Пътната агенция търси решение на конструктивен проблем на участък от "Марица" в гаранция

Пътната агенция търси решение на конструктивен проблем на участък от "Марица" в гаранция

© Надежда Чипева, Капитал



Търсят се възможности за трайно решаване на проблема с напукването на настилката на автомагистрала "Марица" в участъка от Оризово до Димитровград, каза днес в рамките на парламентарния контрол министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова. Тя обясни, че в този участък от пътя има сериозен наклон, като при силен дъжд водата не може да се поеме от улеите за отводняване и се просмуква в насипа, което води до появата на пукнатини и дупки. Изграждането на допълнителни улеи не е решило проблема.


Аврамова обясни, че участъкът с дължина 31.4 км е изграден с над 159 млн. лв. от оперативна програма "Транспорт", въведен е в експлоатация през октомври 2015 година и има пет години гаранция. До момента всички констатирани проблеми са били отстранявани за сметка на изпълнителя - Кооперативно дружество "Кооператива Муратори & Чементисти - Чи.Ем.Чи. ди Равенна". Аврамова обяви, че управителният съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" ще търси възможности за окончателно решаване на проблема. Министърът не каза дали и този бъдещ ремонт ще е за сметка на изпълнителя.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 2378 Весело

    Поредното ремонтче на ремонтчето...

  2. 2 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3037 Неутрално

    Частичните ремонти не са решение.
    Ще приключи гаранцията и частичните ремонти ще продължат до края на света.
    Дори не се сещам за никакво решение.

    подпис
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4528 Неутрално

    От гаранцията на магистралата остава една година. След това ежегодното й напукване остава за наша сметка. Нещо повече - поредният ремонт, бидейки обявен за конструктивно изменение не е в обхвата на гаранционна поддръжка, съответно ще бъде заплатен.


    На тоя фон се сещам как герберастията при всеки проблем с инфраструктура реагира -"кво бр, нали строителят ще я оправи за негова сметка"


    Е така...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3786 Неутрално

    Това добре, а участъка от границата на област Пловдив до Стара Загора по АМ "Тракия" кога ще се отремонтира? В момента там движението е сякаш след война, поне в активната лента. То и на други места по трасето от София до Стара Загора има дупки и неравности, но там е върхът.

    Цензурата не е страшна. Страшна е автоцензурата и манипулацията. (моя мисъл) | Най-лесно се управлява беден и прост народ. (управленски принцип у нас в годините на прехода, а може би и от по-рано)
  5. 5 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 673 Любопитно

    Това същия участък ли за който гербавите дадоха 50 млн допълнително на Гергов да направи отводняването?
    Апропо, прокуратурата като е почнала спонсорите на БСП защо не пипа Георги Гергов? Щото далаверите му с Герб са безкрайни може би?

  6. 6 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 673 Весело

    До коментар [#3] от "Darth Plagueis":

    Лазар Лазаров като шеф на АПИ вече даде 50 млн на Свинаря да го оправи, но ефекта е видим. Същият Лазаров беше шеф на Панаира в Пловдив. Иначе туморите Герб и БСП хич не са обвързани 😂😂😂😂😂

  7. 7 Профил на vxx57592865
    vxx57592865
    Рейтинг: 213 Неутрално

    ...герберастията при всеки проблем с инфраструктура реагира -"кво бр, нали строителят ще я оправи за негова сметка"Е така...
    —цитат от коментар 3 на Darth Plagueis


    Да избираш между БКП (ГЕРБ) и БСП не е никакъв избор


    До коментар [#3] от "Darth Plagueis":

  8. 8 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3912 Весело

    ... въведен е в експлоатация през октомври 2015 "

    е Орешарски значи

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  9. 9 Профил на Боби Бобев
    Боби Бобев
    Рейтинг: 1308 Неутрално

    [quote#7:"vxx57592865"][/quote]
    "Да избираш между БКП (ГЕРБ) и БСП не е никакъв избор."

    Затова ти избираш ДПС. Честито.

  10. 10 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3386 Любопитно

    Не, че нещо, но това не трябва ли да проблем решен още при проетирането?

    Модератора е неадекватен!
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4528 Неутрално

    До коментар [#9] от "Боби Бобев":

    ДПС върви в комплект с Герб.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4338 Неутрално

    Спомням си, че малко след като беше открит този участък, след това беше затворен за два месеца , защото се наложи на няколко стотин метра от него магистралата фактически да се направи наново с подмяна на насипния материал. Работеше се денонощно с тежки строителни машини , защото беше скандално току що отрита магистрала да бъде затваряна за дълго време. Има допуснати сериозни технологични пропуски , които се оказват неотстраними. Договорът вероятно е изготвен така , че строителната фирма да е облагодетелствана. Обикновено гаранционния срок на такива обекти е по-голям. Строителния надзор не е бил на мястото си. Приемателната комисия си е затваряла очите за много пропуски. В далаверата са намесени много хора. Накрая потърпевши ще е държавата, разбирай всички български данъкоплатци.

  13. 13 Профил на SaveBG
    SaveBG
    Рейтинг: 1490 Неутрално

    Свързани суджуци в обръчи, зависимости и 40-50%, които не стигат до магистралите, а се усвояват стабилно. Няма как с остатъка да се строи качествено. Няма такава математика, която да оправдае такова гепене, че да остане място за качество...
    Биволъ
    January 30 at 4:56 PM ·
    #АПИГейт Запис на разговор между директор в АПИ и неизвестна дама от Автомагистрали ЕАД разкрива схемата и механизма, по които ще се усвояват парите за Автомагистрала Хемус - чрез непрозрачни възлагания на фирми, без обществени поръчки, но на "наши хора", на които влиятелни лица "дават едно рамо". Тази схема работи и в момента на обектите, поддържани от Автомагистрали ЕАД, а в АПИ са напълно наясно какво става. Биволъ има обосновани хипотези за лицата, които стоят зад малките и фамилните имена, споменати в записа. Дончо - инж. Дончо Атанасов, несменяем член на УС на АПИ. Жоро (Георги) Златев - директор в АПИ, Надя Сачанска - шеф на отдел в АПИ и Георги Фучеджиев - експерт в АПИ са три от лицата, обвинени от прокуратурата за инцидента с падналото осветление в тунел "Ечемишка". Нанка - вероятно става дума за зам.-министъра на МРРБ Николай Нанков. Засега нямаме информация кой е Георги Георгиев, близък до ген. Михо Михов.
    https://bivol.bg/api-avtomagistrali.html?fbclid=IwAR3F5LzjfKLUnuSHIEnPV9MSek_wBmAXZkM9rVFVB2QqAghn4hpMA_iwr3Q

  14. 14 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3398 Неутрално

    Насипват 20 сантиметров слой глина по скатовете и забравят за проблема.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1374 Неутрално

    Хахаха, в 21 век не може ли да отводнят един път. Ама мат'ряла, който остана вярва, тия дето разбират избягаха.

  16. 16 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#12] от "tacheaux":
    Нещо май бъркаш участъка. От както го отвориха този участък до есента на миналата година минавах често оттам и единственият проблемен участък, за който се сещам е този за който от Дневник пишат, но не уточняват - моста на река Банска и около него. Опредено не е проектиран както трябва. Според мен и преасфалтиране няма да помогне, защото конструкцията сляга. Останалата част от този участък е много по-добра от почти всички магистрални участъци у нас.
    Детелината на Хасково също е недомислена, въпреки че е осветена. Подходът към платното, което отвежда от магистралата е ужасен и според мен е въпрос на време за да се случи тежко ПТП. Който е слизал от магистралата там знае за какво говоря.

  17. 17 Профил на yardadin
    yardadin
    Рейтинг: 316 Неутрално

    До коментар [#12] от "tacheaux":
    Нещо май бъркаш участъка. От както го отвориха този участък до есента на миналата година минавах често оттам и единственият проблемен участък, за който се сещам е този за който от Дневник пишат, но не уточняват - моста на река Банска и около него. Опредено не е проектиран както трябва. Според мен и преасфалтиране няма да помогне, защото конструкцията сляга. Останалата част от този участък е много по-добра от почти всички магистрални участъци у нас.
    Детелината на Хасково също е недомислена, въпреки че е осветена. Подходът към платното, което отвежда от магистралата е ужасен и според мен е въпрос на време за да се случи тежко ПТП. Който е слизал от магистралата там знае за какво говоря.

  18. 18 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4046 Неутрално

    До коментар [#5] от "Големи яйца:)":

    Даже май, бяха към 85 милиона...!
    Иначе, днес ГЕРБ скърбят за жертвите на комунизма...! Което не им пречи да въртят бизнес, с много отговорни, тъмночервени другари...!

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  19. 19 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4046 Неутрално

    До коментар [#11] от "Darth Plagueis":

    Генералските пагони, задължават...! :)))

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  20. 20 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2718 Весело

    Кооперативно дружество "Кооперативни Мутри & Цементисти - Чи.Ем.Чи. ди Равенна"

    С комунист диалог не може и не бива да се води, той ти се качва на главата и после иска да ти я махне.
  21. 21 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 1237 Неутрално

    Даааа .... а сега само си помислете, какво ще стане с тези милиард и половина лева от бюджета, за магистрала "Хемус".
    Мечо Пух: - Колкото повече за харчене, толкова повече за крадене!

  22. 22 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    До коментар [#10] от "Ivan_":

    Слушал съм такава история: проектантът на мост застава при първото изпитание под творението си...
    Не знам доколко е вярно, но има логика.

    Нашия случай е по европейски проект, сиреч при изпълнението се броят и вложените песъчинки, едва ли не, та изпълнителя няма никакво място за мърдане - каквото е по проект, това. Проектантът трябва да си бере гайлето! Освен това проектът е гледан от куп комисии, преди да бъде утвърден. Те също трябва да си понесат своята отговорност.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  23. 23 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3386 Неутрално

    До коментар [#22] от "ТНТ":

    И аз така смятам, че ако има подобен проблем топката би следвало да е в полето на проектанта.
    Ако изпълнителя си е изпълнил проекта (което би трябвало да е по-скоро вярно щом обекта е приет и в експлоатация), няма негова вина...

    Модератора е неадекватен!
  24. 24 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2386 Неутрално

    До коментар [#4] от "Читател":

    Не само този участък е на дупки. Това е очаквано, след като в конкурса най-голяма тежест имаше ниската цена.

  25. 25 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    И да допълня към коментар № 22: ако има разминаване между проекта и изпълнението, то къде е гледала приемателната комисия?

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    Ами като е конструктивен проблема, да си ги искат тогава от конструкторите, т.е. проектантите. Ако строителят е изпълнил качествено своята задача, но проекта не е бил добре изчислен, то автора на проекта трябва да носи отговорност!

  28. 28 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 1853 Неутрално

    И да допълня към коментар № 22: ако има разминаване между проекта и изпълнението, то къде е гледала приемателната комисия?
    —цитат от коментар 25 на ТНТ


    Ако разминаването е в дълбочина, в основите на пътя, то приемателната комисия няма какво да гледа и какво да види. Тогава обаче фирмата за строителен контрол трябва да носи отговорност.

  29. 29 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9189 Неутрално

    И кой отговаря за това некачествено строителство?

  30. 30 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 4046 Неутрално

    До коментар [#29] от "Роси":

    Избери си... Орешарски или Костов.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  31. 31 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 1072 Неутрално

    [quote#28:"cristo_n"][/quote]

    Има, има. Прави се сондаж и веднага се вижда какво и как и направено!

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK