Комисията за финансов надзор е готова да отстъпи за трупането на малуси върху колата

Комисията за финансов надзор е готова да отстъпи за трупането на малуси върху колата

© Георги Пауновски



Мисли се върху вариант най-спорния момент на системата "бонус-малус" - натрупването на оскъпяващи застраховката "Гражданска отговорност" точки върху автомобила, да се прецизира, каза днес председателят на Комисията за финансов надзор Карина Караиванова. Изявлението й дойде в една от почивките на финалната дискусия от общественото обсъждане на наредбата, която ще въведе системата.


Караиванова допълни, че вариантът може да проработи само ако преди това се променят Кодексът на застраховането и Законът за движение по пътищата. В тях трябва да бъде предвидено за всеки автомобил на има краен списък водачи, които могат да го управляват. Така на всеки от тях ще се трупат бонус и малус точки, които ще формират цената на застраховката.

Всеки от участващите в дискусията имаше пет минути да изложи забележките си

© Георги Пауновски

Всеки от участващите в дискусията имаше пет минути да изложи забележките си


По време на дискусията Николай Петков от работната група в КФН, която работи по проекта на наредба, предупреди, че обвързването на застраховката с водача означава и въвеждане на санкции за шофиране на автомобил, за който няма разрешение. Освен това трябвало да се предвиди и вариантът застрахователите да могат заведат регресивен иск за изплатени обезщетения към водач, който е причинил виновно катастрофа с кола, която не е имал право да кара. Петков допълни и че промяната в модела ще доведе до сериозно забавяне, тъй като ще трябва и пренастройка на системите за застраховане.


Според Караиванова евентуалното забавяне няма да е фатално, тъй като системата "бонус-малус" така или иначе не може да се въведе сега, тъй като не е изградена връзката между информационните системи на МВР, застрахователите и гаранционния фонд. Председателят на КФН все пак изрази увереност, че новият подход за формиране на цената на "Гражданска отговорност" може да се въведе още следващата година.




Карина Караиванова допълни, че вероятно ще се увеличи и минималната скорост, за превишението на която се трупат малус точки. Сега тя е 10 км/ч, но на дискусията началникът на "Пътна полиция" Росен Рапчев посочи, че е твърде ниска, и предложи да е поне 20 км/ч.

Комисията за финансов надзор е готова да отстъпи за трупането на малуси върху колата

© Георги Пауновски


Като цяло интересът към дискусията, за която беше запазена зала 4 в НДК с капацитет над 1000 души, беше доста слаб, като присъстваха около стотина души, като се броят и представителите на медиите.


Търси се краткосрочен и дългосрочен ефект


В началото на дискусията представители на КФН и консултанта по изработване на наредбата "Ърнст&Янг" посочиха основните цели от въвеждането на "бонус-малус". Краткосрочната цел е по-справедливо разпределение на премиите между водачите, като по-дисциплинираните плащат по-малко. Дългосрочната цел е насърчаване на спазването на правилата за движение по пътищата.


На дискусията беше повторено, че анализ на наложените санкции през миналата година, които са 1.3 млн. при 3.14 млн. автомобила, показват, че 88% от собствениците на коли ще плащат по-малко за "Гражданска отговорност". През всяка от първите две години, през които няма събрани малус точки от сериозни нарушения на пътните правила, ще се плаща с 10% по-малко от цената сега.


В същото време леко поскъпване ще има за полиците на около 8% от колите, а максималното оскъпяване от 400% ще е за притежателите на 0.4 на сто от автомобилите. По време на дискусията обаче няколко души се усъмниха, че използваните статистически данни са коректни.


Тъй като новината за преосмисляне на идеята малусите да се трупат на автомобила беше съобщено в кулоарите на обсъждането, а не в залата, основните критики на коментиращите бяха именно срещу нея. Владислав Панев от "Зелените" дори предложи проблемът да се реши чрез списък на водачите, които могат да карат всеки автомобил, каквато е и лансираната идея от КФН. Той поясни, че така ще се решат потенциални проблеми със служебните автомобили, както и тези на куриерски и транспортни фирми. Панев подчерта, че въвеждането на системата "бонус-малус" се е забавило с десет години, което е коствали стотици човешки животи.


Малусите могат да откажат недисциплинираните шофьори от застраховката


По време на дискусията Владимир Тодоров от асоциация на пострадалите при катастрофи обаче предупреди, че при четирикратно оскъпяване на полицата за недисциплинираните водачи те просто ще спрат да сключват "Гражданска отговорност". В тази връзка той призова да се водят разговори с Агенция "Пътна инфраструктура" с камерите, с които ще се следи за каране без винетка или платена тол-такса, да се проверява и дали автомобилите имат задължителната застраховка.


В отговор началникът на "Пътна полиция" Росен Рапчев каза, че службата въвежда нови системи за локализация на водачи без застраховка, като проверка за застраховка в реално време правят и камерите за скорост. При установени нарушения се изготвя и изпраща електронен фиш.


По повод недоволството, че точките, които оскъпяват застраховката се трупат от нарушения на Закона за движение по пътищата, а не на база виновно причинени катастрофи, Николай Петков от КФН обясни, че такова е изискването на Кодекса на застраховането, с които наредбата трябва да се съобрази.


Какво ще се промени с въвеждането на наредбата и аргументите в тяхна защита можете да прочетете тук. Целия документ може да се види на сайта на КФН и в прикачения документ.

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 742 Неутрално

    Тупане на топката, отлагане за неясен момент в бъдещето... Важното е заплатите да вървят.

  2. 2 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3481 Весело

    Да бъдем честни - все пак от обществения натиск по темата има известна полза, иначе щяха тихомълком да го прокарат в парламента и готово.
    Нека не бъдем максималисти, много време ще мине, докато нещата започнат да се случват така демократично и обмислено, както ни се иска, затова - с малки стъпки.

  3. 3 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 404 Неутрално

    Дневник, научете се кога се пише "и" и кога "й".

  4. 4 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1128 Гневно

    А мизерните 25% бонус защо да не станат 50%???

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2698 Неутрално

    Закъсняла реакция!!!
    Обсъждането трябваше да предшества промените за да се спестят напрежението и недоразуменията, хипотезите, предположенията и опорните точки - сега трябва да се изсърба попарата!!!

  7. 7 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1254 Неутрално

    целата държавна машина , кфн кат мат упрегнати да наливат у некакви частни дружества, ИЛИ НЕ СА ЧАСТНИ А СА НА МУТРИТЕ НИ , НЕ РАЗБИРАМ

  8. 8 Профил на Г.Е.М.
    Г.Е.М.
    Рейтинг: 1193 Гневно

    Аз само да попитам отговорните органи, които организираха това обсъждане в ПОНЕДЕЛНИК - ЗАЩО, бе, господа, не направихте дискусията през уикенда? ЗАЩО? Най-вероятно, защото ви е било страх от масово струпване на желаещи да дискутират безумията, сътворени от застрахователите (подкрепени официално от правителството), които евентуално можеха да преминат в организиран протест, нали?И сега твърдите, че интересът бил слаб. МИ слаб ще е, кой ще ходи на работа? Щото на повечето хора им се налага да работят за парите си, за разлика от разни бюрократи, които само смучат ресурси, без дори да работят. Много сте хитри, ей. Въртяхте, сукахте и накрая пак ще ни извръткате. Ама нека, хак да ни е, че ви търпим...

  9. 9 Профил на kpenkov
    kpenkov
    Рейтинг: 851 Неутрално

    "Карина Караиванова допълни, че вероятно ще се увеличи и минималната скорост, за превишението на която се трупат малус точки. Сега тя е 10 км/ч, но на дискусията началникът на "Пътна полиция" Росен Рапчев посочи, че е твърде ниска и предложи да е поне 20 км/ч."

    Добре де, всички сме чули за мисловните възможностри на "калинките" и "зеленочорапковците", ама 10-20 км./ч. за малус.... Направо го направете да почва да се трупа малуса от запалването на автомобила, а още по-добре от покупката му, нали ви учеха доскоро, че автомобила е лукс.

  10. 10 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Каква е тая глупост 'гражданска застраховка на колата'? Колата нарушения не прави, прави ги задкормилното устройство. Застраховката трябва да бъде на името на собственика или на ползвателя на колата като основен шофьор. В нея трябва да бъдат изрично упоменати всички лица, които могат да ползват автомобила. И съответно всяко нарушение да се води на този, който е карал в момента. И в неговото лично досие да се трупа бонуса/малуса. Ако основният носител на полицата допусне някой извън застраховката да кара колата, застрахователите да го съдят за евентуалните щети в случай че стане беля.
    И също така - целенасочено скъпи застраховки за всички шофьори под 25 години - поне 1000 лева.

  11. 11 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3856 Неутрално

    Това е тактически ход на застрахователите...махат тая простотия за колите и остават другите...

  12. 12 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 704 Любопитно

    Ако го направят при сключването на застраховката да се дава списък с имена които ще карат автомобила, от колко човека максимум ще може да е списъка?
    Мен около стотина ще ме устройва!

    Dosis sola facit venenum!
  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    Експериментът е поръчков . НЕКА кажат КОЛКО СТРУВА !!! И кой е дал парите !!!
    НЯМА АНАЛОГ В СВЕТА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#11] от "BiGman1":

    Започна да се усещаш. Нали им беше фен на тия.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    Абе идеята малусите да се трупат на колата не е толкоз лоша.

    Все пак понякога се налага да кара и друг водач. Особено служебни коли. Или пак освен жената понякога извънредно се налага и комшията примерно. Или някой да те прибере като си пил.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#10] от "TPOTOAP":

    Още е дин корифей. по-добре се скрий. Има много по умни подходи и решения.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    Ако го направят при сключването на застраховката да се дава списък с имена които ще карат автомобила, от колко човека максимум ще може да е списъка?Мен около стотина ще ме устройва!
    —цитат от коментар 12 на Гадьо


    Ако се напиеш и извикаш услуга да те прибират с колата - такава има в София. Няма как да знаеш името на водача предварително.

  19. 19 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#15] от "realguru":

    А на МВР колите - чисти като момина сълза !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  20. 20 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 492 Любопитно

    Аз имам едно питане и все още няма материал, изказване или анализ, който да съм открил и да дава еднозначен отговор.

    Въвеждаме я тази "система" за застраховане, в някоя от дискутираните ѝ форми. Хубаво, на първо време ще имаме "нулева" година (или години), в което време ще се трупат малусите и бонусите, а после ще се "индексира" цената на застраховката.

    Колко ще ми струва гражданската и колко ще ми струва каското през този нулев период? Ще се повиши ли цената заради самото въвеждане на бонус-малус-а и ако "да" - с колко?

  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#20] от "ХЪ ХЪ ХЪ":

    Вече я вдигат НЯКОЛКО пъти без НИКАКВО основание !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Не можах да разбера аз - нерабиращ, глупав и прост - защо ако застраховката е на водач, а не на МПС, трябвало да се ограничи и декларира кой водач кое МПС ще кара?

    Ама някой щял бил да кара само 1-2 пъти в годината, а пък трябвало да плаща застраховка ...
    Ами ще плаща, ама нека тогава си сключи застраховка не за цялата година, а за 1 седмица, през която ще кара. Какво толкова сложно има в това?

  23. 23 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2701 Неутрално

    Трябва да е комбинация между водача и колата.

  24. 24 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Върти нови регулация, само и само да не се свърши работата. Застраховката трябва да е на водачаааааааа!!! И да е поне двойнаааа!!! Всичко друго е простотияяяяяя!!!

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  25. 25 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#12] от "Гадьо":

    Нямаш никакъв проблем! Тяхната застрахователна история ще се отрази съответно върху цената на полицата.

  26. 26 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Естествено че ще отпадне - това е законодателно недорозумение родена в главата на някаква калинка... че то съдилищата ще бъдат затрупани от жалби и само с това ртрябва да се занимвата ако тази малоумица се приеме.

  27. 27 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3856 Весело

    До коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#11] от "BiGman1":Започна да се усещаш. Нали им беше фен на тия.
    —цитат от коментар 14 на КМЕТ В СЯНКА


    Кога пък съм бил фен на застрахователите...Борисов отдавна не е в тоя бизнес...май от мръсния въздух в София и увеличените ФПЧ ти се е размътила главата...
    Обаче забелязвам, че са пропуснали една много важна причина за увеличение на ГО...възрастова граница...за млади шофьори до три години и възрастни хора на 70 като теб цената на застраховката да е тройна поради потенциалната заплаха която представляват...

  28. 28 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#18] от "realguru":

    Ами освен в последното поле да напиша: "и други!"

    Dosis sola facit venenum!
  29. 29 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Това е английската система. Казвай си конкретното контрапредложение, за да дискутираме. Ако не можеш, се потапяй обратно, откъдето изплува.

  30. 30 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 1128 Гневно

    ... Хубаво, на първо време ще имаме "нулева" година (или години), в което време ще се трупат малусите и бонусите, а после ще се "индексира" цената на застраховката.
    —цитат от коментар 20 на ХЪ ХЪ ХЪ


    А нима досега застраховащите ни компании нямат статистика за нашите досегашни провинения, на основание на която да се състави първоначалната "картина" за нашия начин на управление на автомобила?
    Абе... Поредният масов пладнешки обир! Хайдуци!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  31. 31 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#25] от "TPOTOAP":

    Ми идеално! Ще си подбера такива с добра и история, пък аз ще си карам без да се съобразявам със знаците!

    Dosis sola facit venenum!
  32. 32 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2457 Неутрално

    До коментар [#6] от "selqnin":

    Точно това е дискусията която ПРЕДШЕСТВА промените, те дори не са вкарани в парламента !!

  33. 33 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#10] от "TPOTOAP":

    Г-н Умен, конкретизирайте какво искате - застраховката да е на водача или на собственика. И обяснете ако е на водача, защо тогава застрахователят ще плаща (или пък ще търси пари от титуляра на полицата), щом не е карал той, а друг водач.

  34. 34 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 727 Любопитно

    Не виждам защо трябва да се открива колелото. Приложима система има сега за наказателните постановления. Всички служебни коли се водят на собственика на фирмата. Пристига акт, фирмата изпраща в КАТ документ удостоверяващ кой е карал колата в дадения момент (саморъчно подписан от него) и акта се прехвърля на негово име, в неговото досие. Наистина КАТ действат засега бавно, но това е въпрос който не е проблем да се реши.
    Гражданската може да е на същия принцип - всеки водач с лична застраховка. Ако се наложи застрахователно събитие то по подразбиране върви на името на собственика на колата, ако е карал друг - внася подписана декларация и толкова - малусът отива в неговото досие.

    За сезонните водачи - както писа някой по-горе нека си сключват краткосрочна застраховка за времето когато имат намерение да карат.

  35. 35 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#31] от "Гадьо":

    Твоя работа, стига да ги намериш и да са съгласни. Но това какво общо има със знаците? Ако се блъснеш някъде, на другата година ще плащаш двойно, пък ако щеш и Хамилтън в списъка.

  36. 36 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Призоваваме от фалосите да не се отстъпва.
    —цитат от коментар 5 на О, ко ма напрай!


    Ха ха ха, системата 'бонус-фалус' :)

  37. 37 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 531 Неутрално

    При нарушения, потенциално водещи до ПТП, ще се трупат малус точки. Т.е., освен глоба, която доказва, че нарушението е документирано, ще се плаща и по-висока полица. Разбирам нуждата от превенция и респектиращи мерки, но не разбирам казуса за едно и също нарушение две наказания от различни институции. И то без непременно да е налице ПТП. И всичко това на фона на друго предложение - колите на държавната администрация да са извън тази система. Т.е., те по презумпция са безгрешни. Особено колите на министерствата, МВР и НСО.

  38. 38 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#33] от "Smoke":

    На собственика или на основния шофьор. А отговорност се търси от този, който е карал в момента на нарушението, не от основния водач/собственика. Ако вече собственикът даде колата на някого, който не е посочен в застраховката и стане беля, ще си понесе отговорност по тази линия. Но не и да му се взима от бонуса, ако самият той е изрядин шофьор.

  39. 39 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 283 Неутрално

    Това с малуса на колата беше ясно че ще отпадне. То беше измислено за отклонение на вниманието, а гражданската си поскъпва и без бонус-малус и без да си правил нарушения.
    Но като гледам българските пътища как са ораганизирани и след въвеждането на система и хоп +200% от горе на застраховката. Която до тогава ще е с 200% по-скъпа спрямо сегашаната. Някой някъде да е видял табло което да те информира каква е ситуацията на пътя. В най добрият случай няква изкривена табелка и ако стане нещо и хоп - несъобразена скорост

  40. 40 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Нашата държавица не иска да каже 2 неща, поради които мълчаливо натиска в посока ГО да е на автомобил, а не на водач:

    1) Ако е на водач, няма как чрез автоматичните камери да се контролира кое движещо се МПС е със зстраховка и кое не (тъй като камерите могат да разпознават номер на автомобил, но не и кой водач го управлява в момента). Т.е. много хора ще карат без застраховка, защото за да ги санкционира някой, трябва изрично да ги спре и да ги провери, за което шансът е много малък (няма как КАТ да проверява всички движещи се), докато при камерите, разпознаващи номера на автомобила, няма празно.

    2) Ако е на водач, той може да направи ПТП, да изостави автомобила и да избяга, а после ще трябва някой да докаже пред съда, че е бил точно той. Ако ГО е на автомобил, е много по трудно да се скрие кой е бил автомобила (отколкото кой го е карал в момента на ПТП-то).

    Тези неща показват, първо, че държавицата ни за толкова години не е изградила механизъм за ефективен контрол на движещите се по пътищата, и второ - че държавицата ни е в пълна немощ да разследва и докаже дори и елементарни неща, като например кой е бил зад волана при ПТП. Държавицата ни в комбина със застрахователите я интересува само да се събира определена обща сума пари (без значение от кого и как), също както Топлофикация я интересува само общата сметка, отчетена от общия топломер в блока и не я интересува дали някой съсед краде от другите съседи и че неговата консумация е разпределена на останалите (защото Топлофикация ще си вземе сумата, отчетена на топломера, без да я интересува от кого).

  41. 41 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 283 Неутрално

    До коментар [#34] от "nigel":

    По принцип си прав ,но ако нарушението е по голямо от заплатата ми, знаеш ли кога ще подпиша, а вероятно ще е така. Знаем ги нашите работодатели кави заплати дават. Особено ако е купил служебна кола ти се обяснява колко е направил за теб.

  42. 42 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#27] от "BiGman1":

    Никога не е излизал.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  43. 43 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 704 Весело

    До коментар [#35] от "TPOTOAP":

    Пенсионери с книжки но без коли колкото искаш!

    А ако се прави персонална ГО както искат някой, аз карам служен и личен автомобил. Две граждански ли ще сключвам, от фирмата ли ще ми платят гражданската и ще си карам личния автомобил безплатно, или фирмата ще ме задължи да сключа гражданска за моя сметка, за да мога да карам служебния автомобил?

    Dosis sola facit venenum!
  44. 44 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 859 Неутрално

    "В тях трябва да бъде предвидено за всеки автомобил на има краен списък водачи, които могат да го управляват. "

    Абе откъде ви намират такива капацитети в тая държава ?

  45. 45 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#38] от "TPOTOAP":

    И защо тогава ще санкционираш собственика, щом отговорност ще търсиш от водача? Защо трябва да има списък кой може да кара тази кола? Какво пречи, ако не може да се изясни кой е карал, то тогава да се търси отговорност от собственика? Защо е необходимо да има списък, какво ще помогне той?

  46. 46 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 283 Весело

    До коментар [#40] от "Smoke":

    1 - ще има глоба за водача, ако кара кола за която не е упоменат и за лицето предоставил автомобила на трето лице което не е упоменто в гражданската и то такива че да си помислиш дали да се качваш или да си предоставяш колата

    2- тази кола се знае от колко хора се кара. Срещу неиният номер е написано -Иван; Драган; Пекан и т.н.

  47. 47 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#40] от "Smoke":

    Значи, ако една кола не е застрахована, по номера веднага ще се види това. Това първо. Второ, държавата няма никаква работа да следи кой в момента кара колата. За нея е важно единствено в случай на произшествие, да има действаща застраховка, която да покрие щетите. Отговорността за това кой кара колата, е на собственика.
    Ако например колата мине на червено, полицията изпраща честитката на собственика или на основния шофьор, ако е различен от собственика. Ако собственикът не е карал в този момент, той посочва на кого е дал колата и съответно производството се насочва към шофьорът в момента на нарушението (доколкото е посочен в застраховката). Ако собственикът е дал колата на човек, който не е в застраховката, вече си понася санкции по тази линия. Но отговорността за това кой ти кара колата, си е твоя.

  48. 48 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    Крясъци вой, кмета тук дупка на корема получи от стомашни сокове.... А:

    "Като цяло интересът към дискусията, за която беше запазена зала 4 в НДК с капацитет над 1000 души, беше доста слаб, като присъстваха около стотина души, като се броят и представителите на медиите."

  49. 49 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    "В тях трябва да бъде предвидено за всеки автомобил на има краен списък водачи, които могат да го управляват. "Абе откъде ви намират такива капацитети в тая държава ?
    —цитат от коментар 44 на Индиана


    В Англия е точно така, явно и там не са 'интелигентно достатъчни' за теб.

  50. 50 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    какво има да се коментира - пак наши (грешни граждани) срещу ваши ("праведна" администрация)!

    дебил до дебила, мила майно льо!

    гражданите - с винетка, гражданска, данък, тол-спирки и гладни катаджии по пътя.
    държавните хрантутници - без винетка, без гражданска, а мутрите от НСО и без правила/контрол по пътя!

  51. 51 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2107 Неутрално

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Що не си на дискусията, бре? Що си мислиш, че квичането из форумите поражда някакъв ефект (освен в твоята глава)?

    Иди там, изложи си тезите, да ти се чуе гласчето.

  52. 52 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#38] от "TPOTOAP":И защо тогава ще санкционираш собственика, щом отговорност ще търсиш от водача? Защо трябва да има списък кой може да кара тази кола? Какво пречи, ако не може да се изясни кой е карал, то тогава да се търси отговорност от собственика? Защо е необходимо да има списък, какво ще помогне той?
    —цитат от коментар 45 на Smoke


    Ще се санкционира собственикът, единствено когато е дал колата на човек, който не фигурира в застраховката.

  53. 53 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Всичко може да стане лесно и елементарно с ЛИЧНА ЗАСТРАХОВКА и да отпаднат тези на автомобилите. Всеки водач да си прави застраховка която да не е свързана пряко с ПРЕВОЗНО средство, а да е лично на него. Пак може да им викаме гражданска, ама да не си вписва автомобил. Ако няма сключена такава застраховка да няма право да управлява никакво превозното средство, т.е. все едно няма книжка и ако те спрат в КОЯТО И ДА Е КОЛА и нямаш лична застраховка те глобяват като за без книжка. Толкоз!

  54. 54 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    До коментар [#47] от "TPOTOAP":

    Ти казваш едно, после казваш точно обратното. Вземи се изясни. Най-вече на себе си изясни какво искаш. Първо казваш, че отговорност щяла да се търси от водача, който е карал, а пък сега обясняваш, че отговорност щяла да се търси от собственика или декларирания "основен водач".

    Това как ще спре джигитите да не декларират за "основен водач" всяка година различен свой възрастен роднина, и да плащат всяка година ниска застраховка?

  55. 55 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Нищо ново - скоро няма да се въведе това "чудо", защото няма връзка между полиция и застрахователи.А и да стане - ще е пълно с проблеми, защото как да е читаво нещо, което е съградено от комунистите от ГЕРБ.
    И най-простото е - вместо да измислят топлата вода - да видят как е в нормалните държави.Не е нужно да се правят на новатори, когато са идиоти!

  56. 56 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Ще се санкционира собственикът, единствено когато е дал колата на човек, който не фигурира в застраховката.
    —цитат от коментар 52 на TPOTOAP

    Защо бе? Това някакъв нов закон ли е (да ограничаваме със списък на кого можем да даваме колата си), че ще го санкционираш?

  57. 57 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Какви водачи ще вписваме и какви простотии ще правим, ще пиша цялата рода и приятели в някакви листи с ЕГН-та и адреси и какво ли не... пълна идиотина. Сега за С категория примерно ти искат професионална компетентност, така трябва да стане и за Б категория. Само че вместо 'професионална компетентност' да е му викат 'гражданска отговорност', ако не си я направиш лично на твоето име нямаш право да караш автомобил въобще. После ако стане ПТП с каквито и да е автомобили ти си носиш вината и съответно ти поскъпва ЛИЧНА застраховка, ако не си я платиш догодина, нямаш право да караш никаква кола. Толкова ли е сложно бе, те ще ме карат да пиша 30 човека, с ЕГН-та и адреси мале, мале, мале, африка здравей.

  58. 58 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#54] от "Smoke":
    До коментар [#56] от "Smoke":

    Смесваш нещата. Отговорност за произшествието се търси от водача в момента на произшествието.
    На собственика се търси отговорност не за произшествието, а за това, че е дал колата на човек, който не е посочен в застраховката.
    Питаш, защо е нужен списък с хората, които карат колата? Защото този списък пряко влияе на застраховката. Ако аз съм един застраховател, по какъв критерий ще мога да ти дам справедлива цена на застраховката, ако не знам кой ще кара колата? Ами ти можеш да я дадеш на някой дядо с пердета и деменция, при което шансът за произшествие автоматично става много по-голям.

  59. 59 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#47] от "TPOTOAP":Това как ще спре джигитите да не декларират за "основен водач" всяка година различен свой възрастен роднина, и да плащат всяка година ниска застраховка?
    —цитат от коментар 54 на Smoke


    И колко години може да работи тая врътка? Те роднините да не са някакъв безкраен брой? И колко дядовци и баби в България имат книжки, че да застраховаш колата на тяхно име?

  60. 60 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Някой си бил карал с 10-20 км/ч над ограничението, с което бил създавал предпоставка за ПТП. Заради това трябвало да плаща по-висока застраховка, БЕЗ ДА Е ПРЕДИЗВИКАЛ ПТП и БЕЗ ДА ИМА ПРЕДИЗВИКАНИ ЩЕТИ ОТ ТОВА!

    Т.е. застрахователите ще си събират едни по-високи суми БЕЗ ДА СА ИЗПЛАТИЛИ ОБЕЗЩЕТЕНИЯ, защото ПТП не е имало!

    Това сега какво е - вид нова глоба на водачите или какво? Няма ли си Закон за движение по пътищата, по който да се санкционират нарушенията на водачите?

    Всичко в нашата fake-държава е сбъркано! Всичко!

  61. 61 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4302 Весело

    До коментар [#16] от "КМЕТ В СЯНКА":

    "Позитанко", ти вместо да лееш "мозък" под темата, защо не отиде на общественото обсъждане, да си зададеш всички въпроси, да получиш отговори, или мръсния въздух те спря!?

    скоростен индекс "Y"
  62. 62 Профил на TPOTOAP
    TPOTOAP
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#60] от "Smoke":

    Навсякъде е така, ако имаш фиш за превишена скорост и ти отнемат точки, това неминуемо ти се отразява на застраховката. Защото си рисков водач и сега може да не си предизвикал катастрофа, но утре - напълно е възможно.

  63. 63 Профил на ivopp
    ivopp
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Поредната простотия! Застраховката Гражданска отговорност е на водача. Какво общо има самата кола? Как да направя списък на всички, които при дадени обстоятелства ще се наложи да карат колата? Ако искам да използвам "дринкен драйв", кого да впиша при сключване на застраховката? Ако ми прилошее по време на пътуване как пътника до мен, който не е вписан в застраховката, ще ме прибере или заведе до лечебно заведение. Ами ако е зима - в преспите ли ще стоим. И още кой знае колко възможни варианта има. Цялата игра си е лобиране за застрахователите.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  65. 65 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2104 Неутрално

    "Само в български олиго.френ от герб може да реши, че колата носи отговорност за ПТП"
    ===================
    ГО е свързана с колата още от 90-те. Или си шофьор отскоро?

    Еретик
  66. 66 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 416 Неутрално

    Малоумници,престанете да се ебавате с българския народ!

  67. 67 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7943 Неутрално

    Що за малоумници има в тези комисии.

  68. 68 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 690 Неутрално

    ГО е свързана с колата още от 90-те. Или си шофьор отскоро?
    —цитат от коментар 65 на Костадин Иванов

    Това ли е аргументацията - "Така ще е, защото е така" ?

    Нали уж сега създават нови правила, с които да се изчистят проблемите от миналото. Щом всички признават, че има проблем с правилата от миналото, то какъв аргумент е това, че досега е било така?

  69. 69 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 578 Неутрално

    По лесно е да протестираш, отколкото да представиш аргументи. Ако имаш такива. Ако нямаш, се правиш на партизанин и търсиш мандра за обиране. Всъщност това е и причината Слави Трифонов да олекне. Неговите сценаристи също, те просто издигат лозунги и нищо повече. Влизайки в дебат се вижда как олекват и исканията в една част се обезмислят. Подобно на 30-ната протестиращи днес за едно, утре за друго. Едно е да вееш знаме, друго е да защитаваш интереса си. А това не става с лозунги и викане по площадите.

    agent
  70. 70 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Определянето на 10 км. в час над разрешеното за малус говори за алчност и лакомия. Сигурно и радарите на КАТ не ги хващат. Катаджията не случайно им е казал, че това е глупост. За застрахователите обаче не е глупост. Напротив. Така щяха да наблъскат с малуси 70-80 % от шофьорите. 70-80 % със застраховки по 1000 лв. вместо по 250-300. Глупост ли?

  71. 71 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    Застраховката е на водача и автомобила с номер едикой си и вин едикой си. При продажба на автомобила,застраховката на автомобила се прекратява и купувача си прави своя застраховка при който иска застраховател,а продавача,който си е купил нова автомобил прехвърля застраховката на новия автомобил със съответна корекция

  72. 72 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    На МВР, НСО и трите служебни коли на Караиванова - чисти като сълза.

  73. 73 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    До коментар [#69] от "Ronald Reagan":

    Защо е необходимо да даваме аргументи и решение? Ние не получаваме заплати и бонуси, за да търсим решения, и да даваме предложение. Но не знам какво трябва да имаш в междуушието си за да товариш с малус автомобила, и да прехвърляш отговорността върху купувача му. За това си има вече готови фомули, било то в Германия, Франция или Италия, и съвсем не е необходимо да откриваш топлата вода.

    Всъщност този дебат би трябвало да отвори очите и на най-непредубедените, че тая милиционерска и червена пасмина дори и за чеп за каца за зеле не става

  74. 74 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#38] от "TPOTOAP":

    много плоски внушения.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  75. 75 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    До коментар [#73] от "historama":

    Искат да ползват чужди знания без пари -Комунисти милиционери. От месец искат само акъл. Нали си нямат горките.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  76. 76 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Неутрално

    До коментар [#70] от "nik_77.":

    Всеки уред за мерене има грешка. 10 км. е в тези рамки.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  77. 77 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#69] от "Ronald Reagan":

    Ние знаем как става но НЯМА да ти хареса.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  78. 78 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Разстроено

    До коментар [#67] от "Роси":

    Големи !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  79. 79 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#65] от "Костадин Иванов":

    НО НЕ по този начин. Или не си шофьор ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  80. 80 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#37] от "dokker":

    Малуса не е наказание за нарушението.
    Малуса е допълнителен рисков фактор за застрахователя.
    Малус се получава и когато преминеш 65г възраст, ставаш по-рисков за застрахйоване...

    Модератора е неадекватен!
  81. 81 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1219 Любопитно

    Продължавам да не разбирам защо е необходим въобще този закон?

    Просто направете онлайн връзка между застрахователите и КАТ.
    От там всеки застраховател да си преценя какъв риск е съответния водач и за каква премия да го застрахова.

    Защо е този напън за някакви закони?

    Модератора е неадекватен!
  82. 82 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3294 Неутрално

    До 80
    "...Малус се получава и когато преминеш 65г възраст, ставаш по-рисков за застрахйоване...[/quote]

    практиката показва, че до 30 години имат много повече тежки инциденти, включ. с убити по спирките, отколкото при 65 год. и 65+.

  83. 83 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#34] от "nigel":По принцип си прав ,но ако нарушението е по голямо от заплатата ми, знаеш ли кога ще подпиша, а вероятно ще е така. Знаем ги нашите работодатели кави заплати дават. Особено ако е купил служебна кола ти се обяснява колко е направил за теб.
    —цитат от коментар 41 на nehaen


    Ако в служебните ти задължения влиза да караш кола и си направил нарушение е редно да подпишеш. Не знам какви работодатели знаеш, но ако правиш нарушения по-скъпи от заплатата ти означава че или не работиш кой знае какво квалифицирано (т.е. от гледна точка на работодателя си лесно заменим) или правиш тежки нарушения, т.е. не би трябвало да ти се доверява кола, с всички произтичащи от това последици.
    Не вярвам някой работодател да „ти е купил кола“ просто защото си много симпатичен, по-вероятно защото е нужна за работата ти.
    Във всеки случай в нашата фирма не помня някой да е отказал да си плати нарушението, вкл. и аз. А и защо твоите нарушения трябва да се пишат на досието на шефа ти ?

  84. 84 Профил на barlog
    barlog
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Ето една идея:
    Всеки, който ще кара кола, може и да няма в момента, но има шофьорска книжка, сключва гражданска отговороност, като посочва колата, която е негова и според вида автомобил му се начислява сумата по гражданската. Лесно се проверява, дали имаш кола или нямаш на свое име. И тогава не можеш да караш друг автомобил, а само своя. Ако те хванат да караш друг, нямаш гражданска и си носиш последиците.
    Ако обаче смяташ да караш и друг автомобил, на приятел или втори в семейството, тогава премията се завишава, колко точно, трябва да се сметне.
    Това е като застраховката на допълнителните места, която е доброволна, например стане инцидент и човека до теб пострада, той може да те съди, да му плащаш лечение и щети. Но ако имаш допълнителната застраховка за места, както е при текситата, то застрахователя поема тази претенция.
    Така и с допълнителната сума към основната гражданска, която ще ти дава право да караш и друг автомобил, който не е твоя. Все пак в един и същи момент ти не можеш да караш две коли, затова ако стане инцидент , докато караш колата на приятела си то този добавък ще е за да покрие това събитие.
    Този който има шофьорска книжка, но няма кола, но от време на време ще трябва да кара колата на приятел или роднина, ще плаща усреднено претеглена застрахователна премия на базата на всички застраховки без утежнение, но и без бонус . Ако си купи кола, то тогава, ако е по-мощна ще трябва единствено да доплати до нивото за този тип автомобил.

    Ако обаче има ситуация в която ,да речем , младеж в семейството вземе книжка и от време на време реши да кара колата на баща си, то тогова ще трябва да плати допълнителна застраховка, която може да е сравнително ниска, ако посочи, че ще кара само конкретната кола на баща си, ако обаче посочи, че ще кара и други, то тогава плаща пълна застраховка.

    Според мен, това решава проблема със застраховакта, която върви само с колата.

  85. 85 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#35] от "TPOTOAP":Пенсионери с книжки но без коли колкото искаш! А ако се прави персонална ГО както искат някой, аз карам служен и личен автомобил. Две граждански ли ще сключвам, от фирмата ли ще ми платят гражданската и ще си карам личния автомобил безплатно, или фирмата ще ме задължи да сключа гражданска за моя сметка, за да мога да карам служебния автомобил?
    —цитат от коментар 43 на Гадьо


    Това би трябвало да зависи от решение на фирмата. Според мен ако работата ти изисква редовно да караш кола те да ти плащат застраховката, управлението на частната ти кола минава като бонус (нещо като със служебните телефони, когато не ти търсят отчет за всеки личен разговор). Ако караш епизодично тогава си с личната застраховка. Гледам че при нас повечето колеги вече не използват служебните телефони защото имат договори с неограничени минути на личните и не им се разправя да носят по два апарата.

  86. 86 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 1219 Неутрално

    До коментар [#82] от "historama":

    Кажи го на застрахователите...
    Младите водачи съща са с високи премии...

    Модератора е неадекватен!
  87. 87 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Какво общо има между конкретният автомобил и кадърността на шофьора да управлява МПС? Ако си продам старата кола и купя нова, по-малко нарушения ли ще правя!?

  88. 88 Профил на 001
    001
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Правилно им е казал полицая ..
    Минимум 20 км...
    Когато човек знае, че ако превиши 25 км, за следващите години ще му бръкне в джоба , дори и да прави нарушения, няма да кара като луд, а ще кара до 110 км по извънградските пътища и до 70 км в града

    Подкрепям 25 км за малус, но и да се въведе второ ниво за джигитите с над 40 км над позволеното, да му се отнема книжката за няколко месеца и да плаща двойна гражданска отговорност.
    Това ще ги накара да се замислят

  89. 89 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Какво пречи гражданската да е персонална на водача. Така всичко ще си дойде на мястото.
    Как може една кола да е 'граждански отговорна', че застраховката е на нейно име?

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  90. 90 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    А ще се премахнат ли безумните ограничения на междуградските пътища?
    Аз сутринта смятах, че ако сложат 2 камери по пътя, по който отивам на работа, то само за 3 дни ще стигна максимума на малуса (400%). По пътя, дълъг 5-6 км, прав, нов, хубав, има няколко излаза на черни пътища за нивята. Преди всеки такъв има сложено по едно 60. ЗА КАКЪВ ЧЕП БЕ, МАМА ВИ СТАРА?!? (Никога досега не съм виждал някой да влиза или излиза от някое от тези пътчета). По правило не съм видял и някой да ги спазва тия ограничения де.
    Може би е излишно да казвам, че е любимо място на градските катаджии с камерата.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  91. 91 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 2248 Неутрално

    Да не стане в крайна сметка по-изгодно да си карам колата с румънски, гръцки или хърватски номера?!
    Има варианти и за такова решение.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  92. 92 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4014 Гневно

    До коментар [#91] от "Athanatos":

    И сега баш тарикатите карат с немски номера.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  93. 93 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Да не стане в крайна сметка по-изгодно да си карам колата с румънски, гръцки или хърватски номера?!Има варианти и за такова решение.
    —цитат от коментар 91 на Athanatos


    В нормалноте страни на запад от Калотина, ако те хванат като местен жител да караш кола с чужди номера, директно ти я паркират на наказателен паркинг, толкова скъп, че докато си пререгистрираш колата (задължително, за да си я вземеш), глобата става по-скъпа от стойността на таратайката.
    Разбира се у нас това е "неприложимо", защото мутрите с чужди номера управляват държавата...

  94. 94 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 989 Неутрално

    ГЕРБ се изчерпа отвсякъде. Ние не сме крепостни селяни да ни вдигат данъците и да си мълчим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK