Наредба предвижда допълнително плащане за минаване по тунели, мостове и проходи

Наредба предвижда допълнително плащане за минаване по тунели, мостове и проходи

© Анелия Николова



Освен винетка или такса на база изминатото разстояние водачите на моторни превозни средства може да плащат и допълнително за преминаване през мостове, тунели и проходи. Това предвижда проект на нова наредба, публикувана за обществено обсъждане.


Кои ще са съоръженията, преминаването по които ще се заплаща отделно, ще определи Министерският съвет. Наредбата предвижда те да бъдат специално обозначени. От агенция "Пътна инфраструктура" уточняват, че става дума за новоизградени съоръжения и мостове от типа на тези по границата с Румъния на река Дунав.


Така наредбата ще позволи да се плаща такса за минаване през планираният тунел под Шипка, ако някога бъде построен и други подобни съоръжения. След въвеждането на електронната винетка за леките автомобили и тол системата за тежкотоварните няма да се събират нови такси за сега действащите съоръжения по републиканската пътна инфраструктура като мостове, тунели или планински проходи. Допълнителни такси няма да се начисляват за пътищата, за които ще се плаща тол такса, се казва още в съобщението.




Заплащането на таксата ще става на контролнопропускателни пунктове преди или след преминаване по съоръжението.


Парите ще се събират от Агенция "Пътна инфраструктура", Агенция "Митници" или концесионер, ако тунелът или мостът са дадени на концесия. От такси за преминаване пред допълнително платените пътни съоръжения ще са освободени пътните превозни средства на Министерството на вътрешните работи, на Националната служба за охрана, на Държавна агенция "Национална сигурност", на Неотложната медицинска помощ и на въоръжените сили.


Документът регламентира и събиране на таксите за специално ползване на републиканските пътища или на части от тях - за изграждане на търговски обекти, площадки за оказване на пътна помощ срещу заплащане, рекламни съоръжения и временно ползване на части от пътното платно и земи в обхвата на пътя.


Като аргумент за приемането на наредбата се посочва привеждане на подзаконовата нормативна уредба в съответствие със Закона за пътищата.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 531 Гневно

    И ето така, мили деца, ще строим магистрали във въздуха. Иначе нема да папкаме.

  2. 2 Профил на canu
    canu
    Рейтинг: 431 Неутрално

    Всеки ден си подритват стола на който седят, после някой друг им е виновен!

  3. 3 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 574 Неутрално

    това е съвсем в реда на нещата. мрънкаме че пътищата са лоши но не искаме да отделим и стотинка за поддръжка. в нормалният свят е така. по-дългите тунели и мостове се плащат отделно дори и да имаш винетка. това са изключително отговорни съоръжения и трябва да са в много добро състояние за да не стане беля.

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    200 лв. ще ми стигнат ли за едната посока до морето за таксите?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на bobbyperu
    bobbyperu
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Да пащаш за преминаване на мост не е ли практика от Средновековието? А дишхакъ кога?!

  6. 6 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    това е съвсем в реда на нещата. мрънкаме че пътищата са лоши но не искаме да отделим и стотинка за поддръжка. в нормалният свят е така. по-дългите тунели и мостове се плащат отделно дори и да имаш винетка. това са изключително отговорни съоръжения и трябва да са в много добро състояние за да не стане беля.
    —цитат от коментар 3 на Станислав Генов


    Онзи мост в Италия, дето падна и изби маса народ, да не би да не беше част от платена концесия.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  7. 7 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#5] от "bobbyperu":

    Mи благодарение на вожда на там сме се запътили!

  8. 8 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 531 Гневно

    До коментар [#3] от "Станислав Генов":

    А досега откъде се финансираше тази поддръжка ? От дарения и волни самопожертвования/ Не вярвам. При въвеждането на винетната система със същия вазелин ни подмазваха.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    Логично е. Предпочитам да има тунел под Шипка и да плащам за него, отколкото да няма тунел въобще. Който не го кефи, да не плаща и да не минава.

  10. 10 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#3] от "Станислав Генов":


    това е съвсем в реда на нещата. мрънкаме че пътищата са лоши но не искаме да отделим и стотинка за поддръжка. в нормалният свят е така. по-дългите тунели и мостове се плащат отделно дори и да имаш винетка. това са изключително отговорни съоръжения и трябва да са в много добро състояние за да не стане беля.
    —цитат от коментар 3 на Станислав Генов


    Отделяме огромни суми за поддръжка. Само че поддържащите не ги изпозлват за да поддържат пътищата както трябва, а бутафорно. В България пари има, проблема е в тяхното изразходване!

  11. 11 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Те циганите на жп прелеза за Сужодол в махлата отдавна са внедрили подобна система, само чи и стъклата мият.

  12. 12 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    До коментар [#3] от "Станислав Генов":

    Не е проблем да се иска такса и да се плаща. Проблемът е, че в последствие хората остават с усещането, че парите им отиват в друга посока, а не за покриване на разходите по услугата, която са ползвали.
    Един друг колега, малко по-горе дава примера с винетките. Когато ги въвеждаха, от правителството на НДСВ се кълняха, че цената била така изчислена и пресметната, че до няколко години трябваше да имаме основно ремонтирана и добре поддържана пътна мрежа. Какъв е резултата? Ами, над десет години след въвеждане на винетките, пак нямало пари и пак не стигали, та трябвали и нови такси. Сега, пак ни обясняват, как всичко ще се оправи, след като тия ТОЛ и всякакви други такси се въведат. Но съм на 99 процента сигурен, че след десет години ще караме по същите разбити пътища и калпави магистрали, само дето ще плащаме много по-скъпо...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  13. 13 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Елементарно беше да се сложат едни примерно 10 ст. на литър гориво за пътни такси и да се махнат всички други простотии. Винетката трябва да остане за да може да се взимат и пари от чужденците и това е всичко.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  14. 14 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#9] от "niakoi_si":


    Логично е. Предпочитам да има тунел под Шипка и да плащам за него, отколкото да няма тунел въобще. Който не го кефи, да не плаща и да не минава.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    За какво точно ни е тунел под Шипка, като Прохода на Републиката се минава лесно и удобно. Ако имам избор НИКОГА не бих минал през Шипка. Откакто отвориха Прохода на Републиката след ремонта, не съм го и правил де!

  15. 15 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    Тоя тунел под Шипка вече повече от 120 годин само му се каним.
    Рапонът дори и зъби е наточил - такса ще му взима.
    Пак добре, че все още не са сетили да я събират тая такса предварително, преди още да дупнем планината.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  16. 16 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1592 Неутрално

    До коментар [#13] от "Viva la Evolution":


    Елементарно беше да се сложат едни примерно 10 ст. на литър гориво за пътни такси и да се махнат всички други простотии. Винетката трябва да остане за да може да се взимат и пари от чужденците и това е всичко.
    —цитат от коментар 13 на Viva la Evolution


    Тези такси са сложени отдавна. :-) Доят ни с тези такси в горивото, после ни доят с винетки, с данък за асвтомобила и сега отгоре ще има и платени участъци. Найс а.

  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2201 Весело

    Да попитам, защо се бави въвеждането на Синя зона за общите части на апартаментите, стълбищата и асансьорите?

    България е "крайник с руска гангрена за ампутиране"
  18. 18 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Логично е. Предпочитам да има тунел под Шипка и да плащам за него, отколкото да няма тунел въобще. Който не го кефи, да не плаща и да не минава.
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si


    И аз съм съгласен да плащам за тунела под Шипка. И тол такси. И винетка. Само че аз вече плащам 400 лева годишен данък автомобил. За чий УЙ?

    Every cradle is a grave.
  19. 19 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2323 Гневно

    Не се накрадоха ли тия гербаджии и патреоте, че искат още да дерат от народната кожа?

    мурзилка
  20. 20 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Шайката на Тиквата вече се чуди как да доодере кожуха.

    Every cradle is a grave.
  21. 21 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1193 Разстроено

    Някак си тихомълком всичко (лошо) се случва в тая държава... Докато не гръмне някъде нещо звучно...

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2970 Неутрално

    Дигай таксите, че нема пари за пенции, ей...

  23. 23 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1524 Неутрално

    "Заплащането на таксата ще става на контролнопропускателни пунктове преди или СЛЕД преминаване по съоръжението."

    Мда... входът е свободен, но нищо не сме казвали за изхода. :)

  24. 24 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#20] от "Ватник":
    Не бе бори комунистите! Тежка борба води.

  25. 25 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 545 Неутрално

    До коментар [#24] от "telqk":

    Сиреч, борят себе си?

    Every cradle is a grave.
  26. 26 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4513 Неутрално

    В Австия е така - купуваш винетка, но допълнително си плащаш за разни специални мостове и тунели.
    А в Италия, не се плаща отделно за мостове и тунели, то тол-таксите са доста дебели, а и бензинът гони 2 евро.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  27. 27 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Поредната комсомолска тъпотия!
    И винетките са тъпотия!
    Единствено тол системата ми се вижда приемлива, като в Гърция, например.
    Може да се качиш на магистрала и да си платиш, но има и обиколен безплатен път.

  28. 28 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 451 Неутрално
  29. 29 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3151 Неутрално

    До коментар [#6] от "Viva la Evolution":

    вероятно ще стигнат , но все пак вземаш повечко домати , сирене и си носиш чадър

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  30. 30 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    Толкова ли е издънен бюджета„ та дотам опряхме
    Имаш на хартия свобода на придвижване
    ама не можеш да си я позволиш

  31. 31 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 1181 Неутрално

    Ами ако няма такава наредба няма как да се узакани преминаването по мостове на р.Дунав, както и през тунели под Стара планина. Липсата и води до невъзможност за публично-частно партньорство за изграждането им.

    Макар че аз считам че има достатъчно ресурс ако той бъде правилно структуриран да се изграждат въпросните съоръжения и без такова участие.

    Все пак задължението на държавата е да строи точно такава инфраструктура, а не да купува Авионамс, Дунарит и какви ли не други производствени предприятия.

  32. 32 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2323 Весело

    Едно време се стреляше уж по границите с чужбина, който искал да бяга, сега ще се стреля по вътрешните граници, определяни от мостове, тунели и проходи. Свободата на придвижване май-беше по-голяма по социалистическо време.

    мурзилка
  33. 33 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 2344 Любопитно

    Щеше да е добре за всички тунели да се плаща - та да може пред съд да се постави въпроса защо някои отсечки (напр. третият тунел на автомагистрала "Люлин" в посока София-Перник), са изпълнени тунелно, а след това са насипани с няколко сантиметра, до метър пръст. Това ще бъде класически пример за неоснователно обогатяване, ако минаването през тунел се таксува по-скъпо от минаването през мост. Безстопанствеността и усвояването на парични средства при строежа на "тунела" са друга тема.

  34. 34 Профил на Jesuit
    Jesuit
    Рейтинг: 1240 Разстроено

    Едно време се стреляше уж по границите с чужбина, който искал да бяга, сега ще се стреля по вътрешните граници, определяни от мостове, тунели и проходи. Свободата на придвижване май-беше по-голяма по социалистическо време.
    —цитат от коментар 32 на Маршалов


    Не са се сетили да направят тунелите атракция за сърваивъри
    и пак да взимат пари
    Ако не те уцели някоя лампа печелиш 10% отстъпка
    Тъжна работа

  35. 35 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1557 Неутрално

    това е съвсем в реда на нещата. мрънкаме че пътищата са лоши но не искаме да отделим и стотинка за поддръжка. в нормалният свят е така. по-дългите тунели и мостове се плащат отделно дори и да имаш винетка. това са изключително отговорни съоръжения и трябва да са в много добро състояние за да не стане беля.
    —цитат от коментар 3 на Станислав Генов


    Как да не отделяме?! Малко ли данъци прибират?! Крадат като за световно и затова искат още и още. Данък за колата, винетка, че и тол такси за мостове, проходи и тунели на концесийка, освен другите пари от данъци! Както са ни подкарали скоро ще плащаме повече данъци и такси за да се движим по пътищата отколкото за гориво! И при горивото повече от половината от цената е данъци!!!!!!!!!

    Не само плащаме - плащаме МНОГО, но не отиват за пътища, а предимно в нечии джобове. Това е истината.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  36. 36 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7943 Неутрално

    А уж обещаваха да не вдигат данъци. Сега се чудят, как по-замаскирано да ги увеличават.

  37. 37 Профил на Killing Joke
    Killing Joke
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Нямам нищо против да си плащам.
    Но насреща да получавам хубави пътища и съоръжения, както си му е редът.
    Не е въпросът в парите, а какво ще се направи с тях. Щото и с винетките навремето се кълняха, че след 5-6 години ще имаме европейски пътища.
    Аз залагам на следният сценарий:
    1. Тунелът ще бъде с цена Х лева
    2. Накрая ще се окаже, че е струвал Х * 5 лева
    3. Нови синекурни, топли службици за тоя и оня
    4. Поредните скандални обществени поръчки (примерно жилетки за служителите по 100 лева едната и т.н., абе знаете си как е)

  38. 38 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2904 Неутрално

    [quote#18:"Ватник"][/quote]

    потник, тол системата е само за камиони, ти ще си джъткаш със винетката само. Това за тунелите и мостовете и сега го има - дунав мост 1 и 2 да не са безплатни в момента? Като отидеш в чужбина, там си плащаш като поп и не се оплакваш, само тука ви е много.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  39. 39 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#18] от "Ватник":

    Ами не плащай като не искаш. Правото да имаш автомобил не е залегнало в конституцията, ходи пеш, здравословно е.

  40. 40 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 905 Неутрално

    Че те тунелите и мостовете не са ли част от републиканската пътна мрежа? Нали за това е винетката. Не знам, тоз проблем не е само за водачите, но и за хората, които ползват обществен транспорт. Ще се оскъпи билета, а пешката гледам разсъждавала, че в чужбина всичко се плащало, което не е вярно. Там плащаш да минеш по магистрала, но за останалите пътища не плащаш.

  41. 41 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2582 Неутрално

    А по долина, хълм и трап предвижда ли допълнително заплащане? А кой най-после ще сложи на масата сумата от пътния данък, по-скъпите от швейцарските винетки и акцизите на горивата, дето всичките от тях трябва да отиват за пътна инфраструктура? Колко прави това? Дали не е толкова, че срамните дупки по вътрешните пътища можеш и с банкноти да ги запълниш? А за подарените милиарди от ваше име и от наш джоб на собствениците на апартаменти по 2К квадрата, дето им купихте дограми и им санирахте жилищата, после ще си говорим. Ама не тук. В съда! И не в този, в някой по-отдалечен!

    На агитката не отговарям! А на бивши и настоящи доносници хептен!
  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    А винетката за какво е? А акциза?

    Или пак не стигат?

    Когато си некадърен, ресурсите все не стигат.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1482 Неутрално

    А може да предложат и такса за влизане в населено място. Като през Средновековието.

  44. 44 Профил на Vili Jambov
    Vili Jambov
    Рейтинг: 1074 Неутрално

    До коментар [#27] от "antikvarno":

    Така е. Имам спомени от преди доста години във Франция. За ползване на магистрали се плаща. Но НАВСЯКЪДЕ има алтернативни пътища. Не са високоскоростни с много платна, но изключително качествено поддържани. Има разлика. Когато имаш избор. При нашата инфраструктура, това, което се канят да сторят е отново мутренски рекет. Мутри друго не могат да родят. По рефлекс е винаги едно и също. Рекет. Със задължително застраховане (вече в много браншови организации), с такси за пътни съоръжения, които не можеш да избегнеш и пр. Разбира се, аргументът е, è и в Европа е така. Смях през сълзи...

  45. 45 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2661 Неутрално

    Една държава дали става по-богата като събира такси и данъци за щяло и нещяло от бедните си поданици?

  46. 46 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3151 Весело

    До коментар [#45] от "Таралеж":

    ами прави по богати други поданици , все пак има ефект значи

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  47. 47 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1363 Весело

    Да си дойдем на думата
    http://www.api.bg/index.php/bg/karieri/konkursi/api-ob1611
    За твзи хора трябва да се създаде работа :)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK