Автономни камиони на "Волво" започнаха работа в мина за варовик в Норвегия (видео)



Автономни камиони "Волво" ще транспортират варовик по 5-километров маршрут с открити участъци и два тунела, като ще разтоварват без човешка намеса, съобщи производителят на шестте автомобила. Тестовете вървят през тази година, като от следващата композициите влизат в нормален работен процес.


Автономни камиони на "Волво" започнаха работа в мина за варовик в Норвегия (видео)

© Волво


Камионите оперират в мината за варовик на компанията Brønnøy Kalk във Велфиорд, Норвегия. Задачата започва с товаренето на композициите с варовик в кариерата.




Автономни камиони на "Волво" започнаха работа в мина за варовик в Норвегия (видео)

© Волво


След това те потеглят по маршрута, който включва два тунела с дължина 3.5 км и 800 м. На финала достигат до пристанището, където скалната маса се изсипва в трошачката, а оттам се товари на кораби. Процесът се извършва под строг контрол, но без оперативната намеса на хора.


"Конкуренцията в индустрията е силна. Непрекъснато се стремим да увеличим ефективността и производителността си в дългосрочен план и имаме ясна визия как да се възползваме от новите възможности в областта на технологиите и цифровите решения. С автономния транспорт ще увеличим значително нашата конкурентоспособност на един труден глобален пазар", обясняват от Brønnøy Кalk.


Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2964 Неутрално

    С предизвестеното развитие на леката и тежка роботика, вече е ясно ,че нуждата от пришелец е само за атака на социалните системи и европейския начин на живот а не за работна ръка!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  2. 2 Профил на nle14520109
    nle14520109
    Рейтинг: 279 Разстроено

    6 шофьора на борсата, а фирмата с още по-голяма печалба.

  3. 3 Профил на Julius
    Julius
    Рейтинг: 602 Неутрално

    Защо имат седалки тогава? :-)))
    Могат да оптимизират вътр. пространство, ако няма да ги карат хора.

  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    Както казваше Пегъзи Музовски :"Къде съм аз, къде сте вий"???

  5. 5 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Контейнерният терминал Делта в Ротердам, Холандия има цял флот от 265 "безпилотни" камиони (AGV), които разнасят контейнерите из терминала вече 10-ина години. 137 от крановете също не се управляват от човек. Ето статийка на английски:

    https://myservices.ect.nl/Terminals/rotterdamterminals/deltaterminal/Pages/ProvenTechnology.aspx

    Гледал съм филмче за тези платформи, много са интелигентни - изчакват се един друг, дават предимство на дясностоящия, а като се усетят, че нещо не им е наред, оставят контейнера, където трябва и после отива да се паркират на малък паркинг пред сградата на администрацията и остават да чакат ДжиПи-то на терминала да ги прегледа и излекува :)

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    ЕеееЕ, глей сЯ как чорбаджиите как забогатЕха от икономията на заплати за шофьори.

  7. 7 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Питам се когато роботите заменят всички работещи, как аджеба тия бивши работещи ще си купуват произведеното от роботите?

    България - вече 113-то място по свобода на словото
  8. 8 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    Не знаех, че варовика го копаели в мини...! За кариери съм чувал и виждал, ама карай. В Норвегия, може да е в мини.
    Между другото, какъв ще е пределът на насищане с техника и автоматизация, във всяка една дейност или бизнес? Само се чудя...? При достигане на много високи нива на автоматизация и роботизация, къде остават хората. Тоест, кой ще купува продукцията от фабриките и заводите, дето нямат персонал. Как ще се формират доходите, за да има потребление...? Някой ден и такива проблеми ще има. Чисто социални, свързани с липсата на заетост. Да му мислят нашите внуци и пра-внуци...

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  9. 9 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Спорно е, до колко и дали ще забогатеят. Тези компютри и софтуери, дето управляват целият процес, хич няма да са евтини... Да не говорим, за поддържане. Каквото и да стане, викаш специализиран сервиз, където разценките са стотици евро, на час.
    Вярно, че да се разправяш с шофьори си е тегава работа. Човешкият фактор, хич не е за пренебрегване.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#8] от "tww09306483":

    Е като стигнеш до там, вече е време да се мисли за безусловен минимален доход. В даден момент, мнозинството от хората няма да работят, защото няма да има какво да работят, просто ще бъдат хранени и оставени да си живуркат.

    Ама сега още е много рано да мислим за тия работи.

  11. 11 Профил на rotor
    rotor
    Рейтинг: 639 Весело

    Изостават европейците. В България вече имаме хуманоидни роботи в парламента. Викаме им "депутати". А центъра за управление се нарича ТИКВА /Технологичен Идиотизъм с Компютърно Вграден Анахронизъм/. И вечер се прибира в Банкя.

    "Успехът не е окончателен, провалът не е фатален! Онова, което е от значение, е куражът да продължиш!" Уинстън Чърчил / " Success is not final, failure is not fatal! It is the courage to continue that counts!" Winston Churchill
  12. 12 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3411 Неутрално

    До коментар [#3] от "Julius":

    Все пак, ако нещо излезе от строя, автономният режим се изключва и камионът трябва да се закара до сервиз, примерно...

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  13. 13 Профил на koliok5
    koliok5
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Нафтата кой ше им я източва и как ще стига до шофьорите?!

  14. 14 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 1017 Неутрално

    Само не разбрах защо тея автономни камиони въобще трябва да приличат на камиони. Като не е нужна кабина, защо се занимават с усложнения?

  15. 15 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4400 Любопитно

    Нормален напредък в нормална държава...Както казва колегата по-горе на пристанището в Ротердам камионите отдавна са автономни!От 2016 и в пристанище Амстердам контейнеровозите са роботи!Каксе казва -всеки с проблемите си!!!Нали Нинова?????

    До истината се достига с познание!
  16. 16 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Само не разбрах защо тея автономни камиони въобще трябва да приличат на камиони. Като не е нужна кабина, защо се занимават с усложнения?
    —цитат от коментар 14 на Дундурук


    AGV-тата на терминала в Ротердам нямат кабини, както и какъвто и да е начин да се управляват ръчно - ето ги оранжевите камиончета:

    https://www.youtube.com/watch?v=a-rU3aCfo2w

  17. 17 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2060 Любопитно

    До коментар [#4] от "selqnin":


    Както казваше Пегъзи Музовски :"Къде съм аз, къде сте вий"???
    —цитат от коментар 4 на selqnin


    Изгледай видеото от 2.01 до 2.07 мин - директора е с българско име и фамилия : Сашко Чуклев или Куклев

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  18. 18 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2060 Весело

    До коментар [#3] от "Julius":


    Защо имат седалки тогава? :-)))Могат да оптимизират вътр. пространство, ако няма да ги карат хора.
    —цитат от коментар 3 на Julius


    И фарове няма да им трябват в тунелите . . . :-)

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  19. 19 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4302 Весело

    До коментар [#17] от "Чардо":

    Маке.

    скоростен индекс "Y"
  20. 20 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 604 Неутрално

    С предизвестеното развитие на леката и тежка роботика, вече е ясно ,че нуждата от пришелец е само за атака на социалните системи и европейския начин на живот а не за работна ръка!
    —цитат от коментар 1 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Така ли обясняваш техническата изостаналост на любимата раша.

  21. 21 Профил на misho73
    misho73
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Ръководител на направлението - Сашко Цуклев. Швед :-) Дали е чист или "от онези" българи - не пише :-)

    Какво могат Балканите заедно: https://youtu.be/8yuxnj1AWFk
  22. 22 Профил на white rabbit
    white rabbit
    Рейтинг: 604 Неутрално

    Само не разбрах защо тея автономни камиони въобще трябва да приличат на камиони. Като не е нужна кабина, защо се занимават с усложнения?
    —цитат от коментар 14 на Дундурук


    За сега системата е монтирана на обикновени камиони , защото са едни от първите. Има още какво да се работи по системата. Когато са напълно сигурни , ще инвестират и в производството на адаптирани каросерии. Нека си спомним за първите параходи които са имали и платна за всеки случай.

  23. 23 Профил на bobyb
    bobyb
    Рейтинг: 1504 Неутрално

    Ръководител на направлението - Сашко Цуклев. Швед :-) Дали е чист или "от онези" българи - не пише :-)
    —цитат от коментар 21 на misho73


    Има го в клипа - видимо не е от боята. :)

  24. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Ръководител на направлението - Сашко Цуклев. Швед :-) Дали е чист или "от онези" българи - не пише :-)
    —цитат от коментар 21 на misho73

    Националността на Сашко Цуклев/Цъклев/... ли Ви заинтригува най-силно? По-спокоен ли ще бъдете, ако е от "онези" българите или пък от другите, които според не малко участници във форума мият чинии и чистят улиците.
    Вие и други участници във форума ще повярвате ли, че българи работят и на позиции, изискаващи висока степен на образование и квалификация? А че има жираф?

  25. 25 Профил на khmer_rouge
    khmer_rouge
    Рейтинг: 219 Неутрално

    Това е отвратително!Както и това на пристанището в Ротердам.Въпреки,че съм "частник" переспективата,която се очертава за човечеството никак не ме кефи.Милиони ще бъдат принудени да вегитират.И не случайно процеса с целенасоченото затъпяване и маргинализиране на голяма част от хората е започнал.

  26. 26 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 41 Неутрално

    Спокойнооо, това е направено, защото няма шофьори.
    Има криза за персонал в сектора и фирмите почват да се спасяват.
    Реално е по-скъпо от това да наемеш някой да вози на 5км всеки ден.

    Коментирам платено.
  27. 27 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1769 Неутрално

    Това е отвратително!Както и това на пристанището в Ротердам.Въпреки,че съм "частник" переспективата,която се очертава за човечеството никак не ме кефи.Милиони ще бъдат принудени да вегитират.И не случайно процеса с целенасоченото затъпяване и маргинализиране на голяма част от хората е започнал.
    —цитат от коментар 25 на khmer_rouge

    Развитието на технологиите позволява да се механизират и автоматизират много процеси във всички области. Вече и управлението на автомобилите. Някои професии изчезват. Появяват се нови. Хората трябва да се научат да действат гъвкаво, да се адаптират бързо към промените, да придобиват нови знания и умения.

  28. 28 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    Страха от загуба на работа го е имал при всяка по-голяма технологична новост. Шевната машина е била заплаха за шивачите, авомобилите за каруцарите, но хората започват да живеят по-лесно и работят по-квалифициран труд. (ще стават юристи и ще се съдят)

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  29. 29 Профил на Zoom
    Zoom
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Волво съм ги признал за №1 в маркетинга - пак се опитват да си припишат, че са измислили топлата вода. Подобни AHS (Autonomous Haulage System) освен в пристанището на Ротердам, са внедрени от Комацу и работят в мините на Rio Tinto, Codelco и др. от 1998 г., а първите прототипи на автономни минни камиони Комацу с полезна товароносимост от 200 до 400 т се тестват още от 1990 г.
    Вижте линка по-долу за AHS системата им Front Runner
    https://www.youtube.com/watch?v=bHtMNFZLMWE.
    А ето как ще изглеждат камионите и в бъдеще ... реален прототип на Комацу, показан на MineExpo 2016 в Las Vegas
    https://www.youtube.com/watch?v=F_Re68mLf9Q

  30. 30 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 1166 Весело

    Комунизъм - учи мамо да не работиш
    Капитализъм - учи мамо да има какво да работиш

    Най-важното е не всеобхватното знание, а всеобхватната способност за разбиране - Демокрит
  31. 31 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    Споко, троловете изкарващи пари пишейки хвалебствия за западнясалите държави, също ще ги заменят с роботи, а те ще трябва да просят по улиците.

    мурзилка
  32. 32 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2323 Неутрално

    Страха от загуба на работа го е имал при всяка по-голяма технологична новост. Шевната машина е била заплаха за шивачите, авомобилите за каруцарите, но хората започват да живеят по-лесно и работят по-квалифициран труд. (ще стават юристи и ще се съдят)
    —цитат от коментар 28 на korc


    Хах, сега си представям, как след като няма повече никакви свободни за хора работни места, т.е. никаква адаптивност няма да помогне на останалите без работа. По-горе един чиляк беше надраскал, че просто хората щели да се преквалифицират. Как да се преквалифицират при 0 свободни работни места, а на заетите - само роботи.

    мурзилка
  33. 33 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 441 Неутрално

    До коментар [#6] от "442":

    Не това е важното, а липсата на прост, претенциозен пролетариат.

    1.618
  34. 34 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Системата на Комацу изглежда доста сложна и интелигента, справя се в разнообразна среда, може би е най-интелигентната от всички коментирани.

    А за притесненията, че роботите ще вземат работата на хората - какво толкова страшно стана, когато изчезна професията "телефонист/ка в телефонна централа"? А преди това, когато е изчезнала професията "оператор на пътнически асансьор"?

    С напредъка на технологиите едни професии изчезват, други се появяват.

  35. 35 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Това е отвратително!Както и това на пристанището в Ротердам.Въпреки,че съм "частник" переспективата,която се очертава за човечеството никак не ме кефи.Милиони ще бъдат принудени да вегитират.И не случайно процеса с целенасоченото затъпяване и маргинализиране на голяма част от хората е започнал.
    —цитат от коментар 25 на khmer_rouge


    За България и Северната бензиностанция ли говориш или за цивилизования свят? Имаш ли поне минимална представа образованието във високо-технологични специалности на какво ниво е? А за да се стигне дотам, образованието на децата започва от 4-5-6 годишна възраст, под формата на игра с модели-роботи; сигурно и ти си чувал за Лего, под формата на викторини, които още от детска възраст работят за повишаване на коефициента на интелегентност. В цивилизования свят нямат нужда от профисия коняр и от бизнес за правене на камшици. За българските комунистически чугуни, технологичното ниво е още на ниво каруци; толкова можеха комунистите още когато Кремъл им връчи властта, толкова примитивно е и мисленето им днес. За теб не знам, ама щом се отчайваш от прогреса, май и ти си от комунистическите чугуни. В швейцарската армия, войниците усилено изучават ИТ, в частност на езика Пърл. В българската армия, един шкембелия се чуди как да прави кинти като загробва армията с руски чайници.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK