
Примерно изчисление на вредните емисии за пътуване от Лондон до Нюкасъл
Интернет базиран калкулатор, разработен от българска компания, изчислява вредните емисии, които се генерират при всяко едно пътуване с автомобил. MissionEmission предлага и алтернативи за изминаването на маршрута - с колело, електромобил, публичен транспорт, като се изчислява и техният ефект върху околната среда.
За да бъдат изчисленията максимално прецизни, първо се избира типът превозно средство измежду осем варианта. След това се залага с какво се задвижва то - бензин, дизел, газ, електричество или хибридно. Алтернативите за стигане от Лондон до Нюкасъл с екологичния отпечатък от тях.
Калкулаторът попълва примерна консумация на гориво, но потребителите могат да я коригират, така че да е максимално близка до тази на техния автомобил. Накрая се въвежда и маршрутът, като той може да е както в един град, така и между две населени места в една и съща или различни държави.
След като всичко е попълнено коректно, излизат данни за отделеното количество въглероден диоксид и азотен оксид, за конкретното пътуване, както и изчисления за замърсяването при ползване на алтернативен начин на придвижване. За да бъдат числата по разбираеми, се изчислява и колко години биха били нужни на едно дърво да абсорбира замърсяването, което се е отделило при конкретния маршрут. Колко е нужно на едно дърва да усвои вредните емисии от пътуването между Лондон и Нюкасъл.
Под изчисленията има и секция с интересни факти, свързани със замърсяването на въздуха, както и предложения, как да всеки може да намали персоналния си "газов отпечатък". За момента MissionEmisson е само на английски език, но се мисли за версия на български, както и на други езици.
От Oblik Studio, които създават екологичния калкулатор в партньорство с BetaPeak, уточняват, че идеята за проекта се е родила миналата година "по време на зимата, когато в София не се дишаше". "Проектът има за цел да провокира обществеността да се замисли за скритата цена на всяко едно пътуване. Цена, която плаща всеки от нас", уточняват компаниите зад MissionEmisson.
Ох леле
Рейтинг: 274 НеутралноАко не е пригодена за електрически коли - не става.
Ох леле
Рейтинг: 274 НеутралноАко не е пригодена за електрически коли - не става.
Светозар Христов
Рейтинг: 586 НеутралноИ какво като изчислява вредните емисии ? По - важното е как да се намалят на практика. Все едно да изчислиш сметката в ресторант. Номера кой ще я плати.
cristo_n
Рейтинг: 488 ВеселоХа ха ха - и като стъпят на ЗАНИЖЕНИТЕ показатели от автомобилните производители, какво ще изчислят - НИЩО!
hamiltonf
Рейтинг: 4150 ЛюбопитноКато не е въведена марката на автомобила и средната скорост на движение, как "изчисленията ще са максимално прецизни", си е въпрос с не повишена трудност...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.pag
Рейтинг: 1426 ЛюбопитноОсем варианта?
Знанието е сила, информацията - властХех, можеха да си дадат труда да вържат апа с официалните сайтове на производителите. Там си има данни за емисиите на километър на всяка модификация, а те са хиляди, не осем.
Колко общо имат с истината тези данни е друга тема.......
molon.labe
Рейтинг: 381 Неутралноот първия опит виждам, че според този сайт 2-годишната ми кола с бензинов двигател, еu6, за 100км пътуване е 2 пъти по екологична от кола с ел двигател... защото все пак има значение как се произвежда ток.....
и от тук въпрос.... колко екологични са колите задвижвани с ток произведен от кочините на Ковачки...
hamiltonf
Рейтинг: 4150 ВеселоДо коментар [#7] от "molon.labe":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Това вече е въпрос с повишена трудност...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3570 ВеселоИзводът е - не пътувайте.
ЕретикАбе, глей си работата!
Мусаши
Рейтинг: 1421 НеутралноВ София не се дишало ЗИМАТА.Ами да не би през останалото време да се движат по-малко коли.Естествено,че причината за замърсяването зимата е друга.И тя е отоплението с въглища и дърва.
Kiril
Рейтинг: 267 Любопитно
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comДо коментар [#6] от "pag":
Къде се чуло и видяло данните на всички производителите да съвпадат с реалността?
След като Нисан закупиха дял от Митсубиши оповестиха новината, Митсубиши пренадува гумите при тестове и така придават колата с измислена 10%ва икономична гаранция: https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-26/mitsubishi-motors-says-fuel-test-misconduct-dates-back-to-1991
Фиат пък настроили така колите, че ако ги тестват под 22 минути емиссионият брояч не показва завишено замърсяване: https://www.reuters.com/article/us-fiat-emissions-germany-idUSKCN0XL0MT
Както при Волксваген, явно и мри Мерцедес има лъжещо устеойство. За това ги съдят закупили дизелов мерцедес в САЩ: http://europe.autonews.com/article/20160408/COPY/304089951?template=mobile02&X-IgnoreUserAgent=1
Дженерал Мотърс пък са лъгали с цифрите на стикерите на няколко модела кросоувър: https://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a29264/gm-crossover-epa-fuel-economy-compensation/
При Опел Зафира устройството за контрол на замърсяване изключва след определвно време: http://www.autonews.com/article/20160518/OEM11/305189819/germany-raises-doubts-about-opels-emissions-device
При Рено няма остановени нарушения, но дърпат доброволно 700 000 коли, за да инсталират софтуер: https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/news/a27937/renault-software-upgrade-700000-cars/
Петър Петров
Рейтинг: 855 НеутралноТоест направили са приложение което смята нещо си и показва картинки.
Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове.tvi63
Рейтинг: 221 ВеселоАйде, една идея и от мен, да изчисляват вредните емисии, докато сърфираш в нета. Тока, който изразходваш за компютъра сигурно е от въглища.
Kosta Delev
Рейтинг: 931 ЛюбопитноДори и при електричество от 100% въглища, ел. кола ще е по-незамърсяваща, защото КПД-то й е 80% срещу едва 25% на газьолените пърдялници.
Софианец
Рейтинг: 565 НеутралноА тези защо не разработят за отделяните вредности като се горят гуми, кюмюр и дърва. По голяма полза за екологията ще има.
Иван K
Рейтинг: 2876 Неутрално"при електричество въглища,....КПД-то й е 80%"
подписНе е точно така. Топлоцентралите работят с КПД доста под 80%, но има още звена пред които трябва да премине електричеството преди да стигне до колелата на колата.
geordgeo
Рейтинг: 1366 ЛюбопитноДа, електричеството за един електромобил сигурно ще бъде добито от някоя замърсяваща централа, но в града, където основно би се ползвал тоя автомобил, въздухът ще бъде една идея по-чист. А и всички виждат и усещат, че зимата основния проблем е битовото отопление на дърва, въглища, стари дрехи, гуми и всичко онова, което може да гори. Ама пуста бедност... То и аз искам камината в къщи да ми е на газ, ама с тая (руска) цена на горивото няма как да стане...
Иван K
Рейтинг: 2876 НеутралноЗа вземане на икономически ефективни решения у нужна експретиза. Няма как експертизата да се наложи само с дискусии, но практиката със сигурност постепенно ще наложи най-добрите решения.
подписЕто една насока за възможно развитие - нещо като интергирано оптимално електрозахранване. Оптимално означава с моментни цени за всяка минута, вместо делене на дневна и нощна. Така ще можеш да направиш инсталация, която само съхранява и продава с конкурентна разлика в цените. Задаваш на автомобила си да се зарежда при най-ниски моменти цени....
quatro_4x3
Рейтинг: 1544 ВеселоАбсолютна глупост! Изключително некадърно и безсмислено приложение. Показвало нещо, то не било съвсем вярно, но пък те карало да се замислиш. Който може да мисли, се замисля и без подобни бози.
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.Минувач
Рейтинг: 635 Веселоhttps://www.facebook.com/photo.php?fbid=2219020251688528&set=a.1427798537477374&type=3&eid=ARDvxHDg-HUb_G7tzacZQZm07sm0fy7q7CI78QTry2U50a9VOaA29TTUNLC6uuQDcXjB1kZKyXU04Rzr
pag
Рейтинг: 1426 ВеселоМи никъде ни се е чуло, ни се е видяло.
Нито пък аз съм твърдял такова нещо...... Знанието е сила, информацията - власт
Kosta Delev
Рейтинг: 931 ВеселоДоколкото знам приложението не е задължително - инстарирай само ако виждаш смисъл. Светът е едно голямо село и съответно има място за всеки селянин ;)
Роси
Рейтинг: 7912 НеутралноНякои ползва ли го вече?
quatro_4x3
Рейтинг: 1544 НеутралноА за какво става, че да го ползва??? РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
One Hour
Рейтинг: 359 ВеселоДо коментар [#12] от "Петър Петров":
Точно. И без значение дали дървото е орех, кестен, дъб или кипарис.
Но предполагам, че ще стане за показване на деца в детските градини за създаване на навици по опазване на средата
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2967 НеутралноДо коментар [#7] от "molon.labe":
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Това е въпрос ! +++++++
Kosta Delev
Рейтинг: 931 ВеселоДо коментар [#16] от "Иван К":
А то дали в процеса на добив, преработка и транспорт от нефт до бензин/дизел се отделя само вода и теменужки...!?
Освен това между топлоцентрала и топлоцентрала може да има разлика както между Трабант и кола с Евро 6. Ние понеже "сме много бедни" искаме да ни позволят да продължим да си караме без катализатори - нещо, което в нормалните държави се наказва с публичен разстрел на площада....
penetrating
Рейтинг: 5583 ВеселоКило и половина на човек? При 5 милиарда активно движещи се (правещи физически упражнения хора) какво ли става с горката ни Земя. Да ги забраним ! :
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert- хората
- физическите упражнения
- яденето (гълта много енергия)
- мисленето (гълта много енергия и дишането се ускорява)
Или поне:
- да им сложим квоти за вдишване/издишване цикли дневно
- да им сложим филтри на входно-изходните отверстия
- да им сложим квоти за движение
- да им сложим квоти за хранене
- да им сложим квоти за 5 мисли дневно
Въпрос: колко от тези мерки се прилагат реално и сега? :)
kumcho___valcho
Рейтинг: 549 НеутралноДо коментар [#10] от "Мусаши":
През зимата има мъгли и температурни инверсии, така че и автомобилите замърсяват пъти повече
rainbou1
Рейтинг: 1272 НеутралноИ като го изчисли, какво? Докато хората не осъзнаят, че е по-добре за всички да ограничат употребата на автомобили, нищо няма да се случи.
Гледам паркингите на една от веригите, които обикновено са големи - народа масово гледа да си набие колата максимално близо до входа, все едно ако ходят едно 50 метра повече ще им стане нещо. Да не говорим, че се харчи допълнително гориво за това да се търси паркомясто понякога.
Таралеж
Рейтинг: 2630 НеутралноВкарваш всички данни, и изчислява? Прилича на калкулатор, не на приложение. Защо не е свързано с ДжиПиЕс? И ще може да отчита скорост, разстояние, времето през което колата стои на едно място и изхвърля емисии без да се движи.
Софианец
Рейтинг: 565 НеутралноДо коментар [#29] от "kumcho___valcho":
Прочети последния доклад на СЗО и тогава говори за автомобилите и битовото отопление. Кои е по-по-най.
valtoro
Рейтинг: 944 НеутралноНе правете калкулатори, а електромобили !!!
scott
Рейтинг: 652 Неутралноше признаем, ако се инсталира на F16 И СУ 25, ЧЕ И НА БОИНГ 787.
афтомобилите не цапат.
nigel
Рейтинг: 833 ЛюбопитноА производството на въглищните ТЕЦ-ове е с КПД 100, нали?
Ако не сте чували - там е около 40%, малко повече е при тези с комбиниран цикъл. После идват едни 10-15% загуби при пренос и трансформация, и от каквото остане електрическите коли преобразуват в движение вашите 80%.
nigel
Рейтинг: 833 ЛюбопитноТ.е. отиваме към смарт грид.
vdiv
Рейтинг: 221 НеутралноЕ добре де, един линк към приложението на коя операционна система работи не можахте ли да сложите?
zhivko6461
Рейтинг: 1745 НеутралноПриложението анализира процеса на изгаряне на определено количество гориво и отедляне на отработените газове за изиминаване на определено разстояние от определен автомобил. Според описанието в статията изчислените резултати не могат да бъдат прецизни. Напротив, ще се различават значително от реалните тъй като не се отчита влиянието на всички фактори, влияещи на процеса. Например конструкцията и състоянието на горивната и изпускателната уредба.
tsvetko_51
Рейтинг: 1747 НеутралноПрави колегите наисали, че може да се изчисли по-точно, че средно взето производството на електроенергия също е съпроводено с емисии, понякога много големи, но няма нищо лошо, да се обърне вниамнието на хората - в края на краищата това е като с наелоновите торбички и други продукти от този материал. Колкото по-малко, толкова по-добре.
Иначе аз съм от тези, които не вярват в теориите за затоплянето и не защото не може да се случи, напротив случвало се е и ще се случва, така както са се случвали и застудявания много преди да има коли и човешки въздействия. Така че издигането в ранк на приоритет всякакви мерки в тази посока доста силно намирисват на търговски трик. Това според мен не пречи да се държим и живеем по-близо до природата. Все пак ние дишаме въздуха и пием водата, трябва и качествена земя, за да ядем що-годе по-добра храна и т.н.
Затова по-полека с ругатните и една идея по-еко. Впрочем, като гледам задръстванията у нас, а и в много други страни, да пътуваш ежедневно из града с кола си е преживяване - но.... всеки сам си прави избора и дори ако иска може да протестира срещу цените на горивото, ако не за друго, поне за това Лукойл и сто
ите зад него наши и чужди мошеници да печелят една идея по-малко..