"Нисан Лийф" прибави мощност

"Нисан Лийф" прибави мощност

© Нисан



Нисан" не спира да усъвършенства електромобила си "Лийф", като на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас (CES 2019) представи по-мощна и с по-голям пробег версия на модела. Той носи означението е+ и използва батерия с увеличен от 40 на 60 киловатчаса капацитет.


Мощността на електромобила е 215 конски сили (+ 65 к.с.), а максималният въртящ момент достига 340 Нм. (+ 20 Нм).


"Нисан Лийф" прибави мощност

© Нисан




Благодарение на повишената мощност спринтът до 100 км/ч отнема под 7 секунди, при почти 8 секунди за базовата версия на "Лийф". Доускорението от 80 до 120 км/ч е подобрено с 13%. Максималната скорост пък е вдигната с 10% до почти 160 км/ч.


Що се отнася до пробега, той още не е сертифициран според новия европейски стандарт WLTP.


Продажбите на "Нисан Лийф e+" започват в Япония още този месец, а в Европа се чака през лятото. От 2010 година насам от двете поколения на модела са продадени над 380 хиляди електромобила в цял свят.


Какво предлага предлаганата у нас версия на "Лийф", четете тук.


"Нисан Лийф" прибави мощност

© Нисан

Ключови думи към статията:

Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1426 Неутрално

    "Що се отнася до пробега, той още не е сертифициран според новия европейски стандарт WLTP."
    Какво значение има ускорението, когато пробега е неясен?

  2. 2 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 259 Неутрално

    Като им паднат цените до НОРМАЛНИТЕ с аналогично ДВГ, тогава да ме потърсят...
    Отделно и инфраструктура трябва... Няма да е много скоро, най-малко след няколко поколения/обновления - някой се присетил да направи нещо.

  3. 3 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Пече се-електроавтомобилите са много по-прости от другите и би трябвало цените им да падат драстично.В тях няма нищо-батерия и електродвигател.Като ги пускат в милионни бройки и цената им ще се срине.Тогава всички ще си вземем и другите ще останат излишни и само за хора,на които наистина им трябва.

  4. 4 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    Като им паднат цените до НОРМАЛНИТЕ с аналогично ДВГ, тогава да ме потърсят...Отделно и инфраструктура трябва... Няма да е много скоро, най-малко след няколко поколения/обновления - някой се присетил да направи нещо.
    —цитат от коментар 2 на Levski Levov


    Тук разходите за "гориво" са символични, сравнение с ДВГ. Отделно обслужването е по-малко. Не се сменя масло, накладки се сменят рядко и почти няма компоненти, които да се износват и чупят, заради много малкият брой движещи се части. Особено за ежедневен автомобил е перфектен избор.

    Като цяло колата е добре и вече изглежда красива, на фона на предните модели.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11624 Неутрално

    Най-важното при тези автомобили е най-неясно (пробега)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Не е лош автомобил, но аз бих заложил на Hyundai Kona или Reault Zoe.
    Разбира се, ако имах едни 100-на хил. лв. не бих се замислял и бих си купил Model 3 с предно и задно задвижване.

  7. 7 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 725 Неутрално

    Изглежда добре, пробега вероятно е в рамките на разумното 140-160 километра. Инфраструктурата ще се оправи скоро, бензиностанциите ги има, постепенно ще станат и зарядни станции. Само батериите трябва да станат по-ефективни, нещо различно от сегашните и ще им дойде времето на електрическите коли.

    Много искам, но не мога да си я позволя, за жалост.

    preklara rara
  8. 8 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Новия Лийф е голяма греда. Няма нито активно охлаждане/подгряване на батерията, нито CCS зареждане. Ако някой иска хубава електричка за "малко" пари, единствените опции са Хюндай Кона или да се чака евтината Тесла.

  9. 9 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 494 Неутрално

    Изглежда добре, пробега вероятно е в рамките на разумното 140-160 километра.
    —цитат от коментар 7 на edin slep

    Пробега по EPA (най-точния цикъл) е 226 мили / 364 километра. Но въпреки това вече има по-добри предложения на пазара.

  10. 10 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#3] от "dolna4erti4ka":

    Ми то хубаво само батерия и елмотор,ма то батерията е скъпото нещо.И мисля по-нататък,като станат масови,ще има и екотакса за рециклиране на батерията,щото това е доста скъпо занятие.Рециклирането на една батерия е ДВА пъти по-скъпо от производството на нова.Естествено това модерния зелен човек не го знае.Добива и обогатяването на самия литий колко вода прахосва,ще оставя на Вас да си намерите.И ако се произвеждат батерии в количества да заменят автопарка към сегашния му брой,не ми се мисли каква екокатастрофа ще си причиним.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  11. 11 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#4] от "Viva la Evolution":

    Вчера колегата ми си прибра рендето/зоуи/ от сервиза.Сменили му някакъв мощен бушон за заряда/не можеше да зарежда/ и също и компресора на климатика./налага се да работи нонстоп/И защото живеем през една пряка,аз го карах 2 дена на работа.Хич никак не се рзавалят.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  12. 12 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Иначе,колата си е перфектна за целта ежедневен градски автомобил за богати хора.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  13. 13 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    До коментар [#10] от "sandman":

    Не е вярно. Всички производители на ел и хибридни автомобили имат програма за рециклиране на батериите, която е включена в цената. Никой не планира изхвърляне и преработка на батериите, а използването им като системи за балансиране на електропотреблението.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  14. 14 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1622 Неутрално

    Към предишният ми коментар #13
    BMW i3 batteries provide energy storage for UK wind farm:
    https://www.engadget.com/2018/05/21/bmw-i3-battery-packs-join-uk-power-grid/

    Nissan Pushes Into Energy Storage With Second-Life Battery Initiative:
    https://cleantechnica.com/2018/03/24/nissan-pushes-energy-storage-second-life-battery-initiative/

    Renault's 'smart island' runs on wind power and recycled batteries:
    https://www.engadget.com/2018/02/21/renault-ev-second-life-batteries-smart-island/

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  15. 15 Профил на wyn37593602
    wyn37593602
    Рейтинг: 40 Неутрално

    До коментар [#4] от "Viva la Evolution":Вчера колегата ми си прибра рендето/зоуи/ от сервиза.Сменили му някакъв мощен бушон за заряда/не можеше да зарежда/ и също и компресора на климатика./налага се да работи нонстоп/И защото живеем през една пряка,аз го карах 2 дена на работа.Хич никак не се рзавалят.
    —цитат от коментар 11 на sandman


    Рено и колична за пазар, с две колелета дето се тегли, да направят пак ще се счупи. Нисан все пак са японци. Знят как се правят коли. Не трябва по едно ренде да се съди за целия пазар на електро-автомобили.

  16. 16 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Любопитно

    До коментар [#13] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    https://www.theguardian.com/sustainable-business/2017/aug/10/electric-cars-big-battery-waste-problem-lithium-recycling
    Да,не е вярно.Така си е.Няма проблем,поне докато се правим,че го няма,нали така?
    А сега си представете милионите автомобили и бусове,/за тежки машини все още няма да говорим/които един ден ще се трябва да се рециклират.Нямаме проблем?Проверете как се рециклира лития и колко струва.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  17. 17 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Любопитно

    До коментар [#13] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    Кое е включено в цената?Държавната субсидия при покупката на ел.автомобил?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  18. 18 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2162 Неутрално

    До коментар [#3] от "dolna4erti4ka":Ми то хубаво само батерия и елмотор,ма то батерията е скъпото нещо.И мисля по-нататък,като станат масови,ще има и екотакса за рециклиране на батерията,щото това е доста скъпо занятие.Рециклирането на една батерия е ДВА пъти по-скъпо от производството на нова.Естествено това модерния зелен човек не го знае.Добива и обогатяването на самия литий колко вода прахосва,ще оставя на Вас да си намерите.И ако се произвеждат батерии в количества да заменят автопарка към сегашния му брой,не ми се мисли каква екокатастрофа ще си причиним.
    —цитат от коментар 10 на sandman


    Цените на батериите падат много бързо. Много по-бързо от цените на ДВГ или на бензина. А Лития е само 5% от батерията и Литий има колкото искаш. Освен това се рециклира. Всичко от батериите се рециклира много по-лесно от маслата и горивата. Батериите въобще не се изхвърлят, защото само по-малко от 10% от елементите деградират. Само те се сменят и останалите елементи се използват за бетерийни пакети за къщи или бизнеси. Има хибридни коли от 1999г и до сега няма никаква еко катастрофа нито пък има и една батерия изхвърлена някъде на полето или в река както ти си мислиш. Колкото и да си измисляте такива глупости електрическите коли заедно с производството на батерии и ток никога няма да се доближат до вредите нанесени от добив и транспорт на петрол, преработката му, горенето му, производтвото на двигатели, изхвърлянето на тонове отработено масло. За стотиците хиляди бензиностанции в градовете да не говорим и за това че на всяка бензоностанция имаш разлят бензин който е доказано карценигенен.

    California Über Alles
  19. 19 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Много бройки са продали. На тези коли няма какво да им се чупи. Това е проблемът на доставчиците на авточасти. Електромоторът на Тесла издържа над 1 млн. км. А иначе най-добрата и икономична кола е служебната :-)

  20. 20 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 711 Любопитно

    До коментар [#3] от "dolna4erti4ka":.Добива и обогатяването на самия литий колко вода прахосва.
    —цитат от коментар 10 на sandman


    Я ти потърси колко специални сплави от най-разнообразни метали има в ДВГ и прилежащата скоростна кутия и колко вода и енергия се изразходва за извличането на тези метали от рудата и колко е "чист" процеса.

    Ето още любопитна информация за изразходваната енергия и отделяните емисии при призводство и експлоатация на електрическа и "нормална" кола:
    https://www.quora.com/How-much-energy-is-required-to-build-an-electric-car

    Stef
  21. 21 Профил на caterpillar
    caterpillar
    Рейтинг: 345 Неутрално

    Мисля че нещата не са толкова прости, за да минем на електрички :
    1.Ако започнат да стават масови ще има акциз на тока. Това не подлежи на съмение /държавите ще фалират/
    2.Времето за зареждане не може да се съкрати чувствително в масовия случай. Не ми се смята сега , ама някой да ми каже примерно какъв кабел трябва да се зареди 60кВтч за примерно 1/2 час.. И това до самата кола. Не всеки може да си сложи суперчарджър в мазата. А от простия контакт шуко му трябват 20 часа. Със специално устройство за зареждане в маза/гараж - 8/9 часа
    3.Производство и рециклиране на батерии - много скъпо и мръсно и ще поскъпва.
    1 и 2 не подлежат на съмнение , за 3 може да има пробив.

    Колите сигурно пак ще станат на ток, но той ще се произвежда от самите тях - горивни клетки.

  22. 22 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#18] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Така е!Дбива на литий си е направо безобиден.Като да събираш утринна роса.

    https://www.kitco.com/ind/Albrecht/2014-12-16-How-Green-is-Lithium.html

    Вие не щете да си дадете сметка,колко тона безценна вода се пропиляват за добива на тон литий.
    https://www.greentechmedia.com/articles/read/lithium-ion-battery-production-is-surging-but-at-what-cost
    Заменяме едната глупост с другата.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  23. 23 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef":

    Да съм оспорил някъде?Май писах,че сменяме едната глупост с другата.само
    че,добива на литий е в страни,които по принцип са бедни на водни ресурси.С алуминия не е точно така.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  24. 24 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#2] от "Levski Levov":

    Давай да видим цена на автомобил с аналогично двг от 215 к.с. и 340Нм.

  25. 25 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef":

    А точно аз да търся за ДВГ,като това ми е занаят,малко смешно...

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  26. 26 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    Технологичния напредък,в добива и съхранение на енергия ни е доста бавен.Поне според мен.Като цивилизация имаме доста път да извървим в това отношение.Все още сме нан допотопно ниво фосилни горива.Слаба работа.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  27. 27 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Е чак пък екологични катастрофи-всички телефони и всякакви други малки електрически уреди минаха от никелметалхидрид към литиево йонни батерии.Те траят по една две години-да се видели някъде планината Витоша направена от стари батерии-явно не.
    Няма двигатели,няма охлажзаща система няма мазителна система няма нищо.Даже накладките не се натоварват толкова,защото н режим на спиране се използва двигателя и се произвежда ток.Сега са много надценени,но цената им ще пада главоломно.Няма диференциали няма скоростни кутии.По едно двигателче на всяко колело и това е.

  28. 28 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 597 Неутрално

    Пак глупава тенденция! Защо са ми на тази средна кола 215 кс! Стигат и 150 кс. Пробег, пробег дай повече!

  29. 29 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 494 Неутрално

    До коментар [#20] от "stef":А точно аз да търся за ДВГ,като това ми е занаят,малко смешно...
    —цитат от коментар 25 на sandman


    Призна си накрая, че си изкарваш хляба от фосилни таратайки. Съотверно няма как мнението ти да е обективно. Лай си, ние ще си купуваме електрички....

  30. 30 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2831 Неутрално

    Големият бум на електрическите коли ще дойде със самоуправляемите електрически таксита. Цените на услугата ще паднат до степен да е безпредметно да притежаваш кола, освен ако не ти е хоби.

  31. 31 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#27] от "dolna4erti4ka":

    Има охладителна система!
    https://www.quora.com/How-does-the-cooling-system-in-electric-motor-work-on-Tesla
    И кто виждаш,никак не е елементарна.
    Електромотор на всяко колело е добра идея,но някак с охлаждането нещата ще станат тегави.Маркучи и то доста здрави от купето до колелото,което е еластично окачено а предните и завиват.Така че, мотор на всеки мост е оптималното за сега.И ето че остана и редуктора,като някои инженери дори използват вариаторни редуктори.Все пак е излишно да се слага огромен ел.двигател,само за да го вържеш директно към колелата.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  32. 32 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Любопитно

    До коментар [#29] от "tvr18355030":

    "Технологичния напредък,в добива и съхранение на енергия ни е доста бавен.Поне според мен.Като цивилизация имаме доста път да извървим в това отношение.Все още сме нан допотопно ниво фосилни горива.Слаба работа."

    Малко преди откровението да те осенисъм постнал това горе.Как си вадя хляба,в случая няма значение,или дори има,щото много по-добре от теб осъзнавам,че като цивилизация не вървим с добро темпо в приложните науки.Това не ме ядосва,но ми е малко тъжно,защото остарявам и няма да мога да видя наистина електромобил който могада карам дълго и да го зареждам бързо.Удоволствието да се кара кола с елмотор е голямо.Под педала на "газта" има море от въртящ момент и мощност,но уви,засега за малко километри и много време за зареждане.Мога само да съжалявам,че такива автомобили ще се появят в бъдещето,което мен няма да ме има.И водородните горивни клетки са много по -обещаващи,много по- ефективни и много по-чист от батериите,но засега са много скъпи,добива на водород от водата е много енергоемък.Водород засега масово се извлича от въглвеодородите.
    Аз ще си лая,но точно ти кога ще си купиш електричка...Или вече си имаш радиоуправляемо автомобилче със батерийки?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  33. 33 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Весело

    До коментар [#21] от "caterpillar":

    Техническото мислене при форум,наситен с хуманитаристи не е силна страна.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  34. 34 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 334 Неутрално

    До коментар [#32] от "sandman":

    Проблемът Ви не е, че няма електромобил, който да задоволи нуждите и желатията Ви, а че не можете да си го позволите...
    Моят е същият... :)

  35. 35 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1712 Неутрално

    До коментар [#34] от "tie_interceptor":

    Ами не живея в БГ и мога да си позволя Рено или Нисан,а има и много симпатични смартчета.Но...За сега чакам още малко да им паднат цените,като със сигурност това автомобилче ще ми е градска кола а ще ми трябва друга за дългите пътувания.И пак повтарям,само който не е карал кола движена от електромотор,само той не знае какъв див нрав имат.Много добри садобри на ускорение.Пусто батериите не издържат по 1000км и не се зареждат за 15м.
    Е,и това ще стане,няма начин.Като цивилизация обаче,технологично вървим бавно в този аспект.Повече от 200 г. не сме мръднали от фосилните горива.Срам!

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK