Шест кандидата искат да разширят малко над 13 км от пътя Мездра - Ботевград

Снимката е архивна.

© Надежда Чипева, Капитал

Снимката е архивна.



Шест оферти са постъпили от желаещи да проектират и строят разширението на 13.4 км от пътя между Мездра – Ботевград, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". Това е част от общия проект за нов път между Видин и Ботевград.


Участъкът между Мездра и Ботевград е един от най-сложните, тъй като преминава през планински район. Поради това строителството на близо 33 км е обособено в два участъка - лот 1, който е с дължина 19.3 км и лот 2 (13.4 км). АПИ беше обявила процедура за избор на изпълнител и на лот 1, но две поредни жалби я връщаха в изходна позиция.


Сред желаещите да строят лот 2 са добре познати компании като "Джи Пи Груп", "Трейс груп" и "ГБС-Инфраструктурно строителство" АД. Има и три обединения.




Плановете са пътят между Мездра и Ботевград да стане двойно по-широк от сега, като има две платна с по две ленти за движение в посока, с габарит 20 метра. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано, където е необходимо.


Пътят вече няма да минава през селата Люти дол, Типченица, Новачене и Скравена, като в тези участъци ще се минава по нов терен. На местата, където има пресичания на републиканските и общинските пътища, ще се изградят кръгови кръстовища. Срокът на изпълнение на обществената поръчка е 1096 дни, от които 180 дни за проектиране и 916 дни за строителство.


Общата индикативна стойност на участъка между Мездра и Ботевград (лот 1 и лот 2) е близо 302 млн. лв. без ДДС. За лот 1 сумата е минимум 123 млн. лв. а за лот 2 поне 178.8 млн. лв. Проектът ще се финансира със средства от републиканския бюджет.


За първи път при изпълнението на обществените поръчки за строителство на двата участъка от пътя ще се приложи нова схема на плащане, която предвижда цялата стойност на договора да се разплати на изпълнителя след като бъде подписан Акт 16 за завършване на обекта и има издадено разрешение за ползване на новопостроения пътен участък. Целта е бъдещите изпълнители да работят максимално мобилизирано и да завършат обекта качествено и в кратък срок, се казва в съобщението на АПИ.


Направлението Видин – Ботевград, което е с обща дължина 167 км, е приоритетен проект в инвестиционната програма на АПИ и МРРБ до 2022 г., тъй като с цялостното хомогенизиране и модернизация на трасето от Дунав мост 2 ще се осигури бърза и удобна връзка между автомагистралите "Хемус", "Тракия" и "Струма", се казва в съобщението.


Офертите по реда на постъпването им в деловодството на АПИ:


"ГБС-Инфраструктурно строителство" АД


ДЗЗД Аккорд Кънстракшънс, с участници в дружеството: "Аккорд строително промишлена инвестиционна корпорация" АД и "Ер Кънстракшънс" ООД


"Джи Пи Груп" АД


"Трейс Груп Холд" АД


ДЗЗД "МБ Лот 2 - 2019", с участници: "Европейски пътища" АД, "Водно строителство - Благоевград" АД, "Вахостав-СК" а.с.


Обединение "Геопът Лот 2", с участници: "Геострой" АД и "Пътстрой-92" АД.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Сд
    Сд
    Рейтинг: 969 Неутрално

    Вече е по-изгодно вместо мафиот,да бъдеш пътен строител.
    Всички средства там отиват.

  2. 2 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 300 Весело

    Трейс и ГП :-)

    Баце нали им спря кранчето уж?

  3. 3 Профил на T
    T
    Рейтинг: 369 Неутрално

    нека им направят на хората пътя, в края на краищата то няма как всичко да се окраде, това не е банкова сметка, пътя и асфалта вече се ядат (както казват от скоро Видинчани) и земляците им от на Корнито района.
    Какъв катарзис само за хасфалт в оня край!

  4. 4 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 883 Неутрално

    Крайно време беше! Който не го ползва този път, той не е патил. Тук всякакви заклинания, че асфалт не се яде изобщо не са на място!

    agent
  5. 5 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 1266 Гневно

    "Джи Пи Груп" АД още колко хора искат да утрепят?
    След случая в Своге е редно да са в затвора!

  6. 6 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3398 Неутрално

    Изброените фирми са се специализиранли в пътно строителство и с подходяща техника и организация реализират печалба. Има присъщи разходи, както за Елена Йончева присъща е заплата 12 х. лв..

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  7. 7 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Крайно време беше! Който не го ползва този път, той не е патил. Тук всякакви заклинания, че асфалт не се яде изобщо не са на място!
    —цитат от коментар 4 на Ronald Reagan


    Напротив от асфалта много се яде, некой много се уядоха от асфалта

  8. 8 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2677 Неутрално

    Новачене и Скравена се заобикалят лесно, там е широко и равно. Да видим решението през Люти дол. Пътувам редовно до София и освен изнасяне в баирите, друг начин за строежа няма. Всъщност, може да се отчуждят къщите, да се съборят и така да се разшири трасето

  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4794 Весело

    И печелившият ще е ....ББ

  10. 10 Профил на Клюводървец
    Клюводървец
    Рейтинг: 886 Весело

    Не напразно само до българският казан в ада няма служители подържащи огъня под казана и биещи с вили мераклиите да избягат.Едно много важно решение за подобряване живота на хората от Северозапада.Но онези от казана дето пазят дявола отново нарипаха,в този форум.Е,това е българският казан.

    Ръй! Ръй!
  11. 11 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 13095 Неутрално

    Много живописен участък, очакваме оригинални решения :-)

  12. 12 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 3176 Любопитно

    На местата, където има пресичания на републиканските и общинските пътища, ще се изградят кръгови кръстовища.
    ------
    Това е някаква простотия пак - щяло да бъде магистрала, а не, скоростен път бе, вервайте ми! Ама с кръгови!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  13. 13 Профил на korc
    korc
    Рейтинг: 3398 Неутрално

    Опорната точка "Асфалта не се яде" бе заменена с кампанията да оцапаме всички пътищари. Разчистват терена за батко и братко, но траншове ще идват само ако се строи нещо, а при БСП само се краде.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    360 млн. лева с ДДС за 33 км. път с габарит 10 метра + рехабилитация на още 33 км. ох котьо

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK