Автопаркът в България продължава да застарява

Държавните ведомства и фирмите са основните купувачи на нови автомобили.

© Велко Ангелов

Държавните ведомства и фирмите са основните купувачи на нови автомобили.



Лек ръст в продажбите на нови автомобили, увеличаване на средната възраст на автопарка и бум в търсенето на електромобили. Така могат да се тълкуват пазарните данни на миналата година, базирани на информацията от "Пътна полиция" за новите регистрации в страната.


През 2018 г. са регистрирани общо 319 639 автомобила, ванове, микробуси, камиони, автобуси, мотоциклети и специализирани превозни средства. Това е с 13 218 повече от 2017-та. Чисто новите сред тях са 42 238, което е с 3 144 повече от същия период на миналата година. В същото време свалени от регистрация са 582 645 превозни средства.


Според статистиката на "Пътна полиция" внесените в страната леки и лекотоварни автомобили са 286 275.




Сред тях тези на възраст до 6 месеца са 41 779, това е с 1875 повече от същия период на миналата година. В същото време 194 376 са произведени преди повече от десет години.

Към 2 януари тази година в България има регистрирани над 3.66 млн. пътни превозни средства, при повече от 3.44 млн. година по-рано. Сред тях близо 40% или над 1.4 млн. са на възраст повече от 20 години, а тези на до 5 години са едва 6 на сто (виж графиката). Като цяло броят на регистрираните автомобили на възраст 15 и повече години се повишава от над 2.38 млн на повече от 2.41 млн.


Дизелите без промяна, ръст на електромобилите


Поглед към горивото, което се използва от регистрираните в страната леки коли показва, че за момента прогнозираното наводняване на пазара с дизелови модели от Европа не се наблюдава. На това гориво са 1.21 млн. от автомобилите, колкото са били и през миналата година.


Все още бензиновите модели преобладават, като те са близо 1.34 млн (виж графиката). На пропан-бутан и метан са 194 566 автомобила. Малкият им брой се обяснява с това, че какво гориво използват е отбелязано при първата им регистрация, като не се отчита последвалата "газификация".


Сериозен ръст се забелязва в броя на регистрираните електромобили. Те вече са 710 при 326 година по-рано. Търсенето на хибриди също скача, като техният брой за година се е увеличил с 1868 (вече 5355). Въпреки това обаче към 2 януари хибридите и електромобилите са 0.22% от всички регистрирани в страната леки коли.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (187)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 3576 Любопитно

    Още една област, в която държавата е абдикирала от задълженията си.
    Защо, по дяволите, не забранят вноса на коли, по-стари от 10 г., и особено на такива без катализатор. А след това се чудим защо въздухът се замърсява.
    А иначе данните за ръст при новите, електромобилите и хибридите са обнадеждаващи, но без да се се спре вноса на трошки няма да стане.

  2. 2 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1829 Неутрално

    7% на газ?!? Имам само един познат, който си кара колата на бензин.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  3. 3 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    При качеството на горивата у нас, катализаторът трябва да се сменя често. Бензинът е малко по-добре. Аз карам само на бензин и като зареждам на различните бензиностанции, по някой път има разлика в работата на двигателя и в разхода на гориво. Трябва да има облекчения в данъците и гражданската отговорност, когато купиш нов автомобил. Сегашните са символични.

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4761 Неутрално

    Страна на "бараки" и димящи "кошници"...

    скоростен индекс "Y"
  5. 5 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1947 Любопитно

    "Автопаркът в България продължава да застарява"
    Населението - също...

  6. 6 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Старите коли просто не се бракуват. Вероятно има и доста над 30 години.
    Голяма част от бензиновите двигатели не понасят газ.
    Беше излязла мода да се газифицират дизели, като двете горива се смесват, но малко хора се навиха и приказката за това заглъхна.

    Еретик
  7. 7 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4590 Неутрално

    Докато може да се внася всякъква скрап......

    До истината се достига с познание!
  8. 8 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1829 Весело

    При качеството на горивата у нас, катализаторът трябва да се сменя често. Бензинът е малко по-добре. Аз карам само на бензин и като зареждам на различните бензиностанции, по някой път има разлика в работата на двигателя и в разхода на гориво. Трябва да има облекчения в данъците и гражданската отговорност, когато купиш нов автомобил. Сегашните са символични.
    —цитат от коментар 3 на Vlado Nikolov


    Има стотици проверки за качеството на горивата и почти винаги се констатира ... в нормите :) Явно и нормите много са занижени. Аз карам само дизел и не намирам никаква разлика когато зареждам в различните бензиностанции. Само не разбрах защо гражданската отговорност застраховката на новите автомобили трябва да бъде по- евтина? Аз пък съм за драстично повишаване на данъците на "типично" градските автомобили, като ... джиповете, с които буквално се напълниха градовете :)

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  9. 9 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    66 % над 15 години. Имам приятели, които имат три автомобила," най-новият" от които е на 14 години...

  10. 10 Профил на victor troska
    victor troska
    Рейтинг: 639 Неутрално

    До коментар [#2] от "ь":

    под "газ" разбират - автомобил внесен с газова уредба. няма регистър на газифицираните коли, предимно щото няма смисъл - не получаваме никакви отстъпки за това, че не цапаме.

    Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.
  11. 11 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 263 Неутрално

    г-н Пауновски, имам малък проблем с математиката ви.
    През 2018г са регистирани 320хил. , дерегистрирани 582хил. - намеление на автопарка от 260хил.
    На 02.01.2019 има регистрирани общо 3.66мил. а на 01.01.2018г. 3.44мил. - увеличение с 220хил.

  12. 12 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    320 хиляди автомобила само за една година.Не се казва колко са бракуваните,но надали са повече от 60-70 хиляди.И за година автопарка нараства с 250 хиляди автомобила,а населението намалява с по 70 хиляди.Скоро ще стигнем САЩ,където има 900 автомобила на 1000 човека население.

  13. 13 Профил на tosho_toto
    tosho_toto
    Рейтинг: 765 Неутрално

    До коментар [#10] от "victor troska":

    Те разбират много добре какво означава автомобил с газова уредба защото в системата за техническия преглед се отразява,но не им изнася да го оповестяват.
    За това въведоха акциз за LPG и метана преди няколко години,а при последните промени за данък на автомобила се правиха на глухи защо тези на газ трябва да плащат един и същи данъци с останалите на бензин.

  14. 14 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    г-н Пауновски, имам малък проблем с математиката ви.През 2018г са регистирани 320хил. , дерегистрирани 582хил. - намеление на автопарка от 260хил.На 02.01.2019 има регистрирани общо 3.66мил. а на 01.01.2018г. 3.44мил. - увеличение с 220хил.
    —цитат от коментар 11 на georgi_mihailov


    Явно става въпрос за служебна дерегистрация на автомобили без застраховка"Гражданска отговорност".Тези автомобили винаги могат да си възстановят регистрацията и явно собствениците им нямат намерение да ги бракуват.

  15. 15 Профил на wys16524047
    wys16524047
    Рейтинг: 224 Неутрално

    Всеки желае нов автомобил но, не всеки може да си го позволи ! С данъци и каквото там дъвчим не се постига нищо значимо ! Нещата са пределно ясни- имаш пари имаш нова кола !

  16. 16 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    До коментар [#2] от "ь":под "газ" разбират - автомобил внесен с газова уредба. няма регистър на газифицираните коли, предимно щото няма смисъл - не получаваме никакви отстъпки за това, че не цапаме.
    —цитат от коментар 10 на victor troska


    Кой ви излъга, че "не цапате"?

    Знанието е сила, информацията - власт
  17. 17 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    Значи от една страна четем "През 2018 г. са регистрирани общо 319 639 автомобила, ванове, микробуси, камиони, автобуси, мотоциклети и специализирани превозни средства........В същото време свалени от регистрация са 582 645 превозни средства."
    Т.е. общата бройка би трябвало да намалее с 263 000, а пък по-надолу четем:
    "Към 2 януари тази година в България има регистрирани над 3.66 млн. пътни превозни средства, при повече от 3.44 млн. година по-рано.", т.е. бройката се е увеличила с 240 000.
    Как става тоя номер?

    Знанието е сила, информацията - власт
  18. 18 Профил на iavorski
    iavorski
    Рейтинг: 377 Неутрално

    До коментар [#10] от "victor troska":

    Няма регистър защото 80% от газифицираните коли не са със сменен талон след монтажа. П.П. Моята е със сменен но за съжаление съм от изключенията. Никой не те спира след монтажа да не правиш никакви документални промени. ГТП се минава без проблеми и без ревизия на АГУ. Тествано лично!

  19. 19 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мусаши":

    Това което казвате за служебна деристрация обяснява големият брой дерегистирани автомобили през 2018г.
    Но след като дерегистрираните са с 260хил. повече от регистираните, то не би ли трябвало общият брой на регистираните МПСта в България да намалее?
    В статията пише "Към 2 януари тази година в България има регистрирани над 3.66 млн", т.е. има 3.66мил. с валидна гражданска според вас. Не пише за общо 3.66мил. физически налични МПСта независимо дали имат или не гражданска.

  20. 20 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Ами ако не намалят наема на спарковете и аз ще си взема един 14 годишен трошляк от Горубляне

  21. 21 Профил на niki7
    niki7
    Рейтинг: 312 Неутрално

    През миналата година моят принос за подновяването на автопарка е, че купих нова кола на дъщеря си. Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили, което слава Богу стана факт. Ако всеки прави своите малки стъпки и действия за подобряване на околната среда всички ще живеем в по-чиста и подредена държава.

  22. 22 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Би следвало да се улесни купуването на втора ръка кола в България след лизинг - има много фирмени и служебни коли, които се връщат след 3-5 годишен лизинг, и това са де факто нови коли, сравнени с внесени от Швейцария, Италия и т.н. дръгели на по 10+ години, купени там за по 500-800 евро. Не знам какви точно мерки могат да се предприемат, но подобен повишен пазар на коли втора ръка, които не са нов внос, а с първа регистрация тук, ще стимулира и продажбите на нови коли.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  23. 23 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 760 Неутрално
  24. 24 Профил на slon
    slon
    Рейтинг: 567 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    Ами нали тези коли, които се внасят минават технически преглед , който обаче е пълна пунта-мара, не заради заложените изисквания, а заради хората, които го провеждат. Плащаш си и твоята "нова" кола на 20 години, се оказва по-чиста и от най-новите ел. модели .
    Тъй, че недей да задаваш въпроси и да се правиш на учуден при положение, че си познаваме мат'ряла.
    А и ако не си разбрал, внос на коли в България от страните членки на ЕС , не се нарича внос. Няма внос и износ, има общ пазар.

  25. 25 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    На наш Джорджан нещо му бега математиката. МАменцето му таковахте на основното образование, безобразници.

  26. 26 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    Ти май говориш само вятър да си правиш на устата? Първо такава забрана няма никъде. Второ, ако все пак се въведе, то колко човека ще могат да си купят кола? Малко. И то масово със заем, защото 5 годишните коли са по 20 бона, колкото е горе долу годишния доход на едно домакинство с двама работещи. И хората вместо да изплащат жилище например, ще са вързани със заеми за коли. Да не говорим, че старите коли са много по-надеждни от новите.
    Изобщо идеята ти е абсурдна. Народът в направление автомобили няма нужда от пъдар. Ако няма корупция и доходите са добри ще се купуват и по-нови коли, то е близо до акъла.

  27. 27 Профил на Кум Лисан
    Кум Лисан
    Рейтинг: 38 Неутрално

    След като на преглед може да минеш дори без кола за какви еко и технически изисквания говорим. Контрола на тях е в ръцете на държавата, просто се затяга и се отсяват пунктовете за ГТП до такива, които си гледат работата.

    Много хитър
  28. 28 Профил на b_52_strato
    b_52_strato
    Рейтинг: 832 Неутрално

    Просто българинът е много беден.

    Всеки иска да седне в нова кола, много малко са тези, които могат да си го позволят.

    Тъжна констатация ...

    Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!
  29. 29 Профил на georgi_mihailov
    georgi_mihailov
    Рейтинг: 263 Неутрално

    До коментар [#22] от "Пипера е много лют":

    Колите върнати от лизинг обикновенно не се задържат дълго на паркинга на дилъра.
    Проблема е че ако за 2018г има 40хил. чисто нови автомобила и ако 35хил. са с лизинг, то след 3-4-5 години ще има около 30хил. почти нови лизингови автомобила на вторичния пазар.
    Истиниският проблем е че се позволява внос на стари автомобили. Трябва да се забрани регистрацията на коли над 10 години, освен ако не е на физическо лице и не си го притежавал поне 6 месеца или години преди това в другата държава.

  30. 30 Профил на fec32306340
    fec32306340
    Рейтинг: 414 Неутрално

    До коментар [#26] от "Aldi Mitov":

    Нова Дачия е 15 000.

  31. 31 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#26] от "Aldi Mitov":

    То и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша и минава именно през по-високи данъци и такси. Иначе всеки познава човек или човеци с повече от една кола в София/голям град, за които не купува зимни гуми, щото са по-скъпи от колата, примерно.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  32. 32 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1094 Неутрално

    А какво да очакваш от държава във която по голямата част от населението
    се бори за оцеляване, да купува нови коли ли ???

  33. 33 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#26] от "Aldi Mitov":

    Има 5-годишни коли в диапазона 10-15 бона. С гарантиран произход и пробег, а не на "100 и малко хиляди, нищо че е на 10+ години"

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  34. 34 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 2899 Неутрално

    М-да-а-а-а...! Въпреки невероятните икономически успехи, които ГЕРБ постига всеки ден, силите на средностатистическият българин стигат, за да си купи 10+ годишна кола. С отрязан катализатор и на незнайни километри...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  36. 36 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Средната възраст на автомобилите в Европа е около 11 години, нормално е в най-бедната държава да е повече. Не си мислете, че "Европейците" всички карат нови. Над 60% от новите автомобили и там се купуват от фирми, като служебни. В Германия също годишно се купуват повече втора употреба, отколкото нови. Ето малко статистика :
    https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age

  37. 37 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 2315 Неутрално

    До коментар [#35] от "tzl01595136":

    А какво ще кажеш за това: "fucking fuck .l." ?

  38. 38 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Решението е да се вдигнат данъците за внос на стари коли и така да излизат скъпо и хората да си вземат нови коли вместо стари.

  39. 39 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    През миналата година моят принос за подновяването на автопарка е, че купих нова кола на дъщеря си. Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили, което слава Богу стана факт. Ако всеки прави своите малки стъпки и действия за подобряване на околната среда всички ще живеем в по-чиста и подредена държава.
    —цитат от коментар 21 на niki7


    Браво.Както се казва:"Да го духат бедните".Само тия,дето могат да си позволят нов автомобил,ще имат такъв.
    Интересно ми е не друго,а че се гордеете със своята постъпка .А че има хора,които изминават на ден десетки километри ,за да стигнат до работа и че карат деца до детски градини и училища на същото разстояние,явно не ви пука .
    И се въведе по-висок данък за по-стари автомобили,не за по-малко замърсяващи.Един автомобил с АГУ на 20 години е по-малко замърсяващ от нов дизел.

  40. 40 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Решението е да се вдигнат данъците за внос на стари коли и така да излизат скъпо и хората да си вземат нови коли вместо стари.
    —цитат от коментар 38 на eminem9876


    Още един дето вдига данъци.Хората не купуват нови автомобили,защото нямат пари,не защото не искат.И като сложат високи данъци за внос,просто хората ще започнат да карат много по-дълго старите си автомобили или ще купуват вече регистрирани стари, вместо да купуват нови.

  41. 41 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    До коментар [#21] от "niki7":

    "Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили"
    Ще ми се да ти отговори някой... ама не като мене изтънчен и толерантен. Някой малко по-тъй като каруцарин да ти каже две-три неща.

  42. 42 Профил на prirodata
    prirodata
    Рейтинг: 456 Неутрално

    До коментар [#26] от "Aldi Mitov": Нова Дачия е 15 000.
    —цитат от коментар 30 на fec32306340


    За тези пари купувате купе, педали и волан. За служебна кола, управлявана от 20 годишен келеш е прекрасна. Надяваш се да издържи 100-150 хил. км и бракуваш.

  43. 43 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#38] от "eminem9876":

    Решението е да се затегне техническият контрол върху автомобилите. Добре поддържан автомобил на 10 години може да е по безопасен и екологичен от 3 годишен служебен. Нали като се купят нови, след 3-5 години, пак се появяват на вторичният пазар или ще забраним последващата продажба ? Трябват стриктни правила за техническа изправност и емисии, както и контрол върху тези правила.

  44. 44 Профил на arcanum
    arcanum
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    Абе, това животно българина не се научи, че автомобила е лукс за който се плаща. И че колата НЕ ти се полага по закон - опционална е.

  45. 45 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#21] от "niki7":

    Поздравления за новият автомобил на дъщерята ! Колкото до данъците - мислите ли, че 20-100 данък повече на година, ще откаже някой от старият му автомобил и ще го убеди да си купи нов ?!? Простата математика показва, че 100 лв на година, не е равно на 5000лв първоначална вноска и после по 300 лв/месец или ?

  46. 46 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Това е защото Гошо Селски предпочита да си купи 15 годишно бмв да се подфуква пред коврити вместо за същите пари да вземе 10 годишен опел или 5 годишен фиат... Примерно.

  47. 47 Профил на rdb41527334
    rdb41527334
    Рейтинг: 776 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    Те протестират че винетката порасна с 2 лв на месец ти искаш да забраниш да се внасят коли над я0 години. Как да стане ?

  48. 48 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 868 Неутрално

    Икономическата активност е свързана пряко с потреблението на горива, а то е свързано с употребата на автомобили. Ако пък новите автомобили наистина имаха нисък разход и бяха икономически изгодни хората щяха масово да теглят кредити и да закупуват такива. Явно няма такова нещо!
    Тук искам да заявя, че "застаряването" на автопарка така представено е имагинерна величина. Всяка година автопарка би застарявал с една година ако не се купуват никакви автомобили. С други думи колите, които се купуват все пак подменят по-стари такива. Евентуални сериозни рестрикции при вноса на автомобили единствено би довело до още по-голямо застаряване на автопарка - просто хората ще продължат да карат още по-стари автомобили. Същото би довело до по-висока смъртност при ПТП, тъй като по-новите автомобили макар и със съмнителна екологичност поне са по-безопасни.
    Вместо безумните глупости за екологичност, евро стандарти и други неизмерими неща много по-добре според мен би било да се акцентира върху броя автомобили. Данъчната система на общините би трябвало да се насочи пряко към броя на автомобилите. Като за начало може въобще да се премахнат данъци под 100лв като за всяка следваща кола ставката да се качва прогресивно. Това вече донякъде се постигна с високата ГО, но ефекта все още е далечен. Тази година броят на автомобилите висящи в жилищните квартали ще се увеличи драстично.
    Лично за мен по-голямото замърсяване идва от паркирането по-градинки и калищата по улиците. Това е от липсата на паркоместа, презастрояване и големия брой на автомобилите които не се ползват активно. Всяко от тях е пряко свързано с общинските власти.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#15] от "wys16524047":

    Какъв според теб доход трябва да имаш за да си купиш нова кола?

    Eddie lives... somewhere in time!
  51. 51 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    Това е защото Гошо Селски предпочита да си купи 15 годишно бмв да се подфуква пред коврити вместо за същите пари да вземе 10 годишен опел или 5 годишен фиат... Примерно.
    —цитат от коментар 46 на rdb41527334


    15 годишно БМВ е много по-добър избор от петгодишен Фиат или 10 годишен Опел.В първият случай получаваш луксозен автомобил,с много по-високо ниво на сигурност.Както се казва класата е вечна.Добре поддържан автомобил няма никакъв проблем да се кара дълги години.
    Сигурно само в България подобен избор ,може да е за присмех.

  52. 52 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#51] от "Мусаши":

    На бас, че няма да те разберат.

  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4761 Любопитно

    До коментар [#10] от "victor troska":

    Как разбра, че няма регистър, след като колите с АГУ трябва да преминават задължителен годишен преглед на ГУ?!

    скоростен индекс "Y"
  54. 54 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10339 Весело

    (Шеговито) Всички сме любители на олдтаймерите :)
    "Едно време какви автомобили правиха, няма ги вече..."

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  55. 55 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    До коментар [#51] от "Мусаши":

    Тя класата може и да е вечна, но 15 годишно БМВ от Европа със сигурност би било на най- малко 350 000 - 400 000 километра. Там хората купуват такива коли за да ги карат, не като тук да ги показват. А на половин милион километра да ти имам класата. Само в България може да се заробиш с десет годишен кредит за да се " газариш " с дъртото си БМВ или Мерцедес, които разбира се нямаш никаква възможност да поддържаш, защото, ако не си наясно, то поне можеш да предположиш, каква е разликата в поддръжката на един Фиат и на едно БМВ.

  56. 56 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4761 Неутрално

    До коментар [#50] от "tigervi":

    1000 лв. , при положение, че месечната вноска за нова Фиеста (например) е 195 лв.

    скоростен индекс "Y"
  57. 57 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4761 Любопитно

    До коментар [#51] от "Мусаши":

    Точно за 15-годишните БМВ-та, знаеш ли, че при определени видове удари, се разцепват на две (единствени в света са по пози показател)?

    скоростен индекс "Y"
  58. 58 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#31] от "Пипера е много лют":

    Редукцията трябва да е резултат от стимули, а не от санкции. Ако предложат нещо по-добро като транспорт, то хората сами ще се го приемат. Градския транспорт е абсурден въпреки медийните кампании, в които ни убеждават колко много пари се наливат и какви хубави автобуси са купили. Факт е, че с кола е в пъти по-бързо и комфортно. Да висиш по 15 мин на спирки да те вали дъжда и да се буташ с още 100 човека , особено в грипен сезон - не благодаря. Здравето и нервите ми са по-ценни.
    А не е нужно да е така - возил съм се в градския транспорт в някои държави от западна европа и мога да кажа, че наистина е помислено за много неща. Самата градска среда е направена по начин, който е удобен. Не става въпрос само за спирките и транспорта, а и за тротоарите и пешеходните зони, които са много важни, ако ще искат от мен да оставя колата. Отделно там се стига наистина за по 20-30 мин до всяка точка(малко генерализирам, но наистина е по-бързо). В София, всичко , което не е в непосредствена близост до метро е трагедия за пътуване.

  59. 59 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 1063 Любопитно

    Къде да ударя един лайк на статиятя?

    https://www.youtube.com/watch?v=e4CSWKlgl_Q
  60. 60 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1142 Весело

    До коментар [#49] от "Цайко":

    Ти направо социален и психо портрет на цялата му фамилия извади.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  61. 61 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    Би следвало да се улесни купуването на втора ръка кола в България след лизинг - има много фирмени и служебни коли, които се връщат след 3-5
    —цитат от коментар 22 на Пипера е много лют


    След като се върнат какво става с тях? Не ги ли пускат за продажба на пазара или ги бракуват и разглобяват или пак ги изнасят в още по-зле от нас.

  62. 62 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1396 Неутрално

    До коментар [#49] от "Цайко":Ти направо социален и психо портрет на цялата му фамилия извади.
    —цитат от коментар 60 на Пипера е много лют


    Еми, сега, на крака ми е дошил човекът, няма да го връщам.

  63. 63 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#51] от "Мусаши":Тя класата може и да е вечна, но 15 годишно БМВ от Европа със сигурност би било на най- малко 350 000 - 400 000 километра. Там хората купуват такива коли за да ги карат, не като тук да ги показват. А на половин милион километра да ти имам класата. Само в България може да се заробиш с десет годишен кредит за да се " газариш " с дъртото си БМВ или Мерцедес, които разбира се нямаш никаква възможност да поддържаш, защото, ако не си наясно, то поне можеш да предположиш, каква е разликата в поддръжката на един Фиат и на едно БМВ.
    —цитат от коментар 55 на zle_platen_trol


    И защо задължително трябва да е да е на 400 хиляди километра 15 годишен автомобил?Това са по 26 хиляди километра годишно-не всеки прави такъв пробег.
    А и който си купува такъв автомобил си прави сметка дали може да го поддържа или не.Как пък веднага направи психопрофил на всички,които си купуват подобни автомобили.Всеки си харчи неговите пари,той ги е спечелил,и преценява как да ги изхарчи.

  64. 64 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#58] от "Aldi Mitov":

    Напълно съм съгласен с това.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  65. 65 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#56] от "hamiltonf":

    Ми ти 200 лева си е по-оферта да инвестираш в кола всеки месец вместо пари в банката, които КОЙ знае може да ги гръмне един ден.

    Остап Бендер пасти да яде пред Доминик Къмингс.
  66. 66 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    До коментар [#61] от "realguru":

    Пускат ги, разбира се и всъщност се продават. Но както отбеляза колегата по-горе, ако 2018-та са купени 40 хиляди, след 5 години няма как да излязат много повече от 35 хиляди на пазара на върнат лизинг. А търсенето е за поне 300 хиляди годишно.

    http://www.youtube.com/watch?v=wPw0Z5CtKTs
  67. 67 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#31] от "Пипера е много лют":

    “То и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша”

    То тази идея непрекъснато се осъществява било чрез здравната реформа, били с “дупки” по пътищата. За последните дест години над един милион собственици и потенциални собственици са “редуцирани” безвъзвратно.

  68. 68 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#31] от "Пипера е много лют":“То и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша”То тази идея непрекъснато се осъществява било чрез здравната реформа, били с “дупки” по пътищата. За последните дест години над един милион собственици и потенциални собственици са “редуцирани” безвъзвратно.
    —цитат от коментар 67 на wanderer


    Така е.Интересното е,че броят на пенсионерите заради осигурителен стаж и възраст намалява всяка година,а от правителството вдигат годините и стажа необходими за пенсия.И вкарват инвалидните помощи към пенсиите като и тях наричат пенсии.Ако се отделят в отделно перо ще лъсне истината,че пенсиите не са чак толкова много и намаляват всяка година.

  69. 69 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#46] от "rdb41527334":


    Ами Гошето си е изучило устройството на любимата марка за 15 г. Тоя труд на халост ли да отиде?!
    Освен това има резервни части “под ръка” за разлика от новите автомобили, при които за един фар за мъгла се чака по три месеца.

  70. 70 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#3] от "Vlado Nikolov":

    Дизела няма катализатор разбирач, има дпф филтър, малко е различно

  71. 71 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#58] от "Aldi Mitov":

    “Факт е, че с кола е в пъти по-бързо и комфортно.”

    Няма такива факти - нито е по-бързо, нито е по-комфортно (ако трябва да се прави някакво обслужване).
    Единственият факт е, че човек с автомобил е независим. Нито зависи от бакшиши, нито от многознайковци като тия във форума.

  72. 72 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    Абе, това животно българина не се научи, ...
    —цитат от коментар 44 на arcanum


    Настанаха времена марсианци да дават акъл !

    п.п. Но … дава се нещо, ако го имаш …

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  73. 73 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 2848 Неутрално

    Богатите се прехвърлиха на новата мода електрокарите, а бедните продължават да са си бедни, напук на вдигането на минималните доходи и хвалбите на ГРОБ. Всъщност човек на минимална заплата, като си плати данъци и осигуровки и му остават пари нето колкото, ако не и по-малко от линията на бедност. За чий хората се мъчат и работят в България. Смисъл има само за вземащите заплати колкото средно ниво IT за да не е човекът работещ - беден.

    мурзилка
  74. 74 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#65] от "Kiril":

    Автомобила, особено новият, не е никаква инвестиция - до 3 -та година е загубил над 50% от стойността си като нов. От банката има шанс да си прибереш парите, от старата ламарина - никакъв ;-)

  75. 75 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#50] от "tigervi":

    Зависи дали си сам, дали и деца гледаш, дали си под наем или събираш за жилище или мама и тати са ти купили апартамент..... Като цяло просто у нас е много по-евтино да имаш стара отколкото нова кола и колкото и пари да има човек се замисля. За нова имаш едни 300-400лева лизинг месечно, 1000 лева Каско и 200 лева данък годишно поне и то за кола 90 коня, гола като Икарус. На запад има такива данъци за стари коли и сервизите така те дерат, че просто даваш същите пари и хората нормално предпочитат ново

  76. 76 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1819 Неутрално

    До коментар [#21] от "niki7":.... Простата математика показва, че 100 лв на година, не е равно на 5000лв първоначална вноска и после по 300 лв/месец или ?
    —цитат от коментар 45 на john_law


    Проста, но за някои от форума, както и за автора на статията е непосилна !

    п.п. Образование сър !!!

    : )

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  77. 77 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#68] от "Мусаши":


    Пенсионерите, здрави, прави или инвалиди, обективно намалят с по две хиляди годишно. Но собствениците на автомобили и потенциалните такива се “редуцират с по 50 хил. души годишно - умрели 110 хил. души, родени 60 хил. “потенциални” собственици.

  78. 78 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#71] от "wanderer":

    Глапасти. В повечето случаи е по бързо и винаги е по комфортно. Проблем е че те прави зависим. Няма къде да паркираш и не можеш да пиеш

  79. 79 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Държавата трябва да направи икономически неизгодно вноса на автомобили над 10 г. от дата на производство, както и притежаването на автомобили над 20 г. от датата на производство! Българите станаха бетер американците с по 2-3 таратайки в семейство! Около университетите няма място котка да мине от паркирали автомобили на бедните български студенти! В Германия и Холандия е минимален броя на студентите притежаващи личен автомобил! В "бедните" провинциални градчета и села, където според статистиката 80-90% от населението живее под прага на бедността по централните площади е пълно от младежи с младежи с автомобили. Даже и от едната махала до другата само бабите ходят пеш! Когато някой навърши пълнолетие се събират 1000 - 2000 лв. и се купува една таратайка. Средно семейството в България притежава един семеен автомобил, един по-малък автомобил и още един или няколко автомобила за децата! Когато някой другарки обясняват какво ни е отнела демокрацията, нека да се разгодят вечер до някой панелен квартал, да видят има ли градинка неокупирана от автомобили, паркирани на 3-4 реда, притежавани от бедната работническа класа!

  80. 80 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 1819 Разстроено

    До коментар [#10] от "victor troska":Как разбра, че няма регистър, след като колите с АГУ трябва да преминават задължителен годишен преглед на ГУ?!
    —цитат от коментар 53 на hamiltonf


    Да не би да си проспал последните години?

    : (

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  81. 81 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#56] от "hamiltonf":

    Абе брат, с 1000 лева, кое по-напред? Едни обувки са 150. С 1000 лева изобщо не трябва да имаш кола, камо ли нова. Под 3500просто забрави

  82. 82 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Всеки иска да кара по-нова и по-сигурна кола. Когато се оправят доходите ще започнем да си купуваме по-нови коли.

    И да автомобилът не е лукс, а често необходимост. Бъдещето е в автономните и споделени автомобили, но това може да стане в България след доста години.

    Отделно трудно спенсъра на село, който си търкаля старата ладичка до лозето само през лятото ще си купи нов автомобил когато цъфнат налъмите..

  83. 83 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Любопитно

    До коментар [#59] от "The sphere":

    Заради нейната аритметика? Кажи блага дума за автора, че му се губят 10 хил. новорегистрирани автомобили (явно дипломатически) и 200 хиляди дерегистрирани каруци, увеличили броя на регистрираните до над повече 3.66 млн. или Бог знае колко тирове, трактори и “линейки”.
    Губят му се и застраховките - автокаско и ГО. Това са “контролните” числа, от които може да се види чия е милиционерската сметка (АПИ-тол-винетката, КАТ-глоба-лния грайфер, Общината-забранената зона).

  84. 84 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 2178 Любопитно

    До коментар [#74] от "john_law":

    Може да се изтегли заем за кола на 3 години, която вече е изгубила 50% от стойността си и така знаеш, че си си изхарчил парите без да се притесняваш за банкова/българска криза.

    Остап Бендер пасти да яде пред Доминик Къмингс.
  85. 85 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    До коментар [#70] от uq

    Колега, вземи почти малко. DPF е филтър за твърди прахови частици. Катализатор има. Така, както има и редица публикации в различни сайтове, как се сваля катализатор на автомобил с дизелов двигател(особено актуално в България). Затова предпочитам бензинов двигател.

  86. 86 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4761 Любопитно

    До коментар [#81] от "uq":

    Всеки месец ли купуваш обувки?

    скоростен индекс "Y"
  87. 87 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 1665 Неутрално

    # Почети малко - извинявайте, печатна грешка.

  88. 88 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1117 Неутрално

    До коментар [#86] от "hamiltonf":

    Не, следващият месец купувам палто, после панталони, ютия, тостер, чаршафи, перална, парно плащам, застраховка за колата, почивка на море, матрак за леглото, гуми, обслужване на колата...мога да изпиша 2 тома тук. Резултатът е че и 3500 са малко ама ако се стиснеш леко...става

  89. 89 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#73] от "Маршалов":

    “бедните продължават да са си бедни,”

    Тц, гонят максималната икономическа ефективност - изцеждат и последната капка амортизация и печелят от продажба на резервни части.
    Тъй де, ако не са бедните, кой ще повиши производителността на труда!?

  90. 90 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#56] от "hamiltonf":

    “1000 лв. , при положение, че месечната вноска за нова Фиеста (например) е 195 лв.”

    1000 лв. и още 12000 лв. (първоначална вноска) и плюс още 200 лв. “месечни такси” (данъци, застраховки, лизингови такси/лихви, такса-паркинг, комлект липсващи сезонни гуми, антифриз и масла и поне един непредвидим дефект) към месечната вноска от 195 лв.

  91. 91 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#55] от "zle_platen_trol":

    Понякога,като удариш чертата,излиза че поддръжката на по-скъпия автомобил е по-евтина от тази на евтиния.Защо ли?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  92. 92 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#42] от "prirodata":

    “Надяваш се да издържи 100-150 хил. км и бракуваш.”

    “Надежда тука всяка оставете!” Веднага отивате в автосервиз за смяна на накладки (200 лв. за сапунерка като Ярис), смяна на агренажен ремък, тампони на носачи и се надяваш да издържи ... 30 хил. км.

  93. 93 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#65] от "Kiril":

    Банката може да гръмне,може и да не гръмне.Колата със сигурност още с излизанети от автосалона вече се е обезценила,след 10г. от паритете ти е останала само една купчина тенекия и малко алумин и пластмаси и то 100% гарантирано.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  94. 94 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 524 Неутрално

    дъра бъра , явно ни готвят за подновяване на служебния автопарк на ;политическата рода крадлива ;

  95. 95 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    До коментар [#70] от "uq":

    Айде бе няма?Старите до евро 3 нямат амаот там нагоре...
    https://en.wikipedia.org/wiki/Selective_catalytic_reduction

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  96. 96 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2718 Весело

    До коментар [#78] от "uq":

    “В повечето случаи е по бързо и винаги е по комфортно”

    С три жени в колата е хем бавно, хем некомфортно. Ако не са те, хващам самолета ... и не се потя.
    Ако самолетът побираше един “гардероб” багаж, и те щяха да хванат самолета.

  97. 97 Профил на jobssboj
    jobssboj
    Рейтинг: 496 Неутрално

    До коментар [#1] от "boevbisser":

    Ми при положение че средната запата у нас е 500 евро 90% от хората няма как да си купят нова кола, за да ти е чист въздуха. Защо България е най-бедната държава в Европа също е ясно. Затова решението за чистият въздух задължително минава през чистка на бандюгите и далавераджиите които са в основата на това България да е постоянно най-бедна.

  98. 98 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4761 Весело

    До коментар [#90] от "wanderer":

    12 000 първоначална вноска за кола, струваща 22 000?!
    Както и да е, но ако имаш 12 000 кеш може да си купиш 3 годишна фиестичка, и пак ще си в сектора 0-5 год. автомобили

    скоростен индекс "Y"
  99. 99 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1276 Любопитно

    До коментар [#26] от "Aldi Mitov": Нова Дачия е 15 000.
    —цитат от коментар 30 на fec32306340


    Вие такава ли си купихте?
    Щото новата Дачия за 15 000 е пълна тенекия, която става само да разнася парцалки и парфюмчета из широкия център, а след 5 години има остатъчна стойност нула лева.
    Смешни са напъните на някои "каквото ще да е, само да е ново", че се и пънат да забраняват и принуждават и останалите да мислят като тях.

    Знанието е сила, информацията - власт
  100. 100 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 493 Неутрално

    Още една област, в която държавата е абдикирала от задълженията си.Защо, по дяволите, не забранят вноса на коли, по-стари от 10 г., и особено на такива без катализатор. А след това се чудим защо въздухът се замърсява.А иначе данните за ръст при новите, електромобилите и хибридите са обнадеждаващи, но без да се се спре вноса на трошки няма да стане.
    —цитат от коментар 1 на boevbisser


    Та дори и тоя сайт е предимно със селяци, които са готови да се изтровят само за да карат стар гоуф, ти говориш за забрани. Селяците в парламента са просто представителна извадка от мнозинството в България. Те не са виновни за нищо, народа си е създал сам кочината в която живее.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK