Закон за новата Агенция за пътна безопасност ще има след изясняване на правомощията й

Ремонтираният участък край Своге, където стана катастрофата, след която се заговори за Агенция за пътна безопасност.

© Агенция Пътна инфраструктура

Ремонтираният участък край Своге, където стана катастрофата, след която се заговори за Агенция за пътна безопасност.



Новата агенция за пътна безопасност, за чието създаване се заговори след тежката катастрофа край Своге, отнела живота на 20 души, ще има структура на министерство, отдели с чиновници и политически кабинет, но твърде малко отговорности. Това съобщава в днешния си брой в. "Сега", като се позовава на проекта за устройствен правилник на бъдещия орган, качен за общественото обсъждане.


Държавната агенция за пътна безопасност ще има председател с политически кабинет, съставен от заместник и отговорник за връзки с обществеността. Това е първият етап от уреждане дейността на агенцията.


След това правилата за работата ѝ ще се опишат в закон. От проекта за устройствен правилник се разбира, че към момента управляващите нямат ясна идея какво точно ще прави новата структура. Приемането на закон се отлага до "след изясняване на необходимите правомощия за изпълнение на целите и задачите ѝ".




Въпреки че задачите ѝ са неясни, агенцията ще се нуждае от чиновници. В правилника е посочено, че ще има две дирекции - правна и такава за анализи, и общо 39 души персонал. Създаването на агенцията няма да повлияе върху бюджета, твърдят вносителите, защото няма да се разкриват нови щатни бройки, а ще се вземат от други звена на администрацията. Не е известно откъде ще се плаща за помещения, техника и всекидневни разноски на агенцията.


Тя ще може да наема и външни експерти, на които ще се плаща като за участие в оценителни комисии по европрограми. Те ще могат да получават до 30 хил. лв. годишно, предвижда проектът.


Агенцията ще се занимава предимно с анализи и предлагане на мерки, се разбира още от правилника. В него е записано например, че ще разработва и предлага нормативни актове в областта на пътната безопасност, ще координира изпълнението им, ще се занимава със стратегии, програми и проекти.


Сегашните правомощия на МВР и пътната агенция, които са основните отговорници за пътната безопасност, няма да бъдат намалявани. Т.е. МВР ще контролира шофьорите, АПИ - пътя, а новата агенция ще може да изисква информация от тях за катастрофите, събрани глоби, текущи ремонти, състояние на пътищата и т.н.


Очаква се скоро за окончателно обществено обсъждане да бъдат публикувани и трите закона, на които ще се раздели сегашният Закон за движение по пътищата - за пътищата, превозните средства и за водачите. Целта е всяко министерство да поеме своята отговорност. За разпалените дискусии, които новите закони предизвикаха през лятото четете тук.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Slick
    Slick
    Рейтинг: 426 Гневно

    Поредната безмислена държавна агенция, която ще храним с нашите данъци. Още една брънка във веригата, която ще си мие ръцете с АПИ, ПУПИ, ФИФА и ФУФА. Няма да отговарят на въпроси на журналисти и ще настанят "наши хора" на топли длъжности с 0 ефект. Не, мерси!

  2. 2 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    А калинките вече назначени ли са преди изясняване на правомощията?

  3. 3 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 2358 Неутрално

    Държавната агенция за пътна безопасност ще има председател с политически кабинет, съставен от заместник и отговорник за връзки с обществеността.

    Купчина от безполезни бюрократи, роднини и приятели на по-вишестоящите калинки!
    Ще анализират?, прогнозират?, ще се чешат, ще гледат часовника...
    И ще взимат добри заплати, за нещо, което се подразбира като качество от строителя и надзора!!
    Симулацията на дейност на герберите продължава...

  4. 4 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 426 Неутрално

    В държавата не остана читав работник. Откъде ще намерят читави служители за новата структура, акъла не ми го побира...

  5. 5 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#3] от "Alexander97":
    Това е основата даже бих казал фундамента на бойкоикономиката, а и по този начин се осигурява охолство на електората предпоставка за печелене на избори!

  6. 6 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Сигурно е добре, че има Агенция, която се грижи за пътната беопасност. Стана ми интересно колко още държавни агенции има в България и ползата от тях. Сигурно ще се намери човек, които да ми го "затапи"?

  7. 7 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 763 Весело

    Аз ли не разбрах, или наистина тая агенция няма да има друга агенция дето да я контролира?
    Ако е така, то това е все пак някакво постижение :)

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  8. 8 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Значи, да видим дали съм разбрал правилно:
    - Сигурни сме, че трябва да има нова агенция със съответния персонал, и ще я правим.
    - Все още не знаем какво точно ще прави тази агенция (т.е. не знаем за какво ни е)...
    Хм....

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  9. 9 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Не ни трябват агенции с назначени братовчеди, а спазване на закона!

    Дневник, пак грека в правописа "Закон за новата Агенция за пътна безопасност ще има след изясняване на правомощията й"
    Пише се Ѝ, а не Й!Научете се, не е толкова трудно.Клавишът е долу до "шифт" от дясно (на фонетичната)!

  10. 10 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Значи, да видим дали съм разбрал правилно:- Сигурни сме, че трябва да има нова агенция със съответния персонал, и ще я правим.- Все още не знаем какво точно ще прави тази агенция (т.е. не знаем за какво ни е)...Хм....
    —цитат от коментар 8 на Athanatos


    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1574 Неутрално

    Ясно. Ще има нова агенция, с нови хрантутници, но още не знаем какво точно ще прави тя.
    Баце е десен, разбира се. Увеличаването на администрацията е безспорно дясна мярка.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7240 Неутрално

    Още една структура с много хора и малко съдържание.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK