Жалба блокира за втори път процедурата за разширяване на пътя Мездра - Ботевград

Плановете са съществуващият път да стане двойно по-широк

© Цветелина Белутова, Капитал

Плановете са съществуващият път да стане двойно по-широк



Постъпила жалба пред Комисията за защита на конкуренцията блокира обществената поръчка за избор на изпълнител на строително-монтажните работи на 20-километров участък от пътя Мездра - Ботевград, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". Повече подробности не се съобщават.


Това е второ блокиране на процедурата, като предишното беше през септември, което наложи обявяване на поръчката отново. Това стана на 12 октомври миналата година. Разширението на 33 км от пътя между Мездра и Ботевград е обособено в два лота.


Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 м, т.е. двойно по-широко от настоящото. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо.




Общата индикативна стойност на участъка между Мездра и Ботевград е близо 302 млн. лв. без ДДС. Проектът ще се финансира със средства от републиканския бюджет.


За първи път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя, след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък.


От пътната агенция посочват, че направлението Видин – Ботевград, което е с дължина 167 км, е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма".

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4590 Любопитно

    Някой фризьорски салон ли е внесъл жалбата, или някое шивашко ателие?

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 1801 Неутрално

    "20-километров участък от пътя Мездра - Ботевград"

    "Разширението на 33 км от пътя между Мездра и Ботевград"

    Последно колко е?


    Иначе наистина е необходимо. Тясно е, почти няма места за изпреварване, което води до образуване на колони, което пък изнервя и предизвиква рискови изпреварвания.

    Вероятно трябва и да се промени закона. Няма нужда всяка жалба да спира поръчка. Или по-скоро на те оптимизират сроковете по тяхното произнасяне. Защото има вероятност някой, който се е събудил накриво, да обжалва...

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на Петко Симеонов
    Петко Симеонов
    Рейтинг: 111 Неутрално

    Да не се забравя тунелът при Петрохан. Чрез него е пряката връзка АМ "Струма" - Дунав (моста при Видин и пристанище Лом). От тук и връзката Солун-Лом. За превозвачите от цяла Македония това ще бъде най-краткия път до Дунавските пристанища, в случая Лом.

  5. 5 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1540 Неутрално

    Множко ми се виждат 9 мил. лв. на километър без ДДС за разширяване на съществуващо трасе!

  6. 6 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1050 Весело

    комунистически мурафети, сър...

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2784 Неутрално

    До коментар [#2] от "popovski31":

    Няма вероятност който се е събудил накриво да обжалва.
    Обжалването се случва единствено в случаи на тежки нарушения в изготвянето на заданието и тръжната документация, в общия случай - когато е писано за някой наш.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3025 Неутрално

    Не могат да се разберат, кой колко да открадне. Все пак, надявам се до 2050г да започнат работа. Интересно, къде потъна проекта за ново трасе Мездра - Ботевград? И като почнат работа, коя е алтернативната, освен Искърското дефиле. Зимно време, пътуването по него е много бавно 2,5 часа, или повече. Плюс тридесетина километра повече, да стигнеш Ботевградско шосе.

  9. 9 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Множко ми се виждат 9 мил. лв. на километър без ДДС за разширяване на съществуващо трасе!
    —цитат от коментар 5 на PisnaMi


    Ами няма вече "трудоваци" да бачкат за без пари!

    Мисълта ражда действието.
  10. 10 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3025 Неутрално

    Пропуснах в селата Скравена, Новачене и Люти дол(най-вече), ще бутат ли къщи за разширяване на трасето?

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Толкова народ измря там. Що за мръсен комунистически боклук трябва си, за да спираш разширението?

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#2] от "popovski31":

    Приятелю, ти много хубаво си се опитал да прочетеш, че даже си цитирал правилното изречение, ама изреченията се четат от начало докрай. В случая - "Разширението на 33 км от пътя между Мездра и Ботевград е обособено в два лота."

    Единият лот е 20 км, а другият е 13 км. Поръчката само за единия лот е спряна.

  13. 13 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1528 Неутрално

    Това взе да става досадно вече. Трябва да се предотврати възможноста на Сульо и Пульо да обжалват за каквото се сетят.

  14. 14 Профил на fac24373751
    fac24373751
    Рейтинг: 85 Неутрално

    До коментар [#5] от "PisnaMi":

    Да беше участвал в търга, щеше да го спечелиш :-)

    А иначе и на мен ми се вижда много пари на вятъра. Да бяха добавили на няколко места лента за изпреварване, и ще стане като слънце.

  15. 15 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 277 Неутрално

    До коментар [#11] от "EU defender":

    Ами, според мен е станало точно обратното. Някой мръсен комунистически боклук е натиснал чиновниците да напишат поръчката "за нашите". И някой капиталистически бизнесмен си търси правата и обжалва скапано написаната поръчка.

    Може да греша, естествено. Нямам информация, която да подкрепя тази хипотеза. АПИ също не са дали никакво инфо, както си пише и в статията.

  16. 16 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    За превозвачите от цяла Македония това ще бъде най-краткия път до Дунавските пристанища, в случая Лом.
    —цитат от коментар 4 на Петко Симеонов


    Скоро били ли сте на някое от дунавските ни пристанища?
    Там цари тотална разруха, а от години не съм виждал да спира товарен кораб.
    Единствените кораби, които виждам да минават по Дунава са или натоварени с украински кюмюр за Западна Европа, или са круизни с швейцарски, германски или австрийски пенсионери.


    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  17. 17 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 489 Любопитно

    До коментар [#10] от "Vlado Nikolov":

    Отнесъл си минус за съвсем резонен въпрос. Според лаишкото ми мнение При Скравена и Новачене е възможен обход, който да изведе трасето извън селата. При Люти дол трябва виадукт, т.е. да вдигнат пътя над селото, или да се копае склона на планината...

  18. 18 Профил на pavian
    pavian
    Рейтинг: 489 Неутрално

    До коментар [#14] от "fac24373751":

    Трафикът по този път е много натоварен. Няколко разширения за изпреварване точно никаква работа няма да свършат.

  19. 19 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    До коментар [#10] от "Vlado Nikolov":Отнесъл си минус за съвсем резонен въпрос. Според лаишкото ми мнение При Скравена и Новачене е възможен обход, който да изведе трасето извън селата. При Люти дол трябва виадукт, т.е. да вдигнат пътя над селото, или да се копае склона на планината...
    —цитат от коментар 17 на pavian


    Ама айде преди да пишете, поне да се информирате. И за Влади Николов става дума...
    Предвидени са обходи на селата, а и второто платно няма да пречи на първото да се ползва нормално, докато се строи. На практика просто ще се направи още един път до съществуващия.
    Вероятно на някои места ще се затрудни за известно време движението, но като цяло се надявам да е безпроблемно.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  20. 20 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2708 Весело

    Екоталибаните да не би да пазят мравките...за бръмбарите съм спокоен...те са в главите им на сигурно място...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK