Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес

Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес

© Нокиан



Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес. Според последните промени в закона от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са със зимни гуми или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм.


Глобата за неизрядните водачи е 50 лева, като се отнемат и 6 контролни точки. Дали грайферът е в нормата може да се провери лесно с монета от 1 лев. При поставянето и в протектора той трябва да покрива ринга около средната част.

Демонстрация на проверката на грайфера с монета.

© Нокиан

Демонстрация на проверката на грайфера с монета.


Междувременно експертите на финландския производител "Нокиан" препоръчаха да не се чака грайферът да стане 4 мм, за да се смени гумата. Според тях протекторът трябва да е поне 5 мм, за да има гумата добро сцепление.


Освен грайфера трябва да се има предвид и възрастта. Ако гумите са били в активна употреба повече от 6 години, сцеплението им на сняг и лед ще е много ограничено, дори и да има прилична шарка, коментират от компанията.

Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес

© Нокиан


Друг съвет към шофиращите е все пак да заложат на зимните гуми, въпреки че не са задължителни.




Ето и обобщени съветите на специалистите от компанията, произвела първата зимна гума:


Изберете висококачествени гуми, произведени за зимни условия


Подменете гумите след шест години активно ползване


Независимо колко често шофирате автомобила проверете маркировката на страницата на гумите, за да сте сигурни, че те не са над 10 г.


Подменете гумите, когато дълбочината на протектора достигне 5 мм


Проверете налягането в гумите – препоръката е гумите да са напомпани приблизително с 0,2 бара над лятната стойност


Проверете страниците на гумата и каналите й за пукнатини.


Всички актуални глоби според последните промени в закона можете да видите тук

Коментари (100)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3151 Весело

    Дали грайферът е в нормата, може да се провери лесно с монета от 1 лев."

    доживях да видя 1 лев да е равен с две евро . е в описание на снимка , ама все пак

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4302 Неутрално

    "Гумите, със зимни характеристики са задължителни от днес."

    "Според последните промени в закона, от 15 ноември до 1 март, автомобилите трябва да са със зимни гуми ИЛИ с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм."

    !?

    скоростен индекс "Y"
  3. 3 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#1] от "дерибеев":Ами пенсиите станаха по 5-600$ евро според Дневник)))))

  4. 4 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Весело

    Много са ми интересни тия”зимни характеристики”!!????

  5. 5 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#3] от "angeles":

    можело значи

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    ми зимните значи може и с под 4мм

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Весело

    Все сезонни е друго,ма такива с минимум 4мм протектор!!!Има гуми дето к с 7мм да са пак са шейна в снега,важна е шарката!

  8. 8
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  9. 9 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Любопитно

    До коментар [#8] от "aleks ivan": Какво е това “Нокиан”,все пак,ако са гуми,чувам го за първи път?

  10. 10 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2375 Любопитно

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    Е, убаво😉, де, ама всичко е относително!
    Независимо че на едната ми кола гумите да са с грайфер 11 мм и обозначение M+S, предпочитам да ги подменя с другите с обозначение Ice Contact! Независимо че и едните и другите са Continental!
    Защо, ли???

    Да разлая троловете!!
  11. 11 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 531 Неутрално

    "Междувременно експертите на финландския производител "Нокиан" препоръчаха..."Междувременно препоръчвам, Дневник, да зачочнете да отбелязвате рекламните си статии. Нищо не налагаше да споменавате тази марка точно. А и в други статии сте ги пробутвали 😡
    —цитат от коментар 8 на aleks ivan


    И то, не за първи път !!!

  12. 12 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":

    Нокиан са им платили да сложат гръмко заглавие. В текста иначе са допълнили.

  13. 13 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    До коментар [#9] от "angeles":

    Гуми, които се сделват в руския град Всеволжск 👎👎👎

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  14. 14 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#4] от "angeles":


    Много са ми интересни тия”зимни характеристики”!!????
    —цитат от коментар 4 на angeles


    Зимни характеристики...
    Основното е в съставът!
    Има (е, би трябвало... ) добавен кварцов пясък, който действа като микро-шипове и повишава сцеплението! Плюс запазване еластичността при ниски температури!
    Абе... по-добри са за зимата!

    Да разлая троловете!!
  15. 15 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#14] от "lone wolf":Ами при тея добавки,не може да не са по добри за зимата!-Не бях запознат,със състава на гумата! Благодаря все пак!

  16. 16 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#13] от "aleks ivan":Ясно,за това не съм и чувал тук за тия безаналогови резини))))))

  17. 17 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 580 Неутрално

    До коментар [#1] от "дерибеев":


    Дали грайферът е в нормата, може да се провери лесно с монета от 1 лев."доживях да видя 1 лев да е равен с две евро . е в описание на снимка , ама все пак
    —цитат от коментар 1 на дерибеев


    Ово е стандАрт

  18. 18 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1732 Гневно

    Това е една глупава статия, поръчана от вносителите и търговците на гуми, защото е изпълнена с противоречия и лобизъм.

    Заглавието е: "Гумите със зимни характеристики СА задължителни от днес."
    По-надолу пише: "Друг съвет, към шофиращите редовно, е все пак да заложат на зимните гуми, въпреки, че НЕ СА задължителни."

    "Междувременно експертите на финландския производител "Нокиан" препоръчаха да не се чака грайферът да стане 4 мм, за да се смени гумата. Според тях протекторът трябва да е поне 5 мм, за да има гумата добро сцепление."
    Ако това не е лобиране в полза на търговците - здраве му кажи! Ми що да не е протекторът, примерно 6 или 7 мм? Тогава още по-често ще трябва да купуваме гуми и да пълним пеликанските гушки на търговците!

  19. 19 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1732 Гневно

    Това е една глупава статия, поръчана от вносителите и търговците на гуми, защото е изпълнена с противоречия и лобизъм.

    Заглавието е: "Гумите със зимни характеристики СА задължителни от днес."
    По-надолу пише: "Друг съвет, към шофиращите редовно, е все пак да заложат на зимните гуми, въпреки, че НЕ СА задължителни."

    "Междувременно експертите на финландския производител "Нокиан" препоръчаха да не се чака грайферът да стане 4 мм, за да се смени гумата. Според тях протекторът трябва да е поне 5 мм, за да има гумата добро сцепление."
    Ако това не е лобиране в полза на търговците - здраве му кажи! Ми що да не е протекторът, примерно 6 или 7 мм? Тогава още по-често ще трябва да купуваме гуми и да пълним пеликанските гушки на търговците!

  20. 20 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#13] от "aleks ivan":Ясно,за това не съм и чувал тук за тия безаналогови резини))))))
    —цитат от коментар 16 на angeles


    Не е ясно защо не си чувал, защото всъщност марката е доста популярна - не са руски, а са Нокия. Финландците ги правят от над 100 години. Отдавна се продават у нас, затова зависи откъде ги купуваш - имат голям завод във Всеволожск, но имат и във Финландия.

    Разбира се, това че са маркови не е гаранция. И към тях имаше обвинения за подправяне на тестове.

  21. 21 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#15] от "angeles":

    а за холандския производител на горива Лукойл чувал ли си

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  22. 22 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Ако карате гуми за сняг при температури над 7 градуса по целзий, гумите се износват бързо. Съветът е за тези които не са в измислената държава България. Вижте прогнозата, ако прогнозата е за температури под 7 по целзий или под 45 по фаренхайт е време за смяна.

  23. 23 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    До коментар [#15] от "angeles":а за холандския производител на горива Лукойл чувал ли си
    —цитат от коментар 21 на дерибеев


    Те и американските ТЕЦ-ове са "американски", колкото Лукойл Нефтохим е "холандски"

  24. 24 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    Относно гумите защо не се криминализира търговията с употребявани гуми? И каква е тази идиотска логика да караш колата си с премиум гуми втора ръка?

  25. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Неутрално

    До коментар [#20] от "tamada":Ами явно е популярна щом казваш,но в Щатите такава марка гуми не съм виждал,да не говорим че и Нокия не съм виждал от 15 години.

  26. 26 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2428 Неутрално

    До коментар [#22] от "Таралеж":

    Написаното е вярно, но имаш ”—” заради това„ в измислената държава България.” Предполагам, че част от минусите ти са по тази причина.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  27. 27 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1022 Весело

    До коментар [#21] от "дерибеев":


    Че как да не съм)))Чак на източния бряг имаха бензиностанции преди години,може и да са ги затворили вече!При тая конкуренция на руския “Шел” Шеврон,и т.н

  28. 28 Профил на Perkele
    Perkele
    Рейтинг: 5 Неутрално

    До коментар [#20] от "tamada":Ами явно е популярна щом казваш,но в Щатите такава марка гуми не съм виждал,да не говорим че и Нокия не съм виждал от 15 години.
    —цитат от коментар 25 на angeles


    https://www.nokianrenkaat.fi/talvirenkaat/nokian-hakkapeliitta-9/

  29. 29 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    И как точно заглавието кореспондира с първото изречение?!?

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  30. 30 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Който няма 2 ЕВРО под ръка кат' на снимката, може да провери и с монета от 2 лева- "сребристия" кант е кръгло 4 мм- хубаво е да е добре покрит от протектора.
    А гумите е добре да са на не повече от 5г. ("съхнат"/втвърдяват се от времето и губят сцепление на сняг!), особено ако са за "4-те сезона", а не "чисто зимни".

  31. 31 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    Дааам рекламка рекламка. „зимни характеристики” мухахахаааа целта е да внушим, че зимните гуми са задължени, без обаче да лъжем. За това не казваме зимни гуми :) и ако случайно някой клъвне, предлагаме и Нокиан.
    Само за протокола, Нокиан са доста добри зимни гуми.

  32. 32 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1047 Неутрално

    До коментар [#30] от "balgariez":

    а който няма и два лева под ръка, може да пробва с 20 но не да ги слага на протектора :D

  33. 33 Профил на patrokalche
    patrokalche
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Ще си купите ли 7 годишни не карани зимни гуми>? Аз никога! Защото каучука старее и губи свойства.

  34. 34 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Ако не е ще ме спрат ли?

  35. 35 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    До коментар [#25] от "angeles":

    Аз пък от 5 години не съм виждал Айфон...
    Това не значи, че не съществуват.
    Пиша от последне модел Нокия, купена преди две седмици.
    А Нокиан са едни от горния среден клас гуми доста добри всъщност.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  36. 36 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 838 Неутрално

    До коментар [#18] от "Дедо Либен":

    Дядо, плачеш за БАН. Те си знаят, че са глупави, но мразят да им се казва.

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  37. 37 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    в Щатите такава марка гуми не съм виждал,да не говорим че и Нокия не съм виждал от 15 години.
    —цитат от коментар 25 на angeles


    Всъщност си виждал, но не знаеш, че си виждал. Базовите станции и телекомското оборудване, заради които можеш да ползваш телефона си, най-вероятно са или Нокия или Ериксон. На RAN пазара Huawei са световни лидери, но не и в САЩ. Там доскоро Нокия беше на първо място.
    Не всичко на този свят е ширпотреба.

  38. 38 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#20] от "tamada":
    Отдавна не са Нокия. Собственост са на Bridgestone, като последните са запазили независимостта на финландците. И наистина правят много добри зимни гуми, независимо къде са просизведени.

  39. 39 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#25] от "angeles":

    В канада са доста популярни и дори преди години бяха в списъка на тесла за препоръчани зимни гуми. А и повечето европейски марки не са популярни в щатите. Все едно да искаш General да са популярни в Европа. Има ги, но не са популярни, въпреки че никак не са лоши за цената си.

  40. 40 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#25] от "angeles":
    Явно ще почнеш да ги виждаш все по-често
    https://www.nokiantyres.com/daytonfactory/

  41. 41 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3952 Неутрално

    До коментар [#14] от "lone wolf":

    Точно така ! +

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  42. 42 Профил на inn
    inn
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Запомнил съм завинаги едно сравнение от статия с тестове на автомобилни гуми: "Когато мислите за гумите на автомобила си, никога не забравяйте, че залагате живота си на контактна площ, колкото четири носни кърпички".


    Естествено, че ако от нещо трябва да се икономисва по сигурността на автомобила, последното нещо са гумите. Горещо съветвам - никакъв компромис, ако трябва ги изгладувайте.


    За тези, които не им се жалят пари при покупката, ето един надежден източник на информация:

    https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

  43. 43 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1065 Неутрално

    ако прогнозата е за температури под 7 по целзий или под 45 по фаренхайт е време за смяна.
    —цитат от коментар 22 на Таралеж


    Мне, туй със 7- тях градуса е ментак от типа на затоплизъма. Същата работа е ако гледаш реклама на фанта да верваш, че пичките веднага щом я видят пощуряват от радост и почват да рипат и мятат краци. Откак излезе закон че може се глобява яко за подвеждаща реклама ментакът със 7-тях градуса го покриха и не го пускат.
    От зимни гуми има файда само на сняг. Обратно - ако няма сняг и караш със зимни гуми по мокър път, при рязко набиване на спирачки може се пребиеш, понеже спирачният път е по- дълъг, отколкото на летните.

    https://www.handelsblatt.com/auto/nachrichten/nur-eine-erfindung-der-autoindustrie-winterreifen-und-die-sieben-grad-regel/2571082.html


  44. 44 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Всъщност зимните гуми точно на Нокиан са доста добри. За зимни ползвам Нокиан, а за летни Мишелин.

  45. 45 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    До коментар [#20] от "tamada":Отдавна не са Нокия. Собственост са на Bridgestone, като последните са запазили независимостта на финландците.
    —цитат от коментар 38 на Galin Petrov


    Никога не са били. Bridgestone е акционер, а не собственик и даже не е от най-големите. Бяха купили към 18-19% акции, после паднаха на 15%, а сега държат под 10% дял.

  46. 46 Профил на ywk50370410
    ywk50370410
    Рейтинг: 254 Неутрално

    До коментар [#43] от "dosetliv":

    И какво предлагаш...да гледаме прогнозата дали ще вали сняг и тогава да сменяме, а ако след 3 дни стане 8 градуса да върнем пак летните... и така цяа зима.
    Статията дето си дал е от 2005.
    То е достатъчно един път през целия сезон да си с неподходящи гуми...
    Както казва колегата последния компромис, който трябва да правите покрай колата са гумите...те са ви връзката с пътя

  47. 47 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 39 Разстроено

    А адекватното шофиране кога ще стане задължително?

  48. 48 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    До коментар [#42] от "inn":

    Не е много надежден.

    Иначе, както се пееше в една песен, за мене тва е неква скрита реклама на нескафе.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  49. 49 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1193 Весело

    Имам зимни гуми, карам с тях. Ама бай Илия от Горно нанадолнище на старата Жигулка какво да сложи? К'вото има - зимни ли са, летни ли са, не се знае, щото надписите и грайфера (почти) не личат. То реално съм виждал гуми на каруци с перфектен грайфер, не знам коя употреба, ама там пък трябва подковите на коня да са зимни. Е, всеки с проблемите си...

  50. 50 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#45] от "tamada":

    Прав си. Информацията ми е била грешна и стара.
    Но наистина не са собственост на Нокия и то много отдавна.
    Така като гледам сега собственици са основно банките
    https://www.nokiantyres.com/company/investors/share/major-shareholders/

  51. 51 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2431 Неутрално

    Зимните гуми са естествения подбор на пътя. За съжаление страдат и невинни. Иначе това да си неинформиран в 21-ви век е доборволно невежество.

  52. 52 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    Но наистина не са собственост на Нокия и то много отдавна.Така като гледам сега собственици са основно банките https://www.nokiantyres.com/company/investors/share/major-shareholders/
    —цитат от коментар 50 на Galin Petrov


    Не казвам, че са собственост на Нокия, а че са Нокия - технологии, кадри, фирмена култура. Формално сегашната фирма никога не е била собственост на Нокия, понеже юридически се отделят от холдинга още при основаването. Но на практика са Нокия - в гр. Нокия им е седалището. Т.е. не са руски безаналогови, както казах още в началото. :)

  53. 53 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf":Нокиан са им платили да сложат гръмко заглавие. В текста иначе са допълнили.
    —цитат от коментар 12 на truly


    Приятел, Нокиан си нямат идея, че България съществутва... да не говорим да плащат за ПР на българска медия : )

  54. 54 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1732 Гневно

    Едно време карахме Барумки, Видинки и регенерати и хич не мерехме грайфера дали е дълбок 4 мм или не, зимен ли е или летен, щото тогава ние бяхме БЕДНИ, а гумите бяха всесезонни (демисезонни). Всичко написано в статията са измишльотини на лобистите на вносителите и търговците на гуми, които още не са успели да внесат в Парламента законопроект, гумите да се сменят на всеки сезон. Така ще намажат и сервизите за демонтаж/монтаж и баланс на гуми. Пролет, лято, есен, зима - далавера пак ще има!!!!!

  55. 55 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1732 Гневно

    Едно време карахме Барумки, Видинки и регенерати и хич не мерехме грайфера дали е дълбок 4 мм или не, зимен ли е или летен, щото тогава ние бяхме БЕДНИ, а гумите бяха всесезонни (демисезонни). Всичко написано в статията са измишльотини на лобистите на вносителите и търговците на гуми, които още не са успели да внесат в Парламента законопроект, гумите да се сменят на всеки сезон. Така ще намажат и сервизите за демонтаж/монтаж и баланс на гуми. Пролет, лято, есен, зима - далавера пак ще има!!!!!

  56. 56 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4302 Весело

    До коментар [#53] от "koalarevolution":


    Верно? При 3 млн. автомобила и страна със зимен сезон?! Дори и игри организират:

    https://www.ams.bg/content/igray-s-www-ams-bg-i-specheli-komplekt-zimni-gumi-nokian-tyres-028001

    скоростен индекс "Y"
  57. 57 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Дядо, дядо, предупредих те, че си търсиш белята. Невник са безкомпромисни настъпиш ли им интереса или този на спонсорите им! Ти си знаеш...

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските аФтентично десни)
  58. 58 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9524 Неутрално

    Полезна информация, макар и реклама :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  59. 59 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    Дедо, както каза някой по-горе, зимните гуми са си естествения подбор на пътя.
    Знаеш ли колко пъти съм виждал коли с летни гуми, да не могат да тръгнат и да правят задръстване на пътя. Аз зимата редовно заради такива си вадя теглича, защото освен че трудно потеглят после трудно и спират.
    Едно време няма нищо със сега. И аз навремето съм карал с едни гуми целогодишно, но сега летните просто не стават за зимата.

  60. 60 Профил на ПараГраф
    ПараГраф
    Рейтинг: 314 Неутрално

    [quote#43:"dosetliv"][/quote]

    Това което казваш е подвеждащо. Точно обратното е.
    През зимата при ниска температура на мокър път летните гуми са по-твърди и с по-голям спирачен път.

    http://autorepublika.com/wp-content/uploads/2017/03/1-71.jpg

  61. 61 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    ДИГНАХА ИМ ДАНЪКА НА БРИЧКИТЕ , БЕНЗИНА ,ВИНЕТКИТЕ , РЕКЕТ ЗА ПАРКИРАНЕ ЗОНИ ЗОНИ , ЗАСТРАХОВКИ НАД ТРИСТА , ВЕЧЕР КУКИТЕ ТЕ ЧЕКНАТ И ТЕ ЛАМБИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ ЛЕТЕ ЗИМЕ , СЕКИ СЕЛТАК КОЙТО СЕ ДОКОПА ДО ВЛАСТТА ВЕДНАГА СЕ ПОЧВА ПРЕГРАДИ НА ПЪТЯ ОТ ВСЯКАКЪВ ХАРАКТЕР, ИДИОТИИ , .............. А ЖЕРТВИТЕ НА ПЪТЯ НЕ НАМАЛЯВАТ , НАД ХИЛЯДА ЛЕВА СУМАРНО ДЪРЖАВАТА НИ СТЪРЖЕ ЗА КОЛИТЕ УЖ ЗА БЕЗОПАСНОСТ ВСЯКА ГОДИНА А ЕФЕКТА Е НУЛЕВ , МАЙ САМО НИ ОСТЪРГВАТ ДО КОКАЛ

  62. 62 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 271 Неутрално

    Нокиан са далеч от висококачествени гуми !

    VD
  63. 63 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1732 Гневно

    До коментар [#59] от "Galin Petrov": И аз навремето съм карал с едни гуми целогодишно, но сега летните просто не стават за зимата.

    Кой направи така, че днес летните гуми да не стават за зимата и обратно???
    Не са ли производителите, които ламтят за печалби и техните лобисти, които прокарват съответните закони, а народа - плаща. Много добре знам, че съставът на каучуковите смески може да се варира така, че да обезпечи добро сцепление през лятото и през зимата. Само че големите производители на гуми не искат това, а другото!!!!

  64. 64 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 521 Любопитно


    Приятел, Нокиан си нямат идея, че България съществутва... да не говорим да плащат за ПР на българска медия : )
    —цитат от коментар 53 на koalarevolution


    Дали?! ;)

    https://www.nokiantyres.com/where-to-buy/locator/

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  65. 65 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    [quote#45:"tamada"][/quote]

    "Bridgestone е акционер, а не собственик "

    Без да се заяждам, но акционер и собственик са синоними, освен ако акциите не са привилегировани, с гарантиран дивдидент, но без прави на глас.

  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    препоръчвам на всички по-горе да си ПРЕпрочетат Закона и Правилника. Там всичко е написано .

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на Galin Petrov
    Galin Petrov
    Рейтинг: 238 Неутрално

    До коментар [#63] от "Дедо Либен":
    Нали знаеш, че няма идеален вариант и всичко универсално си е компромис. Всесезонната гума не може да се представи като зимната през зимата, нито пък лятото се преставя като лятната, особенно пък на мокро.
    За мен лично всесезонните гуми нямат много смисъл. търкаляш ги цялата година и заминават бързо и пак си купуваш всесезонни. Накрая излиза, че си дал също толкова пари колкото ако си редувал летни и зимни гуми. Може би имат смисъл за някоя малка количка, която не върти много километри на година и се кара основно в града.

  68. 68 Профил на happymimi
    happymimi
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Много се надявам шофьорите да са съвестни и да са си сложили зимните гуми навреме, защото наистина е важно. Вече всичко може да се очаква от времето и трябва да бъдем подготвени за движение в зимни условия.

  69. 69 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1067 Неутрално

    До коментар [#27] от "angeles":

    Ако си на източния брюг е нормално да не си чувал , ако си в Аляска щеше да ги знаеш.
    Летните им гуми не са нещо особено , но зимните са наистина много добри

  70. 70 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 251 Неутрално

    "с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март."
    Което означава, че закона позволява да се кара и с летни гуми, стига имат поне 4 mm. Може би друго са искали да напишат

  71. 71 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 440 Неутрално

    До коментар [#67] от "Galin Petrov":

    Прочети последните тестове на всесезонни гуми. Вече има доста добри предложения които много близки показатели до зимните гуми на сняг, а също и до летните гуми при дъжд. Ако не караш спортен автомобил на предела на сцеплението са си доста добър избор. Спестяват доста време и пари от хамалогията по смяна на гуми.
    Технологиите вървят напред.

    Морски
  72. 72 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1430 Неутрално

    Драмата със смяната на гумите съм я решил с всесезонни BFGoodrich, идеално за нашите условия и климат. Не мисля, че нашите пътища са подходящи за изцяло летни гуми с оглед на настилката и отводняването. При попадане в локва всесезонката по-добре изхвърля водата от една чисто лятна гума, поради наличието на напречни канали. Зимата също нямам проблем, карам каляската всеки ден.

  73. 73 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Основната разлика между зимната и лятната гума е невидима за окото, тя е в структурата на материала. Комбинацията от каучук и силикони в различни пропорции дават възможност за по-добро сцепление на зимните гуми през зимата (те са по-меки при ниски температури от летните) и по-малко изностване при подобно сцепление на летните гуми през лятото (те са по-твърди). Преди гумите бяха само от каучук, но то и маслото преди беше само минерално и затова се сменяха по често. Затова вече не караме само на един усреднен вид гуми, а на вида отговарящ на температурните и пътни условия. Това за невидимото.
    Видимите разлики са преди всичко ламелите по грайфера на зимните гуми. Малките назъбени грайферчета върху големите. Те са необходими, защото се оказва, че върху сняг, най-добро сцепление има....снега. Тези ламели "захапват" снега и го държат върху гумата, като така сцеплението се повишава.
    Друга външна характеристика на зимните гуми (но нерядко я има и при летните, според вида) е специфичната форма на грайфера с цел бързо извеждане на водата под гумата настрани. Това е така наречения ефект на аквапланинга, особено при големи скорости, когато колата започва да плува и да се плъзга по водата и сцепление с асфалта няма. Има доста голям напредък и в тази област.
    Имаи други характеристики, като здравина на борда на гумата (пази от странични удари и триене в борбюри и др. Плзва се по-често при летните гуми, защото прави гумата по-твърда, а при зимните това може да доведе до ефекта на кънките (при наклон на колата на остър завой със скорост, поради твърдия борд, гумата не се сплесква по посока на наклона,а остава твърда и допирателната с асфалта намалява). Който е карал маунтин байк на асфалт в дъжд с гуми за планина, а не за град и е завивал рязко, знае за какво говоря.
    Други характеристики на гумите са - Сцепление на мокра настилка с показатели от А до F, Разход на гориво с показатели от А до Е, Ниво на шум, с три основни показателя.
    Лично аз гледам никога да не правя компромис с гумите, макар че не съм като някои, които ги сменят на 2 години.
    Основното зимата е гумата да е добта на сняг (ламели и матриал), на киша и вода(грайфер за аквапланинг) и на лед (грайфер и материал).
    Взимам среден клас гуми, най-вече от Континенталските - Гиславет, Унироял и някои Клебър, доста добро качество на цени около 100 лв. Държа на вида - зимна/лятна, на сцепление, на грайфер срещу аква планинг. Шума, разхода на 100км и износването ме интересуват по-малко. Сменям зимни на 4, макс 5 години (ако са пазени добре, но и това вече е компромис), летните могат да карат и повече, до към 6, зависи от износване на грайфера и на материала.
    Пример отпреди 3 години, колата беше с гумите с които я купих, зимни на 6 години и понеже я взех февруари, реших да доизкарам сезона с тях. Резултат - въртене на място, буксуване, хлъзгане в завоите и превъртане на място при подаване на газ, баир със сняг и лед става мисия невъзможна, а от тогава си нося и лопата в колата за разкопавам и хвърлям пръсти сняг под гумата. Кому е нижен такъв риск? И това са зимни гуми!
    На следващата година сложих новия зимен гиславет и нямаше един път подхлъзване, забуксуване, превъртане и т.н. Чак започнах да тествам с повече газ на завой да видя дали все пак ще се включи ESP-о, еми само веднъж, ама нарочно рисково го направих на път без други участници с много остър завой на мокро ледена настилка!
    Не правете компромис, живота ви и на близките ви реално зависи от това!

    Пример от последн

  74. 74 Профил на anarhochristian
    anarhochristian
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    "с гуми, предназначени за зимни условия, или с гуми с дълбочина на протектора не по-малка или равна на 4 mm през периода от 15 ноември до 1 март."Което означава, че закона позволява да се кара и с летни гуми, стига имат поне 4 mm. Може би друго са искали да напишат
    —цитат от коментар 70 на Бай Ганьо


    Точно това означава закона, можеш с летни с грайфер. Реално обаче с летни гуми си пътник.

  75. 75 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 775 Неутрално

    До коментар [#53] от "koalarevolution":
    Приятел, да не се хващаме за думата. Имт си вносител, той се грижи за тези неща. Имаше достатъчно маркетингови статии точно с този бранд, което показва, че са активни на нашия пазар.

  76. 76 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    До коментар [#70] от "Бай Ганьо":

    Зааконът е ТАКЪВ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  77. 77 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    "Без да се заяждам, но акционер и собственик са синоними, освен ако акциите не са привилегировани, с гарантиран дивдидент, но без прави на глас.
    —цитат от коментар 65 на anarhochristian


    И аз не се заяждам, но е малко по-сложно отколкото изглежда. Не знам тънкостите на финландския закон, но обикновено в западния свят акционерите по закон не са собственици. Противно на популярната заблуда.
    https://www.ft.com/content/7bd1b20a-879b-11e5-90de-f44762bf9896

    При всяко положение ако някой има миноритарен дял не можем да кажем, че компанията е негова.

  78. 78 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1646 Весело

    Все сезонни е друго,ма такива с минимум 4мм протектор!!!Има гуми дето к с 7мм да са пак са шейна в снега,важна е шарката!
    —цитат от коментар 7 на angeles


    Ако има сняг и си с такива гуми следва глоба. Ако няма сняг могат да се карат и тогава важи да са с мин. 4 мм. грайфер. Аз в Бургас не сменям гуми, но и не карам когато натрупа сняг ... демек много рядко не карам :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  79. 79 Профил на koalarevolution
    koalarevolution
    Рейтинг: 448 Неутрално

    До коментар [#53] от "koalarevolution":

    Съгласих се, статията може и да е платена... което е жалко, защото трябва да се обяди като рекламен материал.

  80. 80 Профил на sw51
    sw51
    Рейтинг: 247 Неутрално

    Заглавие: "Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес"

    по-надолу:
    "Друг съвет към шофиращите е все пак да заложат на зимните гуми, въпреки че не са задължителни."

    4мм грайфер НЕ Е зимна характеристика на гума..

  81. 81 Профил на SELECT * FROM DUAL;
    SELECT * FROM DUAL;
    Рейтинг: 370 Неутрално

    При предимно градско и шосейно каране според мен съвременните висок клас всесезонни гуми са напълно адекватни при разумно каране. Това е от моят личен опит и мнение без да ги налагам на никого, но моето впечатление е, че покрай климатичните промени специално за България или по-голямата част от нея става напълно безпредметно това постоянно сменяне и поддържане на два комплекта гуми. С това мое изявление традиционното оплюване на всесезонките нека започне... сега :)

    Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...
  82. 82 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2424 Неутрално
  83. 83 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 637 Неутрално

    Някой обръщал ли е внимание на гумите на градският траспорт в София?

    "We're not gonna take it! Anymore."
  84. 84 Профил на babyroo
    babyroo
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Толкоз авторитетни мнения!? Явно са разделени на два отбора - едните вече са си купили зимни гуми и ги хвалят, (че иначе са се изръсили), другите не са, и оспорват. Само скромно да питам: тва тир, тва камион, тва автобус? Нещо зимни гуми? А знаем кой най много създава проблеми зиме?

    roo
  85. 85 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 706 Весело

    До коментар [#10] от "lone wolf":

    „Независимо че на едната ми кола гумите да са с грайфер 11 мм и обозначение M+S, предпочитам да ги подменя с другите с обозначение Ice Contact! Независимо че и едните и другите са Continental!
    Защо, ли???“

    Защо ли, много просто: Защото си невежа.

  86. 86 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Едно време карахме Барумки, Видинки и регенерати и хич не мерехме грайфера дали е дълбок 4 мм или не, зимен ли е или летен, щото тогава ние бяхме БЕДНИ, а гумите бяха всесезонни (демисезонни). Всичко написано в статията са измишльотини на лобистите на вносителите и търговците на гуми, които още не са успели да внесат в Парламента законопроект, гумите да се сменят на всеки сезон. Така ще намажат и сервизите за демонтаж/монтаж и баланс на гуми. Пролет, лято, есен, зима - далавера пак ще има!!!!!
    —цитат от коментар 55 на Дедо Либен

    Дедо Либене, тогава не е ли имало изискване за минимална дълбочина на протектора 1.6 мм?
    Управляващият материал в България може да гласува по всяко време някакъв закон за принудително изземване парите на гражданите.

  87. 87 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 2375 Неутрално

    До коментар [#85] от "joro4900":

    Дали, а?👿👿👿

    Или трябва да изпльоскаш нещо, от което си нямаш понятие!
    Джоджо! Гумата се държи по различен начин върху сняг, спрямо лед (поледица)!
    Mud and Snow не ти помага никак върху заледен асфалт!
    ..................
    За това, че моите четири гуми са по-скъпи от твоята барака, нямам вина!

    Да разлая троловете!!
  88. 88 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 881 Неутрално

    “...Гумите със зимни характеристики са задължителни от днес
    ...........................
    Бла-бла-бла...
    ...........................
    Друг съвет към шофиращите е все пак да заложат на зимните гуми, въпреки че не са задължителни...”

    В Страната на Организираната Престъпна Банда задължителни са само фъканите новини...

  89. 89 Профил на Вятър
    Вятър
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Минимум 4 мм да е протектора, НО СЧИТАНО ОТ МАРКЕРА! А не някъде по шарката! Така както е написано ще се излъжат някои и ще получат си получат акта. Аз също смятам статията за платена реклама.

    Задачата е проста, за съжаление хората, които се залавят за нея, са като задачата - прости.
  90. 90 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 476 Неутрално

    и аз предпочитам зимни гуми при студено време и сняг , но да правиш ;акции; за да накараш хората да купуват нови гуми , защото шефа на шефа им е докарал стотици хиляди и трябва бързо да ги ;разкачи; ? нещо ми се вижда неправилно , може пък по тоя начин милиционерите да виждат грижите за народа и ;пазарната икономика; , знае ли човек

  91. 91 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9416 Неутрално

    Създадохме повече работа на гумаджиите, но е по добре от акт и точки.

  92. 92 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1222 Неутрално

    Зимната гума е по-добра от лятната единствено върху сняг.Колко хора карат върху сняг.В Пловдив и Бургас сняг не се вижда освен през 4-5 дни годишно.Ако не караш из балканите няма никаква нужда от зимни гуми.Едни чисто нови летни гуми с хубав грайфер са в пъти по добри и употребявани зимни гуми.Нека да не пълним гушките на вносителите на гуми.Купете си чисто нови летни гуми,дето са с мек каучук,карайте ги 2-3 години докато поостареят и после пак нови.Новата гума е нова.Здрава хубава мека с добро сцепление на сухо на мокро ,а за сняг просто се кара по рядко и по бавно.

  93. 93 Профил на longin
    longin
    Рейтинг: 397 Неутрално

    аз досега съм бил с два комплекта - зимни & летни, обаче започнах да изпитвам съмнение от ползата от това упражнение за 4х4 паркетно джипче което карам доста консервативно - спазвам дистанция 3-4 секунди, рядко вдигам повече от 130 на магистрала(естествено лятно време), и като цяло съм страхлив на пътя и повечето коли ме задминават на правите участъци - превишавайки скоростта с по 30-40 над допустимата... и файдата от зимните я виждам няколко пъти когато софийските улици са заледени и 1-2 пъти зимно време в планината ако се падне със сняг... та мисля дали да не мина към едни хубави всесвзонни, не че сегашните са ми лоши, Юнироял и двата сета , страхотни на дъжд...

    имам усещането че маркетинга е вповече с тия гуми

  94. 94 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Разлика има! Доста години съм карал със все сезонни гуми на място с доста сняг, и съм нямал проблем. От няколко години ги сменям, доста е скъпо, около 70 долара на смяна. Но си заслужава, особено при спиране.

  95. 95 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 579 Неутрално

    Аз си реших проблема с гумите. Взех си най-добрите всесезонки на пазара и се родих. Гумаджия не съм виждал от година и половина. Номерът с постояната смяна на зимни и летни гуми е за балъци или за хора с дълбоки джобове. Премиум летни/зимни гуми, при които може да се усети разлика с добри всесезонки са много скъпи. Масово хората карат средна ръка летни/зимни и не стига, че цакат за два комплекта гуми, но се бъркат и за смени.

  96. 96 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1244 Неутрално

    Безсмислен закон, лятната гума и чисто нова да е, т.е. с максимален грайфер, пак не става за нищо на лед и в повечето случаи и на сняг. Та дори и по студен асфалт се пързаля.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  97. 97 Профил на bbrusev
    bbrusev
    Рейтинг: 232 Неутрално

    В София е 12 градуса.
    —цитат от коментар 82 на hope


    Ако караш на обяд може, но повечето карат рано сутрин и вечер, когато е доста под 12 градуса!

  98. 98 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    Само като се сетя, че в повечето щати на САЩ не съществува понятие "технически преглед"... и всичко "задължително" у нас ми идва малко в повече.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  99. 99 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    Само като се сетя, че в повечето щати на САЩ не съществува понятие "технически преглед"... и всичко "задължително" у нас ми идва малко в повече.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  100. 100 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Ами като гледам, историята с гаврата над Иванчева и гаврата над простия народец има едни и същи корени. Докато ОПБ е на кормилото на продънената държавица, тъй ще е...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK