Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Пауновски, нещо да кажеш при съществуващите дизелови автомобили (какъвто е и този мотор) какво става с нивата на азотен диоксид при агресивно натискане на педала на газта, както и при температура на отработените газове под 200 градуса по Целзий? А за новите стандарти влизащи в сила през 2020 при градски условия, които са далеч по-тежки...?

    Имало едно време ссср...
  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    BMW СЕ Е напънало и е сложило всичко налично в този нов модел. Цената?
    И въпреки това, г-н Пауновски Вие сте адвокат на отиващия си дявол 😀.
    Вероятно мястото за химическата добавка за чистене този път не е спестено.
    Дали въпреки това ще бъде допускано в зоните, забранени за дизелови автомобили?

  3. 3 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    Пауновски, нещо да кажеш при съществуващите дизелови автомобили (какъвто е и този мотор) какво става с нивата на азотен диоксид при агресивно натискане на педала на газта, както и при температура на отработените газове под 200 градуса по Целзий? А за новите стандарти влизащи в сила през 2020 при градски условия, които са далеч по-тежки...?
    —цитат от коментар 1 на citoplast

    Без да ангажирам автора, към когото е отправен въпроса, си позволявам лично мнение. Автомобилите с дизелови дивгатели ще продължат да се използват и след като през 2020 година влязат в сила новите стандарти. Вероятно с допълнителни ограничения, отнасящи се до автомобили, които не покриват посочените изисквания и валидни за определени части от големи градове. Съществуват резервни варианти с производството на хибридни автомобили.
    Не е малка вероятността залаганите в петилетни планове на ЕК изисквания за намаляване на вредните емисии да не влязат в сила поради ниво на технологични възможности, непозволяващо постигането им.
    Очакванията за навлизане на автомобилите задвижвани с електродвигатели може би не са съвсем реалистични. Все още не може да се осигури достатъчно гъвкавост за употребата им - зареждане, зарядни станции и промени в инфраструктурата, изискващи големи инвестиции.

  4. 4 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 720 Весело

    Ей тука е момента колегата “немскивагон” да се развихри както само той си знае 😂😂😂

    АМАН ОТ НЕМСКИ ДИЗЕЛИ!
    Отровихте ни, бе, идиоти!

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  5. 5 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#1] от "citoplast":

    А Вие може ли да ми кажете същото за бензиновите двигатели?
    Всичко това са простотии.Има си таблици за отделяните емисии от всички видове двигатели.За изгарянето на килограм дизел или бензин са необходими 15 кг.въздух.Това е.Има разлики в отделените газове,но всички са вредни.Вмомента,съвременните автомобили отделят повече твърди частици от гуми,накладки,дискове и пътна настилка,отколкото от ауспусите.Заради разлики в горивните процеси,дизела е и ще си остане с по-високо КПД.Докато се ползват ДВГ,дизела няма да умре,защото не модните и политически решения оппределят битието,а икономиката.Когато дораснем технологично да съхраняваме ел.енергия в достатъчни количества в малки по размери устройства,тогава ДВГ естествено ще си отидат като много по-сложни и скъпи агрегати.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  6. 6 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Любопитно

    До коментар [#4] от "Торбалан":

    А Вие с какви дизели искате да Ви тровят?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  7. 7 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    Сложете ме и мен сред адвокатите на дявола. Харесва ми страховитата мощ, която се крие под капака на мотора и, разбира се, синъо-бялата емблема. Не бързам да отписвам и дизела, въпреки че съм на бензин.

  8. 8 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Само дeбил би си купил дизел в момента. Тая коля ще се обезцени до 0 само за 5-6 години.

  9. 9 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1254 Весело

    До коментар [#1] Заради разлики в горивните процеси,дизела е и ще си остане с по-високо КПД.
    —цитат от коментар 5 на sandman


    Хаха, разликата е заради по голямата енергийна плътност на дизела! Както и да ги въртиш горивните процеси, от вещество притежаващо по малко енергия от друго няма как да изкараш повече енергия!

    Имало едно време ссср...
  10. 10 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 477 Неутрално

    А печка ли е - найн, данке! И дори баварците да са наринали в нея всички възможни екстри...забраните за печките валят, загубата е още с покупката, а колата става непродаваема при нормално допустими параметри на обезценяване.
    За личните МПС дизела УМРЕ и няма нужда от адвокати, само погребението ще се проточи!
    Решение от миналата седмица на Административния съд в Кьолн задължи въвеждане на забрана за печки в центровете на Кьолн и Бон от Април 2019.
    Освен това нагласите създавани в обществото от медиите към дизела са като към враг и масов убиец. Наречете го както си искате фейк кампания, пропаганда, спорете си за еко-статистики и кой по-по-най, но фактите са тези - дизела за ЛМПС е свършен!
    https://www1.wdr.de/nachrichten/rheinland/koelner-verwaltungsgericht-entscheidung-diesel-fahrverbote-100.html

  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#9] от "citoplast":

    Явно ДВГ Ви е далечна материя.Придизела горивния процес протича при постоянно нлягане,/в съвременните дизели дори и увеличаващо се/при нарастване обема на горивната камера.Дизеловия горивен процес започва при много по-високо налягане,съответно по-високо налягане по време на изгарянето-по-високо КПД.И още много подробности,ама хайде да не го обръщаме на училище.Накратко,представете си бензинов тежкотоварен камион или строителна машина.Дори самолетите са на вид дизел.
    Та това хаха показва непознаване на материята.
    То не задължително да се знае,важното е да се носим по вълната на модерното говорене.
    Успех с погребването на дизела.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#8] от "tvr18355030":

    Търся 5-6 годишен дизел обезценен до 0.Не намирам.Може би не търся правилно?
    О,извинявам се!Вие сте написал "ще",т.е. прогноза.Е ще почакам да си мамеря за 0 пари кола.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  13. 13 Профил на citoplast
    citoplast
    Рейтинг: 1254 Весело

    До коментар [#11] от "sandman":

    "Професоре", има един закон за запазване на енергията така, че твойте алабалистики за налягания, училища, самолети и тем подобни изобщо не ме интересуват!

    Имало едно време ссср...
  14. 14 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 462 Неутрално
  15. 15 Профил на jazzi
    jazzi
    Рейтинг: 477 Неутрално

    До коментар [#12] от "sandman":

    Критерий на търсене в мобиле.де: след 2007, до 200К км, 10К Евро, 4-5 врати, Паджеро, Лендкрузър, Дискавъри - реултати 18, от които 12 в Германия, 3 в Италия и 1 в Белгия. Не е зле като обезценяване на возила, които нови бяха над 80К Евро, а до 5 години същите десет-дванайсет годишни не се намираха под 10К Евро...сега виждам новата фаца Паджеро и Диско за под 6К Евро :) И те скоро ще идат на Изток-Югоизток, а колко още предстои да се обявят...5 годишно Паджеро с 100К пробег има за под 16К в Манхайм ако искаш - не е зле като обезценка от над 10К на година. Освен това не са много тези, които биха си продали печката при сегашната пазарна коннктура, а по-скоро биха си я търкаляли до последно преди да я продадат за дребни пари защото и на моргите се плаща.

  16. 16 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1287 Весело

    Някой има ли предложение какво да се прави с дизеловата фракция при рафиинирането на нефта? Навремето си през 19 век Джон Рокефелер се е интересувал единственно от керосина използван за осветление (Стандарт Ойл) една бяла избухлива и запалима течност известна като бензин била изливана в реката. Други идеи?
    В германия проучванията показва, че ако всички в 19:00 вкючат електровозилата на зареждане в миг ще настане мрак, осветляван само от пламъците на горящи претоварени трафопостове.

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  17. 17 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 524 Неутрално

    4 турбокомпресора, 5 литра и нагоре двигател, и пак по-бавна от Тесла-та (0-100). Да не говорим, че е по скъпа, а относно автоп

  18. 18 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 524 Неутрално

    4 турбокомпресора, 5 литра и нагоре двигател, и пак по-бавна от Тесла-та (0-100). Да не говорим, че е по скъпа, а относно автопилот технологията, дори не играят в една и съща лига.

  19. 19 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#13] от "citoplast":

    Аха,разбрах.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  20. 20 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#15] от "jazzi":

    Давате ми за пример не автомобили,а фукни.Тях дори не ги забелязвам,когато реша да си търся кола.И все пак,ако същите тези са с бензинови ДВГ,цените им ще са 2 пъти надолу предполагам.
    До коментар [#18] от "L Glassman":

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  21. 21 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#18] от "L Glassman":

    Теслата е на цени над 70 000 евра.Масов автомобил както казвате.К'во му плащаш?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  22. 22 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#21] от "sandman":

    Говоря за Тесла модел 3

  23. 23 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Повечето, да не кажем направо всички германски автопроизводители, са застинали в доброто старо минало. Напълно разбираемо, с оглед на милиардите изсипани в R&D на предимно дизелови двигатели, където са просто недостижими. Миналата седмица R&D точно директорът на BMW сподели, че до 2030 година, 85% от автомобилите им ще са с дизелови двигатели, напук на абсолютно всички прогнози за тотален ръст в следващото десетилетие на електрически автомобили. Но времената се менят, както и поколенията купуващи автомобили. BMW/VW/Daimler все повече приличат на Нокиа, преди Apple да пусне първия iPhone.... След това никой вече не искаше Нокиа с фенерче.

  24. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    Пауновски, не качествата, а принципът на работа и замърсяването, като следствие от него, са причина дизелите да отидат в историята. И германците мислеха като тебе, а сега драпат като котка по тенекия за да наваксат и не е сигурно, че ще успеят.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#24] от "quatro_4x3":

    https://www.thelocal.de/20170912/german-auto-companies-way-ahead-on-key-electric-car-technology
    Германците,както винаги са напред технологично.Е не всдигат рекламни пушилки,но занаят как да оцеляват на пазара.Също и японците.
    В какво да наваксват,като произвеждат доста ел.автомобили?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#25] от "sandman": "В какво да наваксват,като произвеждат доста ел.автомобили?"

    От твоя линк:
    "Car companies like Volkswagen, BMW and Daimler are all planning to produce dozens of new e-car models in the near future "

    Правиш ли разлика между "произвеждат" и "ПЛАНИРАТ да произвеждат", че разликата е много голяма. Кои са тия "доста" електрически автомобили и от колко време ги произвеждат. По колко броя от модел са ПРОДАЛИ?

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  27. 27 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3227 Неутрално

    4 турбокомпресора, 5 литра и нагоре двигател, и пак по-бавна от Тесла-та (0-100). Да не говорим, че е по скъпа, а относно автоп
    —цитат от коментар 17 на L Glassman


    Има обаче едно голямо преимущество.

    Резервоара се зарежда за 3-4 минути. А за Теслата до 80% ти трябват 40 мин. Сега си представи че тръгваш лятото към морето по магистралата. Само да ти кажа че на всяка бензиностанция на всяка колонка има по 3-4 коли пред теб да чакат в сезон пик. Извън сезона е празно - почти няма коли.

    Ако ти се чака половин ден да заредиш на средата на пътя - чакай си. :)

  28. 28 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4963 Неутрално

    До коментар [#17] от "L Glassman":

    Теб Тесла, някога, изпреварвала ти е?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  29. 29 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#26] от "quatro_4x3":

    В моя линк пише,че най- много патенти за батериите се държат от немските фирми.Демек,хората са се подготвили и чакат пазара дса се нагоди към новото.
    А тук всяка втора ел кола е немска.Доста БМВ-та,много ФВ-ни и все по-често мерцедеси.
    Колко произвеждат,едва ли е трудно да се намери.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  30. 30 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4963 Неутрално

    Наскоро тествах една "пила":

    https://bit.ly/2DzqhBk

    60 000 пандура....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  31. 31 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#28] от "hamiltonf":

    "Теб Тесла, някога, изпреварвала ти е?"

    Не, обаче аз с моята такива кюмурници ги прескачам.

  32. 32 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#27] от "realguru":

    Съображенията ти са абсолютно валидни, ако BMW прави колите си, за да пробие на Българския пазар. На запад обаче, особено в Северна Америка, нещата не стоят така.

  33. 33 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4963 Неутрално

    До коментар [#31] от "L Glassman":

    Така е, шофьорите на е-карс, постоянно са съсредоточени върху остатъчния % на батерията, еко режими и т.н. Как да настъпи?! Пробвал съм и модел "Х", Рено Зои, новия Нисан Лийф. А натисни както трябва на няколко светофара, и след това достигни до 150-170 км/ч. на магистралата?! Ще стигнеш до ...., ако стигнеш...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  34. 34 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#33] от "hamiltonf":

    Нямам никакви проблеми с остатъчния % батерия. За това мисля само като тръгна на дълъг път - 500+. През останалото време зареждам веднъж в седмицата, и после цяла седмица си прескачам пушилници, както писах в предишния пост.

  35. 35 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#13] от "citoplast":

    Има и една наука, викат ѝ термодинамика, дето обяснява защо точно дизеловият двигател е по-ефективен, и извлича до 45% от енергията в горивото, докато бенинзовият двигател има максимум към 35%. И понеже при смятането на КПД се взима енергията в горивото и превърнатата в работа енергия, недей да дрънкаш че бил по-икономичен само защото дизелът съдържа повече енергия.

    Законът за запазването на енергията би бил нарушен, ако от гориво съдържащо 1 kJ изкараш 2 kJ. Тука в единия случай изкарваш до 450 J, в другия 350 J.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  36. 36 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#10] от "jazzi":

    Точно тоя модел дизел на БМВ обаче няма да бъде забранен през 2020та в кьолн и в други градове. Ще бъдат забранени по-стари дизели, които не отговарят на евро 6.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  37. 37 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#27] от "realguru":

    а сега си представи че взимаш софия-бургас без да зареждаш, което е възможно с голямата батерия на тесла модел 3 с пробег 480 км. Даже и с малката с пробег 340 км, няма да ти стигнат 50-60 км, което значи че можеш да спреш за 10 минути по средата или даже към карнобат. В българия така или иначе в следващите 50 години няма да имадостатъчно електромобили, че да задръстят която и да било зарядна станция. В калифорния и норвегия обаче някак си успяват да стигнат до морето.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    До коментар [#4] от "Торбалан":

    Слабо тролене, май никой вече не ти обръща внимание. Но така става когато цял ден дишаш френски, италиански, корейски дизели, доказано в пъти по-мръсни от немските. Sad.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1714 Неутрално

    До коментар [#9] от "citoplast":

    разликата е заради по голямата енергийна плътност на дизела! Както и да ги въртиш горивните процеси, от вещество притежаващо по малко енергия от друго няма как да изкараш повече енергия
    —цитат от коментар 9 на citoplast


    Не си прав тук. Самият процес на горене е по-ефективен. По-високата ефективност на дизела значително надминава разликата от плътността на самото гориво. Друг е въпросът, че при по-малките двигатели, турбо-бензиновите двигатели дръпнаха много, и като се сметне по-високата цена на дизеловия двигател, има повече смисъл за бензинов.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    До коментар [#5] от "sandman":

    "Има си таблици за отделяните емисии от всички видове двигатели.За изгарянето на килограм дизел или бензин са необходими 15 кг.въздух.Това е."
    ============
    Да, колега. И това е прекалено сложно за повечето последователи на модното говорене. На тях не им е ясен и фактът, че дизелът ще си отиде заедно с бензина, защото никой няма да си позволи да ползва само част от фракциите на петрола, вече вкаран в рафинерията. Те и сега са съгласни с дизеловите камиони, като си мислят, че процесът на изгаряне там е различен.

    Еретик
  41. 41 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    ...Други идеи?В германия проучванията показва, че ако всички в 19:00 вкючат електровозилата на зареждане в миг ще настане мрак, осветляван само от пламъците на горящи претоварени трафопостове.
    —цитат от коментар 16 на vxa15365434

    Резервоара се зарежда за 3-4 минути. А за Теслата до 80% ти трябват 40 мин. Сега си представи че тръгваш лятото към морето по магистралата. Само да ти кажа че на всяка бензиностанция на всяка колонка има по 3-4 коли пред теб да чакат в сезон пик.
    —цитат от коментар 27 на realguru

    ... шофьорите на е-карс, постоянно са съсредоточени върху остатъчния % на батерията, еко режими и т.н. ... А натисни както трябва на няколко светофара, и след това достигни до 150-170 км/ч. на магистралата?! Ще стигнеш до ...., ако стигнеш...
    —цитат от коментар 33 на hamiltonf

    В коментар [#3] отбелязах, че все още не може да се осигури достатъчно гъвкавост за употребата им - зареждане, зарядни станции и промени в инфраструктурата, изискващи големи инвестиции. Реалности. Не всеки се съобразява с тях когато изказва мнение. Може би поради ентусиазма от навлизането на екологичните автомобили, задвижвани с електродвигатели. Какъв ще бъде реалният екологичен ефект е предмет на друга дискусия.

  42. 42 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Весело

    До коментар [#39] от "deutschwagen":


    До коментар [#40] от "Костадин Иванов":

    Май темата не е за всеки.Аз поне се отказвам.Вие както решите.Ама по минусите дето ни праскат,явно "инжежерчетата" по всичкология не може да им се обясни нищо.
    Не че е важно.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  43. 43 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Весело

    До коментар [#35] от "DareDebil":

    Всуе!Няма смисъл,както писах по-горе.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  44. 44 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#7] от "citoyen":

    При BMW двигателя е консуматив. Факт!
    http://automedia.investor.bg/a/0-nachalo/36152-estonec-opisa-vsichki-povredi-vyrhu-vratite-na-kolata-si/

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  45. 45 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1479 Неутрално

    Феновете на електричките тук демонстрират завидно техническо невежество.
    Личи си здравата хуманитарна закваска - "щом го пише в интернет, значи е вярно"........

    Знанието е сила, информацията - власт
  46. 46 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#44] от "Скакауец":

    Съгласен съм. Не всичко е безпроблемно и сред великите но дайте ми възможност да си помечтая. Това не струва пари. Нали? А звукът на "мускулест" двигател не може да го замени никакъв синтезатор, който след време ще бъде "екстра" при електричките.

  47. 47 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#46] от "citoyen":

    Никога няма да е екстра при електричките, но за сметка на това порше в "динамичен" режим пуска звука от двигателя през високоговорителите, щото от много шумоизолация не се чува много.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  48. 48 Профил на jelev03
    jelev03
    Рейтинг: 427 Весело

    До коментар [#35] от "DareDebil":

    Максимум 35% КПД при бензините? Ади бе!?

    https://jalopnik.com/mazdas-skyactiv-3-engine-could-be-as-clean-as-some-elec-1822516318

  49. 49 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Само дeбил би си купил дизел в момента. Тая коля ще се обезцени до 0 само за 5-6 години.
    —цитат от коментар 8 на tvr18355030

    Трябва да спреш хапчетата.

  50. 50 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    До коментар [#39] от "deutschwagen":До коментар [#40] от "Костадин Иванов":Май темата не е за всеки.Аз поне се отказвам.Вие както решите.Ама по минусите дето ни праскат,явно "инжежерчетата" по всичкология не може да им се обясни нищо.Не че е важно.
    —цитат от коментар 42 на sandman

    Форум е. Не е задължително участниците да притежават знания по темата, в частност теорията на ДВГ, екология, изграждане на инфраструктура и т.н. Дори за непритежаващите знания е по-лесно да изказват сентенции, да ги защитават, да критикуват, иронизират и обиждат опонентите. Те не знаят колко много не знаят. Практическото обяснение е с геометричен модел, за по-лесно възприемане кълбо на познанието на определена личност, разположено в безкрайното пространство на непознатото. Колкото обемът на кълбото е по-голям, толкова допирната повърхнина с непознатото е по-голяма и личността открива нови непознати неща. Което може да предизвика желание за придобиване на нови знания, респ. увеличаване обема и лицето на кълбото.
    Съществува популярна сентеция, че ако обясниш нещо един път е нормално да не бъдеш разбран. Нормално е да не бъдеш разбан и ако го обясниш два или повече пъти. Но аАко не бъдеш разбран след няколко опита, примерно не повече от 5-6 няма да бъдеш разбран и след много повече обяснения.

  51. 51 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Любопитно

    До коментар [#48] от "jelev03":

    "With Mazda’s Skyactiv-G engine having been out for a while now, and Skyactiv-X coming soon—that’s the one with the innovative Spark Controlled Compression Ignition technology"

    Това е извадка от вашия линк.Разбирате ли,че "революцията" на този процес всъщност е...Ами повторение на дизеловия горивен процес.С една дума,още по -голяма сложност/има и запалителна система/Това ще бъде съпътсвано с недостатъците на дизеловия горивен процес + по-висока цена на горивото + по-високо механично и термично натоварване на някои детайли,което ще изиска по-скъпи материали и се завъртаме в спиралата.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  52. 52 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 720 Любопитно

    До коментар [#6] от "sandman":

    Ние дизели не искаме ;)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  53. 53 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#52] от "Торбалан":

    Много добре,не искайте.Тогава няма да има стоки в магазините,"от пиле мляко".Ще има това,което е произведено около 20-30км наоколо, за нетрайни продукти.Транспорта ще се оскъпи неимоверно и ще изпъкнат ярко разликите между бедни и богати.Няма да има самолетни полети.Няма огромните кораби да кръстосват океаните,че работилницата на вета да доставя евтини техники.Ще се възродят малките семейни фирми.Лошо няма.Ама не зьнам как ще стане.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  54. 54 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Дизелът е най-добрият и надежден двигател. Ама такива катафалки вече не са популярни и никой не ги купува.

    If you are going through hell... Keep going!
  55. 55 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3227 Неутрално

    До коментар [#27] от "realguru":а сега си представи че взимаш софия-бургас без да зареждаш, което е възможно с голямата батерия на тесла модел 3 с пробег 480 км. Даже и с малката с пробег 340 км, няма да ти стигнат 50-60 км, което значи че можеш да спреш за 10 минути по средата или даже към карнобат. В българия така или иначе в следващите 50 години няма да имадостатъчно електромобили, че да задръстят която и да било зарядна станция. В калифорния и норвегия обаче някак си успяват да стигнат до морето.
    —цитат от коментар 37 на DareDebil


    За Калифорния и Норвегия не знам. Но в Англия не успяват.

    Онова горе дето го писах е реален случай от Англия. В сезон пик тръгват с Теслата и си правят сметката с едно презареждане. Станция има. Обаче там пълно с други електрички. 4-та кола на колонката - 4 часа чакане.

    Друг подобен случай оня ден раздухан в жълтата преса в Англия. Тръгва една кака с Теслата. И тя така си прави сметката че заряда ще и стигне. Ама нали се сещаш като натиснеш малко повече педала и разхода се качва. Да пуснеш топло/студено, радио, етц - разхода се качва.

    Както и да е. Спира да зарежда (но не на Тесла станция, някаква друга) - станцията не работи. Добре. След 40-50 мили има друга. Ще заредя там. И тя не работи. Каката се обажда на съпорта. Онея се мъчат да рестартират станцията отдалечено. Не става. Каката зарязала Теслата и викнала да я вземат. После раздухва случая в жълтите медии. Те питат собственика на станцията - що така и двете не работели. Той вика "Ми губим пари от тях и затова нямат техник за поддръжка".

    На теория добре звучи - на практика обаче винаги има по едно НО. Практика срещу теория.

    В САЩ мрежата изглежда добре развита. Но и там може някои станции дето се ползват по-рядко и в отдалечени райони да не работят точно когато ти трябват.

  56. 56 Профил на Borislav Borisov
    Borislav Borisov
    Рейтинг: 229 Весело

    1. Изключително кофти снимки
    2. Нова кола?...Вътре олд скуул , както двигателя
    3. Тази кола би си я купил някой мангал, да се гъзарее - бяла, М-ка :) , грозна и вредна

  57. 57 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3586 Неутрално

    До коментар [#42] от "sandman":
    ".Ама по минусите дето ни праскат,явно "инженерчетата" по всичкология не може да им се обясни нищо.
    Не че е важно."
    =====================
    Не е. След всяка грешна прогноза се рестартират и почват отночало. Не е необходимо да са платени. Те вярват, че носят новото и доброто. Логиката и сроковете са без значение.

    Еретик
  58. 58 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1315 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":

    Всичко това, което си изброил, може да се случи на всеки автомобил с ДВГ на бензин, дизел, олио, пропан бутан, метан и ако щеш на кюмюр, дърва и каквото се сетиш. Три пъти ми се е обаждал мой приятел да му закарам гориво, защото е свършило и е закъсал, а е СОБСТВЕНИК НА БЕНЗИНОСТАНЦИИ!!!!!!! Проблемът не е в Теслата, а в каката!

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  59. 59 Профил на jelev03
    jelev03
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#51] от "sandman":


    Не бе исках да кажа, че не знаете КПД то на ДВГ, ама иначе сте големи специалисти!

  60. 60 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 752 Любопитно

    До коментар [#32] от "L Glassman":
    Тесла не е народен автомобил, а автомобил за мутри.
    Тесла струва 100 000 лева иди се гръмни. И даже не съществува.

    If you are going through hell... Keep going!
  61. 61 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 752 Любопитно

    Извинявам се Тесла е играчка за мутри, а не автомобил

    If you are going through hell... Keep going!
  62. 62 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Любопитно

    До коментар [#59] от "jelev03":

    Знаем или не,все пак,кой ДВГ е с по-висок КПД?Големи сте писанки,по-гръб не падате.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  63. 63 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Още една много важна подробност, която показва, че Тесла няма нищо общо с народните автомобили.
    Тесла 3 има гаранция само 80 000 километри! Само 80к!
    Двигателят и батерията имат само 160 хиляди гаранция! Това е прекарал малко.

    If you are going through hell... Keep going!
  64. 64 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1351 Неутрално

    До коментар [#61] от "dante_18":

    Що,тук в скандинавието няма мутри,а ги карат много.Който има пари за харчене/кредити до удавяне/нека си купува.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  65. 65 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3227 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":Всичко това, което си изброил, може да се случи на всеки автомобил с ДВГ на бензин, дизел, олио, пропан бутан, метан и ако щеш на кюмюр, дърва и каквото се сетиш. Три пъти ми се е обаждал мой приятел да му закарам гориво, защото е свършило и е закъсал, а е СОБСТВЕНИК НА БЕНЗИНОСТАНЦИИ!!!!!!! Проблемът не е в Теслата, а в каката!
    —цитат от коментар 58 на quatro_4x3


    По горе изброих едно от преимуществата на ДВГ - резервоара се пълни за 3-4 мин.

    Кажи ми какво правиш, ако си с електричка и пред теб има 3-4 коли на колонката за зареждане. Чакаш 4 часа. Честито. :)

  66. 66 Профил на suburban
    suburban
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Нямам никакви амбиции да разбирам от коли и двигатели, но това твърдение:

    "Голямата изненада за мен беше разходът на гориво - 7.1 на сто при 900 километра, от които около 600 по магистрала, с поддържане на 130 км/ч."

    Хъмм, че то моята Шкода 2008г, ТДИ 1.9 не прави повече от 5.5 на сто при 900 километра, от които около 600 по магистрала, с поддържане на 130 км/ч

  67. 67 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#55] от "realguru":

    И аз преди години за малко да закъсам в белгия с дизелово ауди, щото беше неделя, в някакво село всичко беше затворено, карах към една бензиностанция дето се плаща с карти на колонката, ама не ми прие картата. Англичаните и особено таблодите им се водят по акъла на оная куха лейка джеръми кларксън, затова и цялата им автомобилна индустрия фалира и беше купена от германци, китайци и индийци. Норвежците и калифорнийцте не се водят по неговия акъл, и си карат без проблеми.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  68. 68 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#64] от "sandman":

    Аз ако имам толкова пари, ще си купя и самолет ама това не означава, че това е най-оптималното превозно средство.

    If you are going through hell... Keep going!
  69. 69 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#67] от "DareDebil":

    Дизеловото Ауди гори олио без проблем. Трябва да вземеш от някой магазин и си готов.

    If you are going through hell... Keep going!
  70. 70 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#48] от "jelev03":

    говоря за това което е на пазара в момента. И аз мога да ти изкарам 15 линка за електромобили, дето уж ще излязат през 2020та, с 800 волта система и зареждане до 80% за 10 минути.

    Трябваше да уточня че 35% е нормата за двигатели по цикъла на Ото. При Аткинсън са няколко процента повече, а тая мазда дето ще я видим уж след 2 години, може да превключва между два цикъла, и запалването на горивото да става с компресия, не с искра. Както е при дизелите, което им позволява да имат компресия 18:1. За това се говори от поне 10 години, и ГМ имаха прототипи дето уж бяха много обещаващи ама май се отказаха. Заради по-високата компресия и по-високата темпратура на горене се образуват азотни окиси, които трябва да бъдат филтрирани с урея и т.н. Честито на печелившите, направиха дизелов двигател на бензин. Както и при парните коли, в края на живота им се появяват най-съвършените екземпляри, ама и тука ще е късно. През 20те парните коли на Добъл са напрактика ненадминати по въртящ момент, комфорт (нямат предавки), и са доста икономични в сравнение с първите екземпляри. Понеже са със затворен цикъл, на практика отпада необходимостта да се долива вода, с един резервоар май изминаваха над 1000 км или мили. И при видеокасетите, малко преди да навлезе блурай, се появяват дигитални VHS касети, дето поддържат 1080i и събират 50гб. Нещо което едва 5 години по-късно става реалност при оптичните носители. Има и доста други примери.

    Жалко за мазда, че залагат само на един кон. Даже и компании които не вярват наистина че електромобилите са бъдещето, решават да инвестиреат в тях, за да не са по долни гащи в случай че наистина потръгнат. Тойота и хонда залагат предимно на водород, хюндай залага на всичко, а мазда упорито ще си карат до последно на бензинец. Дизеолвите skyactive-d нещо не ги доизпипали, на 2000 км се чупели.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  71. 71 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Весело

    До коментар [#69] от "dante_18":

    сериозно? Комън рейл на оли от магазина? :D Щяха много да ми се зарадват от фирмата за коли под наем като им го върна.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  72. 72 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 752 Неутрално

    До коментар [#71] от "DareDebil":

    Аз съм карал голф 5 TDI на 70% олио и 30% дизел без никакъв проблем.
    Може и само олио ама е много гъсто. При извънредни ситуации без проблем гори и 100% олио.

    If you are going through hell... Keep going!
  73. 73 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 338 Неутрално

    До коментар [#10] от "jazzi":

    Мерси за линка, хвутлих бърз поглед и пише, че се забраняват по-старите дизел от евро 4 надолу, както и бензини от евро 2...
    Всичко си е съвсем ОК, колите произведени след 2010 си карат...
    Трябва да направят така и тука

  74. 74 Профил на Lich King
    Lich King
    Рейтинг: 561 Весело

    Карайте си смърдящодимящите фритюрници докато още ви позволяват, защото след време няма да можете да го правите, а то ще е скоро, много скоро!

  75. 75 Профил на pepamug
    pepamug
    Рейтинг: 365 Неутрално

    Тойзи дизел криза в цените не го хваща.

  76. 76 Профил на Oggie Petkov
    Oggie Petkov
    Рейтинг: 534 Неутрално

    Спорът дали "електрички" или ДВГ е безсмислен поради факта, че "горивото" за електричките може да се произвежда във всяка страна и ще дойде краят на зависимостта от чалмите и "бензостанцията с ракети". Само това да беше ползата, отдавна трябваше да се тръгне към такова решение на транспортните проблеми на човечеството. Дори да е само за личните автомобили на първо време. На мене дори повече ми харесват усъвършенстваните парни автомобили от ДВГ. Горят каквото си искат. Вместо на бензостанция отиваш в "Топливо."

  77. 77 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    До коментар [#18] от "L Glassman":Теслата е на цени над 70 000 евра.Масов автомобил както казвате.К'во му плащаш?
    —цитат от коментар 21 на sandman

    При използването на дизела - масло, обслужване и цена на гориво подминаваш Теслата като цена и то доста бързо.

    https://medium.com/ @alexlee611/https-medium-com-alexlee611-whats-the-price-of-a-tesla-electric-semi-truck-9786b6a85c4a

  78. 78 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4963 Неутрално

    До коментар [#14] от "Ох леле":

    Миризма на дизел няма да усетиш дори да те затворим в някой гараж, и колата работи на място...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  79. 79 Профил на explorerv
    explorerv
    Рейтинг: 229 Неутрално

    бройте ме и мен при феновете на дизела. За момента имаме ново залитане, по модата на САЩ, което се фокусира само върху един детайл от цялата картинка. Проблема не е в дизеловите двигатели като такива, а в планирането на градовете, в използването от един човек на 4+ местни автомобили в центъра на града, които при висене в задръстване отделят солидно количество отработени газове, тук няма съществена разлика м/у бензиновите и дизеловите автомобили. Както вече отбелязаха по-горе, като сложим в картинката преработката на нефта, производството и рециклирането на батерии, производството на ел. енергия, зарядните станции и времето за зареждане на електромобилите и не на последно място цената, както на автомобила така и на киловат, то дизела е за предпочитане към момента дори и като по-екологичен и това няма да се промени в следващите 5-20 години, освен ако няма сериозни технологични пробиви в областта на електромобилите.

  80. 80 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4963 Неутрално

    До коментар [#44] от "Скакауец":

    Малийй, баси и каръка...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  81. 81 Профил на Georgi Kanev
    Georgi Kanev
    Рейтинг: 254 Весело

    До коментар [#70] от "DareDebil":
    "Дизеолвите skyactive-d нещо не ги доизпипали, на 2000 км се чупели."

    Карам Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AWD вече 6-та година, на 130 000 км съм....познайте от първия път дали нещо по тази кола ми се е чупело, било то двигател, скоростна кутия или окачване.

  82. 82 Профил на Thomas Anderson
    Thomas Anderson
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Абе бих го карал 5 години пък после ако искат да ми го забранят ;-)

    Sugar - The Bitter Truth http://www.uctv.tv/search-details.aspx?showID=16717
  83. 83 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#72] от "dante_18":

    Голф 5 е с помпа-дюза, не комън рейл, ама и там е съмнително след колко километра на олио ще изпуши, нищо че "върви".

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK