Българска разработка изчислява вредните емисии при всяко пътуване с автомобил

Примерно изчисление на вредните емисии за пътуване от Лондон до Нюкасъл

Примерно изчисление на вредните емисии за пътуване от Лондон до Нюкасъл



Интернет базиран калкулатор, разработен от българска компания, изчислява вредните емисии, които се генерират при всяко едно пътуване с автомобил. MissionEmission предлага и алтернативи за изминаването на маршрута - с колело, електромобил, публичен транспорт, като се изчислява и техният ефект върху околната среда.


За да бъдат изчисленията максимално прецизни, първо се избира типът превозно средство измежду осем варианта. След това се залага с какво се задвижва то - бензин, дизел, газ, електричество или хибридно.

Алтернативите за стигане от Лондон до Нюкасъл с екологичния отпечатък от тях.

Алтернативите за стигане от Лондон до Нюкасъл с екологичния отпечатък от тях.


Калкулаторът попълва примерна консумация на гориво, но потребителите могат да я коригират, така че да е максимално близка до тази на техния автомобил. Накрая се въвежда и маршрутът, като той може да е както в един град, така и между две населени места в една и съща или различни държави.


След като всичко е попълнено коректно, излизат данни за отделеното количество въглероден диоксид и азотен оксид, за конкретното пътуване, както и изчисления за замърсяването при ползване на алтернативен начин на придвижване. За да бъдат числата по разбираеми, се изчислява и колко години биха били нужни на едно дърво да абсорбира замърсяването, което се е отделило при конкретния маршрут.

Колко е нужно на едно дърва да усвои вредните емисии от пътуването между Лондон и Нюкасъл.

Колко е нужно на едно дърва да усвои вредните емисии от пътуването между Лондон и Нюкасъл.


Под изчисленията има и секция с интересни факти, свързани със замърсяването на въздуха, както и предложения, как да всеки може да намали персоналния си "газов отпечатък". За момента MissionEmisson е само на английски език, но се мисли за версия на български, както и на други езици.


От Oblik Studio, които създават екологичния калкулатор в партньорство с BetaPeak, уточняват, че идеята за проекта се е родила миналата година "по време на зимата, когато в София не се дишаше". "Проектът има за цел да провокира обществеността да се замисли за скритата цена на всяко едно пътуване. Цена, която плаща всеки от нас", уточняват компаниите зад MissionEmisson.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Ако не е пригодена за електрически коли - не става.

  2. 2 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 849 Неутрално

    Ако не е пригодена за електрически коли - не става.

  3. 3 Профил на Светозар Христов
    Светозар Христов
    Рейтинг: 484 Неутрално

    И какво като изчислява вредните емисии ? По - важното е как да се намалят на практика. Все едно да изчислиш сметката в ресторант. Номера кой ще я плати.

  4. 4 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2135 Весело

    Ха ха ха - и като стъпят на ЗАНИЖЕНИТЕ показатели от автомобилните производители, какво ще изчислят - НИЩО!

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4739 Любопитно

    Като не е въведена марката на автомобила и средната скорост на движение, как "изчисленията ще са максимално прецизни", си е въпрос с не повишена трудност...

    скоростен индекс "Y"
  6. 6 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1285 Любопитно

    Осем варианта?
    Хех, можеха да си дадат труда да вържат апа с официалните сайтове на производителите. Там си има данни за емисиите на километър на всяка модификация, а те са хиляди, не осем.
    Колко общо имат с истината тези данни е друга тема.......

    Знанието е сила, информацията - власт
  7. 7 Профил на molon.labe
    molon.labe
    Рейтинг: 406 Неутрално

    от първия опит виждам, че според този сайт 2-годишната ми кола с бензинов двигател, еu6, за 100км пътуване е 2 пъти по екологична от кола с ел двигател... защото все пак има значение как се произвежда ток.....

    и от тук въпрос.... колко екологични са колите задвижвани с ток произведен от кочините на Ковачки...

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4739 Весело

    До коментар [#7] от "molon.labe":

    Това вече е въпрос с повишена трудност...

    скоростен индекс "Y"
  9. 9 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2276 Весело

    Изводът е - не пътувайте.
    Абе, глей си работата!

    Еретик
  10. 10 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1565 Неутрално

    В София не се дишало ЗИМАТА.Ами да не би през останалото време да се движат по-малко коли.Естествено,че причината за замърсяването зимата е друга.И тя е отоплението с въглища и дърва.

  11. 11 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 1245 Любопитно


    До коментар [#6] от "pag":

    Къде се чуло и видяло данните на всички производителите да съвпадат с реалността?

    След като Нисан закупиха дял от Митсубиши оповестиха новината, Митсубиши пренадува гумите при тестове и така придават колата с измислена 10%ва икономична гаранция: https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-26/mitsubishi-motors-says-fuel-test-misconduct-dates-back-to-1991

    Фиат пък настроили така колите, че ако ги тестват под 22 минути емиссионият брояч не показва завишено замърсяване: https://www.reuters.com/article/us-fiat-emissions-germany-idUSKCN0XL0MT

    Както при Волксваген, явно и мри Мерцедес има лъжещо устеойство. За това ги съдят закупили дизелов мерцедес в САЩ: http://europe.autonews.com/article/20160408/COPY/304089951?template=mobile02&X-IgnoreUserAgent=1

    Дженерал Мотърс пък са лъгали с цифрите на стикерите на няколко модела кросоувър: https://www.roadandtrack.com/new-cars/news/a29264/gm-crossover-epa-fuel-economy-compensation/

    При Опел Зафира устройството за контрол на замърсяване изключва след определвно време: http://www.autonews.com/article/20160518/OEM11/305189819/germany-raises-doubts-about-opels-emissions-device

    При Рено няма остановени нарушения, но дърпат доброволно 700 000 коли, за да инсталират софтуер: https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/news/a27937/renault-software-upgrade-700000-cars/

    Най-важното е не всеобхватното знание, а всеобхватната способност за разбиране - Демокрит
  12. 12 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Тоест направили са приложение което смята нещо си и показва картинки.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  13. 13 Профил на tvi63
    tvi63
    Рейтинг: 436 Весело

    Айде, една идея и от мен, да изчисляват вредните емисии, докато сърфираш в нета. Тока, който изразходваш за компютъра сигурно е от въглища.

  14. 14 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 876 Любопитно

    Дори и при електричество от 100% въглища, ел. кола ще е по-незамърсяваща, защото КПД-то й е 80% срещу едва 25% на газьолените пърдялници.

  15. 15 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 613 Неутрално

    А тези защо не разработят за отделяните вредности като се горят гуми, кюмюр и дърва. По голяма полза за екологията ще има.

  16. 16 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    "при електричество въглища,....КПД-то й е 80%"

    Не е точно така. Топлоцентралите работят с КПД доста под 80%, но има още звена пред които трябва да премине електричеството преди да стигне до колелата на колата.

    подпис
  17. 17 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1329 Любопитно

    Да, електричеството за един електромобил сигурно ще бъде добито от някоя замърсяваща централа, но в града, където основно би се ползвал тоя автомобил, въздухът ще бъде една идея по-чист. А и всички виждат и усещат, че зимата основния проблем е битовото отопление на дърва, въглища, стари дрехи, гуми и всичко онова, което може да гори. Ама пуста бедност... То и аз искам камината в къщи да ми е на газ, ама с тая (руска) цена на горивото няма как да стане...

  18. 18 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    За вземане на икономически ефективни решения у нужна експретиза. Няма как експертизата да се наложи само с дискусии, но практиката със сигурност постепенно ще наложи най-добрите решения.
    Ето една насока за възможно развитие - нещо като интергирано оптимално електрозахранване. Оптимално означава с моментни цени за всяка минута, вместо делене на дневна и нощна. Така ще можеш да направиш инсталация, която само съхранява и продава с конкурентна разлика в цените. Задаваш на автомобила си да се зарежда при най-ниски моменти цени....

    подпис
  19. 19 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1697 Весело

    Абсолютна глупост! Изключително некадърно и безсмислено приложение. Показвало нещо, то не било съвсем вярно, но пък те карало да се замислиш. Който може да мисли, се замисля и без подобни бози.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  20. 21 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1285 Весело

    До коментар [#6] от "pag":Къде се чуло и видяло данните на всички производителите да съвпадат с реалността?
    —цитат от коментар 11 на Kiril


    Ми никъде ни се е чуло, ни се е видяло.
    Нито пък аз съм твърдял такова нещо......

    Знанието е сила, информацията - власт
  21. 22 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 876 Весело

    Доколкото знам приложението не е задължително - инстарирай само ако виждаш смисъл. Светът е едно голямо село и съответно има място за всеки селянин ;)

  22. 23 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8752 Неутрално

    Някои ползва ли го вече?

  23. 24 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1697 Неутрално

    Някои ползва ли го вече?
    —цитат от коментар 23 на Роси


    А за какво става, че да го ползва???

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  24. 25 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1448 Весело

    До коментар [#12] от "Петър Петров":

    Точно. И без значение дали дървото е орех, кестен, дъб или кипарис.
    Но предполагам, че ще стане за показване на деца в детските градини за създаване на навици по опазване на средата

  25. 26 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4325 Неутрално

    До коментар [#7] от "molon.labe":

    Това е въпрос ! +++++++

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  26. 27 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 876 Весело

    До коментар [#16] от "Иван К":

    А то дали в процеса на добив, преработка и транспорт от нефт до бензин/дизел се отделя само вода и теменужки...!?

    Освен това между топлоцентрала и топлоцентрала може да има разлика както между Трабант и кола с Евро 6. Ние понеже "сме много бедни" искаме да ни позволят да продължим да си караме без катализатори - нещо, което в нормалните държави се наказва с публичен разстрел на площада....

  27. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10360 Весело

    Кило и половина на човек? При 5 милиарда активно движещи се (правещи физически упражнения хора) какво ли става с горката ни Земя. Да ги забраним ! :
    - хората
    - физическите упражнения
    - яденето (гълта много енергия)
    - мисленето (гълта много енергия и дишането се ускорява)
    Или поне:
    - да им сложим квоти за вдишване/издишване цикли дневно
    - да им сложим филтри на входно-изходните отверстия
    - да им сложим квоти за движение
    - да им сложим квоти за хранене
    - да им сложим квоти за 5 мисли дневно
    Въпрос: колко от тези мерки се прилагат реално и сега? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  28. 29 Профил на kumcho___valcho
    kumcho___valcho
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    До коментар [#10] от "Мусаши":

    В София не се дишало ЗИМАТА.Ами да не би през останалото време да се движат по-малко коли.Естествено,че причината за замърсяването зимата е друга.И тя е отоплението с въглища и дърва.
    —цитат от коментар 10 на Мусаши

    През зимата има мъгли и температурни инверсии, така че и автомобилите замърсяват пъти повече

  29. 30 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1883 Неутрално

    И като го изчисли, какво? Докато хората не осъзнаят, че е по-добре за всички да ограничат употребата на автомобили, нищо няма да се случи.

    Гледам паркингите на една от веригите, които обикновено са големи - народа масово гледа да си набие колата максимално близо до входа, все едно ако ходят едно 50 метра повече ще им стане нещо. Да не говорим, че се харчи допълнително гориво за това да се търси паркомясто понякога.

  30. 31 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2900 Неутрално

    Вкарваш всички данни, и изчислява? Прилича на калкулатор, не на приложение. Защо не е свързано с ДжиПиЕс? И ще може да отчита скорост, разстояние, времето през което колата стои на едно място и изхвърля емисии без да се движи.

  31. 32 Профил на Софианец2
    Софианец2
    Рейтинг: 613 Неутрално

    До коментар [#29] от "kumcho___valcho":

    Прочети последния доклад на СЗО и тогава говори за автомобилите и битовото отопление. Кои е по-по-най.

  32. 33 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1543 Неутрално

    Не правете калкулатори, а електромобили !!!

  33. 34 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 806 Неутрално

    ше признаем, ако се инсталира на F16 И СУ 25, ЧЕ И НА БОИНГ 787.
    афтомобилите не цапат.

  34. 35 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 810 Любопитно

    Дори и при електричество от 100% въглища, ел. кола ще е по-незамърсяваща, защото КПД-то й е 80% срещу едва 25% на газьолените пърдялници.
    —цитат от коментар 14 на naskotop


    А производството на въглищните ТЕЦ-ове е с КПД 100, нали?
    Ако не сте чували - там е около 40%, малко повече е при тези с комбиниран цикъл. После идват едни 10-15% загуби при пренос и трансформация, и от каквото остане електрическите коли преобразуват в движение вашите 80%.

  35. 36 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 810 Любопитно

    За вземане на икономически ефективни решения у нужна експретиза. Няма как експертизата да се наложи само с дискусии, но практиката със сигурност постепенно ще наложи най-добрите решения.Ето една насока за възможно развитие - нещо като интергирано оптимално електрозахранване. Оптимално означава с моментни цени за всяка минута, вместо делене на дневна и нощна. Така ще можеш да направиш инсталация, която само съхранява и продава с конкурентна разлика в цените. Задаваш на автомобила си да се зарежда при най-ниски моменти цени....
    —цитат от коментар 18 на Иван К


    Т.е. отиваме към смарт грид.

  36. 37 Профил на vdiv
    vdiv
    Рейтинг: 236 Неутрално

    Е добре де, един линк към приложението на коя операционна система работи не можахте ли да сложите?

  37. 38 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1859 Неутрално

    Приложението анализира процеса на изгаряне на определено количество гориво и отедляне на отработените газове за изиминаване на определено разстояние от определен автомобил. Според описанието в статията изчислените резултати не могат да бъдат прецизни. Напротив, ще се различават значително от реалните тъй като не се отчита влиянието на всички фактори, влияещи на процеса. Например конструкцията и състоянието на горивната и изпускателната уредба.

  38. 39 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2338 Неутрално

    Прави колегите наисали, че може да се изчисли по-точно, че средно взето производството на електроенергия също е съпроводено с емисии, понякога много големи, но няма нищо лошо, да се обърне вниамнието на хората - в края на краищата това е като с наелоновите торбички и други продукти от този материал. Колкото по-малко, толкова по-добре.
    Иначе аз съм от тези, които не вярват в теориите за затоплянето и не защото не може да се случи, напротив случвало се е и ще се случва, така както са се случвали и застудявания много преди да има коли и човешки въздействия. Така че издигането в ранк на приоритет всякакви мерки в тази посока доста силно намирисват на търговски трик. Това според мен не пречи да се държим и живеем по-близо до природата. Все пак ние дишаме въздуха и пием водата, трябва и качествена земя, за да ядем що-годе по-добра храна и т.н.
    Затова по-полека с ругатните и една идея по-еко. Впрочем, като гледам задръстванията у нас, а и в много други страни, да пътуваш ежедневно из града с кола си е преживяване - но.... всеки сам си прави избора и дори ако иска може да протестира срещу цените на горивото, ако не за друго, поне за това Лукойл и сто
    ите зад него наши и чужди мошеници да печелят една идея по-малко..





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK