Неволно превишаване на скоростта е най-честото рисково действие на българските шофьори

Неволно превишаване на скоростта е най-честото рисково действие на българските шофьори

© Дневник



Неволно превишаването на позволената скорост е най- разпространеното рисково действие сред българските шофьори, показва първото издание на изследователския проект "Индекс за безопасно шофиране" (SDIndex). 71% от запитаните 1000 водачи отговарят, че това им се е случило поне веднъж през последната година.


Неправилното планиране на маршрута и попадането в задръстване пък е най-честата причина за повишаване на стреса и нарастване на агресията, като 56% от анкетираните са попадали в такава ситуация. Според проучването българските шофьори имат прекалено висока оценка за себе си и това често ги кара да действат самоуверено и да пренебрегват реални опасности на пътя.


Друг извод от него е, че немалка част от водачите смятат, че рисковото шофиране е характерно за България и те трябва да карат по този начин.


Проучването е базирано на изследователския инструмент DBQ (Driving Behavior Questionnaire), разработен през 90-те години от екип психолози в Манчестърския университет под ръководството на известния изследовател на грешките в човешкото поведение проф. Джеймс Ризън. В България проучването е инициирано от застрахователен брокер.

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1367 Гневно

    Какво "неволно"?!?!?!
    Карам по околовръстното на София с ограничението от 80 км/ч и 90% от колите ме задминават.

  2. 2 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Тъжната истина е, че възприетата култура на шофиране често те принуждава да не спазваш ограниченията, най-вече за скорост. Неведнъж, спазвайки правилата, съм се оказвал на ръба на ПТП по моя вина заради човек, който не го е направил.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  3. 3 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4684 Неутрално

    Много често шофиране с ниска скорост (спазване на безумните понякога ограничения) е по-опасно от умерено нарушаване на ограниченията.

  4. 4 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 869 Неутрално

    ...спазване на безумните понякога ограничения...
    —цитат от коментар 3 на vassilun

    Точно тези ограничения изучиха децата на сума милиционери.

  5. 5 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 803 Неутрално

    Много често шофиране с ниска скорост (спазване на безумните понякога ограничения) е по-опасно от умерено нарушаване на ограниченията.
    —цитат от коментар 3 на vassilun


    Ами цървул, който кара с 70 км/ч. на главен път през ясен слънчев ден предизвиква 200-300 изпреварвания на всеки 100 км, от тях поне 3-5% са рискови. А ако се съберат двама такива цървули рисковите изпреварвания нарастват многократно.

    Никога повече мутри начело на България.
  6. 6 Профил на Подлизурко
    Подлизурко
    Рейтинг: 473 Гневно

    Абе айде стига оправдания на олигофрени с незавършен 3-ти клас, неволно превишил скоростта, неволно говорил по телефона, неволно минал на червено?!?!?
    Невооооллно откраднал, неволно убил?!?!
    После все полицията виновна, е аз имам книжка от 28 години, карам всеки ден и не съм дал 1 стотинка подкуп на полицай. Нямам и нарушения!!!! Неволно пак.

    😜 ЦИК са с Нетрадиционна сексуална ориентация, ам кви В пука? Безплатна проба- в неделя №12 😜
  7. 7 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    В квартала имаме един завой, който е без видимост и от едната страна има винаги паркирани 10-15 коли, което на всичкото отгоре го превръща в еднолентов път. Та там винаги минавам на втора и много често ми се случва да набивам спирачките заради някой ентусиаст, който бърза и кара на късмет. Гении...

  8. 8 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1822 Любопитно

    До коментар [#2] от "phuncky":
    Това не го разбирам. Виждам всеки ден пример как спазването на правилото да караш от най-дясна лента надясно и направо води до рискове (на Шипченски проход), но за скоростта ... как става?

    Никола Йорданов
  9. 9 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    До коментар [#5] от "bgkurshum":

    Ама той никой не те "предизвиква". Българските шофьори като видят кола пред тях и им действа като някакъв тореадор на бик. Ако ограничението е еди-си-колко и човека пред теб кара с толкова НЕ Е НУЖНО да го изпреварваш. Той не те предизвиква и не ти се подиграва и пишката няма да ти стане по-малка ако не го изпревариш.

  10. 10 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 743 Неутрално

    До коментар [#3] от "vassilun":

    ++++++++++

  11. 11 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4753 Неутрално

    Затова, карайте по-бързо, в рамките на малките глоби, и винаги ще бъдете концентрирани, при още по-високи скорости, ще бъдете двойно и тройно по концентрирани.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4753 Неутрално

    До коментар [#12] от "truly":

    Дай по темата, "изостанал автомобил"?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  14. 14 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Какво "неволно"?!?!?!Карам по околовръстното на София с ограничението от 80 км/ч и 90% от колите ме задминават.
    —цитат от коментар 1 на rainbou1


    ми като си амсалак, да спазваш абсурдни ограничения!
    Едно време Кеворк стана звезда на талавизията със едни места на пейки, означени като за "Пътници със билети за Коломбо".

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  15. 15 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#13] от "hamiltonf":

    Какво точно те интересува теб от темата? Скоростта убива. И не случайно това е слоган на множество кампании по света. За теб обаче, както е известно на всички тук, това е погрешно. Значи приключваме дискусията.

  16. 16
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  17. 17 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Какво "неволно"?!?!?!Карам по околовръстното на София с ограничението от 80 км/ч и 90% от колите ме задминават.
    —цитат от коментар 1 на rainbou1


    Ами естествено. Околовръстното прилича на 3 лентова магистрала (има повече платна даже от магистралите ни реално) и е прав път само напред, също така мисля, че е извън пределите на града, но и да не беше в много държави има магистрали, които минават през самия град. Защо ограничението е 80 км/ч при положение, че преспокойно може да е 100-110? На теория не би трябвало да има пресичащи хора (макар че и такива самоубийци съм виждал), няма и леви завои (всичко става с детелини от дясната страна).

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 330 Неутрално

    Какво "неволно"?!?!?!Карам по околовръстното на София с ограничението от 80 км/ч и 90% от колите ме задминават.
    —цитат от коментар 1 на rainbou1


    А я си признай, хубаво караш с ограничението, но в коя лента се движиш? Спазваш ли правилото да се движиш в най-дясна свободна лента? Или и ти като 95% от шофиращите като видят 3 ленти и се изтупурчват в средна или лява? Не се прави на света вода ненапита.

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4753 Неутрално

    До коментар [#15] от "truly":

    Ти си от типа на най-рисковите шофьори, заспалите шофьори.
    За 25 години, прелитайки покрай такива, за 700 000 км. нямам и една драскотина, но спазвам един закон, в населено място, мах 40-50, без телефон, и без други "разводнявания".

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  22. 22 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#8] от "Никола Йорданов":

    "Шипченски проход" е много опасен булевард, ако спазваш правилата. Особено ако си за направо покрай "Galaxy Trade Center", в посока завод "Електроника".

    Относно скоростта, ето един пример: движиш се по "Пейо Яворов" в посока ТВ кула. Там ограничението по цялото трасе е 50 км/ч. Когато се завива към кръговото на ТВ кула, маркировката позволява лентата да бъде пресечена в нейната втора част (първата се пресича от идващите от "Симеоновско" и семинарията. В същото време, някой зад теб я пресича неправилно, с превишена скорост. Така ти се озоваваш в ситуацията, че засичаш този отдясно (който току-що е пресякъл неправилно и ти идва с превишена скорост отзад), а десният, както знаем, е с предимство. Това е почти ежедневие за мен в този участък.


    До коментар [#16] от "skara":

    Съветвам те да си мериш думите, когато ме адресираш.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  23. 23 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#19] от "T.M.":

    Това правило не важи за градски условия. Тук вече идва въпросът "Околовръстното" в града ли се намира, но на това дори Фандъкова не може да отговори.

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  24. 24 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#19] от "T.M.":

    Съгласен съм, че масово българинът е в нарушение, защото не кара в най-дясната свободна лента. И като го питаш защо, отговорите са повече от безумни. Но на околовръстното, при ограничение 80 км/ч и знак за многоредово движение, няма проблем да се движиш в удобната за теб лента. Виж, по Северната тангента е друга работа - там има водачи, които застават в средната лента и карат с 80-90 при свободна дясна. Но мисля, че няма да доживея да видя глоба за подобно поведение в България.

  25. 25 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    Един път в годината превишавали скороростта? Ако карат два пъти в годината може. Относно сранивището че ако другите карат рисково и агресивно и ти трябва да го правиш не е вярно. Предизвикват те, и много често се връзваш, особено ако си имал тежък ден. Но пък е голям кеф да не се вържеш и да си караш нормално. Опитайте!

  26. 26 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2816 Любопитно

    Това не се отнася само за България! Тук в Холандия например около 95% от шофьорите карат в града със скорост около 55-60 км/час при ограничение 50! Разликата с България е че тези, които карат с повече от 5-10 км/час над ограничението са единици, а не всеки втори! Просто неволното леко превишаване на ограничението е нещо което го има навсякъде, а съвсем друг е въпроса че в България половина водачи са си откровени нарушители!

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  27. 27 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#21] от "hamiltonf":

    Въобще не ме познаваш. В населено място винаги спазвам ограниченията. По телефон говоря само през хендс фрий системата на колата. Извън населено място не съм светец, но се старая да се придържам към правилата. Но твоите изхвърляния за бързо и "още по-бързо" са престъпни и меко каьано неразумни. Не ми се хвали за липсата на драскотина и птп - веднъж се случва, но с 250 км/ч няма да имаш възможност да го помниш и разказваш. Жив и здрав и пази все пак хората около теб! Пък те са живи същества - с проблемите си и недостатъците си. Не очаквай всички да са "съвършени" като теб.

  28. 28 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#5] от "bgkurshum":

    Абе..., не ги знам точно какви са...! Но! Миналата седмица, между Велико Търново и Севлиево, един си караше с 40 километра в час... Четиридесет! Подчертавам. С Москвич Алеко...! Бях забравил, че имаше и такива коли. Беше направил колона от поне километър...!
    Понякога се изумявам, какви неадекватни хора има по пътищата, дето нямат идея, къде са във времето и пространството. Някакви изкукали лелки или девойчета, дето правят някакви маневри, да се втрещиш, като ги гледаш... Да не говорим за престарели дядовци, глухи и кьорави, тръгнали по лозя и бостани... Не, че и ние ще сме по-хубави... Ама, опасно е! След някакви пределни години, трябва да се помисли, да се отнемат шофьорските книжки...!

    Бивш tww09306483.
  29. 29 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 2816 Любопитно

    До коментар [#15] от "truly":Ти си от типа на най-рисковите шофьори, заспалите шофьори. За 25 години, прелитайки покрай такива, за 700 000 км. нямам и една драскотина, но спазвам един закон, в населено място, мах 40-50, без телефон, и без други "разводнявания".
    —цитат от коментар 21 на hamiltonf


    Добрият водач не парадира с шофирането си !

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  30. 30 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Само да отбележа очевидното - под тази статия цял куп нарушители на правилата за движение се опитват да убедят онези, които ги спазват, че по-безопасно за тях и околните би било, ако и те се превърнат в нарушители.
    Изглежда смешно, но не е. И докато пътната полиция не започне да си гледа работата - на власт ще е именно асоциалният морал на правонарушителите. На всички нива - от пътищата, та чак до министерства, парламент и агенции. Това е истината. Истината, от която страдаме всички - и правонарушители, и правосъблюдатели.

    Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!
  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4753 Неутрално

    До коментар [#24] от "truly":

    Това което постваш потвърждава, че си наистина от най-опасната група, групата на пътните убийци или самоубийци...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  32. 32 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Абе айде стига оправдания на олигофрени с незавършен 3-ти клас, неволно превишил скоростта, неволно говорил по телефона, неволно минал на червено?!?!?Невооооллно откраднал, неволно убил?!?! После все полицията виновна, е аз имам книжка от 28 години, карам всеки ден и не съм дал 1 стотинка подкуп на полицай. Нямам и нарушения!!!! Неволно пак.
    —цитат от коментар 6 на Подлизурко


    Неволно значи не видял знак в шубраците,крив или обърнат на някъде,

  33. 33 Профил на 911
    911
    Рейтинг: 765 Неутрално

    Ограничението на коростта на един участък НЕ СЕ ОПРЕДЕЛЯ ОТ ТОВА КОЛКО МОЖЕШ ДА ВДИГНЕШ НА НЕГО! Но явно много ит пишещите горе мислят, че като може да вдигнеш 120 км/час, значи е ОК да караш с толкова.... И всеки, който не се движи с толкова е "заспал", "салтак" и т.н. кретен... аз само ви пожелавам това ви мислене да не ви вкарва в неприятни ситуации - нито вас, нито колегите ви шофьори около вас.

    Само помислете друго - максималната скорост е определена за безопасност и е функция на - състояние и цел на пътя, видимост, натовареност и т.н. Има много пътища, които са идеални от всякъде, но както се казва - "не водят наникъде". Иначе казано - свързани са с участък а ограничена пропускливост. В такъв случай броят на колите, които могат да преминат през т.нар. "стеснение" ("bottle neck") реално налагат ограничение на скоростта на хубавия участък. Иначе се получава, че хвърчиш със 120 на хубавия участък, и спираш до нула на лошия, който не може да поеме натоварването. Няма да споменавам за какво пререждане, бутане, ръгане и неспазване на маркировки, знаци става дума. Но всичко това е свързани с нерви, с резки ускорения (увеличаващи и намаляващи) и генериране на закъснения заради "тапата". От това никой нищо не печели, защото рискът на пътуването се увеличава, както и времето за пътуване, а комфортът се намалява. А колко по-лесно би било, ако всички караха със 60 средна скорост и просто преминават спокойни.

    Освен това - ако става дума за градски условия - при високи скорости завихрянето на въздуха е по-голямо, което води до повече прахови частици... И така нататъка. Аргументите са много, и все пак е съвсем реалистично да има 10-15 % от хората, които карат с повече от ограниченият, или биха искали да карат с повече. Ако са повече от това обаче има проблем - също повишен риск и т.н....

    Факт е обаче, че практиките по целия свят са подобни - дори на идеалните пътища в почти всички случай има ограничение на скоростта - но, странно защо, бързаците от нашите пътища съвсем нямат ентусиазъм да карат с превишена скорост на тях :-) Чудно защо ;-)

  34. 34 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 896 Неутрално

    [quote#29:"С Стоянов"][/quote]

    Само идиотите обожествяват правилата и си мислят,че СТРИКНОТО им спазване намалява риска,Само освобождава в някои ,но не във всички,случаи от отговорност в юридическия смисъл,и то основно от наказателна и административно наказателна,
    И проектантите,и строителите,и капитана и екипажа на Титаник са спазили всички тогавашни правила и дори препоръки,Има и оцелели заради нарушаване от страна на радиста Джон Филипс на правилата за работа,било му е забранено като служител на "Маркони" да установява връзка с радиостанция на друга компания,На всичкото отгоре съвременни модели на удара с айсберга показват,че ако го е ударил с носа със скоростта с която се е движил изобщо е нямало да потъне

  35. 35 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Това не се отнася само за България! Тук в Холандия например около 95% от шофьорите карат в града със скорост около 55-60 км/час при ограничение 50! Разликата с България е че тези, които карат с повече от 5-10 км/час над ограничението са единици, а не всеки втори! Просто неволното леко превишаване на ограничението е нещо което го има навсякъде, а съвсем друг е въпроса че в България половина водачи са си откровени нарушители!
    —цитат от коментар 26 на С Стоянов


    И как ще карат със потока, бе акъл?
    Приказвате колко да не заспите!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  38. 38 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1462 Неутрално

    Станала катастрофа някъде и айсаа: милицюнерите слагат ограничение 40.
    Чиста хранилка.
    До оня ден имаше едно абсурдно ограничение за 20 (забравено от строителите), което го имаше на Гармин!
    Идете да карате във Турция, Румъния, Сърбия и Турция и всеки изпреварван дава дясно - ама има 2,5 м банкет. Елада видим кота българин ще ти помогне на път - най-малкото е да те вкара във канавката, понеже е спазващ правилата некадърник.
    Но то е и от пътищата: във Турция, Румъния, Сърбия всеки се дърпа и ти позволява да го изпревариш. Само тъпанари български ти показва как трябва да бъдат спазвани правилата.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3711 Неутрално

    Скара, безумно е да се кара със 140 по нашите магистрали, както и с повече от 50 км по градските улици (изключвам околовръстния в София и Цариградско). В момента даже не говоря за тарикатските изпреварвания и подреждане на светофарите.

    Безумно е и цяла България да се мести в София, но това е сложна материя за ТИКВИТЕ и ДЕБЕЛИТЕ.

  42. 42 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#8] от "Никола Йорданов":

    "но за скоростта ... как става?"

    Просто. Караш по някой голям булевард в града ( за София примери са Сливница, Данаил Николаев, Тодор Александров, Черни Връх.... да не изброявам всички.) и се движиш според ограничението с 50 км в час. Съответно всички около теб карат със 70-80 (поради въпросната масова култура или безкултурие на шофиране) и резултата е, че се превръщаш в опасноат за движенивто защото целия поток се вие и къдри около теб.
    И още една гледна точка: в София има няколко булеварда със зелени вълни на светофарите, които са така настроени, че ако караш според ограниченията ги изпускаш. И всички около теб се напъват да те заобиколят за да си хванат вълната.

  43. 43 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#6] от "Подлизурко":

    "аз имам книжка от 28 години, карам всеки ден и не съм дал 1 стотинка подкуп на полицай. Нямам и нарушения!!!!"

    Не знам къде караш, но не ти вярвам. Всъщност съм убеден, че даже не познаваш правилника за движение в дълбочина и много пъти дори не осъзнаваш, че си в нарушение.

  44. 44 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    До коментар [#9] от "Yard":

    "Българските шофьори като видят кола пред тях и им действа като някакъв тореадор на бик."
    ++++++++
    Най точния коментар.

  45. 45 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2992 Неутрално

    Има две причини да е така.
    1.Прекалено много изкуствено поставени ограничения.
    2.Държавните коли не спазват правилника!
    Ако се направи чистка на ограниченията и колите на МВР, депутатите и правителството започнат да спазват Правилника, нарушенията ще спаднат поне наполовина!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  46. 46 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 479 Неутрално

    "2.Държавните коли не спазват правилника!"

    Това е един от най-сериозните проблеми.

  47. 47 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 888 Неутрално

    До коментар [#31] от "hamiltonf":

    Давай да ти видим аргументите, пилоте. С цитиране на членове и алинеи. Ако съм казал нещо невярно, ще се извиня. Хора сме, грешим.

  48. 48 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1520 Неутрално

    До коментар [#3] от "vassilun":

    Е точно това ни е проблема, че сме над закона. Умен или безумен трябва да го спазваме. Ако е безумен трябва да се инициира промяната му. Но дотогава всеки гражданин трябва да е с нагласата че спазването му е задължително. По този начин един смята че ЗДП е безумен, друг - данъчните закони, трети ЗУТ и т.н.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 480 Весело

    Изискването за притежание на СУМПС е завършено основно образование. Няма как всички водачи на пътя да са високообразовани, интелигентни, уравновесени и адекватни. Хамилтоновци и скари винаги ще има, въпросът тук е тази порода да бъде научена да се съобразява със законите и реалността. Само че това е работа на контролните органи. Нормалните хора могат единствено да спазват правилата, да се съобразяват с другите и да се пазят от гореказаните.

  51. 51 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Твърдо съм ЗА да се въведе софтуерен ограничител на максималната скорост на 140 за колите, както е при автобусите и тировете които са отраничени на 100. Но Германия съвсем ще фалира, ако всяка малолитражка може да кара наравно с грамадните аудита, бмвта и мерцедеси.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  52. 52 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    А по отношение на неволното превишаване - често ми се случва. И аз карам твърде мощтна кола, и когато не съм на темпомат съм стигал и зо 180 - съвсем неволно.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  53. 53 Профил на Кой се страхува от Иван Гешев
    Кой се страхува от Иван Гешев
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    А пък шофьорите взели книжка отдавна, просто нямат идея колко не знаят правилника. Примерно в населено място зори и по булевард всеки шофьор няма задължение да кара в най дясната свободна лента. А кара в тази която - цитирам "му е най-удобна"

    Също, автобус на градския транспорт тръгващ от спирка е с предимство при изнасянето от спирката. Всички сте длъжни да спрете и да го изчакате да се включи в движенито.

    Продълженията на тротоарите през кръстовище са пешеходни пътеки, дори и да не са нарисувани... и т.н.

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  54. 54 Профил на irobot
    irobot
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#51] от "Обществен деятел":

    Ако по нашите магистрали се спазва "лентова култура" както е в Германия, няма да е проблем да се кара и с 200 в лявата лента (при подходящите условия и автомобил, на правите участъци с видимост). Лявата лента се ползва за да изпревариш бързо колона от по-бавни автомобили, след което при първа възможност да се прибереш вдясно. Постоянна скорост в лявата лента можеш да поддържаш само ако дясната е заета и в момента няма къде да се престроиш.

    Така няма да е проблем един да се движи със 140, друг със 180. Даже така се оптимизира и разрежда трафика – ако на бавен участък се е образувала тапа, тя бързо се разрежда на правия участък. Колкото по-малко струпани коли на едно място, толкова по-малко предпоставки за ПТП.

    Идиотското в БГ е, че по магистралите "круизваме" със 130 в лява лента, а на двулентовите извънградски пътища правим безумно опасни изпреварвания на ръба, и пак средната скорост не е над 85 км/ч.

  55. 55 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3302 Неутрално

    До коментар [#30] от "Манчо":

    Извинявай, ама да застанеш на натоварен път по средата и да се влачиш с 40 километра в час, това си е нарушение. По правилник, си е нарушение. Създаваш предпоставки за ПТП-та, откъдето и да го погледнеш...!
    Спазването на правилата, не означава бавно каране. Означава каране по правилата.

    Бивш tww09306483.
  56. 56 Профил на anlon
    anlon
    Рейтинг: 261 Неутрално

    До коментар [#31] от "hamiltonf":

    А това, което ти постваш подчертава, че си твърдоглав и не вземаш от дума. Но нещата напоследък се промениха и на такива като теб новите камери и повишеният контрол ще им променят бързо мисленето.

  57. 57 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#33] от "911":

    Човек, претовари им мозъчетата на рейсърите. На тях върховото постижение в живота им е шофьорската книжка и с нея компенсират всичките си останали дефицити.
    Какво съм виновен аз, че гениталиите ми са с нормални размери и двете полукълба на мозъка ми функционират, че да трябва да се юркам по пътищата???

  58. 58 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1124 Неутрално

    До коментар [#42] от "George Svinarov":

    Това за зелената вълна е мозъчна пръдня.
    Аз карам с ограничението и зелената вълна по Данаил Николаев и Сливница я хващам от Подуене и държи до "Д. Петков" или "К.Величков". Единственото, което може да я прекъсне са пешеходните светофари с бутон на "Д. Николаев" и на "Сливница", преди Шел-а на Банишора.
    Разбира се, дебилите, дето тъпчат газта, нямат акъл да го съобразят това и се натрупват по светофарите. След това докато тръгнат и вълната се скапва.
    Същото е и със зелената вълна по "Тодор Александров". Хващам я от "Христо Ботев" и ме откарва до Люлинския мол без проблем, стига да няма рейсъри, дето карат само на гръбначен мозък и правят опашки на светофарите.

  59. 59 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 213 Неутрално

    В много случаи ограниченията на скоростта са безумни и като цяло организацията на движението е недомислена. Имаме много различни като възможности водачи и автомобили, пътната инфраструктура е остаряла и неподдържана.
    На не ремонтирана магистрала шибват ограничение 90 и създават допълнителни предпоставки за ПТП. Също и в прословутото мъгливо и задимено дере на Ихтиман, ограниченията са така сложени, че при влошена видимост, допълнително създават предпоставки за ПТП понеже по-съвременните автомобили спират по-бързо.
    Липсата на култура за движение по пътищата е факт, да не говорим че всеки се има за по-важен от другите и ако няма лампа, поне гледа де има 3-4 еднакви цифри в номера. Като че ли това дава някакво предимство, както размера на автомобила и конете под капака.

  60. 60 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1822 Неутрално

    До коментар [#22] от "phuncky":
    Аха ... разбрах. Благодаря.

    Никола Йорданов
  61. 61 Профил на mozaka
    mozaka
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Престрояването без мигач е втората най-често срещана причина, а като се съчетае с първата имаме ежедневни новини за ПТП-та. Вчера едно такси спря да си върши бизнеса, студентчето пред него вместо да спре, мигновенно засича моята кола в лявата лента без никаква сигнализация. Отнесе няколко лафа в стил Хр. Стоичков!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK