"Хюндай" планира да прави по половин милион водородни автомобила през 2030 г.

"Хюндай" планира да прави по половин милион водородни автомобила през 2030 г.

© Reuters



Южнокорейският автомобилостроител "Хюндай мотър" планира до 2030 година да пусне производствена платформа, която да позволи всяка година да се произвеждат половин милион автомобила с водородно-електрически двигатели, предаде ТАСС, цитирана от БТА. Става въпрос за коли с горивни клетки, в които при химична реакция между водорода от резервоарите и кислорода от въздуха се получава ток, а отпадният продукт е водна пара.


Новината беше съобщена на церемония за началото на строителството на втория завод за производство на системи за водородни горивни елементи по-рано тази седмица в град Чхунджу.


Строителството на обекта ще приключи в края на следващата година. До 2022 година обемът на производство на тези системи се планира да се увеличи от сегашните 3000 на 40 000 годишно.




На церемонията министърът на търговията, промишлеността и енергетиката Сун Юн-мо посочи, че правителството ще съдейства за популяризирането на екологично чистите автомобили и до 2022 година ще изгради 310 зарядни водородни станции.


По думите на представителите на "Хюндай" компанията планира до 2030 година да инвестира най-малко 7 милиарда долара в нови перспективни изследвания и разработки, увеличаване на производствените мощности и сътрудничество с подизпълнители за създаване на бази за масово производство на водородни електромобили.

Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 741 Любопитно

    Аз, такова да попитам, тази пара, няма ли да повлияе на запарването на планетата?

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10843 Неутрално

    Няма лошо. Само, че явно не го разглеждат като основна задвижваща сила за автомобилите ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на К2
    К2
    Рейтинг: 2955 Неутрално

    Това е моят Автомобил.

    SHADOWS of SOFIA
  4. 4 Профил на Погледни ме в очите!
    Погледни ме в очите!
    Рейтинг: 47 Весело

    Саудитска Арабия не хареса това!

  5. 5 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Надали тази технология ще се наложи на пазара.Лобито н елавтомобилите е много силно.То на практика и това е елавтомобил,но технологията е друга.

  6. 6 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bullet":

    Наистина се отделят парникови газове, но са несравнимо по-малко от конвенционалния ДВГ. По същество, това на Хюндай си е електромобил с водородна клетка за батерия. КПД е много по-голямо.

    Предимството пред литиевите батерии е във влаганите материали/ресурси.

    Има обаче ред технологични проблеми, работата с водород в потребителски условия носи доста рискове.

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":

    Зависи. Азиатците от доста години имат производство на водородни ДВГ, въпреки недоверието на останалия свят в тях. А и съм сигурен, че в Азия не биха имали нищо против да имат реална алтернатива на Мъск, още повече, че технологията с литиеви батерии има ред недостатъци, които стават все по - видими с популяризирането и.

  8. 8 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    При компресиран водорот съществува един тежък технически проблем. Водородните молекули преминават през най-малките плолуки - дори през метални прегради. Така е заради малкият атом на бодорода. Това изисква изключитело високи технологии и жестока технологична дисципина на производството, но вероятно това е верният път.

    подпис
  9. 9 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    Според мен, водородната технология ще се наложи много бавно... Водородът се съхранява трудно и под много високо налягане. Освен това е силно взривоопасен. Резервоарите на тези коли са специфични и доста скъпи. Лидери в технологията са Хонда и Тойота. Не знам, доколко Хюндай ще може да ги догони...

    Бивш tww09306483.
  10. 10 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2502 Неутрално

    Изискванията за драконовски висота технологична дисциплина може да направи тези автомобили по-подходящи за азиатските трудови отношения в сравнение с трудовите отношения в Европа. О това е зла прокоба за Европа.

    подпис
  11. 11 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мусаши":Зависи. Азиатците от доста години имат производство на водородни ДВГ, въпреки недоверието на останалия свят в тях. А и съм сигурен, че в Азия не биха имали нищо против да имат реална алтернатива на Мъск, още повече, че технологията с литиеви батерии има ред недостатъци, които стават все по - видими с популяризирането и.
    —цитат от коментар 7 на niakoi_si


    Не съм чул да има автомобил ,задвижван от водород като гориво.Много е опасно,защото водородът лесно избухва.Тази технология използва водородът за производство на електричество,а не го ползва като гориво като при колите с ДВГ.

  12. 12 Профил на naskom44
    naskom44
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#1] от "Bullet":

    Не се притеснявай , след втечняване ще се ползва за напояване

  13. 13 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 665 Неутрално

    Саудитска Арабия не хареса това!
    —цитат от коментар 4 на Rick and Morty


    Тя може да не го харесва, но Катар го харесва.
    Зер този водород от какво се прави? Прави се предимно от природен газ, с много голям разход за енергия (защото се нагрява до 800-1000 градуса) и тази енергия пак идва от горене на природен газ.
    Корея газ няма, внасят втечнен от Катар, от Австралия, напоследък взеха и от САЩ.
    Между другото, метановата молекула е CH4, та като отделят водорода, въглерода къде отива? Ами става на СО и СО2. Толкова за екологичността и парниковия ефект.
    По-лесно и по просто, а и по-безопасно е направо да горим метана в коли с метанови уредби.

  14. 14 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1748 Неутрално

    Това с използването на водорода не е от днес и е достаъчно екологично.
    Проблема според мен е добиването на водород, за което също се изразхдва не малко енергия. Когато се намери решение за евтино добиване на водород, ще настъпи края на влиянитео и сиката на държавите бензиностанции.

  15. 15 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Не съм сигурен, дали бъдещето ще е на електрическите или водородните автомобили, но едно е ясно - двигателите с вътрешно горене са на доизживяване.

  16. 16 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 741 Весело



    До коментар [#12] от "naskom44":

    Шъ съ притиснявам и още кък. Тъй няма ли да се повиши и нивото на световния океан? Отиде ми вилата на о. Мавриций у ряката.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  17. 17 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 849 Весело

    Тоя в отражението от снимката цигара ли е налапал?

  18. 18 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#9] от "tww09306483":

    „Лидери в технологията са Хонда и Тойота.“
    А ми не са. Лидер в разработките е Мерцедес(от преди 10 години), но технологията на Хюндай за момента е най-напред. И двете фирми имат развити технологии за използване на втечнен(-253С) или сгъстен под налягане(700 атмосфери) водород. В Германия се продава на пазара Хюндай Nexo на (първоначална) цена от 35000 Евр. На територията на Германия в момента има около 70 зарядни станции с переспектива 600 до 2020. Пробега с едно зареждане е около 500 км.
    https://www.youtube.com/watch?v=tsf5Oc2lBoE

  19. 19 Профил на shano
    shano
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#18] от "joro4900":

    В Швейцария го пускат това Нексо от 2019, но на цена 85000 франка, това 35000 евро сериозно ли сте го видял някъде обявено, че да ида да си купя оттам. Обхватът е 700км+

  20. 20 Профил на shano
    shano
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#18] от "joro4900":

    В Швейцария го пускат това Нексо от 2019, но на цена 85000 франка, това 35000 евро сериозно ли сте го видял някъде обявено, че да ида да си купя оттам. Обхватът е 700км+

  21. 21 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 668 Весело

    До коментар [#13] от "Камен":

    „Прави се предимно от природен газ, с много голям разход за енергия..“

    Каменчо, куца ти школото драги. Водород се получава при електролиза на водата. А вода на света колкото искаш. Проблема е, че за електролизата е нужно голямо количество ел. енергия. Евтина енергия от вятърни и слънчеви източници и в момента има. Проблем е, че тази енергия не може да се съхранява като такава. Но може да се влага и съхранява в производството на втечнен водород. А този водород може да се използва като гориво при автомобилите или за обикновенни върхови газови(водородни) ел. централи. Иначе Хелии се добива от природен газ, но концентрацията в него е от 0.08 до 0.2%

  22. 22 Профил на shano
    shano
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#21] от "joro4900":

    Преди да започнете да иронизирате другите, проверете първо своите собствени знания, започвайки от най-очевидното: https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production

  23. 23 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#19] от "shano":

    „В Швейцария го пускат това Нексо от 2019...“
    А ми тази и други подробни информации прочетох в октомврийския и ноемврийския брой на списанието на ADAC „Motor Welt “ А това е сериозно издание. Освен това се занимавам и с патенти, от които има още много интересна и допълнителна информация по въпроса, главно в областта на самолетостренето. Nexo-то има в момента готов вариант със сгъстен под 700 Атм. водород. Варианта с втечнен Н2 е готов също но излиза 2020.

  24. 24 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Това съм го коментирал и преди тук, но подценяването на водните пари и техният ефект върху атмосферата ми изглежда подценето, да не говорим, че това ще продължи и изгарянето на атмосферния кислород.

    До коментар [#1] от "Bullet":

    Обяснението е на: https://bg.wikipedia.org/wiki/Парников_ефект

    За тези, на които не им се чете повече, ето статистиката на какво се дължи парниковия ефект:
    водни пари H2O 55%
    въглероден диоксид CO2 39%
    озон O3 2%
    метан CH4 2%
    диазотен оксид N2O 2%


    generator
  25. 25 Профил на nologo
    nologo
    Рейтинг: 261 Неутрално

    Не съм чул да има автомобил ,задвижван от водород като гориво.
    —цитат от коментар 11 на Мусаши


    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Clarity
    Ето, налична е в САЩ от около 10 години. Разбира се, има трудности в продажбите заради високата си цена и слабо развитата мрежа от водородни станции, но е факт, че е в серийно производство.

  26. 26 Профил на petyo9
    petyo9
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Гледам - доста разбирачи са се изокали във форума. Първо - отделя се водна пара. Тя не се счита за парников газ. За такъв се счита въглеродният диоксид. Второ водорода не се произвежда от въглеводороди, а от вода. Всеки може да си произведе вкъщи - потопяваш двата електрода на източник на постоянен ток в тенджера с леко посолена вода (за да стане електропроводима) и от единият електрод се отделя кислород (!!!), а от другият - водород. Във водородно-електрическата клетка протича обратната реакция - изгаря микроскопично количество водород и между специални електроди се получава електричество, а крайният продукт от горенето е чиста вода. Такива водородни клетки работят повече от 40 години по космическите станции и изобщо не са новост. Доскоро се считаше, че водородните клетки са непригодни за получаване на ток с висока плътност та да стават за автомобили. Явно има технологичен пробив и това е новото.

  27. 27 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 902 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":

    Да си чувал за електролиза на Вода, като вържеш соларни панели за тока се получава доста добро решение

  28. 28 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    До коментар [#6] от "niakoi_si":"Наистина се отделят парникови газове, но са несравнимо по-малко от конвенционалния ДВГ. "

    Какви парникови газове??? В горивните клетки се свързват водород и кислород и се отделя вода(пара). За пръв път чувам някой да определя водата като парников газ. Нали при първия дъжд отива отново в океана. Парниковите газове не.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  29. 29 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1428 Неутрално

    [quote#11:"Мусаши"][/quote]

    Можеш да си купиш от Тойота.

    РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.
  30. 30 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 665 Неутрално

    До коментар [#13] от "Камен":Да си чувал за електролиза на Вода, като вържеш соларни панели за тока се получава доста добро решение
    —цитат от коментар 27 на Quo Vadis?


    Абе то може и от вода. Сигурно и от пикня може. Обаче който има инсталирани соларни панели си ги ползва за да продава тока на енергото по преференциална тарифа. Да не е луд да го хаби да добива с него водород чрез електролиза?
    По 21 стотинки в момента го изкупуват. За 1кг водород мисля трябваха към 60кВч електрическа енергия. По 21 стотинки прави 12 лева/кг водород - само себестойност на енергията (хубаво, че водата е без пари - засега). И кой ще им го купува като водорода, добит от природен газ излиза много по-евтино? И пак не е конкурентен на самия природен газ, ако той се ползва за гориво в ДВГ. То дори и на бензина не е конкурентен, затова и няма много коли на водород все още.

  31. 31 Профил на Bullet
    Bullet
    Рейтинг: 741 Весело

    До коментар [#26] от "petyo9":

    И колко е процентът на въглеродният диоксид в атмосферата, че е толкова страшен? А че е основният актьор във фотосинтезата? И какво, да оставим гладни всичкото зеленина? Нещо за периодите в земното развитие, когато въгл. диоксид е бил с по- голямо съдържание и все пак нищо страшно не се е случило?
    Не съм разбирач, за туй питам, барем си на кеф да обясниш на мен и другите, невнимавали в час.

    Gor det idag, imorgon kan deta vara förbjudet.
  32. 32 Профил на Dimo Dimov
    Dimo Dimov
    Рейтинг: 46 Неутрално

    До коментар [#31] от "Bullet":

    Макар и аз да не съм съгласен с Вас, все пак възможно е и да сте прав. Но при всяко положение това е една голяма тема със спорни моменти.

    Доколкото си спомням няма доказателства за периоди в земната история (биосферна, т.е. откакто има значително количество живи организми), с много висока концентрация на въглероден двуокис. И съответно и няма лесно доказуем прецедент. То и затова има и някои несъгласни учени (макар и малко на брой), които са на мнение, че сегашната тенденция за повишаване на средните глобални температури, не се дължи, по същество, на повишената концентрация на въглероден двуокис, която пък е резултат от човешката дейност.

    Може би се бъркате нещо с периодите на висока концентрация на кислорода? Това пък за кислорода поне се смята за доказано. Например, изкопани вкаменелости на огромни насекоми отпреди 300 ~ 200милионa години (част от Палеозойската ера), като водни кончета с размах на крилете от 60 - 70 сантиметра. Според някои учени, тъй като методът на дишане на тогавашните и сегашните насекоми е един и същ (тръбички от повърхността до вътрешността на тялото) и като се има предвид, че този метод е доста ограничен, се налага извода че преди много милиони години атмосферата на Земята е съдържала много повече кислород. Т.е. само с по-висока концентрация на кислорода може (засега) да се обясни как с толкова примитивен метод на дишане насекомите са успели да еволюират през Палеозоя до толкова големи (близки до теоретичния си максимум) размери.

    Иначе, повечето мнения на съвременни учени са, че има пряка връзка между повишената концентрация на въглероден двуокис и повишените средни глобални температури.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK