Ясни са ценовите оферти за изработването на проект за тунел под Петрохан

Съществуващият път София-Монтана се ремонтира, но без тунел под Петрохан, пътуването пак ще е бавно.

© Цветелина Белутова, Капитал

Съществуващият път София-Монтана се ремонтира, но без тунел под Петрохан, пътуването пак ще е бавно.



Шест компании и обединения са подали ценови оферти за прединвестиционно проучване за трасе по направлението Монтана – София с тунел под Петрохан, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Бъдещият изпълнител ще трябва да посочи минимум три варианта за развитие на ново пътно трасе.


Въз основа на извършеното проучване ще бъде определен пътният габарит на направлението. Ще бъдат проучени необходимите капиталовложения за реализацията на проекта, както и разходите за поддържане и годишна издръжка на пътя и пътните съоръжения след тяхното реализиране.


След приключване на прединвестиционното проучване следва процедура за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), въз основа на която ще бъде взето решение за одобрение на вариант за бъдещото трасе. След влизането в сила на решението по ОВОС ще се пристъпи към изработването и на идеен проект по одобреното трасе.




Индикативната стойност на обществената поръчка е 500 000 лв. без ДДС, а срокът за изпълнение е 180 дни.


Най-евтина е офертата е на "ВИЯ ПЛАН" ЕООД – 240 000 лв. без ДДС. Следват Обединение "Петрохан 2019", в което са "Трансконсулт-22" ООД и Университет по архитектура, строителство и геодезия - център за научни изследвания и проектиране (275 хил. лв. без ДДС), ДЗЗД "Петрохан Проект", в което участват "Рутекс ООД,"Метропроект Прага" АД и "Геоконструкт" ООД (288 200 лв. без ДДС), "Пътпроект – 2000" ООД (365 хил. лв. без ДДС), "Илия Бурда" ЕООД (375 хил. лв. без ДДС) и "Пътпроект" ЕООД (443 820 лв. без ДДС).

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3918 Неутрално

    За строителството на тунел под Петрохан се спрягаха суми от порядъка на 600-700 милиона лева. Това е една четвърт от стойността на газопровода , който се каним да построим като продължение на Турски поток , за да обслужим геополитическите интереси на Путин.
    Българите трябва да знаят какви огромни пари плащаме като данък на Русия с които пари можехме до сега да построим стотици километри магистрали, да сме завършили магистрала Хемус, да сме построили до сега пътни тунели не само под Петрохан , но и под Шипка и пътя Троян-Кърнаре.
    България е жестоко ограбвана от Русия.

  2. 2 Профил на lustmord
    lustmord
    Рейтинг: 2884 Неутрално

    "Бъдещият изпълнител ще трябва да посочи минимум три варианта за развитие на ново пътно трасе. Въз основа на извършеното проучване ще бъде определен пътният габарит на направлението"

    Условията на заданието са абсурдни - как така ще посочваш линия на трасе дето няма да знаеш колко ще е широко? Пък и финансов анализ щели да му правят - аз мога да ви кажа отсега - велоалеята със серпентини е по-евтина от скоростен път с 4 ленти и изправени завои и контролирани наклони.

  3. 3 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4002 Неутрално

    Само не разбрах, този тунел под Петрохан, преди или след тунела на Шипка ще го правят, че се обърках вече... Отделно и магистрала Хемус и нея я завършиха. Пътят Велико Търново - Русе и него. За Кресненското дефиле, да не говорим... Да не забравим и за третият мост, над Дунав. Както и за магистралата, между Бургас и Варна...!
    Да не се задават избори...??? :)))

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  4. 4 Профил на praseta_mezeta
    praseta_mezeta
    Рейтинг: 548 Неутрално


    Забравяте магистралата до Видин, магистрала Черно море, скоростния път Варна-Русе и магистрала Рила,скоростния път София-Скопие....

    Как беше лафа-Ние колкото можем да обещаем, вие толкова не можете да поискате!!!

  5. 5 Профил на В Василев
    В Василев
    Рейтинг: 820 Любопитно

    и какво им пречеше да направят тунел под КРЕСНА?

    Из резолюцията на XV конгрес на ДКМС, 1987г. https://ibb.co/6skq5z3
  6. 6 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Я да видим кой ще построят първи. Тоя под Шипка, дет му се каним повече от 120 годин или "новия", под Петрохан.

    Аз не зареждам в Лукойл.
  7. 7 Профил на dokker
    dokker
    Рейтинг: 581 Гневно

    "След приключване на прединвестиционното проучване следва процедура за оценка на въздействието върху околната среда (ОВОС), въз основа на която ще бъде взето решение за одобрение на вариант за бъдещото трасе."

    Тотална неграмотност. В ЗООС "прединвестиционно проучване" се нарича "екологична оценка на инвестиционно намерение". Тя приключва с т. нар. ""становище". То определя необходимостта от ОВОС. Екологичната оценка разглежда техническо и НЕтехническо задание. Там трябва да е описано всичко, свързано със строежа. Всички понятия в кавички дотук, са термини от ЗООС. Няма "варианти". ОВОС не е задължителна процедура. Затова има приложения, които определят необходимостта от ОВОС.
    За справка : гл. 6 ЗООС. и приложенията.

  8. 8 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1170 Неутрално

    и какво им пречеше да направят тунел под КРЕСНА?
    —цитат от коментар 5 на В Василев


    Най-малко две неща пречат:
    - Високата цена;
    - Високата радиоактивност на скалните масиви, през които трябваше да мине тунелът.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK