Споделените електромобили в София вече са над 110



В София вече има над 110 електромобила за споделено ползване, след като предлагащата услугата компания получи още 50 електрически коли "Фолксваген И-ъп!". Плановете са до края на следващата година броят на предлаганите автомобили да е над 350.


Услугата "Спарк" се предлага в София от 11 месеца, като в началото електромобилите бяха 25. За момента регистрираните потребители са над 20 хиляди. Изпълнителният директор на "Спарк България" Стефан Спасов уточни, че плановете за следващата година включват също изграждането на зарядна инфраструктура и разширяване на зоните, където могат да се вземат и оставят колите.


За ползването на услугата е нужно да се инсталира приложение за смартфон и да се направи регистрация. Сред предимствата на колите "Спарк" са, че могат да бъдат оставени навсякъде, където има синя и зелена зона, плюс на още няколко ключови места като молове, големи магазини и бизнес зони. Оттам се и взимат. Заплащането е на база време, като в зависимост от трафика ползването може да излезе по-евтино, отколкото такси.

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4060 Весело

    Браво...от догодина очакваме руската услуга "Спарка" с електро ИЖ-ProПутев Спорт!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Някой ползвал ли е? Споделете, моля.

    Доброто е заразно
  3. 3 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Страхотна услуга, почти винаги оставам доволен. Удоволствие е да се кара електрически автомобил в града - набира скорост мигновено, по-бързо от 99% от колите на пътя, а и е изключително маневрен, заради големината си.

    Единствените ми забележки са свързани с долното:
    1) Липса на коли - наистина в центъра редовно няма достатъчно автомобили. Ако трябва да ходя над 10-15 мин. до колата предпочитам такси и/или личен автомобил. Дано с повишаването на бройката supply/demand да е по-оптимално. В момента просто търсенето е твърде голямо.
    2) Задължението да оставиш на зарядна станция под 10 км - в момента ако на колата ѝ остава заряд под 10 км трябва задължително да я оставиш на зарядна станция, в противен случай има наказателна такса. Колкото и разумно да е това от страна на Spark, за потребителя е изключително неудобно и дори неясно, защото често значи, че дестинацията трябва да се замени значително. Би било добре поне да има достатъчно голям benefit за потребителя в такива случаи, например намаление на цената, допълнителни безплатни минути и т.н., в противен случай просто колите със заряд под 30 км остават константно неизползвани, заради риска от наказателна такса.

  4. 4 Профил на Дневник  пропагандна газета
    Дневник пропагандна газета
    Рейтинг: 298 Неутрално
  5. 5 Профил на dimitarkotzev
    dimitarkotzev
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Чудесна услуга, която ползвам редовно. Иска ми се да видя физиономията на човека, който цъка минуси за нещо, което е удобно, чисто и бързо.

  6. 6 Профил на ProTMG
    ProTMG
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#3] от "J.J.":

    Значи, вървя 10-15 мин., докато намеря колата, и после вървя още 10-15 мин. от зарядната станция до мястото, за което съм тръгнал?
    Ще го направя, няма проблем, но само, ако те ми платят, а не аз на тях.

  7. 7 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Страхотна услуга, почти винаги оставам доволен. Удоволствие е да се кара електрически автомобил в града - набира скорост мигновено, по-бързо от 99% от колите на пътя, а и е изключително маневрен, заради големината си. Единствените ми забележки са свързани с долното: 1) Липса на коли - наистина в центъра редовно няма достатъчно автомобили. Ако трябва да ходя над 10-15 мин. до колата предпочитам такси и/или личен автомобил. Дано с повишаването на бройката supply/demand да е по-оптимално. В момента просто търсенето е твърде голямо. 2) Задължението да оставиш на зарядна станция под 10 км - в момента ако на колата ѝ остава заряд под 10 км трябва задължително да я оставиш на зарядна станция, в противен случай има наказателна такса. Колкото и разумно да е това от страна на Spark, за потребителя е изключително неудобно и дори неясно, защото често значи, че дестинацията трябва да се замени значително. Би било добре поне да има достатъчно голям benefit за потребителя в такива случаи, например намаление на цената, допълнителни безплатни минути и т.н., в противен случай просто колите със заряд под 30 км остават константно неизползвани, заради риска от наказателна такса.
    —цитат от коментар 3 на J.J.


    Мобилни зарядни станции не са ли опция?

    Доброто е заразно
  8. 8 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#6] от "ProTMG"
    Колата се оставя на зарядно само ако е останала с много малко енергия.
    И да, трябва да походиш малко до колата. За съжаление няма как да оставят специално за теб кола пред входа на блока ти, че да не ти се похабят краката от 5-10 минути ходене.
    Ако нямаш платено паркинг място или гараж, то предполагам, че ходиш до мястото, където си паркирал колата си, което често е на подобно разстояние. Да не говорим, че пътят до спирка на градския транспорт за повечето хора също е на такова разстояние от офиса или дома им.

  9. 9 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Продуктово позициониране май съзирам тук.

    Браво...от догодина очакваме руската услуга "Спарка" с електро ИЖ-ProПутев Спорт!
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt

    В Русия са много по-напред от България в предлагането и използването на споделените автомобили.

  10. 10 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#9] от "Panda":

    Да, а освен това може да ти спре произволен автомобил и да го ползваш като такси. Беднотийка.

    The best way to predict the future is to invent it.
  11. 11 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 461 Весело

    Да, а освен това може да ти спре произволен автомобил и да го ползваш като такси. Беднотийка.
    —цитат от коментар 10 на EU defender

    Нещо като Юбер ли?
    Само без приложението ;)
    В интерес на истината това бе много популярно, но по времето на Елцин.
    Сега има бум на компаниите за споделяне на автомобили, популярни са също "Яндекс Такси" и Uber.

  12. 12 Профил на ramm_stein
    ramm_stein
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#2] от "dogwoman":

    Да, нямат грешка. Удобно е, когато нямаш кола или отиваш някъде, където не искаш да взимаш твойта кола.

  13. 13 Профил на WALL-E
    WALL-E
    Рейтинг: 526 Неутрално

    Всичко е въпрос на късмет и часови пояс. Може да има кола пред вратата ти, може да няма изобщо.
    Има едни вълни - сутрин от спалните към центъра и офис зоните, после обратно, после за вечеря и забавления отново към центъра и вечер всичко е обратно по спалните.
    Най-неприятно, за мен поне е да оглеждаш колата за щети и съдържанието и за липси преди да я вземеш.

    Умен и красив жълтопаветник.
  14. 14 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#11] от "Panda":

    Не, стоиш на булеварда в Масква, вдигаш ръка и някой ти спира. Спазарявате се набързо и хоп - такси.

    The best way to predict the future is to invent it.
  15. 15 Профил на Натанаил Великолепни
    Натанаил Великолепни
    Рейтинг: 428 Неутрално

    До коментар [#11] от "Panda":Не, стоиш на булеварда в Масква, вдигаш ръка и някой ти спира. Спазарявате се набързо и хоп - такси.
    —цитат от коментар 14 на EU defender


    Същото е в Астана (Казахстан), доскоро и в Букурещ... Но в Букурещ си беше опасно, особено за сами жени.

  16. 16 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1040 Весело

    ногу найс... интересно каква ли шибаняшка гадост ше измисли бакшиджийското лоби за да им попречи да се развиват...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  17. 17 Профил на Miloslav Antonov
    Miloslav Antonov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Само си представете тази услуга след няколко години, когато автономията навлезе и колите идват да те вземат, паркират се където трябва след като те оставят, закарват се до зарядни станции и т.н. А на Мъск идеята е дори да ти изкарват пари, докато не си ползваш Теслата, и да я отдаваш така като Убър...

  18. 18 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 753 Весело

    Не, стоиш на булеварда в Масква, вдигаш ръка и някой ти спира. Спазарявате се набързо и хоп - такси.
    —цитат от коментар 14 на EU defender

    Ти пък кога си ходил в Москва?

  19. 19 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#18] от "Virgin":

    Пък може и да съм ходил.

    The best way to predict the future is to invent it.
  20. 20 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Яко наказвам бееметата по светофарите. Днеска се возих на едно чисто ново спаркче на 100кв навъртяни само. Как хубаво миришеше на нова кола, хаха. А как искам да го притежавам само за мен, ама 1200лв на месец е прекалено.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK