Кабинетът реши да намали жертвите на пътя, като се фокусира върху семейната среда

Кабинетът реши да намали жертвите на пътя, като се фокусира върху семейната среда

© Юлия Лазарова



Кабинетът одобри мерки за ограничаване на пътнотранспортния травматизъм. През тази година фокусът ще е върху ролята на семейната среда като фактор за рисково поведение на пътя, съобщиха от правителствената информационна служба.


2019 година се обявява за година на активна работа по опазване живота и здравето на участниците в движението под мотото "Пази семейството си на пътя".


На днешното си заседание министрите са приели интегриран подход "Безопасна система" с визия нула загинали и тежко ранени в страната, се казва още в съобщението. От него става ясно също, че са одобрени и мерки за ограничаване на пътнотранспортния травматизъм до 2020 г., но какви са те не се посочва.




Визия 0, що се отнася до броя на жертвите на катастрофи, е приета от редица европейски страни. Наскоро на форум в София своя опит споделиха експерти по пътна безопасност от Швеция и Финландия.


През миналата година кабинетът създаде държавна агенция към Министерския съвет, която ще има за задача повишаване на безопасността на пътищата и намаляване на броя на жертвите при катастрофи. Сред нейните задачи са формиране на политиката в областта на пътната безопасност, събиране и системен анализ на информацията по темата.


Агенцията, начело на която застана бившият зам.-министър на регионалното развити и благоустройството Малина Крумова, ще се занимава и с контрол върху функциите и мерките от всяко от ведомствата, ангажирани с проблема


През миналата година при катастрофи в България загинаха 607 души. Спрямо 2017 г. техният брой е намалял със 75 души, или с 11%.


Наскоро "Евростат" съобщи, че през 2016 година в Европейския съюз е имало 21 региона, в които смъртността при пътни инциденти надхвърля 100 души на 1 млн. В петте най-опасни за шофиране области попадат и два български, като Северозападна България е лидер по този показател със 153 жертви на 1 млн. Средната смъртност при катастрофи в ЕС е 50 души на 1 млн.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ivan Prodanov
    Ivan Prodanov
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Глупости.
    Какво общо има семейната среда с културата на шофиране?

    Иван Костов е за съд!
  2. 2 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 689 Неутрално

    А какво да кажем за корупцията в пътностроителния бранш и некадърността на АПИ?!

  3. 3 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    Каква семейна среда, какви 5 лева? Няма ли да се фокусирате върху главните проблеми, а именно санкциите за неправилно шофиране и подобряване състоянието на пътищата.

  4. 4 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Хората са много изнервени!
    Има всякакви психопати по-пътя.

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11222 Весело

    Никакво псуване в колата :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2104 Разстроено

    Всеки начин е добър, ако доведе до намаляване на този "кармагедон"!

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  7. 7 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2922 Неутрално

    Сериозно "фокусиране" ще падне, само дето изпуснахме няколко десетилетия за да се цивилизоваме във всички посоки-включително в тази да не се държим като добитък на пъня...

  8. 8 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 869 Гневно

    Отново нищоправене и нищоговорене.
    Трябва да се спре: 1.Продажбата на свидетелства за правоуправление.
    2.Корупцията в КАТ, МВР и камери в колите и на главите им.
    3.Грабежът на настилка за пътищата и криминализиране на деянието.
    4.Каруците по пътищата с кон или без кон.

  9. 9 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Работа се върши с работене, а не с комисии, агенции, анкетни комисии, защото те са най-сигурния начин една работа да се проточи и да не се стигне до някакъв резултат, а само до пилеене на парите на данъкоплатците.

  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5246 Неутрално

    "...фокусът ще е върху ролята на семейната среда"

    Преди години, сле разговор в семейна среда, стигнахме до съгласие, съпругата му да пътува на някоя от

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  11. 11 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3270 Неутрално

    Семейството е на първо място. Личния пример на родителя шофьор и други фактори. Всичко е комплект, вкл. и "Безопастност на движение" в училище.

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5246 Весело

    ... задните седалки. Има непоносимост към много високите скорости....

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  13. 13 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1989 Весело

    "Ролята на бабите върху културата на шофиране на внуците им"

  14. 14 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1989 Весело

    Мен баба ми ме е възпитавала да не лъжа и да не крада.
    Като гледам, май няма политик, възпитаван от баба.

  15. 15 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 799 Любопитно

    Полицията, глуп@ци! Полицията кога ще влезе в ролята си, ама истински?

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3819 Неутрално

    Глупости.Какво общо има семейната среда с културата на шофиране?
    —цитат от коментар 1 на Ivan Prodanov


    Има семейства в които потомствено незнаещи добре български език с ниска култура си купуват книжки а това води до ниска култура на пътя, сещаш ли се!?
    Ама па точно тези които за 10г. биха рекорда за продадени книжки на пътни джихати да говорят за активна работа по опазване живота и здравето на участниците в движението е малко лицемерно!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    Всеки гледа да се спасява сам, обаче колкото и пари да имаш, палиш колата и живота ти зависи от всички. От продавачката в магазина, от чистача циганин,от автомонтьора.

  18. 18 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1001 Гневно

    Борете се с корупцията, бре! Стига замазвахте нещата с всякакви комисийки.
    То така ако ставаше!

  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3395 Неутрално

    До коментар [#15] от "дедо Андро":

    Страха от глоби не спира психопатите, които изпреварват само защото не могат да си контролират нервите.
    Те са основните виновници за катастрофите.
    Трябва да има някакви тестове, които да хващат такива хора и да ги държим далеч от пътя.

  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3962 Неутрално

    Тия усилено копаят дъното.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на Позорно събрание
    Позорно събрание
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Намалете корупцията !
    Вдигнете ГЛОБИТЕ ТРОЙНО !
    Почнете да вкарвате на пътя всички КАТаджии и ДА РАБОТЯТ ! Да гледат, да санкционират, не да ми вядигат рамене и да ми викат- Тфа не е наша работа .... и да пърдят по патрулките и д ами събират по 20 левчета
    Вдигнете СЪБИРАЕМОСТТА- 1000 лева глоба. След два месеца неплащане- 2000 лева, след още 2 месеца - 4000 лева... после конфискация на колата и да се продав ана търг.
    Сложете камери и глобявайте по тях, солено !
    Справете се с шибаното паркиране ВЕДНЪЖ ЗАВИНАГИ със същите мерки. Цялата измет на България се довлече , и всеки си кара както си иска... НЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ ТАКА

  22. 22 Профил на Густав
    Густав
    Рейтинг: 954 Неутрално

    Хората не ги е страх толкова от глоби, колкото от това да си загубят книжката. В Германия например глобите не са толкова солени, но за 40+ км/ч отгоре си губиш книжката за месец. За две нарушения 20+ км/ч също. Според мен вдигането на точките би стреснало повече шофьорите.

  23. 23 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2979 Неутрално

    Луди ли са или нас ни вземат за луди. Колко са нещата за безопасността които чиновниците трябва да направят преди да имитират дейност с семейното възпитание? Да накарат пътните полицаи да си вършат работата вместо да пият кафета и нагъват мазни банички. Да подобрят пътищата и не крадат като за последно от ремонтите. Да спрат с корупцията, което ще подобри бизнес климата, увеличи доходите и хората ще могат да си позволят по-нови коли. Ама къде къде е по-лесно да се подиграват с нас!

  24. 24 Профил на Kiril
    Kiril
    Рейтинг: 448 Весело

    Първо трябва да помислим за семейното положение на извършителите на престъпления: https://youtu.be/Dcu9neNvI28

    https://imdb.com/title/tt1279083/ + http://socrates.else.is/ + https://chitanka.info/books/category/filosofia + https://tutanota.com
  25. 25 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 723 Весело

    Мдааа, като гледам този тир от снимката на статията се е обърнал, щото жена му на шофьора не му е пускала и той нервно се е заглеждал по „пеперудите“ край пътя и белята станала.

    @)----,--'--
  26. 26 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1056 Неутрално

    Стъпка в правилната посока. Който кара като луд, псува от прозореца на колата и налита на бой на светофара, не се и замисля за глоби. Просто си е простак по възпитание и повишените глоби или качествените пътища няма да променят това.
    Възпитанието трябва да започне от първите години и да се набива в мозъчетата на децата как трябва да се държат на пътя.
    Естествено трябва по отношение на корупцията и законите да се работи. Не знам дали в друга страна има хора с по 200 нарушения и пак да си карат все едно нищо не е било.

  27. 27 Профил на val1320
    val1320
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Намаляването на жертвите и пострадалите по пътищата на България,а и в цял Свят зависят САМО от 3 фактора:.
    1)Задкормилното устройство и поведението му
    2)Техническото състояние на МПС
    3)Състоянието на пътя
    Знаем ситуацията в България по т.2) и 3),както знаем и ситуацията с купени книжки,ниска квалификация,наглост и безхаберие на т.1)
    Кой направи България Автоморга Номер 1 на Европа?Кой контролира проектирането,строежа и ремонта на пътищата в България?Кой дава книжки на неграмотни цигани?Кой?!Отговорът е прост:Държавната Администрация!Ето,от нея трябва да се и започне!

  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3962 Неутрално

    До коментар [#26] от "redguy":

    Когато една власт започне да мисли за възпитание, и да се опитва да го управлява, авторитарният й режим вече е съвсем ясен факт. Държава се управлява с правила.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Гневно

    До коментар [#21] от "Позорно събрание":

    "Вдигнете ГЛОБИТЕ ТРОЙНО ! "
    =================
    Против съм и ще ти кажа защо.
    В глобяването е като при риболова. Големите риби късат мрежата, малките минават през дупките хваща се само средната.
    По някакво стечение на обстоятелствата съм от средната риба.
    Кметове и депутати няма да плащат глоби, циганите също, глоби да плащам аз, дето съм в нарушение два пъти годишно и ме хващат веднъж на пет години.
    Няма да има равенство при плащането на глоби. Не и скоро.

    Еретик
  30. 30 Профил на carpe_diem_
    carpe_diem_
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Не трябва да се вдигат глобите тройно - предостатъчно високи са си.
    Трябва, вместо 28 камери за цялата страна да има 1000 и половината от тях да са на места, където е имало катастрофи с жертви или тежко пострадали.

    Също така трябва да се глобява и за "елементарни" неща като паркиране и светлини. Като има ред и на "ниско" ниво, ще има по-лесно и на високо.
    А като знае Ганьо, че няма кой да го глоби за неправилно паркиране, неправилно престрояване и невключване на мигач, когато трябва, ще му е много по-лесно да пренебрегне и "по-сериозни" правила, което по-лесно ще доведе до голяма беля.

    Нещата по-горе са в кавички нарочно - за мен всяко нарушение си е нарушение и не трябва да се правят компромиси...

  31. 31 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 414 Неутрално

    грижи по милиционерски ? не благодаря , а щом ;експертите; са обучени в северна корея е повече от ясна мутро идеологията на начинанието





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK