Отпадна и последната възможност за атака в съда на трасето на "Струма" през Кресненското дефиле

Отпадна и последната възможност за атака в съда на трасето на "Струма" през Кресненското дефиле

© Георги Пауновски



Петчленен състав на Върховния административен съд отхвърли окончателно възможността да се обжалва по съдебен път екооценката за изграждането на т.нар. източен обход на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, се разбра от определение на съда.


Магистратите са отказали да разгледат касационната жалба, която иска сезиране на Конституционния съд за установяване на противоречие на разпоредбите на предишна инстанция със Закона за опазване на околната среда и конституцията.


Става дума за решение на Върховния административен съд от 23 май, с което се атакува решение на министъра на околната среда и водите Нено Димов от октомври миналата година да подкрепи предложението на Висшия експертен екологичен съвет участъкът от магистрала "Струма" между Крупник и Кресна да се строи по т.нар. източен вариант.




Той предвижда трафикът да се раздели на две части - в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път източно от дефилето. Срещу това трасе се обявиха редица неправителствени организации. Те предлагат целият път да се изнесе източно от дефилето, а сегашният да остане локален. От коалиция "За да остане природа в България" определят като катастрофа предпочитания от МОСВ проект.


Определението на петчленния състав на ВАС не подлежи на обжалване.


Съдебният състав се мотивира, че окончателни са решенията на първоинстанционния съд по жалби срещу решения на министъра на околната среда и водите по инвестиционни предложения, които са определени като обекти с национално значение с акт на Министерския съвет и са обекти със стратегическа важност. В случая - казва съдът, са налице и трите предпоставки според чл. 99, ал. 7 от Закона за опазване на околната среда (ЗООС), поради което и решението на тричленен състав на ВАС като окончателно не подлежи на касационно обжалване.


Що се отнася до другото искане на жалбоподателите - да бъде спряно производството и съдът да се обърне към Конституционния съд за тълкуване дали противоречи на Конституцията промяната в ЗООС, според която екооценките се обжалват само на една инстанция, съдебният състав намира, че недопустимостта на касационната жалба прави невъзможна и проверката за конституционосъобразност на визираната разпоредба. "За да извърши касационната инстанция преценка за това дали е налице касационното основание чл. 209, т.3 от АПК и да осъществи касационна проверка на оспореното решение, е необходимо касационната жалба да е допустима", казва съдът.


Както е известно, изграждането на автомагистрала "Струма" е разделено на четири лота. До момента готови са лот 1 - от Долна Диканя до Дупница; лот 2 - от Дупница до Благоевград, и лот 4 - от Сандански до пресичането на гръцката граница при Кулата.


Оставащият лот 3 е най-сложен за реализация както от екологична, така и от чисто техническа гледна точка, тъй като в района има свлачища и срутища, а зоната е с висок сеизмичен риск. В същото време пускането на участъка е ключово, тъй като за периода 2012 - 2016 г. в Кресненския пролом са станали 270 тежки катастрофи с 25 жертви и 119 ранени.

Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    Толкова загубени години и толкова убити и осакатени хора, тъжна работа.
    Оттук нататък се надявам просто бързо и качествено да я завършат проклетата магистрала и пътуващите да спрат нелепо да катастрофират.

  2. 2 Профил на ceci_
    ceci_
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    И всичко това заради банди еко-терористи

  3. 3 Профил на Зорница Стратиева
    Зорница Стратиева
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ето го част от проекта за АМ Струма: https://www.economic.bg/bg/news/8/d-animatsiya-pokazva-traseto-prez-kresnenskoto-defile-na-am-struma.html
    Ако ви се вижда ок - хубаво, но после да не се окаже, че гражданите, желаещи този вариант са истинските терористи, които подпомогнаха краденето на едни милиони от ГП ГРУП, които ще реализират проекта, застрашаващ още повече човешки животи от настоящия момент.

  4. 4 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 1878 Неутрално

    До коментар [#2] от "ceci_":

    не мисля, че екотерористите, както ги наричате, за единствените виновни за забавянето, но и не мога да отрека, че еколозите също препятстваха процеса.
    Основната вина е в държавата, че толкова години се мота, дано сега - и то най-вече заради външния натиск, че може да загуби мноооого пари, свърши участъка навреме.
    Само помислете - 2018 г., Струма не е завършена.
    Срам, срам, много ме е срам, онзи ден си дойдох от Испания, за какви магистрали става дума просто не е истина.

  5. 5 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1842 Неутрално

    До коментар [#3] от "Зорница Стратиева":

    Прощавайте, но много повече вярвам на професионални проектанти и държавни експерти, отколкото на "зелени бизнесмени".

  6. 6 Профил на Nick F
    Nick F
    Рейтинг: 486 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":И всичко това заради банди еко-терористи
    —цитат от коментар 2 на ceci_


    "Еко-терористите" бяха ок да се построи варианта с тунела. Но "нашите" строителни фирми не могат да се справят с толкова дълг тунел. Пък и щял да излезе много скъп към 1,5 млрд лева. Е сега само пътя по билото ще струва повече от 1 млрд а пък този по дефилето не се знае.

  7. 7 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    В България има над 4 млн. автомобила. Искате да карате, трябват ви пътища.
    Е, някоя и друга жаба, мишка, мравка, дръвце, храстче ще изпатят, но няма как- близо 300 катастрофи са станали, с десетки убити и над 100 ранени...

  8. 8 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    независимо от къде ще го напряват ,ще откраднат много пари и ще стане много бавно

  9. 9 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1013 Разстроено

    Сегашното трасе е добре да остане локално, а това на изток да е и за двете посоки.
    Пак толкова пари ще се откраднат, но ще се запази дефилето.

    България е райско кътче и щеше да е прекрасна, ако ни няма нас-хората!

  10. 10 Профил на Imeto mi
    Imeto mi
    Рейтинг: 1019 Неутрално

    До коментар [#2] от "ceci_":

    Всичко това заради бандата мафиоти на власт.

  11. 11 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nick F":

    То освен да се построи трябва и да се подържа, а като знаем че и в Щвейцария, Австрия са се случвали редица инциденти в дългите тунели, просто не ми се иска да мисля какво можеше да стане в нашия, ако се бяха спрели на тоя вариант.

    Натиск, постоянство и търпение.
  12. 12 Профил на deviant
    deviant
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Следващата новина вероятно ще е ,че талибаните дават България на Международния съд в Хага или този в Страсбург. С екоевросубсидиите спокойно може да се наемат достатъчно адвокати за да се разшири обхвата на усвояването.

  13. 13 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 880 Неутрално
  14. 14 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    До коментар [#3] от "Зорница Стратиева":

    Извинявам се че не е по темата но, покрай твоя линк научих една крайно неприятна новина - Hewlett-Packard напуска България. Компанията разположена в Бизнес парк София дава работа на повече от 3500 млади българи и нека сега синдикалисти и пенсионери ( от най -мазните) пак да си точат зъбите за увеличаването на максималния осигурителен доход и махане тавана на пенсиите.

    Натиск, постоянство и търпение.
  15. 15 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    Жертвите не са заради дефилето, а заради шофьорите! На правата и еднопосочна АМ Тракия загиват повече хора отколкото в Кресненско дефиле

  16. 16 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 522 Неутрално

    До коментар [#6] от "Nick F":

    Проблемът не е само в цената на изграждането на тунела, а това че средствата за поддръжката му щяха да са огромни.

    Още повече този тунел би се намирал в земетръсна зона, което е особено проблемно за толкова дълъг тунел и допълнително го оскъпява.

    В Швейцария и Северна Европа няма такива опасности със земетръси и затова там изискванията за инфрастукрура не са толкова тежки - само вижте картата тук:
    https://2.bp.blogspot.com/-NmQiVzCHdyQ/V4kwHypU_PI/AAAAAAAA2ds/AaWzC9ZtMioD6Nvhi_qFohXF2gjrLsnIQCLcB/s1600/Earthquakes.jpg

    Така че според мен най-добре се получи с настоящия вариант.

    Жалко че отне толкова много време да се уточни трасето, това можеше да бъде направено много по-рано, защото и терена беше ясен от край време. Беше ясно че няма как и 2те платна да се поберат в контура на настоящия път, а и че цената на подобен тунел би била астрономическа и после много много висока за българия да плаща за поддръжка, а и рисковете в сеизмична зона са високи.

    Но нищо, важното е че ще стане работата, и ще имаме едно прекрасно пътно съоръжение. Може би доста късно, но поне излиза безпари на българския данъкоплатец който получава това като дар от ЕС.

    Може би чак след 15-20 години България ще е свързана със съседите си с магистрали и скоростни ЖП линии. Трябва целия този път да се извърви.

  17. 17 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 702 Неутрално

    До коментар [#5] от "svoboden":

    "вярваш" на спецалисти и проектанти?! Ти май не живееш в България?

  18. 18 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 911 Неутрално

    Гле ся #17, първо си попълни последната буква "g", после не се излагай! Защо да не вярваме на "спецалисти и проектанти", а да вярваме на Екоекстремисти без специални познания и с неясно финансиране? С какво са по добри? Може би са по "умни и красиви"?

    roo
  19. 19 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#3] от "Зорница Стратиева":

    Как от едно видео да преценя дали ще е опасно новото трасе? Не съм поддръжник на Герберастите и т.н.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  20. 20 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#14] от "dorn":

    Никой от работещите в Бизнес Парка нема да си загуби работата, просто става въпрос за едно от поредните прехвърляния, за последните години HP се раздели на HP Inc и HPE, а от HPE бяха отделени и слети с други компании или продадени много бизнеси.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  21. 21 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    До коментар [#20] от "zo":

    Дано да си прав !

    Натиск, постоянство и търпение.
  22. 22 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#17] от "dun":

    Вие,зелено-лиляво-розовите -еколог-джендър-талибани следва да осъзнаете,че заради Вас и вашите безумни блокирания на АМ Струма в частта на Кресненското Дефиле,сте неволни съучастници в смъртта и раняванията на стотици в стария участък до сега.Дори ваши активисти бяха блъснти там,ако не помните!Така,че е време най-накрая да се смирите,и да се спрете!

  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":Жертвите не са заради дефилето, а заради шофьорите! На правата и еднопосочна АМ Тракия загиват повече хора отколкото в Кресненско дефиле
    —цитат от коментар 15 на dun


    Айде скрий се бе екоталибан! Не били заради трасето! Сигурно е заради Валери симеонов! Просто като глупеете не се чувате!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Ми като народът си го харесва проекта и смята, че трепането по пътищата не е заради некадърни, пияни, дрогирани и нетърпеливи да изпреварват шофьори, ок.
    Разбира се, сега ще има хейт и по адрес на уж-"еко-мафията", която впрочем е "в услуга" и например на конкурентни зимни курорти като Кицбюел, Кортина Д'Ампецо, Шамони, Вал Д'Изер, Сент Мориц, Сьолден и др. , борейки се срещу "развитието"на Банско...:)

  25. 25 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    "Еко-терористите" бяха ок да се построи варианта с тунела. Но "нашите" строителни фирми не могат да се справят с толкова дълг тунел.
    —цитат от коментар 6 на Nick F


    Ти нормален ли си, да се строи толкова дълъг тунел бе, толкова близо до земетръсните зони в Гърция!?!?!?!?

  26. 26 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Пълен нонсенс е този 'източен вариант'. Ако са извадили едното платно от Кресна по екологични съображения, защо оставиха другото? Значи едно платно е ок за природата, но второ не е ок... Тъкмо се спасихме от безумието 'голям тунел', сега и това...

    Новото трасе е сравнимо с тунелите и виадуктите на Хемус. Кому е нужно да се хвърлят толкова милиони за строителство? А после за поддръжката? Като знам как поддържат Хемус...
    От самото начало най-добрият и реалистичен вариант беше поизправяне и удвояване на съществуващия път през дефилето долу с няколко къси тунела и готово. С всички мерки за опазване на животните и т.н.

  27. 27 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 683 Неутрално

    :Беше ясно че няма как и 2те платна да се поберат в контура на настоящия път
    —цитат от коментар 16 на skeptichen


    То и в настоящия вариант платното, което остава в дефилето, няма да се побере.

  28. 28 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#26] от "TPOTOAP":

    НЕ са извадили едното платно от Кресна по екологични причини, а по екологични причини не могат да разрушат дефилето за да построят още едно трасе ДО старото (или над него, какъвто проект пак имаше)! Защото за още платна тям няма място и ще трябва да се взривяват скали, да се разваля коритото на реката и т.н. и т.н., ако трябваше да се разширява стария път!

    А тъй като настоящото трасе вече го има, то само ще се модернизира/ремонтира и повече поражения върху ждрелото няма да има от тези, които са били нанесени когато е било строено това трасе.

  29. 29 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 2007 Весело

    В България има над 4 млн. автомобила. Искате да карате, трябват ви пътища. Е, някоя и друга жаба, мишка, мравка, дръвце, храстче ще изпатят, но няма как- близо 300 катастрофи са станали, с десетки убити и над 100 ранени...
    —цитат от коментар 7 на balgariez


    Я помисли малко ...
    Като имало 4 милиона коли, защо задължителна ГРАЖДАНСКА ОТГОВОРНОСТ имат 2675884 превозни средства в България

    Нещо да кажеш по въпроса

  30. 30 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#26] от "TPOTOAP":НЕ са извадили едното платно от Кресна по екологични причини, а по екологични причини не могат да разрушат дефилето за да построят още едно трасе ДО старото (или над него, какъвто проект пак имаше)! Защото за още платна тям няма място и ще трябва да се взривяват скали, да се разваля коритото на реката и т.н. и т.н., ако трябваше да се разширява стария път!А тъй като настоящото трасе вече го има, то само ще се модернизира/ремонтира и повече поражения върху ждрелото няма да има от тези, които са били нанесени когато е било строено това трасе.
    —цитат от коментар 28 на cristo_n


    Това просто не е вярно. Ще има нови тунели в дефилето, нов обход на Кресна.

    Източният вариант разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго пътни платна. В посока Гърция трасето преминава по съществуващия път I-1 (Е-79), а за София е по нов терен на изток от Кресненското дефиле.
    Платното в посока София-Кулата ще използва изцяло съществуващия първокласен път I-1 (Е79) до началото на гр. Кресна. Предвижда се рехабилитация и укрепване на път Е-79, с реализация на мерки за опазване на биологичното разнообразие. От съществуващия път дясното платно на автомагистралата се отделя на изток, като се предвижда изграждане на еднопосочен обходен път на гр. Кресна по нов терен, с което интензивният тежкотоварен трафик ще бъде изведен извън града. Обходният път преминава през 4 тунела с дължина 1266 м, 1 виадукт – 316 м, 2 моста с дължина 691 м, 7 надлеза и подлеза с дължина 206 м, както и подпорни и укрепителни стени – 245 м.

    https://struma.bg/5-те-проекта-за-лот-3-2-на-ам-струма-или-деф/

  31. 31 Профил на kdo52372883
    kdo52372883
    Рейтинг: 1173 Разстроено

    Поискайте "отмяна" пред седем-членен състав. Тук задължително трябваше да има сезиране на КС... тъй че това е пълна свинщина. Това е и поредното доказателство, че читавите съдии във ВАС вече се броят на пръстите на двете ръце. И този съд го наблъскаха с калинки и командировани селендури. А Колев и до ден-днешен (вече заедно с Чолаков) обикаля по кабинетите за да "съветва" съдиите по някои дела. Особено тези, които са важни за #Валери, #Цеко, #ДП, #Гергов, #Златев... списъкът се точи ли, точи.

  32. 32 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#30] от "TPOTOAP":

    Е аз какво по-различно съм казал?

    Ааа, май началото на изречението съм объркал НЕ-то къде да го сложа- започнах изречението по един начин, после си промених мисълта и се е получило нещо различно.

    Исках да кажа, че така и така едното платно съществува, затова и си го оставят - неговия ремонт няма да нанесе екологични щети!
    А другото го изваждат, защото няма място в ждрелото за 2 платна! ТОВА Е!

  33. 33 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#31] от "kdo52372883":

    ХАПЧЕТАТА, ХАПЧЕТАТА....

  34. 34 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#32] от "cristo_n":

    Каза, че старият път го оставяли... да ама не. 'Обходният път преминава през 4 тунела с дължина 1266 м, 1 виадукт – 316 м, 2 моста с дължина 691 м, 7 надлеза и подлеза с дължина 206 м, както и подпорни и укрепителни стени – 245 м.' Това не е другото платно, а платното, което остава в дефилето. Чети внимателно.

  35. 35 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Вчера имах работа в кв."Победа", Варна. Разходих се в района. "Екомафията" не се е справила добре. Блок до блока, а между тях-блок. Инфраструктурата, разбира се не може да поеме нито новите коли, паркирани по тротоари и по двойки пред гаражи, нито новодомците. Улиците са с размери на пешеходна алея и настилка като след масирана бомбардировка...Място за майките с колички, разбира се също няма. Въздухът е смес от изгорели газове и прахови частици.
    Поразпитах. Повечето апартамент са по 52-55 квадрата с общите части...
    Та така

  36. 36 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    Чудя се само какво пречеше това източно трасе да се дублира. Щеше да имаме магистрала без дълъг 15 км. тунел ( ако не беше и повече), а стария път щеше да си остане локален, живописен и само за връзка между селата и градчетата.

    Натиск, постоянство и търпение.
  37. 37 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#34] от "TPOTOAP":

    Ама ти чети какво пишеш! Това е ОБХОДНИЯТ ПЪТ, той е еднопосочен!!! Само едното платно ще е там.
    Другото платно ще е по стария път! Така и при някаква авария или катастрофа, цялото движение може да бъде пренасочено или по стария път или по новия обходен път.

    Цитирам: Окончателният вариант е трафикът да се раздели на две части: в посока Гърция през съществуващия сега път през дефилето, а в посока София - по нов път по на изток.

  38. 38 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Ама чакайте малко, нали Тома Белев се биеше в гърдите онзи ден по телевизията, че за Струма нямало нито едно дело за екология? Т.е. жалби и тем подобни не се броят. Другарю Белев, мисля си, че прекелено много сте се научил на демагогия. Няма дела, няма дела, ние не закачаме АМ Струма, а за жалби не се говори. Е, айде у лево!

  39. 39 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#37] от "cristo_n":

    Това е трасето в посока Гърция, което минава долу в дефилето. В момента пътят минава през град Кресна. Според проекта ще се построи напълно ново околовръстно на град Кресна с 4 тунела, виадукти и т.н. Те нямат нищо общо с новото трасе в посока София, което заобикаля цялото дефиле. Извинявай, ама ми става малко неудобно да обяснявам трети път едно и също нещо като на идиот. И линк съм дал, стига се излага.
    Освен ако не си някой трол, де.

  40. 40 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2014 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":Оттук нататък се надявам просто бързо и качествено да я завършат проклетата магистрала и пътуващите да спрат нелепо да катастрофират.
    "

    "Пуснатите" до сега магистрали бяха направени със същите намерения както и посочените за "Струма " . Е за тях хората казват , че те се превърнаха в гробищни алеи . И не са далече от истината . Струма няма да прави изключение от правилото . Дано да бъркам .


  41. 41 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":Оттук нататък се надявам просто бързо и качествено да я завършат проклетата магистрала и пътуващите да спрат нелепо да катастрофират. ""Пуснатите" до сега магистрали бяха направени със същите намерения както и посочените за "Струма " . Е за тях хората казват , че те се превърнаха в гробищни алеи . И не са далече от истината . Струма няма да прави изключение от правилото . Дано да бъркам .
    —цитат от коментар 40 на papуre


    Да затрупаме всички пътища и така никой няма да се избива. Да ви имам логиката!

  42. 42 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 4525 Неутрално

    До коментар [#40] от "papуre":

    Между другото,днес жертвите на пътя са по-малко от Живково Време,въпреки в пъти повечето коли и по-тежкия трафик.

  43. 43 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    Кучетата си лаят кервана си върви...и те така в нашта мила Татковина...

  44. 44 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 722 Неутрално

    До коментар [#39] от "TPOTOAP":

    Сори, ама "Кресна" и "Кресненско дефиле" много често са използват като синоними, а пък ти, като по чудо, си точен в изказа си и затова съм се подвел.
    Ами да - и на мен ли се струва множко строителство само за обхода на град Кресна. То за тези пари май можеше да им купят на всички къщите и да се преместят хората да живеят където си искат, след като толкова им пречи трафикът през града. Това в рамките на шегата де.
    Според мен, щом трябва да има обход на гр.Кресна, това сигурно е най-добрия вариант.

  45. 45 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3258 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    Ако се направи по заповядания от строителнта мафия начин, магистралата наистина ще е проклета. Катастрофите ще стават повече, ще се унищжи природата, бизнесът на местните хора, туристическия бизнес. И всичко това за кефа на няколко престъпника.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  46. 46 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3258 Гневно

    До коментар [#5] от "svoboden":

    Кои са професионалните проектанти бе? Едноклетъчните от Гепи груп и Белчин Баня? Или неграмотника "писател" в надзорния съвет на стрителна фирма?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  47. 47 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 631 Неутрално
  48. 48 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3258 Гневно

    Пасмината управляваща България (скапаната държава, не моята родина) поруга паметта на Боян Петров.
    За неграмотните, които тук се радват на това престъпление срещу България ще поясня малко.
    Природозащитниците са едни от първите, които настояват да се спре огромния трафик през Кресненското дефиле, като се построи магистрала "Струма" с 15 км . тунел в участъка на дефилето. Един от тях е зоологът Боян Петров, за когото спасяването на екосоистемите там е кауза. За ужас на страхливите "строители" и правителство изследванията му не са изчезнали.
    Проект за тунел има. Направен от истински инженери и проектанти, които не работят за любимците на правителството и комндващата го строителна мафия. Ако бъде построен от истински строители, а не от накадърници като гепи груп, тунелът ще издържи на такова земетресение, което ако не дай боже се случи Пирин ще е различна планина.
    Този проект има положителна екологична оценка, но не бе пуснат, защото няма как да го строят сегашните мръсници, наричащи се нагло строители.
    А сега да разкажа една случка. На 20 май тази година имаше поход от Княжево до Копитото в памет на изчезналия при връх Шиша Пангма Боян Петров. Участваха хиляди хора и всеки изкачи един свой връх. Пеша се изкачи и Димитър Главчев - депутат от ГЕРБ и бивш председател на Народното събрание. Той не изкачи свой връх. Не пожела да защити в парламента, оттам и в правителството каузите на Боян и за Кресненското дефиле и за Пирин.
    СРАМ !

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  49. 49 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Много се кефя на безсилието на еко-паразитите да пречат на развитието на България и после да го преписват на ЕС! Голям ми е кеф!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  50. 50 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Хора, осъзнайте се, във вашия съзнателен живот тази магистрала няма да е завършена! Цената ѝ ще стане 10-тина млрд лв и когато я завършат, ще я затворят за ремонт поне 2-3 г!

    Русия- проказата на планетата Земя.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK