Започва специализирана акция срещу каращите в бус лентите в София

Започва специализирана акция срещу каращите в бус лентите в София

© Цветелина Белутова, Капитал



Центърът за градска мобилност и "Пътна полиция" в София започват съвместна акция срещу нарушителите, които се движат в бус лентите, съобщиха от общинското предприятие. Началото ще бъде поставено още следващата седмица.


Това е поредната мярка за налагане на приоритет на градския транспорт. Началото беше поставено през лятото с кампанията "Всеки да си знае лентата". Тогава бяха брандираха автобуси, които да подсещат водачите, че трябва да не карат в бус лентите, припомнят от "Центъра за градска мобилност".


Основната цел на бус лентите е да осигуряват приоритет на обществения транспорт, така че той да изпълнява разписанията си и да бъде удобен и бърз за пътниците, които го използват, но това не може да стане, ако лентата е задръстена с коли, уточняват от общинското дружество. От ЦГМ посочват, че по разписание автобусите, които се движат по бул. "България", трябва да изминават разстоянието между пл. "Ручей" и Центъра по хигиена за 4 минути, но ако има автомобили времето се удължава тройно.




По новата бус лента на бул. "Васил Левски" разстоянието между ул. "Гурко" и кино "Одеон" трябва да се измине за 4 минути, но ако тя е блокирана, забавянето стига и до 10 минути. С 20 минути повече е времето от спирката на "Орлов мост" до Окръжна болница за автобуси и тролейбуси, ако лентата на бул. "Цариградско шосе" не е свободна.


Глобата за автомобил в бус лента е 50 лева, припомнят от Центъра за градска мобилност. През пролетта на миналата година експеримент на организацията "Спаси София" показа, че за един час само само на моста над Площада на авиацията в посока "Младост" в бус лентата минават по около 500 коли. Това се равнява на несъбрани глоби за 25 000 лева.

Ключови думи към статията:

Коментари (66)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 609 Неутрално

    И защо трябва да го обявяват предварително?!

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Ееееей тия бусове да не плащат повече пътен данък та си имат само за тях платно ??? Голям праз, че ще караш в тяхното платно и ще намалиш с малко задръстването, гоооолям.

  3. 3 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 906 Весело

    "Много шум за нищо" пиеса от Уилям Шекспир. Та и у нас така.

  4. 4 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7943 Неутрално

    И като свърши акцията, пак ще си карат, където си искат. Тука всичко е от акция , до акция.

  5. 5 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    Да разбирам ли, че като приключи "акцията" шофьорите, нарушаващи Закона ще могат ПАК спокойно да си карат в бус лентите???
    Не е ли възможно Закона да се спазва ПОСТОЯННО?!?!?!

  6. 6 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 654 Неутрално

    И защо трябва да го обявяват предварително?!
    —цитат от коментар 1 на Калник


    Защото целта е да се намали карането в бус лентата, а не събирането на пари от глоби. И това трябва да е в основата на всички глоби и наказания, а не да се правят правила с цел касичка.

    И това намаляване става с разяснителни кампании, шум по медиите и прочие.

    @)----,--'--
  7. 7 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1193 Любопитно

    Ми айде де, докога ще търпим наглите шофьори из бус лентите? Всеки ден ги гледам (заедно с ченгетата) по Евлоги Георгиев да си карат като пичове в тая лента и хубаво, аз гледам, а ченгетата що не ги спират и глобяват, какво чакат? Аааа, явно специална разпоредба или заповед от общината, щото иначе не им се работи. А само за час от глоби ще съберат парите за преасфалтиране на половин София...

  8. 8 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    Тази сутрин не помня къде чух, че в Турция бус лентата имала бетонен бордюр.
    В Пловдив отначало трудно свикнахме с атипаркинг колчета навсякъде, но те решиха проблема с качване по тротоара.
    Тъй че...

    Доброто е заразно
  9. 9 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Ми толкова не могат ли да сложат малко камери тук там особено на местата където има по-големи задръствания и да валят честитките.

  10. 10 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1407 Неутрално

    Напънала се мишката и родила....
    пълна бутафория!
    Вместо да поставят ПОСТОЯННО по една две патрулки на всички ленти които безкомпромисно да глобяват балканските тарикати - упражняват се в пустословие?’

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  11. 11 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 720 Неутрално

    Добре че ги предупредихте, милите. След седмица пак да си карат там.

  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1536 Весело

    Тази сутрин не помня къде чух, че в Турция бус лентата имала бетонен бордюр.В Пловдив отначало трудно свикнахме с атипаркинг колчета навсякъде, но те решиха проблема с качване по тротоара. Тъй че...
    —цитат от коментар 8 на АзКлавдия


    Не можахте да си направите здрави тротоари в Пловдив та колчета нащракахте да не можеш да спреш за малко без да пречиш или да ти изскочи нЕкой талибан и да те изцака за пари.

  13. 13 Профил на nv
    nv
    Рейтинг: 835 Неутрално

    Просто сложете камери.

    "The Queen Is Dead" 30 years anniversary
  14. 14 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    До коментар [#12] от "442":

    Не. Тротоари се правят за хора и детски колички, не за баничарки. Аман от хитреци.

    Доброто е заразно
  15. 15 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3443 Весело

    Със спорадични акции няма да се оправи българинът.

    Аз имам конструктивно, а може да излезе и по-евтино предложение:

    Всички трамваи, автобуси и тролеи се оборудват с брони от неръждъвейка като на австралийските тирове. И се "барва" законът, освобождавайки ги от отговорност за щети по огледала, боя и ламарини на частни возила, ако ПТП-то е по маршрута им.
    Накрая се провежда кратък и прост, но съдържателен инструктаж на водачите в обществения транспорт как да ползват новата екстра, а възторжените им аплаузи се предават директно по талавизиите.

  16. 16 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3443 Неутрално

    До коментар [#15] от "xm...":
    Опс!
    И щетите по частните возила от тези ПТП-та влизат законово към застрахователите по системата бонус-фалос, т.е. плащаш си сам всичко, но ти водят щетата в досието.

  17. 17 Профил на unp44546507
    unp44546507
    Рейтинг: 284 Весело

    До коментар [#14] от "АзКлавдия":
    гербаджийке, ти в общината ли нищо не правиш или в областната упарава. къде си сложена от герб

  18. 18 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 744 Любопитно

    Аз пък в бързината прочетох "Акция срещу кауците в бус лентите", та в тази връзка да запитам, с каруците какво правим? Щото и в бус лентите не са малко.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  19. 19 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    До коментар [#15] от "xm...":

    Бихме смаяли целий свят с такова решение.
    Загиналите от камшичен удар пътници в колите по кой параграф да ги минем?

    Доброто е заразно
  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3443 Весело

    До коментар [#15] от "xm...":Бихме смаяли целий свят с такова решение. Загиналите от камшичен удар пътници в колите по кой параграф да ги минем?
    —цитат от коментар 19 на АзКлавдия

    Пенке, бе, чети!
    Писал съм - провежда се инструктаж с ватманите!
    Огледало, стружка, стоп, фар, огънат калник - няма нужда да блъскаш, само тъъънинко приплъзваш или натискаш ...

    А и мислиш ли, че след оповестяването на новите правила някой ще се нахендри сам?

  21. 21 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#10] от "B52":

    Камери просто. 2 патрулки ще глобяват 2-4 коли за половин час. Камерите щракат всички.

  22. 22 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1175 Неутрално

    Прекалено малка е глобата, за толкова грубо нарушение.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  23. 23 Профил на gps
    gps
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Искам договор с КАТ - за 10% от глобата аз ще снимам каране в бус лента, незакони паркирани коли, и други нарушения.
    (Но тази 10 % е от глоби по нарушение, не събирани пари, заради мързелноста на КАТ води до сегашната ситуация)
    защо ЦГМ има монопол за тази работа??

  24. 24 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    Според мен е добре да се разреши и на такситата да се движат в Бус лентите , доколкото знам сега е забранено , но това е глупаво, защото това би облекчило трафика и не би затруднило по никакъв начин градският транспорт.

  25. 25 Профил на derek101
    derek101
    Рейтинг: 283 Гневно

    На бул. "България" от НДК до бул. "Ив.Гешов" направиха преди около месец най-безумната бус лента. При положение, че при налични три ленти, а преди кръстовището и 4, задръстванията започваха от моста на влюбените и това разстояние се изминаваше за около 12-15 минути, сега при две ленти и почти невъзможност за десен завой по "Гешов" (ако не си в бус лентата), задръстванията стават умопомрачителни. И това при положение, че там има само три бързи автобусни линии (204, 604, 76), с интервал на движение между колите около 10 минути. На разстояние от около километър не можеш да видиш жив автобус, но лентата стои празна. Иначе за "Цариградско шосе" съм съгласен, там общественият транспорт е може би през минута и бус лентата трябва да не се ползва от автомобилите.

  26. 26 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#20] от "xm...":

    Това са глупости , застраховатрелите нали ще си потърсят парите , а ако има жертви. Това е все едно да има кампания срещу неправилно пресичащите пешеходци да бъдат блъскани с превантивно/назидателно образователна цел, после ай върви прсичай неправилно .

  27. 27 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 361 Неутрално

    До коментар [#24] от "Иван К.":

    Ако се направи компромис за такситата ще последват напъни за още изключения- Юбер, ел. автомобили, хибриди, маршрутки, автомобили за споделено пътуване и пр.

  28. 28 Профил на datigo
    datigo
    Рейтинг: 298 Неутрално

    И защо няма сложени камери в 2019г. може и муха да проследиш от къде минава.. ама така как ще взимат подкупи мутро-милиционерите!

  29. 29 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    И важното е глобите да се събират. Безкомпромисно.

  30. 30 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 361 Неутрално

    До коментар [#6] от "MyTwoCents":

    Тарикатите не се трогват от разяснителни кампании и еднократни акции, уви. Без стриктен контрол в съчетание с глоби за неспазващите законите шанса за прогрес е минимален.

  31. 31 Профил на ПараГраф
    ПараГраф
    Рейтинг: 314 Неутрално

    До коментар [#28] от "datigo":

    Наистина или са адски тъпи или ги мързи да сложат няколко камери и да се приключи въпроса. Според мен са и двете.

  32. 32 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 744 Любопитно

    До коментар [#28] от "datigo":

    През 2006-та, фирма в която работех, беше направила много подробен проект за подобни камери. Сергишев тогава каза, че е супер и лично се ангажира да се нарави това. Да, ама един дебел шеф полицай след него ни обясни, че това няма как да стане, защото щели да напуснат "поне 2/3-ти от състава". Та смятай откога се влачи това и кога ще се се случи реално. БТВ, какво стана с тия новите суперкамери дето ги накупиха за много пари - веднъж само съм виждал такава в действие за година. И веднъж по Нова ги кодошеха, че са им застанали под прозорците.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  33. 33 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    Глобявайте, да се научат.

  34. 34 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 499 Неутрално

    П.С. Там където има бус ленти трябва да се махняд джобовете за автобуси. Поне да не се позволява на джигитите да изпреварват автобусите.

  35. 35 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 499 Неутрално

    И защо трябва да го обявяват предварително?!
    —цитат от коментар 1 на Калник


    Обявяват се началото и края на акцията. Все пак не трябва да стават грешки и да се налагат глоби на "наши" хора.

  36. 36 Профил на nibelungs
    nibelungs
    Рейтинг: 296 Неутрално

    Само с контрол и глоби ще стане, но глобата трябва да е значителна, за да може цялата сган, събрана в София и селянията да се дисциплинира!!!

  37. 37 Профил на crusible
    crusible
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Контрол, контрол и пак контрол! Проблемът, е че КАТ - София се очертава като една безполезна пиявица на обществен ресурс. В това число слагам и столична община, които с лекота могат да решат проблема с паркирането по тротоарите, но не би.

    Някой казвате, че глобата за каране на бус лента е малка, но НЕ Е! Тази седмица като те чукнат 2-3 пъти, другите 2-3 пак е достатъчно... Въпросът е да няма начин ти се размине., защото наглостта на някой е безподобна.

  38. 38 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    Едно време пътищата бяха за колите тука , ПРЕДИ МУТРИТЕ ДА Я ОКУПИРАТ ТАЯ ДЪРЖАВА ,БЕШЕ ЗАБРАНИНО ДА СЕ СЛАГАТ КАКВИТО И ДА Е ПРЕПЯТСТВЯ НА ПЪТНОТО ПЛАТНО , ПРАВЕХА СЕ ПРОБИВИ КЪДЕТО ДВИЖЕНИЕТО БЕ ПО НАТОВАРЕНО И КРИВО ЛЯВО СЕ СПРАВЯХМЕ , В МОМЕНТА ПЪТИЩАТА В ТАЯ СТРАНА СА ЗА ВСИЧКО ДРУГО НО НЕ И ЗАТОВА ЗА КОЕТО СА ПОСТРОЕНИ ЗА КОЛИТЕ КАТО ЦЯЛО, БАШ МУУТРАТА ГИ Е РАЗЧЕРТАЛ И СИ ГИ Е НАПРАВИЛ НА ПАРКИНГИ ЗА ДА РЕКЕТИРА ДА МУ ПЛАЩАШ ЗА ПАРКИНГ КАКТО ГО Е ПРАВИЛ В РАННИТЕ СИ ГОДИНИ НА МУТРИЗМА СИ ПРЕД СЛАВИЯТА !!! продължавам , трийсе процента от пътищата отидеха за бус ленти, двайсе отидеха за велоалеи , дувари стени мантинели пъпки кашпи острови като айсберги насред пътищата ,АЙСБЕРГОСПИРКИ , тръби с някакви знаци през два метра в стил плати ми , еднопосочни улици дето те побъркват и те затрудняват наместо да те улесняват , безпредметни светофари мигащи денонощно на малки неизползуваеми улици , през сто метра легнали полицаи които не служат да ти забават скороста а служат да ти покъртят колата с каквато и скорост да минаваш , затворени цели улици за ремонти по които не се виждат никакви работници с месеци , ДА ПРОДЪЛЖАВАМ ЛИ!!!

  39. 39 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Ееееей тия бусове да не плащат повече пътен данък та си имат само за тях платно ??? Голям праз, че ще караш в тяхното платно и ще намалиш с малко задръстването, гоооолям.
    —цитат от коментар 2 на 442


    Ей, келеш, ти в кола ли си се родил?!Поразтъпчи се малко, че сигурно си станал 150 кила и приличаш на хипопотам.Наяврно си с някое допотопно БМВ-енце и се мислиш за единствен на пътя, а?!
    Срам те е да кажеш, че си се возил чат-пат на автобус, като ти закъса таралясника, а и тогава не си дупчиш билет, нали?Как ще им плащаш - ти дори боклука от терасата си мяташ - да не се разкарваш, като онзи културен съсед, който всяка сутрин те поздравява, а ти все сумтиш, като свиня.
    Метрото ти е непознато и ненужо - нали си имаш кола, а и без това в центалната част на София си слизал само веднъж, като искаше да се покажеш пред онова гадже и го заведе в "Дивака на вечеря - ларж си!Един авер ти реди, че там е яко и евтино - няма да се изръсиш за тази кифла, я?!
    Навличай си анцуга, надуй бавареца и дано се надъниш някъде с 200км/ч, че ние - другите шофьори и пешеходци - да сме по-спокойни.

  40. 40 Профил на erintian
    erintian
    Рейтинг: 13 Неутрално

    Дайте ми кръстовището на Блгария и Гешов и по триста метра от България от двете му страни на концесия.
    Аз ще събирам глобите и ще плащам на държавата по 50 хил на месец. ОК?

  41. 41 Профил на carebean
    carebean
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Крайно време беше да ги погнат. Нагло е да карат там, когато не им е там мястото.

  42. 42 Профил на kama_start
    kama_start
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Чакам и тръпна в очакване тия селяни да бъдат наказани!

  43. 43 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Трибуквеният Орган много отдавна е абдикирал от задълженията си.
    В резултат един куп нарушения се правят толкова масово, че на хората, нарушители и наблюдатели, много често не им прави впечатление.

  44. 44 Профил на Oniq S Koniq
    Oniq S Koniq
    Рейтинг: 209 Неутрално

    Писна ми от ваще акции бе, всичко това трябва да е постоянен контрол.

    Omnis distaedere pecunia nunquam!
  45. 45 Профил на dedo_goshko
    dedo_goshko
    Рейтинг: 456 Весело

    И важното е глобите да се събират. Безкомпромисно.
    —цитат от коментар 29 на stedim


    Напълно съгласен - слагат камери и пускат честитки по адрес на регистрираните автомобили. Ако глобите не се платят в 30-дневен срок, съдебен изпълнител и запори на трудови възнаграждения! Гарантирам промяна в карането и празни БУС-ленти след не повече от 6 месеца! Но сега никой не си прави труда да събира подобни глоби. Нали излезе статистика, че в Швейцария /където населението е малко повече от при нас/ има събрани за миналата година близо 1 млрд лева /обърнато от франкове, разбира се :)/ от глоби, а в БГ-то са събрали от глоби цели 15 млн. лева за горе-долу подобен брой нарушения /даже в Швейцария са по-малко от тук .../. Проблемът е в събирането и нежеланието да бъде направена системата електронно да изпраща "честитки", за да не пострадат "наш'те хора", защото те ще са болшинството от глобените ... :)

  46. 46 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 566 Неутрално

    За бус лентите по Цариградско ОК. За тези по България след ремонта, след кръстовището с Гешов особено тази в посока Бояна, където на три места може да се завива надясно, а лентата стои празна, защото автобус по нея минава средно на 20мин. е безумие, защото стават колосални задръствания и чак при светофарите от двулентово/без бус лентата/, движението се трансформира в 5/пет/ ленти.

  47. 47 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2237 Гневно

    До коментар [#13] от "nv":

    Това е напълно безполезно.
    Въпреки камерите, по ускорителя за елементарни частици булевард Вапцаров хвърчат със сто. Спират на големи автобусни спирки като Плиска и Окръжна болница и създават проблеми всекидневно. Като няма елементарна култура, нека санкциите са жестоки.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  48. 48 Профил на Bada Bing
    Bada Bing
    Рейтинг: 361 Неутрално

    До коментар [#39] от "Капабланка":

    Много точен портрет на средностатистическия селски тарикат:) Други любими тарикатлъци на подобни хитреци на дребно - нередовно плащане на таксите към панелната етажна собственост, превъртане на водомера, кражба на топлоенергия от съседите-балъци, крадене на ел. енергия от общите части на входа, паркиране по тротоари и градинки - ако плати за синя или зелена зона някой път от немай къде изпада в дълготрайна депресия...

  49. 49 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Според статията значи, разстоянието от ул. "Гурко" до кино "Одеон" по разписание се взимало за 4 минути. Да де, ама ако ходиш пеш! Защото разстоянието е точно 300 /триста/ метра и това прави скорост от 4,5 км/ч... Защо ли си мисля, че разписанията се правят от хора, познаващи София само от Гугъл-мапс?

    Иначе съм съгласен с форумците по-горе за камери, следящи бус-лентите, пък нека 2/3 от личния състав на КАТ да напусне. Тъкмо ще спестим и от заплати...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  50. 50 Профил на T.M.
    T.M.
    Рейтинг: 464 Разстроено

    Добре де, хубаво мярка за бус лентите, ама някой ще ми обясни ли аджеба защо при положение, че има такъв проблем с трафика не се разширяват булевардите и чак тогава да се обособяват бус ленти? То малко като с велоалеите - плеснеш 1 боя, стеснявайки улицата и си мислиш, че си решил проблема...

  51. 51 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1160 Неутрално



    И защо трябва да го обявяват предварително?!
    —цитат от коментар 1 на Калник
    Защото целта е да се намали карането в бус лентата, а не събирането на пари от глоби. И това трябва да е в основата на всички глоби и наказания, а не да се правят правила с цел касичка.
    И това намаляване става с разяснителни кампании, шум по медиите и прочие.
    —цитат от коментар 6 на MyTwoCents

    Ако целта е да се намали карането за ден-два - става и така.
    АКо целта е да се намали за постоянно - трябва да се повиши риска да те глобят, ако караш в бус лентата. А това не става с кампании, шум по медиите и т.н.

  52. 52 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 437 Гневно

    Когато разкарат автомобилите, които спират сутрин пред баничарницата на спирка "Константин Величков" и всичкото говедо паркирало в бус-лентата по посока Лъвов мост ще повярвам, че имат желание за промяна.

  53. 53 Профил на fac24373751
    fac24373751
    Рейтинг: 94 Неутрално

    До коментар [#34] от "tvr18355030":

    Добра идея, но за Цариградско не става, щото ще забави бързите автобуси.

  54. 54 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1160 Весело

    П.С. Там където има бус ленти трябва да се махняд джобовете за автобуси. Поне да не се позволява на джигитите да изпреварват автобусите.
    —цитат от коментар 34 на tvr18355030

    Как ще махнат джобовете за автобуси, тия, дето карат в бус лентата, къде мислиш, че паркират?

  55. 55 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 995 Неутрално

    Значи "автобусите, които се движат по бул. "България", трябва да изминават разстоянието между пл. "Ручей" и Центъра по хигиена за 4 минути"?
    Ами то от Ручей до светофара с Гешов цялото е винаги задръстено от чакащи коли.
    Значи автобуса ще мине напред по бус лентата вдясно, и на светофара ще изреже 3 реда чакащи коли, за да направи ляв завой към Центъра по Хигиена?
    Не съм минавал отскоро там да видя как всъщност 64 прави това упражнение?
    Бус лента трябва да има там, където се кара само направо. А където има завои по маршрута, особено ляв, е безумие да има бус ленти. То и с десен е достатъчно трудно, или с включвания от локалното, както е на Цариградско.
    Караш 100 метра, хоп престрой се, че е бус лента. След още 100 метра вече не е, престрой се пак, изпревари отдясно няколко коли, после пак след 200 метра става бус лента, айде пак се престроявай. Имам чувството, че създават повече задръстване, отколкото облекчават.

  56. 56 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 1954 Весело

    Бус лентата е трасето по което може да се премине много бързо, имало е случай в които съм съгласен да платя 50 лева, но да премина бързо. Глобите трябва да станат незабиколими, както е паркирането в синя зона без да платиш! Тогава сигурно пак ще има каращи в бус лентата с ясното съзнание че ще платят 50 лева. Ако има голямо търсене, цените ще се вдигнат. :-)

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  57. 57 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 694 Любопитно

    [quote#12:"442"][/quote]Не можахте да си направите здрави тротоари в Пловдив та колчета нащракахте да не можеш да спреш за малко без да пречиш или да ти изскочи нЕкой талибан и да те изцака за пари.

    Те заради селяци като тебе ги слагат ве,бастун.

  58. 58 Профил на Обществен деятел
    Обществен деятел
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    То хубаво, ама бус лентите свършват преди кръстовищата, и там се нареждат завиващите надясно. И в час пик опашката от завиващи е толкова голяма че продължава назад в лентата на буса. И автобусите пак трябва да чакат два три светофара.

    Въпроса е трябва ли да има бус-ленти по улици на които през 200 метра има кръстовище. Насила правим хората нарушители. Пък после що никой не спазва правилата.

    Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото, е много голяма.
  59. 59 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 694 Любопитно

    До коментар [#15] от "xm...":Бихме смаяли целий свят с такова решение. Загиналите от камшичен удар пътници в колите по кой параграф да ги минем?
    —цитат от коментар 19 на АзКлавдия


    Няма да има камшични удари.Лееекинко ще ги поодраскват,някое огледало ще хвръкне.Като си платят от джоба,рязко ще намалеят тарикатите.Отделно глоба и така.

  60. 60 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "Калник":

    Защото е "специаиззирана". Ще се извършва от специални сспециалисти. А не защото принципно това им е работата ежедневно..?

  61. 61 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    То хубаво, ама бус лентите свършват преди кръстовищата, и там се нареждат завиващите надясно. И в час пик опашката от завиващи е толкова голяма че продължава назад в лентата на буса.
    —цитат от коментар 58 на Обществен деятел

    Момент, това, че някой се навира в бус лентата, защото щял да завива, е също толкова нарушение като да си караш за постоянно там.
    Караш си в дясната лента, и влизаш за завой СЛЕД края на бус лентата.

  62. 62 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#61] от "Yotce":
    Добре, но как да направиш десен завой по улица с бус лента в която другите ленти са задръстени? Чакаш вечно или завиваш и след няколко метра си в бус лентата от която не можеш да се престроиш а точно там чака п.полиция защото там е мястото за събиране на глоби.
    Според мен бус лентите предизвикват повече проблеми, от колкото решават защото стесняват пътя за много по-голямата част от пътуващите. Трябва да се мисли как да се намалят задръстванията, а не как да се увеличават,

  63. 63 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2934 Неутрално

    До коментар [#59] от "Димитър Димитров":

    Абе аз разбирам, но никъде по света не съм чула за такова решение. Освен това, честно казано, ако возя родилка към болницата в личната си кола, ще си карам в бус лента като стой та гледай. Докато не ме спрат полицаи, та да ме ескортират после.
    Иначе за майтапско предложение става, да.

    Доброто е заразно
  64. 64 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Закъсненията се натрупват по кръстовиящата, където и автобусите и др. мпс-та трябва да поемат по съответната лента за посока.
    Следователно, това го слагам като поредната 'акция' за хвърляне на прах в очите на 'матряла'. Същата порнография, като вело-алеите, разчертани като част от автомобилните платна. Абсурдни 'решения', които се опитват за пореден път да прикрият очевадната причина: корупционно ПРЕЗАСТРОЯВАНЕ.

  65. 65 Профил на Miguel Ramierez
    Miguel Ramierez
    Рейтинг: 441 Неутрално

    Каране в бус лентата трябва да р нарушение когато в нея има автобус. Иначе е малоумно при този претъпкан трафик да се маха 1/3 или 1/2 от пътя.

    1.618
  66. 66 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 286 Неутрално

    До коментар [#8] от "АзКлавдия":

    За останалата част на Турция не знам, но по големите булеварди в Истанбул е отделено (заградено) средно двупосочно платно, по което автобусите се движат в посока, противоположна на останалото движение (т.е., от ляво). Така че никой не би си и помислил да влезе в лентата на пердашещ насреща му автобус. И понеже и между двете автобусни платна има заграждение, няма никакъв шанс за отбиване от пътя му. Но, в интерес на истината, тамощните булеварди са поне тройно по-широки от Цариградско шосе.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK