Най-достъпният модел на "Тесла" получи разрешение да се продава в Европа

Най-достъпният модел на "Тесла" получи разрешение да се продава в Европа

© Reuters



Електромобилът "Модел 3" на компанията "Тесла" получи "зелена светлина" да се появи по пътищата на Европа, предаде "Ройтерс", цитиран от БТА. Най-достъпният модел на американската компания ще дебютира на пазарите на Стария континент през следващия месец.


"Модел 3" отговаря на изискванията за одобрение за ползване по европейските пътища сочат данните, публикувани на сайта на Холандската автомобилна служба. Тя е един от органите в Европа, натоварени с лицензирането на автомобили и авточасти.


Одобрението идва в решаващ момент за "Тесла", която се готви за изостряне на конкуренцията, тъй като утвърдените автомобилостроители планират да похарчат близо 300 милиарда долара за електромобили и батерии през идните години.




"Модел 3" е решаващ проект за Тесла, тъй като американският производител на електромобили, известен със скъпите си, луксозни коли, се опитва да навлезе на масовия пазар с по-достъпни предложения. Най-евтината версия на седана се очаква да струва 58 800 евро, а цените на най-базовата версия на " Модел Ес" тръгват от 89 000 евро.


Миналата седмица "Тесла" обяви, че ще съкрати хиляди работни места, за да намали разходите, като планира също да увеличи производството на по-евтините версии на "Модел 3".

Ключови думи към статията:

Коментари (160)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на FourOhFive
    FourOhFive
    Рейтинг: 2998 Весело

    Чувам квичене от ленинградския тролеен завод.

    Тесла им изяде бизнеса.

  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    А защо цената е толкова голяма, спрямо тази в САЩ? В САЩ, "най-базовият" модел, който за момента не се произвежда, ще 35 К долара, без да броим намалението, което Мъск обяви преди дни. Пак са им накачулили всички възможни и невъзможни данъци, които бюрокрацията може да измисли!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 884 Неутрално

    На 60 бона евро няма да има голям пазар май.

  4. 4 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":

    мито 10% + ДДС 20%

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4777 Весело

    Новината е още от вчера.Един приятел е в комисията на холандската организация.Чакам с нетърпение!Ето това ще вгорчи живота на всички от Шрьодер надолу....до най-простия "бензинджия"!И продажбите на Тесла ще ще сръчкат с остена големите европейски производители!Давайте..успех!

    До истината се достига с познание!
  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 12928 Разстроено

    Много голяма разлика с цената в САЩ :(

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    На 60 бона евро няма да има голям пазар май.
    —цитат от коментар 3 на foxa5


    В Норвегия и Холандия ще има голям пазар, ама там първо лупнат огромен данък и после направят "субсидия", с която върнат част от него. А трябва да е обратното. Бензиновите и най-вече дизелите да са обложени с големи данъци, а електромобилите, да нямат никакви.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  8. 8 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":мито 10% + ДДС 20%
    —цитат от коментар 4 на дерибеев


    И пак сметката не излиза с едни 25 К евро

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  9. 9 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    Много голяма разлика с цената в САЩ :(
    —цитат от коментар 6 на penetrating


    Ами изселвай се в Сащ за да можеш да караш евтина тесла.

  10. 10 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1982 Неутрално

    До коментар [#4] от "дерибеев":

    А и тази цена за САЩ не е финална, има местен данък при покупката, който не се обявява в цената.

  11. 11 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    "Миналата седмица "Тесла" обяви, че ще съкрати хиляди работни места, за да намали разходите, като планира също да увеличи производството на по-евтините версии на "Модел 3"."

    Алоу, миналата година, Тесла е увеличила с 30% работната си сила, 7% е просто корекция! Тесла ще увеличи производството на евтинити модели, защото данъчните облекчения за моделите и свършиха. И пазарът за автомобил от $35000 е петорно по- голям от пазара за автомобил от $45000, където е сега най- евтината Тесла Модел 3.

    Идва и масовият Модел 3 в САЩ първото шестмесечие. Идва Модел Y до края на годината. Идва и Тесла Семи. А март ще бъде представен и тръка на Тесла.

    За каква конкуренция говорим въобще? "Конкуренцията" е, че останалите са 10 години преди Тесла и сега предлагат модели на нивото на Модел S от 2012-та, скъпи и прескъпи електрически автомобили в гоната част на сегмента, докато Тесла бори вече масовият сегмент.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  12. 12 Профил на our12595545
    our12595545
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Малиии, тя таз Тесла ток ли произвежда за тая цена?

  13. 13 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1935 Неутрално

    До коментар [#1] от "FourOhFive":

    Чувам квичене от ленинградския тролеен завод. Тесла им изяде бизнеса.
    —цитат от коментар 1 на FourOhFive


    Що, тЕслите с тиранти по тролейните линии ли се движат? :-)

  14. 14 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":мито 10% + ДДС 20%
    —цитат от коментар 4 на дерибеев


    $35,950 са 31,620 евро. Като прибавим 10% мио и 20 ДДС, с уточнението че в много малко страни е толкова високо, се получава 31620+10%=34782, 34782+20%=41738. Останалите 20К от къде идват?

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  15. 15 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    До коментар [#4] от "дерибеев":А и тази цена за САЩ не е финална, има местен данък при покупката, който не се обявява в цената.
    —цитат от коментар 10 на deymus


    Ама имат и субсидия.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  16. 16 Профил на Curb Your Enthusiasm
    Curb Your Enthusiasm
    Рейтинг: 657 Весело

    Откакто времето захладня, днес е -20 С в Торонто, Тесла не се мярка много по улицте, а пък от магистралите съвсем изчезна. Явно собствениците си ги държат на топло в гаража и си карат бензиновите коли.

  17. 17 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Чувам квичене от ленинградския тролеен завод. Тесла им изяде бизнеса.
    —цитат от коментар 1 на FourOhFive


    Електроколите в Русия "изместиха" тролейбусния масов ленинградски транспорт, защото Путин и министрите-капиталисти насилствено, принуждават населението да се качва на електо-автомобили..


    И Путин доуби тролеите с налагането на електроколи и в Москва.

    --------------------------
    .."LADA Ellada (или просто EL Lada) — первый серийный российский электромобиль производства «АвтоВАЗа». Построен на шасси LADA Kalina. В 2011 году впервые показан публике."
    -------------------------
    Путин отиде и по-нататък .. отмени таксите за внос на комплектовки.
    ----------------------------
    Россия намерена стимулировать производство электромобилей
    Страны Евразийского экономического союза (ЕАЭС) снизят импортные пошлины на комплектующие (не производимые в ЕАЭС) для электромобилей и электрозаправочных станций, пишет сегодня газета «Ведомости».
    -----------------------------
    Като ставката беше 0% ..

    Но министрите-капиталисти в Кремъл не спряха до тука , а насилствено , по путински удариха масите дето имат бензинови и дизелови коли и с ограничения за големите градове ..
    А в Москва паркинг в центъра по определени улици за електромобили е безплатен! Що тъй ?????

    Освен това , путиновата камарила задължава магазини, бензиностанции, хотели и разни други обекти да имат зарядни станции ..

    "Та нали уж трябва да реши невидимата ръка на пазара" .. жалят се марксистите .. "Те - путиновата клика - не мислят за народа с тия електромобили "..

    Но путиновата антинародна шайка се не вслушва, а залага на остарелите технологии - електромобилите са от 1853 година, да не забравяме!

  18. 18 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 847 Неутрално

    $90 000😁😁 🙈ммм да....

    If you are going through hell... Keep going!
  19. 19 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    "Миналата седмица "Тесла" обяви, че ще съкрати хиляди работни места, за да намали разходите, като планира също да увеличи производството на по-евтините версии на "Модел 3"."Алоу, миналата година, Тесла е увеличила с 30% работната си сила, 7% е просто корекция! Тесла ще увеличи производството на евтинити модели, защото данъчните облекчения за моделите и свършиха. И пазарът за автомобил от $35000 е петорно по- голям от пазара за автомобил от $45000, където е сега най- евтината Тесла Модел 3.Идва и масовият Модел 3 в САЩ първото шестмесечие. Идва Модел Y до края на годината. Идва и Тесла Семи. А март ще бъде представен и тръка на Тесла.За каква конкуренция говорим въобще? "Конкуренцията" е, че останалите са 10 години преди Тесла и сега предлагат модели на нивото на Модел S от 2012-та, скъпи и прескъпи електрически автомобили в горната част на сегмента, докато Тесла бори вече масовият сегмент.
    —цитат от коментар 11 на Realist


    --------------------------------
    ... в КНР, благодаря стимулированию со стороны властей и фантастической гибкости местного бизнеса, счет транспортным средствам на электрической тяге уже идет на миллионы. В прошедшем году одним из самых динамично развивающихся стал сегмент LSEV - низкоскоростных электрических транспортных средств.....
    ... За год на них пересели более 300 000 китайцев. Причем, не только в мегаполисах, но и городах «третьего эшелона», поселках и округах по всему северному, восточному и центральному Китаю.
    Лидером в производстве... ... стала провинция Шаньдун, где в прошлом году было произведено около 172 900 LSEV...Крупнейшей компанией, специализирующейся на штамповке маленьких «уродцев», стала Shifeng Group, наклепавшая и продавшая за год более 60 000 таких машин. Еще по 50 с лишним тысяч таких авто продали Hebei Yogomo Special Vehicle Manufacturing Co и Lujo EV R & D Co.
    .. розничная цена для маленьких электрических машин, как правило, ниже 50 000 юаней ($ 8100), при этом на рынке встречаются и более дешевые модели. Так, основанная в 2010 году компания Lujo EV R & D Co. из провинции Вэйхай продает свои модели по цене около 30 000 юаней. Притом, дизайн автомобилей создан итальянцами, а над начинкой и системой питания работали немцы и канадцы."


    1.Китайската BYD , според статистиката на Bloomberg е компания световен лидер за 2016 и фирмата е преходният годишен носител на "Короната на Тесла".
    Китайская компания BYD продала почти на 30 тыс. электромобилей больше, чем американская Tesla Motors, сообщает Greentech Media со ссылкой на отчет Bloomberg New Energy Finance. Согласно отчету, BYD поставила на рынок в 2016 году 102,5 тыс. электромобилей, в то время как этот показатель у Tesla составил 75 тыс.
    "Koроната на Тесла" и преходното знаме за 2015 пък е на Нисан-Рено, BYD комай са едва втори :
    2015 year brought a total of 85,000 EV sales worldwide (including Twizy) ..
    "Короната на Тесла" за цялостно творчество, пак е там ..
    The Renault-Nissan Alliance announced a milestone of 302,000 all-electric cars cumulatively sold through the end of 2015.
    Като държава Китай е най-големият производител и най-голям пазар на електро автомобили.
    China is the growth motor for plug-in sales, +85 % compared to 2015. 351 000 "New Energy Vehicle" were sold in the passenger car category, on top of that nearly 160 000 commercial vehicles (not shown in this chart), mostly all-electric buses.

    За 2016 - над 500 000 .

    2.Най-евтини електро коли се произвеждат в Индия. Индия е и най-бързо развиващият се пазар.

    3.Данните на Bloomberg , за 2016 не съвпадат съвсем със статистиката на EV-Volumes.

    4.В света за 2016 са продадени 88, 1 млн автомобили общо (лидер - Китай с около 1/4 .. повече отколкото Япония и САЩ взети заедно), така че, електро колите са под 1%

    5."Короната на Тесла" за страна производител си е за СЕГА китайска - имайки пред вид, че веднага след BYD на китайския пазар са Shifeng Group с над 60 000 , Hebei Yogomo Special Vehicle Manufacturing Co и Lujo EV R & D Co. с по около 50 000 , като всички компании са споделили , че в скоро време мислят да увеличат производството си , не е ясно, как ще стане друга в скоро време.

    Прилагам и линк на Bloomberg (на английски е ) https://about.bnef.com/product/

  20. 20 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3681 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":

    В САЩ ги субсидират,ако не се лъжа.

  21. 21 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1946 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":В САЩ ги субсидират,ако не се лъжа.
    —цитат от коментар 20 на yanne


    Лъжеш се!

  22. 22 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    До коментар [#14] от "Viva la Evolution":

    От кретените дето ще ти сложат -

    Европейски ценности: слушкаш Шорош, папкаш грантове! (наръчник на българските либерални медии)
  23. 23 Профил на ajsayder
    ajsayder
    Рейтинг: 3089 Неутрално

    Та в Китай цени до 2, 3 пъти по-ниски?
    Производство - бая над "Тесла" ..

    Къде викате, е "Тесла" ???

    П.П
    Путин насилствено налага на хората електроколи ..
    Той ограничава и тролейбусите, още в началото, на нашия форум бием тревога..

    Чувам квичене от ленинградския тролеен завод.
    —цитат от коментар 1 на FourOhFive


    Приютелю , FourOhFive , гледам те - разбирач ... защо Путин така прави и дали това, с електромобилите , не е някакъв негов зъл хибриден ход?

  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5610 Неутрално

    До коментар [#14] от "Viva la Evolution":

    Така сметките ти излизат правилни, но си подведен от"Дневник", казващи, че това е най-евтиния вариант.
    В Европа, като за начало, ще се предлага само версията с по-дълъг пробег. Това е Long Range вариантът с около 74 кВтч батерия и два електромотора за предната и задната ос. Има и Performance версия с по-бързо ускорение и по-висока максимална скорост. Кратки данни за двете първоначални версии (от германския сайт на Tesla):

    Long Range Dual Motor
    Ускорение 0-100 км/ч – 4.8 сек
    Макс. скорост – 233 км/ч
    Пробег (WLTP) – 560 км

    Long Range Dual Motor Performance
    Ускорение 0-100 км/ч – 3.5 сек
    Макс. скорост – 250 км/ч
    Пробег (WLTP) – 530 км

    скоростен индекс "Y"
  25. 25 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":

    Никой не купува Тесла за 35$ това е поредната лъжа и маркетинг.

    If you are going through hell... Keep going!
  26. 26 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4214 Неутрално

    Само хубави новини от Нова година насам: Тюрк Стрийм нема да го бъде, заявките за гръцкия терминал за втечнен газ надхвърлят капацитета, Македония получава покана за НАТО, ще купуваме F16, вчера израелците отново направиха руското ПВО за 5 копейки, сега и това...

    Ноооооо ... нека не се радваме прибързано - руснаците ще контрират с електрическия ИЖ мод. 1970 г., и на Мъск ще му прокисне супата. 👿👿

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  27. 27 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    Федералният данъчен кредит за Тесла в момента е $3750, двойно по- малък от този за останалите. И след 6 месеца ще стане $1875. От началото на следващата година, Тесла няма да ползва федерален данъчен кредит, докато голяма част от останалите ще продължат да го ползват в пълната сума, $7500. Точно заради това от началото на тази година, Тесла намали цената на автомобилите си с $2000 за да компенсира намаленият с $3750 данъчен кредит на купувачите. Критичен момент за Тесла е това и следващото тримесечие, времето в което ще изкара най- евтиният Модел 3.

    Тесла досега не е предлагала Модел 3 на лийз в САЩ, това също е начин да продава повече ако се наложи.

    От второто полугодие и данъчният кредит на ГМ намалява наполовина, $3750, $1800 от началото на 2020 и $0 от второто шестмесечие на 2020.

    Излиза, държавата наказва тези които са най- напред за сметка на мързеливите и изоставащите, които от 2010 не си мръднаха пръста и дори продаваха автомобили с устройства лъжещи контролните органи на тестовете на изгорелите газове!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  28. 28 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    "Модел 3" е решаващ проект за Тесла, тъй като американският производител на електромобили, известен със скъпите си, луксозни коли, се опитва да навлезе на масовия пазар с по-достъпни предложения. Най-евтината версия на седана се очаква да струва 58 800 евро,"
    Абе,с тая цена някак си не влизат при масовите коли.
    А колегата пише,че в Норвегия ще се продават.Може би,но тук богатите вече са си накупили тесли от скъпите,а бедните джиткат рено,кия,нисан,бмв и фолксваген.редно положение няма.Всичко е на изплащане и задлъжнялостта расте с всяка изминала година.Вече,поне в Норвегия,се заговори,че скоро може и електричките да ги зачешат за пътни такси.Станаха много,а някой трябва да плаща пътищата.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  29. 29 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 847 Неутрално

    60 000€ х 1.95 = 117 000 лева 😀😁😁😁
    (Facepalm)

    If you are going through hell... Keep going!
  30. 30 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Значи 120 000 лева не е луксозна кола, а масова кола?

    If you are going through hell... Keep going!
  31. 31 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 3266 Неутрално

    А?!? Тези не фалираха ли вече? Нали било само една пирамида, а Мъск щял с парите, да си купи остров... ,,,😀

    Др. мурзилки, той се приготвя да си вземе цяла планета, да я засели и за населението ще е Създател (ако вдявате за какво говоря)! Не дребен император на изостанала територия, суровинен придатък...

  32. 32 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    в 2016 году 102,5 тыс. электромобилей, в то время как этот показатель у Tesla составил 75 тыс.
    —цитат от коментар 19 на ajsayder


    Ти нормален ли си бре? Продажбите на Тесла за 2018-та са вероятно над 300 000 за целият свят. По 80 000 - 90 000 на тримесечие продават последните две тримесечия.

    Ето ти сравнение за първото тримесечие на 2018-та, като:

    https://www.statista.com/statistics/666130/global-sales-of-electric-vehicles-ytd-by-brand/

    Ето то продажбите на тримесечие:

    https://www.statista.com/statistics/502208/tesla-quarterly-vehicle-deliveries/

    Къде е Тесла, къде са останалите? И Тесла продава масовият со Модел 3 само в САЩ досега. Пазарът на седани само в Европа е 3-4 пъти по- голям от пазарът на седани в САЩ.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  33. 33 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1197 Неутрално

    планирали са да скимират пазара с тази цена ...

  34. 34 Профил на etar
    etar
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#17] от "ajsayder":


    "LADA Ellada (или просто EL Lada)
    —цитат от коментар 17 на ajsayder


    Стана ми интересно що за автомобил сте сделали и какво открих - при минусови температури пробега е 50-70 км на едно зареждане. То на пазар не може да отидеш с нея. Тука в България едни студедентчета бяха направили автомобил с по-добри характеристики. Единственото нещо, за което става това возилото е за в новините по перрвьй, да разбере елктората колко напредва радината под руководстово на Владимирович.
    И да кажете на шевовете да махнат тази опорка, че ще ни уморите от смях. Френдли фидбек просто.

  35. 35 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 2586 Неутрално

    Ще е добре ако някой съфорумец (също и евент.пребиваващ в чужбина), който си го купи, сподели тук впечатления от първа ръка през погледа на нашенец.

  36. 36 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5610 Любопитно

    Интересно, ако колата се кара с максималната за нея скорост, по немски аутобан примерно, напълно заредена, какъв пробег ще измине до изчерпване на батерията?

    скоростен индекс "Y"
  37. 37 Профил на naskotop
    naskotop
    Рейтинг: 911 Любопитно

    Ако се прежаля в близките години да си купя чисто нова кола, това ще е само Тесла. Всичко друго в момента е морално остаряло (из основи) или пък е компромис...

    Подозирам, че донякъде спадът на продажби на автомобили по света се дължи именно на хора, които разсъждават като мен - не искат да хвърлят пари на вятъра, а да изчакат още малко...

  38. 38 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5610 Неутрално

    До коментар [#37] от "naskotop":

    В близките години изборът ще е много по-голям, доста по-евтин, и с доста по-голям пробег, затова правилно изчакваш.

    скоростен индекс "Y"
  39. 39 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    И Путин доуби тролеите с налагането на електроколи и в Москва.
    —цитат от коментар 17 на ajsayder


    Колко продаде Путин от електрическият Иж, конкурента на Тесла? Аз съм сигурен, че ще изкараш статистика, че продажбите им са повече от тези на Тесла. И щом Путин е заповядал, всеки бляд ще си купи руска електрическа кола вместо бояришник. А всеки форумент трол ще си купи даже по 3. Партийно поръчение от Путин!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  40. 40 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    До коментар [#37] от "naskotop":

    "Подозирам, че донякъде спадът на продажби на автомобили по света се дължи именно на хора, които разсъждават като мен - не искат да хвърлят пари на вятъра, а да изчакат още малко..."


    И аз си мисля това. Пазарът на седани в САЩ катастрофира 2018-та, като основните производители съкращават производство и бягат от него. За сметка на това, масовият атомобил на Тесла е точно в този сегмент и продажбите му се учетвориха в рамките на една година. Мисля, че точно потребителите на автомобили в този сегмент отлагат изчаквайки масовият електрически автомобил. В останалите сегменти почти няма електрически автомобили, или ако има, те са изключително скъпи.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  41. 41 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Лелина

    А Тесла Нива - за колгозни земледелски стопанства?

    Мълчиш.
    Мълчаливо ще заобиколиш въпроса.
    Многозначително поведение...
    Това и очаквахме.

    До коментар [#11] от "Realist":

    "Миналата седмица "Тесла" обяви, че ще съкрати хиляди работни места, за да намали разходите, като планира също да увеличи производството на по-евтините версии на "Модел 3"."

    Алоу, миналата година, Тесла е увеличила с 30% работната си сила, 7% е просто корекция! Тесла ще увеличи производството на евтинити модели, защото данъчните облекчения за моделите и свършиха. И пазарът за автомобил от $35000 е петорно по- голям от пазара за автомобил от $45000, където е сега най- евтината Тесла Модел 3.

    Идва и масовият Модел 3 в САЩ първото шестмесечие. Идва Модел Y до края на годината. Идва и Тесла Семи. А март ще бъде представен и тръка на Тесла.

  42. 42 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1800 Неутрално

    Тесла не е най- продаваната ел. автомобил. "Бума" в Щатите не означава, че ще бъде последван и в Европа. Въпрос на време е и останалите компании ще излязат с по- достъпни модели и с по- добър пробег.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  43. 43 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Неутрално

    Тесла не е най- продаваната ел. автомобил. "Бума" в Щатите не означава, че ще бъде последван и в Европа. Въпрос на време е и останалите компании ще излязат с по- достъпни модели и с по- добър пробег.
    —цитат от коментар 42 на ь


    От 2011-та, всяка година излиза "убиец" на Тесла, И всяка година, Тесла изкарва по нещо, което останалите не могат да направят. Явно, чипа им е повреден, защото извън най- евтиният сегмент на Лийф и Болт, всичко останало е или с много малък пробег, или на нивото на Тесла от 2012-та. Мерцедес EQC, Ягуар АйПейс, Ауди Е-Трон са все автомобили в най- горният (не масовият) сегмент в който Тесла е от 2012-та.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  44. 44 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Преди 2 месеца пишеше в Дневник, че Мерцедес тази година ще пуснат цялата гама с електромобили на водород. Дори да са на цената на Тесла, 5 минути за зареждане е съвсем друго. Теслата пред Мерцедес ще бъде теслА просто. А германците ще намерят начин да подкрепят техния си производител, все пак сме свободен пазар.

  45. 45 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4232 Неутрално

    ВИИ Маркс и Энгелс имени Ленина

    Предистория: FIAT, ВАЗ, Жиголо, Лада...

    Без ВАЗ не може, но защо западняшки LADA, Ellada, EL и Kalina,
    вместо патриотически антически:
    Лада Эллада?

    До коментар [#17] от "ajsayder":

    .."LADA Ellada (или просто EL Lada) — первый серийный российский электромобиль производства «АвтоВАЗа».
    Построен на шасси LADA Kalina. В 2011 году впервые показан публике."

  46. 46 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#36] от "hamiltonf":

    Ако мога да разбера защо на този въпрос имаш минус...?
    https://insideevs.com/heres-how-speed-impacts-range-of-the-tesla-model-s/

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  47. 47 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    Преди 2 месеца пишеше в Дневник, че Мерцедес тази година ще пуснат цялата гама с електромобили на водород. Дори да са на цената на Тесла, 5 минути за зареждане е съвсем друго. Теслата пред Мерцедес ще бъде теслА просто. А германците ще намерят начин да подкрепят техния си производител, все пак сме свободен пазар.
    —цитат от коментар 44 на Лео


    Няма по-безумно инженерно решение, от правенето на кола на водород! Първо харчиш ток, за да направиш водород, после харчиш ток, за да го сгъстиш до няколко стотин атмосфери и накрая от него правиш ток, с който да караш колата. Процес с 90% загуби. Пълна безумица!

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  48. 48 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#36] от "hamiltonf":

    Има клипове в тубата как каране с максимална скорост се отразява на рейнджа. За модел С и за Х са обаче.

  49. 49 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5610 Неутрално

    302,26 -45,05 -12,97%


    Днес, отново "асансьора" "Тесла"... Само резките спадове и скокове на биткойна, са съизмерими, и то донякъде, със тези на Тесла, и всичко това, след ключовото решение за внос в Европа....!?

    скоростен индекс "Y"
  50. 50 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1137 Весело

    С коледния бонус за 2019 ще си купя една нова "Тесла", Дай Боже. И тогава ще ви разкажа/опиша какво е усещането да я притежаваш и караш по българските пътища...

  51. 51 Профил на wak26352646
    wak26352646
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#49] от "hamiltonf":

    Това е от петък след новината за съкращенията, днес в САЩ почиват.

  52. 52 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5610 Весело

    До коментар [#43] от "Realist":


    Нещо за китайските е-cars, или умишлено отбягваме темата!? Или ако искаш да ти цитирам някакви многомилионни числа?

    скоростен индекс "Y"
  53. 53 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5610 Неутрално

    До коментар [#51] от "wak26352646":

    Корект.

    скоростен индекс "Y"
  54. 54 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    302,26 -45,05 -12,97%Днес, отново "асансьора" "Тесла"... Само резките спадове и скокове на биткойна, са съизмерими, и то донякъде, със тези на Тесла, и всичко това, след ключовото решение за внос в Европа....!?
    —цитат от коментар 49 на hamiltonf


    Борсата в Ню Йорк в момента на работи заради деня на Мартин Лутър Кинг. Цената на Тесла спадна миналият петък, заради новината, че ще намали работната си сила със 7%. При подобна новина от ГМ преди месец, намаляване на работната сила, акциите на ГМ се увеличиха с 20%. Борсата понякога е нелогична, а лично аз купувам, като акциите на Тесла паднат.

    Няма да се учудя, ако продажбите от първото тримесечие на Тесла в САЩ се срутят поради намаляването и отпадането на данъчният кредит. Точно заради това, тази новина от Европа ще вдигне акциите на Тесла утре. Защото, Тесла ще продава този страхотен продукт и на още един голям пазар.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  55. 55 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    Нещо за китайските е-cars, или умишлено отбягваме темата!? Или ако искаш да ти цитирам някакви многомилионни числа?
    —цитат от коментар 52 на hamiltonf


    Колите на Тесла се приемат добре в Китай. Точно заради това, Тесла строи фабрика за евтините си модели, там, на място.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  56. 56 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#2] от "Viva la Evolution":

    Цената е точно колкото в Щатите. Просто там е посочена БЕЗ "sales tax" и без "destination fee" (да ти я доставят от завода в Калифорния до адреса, където живееш). В ЕС има 10% вносно мито за автомобили от САЩ. И като добавиш около $1000 за доставка и 20% ДДС, цената става точно колкото си е в щатско.... Имай предвид, че цената от статията е за модификациите, които се продават в момента в ЕС - с най-голямата батерия и двойно предаване. По-евтини модификации поне засега в ЕС не се предлагат. Така моделът за $35к тук в ЕС ще струва ($35к + $1000) х 1.1 х 1.2 = $47520 ~= 41800€. В момента тук се продава това, което в Щатите струва $51к (Long Range Battery, Dual Motor All-Wheel Drive)

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  57. 57 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Ако може да обясня накратко че много неверни неща се изписаха отгоре.
    Тесла започва внос на Long Range модела. Той е най скъпата конфигурация на модел 3, 55К евро, защото е с най голяма батерия. В САЩ от няколко месеца се предлага и междинният вариант Mid Range, той ще се предлага по-късно в Европа след като се изчерпи интереса към Long Range. Цената му ще е около 45К. Базовият модел 3 за около 35К ще се предлага по-късно тази година в САЩ и от 2020 в останалият свят.
    Ако някой се надява да си купи нова Тесла за 15К, да забрави. Те няма да влизат скоро в пазар доминиран от Шкода Фабиа или Тойота Ярис.
    Иначе автомобила е "един път", има малко кусури, основно около сглобката, но иначе е на светлинни години напред в технологично отношение.

  58. 58 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    До коментар [#57] от "Минуса":

    Преди седмица влезнах в магазина на Тесла в Санта Моника, Калифорния. И сглобката вече им е такава, че няма конкуренция от останалите. Гледах и 3, и S, и X. И трите модела са страхотни продукти.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  59. 59 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5610 Весело

    До коментар [#55] от "Realist":

    Приемат се добре, да, но избягваш същността на въпроса...

    скоростен индекс "Y"
  60. 60 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#14] от "Viva la Evolution":

    $35,950 къде го прочете?!

    Ако е в сайта на Тесла, вземи да се научиш да четеш внимателно!

    Mid Range Battery, Rear-Wheel Drive
    $35,950 After savings
    $44,000 Before savings

    Базовата цена е $44к. Но не е това модификацията, която се продава в ЕС! Продава се Long Range Battery, Dual Motor All-Wheel Drive за $51к базова цена.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  61. 61 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    До коментар [#59] от "hamiltonf":

    Всички китайски и американски стартъпи които следях миналата година копират Тесла. Което е добре, и показва, че в автомобилният пазар се е отворила пазарна ниша, която основните производители не могат да запълнят.

    Тесла има предимството, че е на пазара от 2008-ма, култов бранд е и е вертикално интегрирана компания като никой от останалите автомобилни производители. Тесла е повече технологична компания (като тези от силициевата долина), отколкото автомобилна компания. И това се вижда ако сравниш продуктите и примерно с Болт на ГМ. Въобще, с каквото и друго произведено от традиционен звтомобилостроител да я сравниш, виждаш разликата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  62. 62 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    До коментар [#14] от "Viva la Evolution":

    Тесла САЩ няма дилъри , докато в ЕС вероятно има, и Голф хипер мега .. вероятно потегля към дилърите за около 10000 евро

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  63. 63 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3912 Весело

    До коментар [#19] от "ajsayder":

    уникална упоритост точно тук да се позовавате на факти . не е това идеята на подкрепата ..

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  64. 64 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3912 Весело

    До коментар [#1] от "FourOhFive":

    първи коментирал и вече чуваш .... успех!! в борбата срещу гласовете които чуваш

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  65. 65 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    уникална упоритост точно тук да се позовавате на факти . не е това идеята на подкрепата ..
    —цитат от коментар 63 на дерибеев


    Аре бре, правилно, че са му ударили минусите по простата причина, че поста му е опит за много елементарна манипулация. Данните са му за пазара от 2015-та и 2016-та. Това, за сегмент, който се удвоява всяка година и данните от завчера са стари в сравнение с данните от вчера и днес.

    И от поста му разбрах, че Русия е световният център на електромобилостроенето. Това, така ли е?

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  66. 66 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3912 Неутрално

    До коментар [#65] от "Realist":

    успех ... в разбирането

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  67. 67 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 248 Неутрално

    С тая цена тук там некой зомбирано зелен сноб да си я купи. Не че нещо ама това дърво на цената на 5-ца или Е класа..... Оферта като за идиоти.

    Путин - мы верим в тебя !
  68. 68 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 736 Неутрално

    До коментар [#36] от "hamiltonf":

    Тоя тест малко трудно ще го направиш, защото в Германия няма толкова дълъг участък без никакви ограничения на която и да е магистрала. А разходът може да го сметнеш с добро приближение по формулата К*V²/2. Ако допуснем, че разходът е 18квтч/100км при 120км/час (ако добре помня, някакви такива данни бяха дали), при 250км/ч, каквато е максималната скорост, разходът би следвало да е около 4 пъти по-голям - т.е. батерията ще ти стигне за 100км... В немско няма 100км магистрална отсечка без ограничения, че да може да караш нон-стоп с 250км/ч.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  69. 69 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Няма по-безумно инженерно решение, от правенето на кола на водород! Процес с 90% загуби. Пълна безумица!
    —цитат от коментар 47 на Viva la Evolution


    Литиевите батерии нямат загуби и растат по дърветата, нали?

  70. 70 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    С тая цена тук там некой зомбирано зелен сноб да си я купи. Не че нещо ама това дърво на цената на 5-ца или Е класа..... Оферта като за идиоти
    —цитат от коментар 67 на terminal velocity


    Не знам, тука на селските вечеринки естествено по мерцедеса и беенвето ще се цъка повече с език, обаче на бърз поглед конските сили и ускоряването (от 0 до 100) при Теслата е доста по-добро от тия два модела.

  71. 71 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    До коментар [#69] от "Лео":

    При литиевите батерии наистина загубите са минимални. Капиш не само при сравняването с водоросни клетки, но и при сравнението и с бензин. Разликите са поне 3-5 в ефективността в полза на батерията.

    Отделно, една зареждаща водородна станция струва по $1 милион на парче. Само за сравнение, една бензоколонка с прилежащата инфраструктура струва $250 000. Една зарядна станция на ток струва между $1000 и $20 000.

    Отделно, водород най- евтино се добива от природен газ. Ако го добиваш с електролиза с енергията която ще загубиш ще можеш да си заредиш батерията цели ТРИ пъти.

    Колкото повече преобразуваш енергията, толкова повече губиш, в една водородна клетка преобразуваш енергията много пъти докато я закараш до колелетата.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  72. 72 Профил на vilian
    vilian
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Аз ще си остана с теслата на дядо...

  73. 73 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#70] от "Yard":

    Е ти да не се състезаваш при всяко качване на колата, че това те вълнува. Ясно е че скоро в хубава нова кола не си се качвал. На фона на Е-класите от последните 2-3 години това на тесла мяза на скейтборд, при що годе еднаква цена.

    Путин - мы верим в тебя !
  74. 74 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#73] от "terminal velocity":

    Чакай сега - ти тръгна да ги сравянваш защото имат горе-долу същата цена. Какви са ти критериите тогава? Колко меко возят ли?

  75. 75 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#74] от "Yard":

    Комфорт, надежност, качество на материалите и куп други дребни неща вътре дето ти правят живота по хубав. Теслака е батерия на колела вързана с един таблет, а му искат същите кинти.... нема начин просто.

    Путин - мы верим в тебя !
  76. 76 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 1782 Неутрално

    До коментар [#57] от "Минуса":

    Кои технологични решения го поставят на светлинни години пред конкуренцията?Факти моля?

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  77. 77 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#14] от "Viva la Evolution":

    Цената, която посочваш е за Тесла със задно задвижване. Тази с 4х4 е 43-хиляди долара. Сложи мито, ДДС и транспорт и идваш на 53-хиляди евро колкото е цената във Франция :)
    В Португалия например е 60к, защо вече не знам

  78. 78 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 297 Неутрално

    Интересно, ако колата се кара с максималната за нея скорост, по немски аутобан примерно, напълно заредена, какъв пробег ще измине до изчерпване на батерията?
    —цитат от коментар 36 на hamiltonf


    Около 1/4 от маскималния. С други думи 100-120 км.

  79. 79 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#75] от "terminal velocity":

    Не знам, бас държа, че много по-рядко ще ходиш в сервиза отколкото с БМВ-то. А по сигурност при удар е с перфектен резултат (NHTSA).

  80. 80 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1091 Неутрално

    До коментар [#79] от "Yard":

    Допълни, че поддръжката и горивото са без пари........

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  81. 81 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 248 Неутрално

    До коментар [#79] от "Yard":

    Поради обстоятелствата и 2-те ми коли са огромни джипки. И се ползват по предназначение, не за обикаляне кафетата в софето. В сервиза освен за смяна на консумативи не съм ходил. И двете са немски, купени нови - на 3 и на 4 гдини са колите.

    Путин - мы верим в тебя !
  82. 82 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Фолксваген ще размаже Тесла в Европа. Нямат никакъв шанс.

    If you are going through hell... Keep going!
  83. 83 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2025 Неутрално

    До коментар [#81] от "terminal velocity":

    Е да де, за чувалите с кюмюра Теслата не е комфортна и надежна кола.

  84. 84 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 248 Весело

    До коментар [#83] от "Yard":

    И двете са по добре вътре от най скъпите тесли. Като се дава пара така или иначе не съм си спестил от екстрите :) В теслаците се качвах на едно изложение - дървета. Само за зомбирани еко зомбита дето не знаят за кво са им парите.

    Путин - мы верим в тебя !
  85. 85 Профил на oxo_boho
    oxo_boho
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Новината е още от вчера.Един приятел е в комисията на холандската организация.Чакам с нетърпение!Ето това ще вгорчи живота на всички от Шрьодер надолу....до най-простия "бензинджия"!И продажбите на Тесла ще ще сръчкат с остена големите европейски производители!Давайте..успех!
    —цитат от коментар 5 на Willy Messerschmitt


    Електро-автомобилите са хубав и моден тренд, който обаче отмества вниманието от изначални проблеми като свръх консумацията и аутсорсинга.
    Има достатъчно реномирани изследвания по темата доказващи, че електро-автомобилите са значително по-незелени от конвенцианлните на фосилни горива.
    Апропо батериите на растат по дърветата, а електричеството с което се зареждат не винаги е зелено, а ако е, пак се връщаме на темата за тяхното производтво, експлоатация и утилизация.
    Решението за градове е доволно просто: велосипеди, достъпен и ефективен обществен транспорт и силни рестрикции за индивидуалния.
    По темата аутсорсинг: много готино, че някой с бръмчи с "Теслата" или "Мотиката" в излъскан и зелен град, а на 500 км. от него ТЕЦ-а на въглища ще дими като за последно и трови живущите около него за да захранва зелената идилия. Същото се отнася за вредните производтва и добив, които галантно са изнесени в Африка, Азия, Централна и Южна Америка.

  86. 86 Профил на terminal velocity
    terminal velocity
    Рейтинг: 248 Весело

    зомбирани еко талибани да се чете по горе :)

    Путин - мы верим в тебя !
  87. 87 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#83] от "Yard":

    Ти сериозно ли смяташ Тесла за надеждна кола!? Те даже нормални дръжки на вратите не могат да направят.
    Имаш един електрически двигател и батерия и трябва да се постараеш много сериозно за да направиш такъв боклук, който постоянно се разваля.

    If you are going through hell... Keep going!
  88. 88 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 847 Неутрално

    И електрическите коли се движат на въглища и атомна енергия.

    If you are going through hell... Keep going!
  89. 89 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Излиза, държавата наказва тези които са най- напред за сметка на мързеливите и изоставащите, които от 2010 не си мръднаха пръста и дори продаваха автомобили с устройства лъжещи контролните органи на тестовете на изгорелите газове!
    —цитат от коментар 27 на Realist

    1.Наказание се нарича когато те удрят с такси, когато ти спират субсидията се нарича спиране на помощите. Прилага се когато се предполага, че помощта помощта от няколко десетки милиарда е достатъчна и вече компанията си е стъпила на краката и е конкурентно способна.
    2. Спират субсидията заради огромното производство и съответно главоломно нарастващите средства от бюджета, които трябва да се дадат за една компания, която трябва да се води частна. Нали не си мислиш, че цяла Америка е задължена да храни Тесла до живот?
    3. Подпомагат по-малките производители за да има конкуренция. Помагат на антитръстовите агенции.
    4. Не можеш да компенсираш липсата на логика и мисъл с назубрена информация. Много народ са се пробвали и са стигали до дребни чиновници и до подножието на средния мениджмънт. Лозунгите не са мислене, а приети мисли от други хора.

  90. 90 Профил на otrqdnik
    otrqdnik
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Интересно, ако колата се кара с максималната за нея скорост, по немски аутобан примерно, напълно заредена, какъв пробег ще измине до изчерпване на батерията?
    —цитат от коментар 36 на hamiltonf


    Ще трябва предварително да се обадиш да не те чакат за вечеря. :)

  91. 91 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Интересно, ако колата се кара с максималната за нея скорост, по немски аутобан примерно, напълно заредена, какъв пробег ще измине до изчерпване на батерията?
    —цитат от коментар 36 на hamiltonf


    Същото важи и за кола на нафта/бензин. А и в Германия скоро максималната скорост на магистралите ще е 130км/ч.

  92. 92 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    Не знам, дали сте гледали това:

    https://www.youtube.com/watch?v=MGFr2TgLAGQ

    Ривиан R1T. Създателят на Ривиан е инженер като Мъск, с диплома от МИТ. 182 киловатчаса батерия, 700 километра пробег на заряд и 3.5 секунди от 0 до 100 кмч. Товароносимост, 7 тона.

    Принципно, бие всичко в своят клас! Тези дни, Форд казаха, че Ф-150 на ток предстои в следващите няколко години.

    Това да ви покаже, че съвсем скоро, само след няколко години, батериите толкова ще поевтинеят, че всички ще сме свидетели как електрическите автомобили изместват бензиновите. И не някаква екологична нужда ще наложи промяната, ще я наложи по- върховната и модерна нова технология. Това вече се е случвало!

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  93. 93 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Тесла си заминава вече,другите автопроизводители скоро ще я избутат тази доста надценена компанийка от пазара.

  94. 94 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    До коментар [#92] от "Realist":

    Ривиан съществуват от 2012 и в момента са купили старата фабрика на Митсубиши Моторс в щата Мичиган. От скоро имат и производтсвена база по същият начин както Тесла купи фабриката си в Калифорния от Тойота и ГМ през 2008-ма.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  95. 95 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3084 Весело

    До коментар [#93] от "hue00596226":


    Тесла си заминава вече,другите автопроизводители скоро ще я избутат тази доста надценена компанийка от пазара.
    —цитат от коментар 93 на hue00596226


    Кисело гроздето викаш,а?

  96. 96 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    Откакто времето захладня, днес е -20 С в Торонто, Тесла не се мярка много по улицте, а пък от магистралите съвсем изчезна. Явно собствениците си ги държат на топло в гаража и си карат бензиновите коли.
    —цитат от коментар 16 на Curb Your Enthusiasm


    Хайде пак канадски глупости от Торонто. То в Новергия, където е пълно с Тесли зима няма. Норвегия има климат като в Калифорния, нали.
    Естествено е че всяка батерия деградира малко при ниски температури. Но деградира 10% ... хаиде 20% да са. На 320 мили това са 30 до 60 мили по-малко. Пак оставаш с 260 мили. Кой в Торонто кара повече от 260 мили на ден? Освен бакшишите, ама и те ме съмнява да минават 430 км на ден без почивка. А ако имаш почивка, значи можеш и да зареждаш.
    Вземи потърси малки видео клипове на Ю Тюб от Норвегия и ще видиш как си ги карат целите отрупани в лед.
    И иначе при -20 доста бензинови и дизелови коли също имат проблем с паленето. На Тесла поне наяма какво да и "палиш".

    California Über Alles
  97. 97 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 3444 Весело

    И иначе при -20 доста бензинови и дизелови коли също имат проблем с паленето. На Тесла поне наяма какво да и "палиш".
    —цитат от коментар 96 на Pontif New Dnevnik SUCK


    Такива проблеми имат, че на практика на всяко паркоместо пред магазини и жилищни комплекси в Северна Канада и Аляска има инсталиран контакт с ток за пдгряване на двигателя докато не работи. И тази инфраструктура е строена 30-те, 40-те и 50-те години на миналият век.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  98. 98 Профил на gargamel
    gargamel
    Рейтинг: 828 Весело

    То тя Теслата като Ифоня - брандове за кисели гъзари . Те едните вече потъват след тях и другите. То само със зомбита не става.

    Dum Spiro, Spero
  99. 100 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2291 Неутрално

    До коментар [#36] от "hamiltonf":Тоя тест малко трудно ще го направиш, защото в Германия няма толкова дълъг участък без никакви ограничения на която и да е магистрала. А разходът може да го сметнеш с добро приближение по формулата К*V²/2. Ако допуснем, че разходът е 18квтч/100км при 120км/час (ако добре помня, някакви такива данни бяха дали), при 250км/ч, каквато е максималната скорост, разходът би следвало да е около 4 пъти по-голям - т.е. батерията ще ти стигне за 100км... В немско няма 100км магистрална отсечка без ограничения, че да може да караш нон-стоп с 250км/ч.
    —цитат от коментар 68 на Дразнител


    Целия спор е теоретичен. Не само че няма такава дълга отсечка никъде по света но и никой не може да кара дълго време с такава скорост ...... освен някой български бабаит в кръчмата.
    Има и друго нещо - колко харчи една бензинова кола ако я караш 100км с 250км/ч ?
    Колко комфортно ще се чустваш в кола която се движи с 250км/ч ако не е поне от класа на БМВ 7 или МБ Ес ? Да знам че и по-малки коли могат да вдигнат и подържат за известно време 250км но как ще се чустваш вътре?
    Аз преди 2, 3 години на една командировка в Германия ме возиха с БМВ 7 с около 250км/ч - лично аз не се чуствах комфортно. Ако аз карам може би .... да не говорим какво показваше ртип компютъра като разход. С тази скорост харчеше около 37л/100. Повечето хора които бегло си спомнят 4ти клас, винаги забравят че в тези формули скоростта е винаги на квадрат! Имам приятел с Порше 911 Турбо - с 280км/ч моментния му разход е 2.4 мили на галон!!!
    Това са статистики за глупаци! Тесла прави по-голям пробег в градско каране, където 99% от хората карат 80% от времето. Но винаги ще се намери някой тъпак да попита - А моем ли да ида и да се върна от морето до Софето за 7 часа, щото с моата бегачка моа а с теслАта не моа. Е нема да си купим! А при -35 колко кара, а? Е па ше си бутам Гоуфу сутрин докато запали ама нема да си зеем теслА.

    California Über Alles




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK