Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа

Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа

© МАН



Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа, излизащи на пазара през тази година. Това беше обявено на пресконференция, на която бяха съобщени отличените модели. Те са избрани през миналата година от международни специализирани журита.


Наред с традиционните награди - "Ван на годината", "Камион на годината" и "Автобус на годината", за първи път се връчва и отличието "Иновация на годината" при товарните автомобили. Тя е определена от журналистите, част от конкурса "Международен камион на годината" (International Truck of the Year), и отива при МАН, за разработена от тях система за автономно придвижване.


Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа




Допълнителните компоненти на системата са монтирани на стандартен камион МАН TGM 18.340, който се използва за дейности по поддръжка на магистрали и пътища Благодарение на системата aFAS предупреждаващият за ремонтните дейности камион, който се движи отзад, може да е без шофьор, като следва водещия товарен автомобил, в който има водач.



Това решение гарантира, че при инцидент - евентуален сблъсък със задния камион, няма да има пострадал от аварийните автомобили. Автономният МАН TGM 18.340 вече е на пазара в Западна Европа и е изминал над 4000 километра в реални условия без инцидент. За момента моделът не се предлага в България.


Автобусът на 2019 г е "Мерцедес"


Иновативността, вложена в "Мерцедес Ситаро хибрид", е причината той да е носителят на титлата "Автобус на годината 2019". Решението е на международно жури, включващо журналисти от 23 страни. Конкурсът "Автобус на годината" се провежда от 1989 година.


Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа

© Мерцедес


Към момента градският автобус "Мерцедес Ситаро" се предлага на природен газ и на електричество, но вече го има и като хибрид. Монтирането на електромотор и индуктивните батерии намаляват разхода на гориво до 8.5%.


Освен това се намалява натоварването на традиционния двигател, който получава помощ при потегляне и ускорение и на спирачките, заради използването на електромотора като електрически ретардер. Любопитна подробност е, че разработената от "Даймлер" хибридна система може да се монтира във всеки градски автобус, с бензинов или дизелов двигател, без сериозни конструктивни промени. Журито на конкурса е било впечатлено и от ниското тегло и разумната цена на технологичния пакет.


Модел на "Форд тръкс" е камион на годината


Журито на конкурса "Международен камион на годината", който се провежда от 1976 година, спира избора си на новия "Форд F-Max". Двадесет и тримата журналисти в него обясняват, че са били впечатлени от 12.7-литровия шестцилиндров редови дизелов двигател с 500 конски сили, разработка на "Форд тръкс", комбинираната с него 12-степенната автоматична скоростна кутия на ZF Traxon и системите за сигурност. Отлични са отзивите и за кабината на предназначения за международен транспорт товарен автомобил.


Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа

© "Форд Тръкс"


Разработката на "Форд F-Max" отнема пет години и струва 400 млн. долара. Моделът вече се предлага и в България.


Трио ванове с обща награда


В конкурса "Ван на годината 2019" победител е триото на групата PSA "Пежо Партнер", "Ситроен Берлинго", "Опел Комбо". Те са изградени на една платформа и споделят общи технологии, но дизайнът ясно показва принадлежността им към една или друга марка.


Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа

© Ситроен


Сред ключовите предимства на триото са интегрирането на различни системи за сигурност и комфорт от леките коли и мултифункционалността. Ванът се предлага в две дължини - 4.40 и 4.75 метра, в товарна, лекотоварна и пътническа версия. В зависимост от изпълнението товарният обем варира между 3.30 и 4.40 кубика, а товароносимостта е от 650 кг до 1 тон. Пътническите версии могат да са с пет или седем места.
За "Пежо" и "Ситроен" това е пето отличие ван на годината, а "Опел" има три победи в конкурса, който води началото си от 1996 година.


Автономен камион и хибриден автобус са сред най-добрите автомобили за работа

© Пежо


И трите версии на вана вече се предлагат в България, като цените тръгват от около 28 хиляди лева за базовата бензинова версия и 30 хил. лв. за дизеловата.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 2680 Весело

    Най-много ще ме кефи, когато такситата станат автономни :)

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4777 Любопитно

    Браво..впечатляващо!Особено за камионите и автобуса!Постижение е и влекачът на Форд...макар че трудно би пробил при такава конкуренция на МВ,МАN,Volvo ...Scania

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Характеристиките на всичките показани модели звучат много добре. Очаквам ги скоро и по родните пътища.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  4. 4 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1400 Неутрално
  5. 5 Профил на ТРОЛетарин
    ТРОЛетарин
    Рейтинг: 55 Неутрално

    Мдааа, 23 журналисти с познания в товарния транспорт само от презентации са избрали турски камион без никаква сервизна поддръжка извън страната, която го е произвела, за камион на годината... Отделно, че всичко, което предлага форда се внедрява за първи път в турски камион, нещо, което е вече 2-3поколение при западните фирми. Същите тия 23журналисти си изкараха една хубава екскурзия на екзотично място, въбще цари обективизъм в цялата класация.

    Коментирам платено.
  6. 6 Профил на V. Uzunov
    V. Uzunov
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Идеални са за тероризъм... пренаписване на софтуера, премахване на защити и става ччок проблем драги зрители...

  7. 7 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    Това единият камион да води другия да следва Волво го правят от доста години.Несъм сигурна дали е на пазара,но подобни клипове се въртят от 7-8 години.И то "валкче" от 3-4 камиона един след друг.В кабините на задните има шофьори,но те почиват-намесват се само ако се наложи.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK