 на cristo_n


    Защо да я плюят? Да не би да имат простаци за елит, които да харчат милиарди за самовари и гьолове, или големи банки лв да изчезват ей така в небитието?

  16. 16 Профил на миро родозов
    миро родозов
    Рейтинг: 437 Неутрално

    рипоф на алфа ромео :)

  17. 17 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3775 Неутрално

    До коментар [#8] от "Nil satis nisi optimum":

    Поздравления за което. Само да допълня, че рейтинга освен от активността, се формира и от това, дали са се съгласили или не с вашия коментар...

  18. 18 Профил на minusm
    minusm
    Рейтинг: 520 Неутрално

    Ами те са купили лиценз за технологии от предишно поколение. Ще ги продават в Азия на хора, искащи визия на БМВ на цена като за техните доходи. Уин-уин ситуация. През лиценза БМВ изкарва някой лев от хора, които никога не биха си купили седмица. А клиентите на седма серия никога не биха си купили виетнамски автомобили. Никой не губи....

  19. 19 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Комунистически Виетнам прави автомобили!

    А евроатлантическа България на ишлеме слага накрайници на кабели за автомобили. Сикаджията и агитката му наричат това автомобилна индустрия.

    Никога повече мутри начело на България.
  20. 20 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    Някои все още живеят с представи от преди 20-30 години, когато часовниците и колите бяха толкова различни, с различни механизми, качество, концепции.
    В момента се оказва, че 2 часовникови механизми от Швейцария движат 80 или 90% от часовниците "Сюис мейд". Miyota движи може би 90% от кварцовите часовници японски марки. Ако не и 100%. Двигателите на ФВ и Рено са най-масовите в света. Дори и японските автомобили са със запалителна и АВS с-ма "Бош", а спирачките Брембо са във всеки реномиран спортен автомобил. И накрая индивидуалното се оказва опаковката, т.е. купето. Така че в един момент може да се окаже, че виетнамският автомобил ще е напълно приемлив, и със сигурност много по-евтин. Остава една дилърска мрежа, сервизно обслужване, реклама, и след няколко години може да ги видим из Европа.

  21. 21 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3532 Неутрално

    Ами те са купили лиценз за технологии от предишно поколение. Ще ги продават в Азия на хора, искащи визия на БМВ на цена като за техните доходи......
    —цитат от коментар 18 на minusm

    Двигателите много не се променят, порменя се управлението на работата им, горивните им системи, добавят им се по 1-2 турбини. С малки изключения (сещам се Скайактив на Мазда). Т.е. виетнамците са закупили нещо европейско на над средното ниво (макар и не най-актуалното), и на тази база ще си правят разработки.

    За ме е по-любопитното колко им е струвала тази инвестиция? Но със сигурност от Пининфарина са им взели много по-малко, отколкото искат сега консултантите на Богомил Манчев.

  22. 22 Профил на Yarak4You
    Yarak4You
    Рейтинг: 451 Неутрално

    Според едно изследване, което четох Виетнам е държавата в света, където населението има най- голяма вяра в капитализма и пазарната имономика... На едно о челните места бяха и китайците. Там хората си съвместяват концепцията “една държава- две системи” и си развиват икономиката с огромни темпове. От познат, който на скоро беше във Виетнам знам, че наистина дърпат доста напред и далеч вече не са онзи Виетнам от преди десетилетия- беден и разрушен от война, произвеждаш само крем “Виетнамски чудо” и евтини гуменки. В доста добри икономически отношения са и със САЩ и западните инвестиции също са огромни.

    Културата и манталитета на Виетнамците (повлияни от Конфуцианството като тези на Китайци, Корейци и Японци), традицията им да са търговци и приспособяващи се към всяка трудност ще им носи успехи в бъдеще.

    Естествено имат и много проблеми, но е нормално за развиваща се държава, пък и за всяка държава по принцип.

    Ти чукаш и влизаш, а аз влизам и чукам........
  23. 23 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1126 Весело

    До коментар [#8] от "Nil satis nisi optimum":Може би защото аз имам регистрация тук от 2008 година, а ти от 2016 година, не мислиш ли?
    —цитат от коментар 10 на cristo_n


    Нама как да заблудите никого!!
    Ако намате активност в момента рейтинга пада такива са правилата на Дневник!!!
    Дайте пак мантрата за мързела....

  24. 24 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 975 Неутрално

    До коментар [#2] от "boevbisser":

    А като си спомня, че само преди 30-тина години работеха като слуги у нас. В строителството дори ги брояха двама за един, в смисъл един българин... Е, верно, бяха едни от най-добрите кофражисти. И шиеха дрехи доста добре.

  25. 25 Профил на minusm
    minusm
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#21] от "historama":

    Еми да, наистина не е най-актуалното. В седмицата за последен път е вграждан мотор от 158 к.с. при Е23, тоест в периода 1977-1986. Колкото и да не се променят нещата, технологията на тези двигатели е на 40 години и отгоре, щото са разработени, преди да бъдат внедрени все пак... Тази игра я играе и Мерцедес със Сан-Янг, само че с малко по-нови двигатели (от края на 80-те и началото на 90-те години). Двигателите не са лоши, но без да са много мощни, гълтат доста гориво. Това за Европа би било катастрофално, но за Азия е супер, понеже старите двигатели са по-непретенциозни откъм поддръжка и издържат дълго време дори и при тежки условия (жеги, влага)...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK