Ограничения за новите шофьори и задължителни зимни гуми предвижда новият пътен закон

Ограничения за новите шофьори и задължителни зимни гуми предвижда новият пътен закон

© Цветелина Белутова, Капитал



Ограничения за новите шофьори, задължителни зимни гуми за леките коли от ноември до март, по-ефективен механизъм за връчване на глобите и актуализиране на санкциите за някои нарушения, предвижда проект на нов Закон за движение по пътищата, който е публикуван на портала за обществени консултации на правителството. Документът се появява след деветмесечно обсъждане, като сега становища по него се приемат до 23 февруари.


Отпаднали са някои от най-спорните текстове като задължителното използване на каски и жилетки от колоездачите. В новия проект е записано, че през тъмната част на денонощието и при мъгла, при управление извън населените места, велосипедистите следва да има добре различими светлоотразителни елементи върху облеклото си или да носят аксесоари с такива елементи. Каските са задължителни за колоездачи на под 16 години, които карат по платното за движение.


През април беше обявено, че сегашният Закон за движение по пътищата, който е от 1999 година и е променян над 80 пъти, ще бъде разделен в три нови закона - Закона за движение по пътищата, Закона за пътните превозни средства и Закона за водачите на моторни превозни средства.




Според проекта за закон новите шофьори в първите шест месеца ще могат да карат сами автомобили с максимална мощност до 50 киловата (около 67 конски сили). По-мощни превозни средства ще имат право да шофират само в присъствието на правоспособен водач със стаж над 5 години, който не е употребил алкохол или наркотици и не е оставал без книжка през последните 5 години. При нарушение на тези изисквания е предвидено отнемане на книжката за 3 месеца и глоба от 500 лева.


Освен това новите шофьори ще получават две трети от максималния брой контролни точки (26 вместо 39 към днешна дата), а оставащите една трета ще им се дават след две години шофиране без нарушения. Въвеждането на подобни ограничения се обмисля от години, но не се въвеждаха, тъй като имаше съмнение, че могат да бъдат атакувани като дискриминационни.


Изненадващо в закона се появява текст, според който от 15 ноември до 1 март включително леките коли трябва да бъдат задължително с гуми, предназначени за зимни условия. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха).


Ограничения за новите шофьори и задължителни зимни гуми предвижда новият пътен закон


Досега от ноември до март можеше да се кара със зимни гуми или с други, но с дълбочина на протектора до 4 мм. С новия закон минималният грайфер през цялата година трябва да е поне 1.6 милиметра.


За камионите и автобусите минималната дълбочина на протектора е 4 мм, като през зимата те задължително трябва да имат вериги в багажника.


Велосипедисти до 12 години - на пътя само с придружител


С новия Закон за движение по пътищата се забранява карането на велосипеди по пътните платна от лица до 12 години без придружител на минимум 18 години. За колелетата се въвежда изискване да имат спирачки, звънец, устройство за излъчване на бяла или жълта светлина отпред и червена светлина или светлоотразител отзад. Светлоотразители трябва да има и отстрани на колелата.


Без книжка за минаване на червено и неспиране на зебра


Новият закон запазва размера на глобите за основните нарушения - превишена скорост, неспазване на знаци, шофиране след употреба на алкохол и т.н.(какви са те, можете да видите тук). Нов момент е въвеждането на санкция за превишаване на средната скорост. Наскоро ръководителят на "Пътна полиция" Росен Рапчев съобщи, че предстои камери за установяване на това нарушение да се монтират на още три пътни отсечки. В момента в страната такова оборудване има само в един от тунелите на магистрала "Люлин", като то засича по над 200 нарушения на ден.


Леко завишаване има на глобите за минаване на червено и неспиране на пешеходна пътека. За тези нарушения ще се плаща 150 вместо 100 лева. Новост е, че при тези нарушения ще се отнема и книжката. В проекта за закон обаче не е записано за какъв период ще става това.


Както и досега, книжката ще се отнема освен при шофиране след употреба на алкохол или наркотици, така и за неплатени глоби, влизане след временен знак, забраняващ влизането (за снегопочистване например), каране в аварийната лента или насрещното на магистрала. Без книжки до плащане на наложените им глоби ще остават и шофьорите без постоянен адрес в България.


Временно спиране на автомобилите, както и до сега ще се налага при превишаване на максимално разрешената скорост в населено място над 50 км/ч (за месец), за влизане срещу забранителен временен знак (1 месец), каране в аварийното или насрещното на магистрала (3 месеца), за участие в нерегламентирани състезания по пътищата (три месеца).


Нов момент по отношение на връчването на глобите, установени с камери и радари е изпращането им на имейл, ако водачът е обявил такъв пред Пътна полиция. Другите форми остават, както сега - чрез препоръчано писмо с обратна разписка и лично от длъжностни лица.


Коланите в автобусите са задължителни


В проекта за нов закон е записано, че пътниците в автобусите са задължени да "използват обезопасителните колани, с които моторните превозни средства са оборудвани". В момента текстът гласи, че те се ползват, ако в превозните средства има такива. Както и досега, уведомяването за това задължение ще става от шофьора, от друго длъжностно лице, чрез аудио-визуални средства или с табели и/или изображения, поставени на видно място над всяко място за сядане. При нарушение глобата остава 50 лева.


За пресичането от страната на пешеходците е написано, че и на зебра могат да преминат, след като, преди да навлязат на платното за движение, спрат, огледат във всички посоки на движение и се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства. Като тяхно задължение е записано да не удължават ненужно пътя и времето за пресичане, да не отклоняват вниманието си, както и да не спират без необходимост на платното за движение.


На кръстовища без пешеходна пътека пешеходците могат да пресичат пътното платно по продълженията на тротоарите и банкетите върху пътното платно, след като пропуснат движещите се по пътя моторни превозни средства.


Принудително преместване на колите без номера


В раздела, която регламентира принудителното преместване на превозните средства е записано, че тази мярка се прилага спрямо автомобилите без номера и тези, които са били дерегистрирани преди повече от 30 дни.

Коментари (138)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Гневно

    Отдавна карам със зимни и летни гуми, никога по-стари от 5 години.
    Въпреки това решението ме дразни. Защо да не може с всесезонни? Компромис е, но някои хора карат по 5000 годишно и затова ще държат 8+2 гуми?

    Еретик
  2. 2 Профил на dnp_m
    dnp_m
    Рейтинг: 392 Неутрално

    А кои ще прилага законите. Пак ли мишките от МВР.
    Те не виждат спрели автомобили в кръстовища и улици сега, как ще ги виждат в бъдеще.
    Зимна гума в Ахтопол- това е безумие. Там сняг има 2- 3 дни и не всяка година.

  3. 3 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Зимните гуми са за някой къде е тръгнал в планината по заснежени пътища , практически ненужни за София, я има 2-3 дни нужда, я не, а много народ изобщо не кара кога е сняг.

  4. 4 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#3] от ".":

    За София, ами за Варна пък хич няма нужда.

  5. 5 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    До коментар [#3] от ".":

    И като ти хрумне някой зимен ден да отидеш до Алеко... ще ходиш първо да взимаш зимни гуми ли? Или просто ще се надяваш на късмет и на това, че си само за веднъж?

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  6. 6 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    Единствено задълженията за пешеходците ми изглеждат неправилни.
    Защо е необходимо това, водачите на МПС следва да са подготвени приближавайки пешеходна пътека.

    Останалите промени си изглеждат съвсем на място.

    Модератора е неадекватен!
  7. 7 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 980 Неутрално

    А прецизиране на сигналите на светофарите има ли? Например при зелена стрелка "наляво" трябва левият завой да е ОСИГУРЕН, а не както до сега да е пълна каша и не знаеш дали някой отсреща няма да се натресе в теб, като за капак ще те изкарат теб виновен! Същата работа е и при "основна зелена светлина" - преминаването трябва да е ОСИГУРЕНО във всички посоки!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  8. 8 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Ново двайсе... искам да пожелая на всички гнусни герберунгели и чинно гласуващите за тях всичко най-лошо.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  9. 9 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    Хора, зимните гуми не са защото има сняг.
    Зимните гуми са защото температурата е под 7 градуса, съответно пътната настилка е със същата или по-ниска температура и материалът от който се прави лятната гума е със променени характеристики.
    Летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, 20-30-40 градуса.
    Те имат съвсем различни харектеристики на експлоатация ако ги използваш при 0 градуса.

    Затова се правят зимните гуми, не защото има сняг.

    Модератора е неадекватен!
  10. 10 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1763 Разстроено

    Иначе това за младите водачи е тъпо. Какъв е смисълът като може изобщо да не се качват с години в автомобил след като вземат книжка и като се качат да карат да са много по-зле отколкото след изпита 👎

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  11. 11 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Станахме държавата с най смешния Закон за движение по пътищата,

    Зини гуми, включени светлини, ограничение на скоростта в града до 30км./ч ....................... еми това е толкова по -лесно от това зимата да почистиш и обработиш пътя, а лятото да го ремонтираш

    А хора умират- настилката като швейцарски сирене, половината път зает от храст и дървета. Мантинели, пътна маркировка, осветени кръстовища са просто мечти.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  12. 12 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan_":

    Това е само на теория. На практика на сухо и студено време лятната гума има по - къс спирачен път от зимната. https://youtu.be/TJsV2ORMsms

  13. 13 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#5] от "aleks ivan":

    Ще отиде с друг транспорт или ще сложи вериги, при определени условия и зимните гуми се пързалят като кънки.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  14. 14 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 645 Неутрално

    До коментар [#10] от "aleks ivan":

    Смисълът е келеши току-що купили си книжка да не се качват да БеЕмВе пета серия 95-та година 500 коня и да го забиват в първата спирка.

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    Отдавна карам със зимни и летни гуми, никога по-стари от 5 години. Въпреки това решението ме дразни. Защо да не може с всесезонни? Компромис е, но някои хора карат по 5000 годишно и затова ще държат 8+2 гуми?
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов


    Не само пробеът е важен за гумите, а и възрастта! Гумата старее и дори на 5000 км може да не осигурява добро сцепление.

  16. 16 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Весело

    До коментар [#12] от "zxp53317185":

    Е, естествено, че е така, щом някакъв ентусиаст в Ютуб го "доказава".:)

    Да те попитам, гледал ли си Формула 1?
    Там май доста се грижат гумите на автомобилите да са в оптиминален за състезанието температурен режим.
    Защо ли е го правят?
    Прати им този клип от Ютуб да не се охарчват толкова:)

    Модератора е неадекватен!
  17. 17 Профил на aleks ivan
    aleks ivan
    Рейтинг: 1763 Разстроено

    До коментар [#14] от "zo":

    Еми келеша като не кара 6 месеца кола и после се качи на мощния кошник, по-добре ли ще кара с купената книжка?

    Ама така е като милиционери пишат закони 👎

    ЖИВОТ за дунавските есетри!! : https://esetri.wwf.bg/
  18. 18 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Сега ще започнат да купуват само зимни и да карат целогодишно с тях - особено в районите, където е рядкост да има сняг.

  19. 19 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4728 Неутрално

    Зимните гуми са за някой къде е тръгнал в планината по заснежени пътища , практически ненужни за София, я има 2-3 дни нужда, я не, а много народ изобщо не кара кога е сняг.
    —цитат от коментар 3 на .


    В София зимни гуми са повече от задължителни. "Зимни" не означава гуми за сняг. Зимни гуми означава гуми за ниски температури. При висока (над 10 градуса) температура зимните гуми се износват много бързо. Иначе бих карал и през лятото със зимни гуми.

    На всеки 4 години сменям гумите и преди да изхвърля четиригодишните зимни гуми, карам с тях и през лятото. Сцеплението е много по-добро, само малко свирят на завой!

  20. 20 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1323 Неутрално

    Пешеходците "на зебра могат да преминат, след като преди да навлязат на платното за движение, спрат, огледат във всички посоки на движение и се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства"
    Значи вече и на зебра шофьорите няма да е нужно да се съобразяват с пешеходците? За това ли умряха толкова много хора???

  21. 21 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#17] от "aleks ivan":

    Не че нещо но навсякъде младите водачи са с подобни ограничения.
    Много си е добре разписано, стига сте търсили негативното.

    Чакай да видиш каква застраховка имаш като млад водач в чужбина.

    В някой случаи застраховката е по-висока като стойност от самия автомобил и се плаща всяка година.
    Пробвай да направиш точно такава застраховка като от примера, млад водач и 500 коня автомобил, може да не успееш при някой застрахователи...

    Модератора е неадекватен!
  22. 22 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#18] от "truly":

    Тогава следващата промяна в закона ще е задължителни летни гуми за през лятото...

    Модератора е неадекватен!
  23. 23 Профил на bj_int
    bj_int
    Рейтинг: 243 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan_":

    да ама е 2019 и има технологии, които да се използват за всесезонни гуми. Производителите им заявяват, че ако не караш в дълбок сняг и лед, не ти се налага да ползваш колата всеки ден и всеки час, това е добро решение за теб. Сега освен два комплекта гуми, ще се налагат и два пъти ходене до гумаджийница, което освен ангажимент, струва общо и около 80-100 лева. А ако ти е слаб ангела, то ще караш зимата и до Алеко с летни гуми и никой КАТ не може да помогне

  24. 24 Профил на edmund0
    edmund0
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Ограниченията за пешеходци са малоумни.

    "...на зебра могат да преминат, след като, преди да навлязат на платното за движение, спрат, огледат във всички посоки на движение и се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства"

    Това означава, че всеки може да преминава през зебра без да се съобразява дали пресичат хора.

  25. 25 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1178 Любопитно

    Май без кола ще ми е по-добре като се зачитам така по закончето... Или пък бъркам, щото не знам дали някой ще проверява как се спазват новите ограничения/задължения...

  26. 26 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#21] от "Ivan_":

    С малката разлика, че у нас застраховката върви с автомобила, а не с водача. Така че келеш със стаж 6 месеца може да кара и кола с 1000 к.с.
    Иначе съм съгласен, че трябва да има ограничения за водачи без опит - за всички е по-добре.

  27. 27 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Весело

    До коментар [#23] от "bj_int":

    Е, сигурно е така, през 2019г вече няма физика, всичко е технологии.

    Никой не те задължава да шофираш през зимни условия, даже не си длъжен да имаш автомобил, като не можеш да отделиш съответната сума за да му смениш гумите може би е добре да преосмислиш възможностите си и да продадеш автомобила...

    Модератора е неадекватен!
  28. 28 Профил на ramm_stein
    ramm_stein
    Рейтинг: 404 Неутрално

    До коментар [#23] от "bj_int":

    Мисля, че с всесезонни може да се кара по новия закон. Моите са М+С(има го на гумата това означение, което го пише като изискване по новия закон). Не виждам нещо, което противоречи на това, че през зимата може да се кара с всесезонни. Не пише, че от ноември до март гумата ти трябва да е САМО зимна, а да е предвидена за зимни условия(всесезонните са). Това е според мене.

  29. 29 Профил на farhi
    farhi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Поредното упражнение на Ганю в законотворчество! Престанете с това!!! Вземете и препишете закона на една държава от западна Европа, която и да е! Препишете го без поправки, без допълнения, без изменения, без смяна мястото на запетайките...без никаква промяна! И престанете с олигофрениите!

  30. 30 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 799 Неутрално

    Момчета, по отношение на зимните гуми, моля, не пропускайте текста в статията:

    "Изненадващо в закона се появява текст, според който от 15 ноември до 1 март включително леките коли трябва да бъдат задължително с гуми, предназначени за зимни условия. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха)."

    Това са онези гуми, които наричаме "всесезонни". Ако това имат предвид законодателите, то ми се струва, че е правилно обмислено.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  31. 31 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 645 Неутрално

    За сведение в КАНАДА зимните гуми НЕ са задължителни!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  32. 32 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ivan_":

    Очаквам и това да стане :) Но вече ще замирише сериозне на лобизъм - в момента е само лек полъх.
    Както казаха преди мен, милиционерите имат много други неща за изистване в кочинката преди да тръгнат да се заяждат и за гумите. Ще спасят повече хора ако например контролират редовно скоростта в населените места - на участъци с ограничения 50 км/ч редовно има хора кото карат с над 80 км/ч, дори при дъжд. И не му и хрумва на идиотът как ще спре ако му изскочи куче или недай боже дете пред колата.

  33. 33 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 684 Весело

    До коментар [#1] от "Костадин Иванов":
    „Защо да не може с всесезонни?“
    Може, написано е, но неясно.
    За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха).

  34. 34 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#28] от "ramm_stein":

    Лично според мен, с оглед на пътищата във България редовната смяна на гумите и то много преди износването им е задължително.
    Със всичките дупки и неравности през които преминават гумите е добре да ги сменяш по-често. Всеки по-кофти "ръб" през който гумата премине може да доведе до повреда...

    Разбира се ако се шофира малко, градско може да се използват и за дълъг период, там няма нужда от чак такива качества на гумата...

    Модератора е неадекватен!
  35. 35 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 414 Неутрално

    колкото по налудничави са законите ,толкова по се набляга на ;събираемоста; и наказанията . Престъпление е да дебнат за ;превишена скорост в населено място ; там където няма и прах от население , да се пресича пътя на пешоходци и автомобили при една светлина на светофара , и поредния буломач от наредби има само една цел ? пътен грабеж . А качеството на експертите предложили ;подобренията; е на ниво крадлива мутра

  36. 36 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2466 Неутрално

    За сведение в КАНАДА зимните гуми НЕ са задължителни!
    —цитат от коментар 31 на zo


    то и в Исландия нудизмът не е забранен
    ... ама няма мераклии да се събличат в тоя студ.
    :-) аз не съм видял смолянска кола без гуми за сняг, лопата и вериги
    - проблеми правят глезльовци които не знаят къде са тръгнали

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  37. 37 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#18] от "truly":
    До коментар [#19] от "vassilun":

    От години карам само със зимни гуми и нямам никакви, ама никакви проблеми! Това, че "свирят" в завой, означава, че не ти е регулирана добре предницата! При мен "свирне" ли, тичам веднага на стенда! Колкото до износването - в момента съм на 40 000 с тоя комплект, ела да видиш протектора - поне още 20 000 докато стигне 1,6 мм. Не казвам марката, но уврявам, че е от най-евтините!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  38. 38 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    И кво за 30 години закона променян 80 пъти. А сега даже щели да го разделят на три закона. А някви подобрения май няма.

    А това за зимните гуми от ноември до март си е недомислица. Някои зими в Пловдивско зимните гуми ги слагам чак декември. Щото ноември си стига до 25 градуса на обяд.

  39. 39 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 509 Любопитно

    По същата логика трябва да глобят шофьорите които карат със зимни гуми при температури над 10 градуса ,защото всички казват че високите температури правят зимните гуми опасни .И при зима с 10 - 15 градуса след колко време зимната гума губи свойствата си .

  40. 40 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    отново законопроектът няма автор.Пак някой е взел едни хубави парички ,но го крием кой е.Като гледам отпаднал е чл.119,ал.3 че няма съпричиняване от страна на пешеходеца,когато има ПТП на пешеходна пътека.Явно застрахователите и те отделно са дали някой лев на автора.За да има съпричиняване-не е махнал съ ричичка,не е свирнал с уста и не е гръмнал сигнална ракета в небето пешеходеца и затова има съпричиняване.
    Не е добре за зимните гуми.Вносителите на гуми също са дали някой лев.
    Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.В Пловдив и в Бургас сняг има само 2-3 дни в годината.Защо някой да ме принуждава да купувам зимни гуми.Ако щекарам много и навсякъде да-но само в града няма смисъл.
    Има и още доста други глупости.Писано и от "специалисти" от МВР.Претенции много -акъл малко.

  41. 41 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 756 Неутрално

    Зимните гуми са за някой къде е тръгнал в планината по заснежени пътища , практически ненужни за София, я има 2-3 дни нужда, я не, а много народ изобщо не кара кога е сняг.
    —цитат от коментар 3 на .



    До коментар [#3] от ".":За София, ами за Варна пък хич няма нужда.
    —цитат от коментар 4 на zxp53317185


    До коментар [#3] от ".":

    До коментар [#4] от "zxp53317185":

    Ето това е масовият българин - винаги ще намери оправдания за да не спазва законите ... Дори не си прави труда да измисли някакви аргументи - той най-добре разбира материята (каквато и да е) ... и какво там значат някакви си закони и правила.

  42. 42 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2005 Неутрално

    До коментар [#37] от "ТНТ":

    Ако караш Москвич, може и да стане. Иначе е опасно, зимната гума има висок и мек протектор, което я усуква в завоя и води до недозавиване при по-висока скорост. Отделно, че прегрява при висока скорост, изпича се и вместо гума става на пластмаса. След това на първия дъждец и вече си на пързалката.

  43. 43 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#31] от "zo":

    Обаче в Канада живеят канадци,не като тук където на всеки опитващ се да направи нещо двайсет му обясняват тая работа как не се прави така.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  44. 44 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    Много от нещата могат да се решат на местно ниво, а и така трябва да бъде.

    Държавата да си отговаря за магистралите само.

    На местно ниво може да има различни глоби за различните нарушения в различните общини примерно (или градове).

    Примерно аз където живея и където ходя за работа ме интересуват 7-10 кръстовища. И всяко едно има различни проблеми според това дали има трафик или няма.

    Като е по-разредено. Има галфони спират чак на 3-та секунда като светне червено. При това булевардите са широки има 3 ленти (+ една за ляв завой). И често се случва две коли спират щото светва червено. Ама в третата лента педала надул и влиза изтозад без нито той да има видимост, нито тея дето правят ляв завой да го виждат. Виждаш 2 коли спират щото им светва червено - тръгваш да си изнасяш от левия завой и изведнъж от третата лента някой идиот влетява в кръстовището с висока скорост нищо че свети червено от 2-3 секунди вече.

    И това се оправя с камери сложени от местния кмет и глобите отиващи в местния бюджет. Щото аз на кой да се оплача за това безразсъдно поведение на тея водачи - на министъра ли - той нито за мен е чувал, нито за тези 3-5 проблемни кръстовища дето минават за тях към работа и обратно.

  45. 45 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    Защо са ми зимни гуми във Варна?!? Тази година имаше точно 1 ден сняг и той се стопи до вечерта!!! Аман от лобистки глупотевици. На полицаите не трябва да се позволява да пишат и предлагат закони!!!

  46. 46 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Явно доста хора пишат дето хабер си нямат от автомобили.Като не разбирате просто гледайте Формула 1.Там всички карат с летни гуми-сликове,които дават най-добро сцепление на асфалта при потегляне спиране и при завой.Ако завали слагат гуми за мокро с канали ,които да изхвърлят водата ,а ако е дъжд изведро-гуми с по особлени шарки и по дълбоки канали.Така че-лятната губа е в пъти по добра при водене на автомобила и при спиране.Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.На сухо не-на мокро не-само върху сняг.Четете тестове за гуми.Проблемите през зимата ги правят винаги Тировете-които се завъртат и запушват пътя през прохода.Като е запушен пътя след тях се нареждат десетки коли със зимни гуми.Те се сърдят,че тирът нямал гуми,но зимни гуми за тирове просто не се произвеждат.Те като видят зор просто слагат вериги.Затова люботели на зимната гума,която е задължителна-малко по леко.Ако вие сте се набутали и сте си купили не карайте всички други да са като вас.Всесезонната на Мишлен -крос клаймът е добра за всякакви условия и се доближава до показателите на лятна гума/доближава се но не е равна/.

  47. 47 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    До коментар [#31] от "zo":Обаче в Канада живеят канадци,не като тук където на всеки опитващ се да направи нещо двайсет му обясняват тая работа как не се прави така.
    —цитат от коментар 43 на kasko


    Никой не е против зимните гуми. Аз съм против това държавата да определя една дата за цялата територия. Това трябва да се остави на местните власти и/или застрахователите. И така горе по планините или Северна България ще слагат по-рано. В южните области ще слагат по-късно. Или ако имат път към планините ще слагат преди да потеглят.

    В момента гледам по ТВ в Родопите вали сняг 1 метър наваляло, дъжд, потопи. В Пловдив 10 градуса и лека мъгла, даже слънцето ще се покаже след малко.

    Примерно закона казва от 15 ноември до 1 март. Горе долу е добре - съгласен съм с това време.

    Обаче падне сняг на 1 ноември или преди време е падало сняг началото на април. И ти ще ходиш горе на Пампорово с летни гуми, щото закона не те задължава.

  48. 48 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#45] от "xox55541929":

    Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  49. 49 Профил на hue00596226
    hue00596226
    Рейтинг: 132 Неутрално

    Вносителите на гуми ще станат още по-богати.

  50. 50 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#42] от "niakoi_si":

    Разсъжденията ти са теоретични. Говоря от практическа гледна точка. На гумите ми е отбелязана максимална скорост на експлоатация 190 км/ч, а аз вярвам на производителя. Максималната разрешена скорост в България е 140 км/ч и то на магистрали, нали? И не карам "Москвич".

    П.П. Все си мисля, че това разделение на зимни и летни гуми е някакъв маркетингов трик на производителите...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  51. 51 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2918 Неутрално

    До коментар [#28] от "ramm_stein":
    До коментар [#33] от "joro4900":

    "задължителни зимни гуми за леките коли от ноември до март"
    ===========
    Това пишеше в материала, не тълкувам закона, който още не съм видял. Знам, че журналистите могат да объркат всичко, така че ще проверя. Дори да са разрешени всесезонните, ще си карам със зимни, защото се мотам по планините и карам много.

    Еретик
  52. 52 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 939 Неутрално

    До коментар [#37] от "ТНТ":

    Протекторът въобще не е показател. Ще ти извадя една зимна гума карана лятото да видиш в каква пластмаса се е преърнала само за един сезон - като изпечена е. И макар да има дълбочина на протектора, аз такова нещо на колата не слагам.

  53. 53 Профил на doynov
    doynov
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Аман от глупости. Нито в Германия нито в Швеция има задължителни зимни гуми. А не е като да не вали сняг.

  54. 54 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 872 Неутрално

    ТВАРЕТЕ ТВАРЕТЕ ТО И ВАШЕТО ШЕ ДОЙДЕ НЕНОРМАЛНИЦИ

  55. 55 Профил на r3tro
    r3tro
    Рейтинг: 234 Неутрално

    А с какво една зимна гума съхранявана неправилно от никому неизвестен производител на 7 години въпреки, че е с грайфер, но остаряла с вече спечен каучук ще е по-добра от една чисто нова всесезонна гума от реномиран производител?

  56. 56 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 739 Неутрално

    До коментар [#40] от "dolna4erti4ka":

    "Не е добре за зимните гуми.Вносителите на гуми също са дали някой лев.
    Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.В Пловдив и в Бургас сняг има само 2-3 дни в годината.Защо някой да ме принуждава да купувам зимни гуми."

    Не те принуждават да купуваш зимни гуми, може да караш цяла година с всесезонни. Просто Дневник не са разбрали текста за гумите и смело са написали в заглавието "задължителни зимни гуми". В проектозакона пише "от 15 ноември до 1 март включително леките коли трябва да бъдат задължително с гуми, предназначени за зимни условия. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха)."
    В това определение влизат и всесезонните гуми, на които пише M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S .

    До коментар [#5] от "aleks ivan":

    "И като ти хрумне някой зимен ден да отидеш до Алеко... ще ходиш първо да взимаш зимни гуми ли? "

    За Алеко, Пампорово или където и да е в планините през зимата, само използването на зимни гуми не е достатъчно, когато пътят е заснежен или замръзнал, трябват си вериги. Трябва и опит за каране по хлъзгав път - внимателно боравене с волан и спирачки, да не форсираш много и някои други умения, които не се учат в курсовете, придобиват се с опит и с малко повече мислене.

  57. 57 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    Най-напред милицията трябва да бъде разпусната. После всичко останало.

  58. 58 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1576 Неутрално

    Споко,после ще ни накарат да караме коли задължително със звънче на носа.... максималната скорост ще я намалят на 6 км/ч и пред колата да върви човек с червено флагче!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  59. 59 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1555 Неутрално

    До коментар [#48] от "kasko":


    До коментар [#45] от "xox55541929":Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
    —цитат от коментар 48 на kasko


    Не мисля, че е добра идея през лятото да се кара със "зимни " гуми. Вие си знаете, но спирачният път ще е поне с няколко метра по-дълъг!!
    Освен това, аз на моята кола си сменям гумите, но на колата на жена ми не ги сменям, защото просто като има сняг, тя не се кара. Защо да слагам зимни гуми, като има чисто нови летни гуми?!? От какъв зор да купувам още един комплект, след като изобщо не е нужен!!! карал съм ного пъти със зимни гуми и мога да кажа, че колата се държи откровено по-зле от летните, освен ако не е заснежено!!

  60. 60 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    До 48-аз цяла година съм със зимни.Зимните гуми спират много по зле на суха и особено на мокро.Ако предната кола забие рязко спирачки 2-3 метра ще е разликата между мен и теб.Ти ще се удариш със зимните си гуми ,а аз ще спра и само ще ми прелумка сърцето от адреналина.В това е разликата.Карай си със зимните гуми и чукай на дърво/на главата си най-често/да не ти се наложи да пробваш възможностите на зимните гуми при спиране на мокро.Тогава може и да се сетиш за мен ,когато звъниш на пътна помщ.

  61. 61 Профил на backo
    backo
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#2] от "dnp_m":

    Зимните гуми не са само за сняг, а за температури под 7°С, защото летните гуми се втвърдяват на ниски температури и им се намалява триенето. И не вярвам да има много хора дето си ползват колата само в мястото дето живее.

    А липсата на финанси е съвсем отделен проблем.

  62. 62 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    Отдавна карам със зимни и летни гуми, никога по-стари от 5 години. Въпреки това решението ме дразни. Защо да не може с всесезонни? Компромис е, но някои хора карат по 5000 годишно и затова ще държат 8+2 гуми?
    —цитат от коментар 1 на Костадин Иванов



    Въпросните хора, шофират сред други хора. Като искат автомобил, ще го поддържат в изправност, а част от тази изправност са и съответните гуми.

  63. 63 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Шефът на Michelin: повечето шофьори нямат нужда от зимни гуми

    28
    Ное.
    2017

    В интервю, публикувано във Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung на 19-и ноември т.г., Жан-Доминик Сенар препоръчва всесезонните гуми (и по-точно – Michelin CrossClimate+) като най-доброто решение за германските шофьори. Високопоставеният мениджър уточнява, че зимните гуми биха били най-добрият избор за водачите в планинските региони – но като цяло „повечето от германските шофьори нямат нужда от тях“. Сенар изтъква, че с всесезонните гуми „можеш да отидеш навсякъде, както и да спестиш много време и пари, защото не ти се налага да ги сменяш на половин година.“

  64. 64 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#56] от "aralambi":

    Адмирации за последния абзац от коментара ти!!!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  65. 65 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#10] от "aleks ivan":Смисълът е келеши току-що купили си книжка да не се качват да БеЕмВе пета серия 95-та година 500 коня и да го забиват в първата спирка.
    —цитат от коментар 14 на zo


    И ти мислиш, че това ще спре такива прояви?

    Veritas odium parit obsequim amicos
  66. 66 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1248 Неутрално

    Бако-гумата се втвърдява ,става пластмасова и не държи ако е стара независимо от температурата.Това ,че лятната гума се втвърдяла под 7 градуса е един мит,който много хора казват,но никой не е виждал.Сложи 4 нови летни гуми на колата през декември от мек каучук,покарай малко и после сложи едни зимни на 4 години.Ще си говорим кой кара с пластмасови гуми икой като даде малко повече газ колата се завърта веднага/ако ива двигател като хората де/.
    Това със слагането на силикат за зимните гуми е много старо-слага се на всички гуми вече.

  67. 67 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan_":

    Защо се правят зимни и летни гуми с различни характеристики.Не може ли да се направят всесезонни гуми? Като не са за заснежени пътища защо са обозначени със снежинка?Не може ли да бъдат обозначени с буква.Според мен този текст е заради лобизъм и с нищо не оправдава "грижата" за безопасността.По важни за безопасността на гумата е нейната ширина,балонност и грайфер от колкото материала от които е направена.А за сигурноста на пътя не е толкова важна гумата а качеството и материала на пътя.Едно е паваж а съвсем друго е асфалт или макадам.И трите настилки имат различен спирачен път при една и съща скорост и това не зависи толкова от гумата,колкото от настилката .А при аквапланинг няма никакво значение от това дали е зимна или лятна.Ама от иди*****и толкова.Айде да ви е честито.

  68. 68 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Нова година нов пътен закон :)

    Умерен толераст
  69. 69 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    От гледище на социалната психология най-добре е когато младок на 20 вземе свидетелство за правоуправление на МПС да изчака до 45 годишна възраст, когато по принцип на мъжът му идва акъла и тогава да сяда зад волана.....ха-ха-ха

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  70. 70 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2285 Неутрално

    У наше село не ни треба зимни гуми. Пътищата са като изпитателен полигон, сцепление колкото сакаш. Когато падне много снег, общинарите се барат по оная работа и чекат да пекне слънце...Тез закони дупките нема запълнят, пътищата по-свестни нема да станат.

    ОСТАВКА

  71. 71 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5246 Неутрално

    До коментар [#37] от "ТНТ":

    Зависи как ги караш. 40 000 вече са прекалено много за един комплект.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  72. 72 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 953 Неутрално

    До коментар [#7] от "ТНТ":

    Ейтова най много ме е дразнило и не съм успял да проумея и до ден днешен как може такава глупост да съществува... Това никъде го няма гарантирам, освен в ориента нататък

  73. 73 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5246 Неутрално

    До коментар [#48] от "kasko":

    "Браво, Каско", със сигурност си водач, който лятото по магистрала не вдига повече от 80 км./ч.... Опасно е малко.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  74. 74 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#60] от "dolna4erti4ka":

    Пак теории. Имам такъв случай в практиката си: Вали силен дъжд. Излизам от тунел, след тунела не много остър десен завой, а точно в завоя - локва! Великолепни условия за аквапланинг! Три-четири коли се бяха забили в мантинелата, а аз с моите зимни гуми си минах нормално, даже имах "нахалството" да понамаля лекичко, за да огледам по-добре ситуацията...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  75. 75 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    Аман от глупости. Нито в Германия нито в Швеция има задължителни зимни гуми. А не е като да не вали сняг.
    —цитат от коментар 53 на doynov


    Твоето са глупости:

    https://www.transportstyrelsen.se/winter-tyres

    Requirements regarding winter tyres December 1st to March 31st
    During the period from 1 December to 31 March there are special requirements in Sweden on which type of tyre a certain vehicle is to have when there are wintry conditions on the road. These requirements apply to both light and heavy vehicles, as well as for vehicles registered in Sweden and abroad.
    The road conditions are considered to be wintry when there is snow, ice, slush or frost on any part of the road. The Swedish Police decides whether there are wintry conditions on a certain road.
    Winter tyres are produced specifically for winter driving and are labelled M+S (M.S, M-S, M&S or Mud and Snow). Winter tyres can be studded or non-studded. Studded tyres may be used from 1 October to 15 April.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  76. 76 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#67] от "Armagedon":

    Не само към теб, но и към всички останали коментиращи.

    Смъртност на пътя за България над 6 човека на 100 000 човека население.
    За сравнение за европа този показател почти навсякъде е около 3 човека на 100 000.

    Продължавяйте с мисленето как все ние знаем и разбраме повече.

    Приет е закон, трябва да се спазва.

    Като не ви харесва или смятате, че е неправилен пишете на депутата от района ви да се промени закона. Това е положението...

    Модератора е неадекватен!
  77. 77 Профил на iceto_
    iceto_
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan_":да ама е 2019 и има технологии, които да се използват за всесезонни гуми. Производителите им заявяват, че ако не караш в дълбок сняг и лед, не ти се налага да ползваш колата всеки ден и всеки час, това е добро решение за теб. Сега освен два комплекта гуми, ще се налагат и два пъти ходене до гумаджийница, което освен ангажимент, струва общо и около 80-100 лева. А ако ти е слаб ангела, то ще караш зимата и до Алеко с летни гуми и никой КАТ не може да помогне
    —цитат от коментар 23 на bj_int


    погледни отстрани означенията на една всесезонна гума - масово са с надпис М+С или снежинката

  78. 78 Профил на ozd05563707
    ozd05563707
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan_":

    Стига да не е мокро и температурата да е около нулата и лятната гума върши работа. Имаше един момент през Ноември, където температурата сутрин беше -3, а денем 16 градуса. На 16 градуса и междуградско 90 тия гуми заминават, камо ли за 1000 километра както ми се наложи да пътувам по семейни неволи. Колата беше идеално управляема с хубави летни гуми Ханкук. Чак към 20ти Ноемви смених гумите - като застудя и прехвръча сняг тук по морето.

  79. 79 Профил на hex
    hex
    Рейтинг: 35 Неутрално

    Хора, зимните гуми не са защото има сняг.Зимните гуми са защото температурата е под 7 градуса, съответно пътната настилка е със същата или по-ниска температура и материалът от който се прави лятната гума е със променени характеристики.Летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, 20-30-40 градуса.Те имат съвсем различни харектеристики на експлоатация ако ги използваш при 0 градуса.Затова се правят зимните гуми, не защото има сняг.
    —цитат от коментар 9 на Ivan_

    Точно така. Учудващо е колко много минуси са Ви сложили. Мислех че това всеки го знае :)

  80. 80 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#71] от "hamiltonf":

    Ами не ги "пиля"...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  81. 81 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 980 Неутрално

    До коментар [#72] от "b0b069":

    И кое по-точно? Би ли се конкретизирал?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  82. 82 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#78] от "ozd05563707":

    Дефинирай върши работа, моля.

    То има едни гуми дето са за извън пътя с едни огромни грайфери за кал и т.н.
    Не се препоръчва да се шофира с тях по асфалт, но ако си си наумил и караш много бавно, и те свършат работа...

    Явно не си давате сметка, че един автомобил е сложно техническо изделие, което е разработено с определени харектеристики.
    Гумите са ключови за постигането на тези харектеристики и сигурно има причина производителя да е задал какви гуми да се използват на този автомобил и всякаква промяна да е ЗАБРАНЕНА...

    Помислете върху това, пък после елате да си приказваме за това кое става и кое не става.

    Ти и едни 30 годишни сликове да сложиш и те ще стават за нещо и за някъде...

    Модератора е неадекватен!
  83. 83 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 774 Неутрално

    До коментар [#12] от "zxp53317185":Е, естествено, че е така, щом някакъв ентусиаст в Ютуб го "доказава".:)Да те попитам, гледал ли си Формула 1?Там май доста се грижат гумите на автомобилите да са в оптиминален за състезанието температурен режим.Защо ли е го правят?Прати им този клип от Ютуб да не се охарчват толкова:)
    —цитат от коментар 16 на Ivan_


    Демек, предлагаш да караме износени гуми без грайфери т. е сликове - да, на практика контактната площ на гумата с пътя се увеличава, нали, само че живота е различен от пистата . И да наистина лятна гума в студен дъжд спира по добре от зимна гума

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  84. 84 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#80] от "ТНТ":

    Хамилтон в случая е напълно прав.
    Не е необходимо да ги "пилиш".
    Ако търсиш по-добро представяне е много препоръчително редовната смяна на гумите много преди предписаният от производителя максимален пробег...

    Модератора е неадекватен!
  85. 85 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2850 Неутрално

    До коментар [#45] от "xox55541929":Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
    —цитат от коментар 48 на kasko



    Прав си и това е най-елементарната разлика. А най-важната е в състава на гумата. Което и прави разликата в работата им. И между другото, позагледай и ленти гуми. Те също имат нарези :)

  86. 86 Профил на doynov
    doynov
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#75] от "Dr_Doolittle":

    Не скачай като пале пред майка си и прочети това което цитираш. Зимни условия има ако полицията реши че има. А не ноември на 20*С в Сандански зимни гуми. Разликата е малка но съществена.

  87. 87 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Задължително със зимни гуми от ноември до март. Значи само за три месеца трябва да се изръся с втори комплект гуми?! На всичко отгоре "...С новия закон минималният грайфер през цялата година трябва да е поне 1.6 милиметра...". Следователно през зимата може да се кара и със зимни галоши?! Ами, акъллии са. Няма такава държава!

  88. 88 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 780 Неутрално

    Всеки има право но мнение, но някои олигофрени тук стават опасни за другите с тъпизмите си, па се и хвалят с тях. Става дума за тези, които гордо ни открехват, че карали зимни гуми и лятото. Зимна гума през лятото е МНОГО по-опасно от лятна гума през зимата. Като начало ще обясня, че зимните гуми са по-добри ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ. Зимните гуми са опасни при студено сухо време с положителни температури и ДЪЖД. При лед няма разлика между гумите. Спорно е при какви температура в студено сухо време едните гуми имат предимства пред другите, но при мокро студено време без сняг летните са по-добре. Но да се върна на простотията на многознайковците с зимни гуми през лятото. РИСКУВАТЕ СВОЯ ЖИВОТЕЦ, на близките си, но и но напълно непознати участници в движението. Зимните гуми са меки и при високи летни температури стават на мекици, КОИТО ВОДЯТ ДО НЕСТАБИЛНОСТ, огромна нестабилност. Освен това, зимни гуми не за цял сезон, а изпечени за няколко топли месеца и вече не стават за нищо. Затово смятам, че в топлите части на България, задължаването за зимни гуми е дори опасно.

  89. 89 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#59] от "xox55541929":

    Тъкмо щях да ти отговоря защо го правя и ком 74 ми спестява писането.

    До коментар [#73] от "hamiltonf":

    И двете ми МПС -та са с рег А . Ела да ме инспектираш.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  90. 90 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1864 Неутрално

    И да слагате минуси на никой от полицията в Швеция и Германия не му дреме за мнението на Ганьо:
    Ето и за Германия

    German federal law was amended in 2015 to require the use of winter tires when conditions are icy. The new German law does not set any time limits, but it does clearly state that under icy conditions (bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- und Reifglätte) you must not drive without snow tires on your vehicle. So, since it’s difficult to predict the weather, for all practical purposes, the old “von O bis O” rule still applies.
    If the police catch you driving in winter conditions without winter tires, you’ll have to pay a fine (Bußgeld) of 60 euros – plus a point against you in Flensburg* and possibly an increase in your auto insurance premium. If you are involved in an accident or you block traffic in icy conditions without “Alpine” tires, the fine goes up to 80 euros and a point against you in Flensburg.

    *Flensburg
    The Verkehrszentralregister des Kraftfahrt-Bundesamtes in Flensburg is a central register of all traffic violations in Germany. Various driving offenses are assigned a number of points and recorded in a databank in the northern German town of Flensburg. A driver with up to three points need not worry, but after accumulating four or more points, various sanctions take effect, ranging from remedial driving school to loss of your license to drive.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  91. 91 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#45] от "xox55541929":Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
    —цитат от коментар 48 на kasko


    Много си объркан, човек! Летните гуми имат канали за водата, а зимните са с прорези за разпръскване на снега. Във Формула 1 не слагат зимни при дъжд, а летните на колите не са сликове от Ф1. Преосмисли си практиката да караш целогодишно със зимни - това е много опасно!

  92. 92 Профил на Armagedon
    Armagedon
    Рейтинг: 246 Неутрално

    До коментар [#76] от "Ivan_":

    Ако погледнем причините за произшествията ще се види,че в днешно време ,когато гумите за автомобили са без вътрешна гума,причините за смъртните случаи са най-вече заради поведението на "задкормилното устройство" по време на шофиране а не поради спукана гума. Спуканата гума е причината за написването на иди****ски закони и най-вече поради това "в джобчето ми да дрънкат .....семки и бонбонки" .

  93. 93 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#83] от "DS":

    Напротив, въобще не предлагам това.
    посочвам, че щом във Формулата отделят такова голямо внимание на гумите явно има защо и явно правилната гума е доста важан, че даже и съобразената с условията гума е много важна.

    Та затова най-доброто е зимна гума за зимата, лятна гума за лятото.
    Понеже има и финансов аспект дадена е някаква междинна възможност макер и да не е препорачителна за всесезона гума за цялата година...

    Модератора е неадекватен!
  94. 94 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 1179 Неутрално

    До коментар [#91] от "Дундурук":

    Извинявам се за намесата в монолога ти,все пак не съм сигурен дали се отнася до мен (там на екрана има бутон отговор ). Сметнах долу -горе колко коли ,бусове, трактори +1 камионче за около година съм претъркалял. Около милион и пет-шестотин хиляди км .Не знам как успях да оцелея без безценните ти съвети.

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  95. 95 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    До коментар [#92] от "Armagedon":

    Да де, колега задкормилното устройство.

    И тука гледаш все едни задкормилни устройства, които се напъват да обясняват защо НЯМА да спазват закона.

    Та така, 6 човека на 100 000 всяка година...

    Модератора е неадекватен!
  96. 96 Профил на doynov
    doynov
    Рейтинг: 272 Неутрално

    До коментар [#90] от "Dr_Doolittle":

    Според проектозакона Ушев може да те глоби в Ахтопол на 1 декември и +15*С.

    Което нито в Германия нито в Швеция може да се случи. Изобщо, чети цитатите които пускаш. ;)

  97. 97 Профил на Locke
    Locke
    Рейтинг: 383 Неутрално

    До коментар [#14] от "zo":Еми келеша като не кара 6 месеца кола и после се качи на мощния кошник, по-добре ли ще кара с купената книжка?Ама така е като милиционери пишат закони 👎
    —цитат от коментар 17 на aleks ivan


    Винаги има начин закон да се прескочи. И ключалката на вратата ти не е особена пречка за крадец, ама въпреки това заключваш, нали? Имало е катастрофи с жертви на млади водачи, които е нямало да се случат, ако предложеното изменение в закона е било спазвано.

  98. 98 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 780 Неутрално

    До коментар [#91] от "Дундурук":Извинявам се за намесата в монолога ти,все пак не съм сигурен дали се отнася до мен (там на екрана има бутон отговор ). Сметнах долу -горе колко коли ,бусове, трактори +1 камионче за около година съм претъркалял. Около милион и пет-шестотин хиляди км .Не знам как успях да оцелея без безценните ти съвети.
    —цитат от коментар 94 на kasko


    Добре, ти си знаеш! Жалко, че рискуваш живота и на другите участници в движението, за да се изкараш разбирач и играч. Такива като тебе сте няколко специалиста, самозатвърждаващи си мнение на база на лични случки и логика. От другата страна са науката, производителите, специализираните медии, дори обикновенните гумаджии. Поне такъв можеш да попиташ - все ще разбира повече от теб. Бусове, трактори и камионче НЯМАТ НИЩО ОБЩО с бърз лек автомобил, освен ако не караш и тях бързо.

  99. 99
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  100. 100 Профил на The sphere
    The sphere
    Рейтинг: 711 Неутрално

    До коментар [#9] от "Ivan_":

    Можеш ли да подкрепиш твърденията си с цифри. Защото нещата са много по специфични. Много зависи, на каква точно настилка си, и с какви точно гуми. Като могат да се разделят на 3 вида гуми ( лятни, зимни и всесезонни) и четири вида настилки (суха, мокра, сняг и лед). За информацията на "експертите" - зимна гума на суха настилка под 7 градуса има ПО-ДЪЛЪГ спирачен път от лятна.
    Всесезонните гуми имат почти същите характеристики, като зимните при всички настилки. Като всички числа могат да се намерят в Интернет.
    Защо група самозванци, които някои наричат народни представители си измъчват излишно мозъците? Като това зависи живота и здравето на хората и най вече цената, която няма да е никак малка за подобни безумия. Следващата глупост, която могат да гласуват е всеки да има 2 автомобила - единият с летни, а другият с зимни гуми ( за по-лесно).

    "Социализма свършва, когато свършат парите на другите."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK