Системата за електронни винетки дава грешки, но не се е сринала, смятат от пътната агенция

Системата за електронни винетки дава грешки, но не се е сринала, смятат от пътната агенция

© Надежда Чипева, Капитал



Системата за продажба на електронни винетки през автомати за самообслужване, интернет сайт и мобилно приложение е възможно да дава грешки, защото е нова, но не може да се каже, че се е сринала. Това единодушно обявиха днес председателят на управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Светослав Глосов, който гостува в Би Ти Ви, и членът на УС на агенция Дончо Барбалов, говорил по "Нова телевизия".


От вчера, когато електронните винетки влязоха в сила, имаше редица сигнали за проблеми. Най-общо те са свързани с невъзможност да се купи електронен стикер, продажба на две винетки за един автомобил и липса на потвърждение за конвертиран хартиен стикер в електронен.


Според Дончо Атанасов може да има единични случаи на двойна продажба на винетка, но има и вариант да се поиска възстановяване на парите. Той е на мнение, че проблемът с потвърждаването на конвертирането ще се изчисти.




Инж. Светослав Глосов пък коментира, че на база пуснатите в социалните мрежи снимки вижда невъзможност да се купи винетка заради неправилно въведени данни. Той не изключи възможността да има и технически проблеми на определени терминали, но подчерта, че за срив на системата не може да се говори.


"280 хиляди електронни винетки са продадени вчера по всички канали. Когато попаднете на банкомат, който не работи, значи ли, че банковата система се е сринала", беше коментарът на Глосов пред Би Ти Ви. Той допълни, че от 17 декември, когато започна продажбата на електронните винетки, от тях са събрани 1.5 млн. лв.


Системата за електронни винетки дава грешки, но не се е сринала, смятат от пътната агенция

© Надежда Чипева, Капитал


Коментирайки контрола на пътя, Глосов каза, че колите на т.нар. тол-полиция са по пътищата от вчера, но от днес ще започне налагането на глобите. Идеята е автомобилите да следят за нарушители на местата, където няма камери, като до края на месеца във всички областни пътни управления ще има коли за контрол.


Началникът на пътната агенция припомни, че след последните промени в закона служителите на тол-полицията могат да спират автомобили и водачите трябва да свикнат с това. Инж. Светослав Глосов прие критиките, че липсва лесно разбираема карта, която да показва за ползването на кои пътни участъци трябва да се плаща. Такава щяла да бъде направена скоро.


Без винетки вероятно ще се кара по старото Околовръстно, но не и по Северната скоростна тангента


Коментирайки темата с нуждата на винетка, за да се ползва Северната скоростна тангента на София, инж. Дончо Атанасов обяви, че тя никога не е планирана като градски булевард, а като участък от републиканската пътна мрежа, по който да се изнесат камионите.


Системата за електронни винетки дава грешки, но не се е сринала, смятат от пътната агенция

© Агенция пътна инфраструктура


Позицията на АПИ е, че без винетка може да се ползва северната част на Околовръстния път, към който са и основните връзки към крайградските райони на столицата. Атанасов обясни, че на планираната днес среща с представители на общината ще се прецизира режимът за ползване на пътищата във всички крайградски части, но отстъпки за Северната тангента едва ли ще бъдат направени.


С тази позиция не се съгласи зам.-кметът на София Дончо Барбалов, който коментира пред "Нова телевизия", че София може да се окаже единственият град в света с платен път в средата му.


2023 трябва да е готова цялата "Струма", а през 2024 - "Хемус"


Коментирайки бъдещите разширения на магистралите, инж. Светослав Глосов обясни, че по план до 2023 година трябва да е готова цялата "Струма". Още през 2021 г. е възможно да се пусне движението в отсечката от Благоевград до Симитли.


Срокът за пълното завършване на "Хемус" е 2024 година, каза още Глосов. Той приветства решението на кабинета да задели пари за нейния строеж в специална сметка. Това щяло да съкрати срока за изграждането на магистралата поне с една година.


Според Глосов заделянето на парите по сметка не е начин да се заобиколи Законът за обществените поръчки. Той е уверен, че има и достатъчно гаранции, че средствата ще се усвояват целево.


Какво се променя с влизането в сила на електронните винетки, четете тук.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    Системата е пълен смех. Пробвах да си купя винетка за седмица от 29ти декември. Е нема такъв филм. Пише съгласявам се с общите условия. ЦЪК на общите условия и ХОП обратно на хоум страницата. Викам ще им се обадя на талафона да питам. Звъня - "Няма свободни оператори" и ми затвори. Звъня пак - същтото. Звъня трети път -същото. Звъня четвърти път - "Надвишили сте максималния брой обаждания" и пак ми затвори :О
    Викам си ОК айде съгласявам се със всичко. Отивам "Изберете дата" ЦЪК - показва се месец Януари 2019. ЦЪК назад - искам винетка от 29 декември. ИЗНЕНАДА - декември е забранен. Цък цък.. нищо. Съответно #$%#@$%@#%$@ и айде към ОМВ за нормална винетка

  2. 2 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 841 Неутрално

    който гостува в Би Ти Ви и членът на УС на агенция Дончо Барбалов, говорил по "Нова телевизия".
    Време е вече и винетопродавачи , и журналисти да изтрезнеят.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  3. 3 Профил на BG Territory
    BG Territory
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Гарантирано от Групировката.
    Видими резултати.
    Нема такива некадърници, Баце.
    Едно нещо не могат да направят качествено.
    И да не забравите пак да си ги изберете.

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  4. 4 Профил на kritikar
    kritikar
    Рейтинг: 492 Неутрално

    По тези въпроси е трябвало да се помисли, когато се изостави поддръжката на северната дъга на околовръстното и усилията се насочиха към изграждане на северната тангента и дадените обещания тогава. Днес старият път е в лошо състояние и всички го избягват, а за новия се оказва, че е част от магистрала, която обаче разрязва общината. Но това не са достатъчни условия (тогавашните и настоящи) управляващи да не се чувстват обвързани със старите си обещания.

    Както в 99% от случаите у нас - късно е либе за китка.

  5. 5 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1717 Неутрално

    Значи да изчакам още малко, преди да ползвам тяхната система. Да имат време да изчистят още грешки.

  6. 6 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    Не работела добре, щото била нова. Търговският регистър не работел добре, щото бил стар.

    Милиционери...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  7. 7 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1649 Неутрално

    "и липса на потвърждение за конвертиран хартиен стикер в електронен."


    На мейл не получих подтвърждение, но в сайта изпита, че има данни.

  8. 8 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Някой знае ли ,дали тази винетка ще може да се закупи в "Изи пей" както се купуваха досега ?

  9. 9 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2686 Гневно

    Пак не сме тествали. Така е, защо да инвестираме в качество - лузърите ще тестват на живо.
    Некадърни си бяхте и през комунизма, такива и ще си останете, гербери

  10. 10 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2094 Весело

    "Системата за електронни винетки дава грешки,..."

    "Системата ... е възможно /ВЪЗМОЖНО/ да дава грешки ..."

    Или за двойното дъно на агитпропа... :)

  11. 11 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 518 Гневно

    Хаха не можеш да ползваш системата по предназначение, но видиш ли тя не се е сринала. Жалка история!

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    "Системата за електронни винетки дава грешки,...""Системата ... е възможно /ВЪЗМОЖНО/ да дава грешки ..."Или за двойното дъно на агитпропа... :)
    —цитат от коментар 10 на plebs


    "От вчера, когато електронните винетки влязоха в сила, имаше редица сигнали за проблеми. Най-общо те са свързани с невъзможност да се купи електронен стикер, продажба на две винетки за един автомобил и липса на потвърждение за конвертиран хартиен стикер в електронен."

    .. или когато си тъп милиционер и се бориш с фактите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2643 Неутрално

    Ей с тези гафове идва желанието ми да я платя в брой на човек, на който работата му е да продава.

    Еретик
  14. 14 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2094 Весело

    Системата е пълен смех. Пробвах да си купя винетка за седмица от 29ти декември. ... и айде към ОМВ за нормална винетка
    —цитат от коментар 1 на uq



    До коментар [#1] от "uq":

    Електронните винетки важат от 01.01.2019, така че поста ви само моркира принадлежност към едни 80% ... :) Примерът ви всъщност демонстрира дуракоустойчивостта на системата.

  15. 15 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Заради десетина "пръчки" и тангентата вдигнаха олелия в цялата държава! Тези същите, които ревЪт, не ходят ли през седмица до Пирот, Ниш и Димитровград на пазар и за плескавици? И там ли се снишават без винетка? Аман от дребни тарикати! Като има кочинка само за градско, да не минава по тангентата. Нормалния човек си купува годишна винетка, която НЕ Е поскъпнала и си кара цяла година навсякъде.

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4293 Неутрално

    До коментар [#15] от "Мавродинов":

    Ма на теб за Пирот винетка ли ти трябва?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на bran
    bran
    Рейтинг: 412 Неутрално

    Това че Столичаните не искат да плащат за винетка за Сев. Тангента е наглост. Във всички големи европейски/азиатски градове има пресичащи ги платени магистрали. Който не иска да се лута в тесни и задръстени пътища си плаща. Даже в Истанбул е така. После ревем нямали пари за пътища. Така поне ще има повече приход за разпределяне/крадене и повече за пътищата.

  18. 18 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4293 Весело

    До коментар [#17] от "bran":

    Във всички европейски градове било така и накрая даде за пример Истанбул....

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  19. 19 Профил на Канасубиги
    Канасубиги
    Рейтинг: 858 Неутрално

    Това, че не искат да изключат една отсечка, която минава през София, и мобилните екипи от друга, ми намига, че цялата им система е тотален провал.
    Скоро ще стане ясно, ако някой се похвали, че е минал без винетка и без глоба...

    I don't debate. Too much Word, not enough Excel.
  20. 20 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2125 Гневно

    Нали наш'те ИТ специалисти били водещи в света бе, комисар Габриел? Що така? И нямаха ли време от лятото насам да я оправят тая система, че да няма "грешки", които всъщност са си живо сриване?!
    Некадърници нещастни!

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  21. 21 Профил на DnevnikzXSS'd
    DnevnikzXSS'd
    Рейтинг: 580 Весело

    Бегай-манѝ: сайтецът на 2-3 сlickxzs depth 500-ва, кво прика`аш :D - типичното говнернментално творениyeah ahahahaaaaaa

    NO GDPR CONSENT WAS EVER GIVEN !!! Especially considering that the European data protection authorities have made it clear “that if a controller chooses to rely on consent for any part of the processing, they must be prepared to respect that choice and stop that part of the processing if an individual withdraws consent.” https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/legal-grounds-processing-data/grounds-processing/what-if-somebody-withdraws-their-consent_bg
  22. 22 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5209 Неутрално

    Във Флоренция, излизаш на "тангентата", за да отидеш на другия край на града, минаваш през тол-пункт, и ти искат 60 цента...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  23. 23 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 719 Неутрално

    Сега положението с въздуха ще стане още по-тежко. Нямам думи! Това не е нормално!

  24. 24 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2978 Весело

    Да не е прихванала трипер?

    мурзилка
  25. 25 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2883 Неутрално

    До коментар [#2] от "kasko":

    Много беше учуден, че Виктор Николаев му задава въпроси за конкретни казуси, които възникват във връзка с ел-винетките. Не бил подготвен, щял да провери... Не трябваше ли предварително да се обмислят точно такива конкретни казуси, за да няма после проблеми. Но нашите управляващи са си свикнали навсякъде да има грешки, но за тях няма проблеми, след като системата е стабилна.
    Стабилна система от грешки!

  26. 26 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Ей с тези гафове идва желанието ми да я платя в брой на човек, на който работата му е да продава.
    —цитат от коментар 13 на Костадин Иванов



    До коментар [#13] от "Костадин Иванов":

    Адмирации! Само човек, който не е програмирал машина, може да допусне, че тя е безгрешна. Поредната шизофрения на агитпропа е, че системата за винетките има грешки, ама машините за гласуване не правят грешки. :)

    Чудесна ви е позицията. Като платите в брой, получавате хартиен документ, че сте наредили на правоспособен да направи нужното. Като платите с платежно нареждане към банков служител - също. Като наредите на секционна комисия вота си - пак същото...
    Успешна година.

  27. 27 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 841 Неутрално

    До коментар [#18] от "Darth Plagueis":

    Атики одос в Атина е платен път.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  28. 28 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1654 Весело

    Може да дава грешки защото е нова но това не значи, че се е сринала. ?!?:(?

    " Най-общо те са свързани с невъзможност да се купи електронен стикер, продажба на две винетки за един автомобил и липса на потвърждение за конвертиран хартиен стикер в електронен."

    Тоест можело да има грешки, но системата работиела нормално.
    Това някакъв винетен Туинпийкс ли е?

    Според психоаналитичната теория за грешките има "разбираеми" и „неразбираеми" греш­ки.

    Нещо неразбираемо бъгаво има във всичките начала на тиквите, представяно ни за нормално и разбираемо

  29. 29 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3802 Разстроено

    Тази сутрин се опитах много рано - към 6.30 ч., да си купя винетка - ядец, иначе банката пари от картата ми взе.
    Опитах да им се обадя по телефона - 4 пъти пробвах, пак ядец, няма свободен оператор.
    Не се е сринала системата, за да се срине нещо, трябва преди това да работи, това чудо просто не работи.
    въпреки всичко запазвам търпение, както се казва - какво друго остава.

  30. 30 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1335 Неутрално

    СИСТЕМАТА ЗА ОГРАБВАНЕ НА БГ ГРАЖДАНИТЕ , МУТРИТЕ НИ МАЙ ТОЯ ПЪТ СА РЕШИЛИ ДА СИ ХОДЯТ СКОРОПОСТИЖНО

  31. 31 Профил на Moxito
    Moxito
    Рейтинг: 457 Неутрално

    "С тази позиция не се съгласи зам.-кметът на София Дончо Барбалов, който коментира пред "Нова телевизия", че София може да се окаже единственият град в света с платен път в средата му"

    Тоя юнак в Атина ходил ли е да види, какъв бецален има там:))

  32. 32 Профил на snower
    snower
    Рейтинг: 376 Неутрално

    След като при купуването на хартиените винетки се въвежда номер на МПС, значи АПИ трябва да знае кои коли имат валидна винетка.
    Тогава защо карат хората да се занимават с конвертиране на винетки, вместо чиновниците да си седнат на задните части и да заредят данните за валидни хартиени винетки?
    Разбира се, има и много недомислия по софтуера. Не може да позволява за една кола 10 пъти да купуваш винетка. Не е изненада, след като дебелака от АПИ гордо обясни, че това не му е работа и фирмата-изпълнител да си оправя грешките. Нали тази система е ваша, на АПИ, вие трябва да я обгрижвате! Щом грешките се установяват от крайните потребители, значи много народ по веригата е за ЕБ...НЕ!

  33. 33 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    До коментар [#26] от "plebs":

    ++++ от мен. Шоуто беше лайномета РРадев като се изказа за машинното гласуване!!!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  34. 34 Профил на rado_sv
    rado_sv
    Рейтинг: 1140 Неутрално

    Както с всяко едно нещо, винаги има проблем.

  35. 35 Профил на wyn37593602
    wyn37593602
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Като знаем как се гласят тези поръчки и ИТ фирми все пак е чудо, че нещо работи.

  36. 36 Профил на wyn37593602
    wyn37593602
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Като знаем как се гласят тези поръчки и ИТ фирми все пак е чудо, че нещо работи.

  37. 37 Профил на wyn37593602
    wyn37593602
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Като знаем как се гласят тези поръчки и ИТ фирми все пак е чудо, че нещо работи.

  38. 38 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    До коментар [#18] от "Darth Plagueis":Атики одос в Атина е платен път.
    —цитат от коментар 27 на kasko


    Води се магистрала, а не обикновен път. Защо ли не се чудя, че магистралите са платени?

    мурзилка
  39. 39 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1701 Неутрално

    Споко, "тангентата" няма да е платена!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  40. 40 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10690 Неутрално

    Кашата е навсякъде, но не е вкусна...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  41. 41 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1252 Весело

    До коментар [#20] от "дедо Андро":

    Между държавната "Цифрови системи" и многото наистина качествени БГ ИТ фирми има доста разлика .... само да те светна, че в държавната администрация още търсят ИТ специалист с книжка за совалка и начална заплата 800 лв. грубо, при минимум двойно по висока за студенти/стажанти започващи в нормалните фирми

  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8651 Неутрално

    То щеше да е чудо, ако работеше от първия ден нормално.

  43. 43 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2978 Неутрално

    То щеше да е чудо, ако работеше от първия ден нормално.
    —цитат от коментар 42 на Роси


    Все едно не са го тествали предварително. Ние ли пак потребителите ще трябва да сме бета тестери на мърлячите?

    мурзилка
  44. 44 Профил на Бим бг
    Бим бг
    Рейтинг: 27 Неутрално

    При положение, че във България има толкова добри програмисти, не знам толкова ли беше трудно за този голям и сериозен проект да се направи "като хората".

  45. 45 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2446 Неутрално

    Системата за електронни винетки дава грешки, но не се е сринала, смятат от пътната агенция

    Както се оказва , според същата агенция , грешката е 33 %. Това не е срив . Остава агенцията да каже колко процента означават срив, , че да можем да добием представа за дереджето . Още повече , че систевата е нормално да дава грешки , защото е нова . Което логично може да означава , че всяка нова кола е нормално да катастрофира по технически причини , защото е нова . Професоре , дебилите катастрофална нарастват , бе . Коригирай процентите .

  46. 46 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2446 Весело

    До коментар [#44] от "Бим бг":При положение, че във България има толкова добри програмисти, не знам толкова ли беше трудно за този голям и сериозен проект да се направи "като хората"

    Точно това е грешката на системата , че е правена " като хората " Хора се правят лесно , всеки , който е правил , го знае . А програма - ехеее... Анъл трябва .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK