Още една област, в която държавата е абдикирала от задълженията си. Защо, по дяволите, не забранят вноса на коли, по-стари от 10 г., и особено на такива без катализатор. А след това се чудим защо въздухът се замърсява. А иначе данните за ръст при новите, електромобилите и хибридите са обнадеждаващи, но без да се се спре вноса на трошки няма да стане.
При качеството на горивата у нас, катализаторът трябва да се сменя често. Бензинът е малко по-добре. Аз карам само на бензин и като зареждам на различните бензиностанции, по някой път има разлика в работата на двигателя и в разхода на гориво. Трябва да има облекчения в данъците и гражданската отговорност, когато купиш нов автомобил. Сегашните са символични.
Старите коли просто не се бракуват. Вероятно има и доста над 30 години. Голяма част от бензиновите двигатели не понасят газ. Беше излязла мода да се газифицират дизели, като двете горива се смесват, но малко хора се навиха и приказката за това заглъхна.
При качеството на горивата у нас, катализаторът трябва да се сменя често. Бензинът е малко по-добре. Аз карам само на бензин и като зареждам на различните бензиностанции, по някой път има разлика в работата на двигателя и в разхода на гориво. Трябва да има облекчения в данъците и гражданската отговорност, когато купиш нов автомобил. Сегашните са символични.
Има стотици проверки за качеството на горивата и почти винаги се констатира ... в нормите :) Явно и нормите много са занижени. Аз карам само дизел и не намирам никаква разлика когато зареждам в различните бензиностанции. Само не разбрах защо гражданската отговорност застраховката на новите автомобили трябва да бъде по- евтина? Аз пък съм за драстично повишаване на данъците на "типично" градските автомобили, като ... джиповете, с които буквално се напълниха градовете :)
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
под "газ" разбират - автомобил внесен с газова уредба. няма регистър на газифицираните коли, предимно щото няма смисъл - не получаваме никакви отстъпки за това, че не цапаме.
Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.
г-н Пауновски, имам малък проблем с математиката ви. През 2018г са регистирани 320хил. , дерегистрирани 582хил. - намеление на автопарка от 260хил. На 02.01.2019 има регистрирани общо 3.66мил. а на 01.01.2018г. 3.44мил. - увеличение с 220хил.
320 хиляди автомобила само за една година.Не се казва колко са бракуваните,но надали са повече от 60-70 хиляди.И за година автопарка нараства с 250 хиляди автомобила,а населението намалява с по 70 хиляди.Скоро ще стигнем САЩ,където има 900 автомобила на 1000 човека население.
Те разбират много добре какво означава автомобил с газова уредба защото в системата за техническия преглед се отразява,но не им изнася да го оповестяват. За това въведоха акциз за LPG и метана преди няколко години,а при последните промени за данък на автомобила се правиха на глухи защо тези на газ трябва да плащат един и същи данъци с останалите на бензин.
г-н Пауновски, имам малък проблем с математиката ви.През 2018г са регистирани 320хил. , дерегистрирани 582хил. - намеление на автопарка от 260хил.На 02.01.2019 има регистрирани общо 3.66мил. а на 01.01.2018г. 3.44мил. - увеличение с 220хил.
Явно става въпрос за служебна дерегистрация на автомобили без застраховка"Гражданска отговорност".Тези автомобили винаги могат да си възстановят регистрацията и явно собствениците им нямат намерение да ги бракуват.
Всеки желае нов автомобил но, не всеки може да си го позволи ! С данъци и каквото там дъвчим не се постига нищо значимо ! Нещата са пределно ясни- имаш пари имаш нова кола !
До коментар [#2] от "ь":под "газ" разбират - автомобил внесен с газова уредба. няма регистър на газифицираните коли, предимно щото няма смисъл - не получаваме никакви отстъпки за това, че не цапаме.
Значи от една страна четем "През 2018 г. са регистрирани общо 319 639 автомобила, ванове, микробуси, камиони, автобуси, мотоциклети и специализирани превозни средства........В същото време свалени от регистрация са 582 645 превозни средства." Т.е. общата бройка би трябвало да намалее с 263 000, а пък по-надолу четем: "Към 2 януари тази година в България има регистрирани над 3.66 млн. пътни превозни средства, при повече от 3.44 млн. година по-рано.", т.е. бройката се е увеличила с 240 000. Как става тоя номер?
Няма регистър защото 80% от газифицираните коли не са със сменен талон след монтажа. П.П. Моята е със сменен но за съжаление съм от изключенията. Никой не те спира след монтажа да не правиш никакви документални промени. ГТП се минава без проблеми и без ревизия на АГУ. Тествано лично!
Това което казвате за служебна деристрация обяснява големият брой дерегистирани автомобили през 2018г. Но след като дерегистрираните са с 260хил. повече от регистираните, то не би ли трябвало общият брой на регистираните МПСта в България да намалее? В статията пише "Към 2 януари тази година в България има регистрирани над 3.66 млн", т.е. има 3.66мил. с валидна гражданска според вас. Не пише за общо 3.66мил. физически налични МПСта независимо дали имат или не гражданска.
През миналата година моят принос за подновяването на автопарка е, че купих нова кола на дъщеря си. Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили, което слава Богу стана факт. Ако всеки прави своите малки стъпки и действия за подобряване на околната среда всички ще живеем в по-чиста и подредена държава.
Би следвало да се улесни купуването на втора ръка кола в България след лизинг - има много фирмени и служебни коли, които се връщат след 3-5 годишен лизинг, и това са де факто нови коли, сравнени с внесени от Швейцария, Италия и т.н. дръгели на по 10+ години, купени там за по 500-800 евро. Не знам какви точно мерки могат да се предприемат, но подобен повишен пазар на коли втора ръка, които не са нов внос, а с първа регистрация тук, ще стимулира и продажбите на нови коли.
Ами нали тези коли, които се внасят минават технически преглед , който обаче е пълна пунта-мара, не заради заложените изисквания, а заради хората, които го провеждат. Плащаш си и твоята "нова" кола на 20 години, се оказва по-чиста и от най-новите ел. модели . Тъй, че недей да задаваш въпроси и да се правиш на учуден при положение, че си познаваме мат'ряла. А и ако не си разбрал, внос на коли в България от страните членки на ЕС , не се нарича внос. Няма внос и износ, има общ пазар.
Ти май говориш само вятър да си правиш на устата? Първо такава забрана няма никъде. Второ, ако все пак се въведе, то колко човека ще могат да си купят кола? Малко. И то масово със заем, защото 5 годишните коли са по 20 бона, колкото е горе долу годишния доход на едно домакинство с двама работещи. И хората вместо да изплащат жилище например, ще са вързани със заеми за коли. Да не говорим, че старите коли са много по-надеждни от новите. Изобщо идеята ти е абсурдна. Народът в направление автомобили няма нужда от пъдар. Ако няма корупция и доходите са добри ще се купуват и по-нови коли, то е близо до акъла.
След като на преглед може да минеш дори без кола за какви еко и технически изисквания говорим. Контрола на тях е в ръцете на държавата, просто се затяга и се отсяват пунктовете за ГТП до такива, които си гледат работата.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.
Колите върнати от лизинг обикновенно не се задържат дълго на паркинга на дилъра. Проблема е че ако за 2018г има 40хил. чисто нови автомобила и ако 35хил. са с лизинг, то след 3-4-5 години ще има около 30хил. почти нови лизингови автомобила на вторичния пазар. Истиниският проблем е че се позволява внос на стари автомобили. Трябва да се забрани регистрацията на коли над 10 години, освен ако не е на физическо лице и не си го притежавал поне 6 месеца или години преди това в другата държава.
То и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша и минава именно през по-високи данъци и такси. Иначе всеки познава човек или човеци с повече от една кола в София/голям град, за които не купува зимни гуми, щото са по-скъпи от колата, примерно.
М-да-а-а-а...! Въпреки невероятните икономически успехи, които ГЕРБ постига всеки ден, силите на средностатистическият българин стигат, за да си купи 10+ годишна кола. С отрязан катализатор и на незнайни километри...!
Средната възраст на автомобилите в Европа е около 11 години, нормално е в най-бедната държава да е повече. Не си мислете, че "Европейците" всички карат нови. Над 60% от новите автомобили и там се купуват от фирми, като служебни. В Германия също годишно се купуват повече втора употреба, отколкото нови. Ето малко статистика : https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age
През миналата година моят принос за подновяването на автопарка е, че купих нова кола на дъщеря си. Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили, което слава Богу стана факт. Ако всеки прави своите малки стъпки и действия за подобряване на околната среда всички ще живеем в по-чиста и подредена държава.
Браво.Както се казва:"Да го духат бедните".Само тия,дето могат да си позволят нов автомобил,ще имат такъв. Интересно ми е не друго,а че се гордеете със своята постъпка .А че има хора,които изминават на ден десетки километри ,за да стигнат до работа и че карат деца до детски градини и училища на същото разстояние,явно не ви пука . И се въведе по-висок данък за по-стари автомобили,не за по-малко замърсяващи.Един автомобил с АГУ на 20 години е по-малко замърсяващ от нов дизел.
Още един дето вдига данъци.Хората не купуват нови автомобили,защото нямат пари,не защото не искат.И като сложат високи данъци за внос,просто хората ще започнат да карат много по-дълго старите си автомобили или ще купуват вече регистрирани стари, вместо да купуват нови.
"Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили" Ще ми се да ти отговори някой... ама не като мене изтънчен и толерантен. Някой малко по-тъй като каруцарин да ти каже две-три неща.
За тези пари купувате купе, педали и волан. За служебна кола, управлявана от 20 годишен келеш е прекрасна. Надяваш се да издържи 100-150 хил. км и бракуваш.
Решението е да се затегне техническият контрол върху автомобилите. Добре поддържан автомобил на 10 години може да е по безопасен и екологичен от 3 годишен служебен. Нали като се купят нови, след 3-5 години, пак се появяват на вторичният пазар или ще забраним последващата продажба ? Трябват стриктни правила за техническа изправност и емисии, както и контрол върху тези правила.
Поздравления за новият автомобил на дъщерята ! Колкото до данъците - мислите ли, че 20-100 данък повече на година, ще откаже някой от старият му автомобил и ще го убеди да си купи нов ?!? Простата математика показва, че 100 лв на година, не е равно на 5000лв първоначална вноска и после по 300 лв/месец или ?
Това е защото Гошо Селски предпочита да си купи 15 годишно бмв да се подфуква пред коврити вместо за същите пари да вземе 10 годишен опел или 5 годишен фиат... Примерно.
Икономическата активност е свързана пряко с потреблението на горива, а то е свързано с употребата на автомобили. Ако пък новите автомобили наистина имаха нисък разход и бяха икономически изгодни хората щяха масово да теглят кредити и да закупуват такива. Явно няма такова нещо! Тук искам да заявя, че "застаряването" на автопарка така представено е имагинерна величина. Всяка година автопарка би застарявал с една година ако не се купуват никакви автомобили. С други думи колите, които се купуват все пак подменят по-стари такива. Евентуални сериозни рестрикции при вноса на автомобили единствено би довело до още по-голямо застаряване на автопарка - просто хората ще продължат да карат още по-стари автомобили. Същото би довело до по-висока смъртност при ПТП, тъй като по-новите автомобили макар и със съмнителна екологичност поне са по-безопасни. Вместо безумните глупости за екологичност, евро стандарти и други неизмерими неща много по-добре според мен би било да се акцентира върху броя автомобили. Данъчната система на общините би трябвало да се насочи пряко към броя на автомобилите. Като за начало може въобще да се премахнат данъци под 100лв като за всяка следваща кола ставката да се качва прогресивно. Това вече донякъде се постигна с високата ГО, но ефекта все още е далечен. Тази година броят на автомобилите висящи в жилищните квартали ще се увеличи драстично. Лично за мен по-голямото замърсяване идва от паркирането по-градинки и калищата по улиците. Това е от липсата на паркоместа, презастрояване и големия брой на автомобилите които не се ползват активно. Всяко от тях е пряко свързано с общинските власти.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Това е защото Гошо Селски предпочита да си купи 15 годишно бмв да се подфуква пред коврити вместо за същите пари да вземе 10 годишен опел или 5 годишен фиат... Примерно.
15 годишно БМВ е много по-добър избор от петгодишен Фиат или 10 годишен Опел.В първият случай получаваш луксозен автомобил,с много по-високо ниво на сигурност.Както се казва класата е вечна.Добре поддържан автомобил няма никакъв проблем да се кара дълги години. Сигурно само в България подобен избор ,може да е за присмех.
Тя класата може и да е вечна, но 15 годишно БМВ от Европа със сигурност би било на най- малко 350 000 - 400 000 километра. Там хората купуват такива коли за да ги карат, не като тук да ги показват. А на половин милион километра да ти имам класата. Само в България може да се заробиш с десет годишен кредит за да се " газариш " с дъртото си БМВ или Мерцедес, които разбира се нямаш никаква възможност да поддържаш, защото, ако не си наясно, то поне можеш да предположиш, каква е разликата в поддръжката на един Фиат и на едно БМВ.
Редукцията трябва да е резултат от стимули, а не от санкции. Ако предложат нещо по-добро като транспорт, то хората сами ще се го приемат. Градския транспорт е абсурден въпреки медийните кампании, в които ни убеждават колко много пари се наливат и какви хубави автобуси са купили. Факт е, че с кола е в пъти по-бързо и комфортно. Да висиш по 15 мин на спирки да те вали дъжда и да се буташ с още 100 човека , особено в грипен сезон - не благодаря. Здравето и нервите ми са по-ценни. А не е нужно да е така - возил съм се в градския транспорт в някои държави от западна европа и мога да кажа, че наистина е помислено за много неща. Самата градска среда е направена по начин, който е удобен. Не става въпрос само за спирките и транспорта, а и за тротоарите и пешеходните зони, които са много важни, ако ще искат от мен да оставя колата. Отделно там се стига наистина за по 20-30 мин до всяка точка(малко генерализирам, но наистина е по-бързо). В София, всичко , което не е в непосредствена близост до метро е трагедия за пътуване.
До коментар [#51] от "Мусаши":Тя класата може и да е вечна, но 15 годишно БМВ от Европа със сигурност би било на най- малко 350 000 - 400 000 километра. Там хората купуват такива коли за да ги карат, не като тук да ги показват. А на половин милион километра да ти имам класата. Само в България може да се заробиш с десет годишен кредит за да се " газариш " с дъртото си БМВ или Мерцедес, които разбира се нямаш никаква възможност да поддържаш, защото, ако не си наясно, то поне можеш да предположиш, каква е разликата в поддръжката на един Фиат и на едно БМВ.
И защо задължително трябва да е да е на 400 хиляди километра 15 годишен автомобил?Това са по 26 хиляди километра годишно-не всеки прави такъв пробег. А и който си купува такъв автомобил си прави сметка дали може да го поддържа или не.Как пък веднага направи психопрофил на всички,които си купуват подобни автомобили.Всеки си харчи неговите пари,той ги е спечелил,и преценява как да ги изхарчи.
Пускат ги, разбира се и всъщност се продават. Но както отбеляза колегата по-горе, ако 2018-та са купени 40 хиляди, след 5 години няма как да излязат много повече от 35 хиляди на пазара на върнат лизинг. А търсенето е за поне 300 хиляди годишно.
“То и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша”
То тази идея непрекъснато се осъществява било чрез здравната реформа, били с “дупки” по пътищата. За последните дест години над един милион собственици и потенциални собственици са “редуцирани” безвъзвратно.
До коментар [#31] от "Пипера е много лют":“То и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша”То тази идея непрекъснато се осъществява било чрез здравната реформа, били с “дупки” по пътищата. За последните дест години над един милион собственици и потенциални собственици са “редуцирани” безвъзвратно.
Така е.Интересното е,че броят на пенсионерите заради осигурителен стаж и възраст намалява всяка година,а от правителството вдигат годините и стажа необходими за пенсия.И вкарват инвалидните помощи към пенсиите като и тях наричат пенсии.Ако се отделят в отделно перо ще лъсне истината,че пенсиите не са чак толкова много и намаляват всяка година.
Ами Гошето си е изучило устройството на любимата марка за 15 г. Тоя труд на халост ли да отиде?! Освен това има резервни части “под ръка” за разлика от новите автомобили, при които за един фар за мъгла се чака по три месеца.
“Факт е, че с кола е в пъти по-бързо и комфортно.”
Няма такива факти - нито е по-бързо, нито е по-комфортно (ако трябва да се прави някакво обслужване). Единственият факт е, че човек с автомобил е независим. Нито зависи от бакшиши, нито от многознайковци като тия във форума.
Богатите се прехвърлиха на новата мода електрокарите, а бедните продължават да са си бедни, напук на вдигането на минималните доходи и хвалбите на ГРОБ. Всъщност човек на минимална заплата, като си плати данъци и осигуровки и му остават пари нето колкото, ако не и по-малко от линията на бедност. За чий хората се мъчат и работят в България. Смисъл има само за вземащите заплати колкото средно ниво IT за да не е човекът работещ - беден.
Автомобила, особено новият, не е никаква инвестиция - до 3 -та година е загубил над 50% от стойността си като нов. От банката има шанс да си прибереш парите, от старата ламарина - никакъв ;-)
Зависи дали си сам, дали и деца гледаш, дали си под наем или събираш за жилище или мама и тати са ти купили апартамент..... Като цяло просто у нас е много по-евтино да имаш стара отколкото нова кола и колкото и пари да има човек се замисля. За нова имаш едни 300-400лева лизинг месечно, 1000 лева Каско и 200 лева данък годишно поне и то за кола 90 коня, гола като Икарус. На запад има такива данъци за стари коли и сервизите така те дерат, че просто даваш същите пари и хората нормално предпочитат ново
До коментар [#21] от "niki7":.... Простата математика показва, че 100 лв на година, не е равно на 5000лв първоначална вноска и после по 300 лв/месец или ?
Пенсионерите, здрави, прави или инвалиди, обективно намалят с по две хиляди годишно. Но собствениците на автомобили и потенциалните такива се “редуцират с по 50 хил. души годишно - умрели 110 хил. души, родени 60 хил. “потенциални” собственици.
Държавата трябва да направи икономически неизгодно вноса на автомобили над 10 г. от дата на производство, както и притежаването на автомобили над 20 г. от датата на производство! Българите станаха бетер американците с по 2-3 таратайки в семейство! Около университетите няма място котка да мине от паркирали автомобили на бедните български студенти! В Германия и Холандия е минимален броя на студентите притежаващи личен автомобил! В "бедните" провинциални градчета и села, където според статистиката 80-90% от населението живее под прага на бедността по централните площади е пълно от младежи с младежи с автомобили. Даже и от едната махала до другата само бабите ходят пеш! Когато някой навърши пълнолетие се събират 1000 - 2000 лв. и се купува една таратайка. Средно семейството в България притежава един семеен автомобил, един по-малък автомобил и още един или няколко автомобила за децата! Когато някой другарки обясняват какво ни е отнела демокрацията, нека да се разгодят вечер до някой панелен квартал, да видят има ли градинка неокупирана от автомобили, паркирани на 3-4 реда, притежавани от бедната работническа класа!
Заради нейната аритметика? Кажи блага дума за автора, че му се губят 10 хил. новорегистрирани автомобили (явно дипломатически) и 200 хиляди дерегистрирани каруци, увеличили броя на регистрираните до над повече 3.66 млн. или Бог знае колко тирове, трактори и “линейки”. Губят му се и застраховките - автокаско и ГО. Това са “контролните” числа, от които може да се види чия е милиционерската сметка (АПИ-тол-винетката, КАТ-глоба-лния грайфер, Общината-забранената зона).
Може да се изтегли заем за кола на 3 години, която вече е изгубила 50% от стойността си и така знаеш, че си си изхарчил парите без да се притесняваш за банкова/българска криза.
Колега, вземи почти малко. DPF е филтър за твърди прахови частици. Катализатор има. Така, както има и редица публикации в различни сайтове, как се сваля катализатор на автомобил с дизелов двигател(особено актуално в България). Затова предпочитам бензинов двигател.
Не, следващият месец купувам палто, после панталони, ютия, тостер, чаршафи, перална, парно плащам, застраховка за колата, почивка на море, матрак за леглото, гуми, обслужване на колата...мога да изпиша 2 тома тук. Резултатът е че и 3500 са малко ама ако се стиснеш леко...става
Тц, гонят максималната икономическа ефективност - изцеждат и последната капка амортизация и печелят от продажба на резервни части. Тъй де, ако не са бедните, кой ще повиши производителността на труда!?
“1000 лв. , при положение, че месечната вноска за нова Фиеста (например) е 195 лв.”
1000 лв. и още 12000 лв. (първоначална вноска) и плюс още 200 лв. “месечни такси” (данъци, застраховки, лизингови такси/лихви, такса-паркинг, комлект липсващи сезонни гуми, антифриз и масла и поне един непредвидим дефект) към месечната вноска от 195 лв.
“Надяваш се да издържи 100-150 хил. км и бракуваш.”
“Надежда тука всяка оставете!” Веднага отивате в автосервиз за смяна на накладки (200 лв. за сапунерка като Ярис), смяна на агренажен ремък, тампони на носачи и се надяваш да издържи ... 30 хил. км.
Банката може да гръмне,може и да не гръмне.Колата със сигурност още с излизанети от автосалона вече се е обезценила,след 10г. от паритете ти е останала само една купчина тенекия и малко алумин и пластмаси и то 100% гарантирано.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
“В повечето случаи е по бързо и винаги е по комфортно”
С три жени в колата е хем бавно, хем некомфортно. Ако не са те, хващам самолета ... и не се потя. Ако самолетът побираше един “гардероб” багаж, и те щяха да хванат самолета.
Ми при положение че средната запата у нас е 500 евро 90% от хората няма как да си купят нова кола, за да ти е чист въздуха. Защо България е най-бедната държава в Европа също е ясно. Затова решението за чистият въздух задължително минава през чистка на бандюгите и далавераджиите които са в основата на това България да е постоянно най-бедна.
12 000 първоначална вноска за кола, струваща 22 000?! Както и да е, но ако имаш 12 000 кеш може да си купиш 3 годишна фиестичка, и пак ще си в сектора 0-5 год. автомобили
Вие такава ли си купихте? Щото новата Дачия за 15 000 е пълна тенекия, която става само да разнася парцалки и парфюмчета из широкия център, а след 5 години има остатъчна стойност нула лева. Смешни са напъните на някои "каквото ще да е, само да е ново", че се и пънат да забраняват и принуждават и останалите да мислят като тях.
Culus capitem delit
Още една област, в която държавата е абдикирала от задълженията си.Защо, по дяволите, не забранят вноса на коли, по-стари от 10 г., и особено на такива без катализатор. А след това се чудим защо въздухът се замърсява.А иначе данните за ръст при новите, електромобилите и хибридите са обнадеждаващи, но без да се се спре вноса на трошки няма да стане.
Та дори и тоя сайт е предимно със селяци, които са готови да се изтровят само за да карат стар гоуф, ти говориш за забрани. Селяците в парламента са просто представителна извадка от мнозинството в България. Те не са виновни за нищо, народа си е създал сам кочината в която живее.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
boevbisser
Рейтинг: 2494 ЛюбопитноОще една област, в която държавата е абдикирала от задълженията си.
Защо, по дяволите, не забранят вноса на коли, по-стари от 10 г., и особено на такива без катализатор. А след това се чудим защо въздухът се замърсява.
А иначе данните за ръст при новите, електромобилите и хибридите са обнадеждаващи, но без да се се спре вноса на трошки няма да стане.
ь
Рейтинг: 1550 Неутрално7% на газ?!? Имам само един познат, който си кара колата на бензин.
простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!Vlado Nikolov
Рейтинг: 252 НеутралноПри качеството на горивата у нас, катализаторът трябва да се сменя често. Бензинът е малко по-добре. Аз карам само на бензин и като зареждам на различните бензиностанции, по някой път има разлика в работата на двигателя и в разхода на гориво. Трябва да има облекчения в данъците и гражданската отговорност, когато купиш нов автомобил. Сегашните са символични.
hamiltonf
Рейтинг: 4771 НеутралноСтрана на "бараки" и димящи "кошници"...
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAValeri Ivanov
Рейтинг: 524 Любопитно"Автопаркът в България продължава да застарява"
Населението - също...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3786 НеутралноСтарите коли просто не се бракуват. Вероятно има и доста над 30 години.
ЕретикГоляма част от бензиновите двигатели не понасят газ.
Беше излязла мода да се газифицират дизели, като двете горива се смесват, но малко хора се навиха и приказката за това заглъхна.
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2582 НеутралноДокато може да се внася всякъква скрап......
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...ь
Рейтинг: 1550 ВеселоИма стотици проверки за качеството на горивата и почти винаги се констатира ... в нормите :) Явно и нормите много са занижени. Аз карам само дизел и не намирам никаква разлика когато зареждам в различните бензиностанции. Само не разбрах защо гражданската отговорност застраховката на новите автомобили трябва да бъде по- евтина? Аз пък съм за драстично повишаване на данъците на "типично" градските автомобили, като ... джиповете, с които буквално се напълниха градовете :) простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
vhv
Рейтинг: 466 Неутрално66 % над 15 години. Имам приятели, които имат три автомобила," най-новият" от които е на 14 години...
victor troska
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#2] от "ь":
Ако имате 5 лева, Костов може да открадне от вас 6 лева.Костов е откраднал целия свят 5 пъти, като два от тях от самия себе си.под "газ" разбират - автомобил внесен с газова уредба. няма регистър на газифицираните коли, предимно щото няма смисъл - не получаваме никакви отстъпки за това, че не цапаме.
georgi_mihailov
Рейтинг: 237 Неутралног-н Пауновски, имам малък проблем с математиката ви.
През 2018г са регистирани 320хил. , дерегистрирани 582хил. - намеление на автопарка от 260хил.
На 02.01.2019 има регистрирани общо 3.66мил. а на 01.01.2018г. 3.44мил. - увеличение с 220хил.
Мусаши
Рейтинг: 397 Неутрално320 хиляди автомобила само за една година.Не се казва колко са бракуваните,но надали са повече от 60-70 хиляди.И за година автопарка нараства с 250 хиляди автомобила,а населението намалява с по 70 хиляди.Скоро ще стигнем САЩ,където има 900 автомобила на 1000 човека население.
Todor Plamenov
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#10] от "victor troska":
Те разбират много добре какво означава автомобил с газова уредба защото в системата за техническия преглед се отразява,но не им изнася да го оповестяват.
За това въведоха акциз за LPG и метана преди няколко години,а при последните промени за данък на автомобила се правиха на глухи защо тези на газ трябва да плащат един и същи данъци с останалите на бензин.
Мусаши
Рейтинг: 397 НеутралноЯвно става въпрос за служебна дерегистрация на автомобили без застраховка"Гражданска отговорност".Тези автомобили винаги могат да си възстановят регистрацията и явно собствениците им нямат намерение да ги бракуват.
wys16524047
Рейтинг: 237 НеутралноВсеки желае нов автомобил но, не всеки може да си го позволи ! С данъци и каквото там дъвчим не се постига нищо значимо ! Нещата са пределно ясни- имаш пари имаш нова кола !
pag
Рейтинг: 666 ЛюбопитноКой ви излъга, че "не цапате"? Culus capitem delit
pag
Рейтинг: 666 ЛюбопитноЗначи от една страна четем "През 2018 г. са регистрирани общо 319 639 автомобила, ванове, микробуси, камиони, автобуси, мотоциклети и специализирани превозни средства........В същото време свалени от регистрация са 582 645 превозни средства."
Culus capitem delitТ.е. общата бройка би трябвало да намалее с 263 000, а пък по-надолу четем:
"Към 2 януари тази година в България има регистрирани над 3.66 млн. пътни превозни средства, при повече от 3.44 млн. година по-рано.", т.е. бройката се е увеличила с 240 000.
Как става тоя номер?
iavorski
Рейтинг: 255 НеутралноДо коментар [#10] от "victor troska":
Няма регистър защото 80% от газифицираните коли не са със сменен талон след монтажа. П.П. Моята е със сменен но за съжаление съм от изключенията. Никой не те спира след монтажа да не правиш никакви документални промени. ГТП се минава без проблеми и без ревизия на АГУ. Тествано лично!
georgi_mihailov
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#14] от "Мусаши":
Това което казвате за служебна деристрация обяснява големият брой дерегистирани автомобили през 2018г.
Но след като дерегистрираните са с 260хил. повече от регистираните, то не би ли трябвало общият брой на регистираните МПСта в България да намалее?
В статията пише "Към 2 януари тази година в България има регистрирани над 3.66 млн", т.е. има 3.66мил. с валидна гражданска според вас. Не пише за общо 3.66мил. физически налични МПСта независимо дали имат или не гражданска.
Ох леле
Рейтинг: 294 НеутралноАми ако не намалят наема на спарковете и аз ще си взема един 14 годишен трошляк от Горубляне
niki7
Рейтинг: 373 НеутралноПрез миналата година моят принос за подновяването на автопарка е, че купих нова кола на дъщеря си. Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили, което слава Богу стана факт. Ако всеки прави своите малки стъпки и действия за подобряване на околната среда всички ще живеем в по-чиста и подредена държава.
Пипера е много лют
Рейтинг: 139 НеутралноБи следвало да се улесни купуването на втора ръка кола в България след лизинг - има много фирмени и служебни коли, които се връщат след 3-5 годишен лизинг, и това са де факто нови коли, сравнени с внесени от Швейцария, Италия и т.н. дръгели на по 10+ години, купени там за по 500-800 евро. Не знам какви точно мерки могат да се предприемат, но подобен повишен пазар на коли втора ръка, които не са нов внос, а с първа регистрация тук, ще стимулира и продажбите на нови коли.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUrincewind
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#8] от "ь":
+++
slon
Рейтинг: 507 НеутралноДо коментар [#1] от "boevbisser":
Ами нали тези коли, които се внасят минават технически преглед , който обаче е пълна пунта-мара, не заради заложените изисквания, а заради хората, които го провеждат. Плащаш си и твоята "нова" кола на 20 години, се оказва по-чиста и от най-новите ел. модели .
Тъй, че недей да задаваш въпроси и да се правиш на учуден при положение, че си познаваме мат'ряла.
А и ако не си разбрал, внос на коли в България от страните членки на ЕС , не се нарича внос. Няма внос и износ, има общ пазар.
Цайко
Рейтинг: 1040 НеутралноНа наш Джорджан нещо му бега математиката. МАменцето му таковахте на основното образование, безобразници.
Aldi Mitov
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#1] от "boevbisser":
Ти май говориш само вятър да си правиш на устата? Първо такава забрана няма никъде. Второ, ако все пак се въведе, то колко човека ще могат да си купят кола? Малко. И то масово със заем, защото 5 годишните коли са по 20 бона, колкото е горе долу годишния доход на едно домакинство с двама работещи. И хората вместо да изплащат жилище например, ще са вързани със заеми за коли. Да не говорим, че старите коли са много по-надеждни от новите.
Изобщо идеята ти е абсурдна. Народът в направление автомобили няма нужда от пъдар. Ако няма корупция и доходите са добри ще се купуват и по-нови коли, то е близо до акъла.
Кум Лисан
Рейтинг: 588 НеутралноСлед като на преглед може да минеш дори без кола за какви еко и технически изисквания говорим. Контрола на тях е в ръцете на държавата, просто се затяга и се отсяват пунктовете за ГТП до такива, които си гледат работата.
Дневник, оправете проблема с кукитата в сайта, защото постоянно съм разлогнат. Този проблем е от години и никой не му обръча внимание. Ако съм разлогнат и се рефрешна съм логнат и обратно.b_52_strato
Рейтинг: 1784 НеутралноПросто българинът е много беден.
Забранявам на бокулизачи и комуняги да четат постингите ми!Всеки иска да седне в нова кола, много малко са тези, които могат да си го позволят.
Тъжна констатация ...
georgi_mihailov
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#22] от "Пипера е много лют":
Колите върнати от лизинг обикновенно не се задържат дълго на паркинга на дилъра.
Проблема е че ако за 2018г има 40хил. чисто нови автомобила и ако 35хил. са с лизинг, то след 3-4-5 години ще има около 30хил. почти нови лизингови автомобила на вторичния пазар.
Истиниският проблем е че се позволява внос на стари автомобили. Трябва да се забрани регистрацията на коли над 10 години, освен ако не е на физическо лице и не си го притежавал поне 6 месеца или години преди това в другата държава.
fec32306340
Рейтинг: 414 НеутралноДо коментар [#26] от "Aldi Mitov":
Нова Дачия е 15 000.
Пипера е много лют
Рейтинг: 139 НеутралноДо коментар [#26] от "Aldi Mitov":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUТо и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша и минава именно през по-високи данъци и такси. Иначе всеки познава човек или човеци с повече от една кола в София/голям град, за които не купува зимни гуми, щото са по-скъпи от колата, примерно.
valtoro
Рейтинг: 1010 НеутралноА какво да очакваш от държава във която по голямата част от населението
се бори за оцеляване, да купува нови коли ли ???
Пипера е много лют
Рейтинг: 139 НеутралноДо коментар [#26] от "Aldi Mitov":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUИма 5-годишни коли в диапазона 10-15 бона. С гарантиран произход и пробег, а не на "100 и малко хиляди, нищо че е на 10+ години"
Petleshev
Рейтинг: 2442 НеутралноМ-да-а-а-а...! Въпреки невероятните икономически успехи, които ГЕРБ постига всеки ден, силите на средностатистическият българин стигат, за да си купи 10+ годишна кола. С отрязан катализатор и на незнайни километри...!
Бивш tww09306483.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
john_law
Рейтинг: 526 НеутралноСредната възраст на автомобилите в Европа е около 11 години, нормално е в най-бедната държава да е повече. Не си мислете, че "Европейците" всички карат нови. Над 60% от новите автомобили и там се купуват от фирми, като служебни. В Германия също годишно се купуват повече втора употреба, отколкото нови. Ето малко статистика :
https://www.acea.be/statistics/tag/category/average-vehicle-age
vhv
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#35] от "tzl01595136":
А какво ще кажеш за това: "fucking fuck .l." ?
eminem9876
Рейтинг: 394 НеутралноРешението е да се вдигнат данъците за внос на стари коли и така да излизат скъпо и хората да си вземат нови коли вместо стари.
Мусаши
Рейтинг: 397 НеутралноБраво.Както се казва:"Да го духат бедните".Само тия,дето могат да си позволят нов автомобил,ще имат такъв.
Интересно ми е не друго,а че се гордеете със своята постъпка .А че има хора,които изминават на ден десетки километри ,за да стигнат до работа и че карат деца до детски градини и училища на същото разстояние,явно не ви пука .
И се въведе по-висок данък за по-стари автомобили,не за по-малко замърсяващи.Един автомобил с АГУ на 20 години е по-малко замърсяващ от нов дизел.
Мусаши
Рейтинг: 397 НеутралноОще един дето вдига данъци.Хората не купуват нови автомобили,защото нямат пари,не защото не искат.И като сложат високи данъци за внос,просто хората ще започнат да карат много по-дълго старите си автомобили или ще купуват вече регистрирани стари, вместо да купуват нови.
Неизвестен извършител
Рейтинг: 241 НеутралноДо коментар [#21] от "niki7":
"Плюс писах до Народното събрание с аргументация да се увеличат данъците за старите, замърсяващи и тровещи природата автомобили"
Ще ми се да ти отговори някой... ама не като мене изтънчен и толерантен. Някой малко по-тъй като каруцарин да ти каже две-три неща.
prirodata
Рейтинг: 466 НеутралноЗа тези пари купувате купе, педали и волан. За служебна кола, управлявана от 20 годишен келеш е прекрасна. Надяваш се да издържи 100-150 хил. км и бракуваш.
john_law
Рейтинг: 526 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "eminem9876":
Решението е да се затегне техническият контрол върху автомобилите. Добре поддържан автомобил на 10 години може да е по безопасен и екологичен от 3 годишен служебен. Нали като се купят нови, след 3-5 години, пак се появяват на вторичният пазар или ще забраним последващата продажба ? Трябват стриктни правила за техническа изправност и емисии, както и контрол върху тези правила.
Slick
Рейтинг: 466 НеутралноАбе, това животно българина не се научи, че автомобила е лукс за който се плаща. И че колата НЕ ти се полага по закон - опционална е.
john_law
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#21] от "niki7":
Поздравления за новият автомобил на дъщерята ! Колкото до данъците - мислите ли, че 20-100 данък повече на година, ще откаже някой от старият му автомобил и ще го убеди да си купи нов ?!? Простата математика показва, че 100 лв на година, не е равно на 5000лв първоначална вноска и после по 300 лв/месец или ?
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноТова е защото Гошо Селски предпочита да си купи 15 годишно бмв да се подфуква пред коврити вместо за същите пари да вземе 10 годишен опел или 5 годишен фиат... Примерно.
rdb41527334
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#1] от "boevbisser":
Те протестират че винетката порасна с 2 лв на месец ти искаш да забраниш да се внасят коли над я0 години. Как да стане ?
nqma zna4ka koi
Рейтинг: 1024 НеутралноИкономическата активност е свързана пряко с потреблението на горива, а то е свързано с употребата на автомобили. Ако пък новите автомобили наистина имаха нисък разход и бяха икономически изгодни хората щяха масово да теглят кредити и да закупуват такива. Явно няма такова нещо!
Тук искам да заявя, че "застаряването" на автопарка така представено е имагинерна величина. Всяка година автопарка би застарявал с една година ако не се купуват никакви автомобили. С други думи колите, които се купуват все пак подменят по-стари такива. Евентуални сериозни рестрикции при вноса на автомобили единствено би довело до още по-голямо застаряване на автопарка - просто хората ще продължат да карат още по-стари автомобили. Същото би довело до по-висока смъртност при ПТП, тъй като по-новите автомобили макар и със съмнителна екологичност поне са по-безопасни.
Вместо безумните глупости за екологичност, евро стандарти и други неизмерими неща много по-добре според мен би било да се акцентира върху броя автомобили. Данъчната система на общините би трябвало да се насочи пряко към броя на автомобилите. Като за начало може въобще да се премахнат данъци под 100лв като за всяка следваща кола ставката да се качва прогресивно. Това вече донякъде се постигна с високата ГО, но ефекта все още е далечен. Тази година броят на автомобилите висящи в жилищните квартали ще се увеличи драстично.
Лично за мен по-голямото замърсяване идва от паркирането по-градинки и калищата по улиците. Това е от липсата на паркоместа, презастрояване и големия брой на автомобилите които не се ползват активно. Всяко от тях е пряко свързано с общинските власти.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
tigervi
Рейтинг: 478 НеутралноДо коментар [#15] от "wys16524047":
Eddie lives... somewhere in time!Какъв според теб доход трябва да имаш за да си купиш нова кола?
Мусаши
Рейтинг: 397 Неутрално15 годишно БМВ е много по-добър избор от петгодишен Фиат или 10 годишен Опел.В първият случай получаваш луксозен автомобил,с много по-високо ниво на сигурност.Както се казва класата е вечна.Добре поддържан автомобил няма никакъв проблем да се кара дълги години.
Сигурно само в България подобен избор ,може да е за присмех.
Цайко
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#51] от "Мусаши":
На бас, че няма да те разберат.
hamiltonf
Рейтинг: 4771 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "victor troska":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAКак разбра, че няма регистър, след като колите с АГУ трябва да преминават задължителен годишен преглед на ГУ?!
penetrating
Рейтинг: 8832 Весело(Шеговито) Всички сме любители на олдтаймерите :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert"Едно време какви автомобили правиха, няма ги вече..."
zle_platen_trol
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#51] от "Мусаши":
Тя класата може и да е вечна, но 15 годишно БМВ от Европа със сигурност би било на най- малко 350 000 - 400 000 километра. Там хората купуват такива коли за да ги карат, не като тук да ги показват. А на половин милион километра да ти имам класата. Само в България може да се заробиш с десет годишен кредит за да се " газариш " с дъртото си БМВ или Мерцедес, които разбира се нямаш никаква възможност да поддържаш, защото, ако не си наясно, то поне можеш да предположиш, каква е разликата в поддръжката на един Фиат и на едно БМВ.
hamiltonf
Рейтинг: 4771 НеутралноДо коментар [#50] от "tigervi":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA1000 лв. , при положение, че месечната вноска за нова Фиеста (например) е 195 лв.
hamiltonf
Рейтинг: 4771 ЛюбопитноДо коментар [#51] от "Мусаши":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAТочно за 15-годишните БМВ-та, знаеш ли, че при определени видове удари, се разцепват на две (единствени в света са по пози показател)?
Aldi Mitov
Рейтинг: 294 НеутралноДо коментар [#31] от "Пипера е много лют":
Редукцията трябва да е резултат от стимули, а не от санкции. Ако предложат нещо по-добро като транспорт, то хората сами ще се го приемат. Градския транспорт е абсурден въпреки медийните кампании, в които ни убеждават колко много пари се наливат и какви хубави автобуси са купили. Факт е, че с кола е в пъти по-бързо и комфортно. Да висиш по 15 мин на спирки да те вали дъжда и да се буташ с още 100 човека , особено в грипен сезон - не благодаря. Здравето и нервите ми са по-ценни.
А не е нужно да е така - возил съм се в градския транспорт в някои държави от западна европа и мога да кажа, че наистина е помислено за много неща. Самата градска среда е направена по начин, който е удобен. Не става въпрос само за спирките и транспорта, а и за тротоарите и пешеходните зони, които са много важни, ако ще искат от мен да оставя колата. Отделно там се стига наистина за по 20-30 мин до всяка точка(малко генерализирам, но наистина е по-бързо). В София, всичко , което не е в непосредствена близост до метро е трагедия за пътуване.
The sphere
Рейтинг: 623 ЛюбопитноКъде да ударя един лайк на статиятя?
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."Пипера е много лют
Рейтинг: 139 ВеселоДо коментар [#49] от "Цайко":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUТи направо социален и психо портрет на цялата му фамилия извади.
realguru
Рейтинг: 2364 НеутралноСлед като се върнат какво става с тях? Не ги ли пускат за продажба на пазара или ги бракуват и разглобяват или пак ги изнасят в още по-зле от нас.
Цайко
Рейтинг: 1040 НеутралноЕми, сега, на крака ми е дошил човекът, няма да го връщам.
Мусаши
Рейтинг: 397 НеутралноИ защо задължително трябва да е да е на 400 хиляди километра 15 годишен автомобил?Това са по 26 хиляди километра годишно-не всеки прави такъв пробег.
А и който си купува такъв автомобил си прави сметка дали може да го поддържа или не.Как пък веднага направи психопрофил на всички,които си купуват подобни автомобили.Всеки си харчи неговите пари,той ги е спечелил,и преценява как да ги изхарчи.
Пипера е много лют
Рейтинг: 139 НеутралноДо коментар [#58] от "Aldi Mitov":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUНапълно съм съгласен с това.
Kiril
Рейтинг: 287 НеутралноДо коментар [#56] от "hamiltonf":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comМи ти 200 лева си е по-оферта да инвестираш в кола всеки месец вместо пари в банката, които КОЙ знае може да ги гръмне един ден.
Пипера е много лют
Рейтинг: 139 НеутралноДо коментар [#61] от "realguru":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUПускат ги, разбира се и всъщност се продават. Но както отбеляза колегата по-горе, ако 2018-та са купени 40 хиляди, след 5 години няма как да излязат много повече от 35 хиляди на пазара на върнат лизинг. А търсенето е за поне 300 хиляди годишно.
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#31] от "Пипера е много лют":
“То и идеята за редуциране на броя собственици на коли не лоша”
То тази идея непрекъснато се осъществява било чрез здравната реформа, били с “дупки” по пътищата. За последните дест години над един милион собственици и потенциални собственици са “редуцирани” безвъзвратно.
Мусаши
Рейтинг: 397 НеутралноТака е.Интересното е,че броят на пенсионерите заради осигурителен стаж и възраст намалява всяка година,а от правителството вдигат годините и стажа необходими за пенсия.И вкарват инвалидните помощи към пенсиите като и тях наричат пенсии.Ако се отделят в отделно перо ще лъсне истината,че пенсиите не са чак толкова много и намаляват всяка година.
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#46] от "rdb41527334":
Ами Гошето си е изучило устройството на любимата марка за 15 г. Тоя труд на халост ли да отиде?!
Освен това има резервни части “под ръка” за разлика от новите автомобили, при които за един фар за мъгла се чака по три месеца.
uq
Рейтинг: 1483 НеутралноДо коментар [#3] от "Vlado Nikolov":
Дизела няма катализатор разбирач, има дпф филтър, малко е различно
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#58] от "Aldi Mitov":
“Факт е, че с кола е в пъти по-бързо и комфортно.”
Няма такива факти - нито е по-бързо, нито е по-комфортно (ако трябва да се прави някакво обслужване).
Единственият факт е, че човек с автомобил е независим. Нито зависи от бакшиши, нито от многознайковци като тия във форума.
Онуфри
Рейтинг: 897 НеутралноНастанаха времена марсианци да дават акъл !
п.п. Но … дава се нещо, ако го имаш …
: ) Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
Маршалов
Рейтинг: 524 НеутралноБогатите се прехвърлиха на новата мода електрокарите, а бедните продължават да са си бедни, напук на вдигането на минималните доходи и хвалбите на ГРОБ. Всъщност човек на минимална заплата, като си плати данъци и осигуровки и му остават пари нето колкото, ако не и по-малко от линията на бедност. За чий хората се мъчат и работят в България. Смисъл има само за вземащите заплати колкото средно ниво IT за да не е човекът работещ - беден.
мурзилкаjohn_law
Рейтинг: 526 НеутралноДо коментар [#65] от "Kiril":
Автомобила, особено новият, не е никаква инвестиция - до 3 -та година е загубил над 50% от стойността си като нов. От банката има шанс да си прибереш парите, от старата ламарина - никакъв ;-)
uq
Рейтинг: 1483 НеутралноДо коментар [#50] от "tigervi":
Зависи дали си сам, дали и деца гледаш, дали си под наем или събираш за жилище или мама и тати са ти купили апартамент..... Като цяло просто у нас е много по-евтино да имаш стара отколкото нова кола и колкото и пари да има човек се замисля. За нова имаш едни 300-400лева лизинг месечно, 1000 лева Каско и 200 лева данък годишно поне и то за кола 90 коня, гола като Икарус. На запад има такива данъци за стари коли и сервизите така те дерат, че просто даваш същите пари и хората нормално предпочитат ново
Онуфри
Рейтинг: 897 НеутралноПроста, но за някои от форума, както и за автора на статията е непосилна !
п.п. Образование сър !!!
: )
Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#68] от "Мусаши":
Пенсионерите, здрави, прави или инвалиди, обективно намалят с по две хиляди годишно. Но собствениците на автомобили и потенциалните такива се “редуцират с по 50 хил. души годишно - умрели 110 хил. души, родени 60 хил. “потенциални” собственици.
uq
Рейтинг: 1483 НеутралноДо коментар [#71] от "wanderer":
Глапасти. В повечето случаи е по бързо и винаги е по комфортно. Проблем е че те прави зависим. Няма къде да паркираш и не можеш да пиеш
silverman
Рейтинг: 789 НеутралноДържавата трябва да направи икономически неизгодно вноса на автомобили над 10 г. от дата на производство, както и притежаването на автомобили над 20 г. от датата на производство! Българите станаха бетер американците с по 2-3 таратайки в семейство! Около университетите няма място котка да мине от паркирали автомобили на бедните български студенти! В Германия и Холандия е минимален броя на студентите притежаващи личен автомобил! В "бедните" провинциални градчета и села, където според статистиката 80-90% от населението живее под прага на бедността по централните площади е пълно от младежи с младежи с автомобили. Даже и от едната махала до другата само бабите ходят пеш! Когато някой навърши пълнолетие се събират 1000 - 2000 лв. и се купува една таратайка. Средно семейството в България притежава един семеен автомобил, един по-малък автомобил и още един или няколко автомобила за децата! Когато някой другарки обясняват какво ни е отнела демокрацията, нека да се разгодят вечер до някой панелен квартал, да видят има ли градинка неокупирана от автомобили, паркирани на 3-4 реда, притежавани от бедната работническа класа!
Онуфри
Рейтинг: 897 РазстроеноДа не би да си проспал последните години?
: ( Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
uq
Рейтинг: 1483 НеутралноДо коментар [#56] от "hamiltonf":
Абе брат, с 1000 лева, кое по-напред? Едни обувки са 150. С 1000 лева изобщо не трябва да имаш кола, камо ли нова. Под 3500просто забрави
olimpipanov
Рейтинг: 868 НеутралноВсеки иска да кара по-нова и по-сигурна кола. Когато се оправят доходите ще започнем да си купуваме по-нови коли.
И да автомобилът не е лукс, а често необходимост. Бъдещето е в автономните и споделени автомобили, но това може да стане в България след доста години.
Отделно трудно спенсъра на село, който си търкаля старата ладичка до лозето само през лятото ще си купи нов автомобил когато цъфнат налъмите..
wanderer
Рейтинг: 3534 ЛюбопитноДо коментар [#59] от "The sphere":
Заради нейната аритметика? Кажи блага дума за автора, че му се губят 10 хил. новорегистрирани автомобили (явно дипломатически) и 200 хиляди дерегистрирани каруци, увеличили броя на регистрираните до над повече 3.66 млн. или Бог знае колко тирове, трактори и “линейки”.
Губят му се и застраховките - автокаско и ГО. Това са “контролните” числа, от които може да се види чия е милиционерската сметка (АПИ-тол-винетката, КАТ-глоба-лния грайфер, Общината-забранената зона).
Kiril
Рейтинг: 287 ЛюбопитноДо коментар [#74] от "john_law":
https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.comМоже да се изтегли заем за кола на 3 години, която вече е изгубила 50% от стойността си и така знаеш, че си си изхарчил парите без да се притесняваш за банкова/българска криза.
Vlado Nikolov
Рейтинг: 252 НеутралноДо коментар [#70] от uq
Колега, вземи почти малко. DPF е филтър за твърди прахови частици. Катализатор има. Така, както има и редица публикации в различни сайтове, как се сваля катализатор на автомобил с дизелов двигател(особено актуално в България). Затова предпочитам бензинов двигател.
hamiltonf
Рейтинг: 4771 ЛюбопитноДо коментар [#81] от "uq":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uAВсеки месец ли купуваш обувки?
Vlado Nikolov
Рейтинг: 252 Неутрално# Почети малко - извинявайте, печатна грешка.
uq
Рейтинг: 1483 НеутралноДо коментар [#86] от "hamiltonf":
Не, следващият месец купувам палто, после панталони, ютия, тостер, чаршафи, перална, парно плащам, застраховка за колата, почивка на море, матрак за леглото, гуми, обслужване на колата...мога да изпиша 2 тома тук. Резултатът е че и 3500 са малко ама ако се стиснеш леко...става
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#73] от "Маршалов":
“бедните продължават да са си бедни,”
Тц, гонят максималната икономическа ефективност - изцеждат и последната капка амортизация и печелят от продажба на резервни части.
Тъй де, ако не са бедните, кой ще повиши производителността на труда!?
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#56] от "hamiltonf":
“1000 лв. , при положение, че месечната вноска за нова Фиеста (например) е 195 лв.”
1000 лв. и още 12000 лв. (първоначална вноска) и плюс още 200 лв. “месечни такси” (данъци, застраховки, лизингови такси/лихви, такса-паркинг, комлект липсващи сезонни гуми, антифриз и масла и поне един непредвидим дефект) към месечната вноска от 195 лв.
sandman
Рейтинг: 926 НеутралноДо коментар [#55] от "zle_platen_trol":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Понякога,като удариш чертата,излиза че поддръжката на по-скъпия автомобил е по-евтина от тази на евтиния.Защо ли?
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#42] от "prirodata":
“Надяваш се да издържи 100-150 хил. км и бракуваш.”
“Надежда тука всяка оставете!” Веднага отивате в автосервиз за смяна на накладки (200 лв. за сапунерка като Ярис), смяна на агренажен ремък, тампони на носачи и се надяваш да издържи ... 30 хил. км.
sandman
Рейтинг: 926 НеутралноДо коментар [#65] от "Kiril":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Банката може да гръмне,може и да не гръмне.Колата със сигурност още с излизанети от автосалона вече се е обезценила,след 10г. от паритете ти е останала само една купчина тенекия и малко алумин и пластмаси и то 100% гарантирано.
rossen4i4o
Рейтинг: 237 Неутралнодъра бъра , явно ни готвят за подновяване на служебния автопарк на ;политическата рода крадлива ;
sandman
Рейтинг: 926 НеутралноДо коментар [#70] от "uq":
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Айде бе няма?Старите до евро 3 нямат амаот там нагоре...
https://en.wikipedia.org/wiki/Selective_catalytic_reduction
wanderer
Рейтинг: 3534 ВеселоДо коментар [#78] от "uq":
“В повечето случаи е по бързо и винаги е по комфортно”
С три жени в колата е хем бавно, хем некомфортно. Ако не са те, хващам самолета ... и не се потя.
Ако самолетът побираше един “гардероб” багаж, и те щяха да хванат самолета.
Damian Damianov
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#1] от "boevbisser":
Ми при положение че средната запата у нас е 500 евро 90% от хората няма как да си купят нова кола, за да ти е чист въздуха. Защо България е най-бедната държава в Европа също е ясно. Затова решението за чистият въздух задължително минава през чистка на бандюгите и далавераджиите които са в основата на това България да е постоянно най-бедна.
hamiltonf
Рейтинг: 4771 ВеселоДо коментар [#90] от "wanderer":
https://uapostcards.org/?utm_source=fb&utm_medium=Facebook_Desktop_Feed&utm_campaign=ua-postcard_website-conversion_abo_upd-23&utm_content=eu-zone_feed_interest_charity_25-65_140923&fbclid=IwAR3ClQksNsxiXeov7KUie6sSWkd8tezQ8gjXihDiuml7rq9uUnWVUdnd9uA12 000 първоначална вноска за кола, струваща 22 000?!
Както и да е, но ако имаш 12 000 кеш може да си купиш 3 годишна фиестичка, и пак ще си в сектора 0-5 год. автомобили
pag
Рейтинг: 666 ЛюбопитноВие такава ли си купихте?
Щото новата Дачия за 15 000 е пълна тенекия, която става само да разнася парцалки и парфюмчета из широкия център, а след 5 години има остатъчна стойност нула лева.
Смешни са напъните на някои "каквото ще да е, само да е ново", че се и пънат да забраняват и принуждават и останалите да мислят като тях. Culus capitem delit
tvr18355030
Рейтинг: 466 НеутралноТа дори и тоя сайт е предимно със селяци, които са готови да се изтровят само за да карат стар гоуф, ти говориш за забрани. Селяците в парламента са просто представителна извадка от мнозинството в България. Те не са виновни за нищо, народа си е създал сам кочината в която живее.