Отдавна карам със зимни и летни гуми, никога по-стари от 5 години. Въпреки това решението ме дразни. Защо да не може с всесезонни? Компромис е, но някои хора карат по 5000 годишно и затова ще държат 8+2 гуми?
А кои ще прилага законите. Пак ли мишките от МВР. Те не виждат спрели автомобили в кръстовища и улици сега, как ще ги виждат в бъдеще. Зимна гума в Ахтопол- това е безумие. Там сняг има 2- 3 дни и не всяка година.
Зимните гуми са за някой къде е тръгнал в планината по заснежени пътища , практически ненужни за София, я има 2-3 дни нужда, я не, а много народ изобщо не кара кога е сняг.
Единствено задълженията за пешеходците ми изглеждат неправилни. Защо е необходимо това, водачите на МПС следва да са подготвени приближавайки пешеходна пътека.
А прецизиране на сигналите на светофарите има ли? Например при зелена стрелка "наляво" трябва левият завой да е ОСИГУРЕН, а не както до сега да е пълна каша и не знаеш дали някой отсреща няма да се натресе в теб, като за капак ще те изкарат теб виновен! Същата работа е и при "основна зелена светлина" - преминаването трябва да е ОСИГУРЕНО във всички посоки!
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
Хора, зимните гуми не са защото има сняг. Зимните гуми са защото температурата е под 7 градуса, съответно пътната настилка е със същата или по-ниска температура и материалът от който се прави лятната гума е със променени характеристики. Летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, 20-30-40 градуса. Те имат съвсем различни харектеристики на експлоатация ако ги използваш при 0 градуса.
Затова се правят зимните гуми, не защото има сняг.
Станахме държавата с най смешния Закон за движение по пътищата,
Зини гуми, включени светлини, ограничение на скоростта в града до 30км./ч ....................... еми това е толкова по -лесно от това зимата да почистиш и обработиш пътя, а лятото да го ремонтираш
А хора умират- настилката като швейцарски сирене, половината път зает от храст и дървета. Мантинели, пътна маркировка, осветени кръстовища са просто мечти.
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Отдавна карам със зимни и летни гуми, никога по-стари от 5 години. Въпреки това решението ме дразни. Защо да не може с всесезонни? Компромис е, но някои хора карат по 5000 годишно и затова ще държат 8+2 гуми?
Е, естествено, че е така, щом някакъв ентусиаст в Ютуб го "доказава".:)
Да те попитам, гледал ли си Формула 1? Там май доста се грижат гумите на автомобилите да са в оптиминален за състезанието температурен режим. Защо ли е го правят? Прати им този клип от Ютуб да не се охарчват толкова:)
Зимните гуми са за някой къде е тръгнал в планината по заснежени пътища , практически ненужни за София, я има 2-3 дни нужда, я не, а много народ изобщо не кара кога е сняг.
В София зимни гуми са повече от задължителни. "Зимни" не означава гуми за сняг. Зимни гуми означава гуми за ниски температури. При висока (над 10 градуса) температура зимните гуми се износват много бързо. Иначе бих карал и през лятото със зимни гуми.
На всеки 4 години сменям гумите и преди да изхвърля четиригодишните зимни гуми, карам с тях и през лятото. Сцеплението е много по-добро, само малко свирят на завой!
Пешеходците "на зебра могат да преминат, след като преди да навлязат на платното за движение, спрат, огледат във всички посоки на движение и се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства" Значи вече и на зебра шофьорите няма да е нужно да се съобразяват с пешеходците? За това ли умряха толкова много хора???
Не че нещо но навсякъде младите водачи са с подобни ограничения. Много си е добре разписано, стига сте търсили негативното.
Чакай да видиш каква застраховка имаш като млад водач в чужбина.
В някой случаи застраховката е по-висока като стойност от самия автомобил и се плаща всяка година. Пробвай да направиш точно такава застраховка като от примера, млад водач и 500 коня автомобил, може да не успееш при някой застрахователи...
да ама е 2019 и има технологии, които да се използват за всесезонни гуми. Производителите им заявяват, че ако не караш в дълбок сняг и лед, не ти се налага да ползваш колата всеки ден и всеки час, това е добро решение за теб. Сега освен два комплекта гуми, ще се налагат и два пъти ходене до гумаджийница, което освен ангажимент, струва общо и около 80-100 лева. А ако ти е слаб ангела, то ще караш зимата и до Алеко с летни гуми и никой КАТ не може да помогне
"...на зебра могат да преминат, след като, преди да навлязат на платното за движение, спрат, огледат във всички посоки на движение и се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства"
Това означава, че всеки може да преминава през зебра без да се съобразява дали пресичат хора.
Май без кола ще ми е по-добре като се зачитам така по закончето... Или пък бъркам, щото не знам дали някой ще проверява как се спазват новите ограничения/задължения...
С малката разлика, че у нас застраховката върви с автомобила, а не с водача. Така че келеш със стаж 6 месеца може да кара и кола с 1000 к.с. Иначе съм съгласен, че трябва да има ограничения за водачи без опит - за всички е по-добре.
Е, сигурно е така, през 2019г вече няма физика, всичко е технологии.
Никой не те задължава да шофираш през зимни условия, даже не си длъжен да имаш автомобил, като не можеш да отделиш съответната сума за да му смениш гумите може би е добре да преосмислиш възможностите си и да продадеш автомобила...
Мисля, че с всесезонни може да се кара по новия закон. Моите са М+С(има го на гумата това означение, което го пише като изискване по новия закон). Не виждам нещо, което противоречи на това, че през зимата може да се кара с всесезонни. Не пише, че от ноември до март гумата ти трябва да е САМО зимна, а да е предвидена за зимни условия(всесезонните са). Това е според мене.
Поредното упражнение на Ганю в законотворчество! Престанете с това!!! Вземете и препишете закона на една държава от западна Европа, която и да е! Препишете го без поправки, без допълнения, без изменения, без смяна мястото на запетайките...без никаква промяна! И престанете с олигофрениите!
Момчета, по отношение на зимните гуми, моля, не пропускайте текста в статията:
"Изненадващо в закона се появява текст, според който от 15 ноември до 1 март включително леките коли трябва да бъдат задължително с гуми, предназначени за зимни условия. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха)."
Това са онези гуми, които наричаме "всесезонни". Ако това имат предвид законодателите, то ми се струва, че е правилно обмислено.
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
Очаквам и това да стане :) Но вече ще замирише сериозне на лобизъм - в момента е само лек полъх. Както казаха преди мен, милиционерите имат много други неща за изистване в кочинката преди да тръгнат да се заяждат и за гумите. Ще спасят повече хора ако например контролират редовно скоростта в населените места - на участъци с ограничения 50 км/ч редовно има хора кото карат с над 80 км/ч, дори при дъжд. И не му и хрумва на идиотът как ще спре ако му изскочи куче или недай боже дете пред колата.
До коментар [#1] от "Костадин Иванов": „Защо да не може с всесезонни?“ Може, написано е, но неясно. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха).
Лично според мен, с оглед на пътищата във България редовната смяна на гумите и то много преди износването им е задължително. Със всичките дупки и неравности през които преминават гумите е добре да ги сменяш по-често. Всеки по-кофти "ръб" през който гумата премине може да доведе до повреда...
Разбира се ако се шофира малко, градско може да се използват и за дълъг период, там няма нужда от чак такива качества на гумата...
колкото по налудничави са законите ,толкова по се набляга на ;събираемоста; и наказанията . Престъпление е да дебнат за ;превишена скорост в населено място ; там където няма и прах от население , да се пресича пътя на пешоходци и автомобили при една светлина на светофара , и поредния буломач от наредби има само една цел ? пътен грабеж . А качеството на експертите предложили ;подобренията; е на ниво крадлива мутра
то и в Исландия нудизмът не е забранен ... ама няма мераклии да се събличат в тоя студ. :-) аз не съм видял смолянска кола без гуми за сняг, лопата и вериги - проблеми правят глезльовци които не знаят къде са тръгнали
КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
До коментар [#18] от "truly": До коментар [#19] от "vassilun":
От години карам само със зимни гуми и нямам никакви, ама никакви проблеми! Това, че "свирят" в завой, означава, че не ти е регулирана добре предницата! При мен "свирне" ли, тичам веднага на стенда! Колкото до износването - в момента съм на 40 000 с тоя комплект, ела да видиш протектора - поне още 20 000 докато стигне 1,6 мм. Не казвам марката, но уврявам, че е от най-евтините!
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
И кво за 30 години закона променян 80 пъти. А сега даже щели да го разделят на три закона. А някви подобрения май няма.
А това за зимните гуми от ноември до март си е недомислица. Някои зими в Пловдивско зимните гуми ги слагам чак декември. Щото ноември си стига до 25 градуса на обяд.
По същата логика трябва да глобят шофьорите които карат със зимни гуми при температури над 10 градуса ,защото всички казват че високите температури правят зимните гуми опасни .И при зима с 10 - 15 градуса след колко време зимната гума губи свойствата си .
отново законопроектът няма автор.Пак някой е взел едни хубави парички ,но го крием кой е.Като гледам отпаднал е чл.119,ал.3 че няма съпричиняване от страна на пешеходеца,когато има ПТП на пешеходна пътека.Явно застрахователите и те отделно са дали някой лев на автора.За да има съпричиняване-не е махнал съ ричичка,не е свирнал с уста и не е гръмнал сигнална ракета в небето пешеходеца и затова има съпричиняване. Не е добре за зимните гуми.Вносителите на гуми също са дали някой лев. Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.В Пловдив и в Бургас сняг има само 2-3 дни в годината.Защо някой да ме принуждава да купувам зимни гуми.Ако щекарам много и навсякъде да-но само в града няма смисъл. Има и още доста други глупости.Писано и от "специалисти" от МВР.Претенции много -акъл малко.
Зимните гуми са за някой къде е тръгнал в планината по заснежени пътища , практически ненужни за София, я има 2-3 дни нужда, я не, а много народ изобщо не кара кога е сняг.
Ето това е масовият българин - винаги ще намери оправдания за да не спазва законите ... Дори не си прави труда да измисли някакви аргументи - той най-добре разбира материята (каквато и да е) ... и какво там значат някакви си закони и правила.
Ако караш Москвич, може и да стане. Иначе е опасно, зимната гума има висок и мек протектор, което я усуква в завоя и води до недозавиване при по-висока скорост. Отделно, че прегрява при висока скорост, изпича се и вместо гума става на пластмаса. След това на първия дъждец и вече си на пързалката.
Много от нещата могат да се решат на местно ниво, а и така трябва да бъде.
Държавата да си отговаря за магистралите само.
На местно ниво може да има различни глоби за различните нарушения в различните общини примерно (или градове).
Примерно аз където живея и където ходя за работа ме интересуват 7-10 кръстовища. И всяко едно има различни проблеми според това дали има трафик или няма.
Като е по-разредено. Има галфони спират чак на 3-та секунда като светне червено. При това булевардите са широки има 3 ленти (+ една за ляв завой). И често се случва две коли спират щото светва червено. Ама в третата лента педала надул и влиза изтозад без нито той да има видимост, нито тея дето правят ляв завой да го виждат. Виждаш 2 коли спират щото им светва червено - тръгваш да си изнасяш от левия завой и изведнъж от третата лента някой идиот влетява в кръстовището с висока скорост нищо че свети червено от 2-3 секунди вече.
И това се оправя с камери сложени от местния кмет и глобите отиващи в местния бюджет. Щото аз на кой да се оплача за това безразсъдно поведение на тея водачи - на министъра ли - той нито за мен е чувал, нито за тези 3-5 проблемни кръстовища дето минават за тях към работа и обратно.
Защо са ми зимни гуми във Варна?!? Тази година имаше точно 1 ден сняг и той се стопи до вечерта!!! Аман от лобистки глупотевици. На полицаите не трябва да се позволява да пишат и предлагат закони!!!
Явно доста хора пишат дето хабер си нямат от автомобили.Като не разбирате просто гледайте Формула 1.Там всички карат с летни гуми-сликове,които дават най-добро сцепление на асфалта при потегляне спиране и при завой.Ако завали слагат гуми за мокро с канали ,които да изхвърлят водата ,а ако е дъжд изведро-гуми с по особлени шарки и по дълбоки канали.Така че-лятната губа е в пъти по добра при водене на автомобила и при спиране.Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.На сухо не-на мокро не-само върху сняг.Четете тестове за гуми.Проблемите през зимата ги правят винаги Тировете-които се завъртат и запушват пътя през прохода.Като е запушен пътя след тях се нареждат десетки коли със зимни гуми.Те се сърдят,че тирът нямал гуми,но зимни гуми за тирове просто не се произвеждат.Те като видят зор просто слагат вериги.Затова люботели на зимната гума,която е задължителна-малко по леко.Ако вие сте се набутали и сте си купили не карайте всички други да са като вас.Всесезонната на Мишлен -крос клаймът е добра за всякакви условия и се доближава до показателите на лятна гума/доближава се но не е равна/.
До коментар [#31] от "zo":Обаче в Канада живеят канадци,не като тук където на всеки опитващ се да направи нещо двайсет му обясняват тая работа как не се прави така.
Никой не е против зимните гуми. Аз съм против това държавата да определя една дата за цялата територия. Това трябва да се остави на местните власти и/или застрахователите. И така горе по планините или Северна България ще слагат по-рано. В южните области ще слагат по-късно. Или ако имат път към планините ще слагат преди да потеглят.
В момента гледам по ТВ в Родопите вали сняг 1 метър наваляло, дъжд, потопи. В Пловдив 10 градуса и лека мъгла, даже слънцето ще се покаже след малко.
Примерно закона казва от 15 ноември до 1 март. Горе долу е добре - съгласен съм с това време.
Обаче падне сняг на 1 ноември или преди време е падало сняг началото на април. И ти ще ходиш горе на Пампорово с летни гуми, щото закона не те задължава.
Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
Разсъжденията ти са теоретични. Говоря от практическа гледна точка. На гумите ми е отбелязана максимална скорост на експлоатация 190 км/ч, а аз вярвам на производителя. Максималната разрешена скорост в България е 140 км/ч и то на магистрали, нали? И не карам "Москвич".
П.П. Все си мисля, че това разделение на зимни и летни гуми е някакъв маркетингов трик на производителите...
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
До коментар [#28] от "ramm_stein": До коментар [#33] от "joro4900":
"задължителни зимни гуми за леките коли от ноември до март" =========== Това пишеше в материала, не тълкувам закона, който още не съм видял. Знам, че журналистите могат да объркат всичко, така че ще проверя. Дори да са разрешени всесезонните, ще си карам със зимни, защото се мотам по планините и карам много.
Протекторът въобще не е показател. Ще ти извадя една зимна гума карана лятото да видиш в каква пластмаса се е преърнала само за един сезон - като изпечена е. И макар да има дълбочина на протектора, аз такова нещо на колата не слагам.
А с какво една зимна гума съхранявана неправилно от никому неизвестен производител на 7 години въпреки, че е с грайфер, но остаряла с вече спечен каучук ще е по-добра от една чисто нова всесезонна гума от реномиран производител?
"Не е добре за зимните гуми.Вносителите на гуми също са дали някой лев. Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.В Пловдив и в Бургас сняг има само 2-3 дни в годината.Защо някой да ме принуждава да купувам зимни гуми."
Не те принуждават да купуваш зимни гуми, може да караш цяла година с всесезонни. Просто Дневник не са разбрали текста за гумите и смело са написали в заглавието "задължителни зимни гуми". В проектозакона пише "от 15 ноември до 1 март включително леките коли трябва да бъдат задължително с гуми, предназначени за зимни условия. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха)." В това определение влизат и всесезонните гуми, на които пише M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S .
"И като ти хрумне някой зимен ден да отидеш до Алеко... ще ходиш първо да взимаш зимни гуми ли? "
За Алеко, Пампорово или където и да е в планините през зимата, само използването на зимни гуми не е достатъчно, когато пътят е заснежен или замръзнал, трябват си вериги. Трябва и опит за каране по хлъзгав път - внимателно боравене с волан и спирачки, да не форсираш много и някои други умения, които не се учат в курсовете, придобиват се с опит и с малко повече мислене.
Споко,после ще ни накарат да караме коли задължително със звънче на носа.... максималната скорост ще я намалят на 6 км/ч и пред колата да върви човек с червено флагче!
Русия- проказата на планетата Земя.
Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
До коментар [#45] от "xox55541929":Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
Не мисля, че е добра идея през лятото да се кара със "зимни " гуми. Вие си знаете, но спирачният път ще е поне с няколко метра по-дълъг!! Освен това, аз на моята кола си сменям гумите, но на колата на жена ми не ги сменям, защото просто като има сняг, тя не се кара. Защо да слагам зимни гуми, като има чисто нови летни гуми?!? От какъв зор да купувам още един комплект, след като изобщо не е нужен!!! карал съм ного пъти със зимни гуми и мога да кажа, че колата се държи откровено по-зле от летните, освен ако не е заснежено!!
До 48-аз цяла година съм със зимни.Зимните гуми спират много по зле на суха и особено на мокро.Ако предната кола забие рязко спирачки 2-3 метра ще е разликата между мен и теб.Ти ще се удариш със зимните си гуми ,а аз ще спра и само ще ми прелумка сърцето от адреналина.В това е разликата.Карай си със зимните гуми и чукай на дърво/на главата си най-често/да не ти се наложи да пробваш възможностите на зимните гуми при спиране на мокро.Тогава може и да се сетиш за мен ,когато звъниш на пътна помщ.
Зимните гуми не са само за сняг, а за температури под 7°С, защото летните гуми се втвърдяват на ниски температури и им се намалява триенето. И не вярвам да има много хора дето си ползват колата само в мястото дето живее.
Отдавна карам със зимни и летни гуми, никога по-стари от 5 години. Въпреки това решението ме дразни. Защо да не може с всесезонни? Компромис е, но някои хора карат по 5000 годишно и затова ще държат 8+2 гуми?
Шефът на Michelin: повечето шофьори нямат нужда от зимни гуми
28 Ное. 2017
В интервю, публикувано във Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung на 19-и ноември т.г., Жан-Доминик Сенар препоръчва всесезонните гуми (и по-точно – Michelin CrossClimate+) като най-доброто решение за германските шофьори. Високопоставеният мениджър уточнява, че зимните гуми биха били най-добрият избор за водачите в планинските региони – но като цяло „повечето от германските шофьори нямат нужда от тях“. Сенар изтъква, че с всесезонните гуми „можеш да отидеш навсякъде, както и да спестиш много време и пари, защото не ти се налага да ги сменяш на половин година.“
До коментар [#10] от "aleks ivan":Смисълът е келеши току-що купили си книжка да не се качват да БеЕмВе пета серия 95-та година 500 коня и да го забиват в първата спирка.
Бако-гумата се втвърдява ,става пластмасова и не държи ако е стара независимо от температурата.Това ,че лятната гума се втвърдяла под 7 градуса е един мит,който много хора казват,но никой не е виждал.Сложи 4 нови летни гуми на колата през декември от мек каучук,покарай малко и после сложи едни зимни на 4 години.Ще си говорим кой кара с пластмасови гуми икой като даде малко повече газ колата се завърта веднага/ако ива двигател като хората де/. Това със слагането на силикат за зимните гуми е много старо-слага се на всички гуми вече.
Защо се правят зимни и летни гуми с различни характеристики.Не може ли да се направят всесезонни гуми? Като не са за заснежени пътища защо са обозначени със снежинка?Не може ли да бъдат обозначени с буква.Според мен този текст е заради лобизъм и с нищо не оправдава "грижата" за безопасността.По важни за безопасността на гумата е нейната ширина,балонност и грайфер от колкото материала от които е направена.А за сигурноста на пътя не е толкова важна гумата а качеството и материала на пътя.Едно е паваж а съвсем друго е асфалт или макадам.И трите настилки имат различен спирачен път при една и съща скорост и това не зависи толкова от гумата,колкото от настилката .А при аквапланинг няма никакво значение от това дали е зимна или лятна.Ама от иди*****и толкова.Айде да ви е честито.
От гледище на социалната психология най-добре е когато младок на 20 вземе свидетелство за правоуправление на МПС да изчака до 45 годишна възраст, когато по принцип на мъжът му идва акъла и тогава да сяда зад волана.....ха-ха-ха
У наше село не ни треба зимни гуми. Пътищата са като изпитателен полигон, сцепление колкото сакаш. Когато падне много снег, общинарите се барат по оная работа и чекат да пекне слънце...Тез закони дупките нема запълнят, пътищата по-свестни нема да станат.
Ейтова най много ме е дразнило и не съм успял да проумея и до ден днешен как може такава глупост да съществува... Това никъде го няма гарантирам, освен в ориента нататък
Пак теории. Имам такъв случай в практиката си: Вали силен дъжд. Излизам от тунел, след тунела не много остър десен завой, а точно в завоя - локва! Великолепни условия за аквапланинг! Три-четири коли се бяха забили в мантинелата, а аз с моите зимни гуми си минах нормално, даже имах "нахалството" да понамаля лекичко, за да огледам по-добре ситуацията...
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
Requirements regarding winter tyres December 1st to March 31st During the period from 1 December to 31 March there are special requirements in Sweden on which type of tyre a certain vehicle is to have when there are wintry conditions on the road. These requirements apply to both light and heavy vehicles, as well as for vehicles registered in Sweden and abroad. The road conditions are considered to be wintry when there is snow, ice, slush or frost on any part of the road. The Swedish Police decides whether there are wintry conditions on a certain road. Winter tyres are produced specifically for winter driving and are labelled M+S (M.S, M-S, M&S or Mud and Snow). Winter tyres can be studded or non-studded. Studded tyres may be used from 1 October to 15 April.
Не само към теб, но и към всички останали коментиращи.
Смъртност на пътя за България над 6 човека на 100 000 човека население. За сравнение за европа този показател почти навсякъде е около 3 човека на 100 000.
Продължавяйте с мисленето как все ние знаем и разбраме повече.
Приет е закон, трябва да се спазва.
Като не ви харесва или смятате, че е неправилен пишете на депутата от района ви да се промени закона. Това е положението...
До коментар [#9] от "Ivan_":да ама е 2019 и има технологии, които да се използват за всесезонни гуми. Производителите им заявяват, че ако не караш в дълбок сняг и лед, не ти се налага да ползваш колата всеки ден и всеки час, това е добро решение за теб. Сега освен два комплекта гуми, ще се налагат и два пъти ходене до гумаджийница, което освен ангажимент, струва общо и около 80-100 лева. А ако ти е слаб ангела, то ще караш зимата и до Алеко с летни гуми и никой КАТ не може да помогне
Стига да не е мокро и температурата да е около нулата и лятната гума върши работа. Имаше един момент през Ноември, където температурата сутрин беше -3, а денем 16 градуса. На 16 градуса и междуградско 90 тия гуми заминават, камо ли за 1000 километра както ми се наложи да пътувам по семейни неволи. Колата беше идеално управляема с хубави летни гуми Ханкук. Чак към 20ти Ноемви смених гумите - като застудя и прехвръча сняг тук по морето.
Хора, зимните гуми не са защото има сняг.Зимните гуми са защото температурата е под 7 градуса, съответно пътната настилка е със същата или по-ниска температура и материалът от който се прави лятната гума е със променени характеристики.Летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, 20-30-40 градуса.Те имат съвсем различни харектеристики на експлоатация ако ги използваш при 0 градуса.Затова се правят зимните гуми, не защото има сняг.
То има едни гуми дето са за извън пътя с едни огромни грайфери за кал и т.н. Не се препоръчва да се шофира с тях по асфалт, но ако си си наумил и караш много бавно, и те свършат работа...
Явно не си давате сметка, че един автомобил е сложно техническо изделие, което е разработено с определени харектеристики. Гумите са ключови за постигането на тези харектеристики и сигурно има причина производителя да е задал какви гуми да се използват на този автомобил и всякаква промяна да е ЗАБРАНЕНА...
Помислете върху това, пък после елате да си приказваме за това кое става и кое не става.
Ти и едни 30 годишни сликове да сложиш и те ще стават за нещо и за някъде...
До коментар [#12] от "zxp53317185":Е, естествено, че е така, щом някакъв ентусиаст в Ютуб го "доказава".:)Да те попитам, гледал ли си Формула 1?Там май доста се грижат гумите на автомобилите да са в оптиминален за състезанието температурен режим.Защо ли е го правят?Прати им този клип от Ютуб да не се охарчват толкова:)
Демек, предлагаш да караме износени гуми без грайфери т. е сликове - да, на практика контактната площ на гумата с пътя се увеличава, нали, само че живота е различен от пистата . И да наистина лятна гума в студен дъжд спира по добре от зимна гума
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Хамилтон в случая е напълно прав. Не е необходимо да ги "пилиш". Ако търсиш по-добро представяне е много препоръчително редовната смяна на гумите много преди предписаният от производителя максимален пробег...
До коментар [#45] от "xox55541929":Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
Прав си и това е най-елементарната разлика. А най-важната е в състава на гумата. Което и прави разликата в работата им. И между другото, позагледай и ленти гуми. Те също имат нарези :)
Не скачай като пале пред майка си и прочети това което цитираш. Зимни условия има ако полицията реши че има. А не ноември на 20*С в Сандански зимни гуми. Разликата е малка но съществена.
Задължително със зимни гуми от ноември до март. Значи само за три месеца трябва да се изръся с втори комплект гуми?! На всичко отгоре "...С новия закон минималният грайфер през цялата година трябва да е поне 1.6 милиметра...". Следователно през зимата може да се кара и със зимни галоши?! Ами, акъллии са. Няма такава държава!
Всеки има право но мнение, но някои олигофрени тук стават опасни за другите с тъпизмите си, па се и хвалят с тях. Става дума за тези, които гордо ни открехват, че карали зимни гуми и лятото. Зимна гума през лятото е МНОГО по-опасно от лятна гума през зимата. Като начало ще обясня, че зимните гуми са по-добри ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ. Зимните гуми са опасни при студено сухо време с положителни температури и ДЪЖД. При лед няма разлика между гумите. Спорно е при какви температура в студено сухо време едните гуми имат предимства пред другите, но при мокро студено време без сняг летните са по-добре. Но да се върна на простотията на многознайковците с зимни гуми през лятото. РИСКУВАТЕ СВОЯ ЖИВОТЕЦ, на близките си, но и но напълно непознати участници в движението. Зимните гуми са меки и при високи летни температури стават на мекици, КОИТО ВОДЯТ ДО НЕСТАБИЛНОСТ, огромна нестабилност. Освен това, зимни гуми не за цял сезон, а изпечени за няколко топли месеца и вече не стават за нищо. Затово смятам, че в топлите части на България, задължаването за зимни гуми е дори опасно.
И да слагате минуси на никой от полицията в Швеция и Германия не му дреме за мнението на Ганьо: Ето и за Германия
German federal law was amended in 2015 to require the use of winter tires when conditions are icy. The new German law does not set any time limits, but it does clearly state that under icy conditions (bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- und Reifglätte) you must not drive without snow tires on your vehicle. So, since it’s difficult to predict the weather, for all practical purposes, the old “von O bis O” rule still applies. If the police catch you driving in winter conditions without winter tires, you’ll have to pay a fine (Bußgeld) of 60 euros – plus a point against you in Flensburg* and possibly an increase in your auto insurance premium. If you are involved in an accident or you block traffic in icy conditions without “Alpine” tires, the fine goes up to 80 euros and a point against you in Flensburg.
*Flensburg The Verkehrszentralregister des Kraftfahrt-Bundesamtes in Flensburg is a central register of all traffic violations in Germany. Various driving offenses are assigned a number of points and recorded in a databank in the northern German town of Flensburg. A driver with up to three points need not worry, but after accumulating four or more points, various sanctions take effect, ranging from remedial driving school to loss of your license to drive.
До коментар [#45] от "xox55541929":Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
Много си объркан, човек! Летните гуми имат канали за водата, а зимните са с прорези за разпръскване на снега. Във Формула 1 не слагат зимни при дъжд, а летните на колите не са сликове от Ф1. Преосмисли си практиката да караш целогодишно със зимни - това е много опасно!
Ако погледнем причините за произшествията ще се види,че в днешно време ,когато гумите за автомобили са без вътрешна гума,причините за смъртните случаи са най-вече заради поведението на "задкормилното устройство" по време на шофиране а не поради спукана гума. Спуканата гума е причината за написването на иди****ски закони и най-вече поради това "в джобчето ми да дрънкат .....семки и бонбонки" .
Напротив, въобще не предлагам това. посочвам, че щом във Формулата отделят такова голямо внимание на гумите явно има защо и явно правилната гума е доста важан, че даже и съобразената с условията гума е много важна.
Та затова най-доброто е зимна гума за зимата, лятна гума за лятото. Понеже има и финансов аспект дадена е някаква междинна възможност макер и да не е препорачителна за всесезона гума за цялата година...
Извинявам се за намесата в монолога ти,все пак не съм сигурен дали се отнася до мен (там на екрана има бутон отговор ). Сметнах долу -горе колко коли ,бусове, трактори +1 камионче за около година съм претъркалял. Около милион и пет-шестотин хиляди км .Не знам как успях да оцелея без безценните ти съвети.
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
До коментар [#14] от "zo":Еми келеша като не кара 6 месеца кола и после се качи на мощния кошник, по-добре ли ще кара с купената книжка?Ама така е като милиционери пишат закони 👎
Винаги има начин закон да се прескочи. И ключалката на вратата ти не е особена пречка за крадец, ама въпреки това заключваш, нали? Имало е катастрофи с жертви на млади водачи, които е нямало да се случат, ако предложеното изменение в закона е било спазвано.
До коментар [#91] от "Дундурук":Извинявам се за намесата в монолога ти,все пак не съм сигурен дали се отнася до мен (там на екрана има бутон отговор ). Сметнах долу -горе колко коли ,бусове, трактори +1 камионче за около година съм претъркалял. Около милион и пет-шестотин хиляди км .Не знам как успях да оцелея без безценните ти съвети.
Добре, ти си знаеш! Жалко, че рискуваш живота и на другите участници в движението, за да се изкараш разбирач и играч. Такива като тебе сте няколко специалиста, самозатвърждаващи си мнение на база на лични случки и логика. От другата страна са науката, производителите, специализираните медии, дори обикновенните гумаджии. Поне такъв можеш да попиташ - все ще разбира повече от теб. Бусове, трактори и камионче НЯМАТ НИЩО ОБЩО с бърз лек автомобил, освен ако не караш и тях бързо.
Можеш ли да подкрепиш твърденията си с цифри. Защото нещата са много по специфични. Много зависи, на каква точно настилка си, и с какви точно гуми. Като могат да се разделят на 3 вида гуми ( лятни, зимни и всесезонни) и четири вида настилки (суха, мокра, сняг и лед). За информацията на "експертите" - зимна гума на суха настилка под 7 градуса има ПО-ДЪЛЪГ спирачен път от лятна. Всесезонните гуми имат почти същите характеристики, като зимните при всички настилки. Като всички числа могат да се намерят в Интернет. Защо група самозванци, които някои наричат народни представители си измъчват излишно мозъците? Като това зависи живота и здравето на хората и най вече цената, която няма да е никак малка за подобни безумия. Следващата глупост, която могат да гласуват е всеки да има 2 автомобила - единият с летни, а другият с зимни гуми ( за по-лесно).
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Костадин Иванов
Рейтинг: 3699 ГневноОтдавна карам със зимни и летни гуми, никога по-стари от 5 години.
ЕретикВъпреки това решението ме дразни. Защо да не може с всесезонни? Компромис е, но някои хора карат по 5000 годишно и затова ще държат 8+2 гуми?
Mit Ko Nan
Рейтинг: 478 НеутралноА кои ще прилага законите. Пак ли мишките от МВР.
Аз СъмТе не виждат спрели автомобили в кръстовища и улици сега, как ще ги виждат в бъдеще.
Зимна гума в Ахтопол- това е безумие. Там сняг има 2- 3 дни и не всяка година.
.
Рейтинг: 2008 НеутралноЗимните гуми са за някой къде е тръгнал в планината по заснежени пътища , практически ненужни за София, я има 2-3 дни нужда, я не, а много народ изобщо не кара кога е сняг.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#3] от ".":
За София, ами за Варна пък хич няма нужда.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноЕдинствено задълженията за пешеходците ми изглеждат неправилни.
Модератора е неадекватен!Защо е необходимо това, водачите на МПС следва да са подготвени приближавайки пешеходна пътека.
Останалите промени си изглеждат съвсем на място.
ТНТ
Рейтинг: 653 НеутралноА прецизиране на сигналите на светофарите има ли? Например при зелена стрелка "наляво" трябва левият завой да е ОСИГУРЕН, а не както до сега да е пълна каша и не знаеш дали някой отсреща няма да се натресе в теб, като за капак ще те изкарат теб виновен! Същата работа е и при "основна зелена светлина" - преминаването трябва да е ОСИГУРЕНО във всички посоки!
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"zo
Рейтинг: 980 НеутралноНово двайсе... искам да пожелая на всички гнусни герберунгели и чинно гласуващите за тях всичко най-лошо.
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYIvan_
Рейтинг: 516 НеутралноХора, зимните гуми не са защото има сняг.
Модератора е неадекватен!Зимните гуми са защото температурата е под 7 градуса, съответно пътната настилка е със същата или по-ниска температура и материалът от който се прави лятната гума е със променени характеристики.
Летните гуми са проектирани да се използват при високи температури, 20-30-40 градуса.
Те имат съвсем различни харектеристики на експлоатация ако ги използваш при 0 градуса.
Затова се правят зимните гуми, не защото има сняг.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
DS
Рейтинг: 588 НеутралноСтанахме държавата с най смешния Закон за движение по пътищата,
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"Зини гуми, включени светлини, ограничение на скоростта в града до 30км./ч ....................... еми това е толкова по -лесно от това зимата да почистиш и обработиш пътя, а лятото да го ремонтираш
А хора умират- настилката като швейцарски сирене, половината път зает от храст и дървета. Мантинели, пътна маркировка, осветени кръстовища са просто мечти.
zxp53317185
Рейтинг: 2307 НеутралноДо коментар [#9] от "Ivan_":
Това е само на теория. На практика на сухо и студено време лятната гума има по - къс спирачен път от зимната. https://youtu.be/TJsV2ORMsms
zo
Рейтинг: 980 НеутралноДо коментар [#5] от "aleks ivan":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYЩе отиде с друг транспорт или ще сложи вериги, при определени условия и зимните гуми се пързалят като кънки.
zo
Рейтинг: 980 НеутралноДо коментар [#10] от "aleks ivan":
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYСмисълът е келеши току-що купили си книжка да не се качват да БеЕмВе пета серия 95-та година 500 коня и да го забиват в първата спирка.
vassilun
Рейтинг: 4930 НеутралноНе само пробеът е важен за гумите, а и възрастта! Гумата старее и дори на 5000 км може да не осигурява добро сцепление.
Ivan_
Рейтинг: 516 ВеселоДо коментар [#12] от "zxp53317185":
Модератора е неадекватен!Е, естествено, че е така, щом някакъв ентусиаст в Ютуб го "доказава".:)
Да те попитам, гледал ли си Формула 1?
Там май доста се грижат гумите на автомобилите да са в оптиминален за състезанието температурен режим.
Защо ли е го правят?
Прати им този клип от Ютуб да не се охарчват толкова:)
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
truly
Рейтинг: 657 НеутралноСега ще започнат да купуват само зимни и да карат целогодишно с тях - особено в районите, където е рядкост да има сняг.
vassilun
Рейтинг: 4930 НеутралноВ София зимни гуми са повече от задължителни. "Зимни" не означава гуми за сняг. Зимни гуми означава гуми за ниски температури. При висока (над 10 градуса) температура зимните гуми се износват много бързо. Иначе бих карал и през лятото със зимни гуми.
На всеки 4 години сменям гумите и преди да изхвърля четиригодишните зимни гуми, карам с тях и през лятото. Сцеплението е много по-добро, само малко свирят на завой!
Лео
Рейтинг: 1488 НеутралноПешеходците "на зебра могат да преминат, след като преди да навлязат на платното за движение, спрат, огледат във всички посоки на движение и се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства"
Значи вече и на зебра шофьорите няма да е нужно да се съобразяват с пешеходците? За това ли умряха толкова много хора???
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#17] от "aleks ivan":
Модератора е неадекватен!Не че нещо но навсякъде младите водачи са с подобни ограничения.
Много си е добре разписано, стига сте търсили негативното.
Чакай да видиш каква застраховка имаш като млад водач в чужбина.
В някой случаи застраховката е по-висока като стойност от самия автомобил и се плаща всяка година.
Пробвай да направиш точно такава застраховка като от примера, млад водач и 500 коня автомобил, може да не успееш при някой застрахователи...
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#18] от "truly":
Модератора е неадекватен!Тогава следващата промяна в закона ще е задължителни летни гуми за през лятото...
bj_int
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#9] от "Ivan_":
да ама е 2019 и има технологии, които да се използват за всесезонни гуми. Производителите им заявяват, че ако не караш в дълбок сняг и лед, не ти се налага да ползваш колата всеки ден и всеки час, това е добро решение за теб. Сега освен два комплекта гуми, ще се налагат и два пъти ходене до гумаджийница, което освен ангажимент, струва общо и около 80-100 лева. А ако ти е слаб ангела, то ще караш зимата и до Алеко с летни гуми и никой КАТ не може да помогне
edmund0
Рейтинг: 460 НеутралноОграниченията за пешеходци са малоумни.
"...на зебра могат да преминат, след като, преди да навлязат на платното за движение, спрат, огледат във всички посоки на движение и се съобразят с разстоянието до приближаващите се превозни средства"
Това означава, че всеки може да преминава през зебра без да се съобразява дали пресичат хора.
geordgeo
Рейтинг: 1452 ЛюбопитноМай без кола ще ми е по-добре като се зачитам така по закончето... Или пък бъркам, щото не знам дали някой ще проверява как се спазват новите ограничения/задължения...
truly
Рейтинг: 657 НеутралноДо коментар [#21] от "Ivan_":
С малката разлика, че у нас застраховката върви с автомобила, а не с водача. Така че келеш със стаж 6 месеца може да кара и кола с 1000 к.с.
Иначе съм съгласен, че трябва да има ограничения за водачи без опит - за всички е по-добре.
Ivan_
Рейтинг: 516 ВеселоДо коментар [#23] от "bj_int":
Модератора е неадекватен!Е, сигурно е така, през 2019г вече няма физика, всичко е технологии.
Никой не те задължава да шофираш през зимни условия, даже не си длъжен да имаш автомобил, като не можеш да отделиш съответната сума за да му смениш гумите може би е добре да преосмислиш възможностите си и да продадеш автомобила...
ramm_stein
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#23] от "bj_int":
Мисля, че с всесезонни може да се кара по новия закон. Моите са М+С(има го на гумата това означение, което го пише като изискване по новия закон). Не виждам нещо, което противоречи на това, че през зимата може да се кара с всесезонни. Не пише, че от ноември до март гумата ти трябва да е САМО зимна, а да е предвидена за зимни условия(всесезонните са). Това е според мене.
БУДЖАК
Рейтинг: 294 НеутралноПоредното упражнение на Ганю в законотворчество! Престанете с това!!! Вземете и препишете закона на една държава от западна Европа, която и да е! Препишете го без поправки, без допълнения, без изменения, без смяна мястото на запетайките...без никаква промяна! И престанете с олигофрениите!
дедо Андро
Рейтинг: 2712 НеутралноМомчета, по отношение на зимните гуми, моля, не пропускайте текста в статията:
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български."Изненадващо в закона се появява текст, според който от 15 ноември до 1 март включително леките коли трябва да бъдат задължително с гуми, предназначени за зимни условия. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха)."
Това са онези гуми, които наричаме "всесезонни". Ако това имат предвид законодателите, то ми се струва, че е правилно обмислено.
zo
Рейтинг: 980 НеутралноЗа сведение в КАНАДА зимните гуми НЕ са задължителни!
ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGYtruly
Рейтинг: 657 НеутралноДо коментар [#22] от "Ivan_":
Очаквам и това да стане :) Но вече ще замирише сериозне на лобизъм - в момента е само лек полъх.
Както казаха преди мен, милиционерите имат много други неща за изистване в кочинката преди да тръгнат да се заяждат и за гумите. Ще спасят повече хора ако например контролират редовно скоростта в населените места - на участъци с ограничения 50 км/ч редовно има хора кото карат с над 80 км/ч, дори при дъжд. И не му и хрумва на идиотът как ще спре ако му изскочи куче или недай боже дете пред колата.
joro4900
Рейтинг: 950 ВеселоДо коментар [#1] от "Костадин Иванов":
„Защо да не може с всесезонни?“
Може, написано е, но неясно.
За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха).
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#28] от "ramm_stein":
Модератора е неадекватен!Лично според мен, с оглед на пътищата във България редовната смяна на гумите и то много преди износването им е задължително.
Със всичките дупки и неравности през които преминават гумите е добре да ги сменяш по-често. Всеки по-кофти "ръб" през който гумата премине може да доведе до повреда...
Разбира се ако се шофира малко, градско може да се използват и за дълъг период, там няма нужда от чак такива качества на гумата...
rossen4i4o
Рейтинг: 250 Неутралноколкото по налудничави са законите ,толкова по се набляга на ;събираемоста; и наказанията . Престъпление е да дебнат за ;превишена скорост в населено място ; там където няма и прах от население , да се пресича пътя на пешоходци и автомобили при една светлина на светофара , и поредния буломач от наредби има само една цел ? пътен грабеж . А качеството на експертите предложили ;подобренията; е на ниво крадлива мутра
dark'star
Рейтинг: 2380 Неутралното и в Исландия нудизмът не е забранен
... ама няма мераклии да се събличат в тоя студ.
:-) аз не съм видял смолянска кола без гуми за сняг, лопата и вериги
- проблеми правят глезльовци които не знаят къде са тръгнали КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
ТНТ
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#18] от "truly":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"До коментар [#19] от "vassilun":
От години карам само със зимни гуми и нямам никакви, ама никакви проблеми! Това, че "свирят" в завой, означава, че не ти е регулирана добре предницата! При мен "свирне" ли, тичам веднага на стенда! Колкото до износването - в момента съм на 40 000 с тоя комплект, ела да видиш протектора - поне още 20 000 докато стигне 1,6 мм. Не казвам марката, но уврявам, че е от най-евтините!
realguru
Рейтинг: 2370 НеутралноИ кво за 30 години закона променян 80 пъти. А сега даже щели да го разделят на три закона. А някви подобрения май няма.
А това за зимните гуми от ноември до март си е недомислица. Някои зими в Пловдивско зимните гуми ги слагам чак декември. Щото ноември си стига до 25 градуса на обяд.
lout66
Рейтинг: 847 ЛюбопитноПо същата логика трябва да глобят шофьорите които карат със зимни гуми при температури над 10 градуса ,защото всички казват че високите температури правят зимните гуми опасни .И при зима с 10 - 15 градуса след колко време зимната гума губи свойствата си .
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1346 Неутралноотново законопроектът няма автор.Пак някой е взел едни хубави парички ,но го крием кой е.Като гледам отпаднал е чл.119,ал.3 че няма съпричиняване от страна на пешеходеца,когато има ПТП на пешеходна пътека.Явно застрахователите и те отделно са дали някой лев на автора.За да има съпричиняване-не е махнал съ ричичка,не е свирнал с уста и не е гръмнал сигнална ракета в небето пешеходеца и затова има съпричиняване.
Не е добре за зимните гуми.Вносителите на гуми също са дали някой лев.
Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.В Пловдив и в Бургас сняг има само 2-3 дни в годината.Защо някой да ме принуждава да купувам зимни гуми.Ако щекарам много и навсякъде да-но само в града няма смисъл.
Има и още доста други глупости.Писано и от "специалисти" от МВР.Претенции много -акъл малко.
Булаир
Рейтинг: 619 НеутралноДо коментар [#3] от ".":
До коментар [#4] от "zxp53317185":
Ето това е масовият българин - винаги ще намери оправдания за да не спазва законите ... Дори не си прави труда да измисли някакви аргументи - той най-добре разбира материята (каквато и да е) ... и какво там значат някакви си закони и правила.
niakoi_si
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#37] от "ТНТ":
Ако караш Москвич, може и да стане. Иначе е опасно, зимната гума има висок и мек протектор, което я усуква в завоя и води до недозавиване при по-висока скорост. Отделно, че прегрява при висока скорост, изпича се и вместо гума става на пластмаса. След това на първия дъждец и вече си на пързалката.
kasko
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#31] от "zo":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Обаче в Канада живеят канадци,не като тук където на всеки опитващ се да направи нещо двайсет му обясняват тая работа как не се прави така.
realguru
Рейтинг: 2370 НеутралноМного от нещата могат да се решат на местно ниво, а и така трябва да бъде.
Държавата да си отговаря за магистралите само.
На местно ниво може да има различни глоби за различните нарушения в различните общини примерно (или градове).
Примерно аз където живея и където ходя за работа ме интересуват 7-10 кръстовища. И всяко едно има различни проблеми според това дали има трафик или няма.
Като е по-разредено. Има галфони спират чак на 3-та секунда като светне червено. При това булевардите са широки има 3 ленти (+ една за ляв завой). И често се случва две коли спират щото светва червено. Ама в третата лента педала надул и влиза изтозад без нито той да има видимост, нито тея дето правят ляв завой да го виждат. Виждаш 2 коли спират щото им светва червено - тръгваш да си изнасяш от левия завой и изведнъж от третата лента някой идиот влетява в кръстовището с висока скорост нищо че свети червено от 2-3 секунди вече.
И това се оправя с камери сложени от местния кмет и глобите отиващи в местния бюджет. Щото аз на кой да се оплача за това безразсъдно поведение на тея водачи - на министъра ли - той нито за мен е чувал, нито за тези 3-5 проблемни кръстовища дето минават за тях към работа и обратно.
wnl03619584
Рейтинг: 259 НеутралноЗащо са ми зимни гуми във Варна?!? Тази година имаше точно 1 ден сняг и той се стопи до вечерта!!! Аман от лобистки глупотевици. На полицаите не трябва да се позволява да пишат и предлагат закони!!!
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1346 НеутралноЯвно доста хора пишат дето хабер си нямат от автомобили.Като не разбирате просто гледайте Формула 1.Там всички карат с летни гуми-сликове,които дават най-добро сцепление на асфалта при потегляне спиране и при завой.Ако завали слагат гуми за мокро с канали ,които да изхвърлят водата ,а ако е дъжд изведро-гуми с по особлени шарки и по дълбоки канали.Така че-лятната губа е в пъти по добра при водене на автомобила и при спиране.Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.На сухо не-на мокро не-само върху сняг.Четете тестове за гуми.Проблемите през зимата ги правят винаги Тировете-които се завъртат и запушват пътя през прохода.Като е запушен пътя след тях се нареждат десетки коли със зимни гуми.Те се сърдят,че тирът нямал гуми,но зимни гуми за тирове просто не се произвеждат.Те като видят зор просто слагат вериги.Затова люботели на зимната гума,която е задължителна-малко по леко.Ако вие сте се набутали и сте си купили не карайте всички други да са като вас.Всесезонната на Мишлен -крос клаймът е добра за всякакви условия и се доближава до показателите на лятна гума/доближава се но не е равна/.
realguru
Рейтинг: 2370 НеутралноНикой не е против зимните гуми. Аз съм против това държавата да определя една дата за цялата територия. Това трябва да се остави на местните власти и/или застрахователите. И така горе по планините или Северна България ще слагат по-рано. В южните области ще слагат по-късно. Или ако имат път към планините ще слагат преди да потеглят.
В момента гледам по ТВ в Родопите вали сняг 1 метър наваляло, дъжд, потопи. В Пловдив 10 градуса и лека мъгла, даже слънцето ще се покаже след малко.
Примерно закона казва от 15 ноември до 1 март. Горе долу е добре - съгласен съм с това време.
Обаче падне сняг на 1 ноември или преди време е падало сняг началото на април. И ти ще ходиш горе на Пампорово с летни гуми, щото закона не те задължава.
kasko
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#45] от "xox55541929":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Най-елементарната разлика зимни /летни е шарката. На зимните краищата от двете страни са прорязани за извеждане на водата. Във Формула 1 защо сменят гумите на дъжд макар да е лято ако няма значение. Аз от 15 + години съм целогодишно със зимни.
hue00596226
Рейтинг: 8 НеутралноВносителите на гуми ще станат още по-богати.
ТНТ
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#42] от "niakoi_si":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Разсъжденията ти са теоретични. Говоря от практическа гледна точка. На гумите ми е отбелязана максимална скорост на експлоатация 190 км/ч, а аз вярвам на производителя. Максималната разрешена скорост в България е 140 км/ч и то на магистрали, нали? И не карам "Москвич".
П.П. Все си мисля, че това разделение на зимни и летни гуми е някакъв маркетингов трик на производителите...
Костадин Иванов
Рейтинг: 3699 НеутралноДо коментар [#28] от "ramm_stein":
ЕретикДо коментар [#33] от "joro4900":
"задължителни зимни гуми за леките коли от ноември до март"
===========
Това пишеше в материала, не тълкувам закона, който още не съм видял. Знам, че журналистите могат да объркат всичко, така че ще проверя. Дори да са разрешени всесезонните, ще си карам със зимни, защото се мотам по планините и карам много.
truly
Рейтинг: 657 НеутралноДо коментар [#37] от "ТНТ":
Протекторът въобще не е показател. Ще ти извадя една зимна гума карана лятото да видиш в каква пластмаса се е преърнала само за един сезон - като изпечена е. И макар да има дълбочина на протектора, аз такова нещо на колата не слагам.
doynov
Рейтинг: 303 НеутралноАман от глупости. Нито в Германия нито в Швеция има задължителни зимни гуми. А не е като да не вали сняг.
reply
Рейтинг: 648 НеутралноТВАРЕТЕ ТВАРЕТЕ ТО И ВАШЕТО ШЕ ДОЙДЕ НЕНОРМАЛНИЦИ
r3tro
Рейтинг: 237 НеутралноА с какво една зимна гума съхранявана неправилно от никому неизвестен производител на 7 години въпреки, че е с грайфер, но остаряла с вече спечен каучук ще е по-добра от една чисто нова всесезонна гума от реномиран производител?
aralambi
Рейтинг: 638 НеутралноДо коментар [#40] от "dolna4erti4ka":
"Не е добре за зимните гуми.Вносителите на гуми също са дали някой лев.
Зимните гуми са по-добри единствено върху сняг.В Пловдив и в Бургас сняг има само 2-3 дни в годината.Защо някой да ме принуждава да купувам зимни гуми."
Не те принуждават да купуваш зимни гуми, може да караш цяла година с всесезонни. Просто Дневник не са разбрали текста за гумите и смело са написали в заглавието "задължителни зимни гуми". В проектозакона пише "от 15 ноември до 1 март включително леките коли трябва да бъдат задължително с гуми, предназначени за зимни условия. За такива се приемат тези с означения M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S или едновременно с M+S и 923PMSF (снежинка в рамката на три планински върха)."
В това определение влизат и всесезонните гуми, на които пише M+S (Mud and Snow), M.S, M&S, M-S .
До коментар [#5] от "aleks ivan":
"И като ти хрумне някой зимен ден да отидеш до Алеко... ще ходиш първо да взимаш зимни гуми ли? "
За Алеко, Пампорово или където и да е в планините през зимата, само използването на зимни гуми не е достатъчно, когато пътят е заснежен или замръзнал, трябват си вериги. Трябва и опит за каране по хлъзгав път - внимателно боравене с волан и спирачки, да не форсираш много и някои други умения, които не се учат в курсовете, придобиват се с опит и с малко повече мислене.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1628 НеутралноНай-напред милицията трябва да бъде разпусната. После всичко останало.
chichka
Рейтинг: 2653 НеутралноСпоко,после ще ни накарат да караме коли задължително със звънче на носа.... максималната скорост ще я намалят на 6 км/ч и пред колата да върви човек с червено флагче!
Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!wnl03619584
Рейтинг: 259 НеутралноДо коментар [#48] от "kasko":
Не мисля, че е добра идея през лятото да се кара със "зимни " гуми. Вие си знаете, но спирачният път ще е поне с няколко метра по-дълъг!!
Освен това, аз на моята кола си сменям гумите, но на колата на жена ми не ги сменям, защото просто като има сняг, тя не се кара. Защо да слагам зимни гуми, като има чисто нови летни гуми?!? От какъв зор да купувам още един комплект, след като изобщо не е нужен!!! карал съм ного пъти със зимни гуми и мога да кажа, че колата се държи откровено по-зле от летните, освен ако не е заснежено!!
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1346 НеутралноДо 48-аз цяла година съм със зимни.Зимните гуми спират много по зле на суха и особено на мокро.Ако предната кола забие рязко спирачки 2-3 метра ще е разликата между мен и теб.Ти ще се удариш със зимните си гуми ,а аз ще спра и само ще ми прелумка сърцето от адреналина.В това е разликата.Карай си със зимните гуми и чукай на дърво/на главата си най-често/да не ти се наложи да пробваш възможностите на зимните гуми при спиране на мокро.Тогава може и да се сетиш за мен ,когато звъниш на пътна помщ.
backo
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#2] от "dnp_m":
Зимните гуми не са само за сняг, а за температури под 7°С, защото летните гуми се втвърдяват на ниски температури и им се намалява триенето. И не вярвам да има много хора дето си ползват колата само в мястото дето живее.
А липсата на финанси е съвсем отделен проблем.
popovski31
Рейтинг: 1162 НеутралноВъпросните хора, шофират сред други хора. Като искат автомобил, ще го поддържат в изправност, а част от тази изправност са и съответните гуми.
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1346 НеутралноШефът на Michelin: повечето шофьори нямат нужда от зимни гуми
28
Ное.
2017
В интервю, публикувано във Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung на 19-и ноември т.г., Жан-Доминик Сенар препоръчва всесезонните гуми (и по-точно – Michelin CrossClimate+) като най-доброто решение за германските шофьори. Високопоставеният мениджър уточнява, че зимните гуми биха били най-добрият избор за водачите в планинските региони – но като цяло „повечето от германските шофьори нямат нужда от тях“. Сенар изтъква, че с всесезонните гуми „можеш да отидеш навсякъде, както и да спестиш много време и пари, защото не ти се налага да ги сменяш на половин година.“
ТНТ
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#56] от "aralambi":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Адмирации за последния абзац от коментара ти!!!
anihilator_jack
Рейтинг: 567 НеутралноИ ти мислиш, че това ще спре такива прояви? Veritas odium parit obsequim amicos
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1346 НеутралноБако-гумата се втвърдява ,става пластмасова и не държи ако е стара независимо от температурата.Това ,че лятната гума се втвърдяла под 7 градуса е един мит,който много хора казват,но никой не е виждал.Сложи 4 нови летни гуми на колата през декември от мек каучук,покарай малко и после сложи едни зимни на 4 години.Ще си говорим кой кара с пластмасови гуми икой като даде малко повече газ колата се завърта веднага/ако ива двигател като хората де/.
Това със слагането на силикат за зимните гуми е много старо-слага се на всички гуми вече.
Armagedon
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#9] от "Ivan_":
Защо се правят зимни и летни гуми с различни характеристики.Не може ли да се направят всесезонни гуми? Като не са за заснежени пътища защо са обозначени със снежинка?Не може ли да бъдат обозначени с буква.Според мен този текст е заради лобизъм и с нищо не оправдава "грижата" за безопасността.По важни за безопасността на гумата е нейната ширина,балонност и грайфер от колкото материала от които е направена.А за сигурноста на пътя не е толкова важна гумата а качеството и материала на пътя.Едно е паваж а съвсем друго е асфалт или макадам.И трите настилки имат различен спирачен път при една и съща скорост и това не зависи толкова от гумата,колкото от настилката .А при аквапланинг няма никакво значение от това дали е зимна или лятна.Ама от иди*****и толкова.Айде да ви е честито.
Наблюдател
Рейтинг: 237 НеутралноНова година нов пътен закон :)
Умерен толерастDr_Doolittle
Рейтинг: 1655 НеутралноОт гледище на социалната психология най-добре е когато младок на 20 вземе свидетелство за правоуправление на МПС да изчака до 45 годишна възраст, когато по принцип на мъжът му идва акъла и тогава да сяда зад волана.....ха-ха-ха
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Хи-хи
Рейтинг: 1593 НеутралноУ наше село не ни треба зимни гуми. Пътищата са като изпитателен полигон, сцепление колкото сакаш. Когато падне много снег, общинарите се барат по оная работа и чекат да пекне слънце...Тез закони дупките нема запълнят, пътищата по-свестни нема да станат.
ОСТАВКА
hamiltonf
Рейтинг: 4259 НеутралноДо коментар [#37] от "ТНТ":
cellular-goods.comЗависи как ги караш. 40 000 вече са прекалено много за един комплект.
Toni Bonboni
Рейтинг: 547 НеутралноДо коментар [#7] от "ТНТ":
Ейтова най много ме е дразнило и не съм успял да проумея и до ден днешен как може такава глупост да съществува... Това никъде го няма гарантирам, освен в ориента нататък
hamiltonf
Рейтинг: 4259 НеутралноДо коментар [#48] от "kasko":
cellular-goods.com"Браво, Каско", със сигурност си водач, който лятото по магистрала не вдига повече от 80 км./ч.... Опасно е малко.
ТНТ
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#60] от "dolna4erti4ka":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Пак теории. Имам такъв случай в практиката си: Вали силен дъжд. Излизам от тунел, след тунела не много остър десен завой, а точно в завоя - локва! Великолепни условия за аквапланинг! Три-четири коли се бяха забили в мантинелата, а аз с моите зимни гуми си минах нормално, даже имах "нахалството" да понамаля лекичко, за да огледам по-добре ситуацията...
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1655 НеутралноТвоето са глупости:
https://www.transportstyrelsen.se/winter-tyres
Requirements regarding winter tyres December 1st to March 31st
During the period from 1 December to 31 March there are special requirements in Sweden on which type of tyre a certain vehicle is to have when there are wintry conditions on the road. These requirements apply to both light and heavy vehicles, as well as for vehicles registered in Sweden and abroad.
The road conditions are considered to be wintry when there is snow, ice, slush or frost on any part of the road. The Swedish Police decides whether there are wintry conditions on a certain road.
Winter tyres are produced specifically for winter driving and are labelled M+S (M.S, M-S, M&S or Mud and Snow). Winter tyres can be studded or non-studded. Studded tyres may be used from 1 October to 15 April.
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#67] от "Armagedon":
Модератора е неадекватен!Не само към теб, но и към всички останали коментиращи.
Смъртност на пътя за България над 6 човека на 100 000 човека население.
За сравнение за европа този показател почти навсякъде е около 3 човека на 100 000.
Продължавяйте с мисленето как все ние знаем и разбраме повече.
Приет е закон, трябва да се спазва.
Като не ви харесва или смятате, че е неправилен пишете на депутата от района ви да се промени закона. Това е положението...
iceto_
Рейтинг: 304 Неутралнопогледни отстрани означенията на една всесезонна гума - масово са с надпис М+С или снежинката
ozd05563707
Рейтинг: 478 НеутралноДо коментар [#9] от "Ivan_":
Стига да не е мокро и температурата да е около нулата и лятната гума върши работа. Имаше един момент през Ноември, където температурата сутрин беше -3, а денем 16 градуса. На 16 градуса и междуградско 90 тия гуми заминават, камо ли за 1000 километра както ми се наложи да пътувам по семейни неволи. Колата беше идеално управляема с хубави летни гуми Ханкук. Чак към 20ти Ноемви смених гумите - като застудя и прехвръча сняг тук по морето.
hex
Рейтинг: 230 НеутралноТочно така. Учудващо е колко много минуси са Ви сложили. Мислех че това всеки го знае :)
ТНТ
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#71] от "hamiltonf":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"Ами не ги "пиля"...
ТНТ
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#72] от "b0b069":
"Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"И кое по-точно? Би ли се конкретизирал?
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#78] от "ozd05563707":
Модератора е неадекватен!Дефинирай върши работа, моля.
То има едни гуми дето са за извън пътя с едни огромни грайфери за кал и т.н.
Не се препоръчва да се шофира с тях по асфалт, но ако си си наумил и караш много бавно, и те свършат работа...
Явно не си давате сметка, че един автомобил е сложно техническо изделие, което е разработено с определени харектеристики.
Гумите са ключови за постигането на тези харектеристики и сигурно има причина производителя да е задал какви гуми да се използват на този автомобил и всякаква промяна да е ЗАБРАНЕНА...
Помислете върху това, пък после елате да си приказваме за това кое става и кое не става.
Ти и едни 30 годишни сликове да сложиш и те ще стават за нещо и за някъде...
DS
Рейтинг: 588 НеутралноДемек, предлагаш да караме износени гуми без грайфери т. е сликове - да, на практика контактната площ на гумата с пътя се увеличава, нали, само че живота е различен от пистата . И да наистина лятна гума в студен дъжд спира по добре от зимна гума Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#80] от "ТНТ":
Модератора е неадекватен!Хамилтон в случая е напълно прав.
Не е необходимо да ги "пилиш".
Ако търсиш по-добро представяне е много препоръчително редовната смяна на гумите много преди предписаният от производителя максимален пробег...
popovski31
Рейтинг: 1162 НеутралноПрав си и това е най-елементарната разлика. А най-важната е в състава на гумата. Което и прави разликата в работата им. И между другото, позагледай и ленти гуми. Те също имат нарези :)
doynov
Рейтинг: 303 НеутралноДо коментар [#75] от "Dr_Doolittle":
Не скачай като пале пред майка си и прочети това което цитираш. Зимни условия има ако полицията реши че има. А не ноември на 20*С в Сандански зимни гуми. Разликата е малка но съществена.
Мърмор
Рейтинг: 1138 НеутралноЗадължително със зимни гуми от ноември до март. Значи само за три месеца трябва да се изръся с втори комплект гуми?! На всичко отгоре "...С новия закон минималният грайфер през цялата година трябва да е поне 1.6 милиметра...". Следователно през зимата може да се кара и със зимни галоши?! Ами, акъллии са. Няма такава държава!
Дундурук
Рейтинг: 409 НеутралноВсеки има право но мнение, но някои олигофрени тук стават опасни за другите с тъпизмите си, па се и хвалят с тях. Става дума за тези, които гордо ни открехват, че карали зимни гуми и лятото. Зимна гума през лятото е МНОГО по-опасно от лятна гума през зимата. Като начало ще обясня, че зимните гуми са по-добри ЕДИНСТВЕНО НА СНЯГ. Зимните гуми са опасни при студено сухо време с положителни температури и ДЪЖД. При лед няма разлика между гумите. Спорно е при какви температура в студено сухо време едните гуми имат предимства пред другите, но при мокро студено време без сняг летните са по-добре. Но да се върна на простотията на многознайковците с зимни гуми през лятото. РИСКУВАТЕ СВОЯ ЖИВОТЕЦ, на близките си, но и но напълно непознати участници в движението. Зимните гуми са меки и при високи летни температури стават на мекици, КОИТО ВОДЯТ ДО НЕСТАБИЛНОСТ, огромна нестабилност. Освен това, зимни гуми не за цял сезон, а изпечени за няколко топли месеца и вече не стават за нищо. Затово смятам, че в топлите части на България, задължаването за зимни гуми е дори опасно.
kasko
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#59] от "xox55541929":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Тъкмо щях да ти отговоря защо го правя и ком 74 ми спестява писането.
До коментар [#73] от "hamiltonf":
И двете ми МПС -та са с рег А . Ела да ме инспектираш.
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1655 НеутралноИ да слагате минуси на никой от полицията в Швеция и Германия не му дреме за мнението на Ганьо:
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Ето и за Германия
German federal law was amended in 2015 to require the use of winter tires when conditions are icy. The new German law does not set any time limits, but it does clearly state that under icy conditions (bei Glatteis, Schneeglätte, Schneematsch, Eis- und Reifglätte) you must not drive without snow tires on your vehicle. So, since it’s difficult to predict the weather, for all practical purposes, the old “von O bis O” rule still applies.
If the police catch you driving in winter conditions without winter tires, you’ll have to pay a fine (Bußgeld) of 60 euros – plus a point against you in Flensburg* and possibly an increase in your auto insurance premium. If you are involved in an accident or you block traffic in icy conditions without “Alpine” tires, the fine goes up to 80 euros and a point against you in Flensburg.
*Flensburg
The Verkehrszentralregister des Kraftfahrt-Bundesamtes in Flensburg is a central register of all traffic violations in Germany. Various driving offenses are assigned a number of points and recorded in a databank in the northern German town of Flensburg. A driver with up to three points need not worry, but after accumulating four or more points, various sanctions take effect, ranging from remedial driving school to loss of your license to drive.
Дундурук
Рейтинг: 409 НеутралноМного си объркан, човек! Летните гуми имат канали за водата, а зимните са с прорези за разпръскване на снега. Във Формула 1 не слагат зимни при дъжд, а летните на колите не са сликове от Ф1. Преосмисли си практиката да караш целогодишно със зимни - това е много опасно!
Armagedon
Рейтинг: 264 НеутралноДо коментар [#76] от "Ivan_":
Ако погледнем причините за произшествията ще се види,че в днешно време ,когато гумите за автомобили са без вътрешна гума,причините за смъртните случаи са най-вече заради поведението на "задкормилното устройство" по време на шофиране а не поради спукана гума. Спуканата гума е причината за написването на иди****ски закони и най-вече поради това "в джобчето ми да дрънкат .....семки и бонбонки" .
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#83] от "DS":
Модератора е неадекватен!Напротив, въобще не предлагам това.
посочвам, че щом във Формулата отделят такова голямо внимание на гумите явно има защо и явно правилната гума е доста важан, че даже и съобразената с условията гума е много важна.
Та затова най-доброто е зимна гума за зимата, лятна гума за лятото.
Понеже има и финансов аспект дадена е някаква междинна възможност макер и да не е препорачителна за всесезона гума за цялата година...
kasko
Рейтинг: 851 НеутралноДо коментар [#91] от "Дундурук":
Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.Извинявам се за намесата в монолога ти,все пак не съм сигурен дали се отнася до мен (там на екрана има бутон отговор ). Сметнах долу -горе колко коли ,бусове, трактори +1 камионче за около година съм претъркалял. Около милион и пет-шестотин хиляди км .Не знам как успях да оцелея без безценните ти съвети.
Ivan_
Рейтинг: 516 НеутралноДо коментар [#92] от "Armagedon":
Модератора е неадекватен!Да де, колега задкормилното устройство.
И тука гледаш все едни задкормилни устройства, които се напъват да обясняват защо НЯМА да спазват закона.
Та така, 6 човека на 100 000 всяка година...
doynov
Рейтинг: 303 НеутралноДо коментар [#90] от "Dr_Doolittle":
Според проектозакона Ушев може да те глоби в Ахтопол на 1 декември и +15*С.
Което нито в Германия нито в Швеция може да се случи. Изобщо, чети цитатите които пускаш. ;)
Locke
Рейтинг: 397 НеутралноВинаги има начин закон да се прескочи. И ключалката на вратата ти не е особена пречка за крадец, ама въпреки това заключваш, нали? Имало е катастрофи с жертви на млади водачи, които е нямало да се случат, ако предложеното изменение в закона е било спазвано.
Дундурук
Рейтинг: 409 НеутралноДобре, ти си знаеш! Жалко, че рискуваш живота и на другите участници в движението, за да се изкараш разбирач и играч. Такива като тебе сте няколко специалиста, самозатвърждаващи си мнение на база на лични случки и логика. От другата страна са науката, производителите, специализираните медии, дори обикновенните гумаджии. Поне такъв можеш да попиташ - все ще разбира повече от теб. Бусове, трактори и камионче НЯМАТ НИЩО ОБЩО с бърз лек автомобил, освен ако не караш и тях бързо.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
The sphere
Рейтинг: 650 НеутралноДо коментар [#9] от "Ivan_":
"Социализма свършва, когато свършат парите на другите."Можеш ли да подкрепиш твърденията си с цифри. Защото нещата са много по специфични. Много зависи, на каква точно настилка си, и с какви точно гуми. Като могат да се разделят на 3 вида гуми ( лятни, зимни и всесезонни) и четири вида настилки (суха, мокра, сняг и лед). За информацията на "експертите" - зимна гума на суха настилка под 7 градуса има ПО-ДЪЛЪГ спирачен път от лятна.
Всесезонните гуми имат почти същите характеристики, като зимните при всички настилки. Като всички числа могат да се намерят в Интернет.
Защо група самозванци, които някои наричат народни представители си измъчват излишно мозъците? Като това зависи живота и здравето на хората и най вече цената, която няма да е никак малка за подобни безумия. Следващата глупост, която могат да гласуват е всеки да има 2 автомобила - единият с летни, а другият с зимни гуми ( за по-лесно).